Ach.... zijn laminaatje koste ¤5,50 per m2 en de afwerking is niet helemaal top... maar wat wil je voor dat geld? Voor ¤200,- heeft hij een redelijke vloer in zijn woonkamer en halletje liggen. ¤200,- is een hoop geld voor iemand met een bijstandsuitkering.quote:Op woensdag 18 mei 2011 09:58 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dan is het hem vergeven. Nood breekt wet.
Ik hoor dat inderdaad. Gaat door merg en been!quote:Op woensdag 18 mei 2011 09:58 schreef xenobinol het volgende:
Let jij op het geluid dat je vloer maakt?
Alles.quote:Overigens... wat is er mis met sandalen?
Haha..... het is mij duidelijk.... je bent een echte snobquote:Op woensdag 18 mei 2011 10:01 schreef DS4 het volgende:
Ja, de Hollander snapt het niet, dat is duidelijk.
Stijl heb je, of je hebt het niet. Een zielig vloertje van 15 euro de m2 in de kamer die misschien de 40 m2 niet haalt... Dat is 600 euro. Voor je woning! Kan er echt niet meer vanaf om een fatsoenlijke indruk te maken?
En dan zo'n enorme TV die vaak te groot is voor de ruimte waar hij in staat. Dat is gewoon bespottelijk!
Het was hem al vergeven. Ik ga er ook vanuit dat hij dan geen joekel van een TV in de woonkamer heeft staan.quote:Op woensdag 18 mei 2011 10:01 schreef xenobinol het volgende:
Ach.... zijn laminaatje koste ¤5,50 per m2 en de afwerking is niet helemaal top... maar wat wil je voor dat geld? Voor ¤200,- heeft hij een redelijke vloer in zijn woonkamer en halletje liggen. ¤200,- is een hoop geld voor iemand met een bijstandsuitkering.
Nee, Italiaanse voorouders.quote:Op woensdag 18 mei 2011 10:02 schreef xenobinol het volgende:
Haha..... het is mij duidelijk.... je bent een echte snob
Is een integratiecursus wat voor je?quote:Op woensdag 18 mei 2011 10:03 schreef DS4 het volgende:
Nee, Italiaanse voorouders.
Maar sorry, alleen Hollanders (en nog wat rare volkjes) snappen dit niet. Het ligt dus bepaald niet aan mij.
Wat heet vandaag nog een joekel? Volgens mij is 32" de standaard maat tegenwoordig, voor ¤400,- heb je een prima toestel... voor de meeste Nederlanders is de kwaliteit van je beeldscherm belangrijker als de kwaliteit van de vloerquote:Op woensdag 18 mei 2011 10:03 schreef DS4 het volgende:
Het was hem al vergeven. Ik ga er ook vanuit dat hij dan geen joekel van een TV in de woonkamer heeft staan.
Stijl? Ohh, dat is zo'n door mensen geïntroduceerd begrip om goedkope spullen duur aan mensen te kunnen verkopen. Dan heb je ineens stijl.quote:Op woensdag 18 mei 2011 10:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ja, de Hollander snapt het niet, dat is duidelijk.
Stijl heb je, of je hebt het niet. Een zielig vloertje van 15 euro de m2 in de kamer die misschien de 40 m2 niet haalt... Dat is 600 euro. Voor je woning! Kan er echt niet meer vanaf om een fatsoenlijke indruk te maken?
En dan zo'n enorme TV die vaak te groot is voor de ruimte waar hij in staat. Dat is gewoon bespottelijk!
Dit toont maar weer eens de noodzaak tot inburgering aanquote:Op woensdag 18 mei 2011 10:06 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Is een integratiecursus wat voor je?![]()
(Overigens zal het mij me reet roesten of ik 'indruk' maak. Ik richt mijn huis in zoals ik dat prettig vind, zonder rekening te houden of dat wel genoeg 'indruk' maakt op wie dan ook.)
dat zeker , de vloer zal me de worst zijn zolang het maar egaal en vlak is dan is het prima, overigens ligt er wel een grote IKKEJA kleed overquote:Op woensdag 18 mei 2011 10:07 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Wat heet vandaag nog een joekel? Volgens mij is 32" de standaard maat tegenwoordig, voor ¤400,- heb je een prima toestel... voor de meeste Nederlanders is de kwaliteit van je beeldscherm belangrijker als de kwaliteit van de vloer
Ik heb een huurflatje dus 26" is voor deze Hugenoot voldoende.quote:Op woensdag 18 mei 2011 10:07 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Wat heet vandaag nog een joekel? Volgens mij is 32" de standaard maat tegenwoordig, voor ¤400,- heb je een prima toestel... voor de meeste Nederlanders is de kwaliteit van je beeldscherm belangrijker als de kwaliteit van de vloer
die dingen hangen toch aan de muur van een huis??quote:Op woensdag 18 mei 2011 10:26 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik heb een huurflatje dus 26" is voor deze Hugenoot voldoende.
(Wat heeft dit allemaal met de huizenmarkt te maken?)
Mijn woonkamer is 4x5, de TV staat tijdelijk op wat IKEA-dozen, dus niet aan de muurquote:Op woensdag 18 mei 2011 10:30 schreef meth77 het volgende:
[..]
die dingen hangen toch aan de muur van een huis??
Min kamer is dik 9 meter, dus als ik achterin een spelletje op de PC doe, is het wel leuk als je de ondertitels kan lezen
Status en uiterlijk vertoon voor de buitenwereld. Dit zijn dezelfde mensen die persee een premium auto merk voor de deur willen hebben staan. Het maakt niet uit wat voor auto het is als het merk embleempje maargoed is en de auto een maatschappelijk aanzien heeftquote:Op woensdag 18 mei 2011 10:07 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Stijl? Ohh, dat is zo'n door mensen geïntroduceerd begrip om goedkope spullen duur aan mensen te kunnen verkopen. Dan heb je ineens stijl.
Persoonlijk maal ik niet zoveel om de inrichting van mijn huis en de indruk die ik daarmee maak. Ik weet betere manieren om indruk te maken dan uiterlijk vertoon met een granieten vloer. Het interesseert me totaal niet en als vrienden van mij zich storen aan de vloerbedekking dan weten ze waar het gat van de deur is.
Waarom zou ik in vredesnaam indruk moeten maken op vrienden die bij mij over de vloer komen?
Wat te denken van je gezondheid? Die is onbetaalbaar, gezondheid is nl. niet te koopquote:
Toch zijn het vaak minder bedeelden die dit roepen.quote:Op woensdag 18 mei 2011 10:45 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Mensen die dit nodig hebben om "gelukkig" te zijn missen volgens mij iets in hun leven.
Ik ben zeker niet minder bedeelt en consumeer er redelijk op losquote:Op woensdag 18 mei 2011 10:53 schreef BertV het volgende:
[..]
Toch zijn het vaak minder bedeelden die dit roepen.
Het is dus menselijk om toch een ballenbak te kopen als je er het geld voor hebt.
Daarom is het zo verwerpelijk om tegen bonussen te zijn, maar niet het geld van je rekening wil halen omdat je dan rente misloopt. Het zou 's geld kosten.
Nah, ik denk dat het meer afhankelijk is van wat je kunt betalen. Als jij een Mercedes kunt betalen dan ga je niet bij Suzuki shoppen, zo simpel is het. Je referentiekader is dan anders. Tenzij je niks om auto's geeft, maar dan is het nog steeds een ander verhaal, want dat is gewoon iemand die het niet boeit.quote:Op woensdag 18 mei 2011 10:45 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Status en uiterlijk vertoon voor de buitenwereld. Dit zijn dezelfde mensen die persee een premium auto merk voor de deur willen hebben staan. Het maakt niet uit wat voor auto het is als het merk embleempje maargoed is en de auto een maatschappelijk aanzien heeft
Mensen die dit nodig hebben om "gelukkig" te zijn missen volgens mij iets in hun leven.
Ik heb meer waardering voor mensen met geld die in een auto van 12 jaar auto rijden en voor de buiten wereld zich niet presenteren als iemand die "het" gemaakt heeft.
Geluk zit niet in materie.
Maargoed ieder zijn meug
Het ergste is dat al die status en dat uiterlijk vertoon vaak gekocht is met geleend geld.quote:Op woensdag 18 mei 2011 10:45 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Status en uiterlijk vertoon voor de buitenwereld. Dit zijn dezelfde mensen die persee een premium auto merk voor de deur willen hebben staan. Het maakt niet uit wat voor auto het is als het merk embleempje maargoed is en de auto een maatschappelijk aanzien heeft
Ik rij een 12 jaar oude auto.quote:Mensen die dit nodig hebben om "gelukkig" te zijn missen volgens mij iets in hun leven.
Ik heb meer waardering voor mensen met geld die in een auto van 12 jaar auto rijden en voor de buiten wereld zich niet presenteren als iemand die "het" gemaakt heeft.
Geluk zit niet in materie.
Maargoed ieder zijn meug
quote:Nederland heeft een huizenbubbel.
Huizenkopers konden, geholpen door de aftrek, twintig jaar lang steeds meer geld lenen.
Maar het feest is nu voorbij.
Bereidt u daarom voor op het onvermijdelijke: de huizenprijzen gaan nog veel verder dalen.
Pssst…luister eens, Nederland heeft een huizenbubbel. Maar dat mag je niet verder vertellen. Banken, toezichthouders en de vastgoedsector hebben daar namelijk geen belang bij. Brengt de financiële stabiliteit in gevaar enzo. En niet alleen van banken, ook van huishoudens.
De auto was in deze een voorbeeld. Ik heb meer moeite met mensen die denken dat materie hun geluk en vooral status bepaald.quote:Op woensdag 18 mei 2011 11:03 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nah, ik denk dat het meer afhankelijk is van wat je kunt betalen. Als jij een Mercedes kunt betalen dan ga je niet bij Suzuki shoppen, zo simpel is het. Je referentiekader is dan anders. Tenzij je niks om auto's geeft, maar dan is het nog steeds een ander verhaal, want dat is gewoon iemand die het niet boeit.
Maar misschien vind die persoon...noem eens wat...antiek wel heel mooi, en rijdt hij een auto van 12 jaar oud die bijna uit elkaar valt, maar heeft hij voor ik weet niet hoeveel geld antiek in huis.
Zoals jij het zegt rijdt iemand die auto van 12 jaar om een punt te maken, net als iemand die volgens jou een punt probeert te maken door een nieuwe auto te rijden. Dat is heel wat anders dan iemand die het gewoon niet boeit.
Overigens ken ik niet veel mensen die verrekken van het geld en in een auto rijden van 12 jaar oud.
Is al 10x geplaatst, maak je maar niet druk. Daarnaast doet die persoon een aanname, jammer dat het wordt gepresenteerd als een feit, ben eerder benieuwd naar de hoeveelheid daling dat diegene verwacht en waarop hij die hoeveelheid baseert, maar dat zal wel weer teveel gevraagd zijn.quote:
Dit is dus wat ik bedoelquote:Op woensdag 18 mei 2011 11:10 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Het ergste is dat al die status en dat uiterlijk vertoon vaak gekocht is met geleend geld.![]()
Ik ken wat mensen die bij de schulden afdeling van verschillende banken werken of gewerkt hebben. En als je dan hoort over hoeveel inkomen sommige mensen gezamenlijk hebben en welke schuld daartegen over staat dan schrik je je een hoedje. Dan is het echt onbegrijpelijk dat mensen zulke dikke schulden hebben. En waarom eigenlijk? Indruk maken op wie? De buren. Ik mag hopen dat je vrienden je nemen om wie je bent en niet om wat je bezit.
[..]
Ik rij een 12 jaar oude auto.maar ik ga binne kort wel kijken naar een ander exemplaar.
Verder vind ik mijn huis niet erg belangrijk. Ik ben niet vaak thuis. En in de weekenden doe ik graag leuke dingen, dus dit weekend ben ik het hele weekend weg met vrienden. Daar haal ik meer geluk uit als een granieten vloer op de grond in mijn huis.
Dat snap ik wel, maar het principe blijft hetzelfde. Mensen die een granieten vloer kunnen betalen, lopen over het algemeen niet zo snel bij de Ikea binnen voor meubels. Het referentiekader is gewoon anders.quote:Op woensdag 18 mei 2011 11:12 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
De auto was in deze een voorbeeld. Ik heb meer moeite met mensen die denken dat materie hun geluk en vooral status bepaald.
Ok, na het lezen van die zin keek ik hoopvol uit naar de cijfermatige onderbouwing van dit interessante gegeven...quote:Op woensdag 18 mei 2011 11:10 schreef Boris_Karloff het volgende:
Het ergste is dat al die status en dat uiterlijk vertoon vaak gekocht is met geleend geld.![]()
Oh.quote:Ik ken wat mensen die bij de schulden afdeling van verschillende banken werken of gewerkt hebben. En als je dan hoort [...]
Als iemand daar geluk uithaalt, prima. Ik zal de laatste die beweert hoe iemand anders met zijn geld om moet gaan of hoe hij het uit moet geven.quote:Op woensdag 18 mei 2011 11:37 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat snap ik wel, maar het principe blijft hetzelfde. Mensen die een granieten vloer kunnen betalen, lopen over het algemeen niet zo snel bij de Ikea binnen voor meubels. Het referentiekader is gewoon anders.
Als je meer geld hebt, dan koop je, als je wat koopt, ook meestal iets van betere kwaliteit, wat meestal ook duurder is. Want je hebt dat geld nou eenmaal.
Overigens is het wel een beetje een droevige redenering die ik hier voorbij zie komen.
Als mensen iets kunnen betalen dat veel andere mensen niet, dan is dat uiterlijk vertoon. Als je veel geld hebt en je koopt niks maar je spaart, dan ben je een sukkel. Hoe dan ook, veel mensen hier willen maar al te graag beweren dat mensen die nou eenmaal wel wat meer geld hebben, uiteindelijk minder goed af zijn dan de mensen die minder te besteden hebben.
I call bullshit .Money makes the world go 'round, dus als je geld hebt, dan doe je daar dingen mee. Mensen die meer geld hebben kunnen meer dingen doen dan mensen die minder geld hebben. Dat is nou eenmaal zo en daar is helemaal geen goed of slecht aan. Het is gewoon zo.
Maar het lijkt er bijna op dat de mensen die hier minder te besteden hebben vooral heel hard willen roepen dat ze uiteindelijk toch beter af zijn dan de mensen die wat meer geld hebben. Beetje jammer is dat wel. Los van dat dat gewoon niet waar is, is het ook alleen maar bedoeld om aan jezelf te kunnen verkopen dat het prima is dat je minder te besteden hebt.
Daar hoeft wat mij betreft niet zo krampachtig voor gedaan te worden. Als je minder te besteden hebt is dat geen schande. Daar ben je echt niet meer of minder door dan iemand die toevallig wat meer te besteden heeft.
Helaas moet ik ook aangeven dat in mijn directe omgeving dit soort situaties ook regelmatig voor zie komen... Mensen die met 4000+ euro netto in de maand "net de eindjes aan elkaar knopen". Zelfs als je een hypotheek hebt van 1000 euro dan moet dat toch niet mogelijk zijn.quote:Op woensdag 18 mei 2011 11:48 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ok, na het lezen van die zin keek ik hoopvol uit naar de cijfermatige onderbouwing van dit interessante gegeven...
[..]
Oh.
Hey, ik ken iemand en die weet dat de hond van de achterburen van Xeno's oma eergisteren heeft gezegd dat Boris_Karloff alles wat hij heeft met geleend geld heeft gekocht!
Vind je dat nou wel verstandig boris??
Mensen die werken voor hun geld zijn voor mij allemaal gelijk wat dat betreft. (Mensen die met consumptie goederen pretenderen beter te zijn of meer te presteren dan anderen die heb ik wat lager zitten)quote:Op woensdag 18 mei 2011 11:37 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat snap ik wel, maar het principe blijft hetzelfde. Mensen die een granieten vloer kunnen betalen, lopen over het algemeen niet zo snel bij de Ikea binnen voor meubels. Het referentiekader is gewoon anders.
Als je meer geld hebt, dan koop je, als je wat koopt, ook meestal iets van betere kwaliteit, wat meestal ook duurder is. Want je hebt dat geld nou eenmaal.
Overigens is het wel een beetje een droevige redenering die ik hier voorbij zie komen.
Als mensen iets kunnen betalen dat veel andere mensen niet, dan is dat uiterlijk vertoon. Als je veel geld hebt en je koopt niks maar je spaart, dan ben je een sukkel. Hoe dan ook, veel mensen hier willen maar al te graag beweren dat mensen die nou eenmaal wel wat meer geld hebben, uiteindelijk minder goed af zijn dan de mensen die minder te besteden hebben.
I call bullshit .Money makes the world go 'round, dus als je geld hebt, dan doe je daar dingen mee. Mensen die meer geld hebben kunnen meer dingen doen dan mensen die minder geld hebben. Dat is nou eenmaal zo en daar is helemaal geen goed of slecht aan. Het is gewoon zo.
Maar het lijkt er bijna op dat de mensen die hier minder te besteden hebben vooral heel hard willen roepen dat ze uiteindelijk toch beter af zijn dan de mensen die wat meer geld hebben. Beetje jammer is dat wel. Los van dat dat gewoon niet waar is, is het ook alleen maar bedoeld om aan jezelf te kunnen verkopen dat het prima is dat je minder te besteden hebt.
Daar hoeft wat mij betreft niet zo krampachtig voor gedaan te worden. Als je minder te besteden hebt is dat geen schande. Daar ben je echt niet meer of minder door dan iemand die toevallig wat meer te besteden heeft.
Gelukkig moet ik aangeven dat ik mijn directe omgeving echt *niemand* ken met dat soort omstandigheden.quote:Op woensdag 18 mei 2011 11:52 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Helaas moet ik ook aangeven dat in mijn directe omgeving dit soort situaties ook regelmatig voor zie komen...
quote:Op woensdag 18 mei 2011 11:48 schreef Whuzz het volgende:
Hey, ik ken iemand en die weet dat de hond van de achterburen van Xeno's oma eergisteren heeft gezegd dat Boris_Karloff alles wat hij heeft met geleend geld heeft gekocht!
De crux zit hem in het feit dat jij jouw mening als feitelijke waarheid poneert met het woordje "vaak".quote:Op woensdag 18 mei 2011 11:55 schreef Boris_Karloff het volgende:
En waarom zou ik overal met cijfers moeten komen. Ik weet wat ik hoor. Het hoeft voor jouw geen waarheid te zijn.
Het gevaar zit 'm in ontevredenheid en altijd maar meer willen.quote:Op woensdag 18 mei 2011 11:50 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
En ik zet wel vraagtekens bij al dat materieel bezit waar is dat precies goed voor?
Mensen zoals Xeno bedoel je? Die beweerde dat tevredenheid een staat was waarin je vastgeroest was en geen vooruitgang meer maakte en niets meer wilde.quote:Op woensdag 18 mei 2011 11:58 schreef BertV het volgende:
[..]
Het gevaar zit 'm in ontevredenheid en altijd maar meer willen.
Dat zal nog wel een paar generaties duren en wellicht nog langer. Westerse mensen kunnen het maar moeilijk verdragen dat een buur of kennis het financieel beter heeft. Dan gaan ze vaak rare capriolen uithalen. Vakanties poffen lolquote:Op woensdag 18 mei 2011 11:55 schreef Boris_Karloff het volgende:
laatst was ik nog op een feestje en daar begon iemand over een gepofte vakantie. Dan moet ik inwendig wel even smakelijk lachen.
Moet je voor de lol is in een mediamarkt gaan staan en kijken hoeveel mensen met 4000¤ + een doorlopend krediet afsluiten met woekerrentes.quote:Op woensdag 18 mei 2011 11:53 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Gelukkig moet ik aangeven dat ik mijn directe omgeving echt *niemand* ken met dat soort omstandigheden.
Ik kom regelmatig bij de MM en heb dat nog nooit gezien. Volgens Boris' redenatie is dat dus "nooit". Ik wist niet eens dat het kon overigens, dus zó vaak zal het wel niet gebeuren denk ik en in elk geval niet bij mensen waar ik mee om ga.quote:Op woensdag 18 mei 2011 12:09 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Moet je voor de lol is in een mediamarkt gaan staan en kijken hoeveel mensen met 4000¤ + een doorlopend krediet afsluiten met woekerrentes.
Dat valt ook wel weer mee idd, maar ik werk zelf in een Saturn, en moet dus regelmatig (lees 2 keer per dag, terwijl we een kleine vestiging zijn) een contract afsluiten waarvan minimaal de helft meer dan 4k verdiend (al dan niet met partner)quote:Op woensdag 18 mei 2011 12:11 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ik kom regelmatig bij de MM en heb dat nog nooit gezien. Volgens Boris' redenatie is dat dus "nooit". Ik wist niet eens dat het kon overigens, dus zó vaak zal het wel niet gebeuren denk ik en in elk geval niet bij mensen waar ik mee om ga.
Maar goed, ik ken ook niemand die op krediet koopt bij online warenhuizen, of mensen die auto's met geleend geld kopen. Kan natuurlijk aan het soort mensen in mijn omgeving liggen, maar ik heb het vermoeden dat het eerder een indicatie is dat de schreeuwverhalen hier over "omg half nederland koopt op krediet" zwaar overtrokken zijn.
Tja, ik begrijp idd niets van dat soort gedrag.quote:Op woensdag 18 mei 2011 12:16 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Dat valt ook wel weer mee idd, maar ik werk zelf in een Saturn, en moet dus regelmatig (lees 2 keer per dag, terwijl we een kleine vestiging zijn) een contract afsluiten waarvan minimaal de helft meer dan 4k verdiend (al dan niet met partner)
In sommige gevallen is het een nuttig systeem, er komen ook regelmatig bijstandsmoeders die voor 300 euro een wasmachine op krediet kopen. Dat kost je dan in totaal 30 euro extra, voor die mensen is het een uitkomst.quote:Op woensdag 18 mei 2011 12:19 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Tja, ik begrijp idd niets van dat soort gedrag.
Maar goed, ik betaal wel eens wat met mijn CC. Niet omdat ik het gespreid wil betalen, maar omdat het zo uitkomt. De persoon die dat voor mij afrekent kan dan denken "omg pauper die op afbetaling koopt!!111one", terwijl aan het eind van de maand ik het hele bedrag gewoon automatisch aflos om geen rente te betalen.
Dat iemand op krediet koopt betekent niet dat het lang duurt om af te betalen. Maar goed, ik ben het met je eens dat het nogal raar is dat mensen uberhaupt electronica e.d. op de pof kopen.
Maar wat zegt dat dan over mensen die dingen op de pof vérkopen? Xeno is permanent boos op banksters die mensen leningen geven. Wat vindt Xeno van mensen als jij die andere mensen op krediet laten kopen?
Kan me niet voorstellen dat het je veel boeit wat Xeno over je denkt, maar even hypothetisch gesteld he?
Jij smeert een bijstandsmoeder een wasmachine aan van 300 euro, pakt dan 30 euro kredietwinst van dat arme mens, in plaats van haar aan te raden om voor 75 euro er één van marktplaats te halen?quote:Op woensdag 18 mei 2011 12:24 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
In sommige gevallen is het een nuttig systeem, er komen ook regelmatig bijstandsmoeders die voor 300 euro een wasmachine op krediet kopen. Dat kost je dan in totaal 30 euro extra, voor die mensen is het een uitkomst.
Marktplaats? Kun je een (zuinigere) wasmachine kopen voor minder.quote:Op woensdag 18 mei 2011 12:24 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
In sommige gevallen is het een nuttig systeem, er komen ook regelmatig bijstandsmoeders die voor 300 euro een wasmachine op krediet kopen. Dat kost je dan in totaal 30 euro extra, voor die mensen is het een uitkomst.
beetje jammer idd.quote:
Tis een keuze die de klant zelf maakt, wij sturen er niet op omdat het totaal niet lucratief is voor ons, die 30 euro gaat volledig naar laser... Wij maken er 2,50 commissie op (voor 3 kwartier papierwerk).quote:Op woensdag 18 mei 2011 12:26 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Jij smeert een bijstandsmoeder een wasmachine aan van 300 euro, pakt dan 30 euro kredietwinst van dat arme mens, in plaats van haar aan te raden om voor 75 euro er één van marktplaats te halen?
/advocaat_van_duivel
edit: ja.. mijn wasmachine komt van marktplaats ja! En mijn vorige koelkast kwam ook van marktplaats. Staat nu in de schuur omdat de nieuwe keuken een mooie inbouwkoelkast heeft
@Bert: langzaaaaaam!
HOAX.... ik heb geen levende grootouders meerquote:Op woensdag 18 mei 2011 11:48 schreef Whuzz het volgende:
Oh.
Dus zelfs een bankster (-> Informatieplicht, zorgplicht!) is nog beter dan een electronicaverkoper?quote:Op woensdag 18 mei 2011 12:32 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Tis een keuze die de klant zelf maakt, wij sturen er niet op omdat het totaal niet lucratief is voor ons, die 30 euro gaat volledig naar laser... Wij maken er 2,50 commissie op (voor 3 kwartier papierwerk).
De oma van de achterburen van Xeno's hond kat danquote:Op woensdag 18 mei 2011 12:33 schreef xenobinol het volgende:
[..]
HOAX.... ik heb geen levende grootouders meer
Haha... je snapt het nog steeds niet.... ik ben gelukkig... maar tevreden? Dat niet... mensen die tevreden en zelfgenoegzaam zijn komen niet meer vooruitquote:Op woensdag 18 mei 2011 11:59 schreef Whuzz het volgende:
Mensen zoals Xeno bedoel je? Die beweerde dat tevredenheid een staat was waarin je vastgeroest was en geen vooruitgang meer maakte en niets meer wilde.
Gevaarlijk inderdaad, die ontevreden mensen...
* Whuzz is lekker tevreden en gaat nu even een broodje eten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |