Wij hebben ook een informatieplicht, omdat t een financieel product betreft. En voor 100 euro een wasmachine zonder garantie van marktplaats aanschaffen? Hoeveel fora zijn er met MP "succesverhalen"?quote:Op woensdag 18 mei 2011 12:35 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Dus zelfs een bankster (-> Informatieplicht, zorgplicht!) is nog beter dan een electronicaverkoper?Heb je geen zorgplicht als verkoper? Die arme moeder vertellen dat het ook goedkoper kan, zodat haar kindjes de komende maan nog wél melk kunnen drinken?
Nog steeds /advocaat van de duivel he... ik heb niets tegen banksters en/of electronicaverkopers en/of kredietverstrekking.
Ik ben tevreden met wat ik tot nu toe bereikt heb en kijk uit naar alle mooie dingen die ik nog gá bereiken. Hoezo kun je niet meer vooruit als je tevreden bent?quote:Op woensdag 18 mei 2011 12:36 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Haha... je snapt het nog steeds niet.... ik ben gelukkig...[/quite]
Ik snap inderdaad niet dat iemand in Dronten gelukkig kan zijn
[quote]maar tevreden? Dat niet... mensen die tevreden en zelfgenoegzaam zijn komen niet meer vooruit
Daar heb je wel een punt. Maar feit blijft dat die moeder door haar beperkte budget wel met een kwalitatief minder goede, en energieverslindend apparaat zit.quote:Op woensdag 18 mei 2011 12:37 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Wij hebben ook een informatieplicht, omdat t een financieel product betreft. En voor 100 euro een wasmachine zonder garantie van marktplaats aanschaffen? Hoeveel fora zijn er met MP "succesverhalen"?
Wasmachine 4 jaar geleden op MP gekocht voor 45 euro. Doet het nog prima. De koelkast ook 4 jaar geleden gekocht voor 75 euro (die was nog vrij nieuw) en doet het ook nog prima! (of iig, voor ik verhuisde deed hij het nog primaquote:Op woensdag 18 mei 2011 12:37 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Wij hebben ook een informatieplicht, omdat t een financieel product betreft. En voor 100 euro een wasmachine zonder garantie van marktplaats aanschaffen? Hoeveel fora zijn er met MP "succesverhalen"?
Het ging het niet om vrienden, familie of bekenden. Het gaat om werkgerelateerde verhalen. Ik zeg ook niet dat het de feitelijke waarheid is. Ik zeg duidelijk dat het verhalen zijn die ik hoor van mensen die bij de schuldenafdelingen van enkele financiële instellingen. Dat geldt natuurlijk niet voor iedereen, dat zou ook niet best zijn. Maar het geeft in mijn ogen wel een zorgwekkende ontwikkeling aan, dat mensen schijnbaar bereid zijn zich voor nice to haves diep in de schulden te steken. Een hypotheek is dan nog een noodzakelijk kwaad, maar waarom zou je je diep in de schulden steken voor auto's, keukens, meubels, vakanties, etc?quote:Op woensdag 18 mei 2011 11:58 schreef Whuzz het volgende:
[..]
De crux zit hem in het feit dat jij jouw mening als feitelijke waarheid poneert met het woordje "vaak".
Die 5 gevallen die JIJ in het afgelopen jaar tegen kwam maken het niet "vaak". In dat geval zouden namelijk de 0 gevallen die *ik* ken het tot "nooit" maken.
Conclusie: in jouw omgeving zijn kennelijk vele mensen die niet met geld kunnen omgaan. (ben je toevallig familie van Asfyxia? Die heeft eenzelfde probleem in zijn familie schijnt het)
Rot voor jouw omgeving, maar gelukkig niet maatgevend voor de rest van de wereld.
Van hoeveel mensen kan jij de financiële situatie echt zien? Ik denk dat je wel eens kan schrikken als je het huishoudboekje van mensen in je omgeving zou mogen inkijken.quote:Op woensdag 18 mei 2011 12:11 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ik kom regelmatig bij de MM en heb dat nog nooit gezien. Volgens Boris' redenatie is dat dus "nooit". Ik wist niet eens dat het kon overigens, dus zó vaak zal het wel niet gebeuren denk ik en in elk geval niet bij mensen waar ik mee om ga.
Maar goed, ik ken ook niemand die op krediet koopt bij online warenhuizen, of mensen die auto's met geleend geld kopen. Kan natuurlijk aan het soort mensen in mijn omgeving liggen, maar ik heb het vermoeden dat het eerder een indicatie is dat de schreeuwverhalen hier over "omg half nederland koopt op krediet" zwaar overtrokken zijn.
Ze *zijn* er wel natuurlijk, daar ben ik me van bewust. Je moet je vee voor trieste SBS shows tenslotte ergens vandaan halen. Maar ik denk dat het slechts om een paar procent van de bevolking gaat. (En om 0% in mijn directe omgeving)
Haha....de PVV neemt het op voor het subprime volkquote:PVV botst met De Jager over woningmarkt
Minister Jan Kees de Jager (Financiën) en de PVV zijn het totaal oneens over de aanpak van tophypotheken. De PVV vindt dat De Jager een niet bestaand probleem aanpakt en daarmee alleen maar voor onrust op de woningmarkt zorgt. De minister vindt dat de PVV de kop in het zand steekt.
In een Kamerdebat over nieuwe normen voor het verstrekken van hypotheken, die overkreditering moeten tegengaan, stelde PVV-Kamerlid Teun van Dijck dat Nederlanders al ,,Europees kampioen netjes betalen zijn’’ en dat we het minste aantal gedwongen (,,een half promille'') verkopen van de hele wereld hebben. ,,Dus we zitten iets te verzinnen waardoor de onrust op de huizenmarkt alleen maar wordt aangewakkerd. Hou daar mee op anders verdiepen we de dip’’, aldus Van Dijck.
De Jager stelde juist dat er wel degelijk veel problemen zijn: het aantal huishoudens met betalingsachterstanden is verdubbeld en bedraagt nu 25 procent. Ook het aantal gedwongen verkopen is in het eerste kwartaal fors opgelopen ten opzichte van vorig jaar. ,,Het is wel degelijk een probleem en dat neemt toe. Daarom moeten wij ervoor zorgen dat mensen niet onverantwoord hoge schulden aangaan waar ze de rest van hun leven last van hebben.’’
De Jager zegde de Kamer toe dat hij met de Autoriteit Financiële Markten en de Nederlandse banken nog eens gaat overleggen over de interpretatie van de gedragscode. Partijen als VVD en CDA trokken in het debat aan de bel omdat de banken uit angst voor boetes van de AFM en negatieve publiciteit geen enkel risico meer durven te nemen bij het verstrekken van hypotheken.
Afwijken van de strengere regels mogen ze wel, mits ze dat goed uitleggen. Maar de AFM oordeelt daarover achteraf en de huizenkopers hebben last van die huiverigheid bij de banken zodra de grenzen van de gedragscode in zicht komen. ,,Banken wijken niet meer af van de norm omdat ze bang zijn dat ze achteraf door AFM op de vingers getikt worden. Ze hebben geen zin met pek en veren op straat te komen of met een boete in de krant te staan'', zei VVD-Kamerlid Matthijs Huizing.
bron: nu.nl
Tja, anders om gebeurt ook. Vriend van me die als een 'sloeber' leeft vertelde laatste ook dat ie zijn 2ton spaargeld misschien toch maar in een huisje ging steken.quote:Op woensdag 18 mei 2011 13:02 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Van hoeveel mensen kan jij de financiële situatie echt zien? Ik denk dat je wel eens kan schrikken als je het huishoudboekje van mensen in je omgeving zou mogen inkijken.
Mensen gaan natuurlijk nooit hun hele financiele situatie vertellen. Ik denk dat er veel verzwegen wordt om maar zo lang mogelijk de schijn op te houden.
Tuurlijk kan dat. Iedereen moet zelf kiezen hoe hij met zijn geld omgaat, mij boeit het niet zoveel. Zoals al eerder gezegd het irriteert me alleen als mensen op anderen gaan neerkijken vanwege materieel bezit.quote:Op woensdag 18 mei 2011 13:16 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Tja, anders om gebeurt ook. Vriend van me die als een 'sloeber' leeft vertelde laatste ook dat ie zijn 2ton spaargeld misschien toch maar in een huisje ging steken.
Inderdaad, als je de overheidsgarantie op hypotheken op 500.000 zet dan gaat de verkoop weer als een trein, het is soms zo simpelquote:Op woensdag 18 mei 2011 13:05 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Haha....de PVV neemt het op voor het subprime volk![]()
Hun achterban wil natuurlijk maar wat graag weg uit de multicultie wijken![]()
En de VVD wil het geloof erin houden dat banken bang zouden zijn voor een paar lullige boetes van de AFM.... de banken zijn eerder bang om nog meer centjes in de zeepbel te stoppen zonder dat daar overheidsgaranties tegenover staan... hup fort... verhoog de NHG naar 5 miljoen... ik zeg doen
Een briljant plan... koopt nu want volgend jaar is het weer duurder... dat heeft de afgelopen 20 jaar ook goed gewerktquote:Op woensdag 18 mei 2011 13:52 schreef meth77 het volgende:
Inderdaad, als je de overheidsgarantie op hypotheken op 500.000 zet dan gaat de verkoop weer als een trein, het is soms zo simpel
Nog beter is het dan als de overheid ook van ieder huis de verkoopprijs bepaald en de jaarlijkse verplichtte waardestijging vaststelt
Ehhh volgens mij leven we in een kapitalistische wereld. Het communisme is al jaren doodquote:Op woensdag 18 mei 2011 13:56 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Een briljant plan... koopt nu want volgend jaar is het weer duurder... dat heeft de afgelopen 20 jaar ook goed gewerkt![]()
Het probleem zijn al die mensen die niet geloven dat huizen ieder jaar met een vast percentage in waarde stijgen (of dat het geld ieder jaar een fractie van zijn waarde verliest), als dat volk niet wil geloven dan moeten we het maar in wetgeving vastleggen.... anders wacht de brandstapel
zomaar een feitje! Wist je dat koelkasten 2e hands niet verkocht mogen worden?quote:Op woensdag 18 mei 2011 12:40 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Wasmachine 4 jaar geleden op MP gekocht voor 45 euro. Doet het nog prima. De koelkast ook 4 jaar geleden gekocht voor 75 euro (die was nog vrij nieuw) en doet het ook nog prima! (of iig, voor ik verhuisde deed hij het nog prima)
Sue me.quote:Op woensdag 18 mei 2011 14:15 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
zomaar een feitje! Wist je dat koelkasten 2e hands niet verkocht mogen worden?
Vertel, vertel!quote:Op woensdag 18 mei 2011 14:15 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
Zomaar een feitje. Waarschijnlijk betaal je je scheel aan energie nuquote:Op woensdag 18 mei 2011 14:15 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
Heeft te maken met CFK gassen en dergelijke. Je mag ze ook niet exporteren! Zomaar een lullig feitje!quote:Op woensdag 18 mei 2011 14:18 schreef antfukker het volgende:
[..]
Zomaar een feitje. Waarschijnlijk betaal je je scheel aan energie nu
Feitje: De slimme, maar niet zakelijke oom van BertV heeft het alternatief voor CFK's in koelkasten uitgevonden maar is daar financieel nooit beter op geworden. (iets met gangbare ozonvriendelijke gassen)quote:Op woensdag 18 mei 2011 14:23 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
Heeft te maken met CFK gassen en dergelijke. Je mag ze ook niet exporteren! Zomaar een lullig feitje!
Heeft je oom propaan uitgevonden?quote:Op woensdag 18 mei 2011 14:33 schreef BertV het volgende:
[..]
Feitje: De slimme, maar niet zakelijke oom van BertV heeft het alternatief voor CFK's in koelkasten uitgevonden maar is daar financieel nooit beter op geworden. (iets met gangbare ozonvriendelijke gassen)
dikke lol naar de naievelingen hier die dachten even lekker een woninkje te scoren als de prijzen dalen...quote:
Hoe was geen kwestie van gewoon CFK met propaan vervangen.quote:Op woensdag 18 mei 2011 14:36 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Heeft je oom propaan uitgevonden?
Er ziiten al meer dan 10 jaar geen CFK's meer in koelkasten. Gelukkig heb ik meer verstand van de huizenmarkt
ja, je zal maar in 1973 een huis gekocht hebben......quote:Op woensdag 18 mei 2011 14:37 schreef Censuur-152 het volgende:
[ afbeelding ]
Een indexwaarde van meer dan 100 wil zeggen dat de bruto maandlasten minder dan 30% van het bruto inkomen bedragen, waarbij wordt uitgegaan van een gemiddeld gezinsinkomen en een gemiddeld geprijsde woning. Bij een waarde minder dan 100 is de woning zonder inzet van eigenvermogen slecht betaalbaar
Ga maar weer over woongenot leuteren
Jawel in huishoudkoelkasten zit al jaren propaan of een HFKquote:Op woensdag 18 mei 2011 14:41 schreef BertV het volgende:
[..]
Hoe was geen kwestie van gewoon CFK met propaan vervangen.
Ontopic: Hij heeft wel een koopwoning.
Hee psssst, zuurtje... kom eens kijken wat ik thuis in mijn koelkast heb...quote:Op woensdag 18 mei 2011 14:44 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Jawel in huishoudkoelkasten zit al jaren propaan of een HFK
Dat klopt, mijn oom is ook ouder dan 10.quote:Op woensdag 18 mei 2011 14:44 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Jawel in huishoudkoelkasten zit al jaren propaan of een HFK
Dat heeft daar toch niks mee te makenquote:Op woensdag 18 mei 2011 14:51 schreef pberends het volgende:
Vastgoedsector fraudeert voor miljoenen
En verlaag nu die overdrachtsbelasting!
Heeft zo'n ding nog een andere functie danquote:Op woensdag 18 mei 2011 14:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
en van mijn koelkast weet ik alleen dat ie het bier goed koel houdt.
quote:wo 18 mei 2011, 13:52
Rabo: geen herstel op huizenmarkt
AMSTERDAM (AFN) - De huizenmarkt in ons land vertoont nog altijd geen tekenen van herstel. Dat maakte Rabobank, de grootste hypotheekverstrekker van Nederland, woensdag bekend in een woningmarktrapport dat elk kwartaal wordt uitgegeven.
Rabobank verwacht dat de prijzen van koopwoningen dit en volgend jaar verder zullen dalen, met respectievelijk 2 procent en 2,5 procent. In het eerste kwartaal van dit jaar daalde de gemiddelde huizenprijs in Nederland met 0,5 procent ten opzichte van het kwartaal ervoor.
quote:Op woensdag 18 mei 2011 14:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
ow, en mijn bak is 13 jaar oud, ik heb geen laminaat op de vloer maar Italiaans marmer (met dank aan de vorige eigenaar die jarenlang in Italie heeft gewoond en dus wist waar ie de marmer moest halen), en van mijn koelkast weet ik alleen dat ie het bier goed koel houdt.
Welnee joh, dat hoeft helemaal niet. Als je een huis koopt en je vind het helemaal prima zoals de woning is, dan is het toch perfect? Maar de meeste mensen veranderen wel wat, niet vanwege het veranderen zelf, maar vanwege dat iets hun smaak niet is.quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:08 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
,
dan kijken de snobs hier, ondanks het marmer, nog steeds op je neer. Een koopwoning aanschaffen en niet alles nieuw erin dat is natuurlijk totaal uit de tijd. Je moet de woning altijd geheel verbouwen om te voldoen aan jouw woongenot
Het ziet er altijd overtuigend uit, met zo'n grafiekje.quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:16 schreef weetgeennick het volgende:
Nee hoor, de Rabobank is nog heel positief... tenminste als je dit artikel leest.
Plaatje wat erbij hoort:
[ afbeelding ]
Lol. Een plaatje dat bij "earnings" slechts één inkomen als basis rekent terwijl de grootste (en blijvende) opdrijvende factor nu juist het baseren van je huis op twee inkomens is.quote:
Ik heb het ook niet zo op grafieken. Wie zegt bijvoorbeeld dat er de prijzen/verdiensten altijd stijgen?quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:16 schreef weetgeennick het volgende:
Nee hoor, de Rabobank is nog heel positief... tenminste als je dit artikel leest.
Plaatje wat erbij hoort:
[ afbeelding ]
En als je dat afzet tegen de jaarlijkse huursverhoging zou je vrij simpel aan moeten kunnen tonen dat elke procent verhoging gewoon een straf is voor het geklaag.quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:25 schreef Scorpie het volgende:
Ik ga ook wel eens een grafiekje in elkaar plempen over huurkneuzen en het aantal regels bullshit dat per jaar gegenereerd wordt tellend vanaf 2005, over het uitblijven van de 'crash'.
quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:27 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
...gewoon een straf is voor het geklaag.
of naar RTL Z luistert:quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:16 schreef weetgeennick het volgende:
Plaatje wat erbij hoort:
[ afbeelding ]
Nee.quote:Op woensdag 18 mei 2011 10:06 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Is een integratiecursus wat voor je?
Er staat niet indruk maken, maar een fatsoenlijke indruk maken. Daar zit verschil tussen!quote:(Overigens zal het mij me reet roesten of ik 'indruk' maak. Ik richt mijn huis in zoals ik dat prettig vind, zonder rekening te houden of dat wel genoeg 'indruk' maakt op wie dan ook.)
32" en 37" zijn voor een kleine woonkamer prima formaten.quote:Op woensdag 18 mei 2011 10:07 schreef xenobinol het volgende:
Wat heet vandaag nog een joekel? Volgens mij is 32" de standaard maat tegenwoordig, voor ¤400,- heb je een prima toestel...
Precies. Dat is ook wat ik zeg.quote:voor de meeste Nederlanders is de kwaliteit van je beeldscherm belangrijker als de kwaliteit van de vloer
Duur en stijl staat los van elkaar. Abramovic (en overigens vrijwel alle Oosteuropeanen) laat dagelijks zien dat je stijlloos kan zijn met dure kleding.quote:Op woensdag 18 mei 2011 10:07 schreef Boris_Karloff het volgende:
Stijl? Ohh, dat is zo'n door mensen geïntroduceerd begrip om goedkope spullen duur aan mensen te kunnen verkopen. Dan heb je ineens stijl.
Ja, heel Nederlands om in zo'n ongezellig hok te leven en daar niets om te geven. Net zoals men zich kleedt op een wijze die alles uitstraalt behalve dat er over is nagedacht, laat staan goed nagedacht.quote:Persoonlijk maal ik niet zoveel om de inrichting van mijn huis en de indruk die ik daarmee maak. Ik weet betere manieren om indruk te maken dan uiterlijk vertoon met een granieten vloer. Het interesseert me totaal niet en als vrienden van mij zich storen aan de vloerbedekking dan weten ze waar het gat van de deur is.
Waarom zou ik in vredesnaam indruk moeten maken op vrienden die bij mij over de vloer komen?
Dat zou dan voor het eerst zijn, ik heb Donner nog nooit iets zien presterenquote:Op woensdag 18 mei 2011 15:34 schreef Whuzz het volgende:
Dat gaat straks nog wel stijgen als Donner op de één of andere manier zijn plannetjes er door wurmt. Waarvan we allemaal weten dat dat gaat gebeuren...
Ga even zitten want het is misschien een schok voor je....: Niet iedereen heeft dezelfde smaak.quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:44 schreef DS4 het volgende:
Ja, heel Nederlands om in zo'n ongezellig hok te leven en daar niets om te geven.
Mooi dat Donner slechts een van de 150 isquote:Op woensdag 18 mei 2011 15:34 schreef Whuzz het volgende:
Dat gaat straks nog wel stijgen als Donner op de één of andere manier zijn plannetjes er door wurmt. Waarvan we allemaal weten dat dat gaat gebeuren...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |