abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 18 mei 2011 @ 19:25:44 #91
163650 Greys
pi_97001139
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 19:24 schreef Boldface het volgende:

[..]

Redelijk naïef om dat te veronderstellen. Ze zullen alles op alles zetten om voor een fraai decor te zorgen. En het zou me ook niets verbazen als ze wat buitenlandse hulp krijgen. Voor Azerbeidzjan is dit een buitenkans om zichzelf als modern, Europees land te profileren. En reken maar dat het draagvlak onder de bevolking ook enorm is en dat iedereen apetrots is.
Ik denk ook dat ze alles op alles gaan zetten om zelfs te proberen Duitsland voorbij te streven van dit jaar. Daar gaan ze niet voor willen onder doen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † woensdag 18 mei 2011 @ 19:33:14 #92
43556 miss_dynastie
pi_97001540
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 19:07 schreef Boldface het volgende:

[..]

Het probleem is dat de NOS in zijn taak verzaakt. Als je kijkt naar wat scoort, moet je vaststellen dat het steeds meer draait om de act. Ook is de top 10 vrijwel volledig gevuld met artiesten die jonger dan 30 zijn. Het Songfestival moet je ver weghouden van MAX. Eventueel kan het naar BNN, maar heb niet de illusie dat Europa zit te wachten op een Ali B, die geen zangtalent heeft en zelfs voor veel Nederlanders onverstaanbaar rapt.

Een X-factor-achtig programma kan zeker werken; zie hoe Duitsland dat vorig jaar deed, uitgevoerd door de commerciële zender Pro Sieben.
Ha! Ik dacht dat die man uit Italie minstens in de 40 was, maar hij is nog geen 30.... :')
pi_97003086
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 19:33 schreef miss_dynastie het volgende:
Ha! Ik dacht dat die man uit Italie minstens in de 40 was, maar hij is nog geen 30.... :')
Ik heb het nagekeken. Die Bosniër is 48, de rest beduidend jonger. Heel wat finalisten zijn tussen de 18 en 25 jaar.
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 21 mei 2011 @ 19:44:39 #94
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_97128045
http://www.powned.tv/nieu(...)n_de_kant_gezet.html
quote:
Het begint er sterk op te lijken dat Yolanthe Sneijder-Cabeau langzaam de TROS uit wordt gewerkt. Na 'Te Leuk om Waar te Zijn' wordt nu ook het programma 'Mijn Vader is de Beste' door Viviënne van den Assem overgenomen.
..
Yolanthe maakt zich naar eigen zeggen totaal niet druk over het succes van haar shows. Dit tot groot ongenoegen van Paul Römer, de nieuwe baas van de publieke omroep. "Als zij zegt dat ze niet wakker ligt van die lage kijkcijfers, dan is dat is wel een heel elitair standpunt. Dat kan echt niet, zeker niet voor iemand die werkzaam is bij de TROS. Die omroep is er voor een breed publiek en dan moet je er voor gáán", aldus Römer.
Mooi, geen NSF voor haar dus. ^O^
pi_97129650
Jantje Smit werkt Yolanthe eruit bij de TROS :')
  † In Memoriam † zaterdag 21 mei 2011 @ 20:30:46 #96
43556 miss_dynastie
pi_97129894
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 19:44 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Jammer, in het SHO topic vond ik:
quote:
De TROS laat weten dat Yolanthe nog wel de grote tv-uitzendingen blijft doen, waaronder het Nationaal Songfestival en het Buma Harpen Gala.
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 21 mei 2011 @ 20:32:13 #97
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_97129945
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 20:30 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Jammer, in het SHO topic vond ik:

[..]

Oh, verdomme :')
  zaterdag 21 mei 2011 @ 23:20:30 #98
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97137075
Maargoed, vorig jaar stond er compleet draaiorgel, en ook dat mocht niet baten...
pi_97142455
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 23:20 schreef amaranta het volgende:
Maargoed, vorig jaar stond er compleet draaiorgel, en ook dat mocht niet baten...
Om te beginnen moet je in ieder geval een liedje hebben dat lekker klinkt en daarbij dan een goede kloppende act.
En ik vrees dat we na jaren van X-factor, idols, Popstars, Holland got talent en The Voice of Holland en Trosmuziekfeesten en Toppers een totaal gedeformeerd muzikaal gehoor en gevoel hebben gekregen.

We zijn gewend geraakt aan valszingen, krijzen, liedjes verkrachten en amateuristische acts.

Of.. we hebben sowieso geen muzieksmaak.
Een volk dat uit zijn dak gaat bij Frans Bauer, de Toppers en Jan Smit.. Tja... hoe kun je dat anders en beter doen?
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_97143716
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 19:44 schreef Pino112 het volgende:
Maak je niet te vroeg blij. PowNed geeft kennelijk maar het halve bericht. AD meldt het volgende:

quote:
Yolanthe verliest weer programma aan Vivienne
Nadat Yolanthe Sneijder-Cabau haar programma 'Te Leuk om Waar te Zijn' naar Viviënne van den Assem zag gaan, wordt nu ook 'Mijn Vader is de Beste' overgenomen door Viviënne.

'Het is spannend om Yolanthe - of wie dan ook - op te volgen als presentatrice', zei Viviënne. De nieuwe presentatrice is door de TROS aangetrokken om het nieuwe gezicht te worden van de familieshows. In het verleden was er veel te doen om de lage kijkcijfers van Yolanthe.

Sneijder-Cabau heeft veel flops op haar naam staan, waaronder de programma's Het Perfecte Plaatje en Twinzz. Haar documentaire over schoonheidsverkiezingen, Miss Yolanthe, trok ook maar weinig kijkers.

De presentatrice maakt zich naar eigen zeggen niet druk om haar slecht bekeken tv-shows. Paul Römer, de nieuwe baas van de publieke omroep, ergerde zich aan deze opvatting. 'Als zij zegt dat ze niet wakker ligt van die lage kijkcijfers, dan is dat is wel een heel elitair standpunt. Dat kan echt niet, zeker niet voor iemand die werkzaam is bij de TROS. Die omroep is er voor een breed publiek en dan moet je er voor gáán', zei Römer in Story.

De TROS laat weten dat Yolanthe nog wel de grote tv-uitzendingen blijft doen, waaronder het Nationaal Songfestival en het Buma Harpen Gala.
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/56(...)a-aan-Vivienne.dhtml

Ik zou willen zeggen: Dat klinkt 'te waar om leuk te zijn'...
pi_97143751
Jolantje *O*
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
pi_97143811
Dat zo'n omhooggevallen muts als Yolanthe het NSF presenteert, is eigenlijk tekenend voor de minachting...
pi_97143844
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 02:20 schreef Boldface het volgende:
Dat zo'n omhooggevallen muts als Yolanthe het NSF presenteert, is eigenlijk tekenend voor de minachting...
Haha, ach ze staat daar toch mooi te wezen en laat haar maar in de waan dat ze een goede presentatrice is :P
pi_97143922
quote:
10s.gif Op zondag 22 mei 2011 02:22 schreef grazz het volgende:
Haha, ach ze staat daar toch mooi te wezen en laat haar maar in de waan dat ze een goede presentatrice is :P
Nee, NIET bij het Nationaal Songfestival. Dat is precies het punt.
pi_97143951
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 02:26 schreef Boldface het volgende:

[..]

Nee, NIET bij het Nationaal Songfestival. Dat is precies het punt.
Maar wat moeten we zonder Yolanthe ;(
pi_97144529
quote:
10s.gif Op zondag 22 mei 2011 02:27 schreef grazz het volgende:
Maar wat moeten we zonder Yolanthe ;(
Ik kan haar missen als kiespijn. Het NSF verdient een passende presentator. Het moet weer een serieus evenement worden. Gepresenteerd door iemand die tenminste enige affiniteit met muziek heeft.
pi_97150180
De TROS moet samenwerken met de provinciale omroepen.

Elke provincie mag een deelnemer kiezen, hoe de omroepen aan de deelnemers komen mogen de omroepen zelf weten. En de twaalf gekozen deelnemers uit elke provincie mogen meedoen aan het Nationaal Songfestival.
  zondag 22 mei 2011 @ 13:00:08 #108
268009 Hoofdrubbel
Pleiaden Empire
pi_97150685
Niet meer meedoen. verspilling van het geld en tijd. Euro song festival is al jaren politieke vriendjes voorkeuren en waarom moeten Duitsland, Spanje, Frankrijk, Italië, Groot Brittannië en nog een land die ik even niet kan opkomen elk jaar geplaatst worden in een finale? Dat ze betalen? Het zou beter zijn om heel Euro song festival om te gooien naar een ander concept. Weg met commercie en elk land betaald evenveel en iedereen in de halve finale. Anders zie ik gebeuren dat Nederland over een paar jaar helemaal voor gezien houden want betere zangers en zangeressen hebben geen tijd en aandacht meer voor Euro song festival en dat is ook de reden dat het muzikale niveau achteruit denderd en Nederland hoef zich niet te schamen want niet de muzikale inbreng maar geld bepaald of Nederland wel of niet de finale haalt en de omroepen hebben niet meer voor over dan een paar ton en dan zal men ook moeten accepteren dat je in de achterhoede blijf met alle gevolgen van dien.
De mens regeert de wereld niet om een ander tevreden te stellen maar om zichzelf tevreden te stellen.
pi_97151157
quote:
11s.gif Op zondag 22 mei 2011 13:00 schreef Hoofdrubbel het volgende:
Niet meer meedoen. verspilling van het geld en tijd. Euro song festival is al jaren politieke vriendjes voorkeuren en waarom moeten Duitsland, Spanje, Frankrijk, Italië, Groot Brittannië en nog een land die ik even niet kan opkomen elk jaar geplaatst worden in een finale?
Je kunt niet op dat andere land komen omdat het er niet is...

Niet-meedoen is voor Nederland geen serieuze optie. We staan altijd als eerste klaar om volgend jaar weer gretig mee te doen. Het was trouwens wel opmerkelijk dat twee langdurige wegblijvers, Italië en Oostenrijk, dit jaar beiden weer meededen en meteen ook goed scoorden.
  zondag 22 mei 2011 @ 13:45:12 #110
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_97152199
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 13:12 schreef Boldface het volgende:

[..]

Niet-meedoen is voor Nederland geen serieuze optie. We staan altijd als eerste klaar om volgend jaar weer gretig mee te doen. Het was trouwens wel opmerkelijk dat twee langdurige wegblijvers, Italië en Oostenrijk, dit jaar beiden weer meededen en meteen ook goed scoorden.
Sterker nog, in de mediawet staat specifiek vermeld dat het ESF op een open net te zien moet zijn. Dus, ongeacht we meedoen of niet, moet het uitgezonden worden..
  zondag 22 mei 2011 @ 14:55:03 #111
345170 Roger_Epiales
The Wind Weaver
pi_97154536
quote:
7s.gif Op zondag 22 mei 2011 13:45 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Sterker nog, in de mediawet staat specifiek vermeld dat het ESF op een open net te zien moet zijn. Dus, ongeacht we meedoen of niet, moet het uitgezonden worden..
Klopt, met Volledige rechtstreekse verslaggeving. :Y
Kunnen we dus net zo goed meedoen :)

quote:
11s.gif Op zondag 22 mei 2011 13:00 schreef Hoofdrubbel het volgende:
Niet meer meedoen. verspilling van het geld en tijd. Euro song festival is al jaren politieke vriendjes voorkeuren
:|W Hier wordt ik een beetje moe van. (als enige ESF fan in mijn directe omgeving krijg ik dit ieder jaar van alle kanten naar mijn hoofd gegooid) Maar goed, nog een keer dan.
Ten eerste wordt er door Nederland niet zo veel geld aan verspild, dat is ook meteen de reden dat we nooit ver komen. Als we er wat meer geld aan zouden verspillen zouden we veel hoger komen en zou het geld dus ook niet verspild zijn. Zo.
Ten tweede is het hele vriendjes politiek verhaal toch al zo vaak ontkracht de laatste jaren? Natuurlijk, veel landen geven punten aan hun buurland, maar daar win je het ESF niet mee.
Kijk naar Noorwegen in 2009, zij kregen als eerste land sinds jaren punten van iedereen. Iedereen! Nu zal Noorwegen best een leuk land zijn en de Noren aardige mensen, maar zo geliefd is geen enkel land in Europa.
Duitsland, die vorig jaar won, ligt ook niet overal in Europa even lekker.
Italië was dit jaar 2e, goed niet gewonnen, toch erg hoog. Dit komt imo vooral doordat ze een goed liedje hadden met een mooie show, niet omdat heel Europa Berlusconi ( :r ) zo'n schatje vind.

Dus ik zeg: "Gewoon mee blijven doen en vooral meer geld verspillen zodat het in elk geval geen geldverspilling meer is!"
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  zondag 22 mei 2011 @ 15:10:26 #112
345170 Roger_Epiales
The Wind Weaver
pi_97154993
Overigens zou ik het toch wel een goed idee vinden om mensen te vragen uit een van de grote talentenjachten. De X-factors, Voice of Holland, Popstars etc.
Deze mensen zijn, meer dan andere artiesten, getraind om niet alleen op te treden voor de zaal, maar om zo veel mogelijk de mensen thuis voor zich te winnen. Spelen met de camera, oogcontact met de mensen die voor de TV zitten, dat is waar de meeste stemmen vandaan komen.

Heel basic zitten die talentenjachten nl net zo in elkaar als het ESF. Ja, je moet voor de zaal optreden, maar de meeste stemmen komen van de mensen aan de andere kant van de camera.
Die moet je dus pakken.
Dat de zaal je optreden leuk vind is fijn, maar je wint er niet mee.
De 3j's deden dit niet. Heb het net nog even terug gekeken. Ze keken naar alle kanten van de zaal, wezen naar de mensen, zwaaiden naar de zaal, keken naar elkaar, maar keken niet in de camera. Ja één keer aan het einde, maar volgens mij was dat per ongeluk.
Daar moet volgend jaar veel meer op gelet worden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  zondag 22 mei 2011 @ 19:15:31 #113
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_97166173
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 18:19 schreef laffer het volgende:
wij hadden harry van hoof als dirigent : http://nl.wikipedia.org/wiki/Harry_van_Hoof

en willem duys deed het commentaar, dat was pas TV :Y
Geheel met jou eens..dat was nou echt ESF met een live orkest.
pi_97314567
quote:
TROS-directeur Peter Kuipers vertelde AlleShow.nl daags na de voor de 3JS dramatisch verlopen halve finale al, dat hij de tijd neemt om een nieuwe deelnemer aan te wijzen. “Ik heb nog geen namen in mijn hoofd.
De TROS kiest weer een artiest. ;(
  woensdag 25 mei 2011 @ 22:57:08 #115
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_97318731
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 21:47 schreef Bundesrepublik het volgende:

[..]

Zolang de NOS en/of een commerciele omroep(die afgezien van het lidmaatschap van de EBU het risico ws niet willen nemen omdat ze verplicht zijn de finale uit te zenden,ook als de nederlandse inzending niet door de halve finale heen komt) er geen zin in heeft, zul je simpelweg krijgen dat de omroepen die het wel oppakken er hun eigen draai aan geven en de inzending,door welke organisatie binnen de PO dan ook georganiseerd, een gekleurde afspiegeling zal zijn.
Afgezien van de NOS zijn het tenslotte allemaal organisaties die een gekleurde achterban(in de vorm van betalende leden) hebben en zich simpelweg niet kunnen profileren met een 'neutrale' inzending die goed is.
pi_97319363
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 21:47 schreef Bundesrepublik het volgende:

[..]

Misschien willen ze wel artiesten uitnodigen om deel te nemen aan een nationaal songfestival?
pi_97339539
We hebben de zaken in Nederland zo geregeld dat het Songfestival is verkwanseld aan een doelgroepomroep met een zeer beperkte muzikale scope, met een directeur die kennelijk in de positie is om namens heel Nederland te bepalen dat hij geen open Nationaal Songfestival houdt, maar gewoon een artiest aanwijst die hem goeddunkt.

Als je dat tot je laat doordringen, kan het ook niemand verwonderen dat Nederland stijf onderaan is geëindigd. Met een dergelijk beleid vraag je daar gewoon om. Ik heb nog steeds geen reactie gehoord van NPO-baas Hagoort. Hij is de hoofdverantwoordelijke voor deze malaise.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-05-2011 15:02:38 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')