quote:Op vrijdag 20 mei 2011 11:59 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Sam, doe eens wat Europees of klassiek.
Ah dat klinkt beterquote:Op vrijdag 20 mei 2011 11:59 schreef Doff het volgende:
[..]
Deze was Amerikaans en tot redelijk recent.
Hier kan ik me wel in vinden.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 12:08 schreef Doff het volgende:
Trouwens, ik stel niet per definitie zo graag vragen over Europese of oudere films. Ik probeer eigenlijk vooral een beetje afwisseling in mijn vragen te houden. Relatief valt het allemaal wel mee.
Ik vind eigenlijk dat sommigen hier wel een beetje meer afwisseling in hun vragen kunnen aanbrengen.
Mijn beaming stond in ieder geval helemaal lost van jouw vraag. Ik neem aan dat dat ook voor Doff geldt.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 12:09 schreef SamuelofSEK het volgende:
Typte je dat voor of nadat je mijn vraag zag?
Inderdaadquote:Op vrijdag 20 mei 2011 12:13 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Mijn beaming stond in ieder geval helemaal lost van jouw vraag. Ik neem aan dat dat ook voor Doff geldt.
Doel je op meer variatie op de manier van vragen of de genres / tijdperken die gebruikt worden?quote:Op vrijdag 20 mei 2011 12:08 schreef Doff het volgende:
Trouwens, ik stel niet per definitie zo graag vragen over Europese of oudere films. Ik probeer eigenlijk vooral een beetje afwisseling in mijn vragen te houden. Relatief valt het allemaal wel mee.
Ik vind eigenlijk dat sommigen hier wel een beetje meer afwisseling in hun vragen kunnen aanbrengen.
Genres, jaartallen, plaats van herkomst, zulke dingenquote:Op vrijdag 20 mei 2011 12:31 schreef Asap het volgende:
[..]
Doel je op meer variatie op de manier van vragen of de genres die gebruikt worden?
Kan me zo helemaal niks bij hem bedenken. Naam zegt me wel iets, maar zie zijn gezicht niet voor me helaas.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 12:23 schreef Doff het volgende:
Bij Remick komt sowieso op het moment maar één film bij me op.
Ik weet dat ze ook nog in bekende recentere film/films speelde, maar ben vergeten welke.
Ah ok, maar blijft toch moeilijk als je veel uit bepaalde periodes, genres weinig gezien hebt. Als ik bijvoorbeeld een vraag uit de jaren 20, 30 zou stellen, blijft het bij Metropolis, Battleship Pottemkin etc (oftewel de erg bekende) en die worden meestal meteen geraden.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 12:31 schreef Doff het volgende:
[..]
Genres, jaartallen, plaats van herkomst, zulke dingen.
quote:Op vrijdag 20 mei 2011 12:32 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Kan me zo helemaal niks bij hem bedenken. Naam zegt me wel iets, maar zie zijn gezicht niet voor me helaas.
Dat snap ik uiteraard. Dat geldt voor mij ook.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 12:42 schreef Asap het volgende:
[..]
Ah ok, maar blijft toch moeilijk als je veel uit bepaalde periodes, genres weinig gezien hebt. Als ik bijvoorbeeld een vraag uit de jaren 20, 30 zou stellen, blijft het bij Metropolis, Battleship Pottemkin etc (oftewel de erg bekende) en die worden meestal meteen geraden.
Daarnaast denk ik dat bij veel mensen maar kennis is van bepaalde genres. Wel algemene kennis, maar beperkt specifiek.
Maar wel mee eens dat er meer variatie mag zijn
Als ik toevallig zeker weet dat er één of meerdere personen online zijn die een obscure vraag zouden kunnen beantwoorden, vind ik het wel leuk om af en toe zo'n vraag er tussendoor te gooien.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 13:12 schreef SamuelofSEK het volgende:
Ik sla vaak ook hele groepen films over omdat ik het idee heb dat dan alleen een enkeling antwoord kan geven. En dat lijkt me ook niet de bedoeling
Precies, zo probeer ik het ook. Iedereen moet een kans hebben een punt te scoren, en de obscure vragen zijn natuurlijk ook met name interessant voor de enkeling. Al vind ik wel dat die variatie gewoon moet kunnen.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 13:12 schreef SamuelofSEK het volgende:
Ik sla vaak ook hele groepen films over omdat ik het idee heb dat dan alleen een enkeling antwoord kan geven. En dat lijkt me ook niet de bedoeling
Moet af en toe kunnen natuurlijk, alhoewel ik zelf dan meestal wel de mogelijkheid geef om de vraag op 2 manieren te beantwoorden.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 13:17 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Als ik toevallig zeker weet dat er één of meerdere personen online zijn die een obscure vraag zouden kunnen beantwoorden, vind ik het wel leuk om af en toe zo'n vraag er tussendoor te gooien.
Dat gevoel krijg ik ook steeds meer. Zowel wat betreft vragen stellen als vragen beantwoorden.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 13:22 schreef Robby87 het volgende:
Dubbele punten topic kan mij niet snel genoeg gaan
Ik kan ook weinig met de gemiddelde vraag in het dubbele puntentopicquote:Op vrijdag 20 mei 2011 13:22 schreef Robby87 het volgende:
Dubbele punten topic kan mij niet snel genoeg gaan
Dubbele punten staat min of meer voor een hogere moeilijkheidsgraad én meer antwoorden moeten geven. Als je niet vanaf een pc meespeelt is het gewoon ook moeilijker doenbaar door de hoeveelheid typwerk alleen al, laat staan dat ik bij de meeste ook gewoon geen idee hebquote:Op vrijdag 20 mei 2011 13:26 schreef SamuelofSEK het volgende:
Ik snap het gevoel wel, er zijn dubbele punten topics bij waar ik ook helemaal niks mee kan...
Ligt (wat mij betreft) zeker niet aan jouw huidige vraag, ik had het meer over de vragen in Dubbele puntentopics in het algemeen.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 13:27 schreef Doff het volgende:
Het is niet mijn bedoeling de drempel te hoog te maken.
Het zijn allemaal bekende titels in elk geval (van dik 11.000 tot meer dan 43.000 votes op IMDb).
quote:Op vrijdag 20 mei 2011 14:22 schreef Doff het volgende:
Nu nog de film met Banderas en R.R. en alles in één post en ik ben van de vraag...
verlost!Waar heb jij leren rijmen Doff?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.What's it going to be then, eh?
Geen flauw ideequote:Op vrijdag 20 mei 2011 14:22 schreef SamuelofSEK het volgende:
Van welke scène is dat blow out plaatje doff?
Fok brengt het beste van me naar boven.quote:
Ah.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 14:22 schreef SamuelofSEK het volgende:
Van welke scène is dat blow out plaatje doff?
In principe hebben meerderen aan het antwoorden bijgedragen natuurlijk.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 14:56 schreef Gillingham het volgende:
Shaolin, maak het a.u.b. even af voordat iemand anders het doet...
Klopt. Maar toch...quote:Op vrijdag 20 mei 2011 14:58 schreef Doff het volgende:
[..]
In principe hebben meerderen aan het antwoorden bijgedragen natuurlijk.
Hmm, misschien is het wat lang geleden dat ik de film heb gezien... Ik herken erg weinig als ik zo snel even door dat clipje heen gaquote:
Ik kan heel weinig met de meeste De Palma's. Houd juist niet van dat 'foute'.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 15:24 schreef Doff het volgende:
Ik vind veel van die foute De Palma's gewoon heel tof trouwens.
Ik vind Snake Eyes, Blow Out (pastische!) en Murder à la Mod best fout. En dat geldt eigenlijk ook een beetje voor Carrie en Scarface. Voor mij genoeg reden om zijn andere 'fout aandoende' films te vermijden.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 15:35 schreef SamuelofSEK het volgende:
Zo fout zijn de meeste De Palma's toch niet? Buiten Phantom of the Paradise kan ik me zo snel niet veel bedenken
Ik vind De Palma in topvorm eigenlijk wel heel erg fijn
Doe maar weer die andere vragen!quote:Amerikaans, jaren '90, iedereen een kans om met het noemen van de titel twee punten te verdienen.
Dan noem je ook wel wat inferieur werk (minus Carrie dan)quote:Op vrijdag 20 mei 2011 16:01 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Ik vind Snake Eyes, Blow Out (pastische!) en Murder à la Mod best fout. En dat geldt eigenlijk ook een beetje voor Carrie en Scarface. Voor mij genoeg reden om zijn andere 'fout aandoende' films te vermijden.
Jaquote:
Murder á la Mod is inderdaad weinig bijzonder. Dat was ook maar zijn debuut toch?quote:Op vrijdag 20 mei 2011 16:08 schreef SamuelofSEK het volgende:
[..]
Dan noem je ook wel wat inferieur werk (minus Carrie dan)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |