Oja, die hadden we ook nogquote:
quote:Op maandag 16 mei 2011 12:41 schreef Yi-Long het volgende:
Omdat Nederlanders zo gek zijn om het ervoor te betalen...
zou dat het zijn..?quote:Op maandag 16 mei 2011 12:41 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Omdat er mensen zo gek zijn om dat ervoor te betalen.
Ja, maar dan is de kostprijs laag, van een kilo tonijn kun je heeeel veeel sushi maken.quote:Op maandag 16 mei 2011 12:44 schreef HSG het volgende:
Omdat de vis vers is en daar wordt veel voor betaald.
Nee, in sushiwinkels waar ze het voor je maken.quote:Op maandag 16 mei 2011 12:47 schreef Verbodsbord het volgende:
Wie koopt er dan sowieso ook kant-en-klare sushi, je kan het veel beter zelf maken.
Onbeperkt voor een vast bedrag is natuurlijk ook niet mis. Ik bedoel meer de kant-en-klare bij de supermarkt kopenquote:Op maandag 16 mei 2011 12:48 schreef Stefan het volgende:
[..]
Nee, in sushiwinkels waar ze het voor je maken.
Nee die supermarktdingen zijn niet te eten.quote:Op maandag 16 mei 2011 12:50 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Onbeperkt voor een vast bedrag is natuurlijk ook niet mis. Ik bedoel meer de kant-en-klare bij de supermarkt kopen
Overigens is zelf maken ook wel een leuke avondvulling
getsiequote:Op maandag 16 mei 2011 12:50 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Onbeperkt voor een vast bedrag is natuurlijk ook niet mis. Ik bedoel meer de kant-en-klare bij de supermarkt kopen
Overigens is zelf maken ook wel een leuke avondvulling
Hmmm arbeidskosten + omdat het ontzettend populair is. Bovendien is in dit land normaal dat de gezonde dingen vele malen duurder zijn dat de ongezonde dingen.quote:Op maandag 16 mei 2011 12:45 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ja, maar dan is de kostprijs laag, van een kilo tonijn kun je heeeel veeel sushi maken.
Op de markt haal ik verse tonijn en zalm voor minder dan 30 euro en ik kan daar veel mensen sushi van laten eten. Kilo sushi rijst, zeewier papier, rijstazijn en wasabi en soja.quote:Op maandag 16 mei 2011 12:51 schreef okiokinl het volgende:
tonijn en zalm haal je niet uit de noordzee, dus dat moet je importeren.
Nee joh. Als je dat één keer doet wel, omdat je dan al die troep moet gaan halen maar die daarna nooit meer gebruikt. Als je het wat vaker doet, kom je waarschijnlijk op 10/15 euro per maaltijd uit, voor 4 personen.quote:Op maandag 16 mei 2011 12:42 schreef Mirjam het volgende:
[..]
[..]
zou dat het zijn..?
kijk, verse vis is niet bepaald goedkoop, maar als je een avondmaaltijd wil eten met sushi, ben je echt een godsvermogen kwijt
ik bedoelde dan ook bij een restaurant/afhaaltent waar ze het voor je makenquote:Op maandag 16 mei 2011 12:54 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nee joh. Als je dat één keer doet wel, omdat je dan al die troep moet gaan halen maar die daarna nooit meer gebruikt. Als je het wat vaker doet, kom je waarschijnlijk op 10/15 euro per maaltijd uit, voor 4 personen.
Je hebt zelfs pakketten waar alles in zit voor 4 of 5 rollen, waar je alleen nog maar wat verse groenten of vis bij moet doen. Die kosten zo'n 8 euro, en dan nog voor 5 a 6 euro aan vis en groenten erbij.
Idd, voor 2 euro (!) heb je een burgerkingMENU maar daar heb nog net 1 sushistukje voor.quote:Op maandag 16 mei 2011 12:51 schreef HSG het volgende:
Bovendien is in dit land normaal dat de gezonde dingen vele malen duurder zijn dat de ongezonde dingen.
Speciale sushirijst is niet eens nodig. Als je gewone rijst neemt, maar die goed schoonmaakt, smaakt het net zo goed. Je hebt dan alleen een iets andere textuur van de rijst.quote:Op maandag 16 mei 2011 12:54 schreef Stefan het volgende:
[..]
Op de markt haal ik verse tonijn en zalm voor minder dan 30 euro en ik kan daar veel mensen sushi van laten eten. Kilo sushi rijst, zeewier papier, rijstazijn en wasabi en soja.
Een avondmaaltijd sushi kun je voor 6 euro pp maken. Ja, tis iets meer werk dan een pizza in de oven stoppen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |