Als die bands even verder kijken hebben ze een potentieel van miljoenen mensen die ze anders in geen jaren kunnen bereikenquote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:29 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Bandjes die nog niet dood op een pleinfeest gevonden willen worden,aangezien ze de fanbase die ze tot dan toe opgebouwd hebben binnen no time kwijt zijn.
Zodat ze op hun 40ste nog op de wit-russiche TV op mogen treden vanwege dat ene hitje dat ze op hun 20ste gescoord hebben, zoals de meeste ESF artiesten/bandjes van 20 jaar geleden die nu nog optreden.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:33 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Als die bands even verder kijken hebben ze een potentieel van miljoenen mensen die ze anders in geen jaren kunnen bereiken
als de "fanbase" zo makkelijk wegholt is het geen fanbase.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:32 schreef speknek het volgende:
Ik snap ook niet waarom je al die hipster alternatieve bandjes naar de grootste commerciele verheerlijking van foute eurotrash op de hele aarde wil sturen. Dat wordt nog minder punten dan de 3Js.
Als jij alternatieve rock beweert te spelen, hoef je ook niet te verwachten dat je fanbase op komt draven als je 3 minuten mag optreden tussen thomas berge en djumbo,daarnaast ben je ook nog een half jaar lang uithangbord van de TROS en waar je in dat half jaar ook bezig kunt zijn met je eigen muziek je vast zit aan deze pleinfeesten en docusoaps, dat is voor een beginnend bandje in een genre wat niet op de TROS danwel ESF aansluit bijna zelfmoord.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:39 schreef totebel het volgende:
[..]
als de "fanbase" zo makkelijk wegholt is het geen fanbase.
Je zit met het probleem dat de EBU het niet op een commerciele zender wilt hebben en dat de NOS het niet meer wilt doen, in dat opzicht maakt dit het in het geval van nederland nogal lastig omdat iedere omroep die het wel mag doen in een bepaald profiel valt en het niet gek veel uit gaat maken welke organisatie binnen de PO het organiseert, aangezien deze organisatie dit sowieso op hun eigen publiek zal richten,waardoor je tijdens het NSF al een beperkte afspiegeling krijgt van wat er naar het ESF moet.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:59 schreef marcodej het volgende:
Daarom moet dat TROS-stempel er ook af.
Maar er zullen toch wel bandjes te vinden zijn die denken 'Fuck it' en bij wijze van fun het gewoon gaan doen? Als ze laten zien dat ze hetzelfde blijven en gewoon een goed nummer schrijven zal hun fanbase echt niet krimpen hoor.
Juist!quote:
Het was wel te verwachten. Het ligt aan alles en iedereen, behalve aan de TROS. Ik weet nog hoe euforisch ze aankondigen dat de 3J's gingen meedoen. Of een tijdje eerder, hoe ze Vader Abraham op een voetstuk plaatsten en met vuur en zwaard verdedigden dat die man een liedje ging componeren. Overigens is vorig jaar wél enigszins nagedacht over een stage-act, met het draaiorgel en dergelijke. Helaas was het liedje alleen te slecht voor woorden...quote:Op dinsdag 17 mei 2011 09:56 schreef eleusis het volgende:
Grappig dat de TROS nu al de 3JS afvalt. Van je vrienden moet je het hebben.
"De 3JS wilden dit dat". Nee, JULLIE hebben de regie en jullie zijn er mee akkoord gegaan.
Het probleem is dat de NOS in zijn taak verzaakt. Als je kijkt naar wat scoort, moet je vaststellen dat het steeds meer draait om de act. Ook is de top 10 vrijwel volledig gevuld met artiesten die jonger dan 30 zijn. Het Songfestival moet je ver weghouden van MAX. Eventueel kan het naar BNN, maar heb niet de illusie dat Europa zit te wachten op een Ali B, die geen zangtalent heeft en zelfs voor veel Nederlanders onverstaanbaar rapt.quote:Op woensdag 18 mei 2011 00:46 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
In dat opzicht zou het nog beter zijn om de baas van RTL nederland of SBS nederland over te halen om zich aan te sluiten bij de EBU, dan dat je het bij de TROS weghaalt, en dat MAX of BNN het volgend jaar probeert met een Marco Bakker of Ali B en er bijvoorbeeld een X-factor achtig programma opgezet word voor het volgende ESF, het gaat tenslotte ook niet (meer) om winnen op een klein podium(zoals in de jaren 70/80 wel kon).
Redelijk naïef om dat te veronderstellen. Ze zullen alles op alles zetten om voor een fraai decor te zorgen. En het zou me ook niets verbazen als ze wat buitenlandse hulp krijgen. Voor Azerbeidzjan is dit een buitenkans om zichzelf als modern, Europees land te profileren. En reken maar dat het draagvlak onder de bevolking ook enorm is en dat iedereen apetrots is.quote:Op maandag 16 mei 2011 23:31 schreef TheVulture het volgende:
Aangezien de bestemming volgend jaar Azerbaijan is is die hele aankleding wel niet nodig... omdat ze de middelen daar niet hebben...
zou wel weer een mooi verhaal zijn... komen we daar aan met een spektakelstuk van een optreden... bestaat de achtergrond alleen uit lichtjes![]()
Ik denk ook dat ze alles op alles gaan zetten om zelfs te proberen Duitsland voorbij te streven van dit jaar. Daar gaan ze niet voor willen onder doen.quote:Op woensdag 18 mei 2011 19:24 schreef Boldface het volgende:
[..]
Redelijk naïef om dat te veronderstellen. Ze zullen alles op alles zetten om voor een fraai decor te zorgen. En het zou me ook niets verbazen als ze wat buitenlandse hulp krijgen. Voor Azerbeidzjan is dit een buitenkans om zichzelf als modern, Europees land te profileren. En reken maar dat het draagvlak onder de bevolking ook enorm is en dat iedereen apetrots is.
Ha! Ik dacht dat die man uit Italie minstens in de 40 was, maar hij is nog geen 30....quote:Op woensdag 18 mei 2011 19:07 schreef Boldface het volgende:
[..]
Het probleem is dat de NOS in zijn taak verzaakt. Als je kijkt naar wat scoort, moet je vaststellen dat het steeds meer draait om de act. Ook is de top 10 vrijwel volledig gevuld met artiesten die jonger dan 30 zijn. Het Songfestival moet je ver weghouden van MAX. Eventueel kan het naar BNN, maar heb niet de illusie dat Europa zit te wachten op een Ali B, die geen zangtalent heeft en zelfs voor veel Nederlanders onverstaanbaar rapt.
Een X-factor-achtig programma kan zeker werken; zie hoe Duitsland dat vorig jaar deed, uitgevoerd door de commerciële zender Pro Sieben.
Ik heb het nagekeken. Die Bosniër is 48, de rest beduidend jonger. Heel wat finalisten zijn tussen de 18 en 25 jaar.quote:Op woensdag 18 mei 2011 19:33 schreef miss_dynastie het volgende:
Ha! Ik dacht dat die man uit Italie minstens in de 40 was, maar hij is nog geen 30....![]()
Mooi, geen NSF voor haar dus.quote:Het begint er sterk op te lijken dat Yolanthe Sneijder-Cabeau langzaam de TROS uit wordt gewerkt. Na 'Te Leuk om Waar te Zijn' wordt nu ook het programma 'Mijn Vader is de Beste' door Viviënne van den Assem overgenomen.
..
Yolanthe maakt zich naar eigen zeggen totaal niet druk over het succes van haar shows. Dit tot groot ongenoegen van Paul Römer, de nieuwe baas van de publieke omroep. "Als zij zegt dat ze niet wakker ligt van die lage kijkcijfers, dan is dat is wel een heel elitair standpunt. Dat kan echt niet, zeker niet voor iemand die werkzaam is bij de TROS. Die omroep is er voor een breed publiek en dan moet je er voor gáán", aldus Römer.
Jammer, in het SHO topic vond ik:quote:Op zaterdag 21 mei 2011 19:44 schreef Pino112 het volgende:
http://www.powned.tv/nieu(...)n_de_kant_gezet.html
[..]
Mooi, geen NSF voor haar dus.
quote:De TROS laat weten dat Yolanthe nog wel de grote tv-uitzendingen blijft doen, waaronder het Nationaal Songfestival en het Buma Harpen Gala.
Oh, verdommequote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:30 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Jammer, in het SHO topic vond ik:
[..]
Om te beginnen moet je in ieder geval een liedje hebben dat lekker klinkt en daarbij dan een goede kloppende act.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 23:20 schreef amaranta het volgende:
Maargoed, vorig jaar stond er compleet draaiorgel, en ook dat mocht niet baten...
Maak je niet te vroeg blij. PowNed geeft kennelijk maar het halve bericht. AD meldt het volgende:quote:Op zaterdag 21 mei 2011 19:44 schreef Pino112 het volgende:
http://www.powned.tv/nieu(...)n_de_kant_gezet.html
Mooi, geen NSF voor haar dus.![]()
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/56(...)a-aan-Vivienne.dhtmlquote:Yolanthe verliest weer programma aan Vivienne
Nadat Yolanthe Sneijder-Cabau haar programma 'Te Leuk om Waar te Zijn' naar Viviënne van den Assem zag gaan, wordt nu ook 'Mijn Vader is de Beste' overgenomen door Viviënne.
'Het is spannend om Yolanthe - of wie dan ook - op te volgen als presentatrice', zei Viviënne. De nieuwe presentatrice is door de TROS aangetrokken om het nieuwe gezicht te worden van de familieshows. In het verleden was er veel te doen om de lage kijkcijfers van Yolanthe.
Sneijder-Cabau heeft veel flops op haar naam staan, waaronder de programma's Het Perfecte Plaatje en Twinzz. Haar documentaire over schoonheidsverkiezingen, Miss Yolanthe, trok ook maar weinig kijkers.
De presentatrice maakt zich naar eigen zeggen niet druk om haar slecht bekeken tv-shows. Paul Römer, de nieuwe baas van de publieke omroep, ergerde zich aan deze opvatting. 'Als zij zegt dat ze niet wakker ligt van die lage kijkcijfers, dan is dat is wel een heel elitair standpunt. Dat kan echt niet, zeker niet voor iemand die werkzaam is bij de TROS. Die omroep is er voor een breed publiek en dan moet je er voor gáán', zei Römer in Story.
De TROS laat weten dat Yolanthe nog wel de grote tv-uitzendingen blijft doen, waaronder het Nationaal Songfestival en het Buma Harpen Gala.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |