Oja, die hadden we ook nogquote:
quote:Op maandag 16 mei 2011 12:41 schreef Yi-Long het volgende:
Omdat Nederlanders zo gek zijn om het ervoor te betalen...
zou dat het zijn..?quote:Op maandag 16 mei 2011 12:41 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Omdat er mensen zo gek zijn om dat ervoor te betalen.
Ja, maar dan is de kostprijs laag, van een kilo tonijn kun je heeeel veeel sushi maken.quote:Op maandag 16 mei 2011 12:44 schreef HSG het volgende:
Omdat de vis vers is en daar wordt veel voor betaald.
Nee, in sushiwinkels waar ze het voor je maken.quote:Op maandag 16 mei 2011 12:47 schreef Verbodsbord het volgende:
Wie koopt er dan sowieso ook kant-en-klare sushi, je kan het veel beter zelf maken.
Onbeperkt voor een vast bedrag is natuurlijk ook niet mis. Ik bedoel meer de kant-en-klare bij de supermarkt kopenquote:Op maandag 16 mei 2011 12:48 schreef Stefan het volgende:
[..]
Nee, in sushiwinkels waar ze het voor je maken.
Nee die supermarktdingen zijn niet te eten.quote:Op maandag 16 mei 2011 12:50 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Onbeperkt voor een vast bedrag is natuurlijk ook niet mis. Ik bedoel meer de kant-en-klare bij de supermarkt kopen
Overigens is zelf maken ook wel een leuke avondvulling
getsiequote:Op maandag 16 mei 2011 12:50 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Onbeperkt voor een vast bedrag is natuurlijk ook niet mis. Ik bedoel meer de kant-en-klare bij de supermarkt kopen
Overigens is zelf maken ook wel een leuke avondvulling
Hmmm arbeidskosten + omdat het ontzettend populair is. Bovendien is in dit land normaal dat de gezonde dingen vele malen duurder zijn dat de ongezonde dingen.quote:Op maandag 16 mei 2011 12:45 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ja, maar dan is de kostprijs laag, van een kilo tonijn kun je heeeel veeel sushi maken.
Op de markt haal ik verse tonijn en zalm voor minder dan 30 euro en ik kan daar veel mensen sushi van laten eten. Kilo sushi rijst, zeewier papier, rijstazijn en wasabi en soja.quote:Op maandag 16 mei 2011 12:51 schreef okiokinl het volgende:
tonijn en zalm haal je niet uit de noordzee, dus dat moet je importeren.
Nee joh. Als je dat één keer doet wel, omdat je dan al die troep moet gaan halen maar die daarna nooit meer gebruikt. Als je het wat vaker doet, kom je waarschijnlijk op 10/15 euro per maaltijd uit, voor 4 personen.quote:Op maandag 16 mei 2011 12:42 schreef Mirjam het volgende:
[..]
[..]
zou dat het zijn..?
kijk, verse vis is niet bepaald goedkoop, maar als je een avondmaaltijd wil eten met sushi, ben je echt een godsvermogen kwijt
ik bedoelde dan ook bij een restaurant/afhaaltent waar ze het voor je makenquote:Op maandag 16 mei 2011 12:54 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nee joh. Als je dat één keer doet wel, omdat je dan al die troep moet gaan halen maar die daarna nooit meer gebruikt. Als je het wat vaker doet, kom je waarschijnlijk op 10/15 euro per maaltijd uit, voor 4 personen.
Je hebt zelfs pakketten waar alles in zit voor 4 of 5 rollen, waar je alleen nog maar wat verse groenten of vis bij moet doen. Die kosten zo'n 8 euro, en dan nog voor 5 a 6 euro aan vis en groenten erbij.
Idd, voor 2 euro (!) heb je een burgerkingMENU maar daar heb nog net 1 sushistukje voor.quote:Op maandag 16 mei 2011 12:51 schreef HSG het volgende:
Bovendien is in dit land normaal dat de gezonde dingen vele malen duurder zijn dat de ongezonde dingen.
Speciale sushirijst is niet eens nodig. Als je gewone rijst neemt, maar die goed schoonmaakt, smaakt het net zo goed. Je hebt dan alleen een iets andere textuur van de rijst.quote:Op maandag 16 mei 2011 12:54 schreef Stefan het volgende:
[..]
Op de markt haal ik verse tonijn en zalm voor minder dan 30 euro en ik kan daar veel mensen sushi van laten eten. Kilo sushi rijst, zeewier papier, rijstazijn en wasabi en soja.
Een avondmaaltijd sushi kun je voor 6 euro pp maken. Ja, tis iets meer werk dan een pizza in de oven stoppen.
Klopt, je bent meer geld kwijt voor een zak appels.quote:Op maandag 16 mei 2011 12:55 schreef Stefan het volgende:
[..]
Idd, voor 2 euro (!) heb je een burgerkingMENU maar daar heb nog net 1 sushistukje voor.
bizar eigenlijk.quote:Op maandag 16 mei 2011 12:56 schreef HSG het volgende:
[..]
Klopt, je bent meer geld kwijt voor een zak appels.
Daarom stel ik voor: BTW op de gezonden producten eraf en extra belasting op de ongezonde producten. Daarmee motiveer je mensen mee om gezond te eten.quote:
Mocht je echte wasabi willen: http://wasabi.co.nzquote:Op maandag 16 mei 2011 12:51 schreef okiokinl het volgende:
ook onze wasabi is fake, is nauwelijks echte japanse wasabi.
ja klopt wel ongeveer.. wel uitkijken met markt vis, kan niet vers genoeg zijn. en in zalm kunnen wormpies zitten.quote:Op maandag 16 mei 2011 12:54 schreef Stefan het volgende:
[..]
Op de markt haal ik verse tonijn en zalm voor minder dan 30 euro en ik kan daar veel mensen sushi van laten eten. Kilo sushi rijst, zeewier papier, rijstazijn en wasabi en soja.
Een avondmaaltijd sushi kun je voor 6 euro pp maken. Ja, tis iets meer werk dan een pizza in de oven stoppen.
of koop risotto rijst, is bijna hetzelfde.quote:Op maandag 16 mei 2011 12:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Speciale sushirijst is niet eens nodig. Als je gewone rijst neemt, maar die goed schoonmaakt, smaakt het net zo goed. Je hebt dan alleen een iets andere textuur van de rijst.
ik eet zelf sowieso vrijwel geen sushi, want ik vind het niet zo heel bijzonder lekker, maar mijn vriendin is er gek op...quote:Op maandag 16 mei 2011 12:51 schreef Stefan het volgende:
[..]
Nee die supermarktdingen zijn niet te eten.
Zelf maken is ook leuk idd.
Je kan ook een blik Smac halen en opbakken,nog goedkoper en vult ookquote:Op maandag 16 mei 2011 13:05 schreef Daffodil31LE het volgende:
Ik haal liever een paar gebakken vissen bij de visboer. Goedkoper dan rauwe vis en het vult ook een stuk beter.
Nog pittiger?!?quote:Op maandag 16 mei 2011 13:01 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Mocht je echte wasabi willen: http://wasabi.co.nz
kost een tientje ex verzendkosten.
't is wel 100% Wasabi Japonica en een heel stuk pittiger dan wat we hier kunnen kopen.
ja of omdat ze het anders weg moeten gooien, je kan sushi niet bewaren..quote:Op maandag 16 mei 2011 13:07 schreef Sapstengel het volgende:
Sushi is helemaal hip en het straalt een bepaalde "luxe" of exclusiviteit uit. Zoals iemand al zei: het is de starbucks onder de visgerechten.
Mensen betalen voor het feit dat het sushi is en omdat ze lekker hip in een sushibar gaan lunchen. Spul kost inkoopprijs niks.
Mijn schoonmoeder werkt in een sushibar, die neemt gewoon elke week zonder probleem een stuk of 4 rollen van 30cm mee, gewoon omdat ze er toch geen verlies op maken. Voor diezelfde sushi betaalt een klant 20 euro.
32 euro tot 36 euroquote:Op maandan ag 16 mei 2011 13:29 schreef punchdrunk het volgende:
heb je enig idee wat een kilo echt goede, verse tonijn kost?
Je denkt toch niet dat iedere sushi-boer alleen maar de echt goede dure tonijn koopt? De gemiddelde NLer proeft het verschil amper tussen pangafilet of makreel ofzo.quote:Op maandag 16 mei 2011 13:29 schreef punchdrunk het volgende:
heb je enig idee wat een kilo echt goede, verse tonijn kost?
Helaas klopt dat nog ook.quote:Op maandag 16 mei 2011 12:55 schreef Stefan het volgende:
[..]
Idd, voor 2 euro (!) heb je een burgerkingMENU maar daar heb nog net 1 sushistukje voor.
Nog pittiger ja.. wel "anders" pittig overigens, het is scherp maar toch ook weer vrij zacht van smaak.quote:Op maandag 16 mei 2011 13:10 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nog pittiger?!?
De eerste keer dat ik dat at had niemand me dat verteld, dus nam ik een flink lik van dat spul. Ik was wel meteen van mijn verkoudheid af.
Alleen is het moeilijker om teveel sushi te eten dan om teveel hamburgers te eten.quote:Op maandag 16 mei 2011 14:09 schreef Stokstaart het volgende:
Teveel sushi is trouwens net zo gezond of ongezonder als teveel hamburgers eten
Eet je alleen sashimi ofzo, anders krijg je no way met 4 man voor 45 euro aan vis voor sushi op.quote:Op maandag 16 mei 2011 14:10 schreef Strychnos het volgende:
Afgelopen keer voor 4 personen sushi gemaakt en was alleen aan vis al ¤45 kwijt...
Uh, ik maak eerlijk gezegd weinig maki en meer nigiri en dan wil ik wel wat variatie in mijn vis, alleen zalm en tonijn is eentonig.quote:Op maandag 16 mei 2011 14:13 schreef Stefan het volgende:
[..]
Eet je alleen sashimi ofzo, anders krijg je no way met 4 man voor 45 euro aan vis voor sushi op.
Nee hoor want zware metalenquote:Op maandag 16 mei 2011 14:12 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Alleen is het moeilijker om teveel sushi te eten dan om teveel hamburgers te eten.
Nou had ik al het idee van de week langs te komen. Maar nu helemaal...jammie jammiequote:Op maandag 16 mei 2011 12:54 schreef Stefan het volgende:
[..]
Soit, dan maak je eens vegetarische sushi.quote:
Voor 10 euro tonijn, 10 euro zalm en 5 euro garnalen kom je net zo ver. Avacoda en komkommer erbij.quote:Op maandag 16 mei 2011 14:20 schreef Strychnos het volgende:
[..]
Uh, ik maak eerlijk gezegd weinig maki en meer nigiri en dan wil ik wel wat variatie in mijn vis, alleen zalm en tonijn is eentonig.
Maar je hebt wel gelijk dat het misschien wat goedkoper kan!
True, alleen had ik vorige keer ook kingcrab en paling gehaald.. En uiteraard teveel gehaald;-)quote:Op maandag 16 mei 2011 14:27 schreef Stefan het volgende:
[..]
Voor 10 euro tonijn, 10 euro zalm en 5 euro garnalen kom je net zo ver. Avacoda en komkommer erbij.
Niet echt hipster voer meer te noemen. Kijk maar eens naar het publiek dat Moshi Moshi, Sumo of Shabu Shabu aantrekt, dat is redelijk divers.quote:
Vind die 15 jaar leren om sushichef te worden dan ook wat overdreven, maar dat zit meer in het aard van het beestje, lekker overdrijven die jappen!quote:Op maandag 16 mei 2011 14:41 schreef okiokinl het volgende:
voor 1 persoon goeie tonijn sashimi bij een serieuze visboer ben ik hier 6 of 7 euro kwijt, dus daar kan je toch wel minstens het dubbele aan sushi van maken, als je ook rolletjes maakt.
maar ja, als je het meest nigiri maakt, dan niet. dan is het net zo duur als sashimi.
en in japan is het normaal dat een sushi kok 15 jaar leert voordat ie echt sushi staat te maken. die gasten lopen natuurlijk binnen als ze in europa gaan werken.
alleen zijn de meeste sushi koks hier niet zo opgeleid, en meestal chinees. die zijn voor japanse begrippen volledig ongeschoold.
Geen klachen wb Shabu Shabu, ze maken het vers en smaakt prima/quote:
In die 15 jaar leren ze meer dan alleen sushi te maken, vergeet te teppanyaki-plaat niet..quote:Op maandag 16 mei 2011 14:44 schreef Strychnos het volgende:
[..]
Vind die 15 jaar leren om sushichef te worden dan ook wat overdreven, maar dat zit meer in het aard van het beestje, lekker overdrijven die jappen!
De kwaliteit in de meeste sushitenten is dan ook niet echt denderend en zijn het altijd Chinezen.
All you can eat brrrrrr!!!
Ja, zeg ook niet dat het binnen een paar maanden perfect is maar, c'mon 15 jaar!quote:Op maandag 16 mei 2011 14:53 schreef SiGNe het volgende:
[..]
In die 15 jaar leren ze meer dan alleen sushi te maken, vergeet te teppanyaki-plaat niet..
Als je ziet hoe die gasten aan zo'n plaat koken en gooien met eten en messen.. geweldig..
Kan me voorstllen dat het wel even duurt voor je dat kan.
lol nee het is zeker overdreven.. is nog een soort systeen dat wij in de middeleeuwen hadden, als je een ambacht ging leren bij een meester. de eerste jaren sta je aleen maar schoon te maken en aan de kassa, dan mag je eindelijk eens een vis vasthouden, die moet je dan leren fileren, etc etc, als laatste leer je pas daadwerkelijk sushi bereiden.quote:Op maandag 16 mei 2011 14:58 schreef Strychnos het volgende:
[..]
Ja, zeg ook niet dat het binnen een paar maanden perfect is maar, c'mon 15 jaar!
Of denk ik dan te westers?
Was het niet zo dat ze eerst het bereiden van de rijst als eerst onder de knie moesten krijgen, en daarna pas met de vis aan de slag mochten?quote:Op maandag 16 mei 2011 15:39 schreef okiokinl het volgende:
[..]
lol nee het is zeker overdreven.. is nog een soort systeen dat wij in de middeleeuwen hadden, als je een ambacht ging leren bij een meester. de eerste jaren sta je aleen maar schoon te maken en aan de kassa, dan mag je eindelijk eens een vis vasthouden, die moet je dan leren fileren, etc etc, als laatste leer je pas daadwerkelijk sushi bereiden.
trouwens, tepanyakki is weer wat anders, is groot geworden omdat toeristen in japan het leuk vonden, niet zozeer de japanners zelf. het is verwesterd japans koken.
Ik zal het aan Yamazato doorgeven.quote:Op maandag 16 mei 2011 14:44 schreef Strychnos het volgende:
De kwaliteit in de meeste sushitenten is dan ook niet echt denderend en zijn het altijd Chinezen.
Aan de andere kant, als Sushi de helft minder zou kosten aten mensen meer en vaker.quote:Op maandag 16 mei 2011 15:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Als TS meent dat er zulke marges op Sushi zitten moet hij dringend een Sushibar openen. Dan komt hij er achter dat kostprijs voor een flink gedeelte ook uit arbeid, stroom, afschrijvingen en huur bestaat en niet alleen uit materiaal
Je hebt dus niet alleen geen kaas gegeten van kostprijs, maar ook niet van verdienen. Wat heeft het voor zin je omzet te verdubbelen als je marge veel kleiner wordt en je er minder aan verdient, maar je wel meer werk hebt.quote:Op maandag 16 mei 2011 17:27 schreef Stefan het volgende:
[..]
Aan de andere kant, als Sushi de helft minder zou kosten aten mensen meer en vaker.
is het ook natuurlijk, maar ze hebben ook wel een aparte sushi-kaart:quote:Op maandag 16 mei 2011 16:55 schreef Strychnos het volgende:
Ik wil Yamazato nou niet echt een sushitent noemen, is een beetje oneerbiedig
Waarom verkoopt McDonalds al die euroknallers? Wet van de massa.quote:Op maandag 16 mei 2011 17:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je hebt dus niet alleen geen kaas gegeten van kostprijs, maar ook niet van verdienen. Wat heeft het voor zin je omzet te verdubbelen als je marge veel kleiner wordt en je er minder aan verdient, maar je wel meer werk hebt.
Hoe oud ben jij? 16?
Dat doen ze hier toch ook, op de koksschool? Ik las laatst een artikel in de Quest daarover, dat leerling-koks eerst een paar maanden alleen uien mogen schillen en aardappelen mogen schillen voordat ze ook maar een beetje mogen koken.quote:Op maandag 16 mei 2011 15:39 schreef okiokinl het volgende:
[..]
lol nee het is zeker overdreven.. is nog een soort systeen dat wij in de middeleeuwen hadden, als je een ambacht ging leren bij een meester. de eerste jaren sta je aleen maar schoon te maken en aan de kassa, dan mag je eindelijk eens een vis vasthouden, die moet je dan leren fileren, etc etc, als laatste leer je pas daadwerkelijk sushi bereiden.
trouwens, tepanyakki is weer wat anders, is groot geworden omdat toeristen in japan het leuk vonden, niet zozeer de japanners zelf. het is verwesterd japans koken.
In één hamburger zitten veel minder manuren. Je kunt de productie van hamburgers waarschijnlijk veel hoger maken zonder veel extra inspanning. Je gooit er gewoon wat meer op het vuur. Misschien dat je één extra werknemer moet aannemen, maar die kosten voor de Mac vrijwel niets. Dan gaan dus alleen de materiaalkosten omhoog, en dat scheelt dus niet veel.quote:Op maandag 16 mei 2011 17:44 schreef Stefan het volgende:
[..]
Waarom verkoopt McDonalds al die euroknallers? Wet van de massa.
Je merkt al dat sushi goedkoper wordt, ze gooien je om de oren met die kortingcoupons
Twee stukjes?!!quote:Op maandag 16 mei 2011 14:23 schreef bibi het volgende:
[..]
Nou had ik al het idee van de week langs te komen. Maar nu helemaal...jammie jammie![]()
Oh en ik kan er hooguit 2 op
Maar goed, dan heb je het over de Mac die hamburgers in een fabriek laat maken zodat ze verder alleen nog gebakken hoeven te worden.quote:Op maandag 16 mei 2011 17:44 schreef Stefan het volgende:
[..]
Waarom verkoopt McDonalds al die euroknallers? Wet van de massa.
Je merkt al dat sushi goedkoper wordt, ze gooien je om de oren met die kortingcoupons
ja dat klopt meer. zijn ze ook nogal streng op, de rijst.. daar dient ook die met omelet erop heb ik gelezen, die eet je dan als eerste om de kwaliteit van de rijst te testen.quote:Op maandag 16 mei 2011 15:46 schreef Strychnos het volgende:
[..]
Was het niet zo dat ze eerst het bereiden van de rijst als eerst onder de knie moesten krijgen, en daarna pas met de vis aan de slag mochten?
ja als ze in een keuken gaan werken, maar ze leren wel alles eerst op school, maar in japan is het gewoon een praktijk opleiding bij een restaurant, geen school. en dan raken ze dus jaren geen vis aan, verboden.quote:Op maandag 16 mei 2011 17:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat doen ze hier toch ook, op de koksschool? Ik las laatst een artikel in de Quest daarover, dat leerling-koks eerst een paar maanden alleen uien mogen schillen en aardappelen mogen schillen voordat ze ook maar een beetje mogen koken.
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 00:02 schreef ikweethetookniet het volgende:
Omdat ze bij mij om de hoek in een dure winkelstraat zitten en allemaal smartjes hebben om te bezorgen
Wie denk je betaalt datJuist ja jij
Bullshit, dat is wel nodig. Sushi rijst is zoetzurig van smaak. Je kunt het vervangen door normale Japanse rijst (of in het ergste geval risotto, maar dat wordt al weer te nat en plakkerig), gemixt met een speciaal zakje.quote:Op maandag 16 mei 2011 12:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Speciale sushirijst is niet eens nodig. Als je gewone rijst neemt, maar die goed schoonmaakt, smaakt het net zo goed. Je hebt dan alleen een iets andere textuur van de rijst.
Ook in Japan is tonijn diepvriesquote:Op dinsdag 17 mei 2011 02:46 schreef okiokinl het volgende:
inderdaad. in japan ligt de nachtvangst overdags op je bord. die kwaliteid is erg moeilijk te halen hier. grappig trouwens, in japanse supermarkten gat de prijs van verse vis drastisch omlaag na 8 uur s'avonds, zag je allemaal zwervers lekker aan de sashimi zitten op de stoep.. :p
en trouwens, sushi rijst IS gewone japanse rijst, alleen gemixed met wat ingredienten die het zoet/zuur maken, rijstazijn en suiker. zo'n zakje is de makkelijke vervanger van die ingredienten.
*jaloers*quote:Op dinsdag 17 mei 2011 09:19 schreef vats het volgende:
Gisteren in de sushi afhaal hier voor 51HK$ een super selectie gehaald, vers en erg lekker en omgerekend maar 4.65 euroHeerlijk gegeten!
quote:Op maandag 16 mei 2011 12:48 schreef chibibo het volgende:
Omdat sushi de Starbucks onder de visgerechten is.
Ik heb het wel eens van verse makreel gemaakt. Ga daarrvoor naar een goede vishandelaar in IJmuiden (Waasdorp) of Scheveningen (Simonis) voor superverse makreel.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:17 schreef Weltschmerz het volgende:
Heeft iemand wel een sushi gemaakt van makreel? Ik hou erg van gerookte/gestoomde makreel en van vette vis in het algemeen, en van rauw zeeleven. Maar makreel is een extreem bederfelijke vis, moet ik dan op de kade gaan staan de boot opwachten, of kun je makreel van de markt daar gewoon voor gebruiken?
Gegrilde makreel is volgens mij heel gebruikelijk op/in sushi, net als paling.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:17 schreef Weltschmerz het volgende:
Heeft iemand wel een sushi gemaakt van makreel? Ik hou erg van gerookte/gestoomde makreel en van vette vis in het algemeen, en van rauw zeeleven. Maar makreel is een extreem bederfelijke vis, moet ik dan op de kade gaan staan de boot opwachten, of kun je makreel van de markt daar gewoon voor gebruiken?
Nou, volgens mij niet gegrild hoor, maar superdun rauw sashimi-gesneden.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 15:50 schreef Deimos000 het volgende:
Gegrilde makreel is volgens mij heel gebruikelijk op/in sushi, net als paling.
Paling op zeker gegrild en makreel vaak ook.. Heerlijk!quote:Op dinsdag 17 mei 2011 15:58 schreef golfer het volgende:
[..]
Nou, volgens mij niet gegrild hoor, maar superdun rauw sashimi-gesneden.
Dat dus en daarom hebben ze tegenwoordig dus dat all u can eat principequote:Op maandag 16 mei 2011 12:41 schreef DuTank het volgende:
slim toch, alles 10-30x over de kop doen en mensen betalen het er gewoon voor
De markeel is meestal rauw, de Aal (Unagi) is gegrild Anago overigens ook.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 15:50 schreef Deimos000 het volgende:
[..]
Of het gebruikelijk is boeit mij eerlijk gezegd niet, sterker nog, dat zeewier met rijst boeit mij ook niet. Het ging er mij om of je gewoon een makreel kunt halen en die rauw kunt eten.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 15:50 schreef Deimos000 het volgende:
[..]
All you can eat is vaak ook met beperkingen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 16:32 schreef rubje het volgende:
[..]
Dat dus en daarom hebben ze tegenwoordig dus dat all u can eat principevoor mensen die geen zin hebben om te worden opgelicht.
![]()
Bij Shabu is het onbeperkt 2 uur lang, er staat 5 gerechten per gang maar sushi bestellen we makkelijk 10 of 12 per gang.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 17:45 schreef SiGNe het volgende:
[..]
All you can eat is vaak ook met beperkingen.
In Zeist bij Ichi mag je in 5 gangen max 5 gerechtjes kiezen en voor sommige sideorders moet je dan bijbetalen (zalm en tonijn sashimi, st. jacobsschelp enz.)
maar goed, dan zit je ook wel flink vol ook
Als proleet weet jij daar natuurlijk alles van.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 18:58 schreef Absurditeit het volgende:
Wat een overpriced proleten-voedsel blijft sushi toch ook. Haal toch gewoon een cheeseburgertje of een broodje kebab.
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 19:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als proleet weet jij daar natuurlijk alles van.
Altijd als ik bij de Mac ben geweest heb ik snel weer een dusdanig hongergevoel dat ik nog even een sushi-bar induik.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 18:58 schreef Absurditeit het volgende:
Wat een overpriced proleten-voedsel blijft sushi toch ook. Haal toch gewoon een cheeseburgertje of een broodje kebab.
Hmm en saba sushi dan, ok ok het ligt in azijn maar gegrild ken ik het niet!quote:Op dinsdag 17 mei 2011 18:51 schreef RobinOok het volgende:
De makreel eten ze in Japan nooit rauw. Kan me nog goed de uitzending herinneren waarin Rick Stein sashimi van rauwe makreel serveerde aan een Japanse delegatie. Dat was geen goeie beurt. :-)
http://goliath.ecnext.com(...)s-yen-for-sushi.html
Ik heb nog nooit sushi van saba gezien (gezuurd of niet), wat niet betekend dat het er niet is, maar het is iig niet standaard.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 21:55 schreef Strychnos het volgende:
[..]
Hmm en saba sushi dan, ok ok het ligt in azijn maar gegrild ken ik het niet!
Hmm die hebben ze in Zeist dan weer wel: Saba nigiriquote:Op dinsdag 17 mei 2011 22:31 schreef Tanin het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit sushi van saba gezien (gezuurd of niet), wat niet betekend dat het er niet is, maar het is iig niet standaard.
Staat ook bij Yamazato op de sushikaartquote:Op dinsdag 17 mei 2011 22:33 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Hmm die hebben ze in Zeist dan weer wel: Saba nigiri
http://www.restaurant-ichi.nl/nigiri-sushi-maki.html nummertje 04
Ze hebben ook surfmossel, om de een of andere reden moet ik dan altijd denken aan een hele coole mossel op een surfplank
Wat zeur je? Het is lekker en je voelt je er goed bij als je 't eet omdat je achteraf niet met een vette bal in je maag zit. Ik eet het graag en dat doe ik zonder enige pretenties o.i.d...quote:Op dinsdag 17 mei 2011 18:58 schreef Absurditeit het volgende:
quote:Op donderdag 19 mei 2011 13:27 schreef Probability het volgende:
Bij zo een onbeperkte sushi tent als Shabu Shabu, kun je dan ook onbeperkt vegetarische sushi eten?
Dat ga ik dan maar eens doen!quote:
www.shabushabu.nlquote:Op donderdag 19 mei 2011 13:27 schreef Probability het volgende:
Bij zo een onbeperkte sushi tent als Shabu Shabu, kun je dan ook onbeperkt vegetarische sushi eten?
Ok, staat genoteerd.quote:Op donderdag 19 mei 2011 13:10 schreef Redcoon het volgende:
[..]
Wat zeur je? Het is lekker en je voelt je er goed bij als je 't eet omdat je achteraf niet met een vette bal in je maag zit. Ik eet het graag en dat doe ik zonder enige pretenties o.i.d...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |