quote:TROS pakt songfestival anders aan
HILVERSUM - De TROS wil het Eurovisiesongfestival volgend jaar anders aanpakken. Misschien gebeurde er tijdens het optreden van de 3JS te weinig op het podium en de schermen, zei een woordvoerster maandag.
''De 3JS wilden het zelf klein houden. Ze wilden dichtbij zichzelf blijven.''
De TROS vindt het ''vreselijk voor de 3JS en iedereen die eraan heeft meegewerkt'' dat de Volendamse band onderaan eindigde in de halve finale met slechts 13 punten.
''Als we de klap te boven zijn, gaan we de Nederlandse inzending evalueren en nadenken over de aanpak van volgend jaar.'' Hiermee beginnen ze over twee maanden.
Beperkende factor is het budget van de TROS. ''We hebben slechts 2 ton voor het hele project: de reis, het verblijf, de artiest(en) en de marketing.'' Het is volgens de omroep moeilijk artiesten te vinden die tijd hebben en voor een beperkte bijdrage willen meedoen.
Bron
nee, dat hebben ze altijd al gedaanquote:Op maandag 16 mei 2011 18:09 schreef Injetta het volgende:
Tja, voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten werkt dus niet.
quote:Op maandag 16 mei 2011 18:12 schreef ArieSchaap het volgende:
EDIT: zeg Arie, botvier je fetish liever in een topic dat daar ook maar enigszins mee te maken heeft![]()
Daar werd weer over gesproken bij de EBU begreep ikquote:Op maandag 16 mei 2011 18:14 schreef laffer het volgende:
en ik wil het orkest weer terug, en dat ieder land z`n eigen dirigent meebrengt voor begeleiding
Tuurlijk ligt het resultaat óók aan de 3Js.quote:Op maandag 16 mei 2011 18:17 schreef Cat22 het volgende:
Ah, dus volgens de Tros ligt het niet aan hen maar aan de 3J's.![]()
Ik ben benieuwd met welk concept ze op de proppen komen.
Oh nee sorry voor de lekkermakerquote:Op maandag 16 mei 2011 18:19 schreef laffer het volgende:
wij hadden harry van hoof als dirigent : http://nl.wikipedia.org/wiki/Harry_van_Hoof
en willem duys deed het commentaar, dat was pas TV
toch wel jammer imhoquote:Op maandag 16 mei 2011 18:20 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh nee sorry voor de lekkermaker
Maar er wordt wel over gesproken om muzikanten weer live te laten spelen. Zie hier een uitleg over het orkest door een van de EBU organisatoren, heel interessant topic.
Het Eurovisie Songfestival organiseren, hoe werkt dat?
Tuurlijk! Het was onderdeel van de charme van het Eurovisie.quote:
Niet alleen het optreden moet beter, ook het liedje en de artiesten. En dat hoeft echt geen tonnen te kosten.quote:
Ze geloven het zelf ook nog echt he?quote:Op maandag 16 mei 2011 18:40 schreef Greys het volgende:
De directeur nu op tv.
"De TROS stopt er héél veel geld in, dus mogen wij onze stempel er op drukken".
Dit nav het commentaar dat er "Welkom bij het TROS Muziekfeest" werd gezegd door de commentatoren (dinsdag èn donderdag) ipv "Welkom bij het Eurovisie Songfestival.
Thomas Berge was afgelopen jaar al gevraagd door de TROS, maar die wilde niet in het Engels zingen.
De directeur zei verder dat de laatste plaats onverdiend was 'door al die voorbereidingen en moeite die ze er in gestoken hadden'. WTF, welke voorbereidingen?
We gooien 1 miljoen in de sloot, dus moeten we wel winnen, want we hebben er zoveel geld aan besteed.quote:Op maandag 16 mei 2011 18:40 schreef Greys het volgende:
De directeur nu op tv.
"De TROS stopt er héél veel geld in, dus mogen wij onze stempel er op drukken".
Dit nav het commentaar dat er "Welkom bij het TROS Muziekfeest" werd gezegd door de commentatoren (dinsdag èn donderdag) ipv "Welkom bij het Eurovisie Songfestival.
Thomas Berge was afgelopen jaar al gevraagd door de TROS, maar die wilde niet in het Engels zingen.
De directeur zei verder dat de laatste plaats onverdiend was 'door al die voorbereidingen en moeite die ze er in gestoken hadden'. WTF, welke voorbereidingen?
Twee ton, maar toch...quote:Op maandag 16 mei 2011 18:42 schreef Knarf het volgende:
We gooien 1 miljoen in de sloot, dus moeten we wel winnen, want we hebben er zoveel geld aan besteed.
Nah, als je 1 miljoen in de sloot gooit, moet je winnen. Bij 2 ton mag je alleen niet laatste worden volgens de TROS.quote:
8 ton extra zal best helpen hoorquote:Op maandag 16 mei 2011 18:45 schreef Knarf het volgende:
Nah, als je 1 miljoen in de sloot gooit, moet je winnen. Bij 2 ton mag je alleen niet laatste worden volgens de TROS.
En anders moet de TROS maar met RTL of SBS gaan praten. Volgens mij wordt het NSF dan ook wat populairder en sowieso: professioneler!!!quote:Wil je low-budget? Zoek samenwerking met de verschillende muziek-, film-, kleinkunst- en dansacademies en verzin een interfacultair project voor studenten, waarin ze een aansprekende act van 3 minuten moeten maken, bestaande uit goede muziek, zang, tekst, choreografie en visuals.
Geen andere randvoorwaarden dan de EBU stellen, zodat out of the box denken en creativiteit niet in de weg gezeten wordt.
8 tot 12 eindproducten moeten dan in een Nationale Finale gepresenteerd worden en beoordeeld door een jury bestaande uit 33% vakexperts 33% buitenlandse fans/experts 33% televote. De studenten hebben zo een podium om hun kunsten te vertonen en Nederland misschien eens een hele frisse en gedrufde bijdrage.
Maak van het hele traject een leuke soap, kun je reclame gelden op binnenhalen.
Het project bestaat uit een analyse, waarbij alle vooroordelen over het Songfestival in kaart gebracht moeten worden, zodat ze vervolgens in de uitvoering om zeep gebracht zouden kunnen worden, of juist bevestigd.
Dat lijkt een beetje op het idee wat ik hier gisteren al posttequote:Op maandag 16 mei 2011 19:27 schreef grazz het volgende:
Ik las dit op songfestivalweblog, vond dit niet eens zo'n gek idee. Alleen klinkt het wat 'school-project"achtigMaar ik denk wel dat dit vernieuwend is en zeker voor studenten een uitdaging is.
[..]
En anders moet de TROS maar met RTL of SBS gaan praten. Volgens mij wordt het NSF dan ook wat populairder en sowieso: professioneler!!!
Nu nog hopen dat de TROS iets meekrijgt van al deze creatieve ideeënquote:Op maandag 16 mei 2011 19:36 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat lijkt een beetje op het idee wat ik hier gisteren al postte
Daar gaan we voor zorgenquote:Op maandag 16 mei 2011 19:44 schreef grazz het volgende:
[..]
Nu nog hopen dat de TROS iets meekrijgt van al deze creatieve ideeën
Als je naar hun eigen woorden kijkt zou je zeggen dat ze er in elk geval iets van meegekregen hebben.. ze krabbelen al terug van "we gaan op dezelfde voet verder" naar "er moeten dingen anders"quote:Op maandag 16 mei 2011 20:19 schreef Greys het volgende:
[..]
Daar gaan we voor zorgen
Twitter, mail, komt goed. Of ze er iets mee gaan doen is een tweede, maar dan hebben we het in elk geval geprobeerd.
En er zijn hier volgens mij zeker wel 5 à 10 mensen die hier meer verstand hebben van het Songfestival dan Daniël Dekker en Jan Smitquote:Op maandag 16 mei 2011 20:40 schreef totebel het volgende:
[..]
Als je naar hun eigen woorden kijkt zou je zeggen dat ze er in elk geval iets van meegekregen hebben.. ze krabbelen al terug van "we gaan op dezelfde voet verder" naar "er moeten dingen anders"
En in vredesnaam, als laatste creatieve idee: vis je commentator uit de fok!poel ipv die twee sneuneuzen die het nu deden. Ben er van overtuigd dat wij het stuk voor stuk leuker en dus beter kunnen
Over dat laatste... een beetje 'anoniem' hier iets in de rondte gillen met wat letters op een forum is heel iets anders dan daar daadwerkelijk voor het hele land commentaar gaan zitten geven hequote:Op maandag 16 mei 2011 20:40 schreef totebel het volgende:
[..]
Als je naar hun eigen woorden kijkt zou je zeggen dat ze er in elk geval iets van meegekregen hebben.. ze krabbelen al terug van "we gaan op dezelfde voet verder" naar "er moeten dingen anders"
En in vredesnaam, als laatste creatieve idee: vis je commentator uit de fok!poel ipv die twee sneuneuzen die het nu deden. Ben er van overtuigd dat wij het stuk voor stuk leuker en dus beter kunnen
Ik denk dat dat dan hooguit ligt aan de ervaringquote:Op maandag 16 mei 2011 20:41 schreef Greys het volgende:
[..]
Over dat laatste... een beetje 'anoniem' hier iets in de rondte gillen met wat letters op een forum is heel iets anders dan daar daadwerkelijk voor het hele land commentaar gaan zitten geven heIk weet zeker dat als ze mij daar neer zouden zetten, ik van de zenuwen geen normaal woord meer uit zou kunnen brengen. En ik denk velen met mij.
Wél denk ik dat er veel betere commentatoren te vinden zijn dan Jan Smit en Daniël Dekker, dat dan weer wel.
Maar je bent toch met me eens dat 'verstand van het songfestival hebben' niet genoeg is?quote:Op maandag 16 mei 2011 20:43 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Ik denk dat dat dan hooguit ligt aan de ervaring
Ik denk dat je met verstand van het songfestival en en het hebben van ervaring/weinig zenuwen je best een eind komtquote:Op maandag 16 mei 2011 20:45 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar je bent toch met me eens dat 'verstand van het songfestival hebben' niet genoeg is?
De juiste commentator is zo onpartijdig mogelijk, dringt dus niet teveel zijn/haar eigen mening op aan de kijker, weet wanneer hij/zij juist niet moet praten, heeft een prettige stem, heeft humor en laat zich niet intimideren door miljoenen kijkers/luisteraars.
Het is nog best een kunst hoor, dat kan niet even elke willekeurige FOK!er
En hoeveel ervaren presentatoren denk je dat er rondlopen op FOK?quote:Op maandag 16 mei 2011 20:46 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Ik denk dat je met verstand van het songfestival en en het hebben van ervaring/weinig zenuwen je best een eind komt
Qua verstand van het songfestival misschien zeker wel 10, qua ervaring volgens mij niemand, maar qua weinig zenuwen/weten wat je moet doen misschien ook nog wel 5. Combined misschien 3 die het zouden kunnen doen.quote:Op maandag 16 mei 2011 20:48 schreef Greys het volgende:
[..]
En hoeveel ervaren presentatoren denk je dat er rondlopen op FOK?
Geen hond ziet je.. dat zou ik dan nog wel durven... daar op het podium een liedje gaan staan doen.... VEEL engerquote:Op maandag 16 mei 2011 20:41 schreef Greys het volgende:
[..]
Over dat laatste... een beetje 'anoniem' hier iets in de rondte gillen met wat letters op een forum is heel iets anders dan daar daadwerkelijk voor het hele land commentaar gaan zitten geven heIk weet zeker dat als ze mij daar neer zouden zetten, ik van de zenuwen geen normaal woord meer uit zou kunnen brengen. En ik denk velen met mij.
Wél denk ik dat er veel betere commentatoren te vinden zijn dan Jan Smit en Daniël Dekker, dat dan weer wel.
Het hele land hoort je en heeft op digitale leutervijvers commentaar op jequote:Op maandag 16 mei 2011 21:04 schreef totebel het volgende:
[..]
Geen hond ziet je.. dat zou ik dan nog wel durven... daar op het podium een liedje gaan staan doen.... VEEL enger
Dat hoor je toch achteraf pas.. kan ik erachteraf wel ziek van worden :pquote:Op maandag 16 mei 2011 21:05 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Het hele land hoort je en heeft op digitale leutervijvers commentaar op je
Of we doen een jaar niet mee, dan hebben we in 2013 4 ton te vergeven. Of denk ik nu verkeerd?quote:Op maandag 16 mei 2011 22:42 schreef Boldface het volgende:
Het beschikbare budget is het probleem. Er moet financieel gewoon (beduidend) meer in geïnvesteerd worden. Het is - nogmaals - de Publieke Omroep als geheel die hier hopeloos faalt en die verzaakt om de gewenste kwaliteit te leveren.
Ik begrijp best dat de TROS met de rug tegen de muur staat. Dat zij het Songfestival verzorgen, vind ik een regelrechte schande.
Als de budgetten zo laag zijn, vind ik die optie het overwegen waard. Vervolgens komt dan wel hoongelach uit Europa op ons af, want we zijn een uitermate welvarend land met 16 miljoen inwoners, terwijl het onder de Eurovisie-deelnemers stikt van de landen die beduidend minder rijk zijn en minder inwoners hebben.quote:Op maandag 16 mei 2011 22:46 schreef Knarf het volgende:
Of we doen een jaar niet mee, dan hebben we in 2013 4 ton te vergeven. Of denk ik nu verkeerd?
Dat was volgens de directeur voor de reis, verblijf, ALLESquote:Op maandag 16 mei 2011 22:55 schreef Knarf het volgende:
Maar is die 2 ton nu alleen voor die week in Dusseldorf, of was dat het totale budget?
Ik bedoel meer, 2 ton voor de week in Dusseldorf. Of 2 ton voor 4-6? maanden die het de TROS / 3Js gekost heeft.quote:Op maandag 16 mei 2011 23:16 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat was volgens de directeur voor de reis, verblijf, ALLES
Erg eigenlijk.
Maar kijk maar, staat in de OP.
Dan maar geen vuurwerk. Als je een klein budget hebt moet je er verstandig mee omgaan, vuurwerk is leuk, maar als je een ledscherm tot e beschikking hebt wat het hele nummer interessant kan zijn moet je dat gebruiken, ipv vuurwerk dat enkele seconden duurt. Imo.quote:Op maandag 16 mei 2011 23:19 schreef RiftNL het volgende:
100.000,- voor alleen de act is te weinig. Een paar schoten vuurwerk en het geld is OP. Kost het zoveel? Ja het kost zoveel dat beetje vuurwerk.
Paar tuinfakkelsquote:Op maandag 16 mei 2011 23:31 schreef TheVulture het volgende:
Aangezien de bestemming volgend jaar Azerbaijan is is die hele aankleding wel niet nodig... omdat ze de middelen daar niet hebben...
zou wel weer een mooi verhaal zijn... komen we daar aan met een spektakelstuk van een optreden... bestaat de achtergrond alleen uit lichtjes
Ik zou het ergens wel de ultieme grap vinden... graag even inzoomen op de head of delegation danquote:Op maandag 16 mei 2011 23:33 schreef Greys het volgende:
[..]
Paar tuinfakkels
Maar ze gaan Duitsland echt wel willen overtreffen
Geloof mij nu maar dat ze heel veel geld hebben daarquote:Op maandag 16 mei 2011 23:31 schreef TheVulture het volgende:
Aangezien de bestemming volgend jaar Azerbaijan is is die hele aankleding wel niet nodig... omdat ze de middelen daar niet hebben...
zou wel weer een mooi verhaal zijn... komen we daar aan met een spektakelstuk van een optreden... bestaat de achtergrond alleen uit lichtjes
Gewoon in de openlucht, met tuinstoeltjes (wel zelf meenemen).quote:Op maandag 16 mei 2011 23:33 schreef Greys het volgende:
[..]
Paar tuinfakkels
Maar ze gaan Duitsland echt wel willen overtreffen
De artiesten van Sterren.NL zullen zich dan wel thuisvoelenquote:Op maandag 16 mei 2011 23:36 schreef Knarf het volgende:
[..]
Gewoon in de openlucht, met tuinstoeltjes (wel zelf meenemen).
Een beetje als 'op zoek naar....'. Ik zie het wel zitten!quote:Op maandag 16 mei 2011 19:27 schreef grazz het volgende:
Ik las dit op songfestivalweblog, vond dit niet eens zo'n gek idee. Alleen klinkt het wat 'school-project"achtigMaar ik denk wel dat dit vernieuwend is en zeker voor studenten een uitdaging is.
[..]
En anders moet de TROS maar met RTL of SBS gaan praten. Volgens mij wordt het NSF dan ook wat populairder en sowieso: professioneler!!!
De promotie is belangrijker dan je denkt, zeker in dit digitale tijdperk, waar alle liedjes al maanden vantevoren bekeken en beluisterd kunnen worden.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 08:28 schreef CommanderKeen het volgende:
Als ik het goed begrijp heeft de TROS twee ton aan budget voor het ESF zelf, dus zoals ze zelf al zeggen: de reis, de marketing, het verblijf, de artiest. Dan lijkt me het laatste waar je op bezuinigt het optreden zelf, aangezien dat toch het allerbelangrijkt is. Dus liever gebruik maken van de LED wand, dan een bootreisje op de Rijn.
Die marketing is volgens mij sowieso erg overschat. Het is misschien leuk voor de Songfestival incrowd, maar de gemiddelde kijker in, pakweg, Litouwen zet om negen uur zijn televisie aan voor het ESF en zal niks meekrijgen van dat hele promotiecircus.
Ja, dat lijkt me wel zinvolle marketing. Stuk goedkoper en effectiever ook.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 08:31 schreef totebel het volgende:
Je KUNT je inzending nu via allerlei kanalen onder de aandacht brengen, je bent gek als je dat niet doet.
Frankrijk, Denemarken, UK.. allemaal hebben ze een facebookpage waar ze ook zelf op reageren. De 3J's.. dus niet. Niet eens een ESF twitteraccount, dat vind ik een gemiste kans (en t is een stuk goedkoper dan die boot)
Met zulke vrienden heb je dan ook geen vijanden meer nodigquote:Op dinsdag 17 mei 2011 09:56 schreef eleusis het volgende:
Grappig dat de TROS nu al de 3JS afvalt. Van je vrienden moet je het hebben.
"De 3JS wilden dit dat". Nee, JULLIE hebben de regie en jullie zijn er mee akkoord gegaan.
Nou ja, ze zullen na dit debacle zeker meer moeite hebben om iemand te vinden die wil.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:41 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik vind het echt grof, van de TROS. Schandalig om de Jees nu alles in de schoenen te schuiven, alsof ze er zelf niets over te zeggen hebben....
Eigenlijk zou geen enkele artiest meer mee moeten doen zolang het door de TROS georganiseerd wordt.... maar ja, ain't gonna happen
Allemaal toeters en bellen hoeft niet, dat verlangde ook niemand van de 3J's. Het gaat erom dat er een act wordt gecreëerd die bij het liedje past, in plaats van hun absoluut 'nietsige' optreden wat direct door iedereen vergeten werd. Kijk bijvoorbeeld naar Italië, hoe die erin slaagden om op simpele wijze precies de juiste sfeer neer te zetten met hun optreden.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:11 schreef okiokinl het volgende:
volgend jaar dus een show met allemaal toeters en bellen en dan is het weer alleen maar dat...
mee eens. nou was dat bij de 3 j's een beetje een hopeloze zaak, maar ja ook dat had wel wat beter gekund. bij sommige acts viel mn mond echt open van verbazing, zo mooi waren die visuals.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:06 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Allemaal toeters en bellen hoeft niet, dat verlangde ook niemand van de 3J's. Het gaat erom dat er een act wordt gecreëerd die bij het liedje past, in plaats van hun absoluut 'nietsige' optreden wat direct door iedereen vergeten werd. Kijk bijvoorbeeld naar Italië, hoe die erin slaagden om op simpele wijze precies de juiste sfeer neer te zetten met hun optreden.
Bandjes die nog niet dood op een pleinfeest gevonden willen worden,aangezien ze de fanbase die ze tot dan toe opgebouwd hebben binnen no time kwijt zijn.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:23 schreef TheVulture het volgende:
Als ik de TROS was zou ik eens met 3FM gaan schakelen en wat bandjes uit die Serious Talent pool plukken!
Als die bands even verder kijken hebben ze een potentieel van miljoenen mensen die ze anders in geen jaren kunnen bereikenquote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:29 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Bandjes die nog niet dood op een pleinfeest gevonden willen worden,aangezien ze de fanbase die ze tot dan toe opgebouwd hebben binnen no time kwijt zijn.
Zodat ze op hun 40ste nog op de wit-russiche TV op mogen treden vanwege dat ene hitje dat ze op hun 20ste gescoord hebben, zoals de meeste ESF artiesten/bandjes van 20 jaar geleden die nu nog optreden.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:33 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Als die bands even verder kijken hebben ze een potentieel van miljoenen mensen die ze anders in geen jaren kunnen bereiken
als de "fanbase" zo makkelijk wegholt is het geen fanbase.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:32 schreef speknek het volgende:
Ik snap ook niet waarom je al die hipster alternatieve bandjes naar de grootste commerciele verheerlijking van foute eurotrash op de hele aarde wil sturen. Dat wordt nog minder punten dan de 3Js.
Als jij alternatieve rock beweert te spelen, hoef je ook niet te verwachten dat je fanbase op komt draven als je 3 minuten mag optreden tussen thomas berge en djumbo,daarnaast ben je ook nog een half jaar lang uithangbord van de TROS en waar je in dat half jaar ook bezig kunt zijn met je eigen muziek je vast zit aan deze pleinfeesten en docusoaps, dat is voor een beginnend bandje in een genre wat niet op de TROS danwel ESF aansluit bijna zelfmoord.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:39 schreef totebel het volgende:
[..]
als de "fanbase" zo makkelijk wegholt is het geen fanbase.
Je zit met het probleem dat de EBU het niet op een commerciele zender wilt hebben en dat de NOS het niet meer wilt doen, in dat opzicht maakt dit het in het geval van nederland nogal lastig omdat iedere omroep die het wel mag doen in een bepaald profiel valt en het niet gek veel uit gaat maken welke organisatie binnen de PO het organiseert, aangezien deze organisatie dit sowieso op hun eigen publiek zal richten,waardoor je tijdens het NSF al een beperkte afspiegeling krijgt van wat er naar het ESF moet.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:59 schreef marcodej het volgende:
Daarom moet dat TROS-stempel er ook af.
Maar er zullen toch wel bandjes te vinden zijn die denken 'Fuck it' en bij wijze van fun het gewoon gaan doen? Als ze laten zien dat ze hetzelfde blijven en gewoon een goed nummer schrijven zal hun fanbase echt niet krimpen hoor.
Juist!quote:
Het was wel te verwachten. Het ligt aan alles en iedereen, behalve aan de TROS. Ik weet nog hoe euforisch ze aankondigen dat de 3J's gingen meedoen. Of een tijdje eerder, hoe ze Vader Abraham op een voetstuk plaatsten en met vuur en zwaard verdedigden dat die man een liedje ging componeren. Overigens is vorig jaar wél enigszins nagedacht over een stage-act, met het draaiorgel en dergelijke. Helaas was het liedje alleen te slecht voor woorden...quote:Op dinsdag 17 mei 2011 09:56 schreef eleusis het volgende:
Grappig dat de TROS nu al de 3JS afvalt. Van je vrienden moet je het hebben.
"De 3JS wilden dit dat". Nee, JULLIE hebben de regie en jullie zijn er mee akkoord gegaan.
Het probleem is dat de NOS in zijn taak verzaakt. Als je kijkt naar wat scoort, moet je vaststellen dat het steeds meer draait om de act. Ook is de top 10 vrijwel volledig gevuld met artiesten die jonger dan 30 zijn. Het Songfestival moet je ver weghouden van MAX. Eventueel kan het naar BNN, maar heb niet de illusie dat Europa zit te wachten op een Ali B, die geen zangtalent heeft en zelfs voor veel Nederlanders onverstaanbaar rapt.quote:Op woensdag 18 mei 2011 00:46 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
In dat opzicht zou het nog beter zijn om de baas van RTL nederland of SBS nederland over te halen om zich aan te sluiten bij de EBU, dan dat je het bij de TROS weghaalt, en dat MAX of BNN het volgend jaar probeert met een Marco Bakker of Ali B en er bijvoorbeeld een X-factor achtig programma opgezet word voor het volgende ESF, het gaat tenslotte ook niet (meer) om winnen op een klein podium(zoals in de jaren 70/80 wel kon).
Redelijk naïef om dat te veronderstellen. Ze zullen alles op alles zetten om voor een fraai decor te zorgen. En het zou me ook niets verbazen als ze wat buitenlandse hulp krijgen. Voor Azerbeidzjan is dit een buitenkans om zichzelf als modern, Europees land te profileren. En reken maar dat het draagvlak onder de bevolking ook enorm is en dat iedereen apetrots is.quote:Op maandag 16 mei 2011 23:31 schreef TheVulture het volgende:
zou wel weer een mooi verhaal zijn... komen we daar aan met een spektakelstuk van een optreden... bestaat de achtergrond alleen uit lichtjes![]()
Ik denk ook dat ze alles op alles gaan zetten om zelfs te proberen Duitsland voorbij te streven van dit jaar. Daar gaan ze niet voor willen onder doen.quote:Op woensdag 18 mei 2011 19:24 schreef Boldface het volgende:
[..]
Redelijk naïef om dat te veronderstellen. Ze zullen alles op alles zetten om voor een fraai decor te zorgen. En het zou me ook niets verbazen als ze wat buitenlandse hulp krijgen. Voor Azerbeidzjan is dit een buitenkans om zichzelf als modern, Europees land te profileren. En reken maar dat het draagvlak onder de bevolking ook enorm is en dat iedereen apetrots is.
Ha! Ik dacht dat die man uit Italie minstens in de 40 was, maar hij is nog geen 30....quote:Op woensdag 18 mei 2011 19:07 schreef Boldface het volgende:
[..]
Het probleem is dat de NOS in zijn taak verzaakt. Als je kijkt naar wat scoort, moet je vaststellen dat het steeds meer draait om de act. Ook is de top 10 vrijwel volledig gevuld met artiesten die jonger dan 30 zijn. Het Songfestival moet je ver weghouden van MAX. Eventueel kan het naar BNN, maar heb niet de illusie dat Europa zit te wachten op een Ali B, die geen zangtalent heeft en zelfs voor veel Nederlanders onverstaanbaar rapt.
Een X-factor-achtig programma kan zeker werken; zie hoe Duitsland dat vorig jaar deed, uitgevoerd door de commerciële zender Pro Sieben.
Ik heb het nagekeken. Die Bosniër is 48, de rest beduidend jonger. Heel wat finalisten zijn tussen de 18 en 25 jaar.quote:Op woensdag 18 mei 2011 19:33 schreef miss_dynastie het volgende:
Ha! Ik dacht dat die man uit Italie minstens in de 40 was, maar hij is nog geen 30....![]()
Mooi, geen NSF voor haar dus.quote:Het begint er sterk op te lijken dat Yolanthe Sneijder-Cabeau langzaam de TROS uit wordt gewerkt. Na 'Te Leuk om Waar te Zijn' wordt nu ook het programma 'Mijn Vader is de Beste' door Viviënne van den Assem overgenomen.
..
Yolanthe maakt zich naar eigen zeggen totaal niet druk over het succes van haar shows. Dit tot groot ongenoegen van Paul Römer, de nieuwe baas van de publieke omroep. "Als zij zegt dat ze niet wakker ligt van die lage kijkcijfers, dan is dat is wel een heel elitair standpunt. Dat kan echt niet, zeker niet voor iemand die werkzaam is bij de TROS. Die omroep is er voor een breed publiek en dan moet je er voor gáán", aldus Römer.
Jammer, in het SHO topic vond ik:quote:Op zaterdag 21 mei 2011 19:44 schreef Pino112 het volgende:
http://www.powned.tv/nieu(...)n_de_kant_gezet.html
[..]
Mooi, geen NSF voor haar dus.
quote:De TROS laat weten dat Yolanthe nog wel de grote tv-uitzendingen blijft doen, waaronder het Nationaal Songfestival en het Buma Harpen Gala.
Oh, verdommequote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:30 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Jammer, in het SHO topic vond ik:
[..]
Om te beginnen moet je in ieder geval een liedje hebben dat lekker klinkt en daarbij dan een goede kloppende act.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 23:20 schreef amaranta het volgende:
Maargoed, vorig jaar stond er compleet draaiorgel, en ook dat mocht niet baten...
Maak je niet te vroeg blij. PowNed geeft kennelijk maar het halve bericht. AD meldt het volgende:quote:Op zaterdag 21 mei 2011 19:44 schreef Pino112 het volgende:
http://www.powned.tv/nieu(...)n_de_kant_gezet.html
Mooi, geen NSF voor haar dus.![]()
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/56(...)a-aan-Vivienne.dhtmlquote:Yolanthe verliest weer programma aan Vivienne
Nadat Yolanthe Sneijder-Cabau haar programma 'Te Leuk om Waar te Zijn' naar Viviënne van den Assem zag gaan, wordt nu ook 'Mijn Vader is de Beste' overgenomen door Viviënne.
'Het is spannend om Yolanthe - of wie dan ook - op te volgen als presentatrice', zei Viviënne. De nieuwe presentatrice is door de TROS aangetrokken om het nieuwe gezicht te worden van de familieshows. In het verleden was er veel te doen om de lage kijkcijfers van Yolanthe.
Sneijder-Cabau heeft veel flops op haar naam staan, waaronder de programma's Het Perfecte Plaatje en Twinzz. Haar documentaire over schoonheidsverkiezingen, Miss Yolanthe, trok ook maar weinig kijkers.
De presentatrice maakt zich naar eigen zeggen niet druk om haar slecht bekeken tv-shows. Paul Römer, de nieuwe baas van de publieke omroep, ergerde zich aan deze opvatting. 'Als zij zegt dat ze niet wakker ligt van die lage kijkcijfers, dan is dat is wel een heel elitair standpunt. Dat kan echt niet, zeker niet voor iemand die werkzaam is bij de TROS. Die omroep is er voor een breed publiek en dan moet je er voor gáán', zei Römer in Story.
De TROS laat weten dat Yolanthe nog wel de grote tv-uitzendingen blijft doen, waaronder het Nationaal Songfestival en het Buma Harpen Gala.
Haha, ach ze staat daar toch mooi te wezen en laat haar maar in de waan dat ze een goede presentatrice isquote:Op zondag 22 mei 2011 02:20 schreef Boldface het volgende:
Dat zo'n omhooggevallen muts als Yolanthe het NSF presenteert, is eigenlijk tekenend voor de minachting...
Nee, NIET bij het Nationaal Songfestival. Dat is precies het punt.quote:Op zondag 22 mei 2011 02:22 schreef grazz het volgende:
Haha, ach ze staat daar toch mooi te wezen en laat haar maar in de waan dat ze een goede presentatrice is![]()
Maar wat moeten we zonder Yolanthequote:Op zondag 22 mei 2011 02:26 schreef Boldface het volgende:
[..]
Nee, NIET bij het Nationaal Songfestival. Dat is precies het punt.
Ik kan haar missen als kiespijn. Het NSF verdient een passende presentator. Het moet weer een serieus evenement worden. Gepresenteerd door iemand die tenminste enige affiniteit met muziek heeft.quote:
Je kunt niet op dat andere land komen omdat het er niet is...quote:Op zondag 22 mei 2011 13:00 schreef Hoofdrubbel het volgende:
Niet meer meedoen. verspilling van het geld en tijd. Euro song festival is al jaren politieke vriendjes voorkeuren en waarom moeten Duitsland, Spanje, Frankrijk, Italië, Groot Brittannië en nog een land die ik even niet kan opkomen elk jaar geplaatst worden in een finale?
Sterker nog, in de mediawet staat specifiek vermeld dat het ESF op een open net te zien moet zijn. Dus, ongeacht we meedoen of niet, moet het uitgezonden worden..quote:Op zondag 22 mei 2011 13:12 schreef Boldface het volgende:
[..]
Niet-meedoen is voor Nederland geen serieuze optie. We staan altijd als eerste klaar om volgend jaar weer gretig mee te doen. Het was trouwens wel opmerkelijk dat twee langdurige wegblijvers, Italië en Oostenrijk, dit jaar beiden weer meededen en meteen ook goed scoorden.
Klopt, met Volledige rechtstreekse verslaggeving.quote:Op zondag 22 mei 2011 13:45 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Sterker nog, in de mediawet staat specifiek vermeld dat het ESF op een open net te zien moet zijn. Dus, ongeacht we meedoen of niet, moet het uitgezonden worden..
quote:Op zondag 22 mei 2011 13:00 schreef Hoofdrubbel het volgende:
Niet meer meedoen. verspilling van het geld en tijd. Euro song festival is al jaren politieke vriendjes voorkeuren
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
Geheel met jou eens..dat was nou echt ESF met een live orkest.quote:Op maandag 16 mei 2011 18:19 schreef laffer het volgende:
wij hadden harry van hoof als dirigent : http://nl.wikipedia.org/wiki/Harry_van_Hoof
en willem duys deed het commentaar, dat was pas TV
De TROS kiest weer een artiest.quote:TROS-directeur Peter Kuipers vertelde AlleShow.nl daags na de voor de 3JS dramatisch verlopen halve finale al, dat hij de tijd neemt om een nieuwe deelnemer aan te wijzen. “Ik heb nog geen namen in mijn hoofd.
Zolang de NOS en/of een commerciele omroep(die afgezien van het lidmaatschap van de EBU het risico ws niet willen nemen omdat ze verplicht zijn de finale uit te zenden,ook als de nederlandse inzending niet door de halve finale heen komt) er geen zin in heeft, zul je simpelweg krijgen dat de omroepen die het wel oppakken er hun eigen draai aan geven en de inzending,door welke organisatie binnen de PO dan ook georganiseerd, een gekleurde afspiegeling zal zijn.quote:Op woensdag 25 mei 2011 21:47 schreef Bundesrepublik het volgende:
[..]
De TROS kiest weer een artiest.
Misschien willen ze wel artiesten uitnodigen om deel te nemen aan een nationaal songfestival?quote:Op woensdag 25 mei 2011 21:47 schreef Bundesrepublik het volgende:
[..]
De TROS kiest weer een artiest.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |