abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96899733
Ik las dit op songfestivalweblog, vond dit niet eens zo'n gek idee. Alleen klinkt het wat 'school-project"achtig :') Maar ik denk wel dat dit vernieuwend is en zeker voor studenten een uitdaging is.
quote:
Wil je low-budget? Zoek samenwerking met de verschillende muziek-, film-, kleinkunst- en dansacademies en verzin een interfacultair project voor studenten, waarin ze een aansprekende act van 3 minuten moeten maken, bestaande uit goede muziek, zang, tekst, choreografie en visuals.

Geen andere randvoorwaarden dan de EBU stellen, zodat out of the box denken en creativiteit niet in de weg gezeten wordt.

8 tot 12 eindproducten moeten dan in een Nationale Finale gepresenteerd worden en beoordeeld door een jury bestaande uit 33% vakexperts 33% buitenlandse fans/experts 33% televote. De studenten hebben zo een podium om hun kunsten te vertonen en Nederland misschien eens een hele frisse en gedrufde bijdrage.

Maak van het hele traject een leuke soap, kun je reclame gelden op binnenhalen.

Het project bestaat uit een analyse, waarbij alle vooroordelen over het Songfestival in kaart gebracht moeten worden, zodat ze vervolgens in de uitvoering om zeep gebracht zouden kunnen worden, of juist bevestigd.
En anders moet de TROS maar met RTL of SBS gaan praten. Volgens mij wordt het NSF dan ook wat populairder en sowieso: professioneler!!!
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
pi_96900391
Ik dacht dat die vent van de TROS zei dat er 100.000 EUR overblijft voor de act zelf... daar moet je toch wel leuke dingen van kunnen doen...

En inderdaad, bezuinig in hemelsnaam op al die andere zaken zoals teveel entourage, grote feestjes!
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_96900439
quote:
10s.gif Op maandag 16 mei 2011 19:27 schreef grazz het volgende:
Ik las dit op songfestivalweblog, vond dit niet eens zo'n gek idee. Alleen klinkt het wat 'school-project"achtig :') Maar ik denk wel dat dit vernieuwend is en zeker voor studenten een uitdaging is.

[..]

En anders moet de TROS maar met RTL of SBS gaan praten. Volgens mij wordt het NSF dan ook wat populairder en sowieso: professioneler!!!
Dat lijkt een beetje op het idee wat ik hier gisteren al postte :o
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_96901117
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 19:36 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Dat lijkt een beetje op het idee wat ik hier gisteren al postte :o
Nu nog hopen dat de TROS iets meekrijgt van al deze creatieve ideeën :)
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 16 mei 2011 @ 20:19:34 #30
163650 Greys
pi_96904129
quote:
10s.gif Op maandag 16 mei 2011 19:44 schreef grazz het volgende:

[..]

Nu nog hopen dat de TROS iets meekrijgt van al deze creatieve ideeën :)
Daar gaan we voor zorgen :Y
Twitter, mail, komt goed. Of ze er iets mee gaan doen is een tweede, maar dan hebben we het in elk geval geprobeerd.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_96905724
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 20:19 schreef Greys het volgende:

[..]

Daar gaan we voor zorgen :Y
Twitter, mail, komt goed. Of ze er iets mee gaan doen is een tweede, maar dan hebben we het in elk geval geprobeerd.
Als je naar hun eigen woorden kijkt zou je zeggen dat ze er in elk geval iets van meegekregen hebben.. ze krabbelen al terug van "we gaan op dezelfde voet verder" naar "er moeten dingen anders"

En in vredesnaam, als laatste creatieve idee: vis je commentator uit de fok!poel ipv die twee sneuneuzen die het nu deden. Ben er van overtuigd dat wij het stuk voor stuk leuker en dus beter kunnen
pi_96905827
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 20:40 schreef totebel het volgende:

[..]

Als je naar hun eigen woorden kijkt zou je zeggen dat ze er in elk geval iets van meegekregen hebben.. ze krabbelen al terug van "we gaan op dezelfde voet verder" naar "er moeten dingen anders"

En in vredesnaam, als laatste creatieve idee: vis je commentator uit de fok!poel ipv die twee sneuneuzen die het nu deden. Ben er van overtuigd dat wij het stuk voor stuk leuker en dus beter kunnen
En er zijn hier volgens mij zeker wel 5 à 10 mensen die hier meer verstand hebben van het Songfestival dan Daniël Dekker en Jan Smit :')
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 16 mei 2011 @ 20:41:57 #33
163650 Greys
pi_96905849
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 20:40 schreef totebel het volgende:

[..]

Over dat laatste... een beetje 'anoniem' hier iets in de rondte gillen met wat letters op een forum is heel iets anders dan daar daadwerkelijk voor het hele land commentaar gaan zitten geven he ;) Ik weet zeker dat als ze mij daar neer zouden zetten, ik van de zenuwen geen normaal woord meer uit zou kunnen brengen. En ik denk velen met mij.

Wél denk ik dat er veel betere commentatoren te vinden zijn dan Jan Smit en Daniël Dekker, dat dan weer wel.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_96905919
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 20:41 schreef Greys het volgende:

[..]

Over dat laatste... een beetje 'anoniem' hier iets in de rondte gillen met wat letters op een forum is heel iets anders dan daar daadwerkelijk voor het hele land commentaar gaan zitten geven he ;) Ik weet zeker dat als ze mij daar neer zouden zetten, ik van de zenuwen geen normaal woord meer uit zou kunnen brengen. En ik denk velen met mij.

Wél denk ik dat er veel betere commentatoren te vinden zijn dan Jan Smit en Daniël Dekker, dat dan weer wel.
Ik denk dat dat dan hooguit ligt aan de ervaring ;)
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 16 mei 2011 @ 20:45:45 #35
163650 Greys
pi_96906088
quote:
2s.gif Op maandag 16 mei 2011 20:43 schreef Maarten-Pieter het volgende:

[..]

Ik denk dat dat dan hooguit ligt aan de ervaring ;)
Maar je bent toch met me eens dat 'verstand van het songfestival hebben' niet genoeg is? ;)
De juiste commentator is zo onpartijdig mogelijk, dringt dus niet teveel zijn/haar eigen mening op aan de kijker, weet wanneer hij/zij juist niet moet praten, heeft een prettige stem, heeft humor en laat zich niet intimideren door miljoenen kijkers/luisteraars.

Het is nog best een kunst hoor, dat kan niet even elke willekeurige FOK!er :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_96906162
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 20:45 schreef Greys het volgende:

[..]

Maar je bent toch met me eens dat 'verstand van het songfestival hebben' niet genoeg is? ;)
De juiste commentator is zo onpartijdig mogelijk, dringt dus niet teveel zijn/haar eigen mening op aan de kijker, weet wanneer hij/zij juist niet moet praten, heeft een prettige stem, heeft humor en laat zich niet intimideren door miljoenen kijkers/luisteraars.

Het is nog best een kunst hoor, dat kan niet even elke willekeurige FOK!er :P
Ik denk dat je met verstand van het songfestival en en het hebben van ervaring/weinig zenuwen je best een eind komt ;)
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 16 mei 2011 @ 20:48:25 #37
163650 Greys
pi_96906282
quote:
2s.gif Op maandag 16 mei 2011 20:46 schreef Maarten-Pieter het volgende:

[..]

Ik denk dat je met verstand van het songfestival en en het hebben van ervaring/weinig zenuwen je best een eind komt ;)
En hoeveel ervaren presentatoren denk je dat er rondlopen op FOK? :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_96906384
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 20:48 schreef Greys het volgende:

[..]

En hoeveel ervaren presentatoren denk je dat er rondlopen op FOK? :D
Qua verstand van het songfestival misschien zeker wel 10, qua ervaring volgens mij niemand, maar qua weinig zenuwen/weten wat je moet doen misschien ook nog wel 5. Combined misschien 3 die het zouden kunnen doen.

Dan heb ik het over ESF.

EDIT: Oh, geen ervaren mensen, maar wel mensen die het misschien zouden kunnen doen.
pi_96907432
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 20:41 schreef Greys het volgende:

[..]

Geen hond ziet je.. dat zou ik dan nog wel durven... daar op het podium een liedje gaan staan doen.... VEEL enger :)
pi_96907545
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 21:04 schreef totebel het volgende:

[..]

Geen hond ziet je.. dat zou ik dan nog wel durven... daar op het podium een liedje gaan staan doen.... VEEL enger :)
Het hele land hoort je en heeft op digitale leutervijvers commentaar op je ;)
pi_96907631
quote:
2s.gif Op maandag 16 mei 2011 21:05 schreef Maarten-Pieter het volgende:

[..]

Het hele land hoort je en heeft op digitale leutervijvers commentaar op je ;)
Dat hoor je toch achteraf pas.. kan ik erachteraf wel ziek van worden :p
pi_96914425
Kunnen wij hier met zn allen trouwens niet een pakkend concept verzinnnen? Dus niet met de artiesten zoals we tot nu toe hebben gedaan?

Maar, een titel van het liedje, een verhaal erachter en hoe je het voor je ziet om dat uit te voeren?
pi_96915662
Het beschikbare budget is het probleem. Er moet financieel gewoon (beduidend) meer in geïnvesteerd worden. Het is - nogmaals - de Publieke Omroep als geheel die hier hopeloos faalt en die verzaakt om de gewenste kwaliteit te leveren.

Ik begrijp best dat de TROS met de rug tegen de muur staat. Dat zij het Songfestival verzorgen, vind ik een regelrechte schande.
  maandag 16 mei 2011 @ 22:46:56 #44
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_96916041
quote:
15s.gif Op maandag 16 mei 2011 22:42 schreef Boldface het volgende:
Het beschikbare budget is het probleem. Er moet financieel gewoon (beduidend) meer in geïnvesteerd worden. Het is - nogmaals - de Publieke Omroep als geheel die hier hopeloos faalt en die verzaakt om de gewenste kwaliteit te leveren.

Ik begrijp best dat de TROS met de rug tegen de muur staat. Dat zij het Songfestival verzorgen, vind ik een regelrechte schande.
Of we doen een jaar niet mee, dan hebben we in 2013 4 ton te vergeven. Of denk ik nu verkeerd?
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_96916089
Of een actie "Help Nederland het songfestival door"
pi_96916437
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 22:46 schreef Knarf het volgende:
Of we doen een jaar niet mee, dan hebben we in 2013 4 ton te vergeven. Of denk ik nu verkeerd?
Als de budgetten zo laag zijn, vind ik die optie het overwegen waard. Vervolgens komt dan wel hoongelach uit Europa op ons af, want we zijn een uitermate welvarend land met 16 miljoen inwoners, terwijl het onder de Eurovisie-deelnemers stikt van de landen die beduidend minder rijk zijn en minder inwoners hebben.

Een budget van 200.000 euro is slechts 1,2 cent per inwoner. Zou IJsland ook zo'n astronomisch bedrag per inwoner besteden, dan hadden ze minder dan 400 euro budget. Hopelijk zegt dit iets over de belachelijkheid van de Nederlandse 'inspanning'.

Feitelijk hebben we vorige week gewoon de afstraffing gekregen die ons toekomt. Moeten we maar meer investeren in goede artiesten, in een goed NSF, in een goede act en in populariteit voor het (N)SF. Eigen schuld, dikke bult.
  maandag 16 mei 2011 @ 22:55:59 #47
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_96916771
Maar is die 2 ton nu alleen voor die week in Dusseldorf, of was dat het totale budget?
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 16 mei 2011 @ 23:16:01 #48
163650 Greys
pi_96918301
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 22:55 schreef Knarf het volgende:
Maar is die 2 ton nu alleen voor die week in Dusseldorf, of was dat het totale budget?
Dat was volgens de directeur voor de reis, verblijf, ALLES :')
Erg eigenlijk.
Maar kijk maar, staat in de OP.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_96918543
100.000,- voor alleen de act is te weinig. Een paar schoten vuurwerk en het geld is OP. Kost het zoveel? Ja het kost zoveel dat beetje vuurwerk.
  maandag 16 mei 2011 @ 23:20:26 #50
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_96918634
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 23:16 schreef Greys het volgende:

[..]

Dat was volgens de directeur voor de reis, verblijf, ALLES :')
Erg eigenlijk.
Maar kijk maar, staat in de OP.
Ik bedoel meer, 2 ton voor de week in Dusseldorf. Of 2 ton voor 4-6? maanden die het de TROS / 3Js gekost heeft.
2 Ton voor een week Dusseldorf vind ik wel veel, 2 ton voor 4-6 maanden niet, dat is een schijntje. Hoeveel uur uitzending heeft de TROS wel niet aan de 3Js besteed de afgelopen maanden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')