abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97480128
Dus naar het buitenland vertrekken om minder belasting te betalen en dan later wel "het cadeautje" AOW in nederland verwachten? Ik zou het bijna profiteren noemen ;)
pi_97480280
quote:
7s.gif Op zondag 29 mei 2011 23:45 schreef devzero het volgende:
Dus naar het buitenland vertrekken om minder belasting te betalen en dan later wel "het cadeautje" AOW in nederland verwachten? Ik zou het bijna profiteren noemen ;)
Dat is het ook. Het is profiteren van de vrije markt. Landen concurreren onderling om de (beste) hoogopgeleide werknemers. Die kan je aantrekken door een voordelig belastingklimaat en door goede voorzieningen. Wanneer je een bepaalde dienst goedkoop kan verkrijgen (bijv. werk - lage belastingen), vestig je je in land A. Een andere dienst (bijv. onderwijs) kan je goedkoop in land B verkrijgen, dus vestig je je dan daar. Het is hetzelfde met bedrijven: die laten een deel van het totale product ook maken waar het het goedkoopst is.

Netherlands Inc. legt het hierin ruimschoots af tegen Canada of America Inc.
  maandag 30 mei 2011 @ 00:24:15 #253
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_97481600
Grappig hoe al die wannabe emigranten verzuipen in de totaal niet terzake doende details.
Precies de instelling die maakt dat die gasten nooit of te nimmer daadwerkelijk vertrekken.
zonnig Brasil
  maandag 30 mei 2011 @ 00:31:57 #254
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_97481913
Het gros aan emigranten zal inderdaad of een studie in het buitenland hebben gedaan en zo een beetje zijn blijven hangen, of vertrekken met een arbeidscontract op zak.

Als het bij overwegen blijft zal het gros inderdaad niet vertrekken. Of van een koude kermis thuiskomen.
Maar het blijft natuurlijk leuk om er over na te denken en vervolgens veilig thuis te blijven. :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  dinsdag 31 mei 2011 @ 21:41:09 #255
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_97559630
quote:
Grappig hoe al die wannabe emigranten verzuipen in de totaal niet terzake doende details.
Precies de instelling die maakt dat die gasten nooit of te nimmer daadwerkelijk vertrekken.
Scheer toch niet zo simplistisch al die mensen over één kam, voor een deel zijn de plannen heel serieus. Emigratie hoeft echter niet ver over de grens te zijn. Ik schat in dat ik straks in West-Duitsland ga werken en in Nederland ga werken (met behoud van AOW en HRA), gewoon omdat ik geen slachtoffer wil zijn van het decennialange falende Nederlandse huisvestingsbeleid.
Een officieel tekort van 1 miljoen woningen, een extra tekort van meer dan 1 miljoen woningen wegens het niet bewoonbaar zijn (overgeïsoleerde woningen die geen ramen bevatten en die een slecht en slecht onderhouden ventilatiesysteem hebben). En dan zijn er nog natuurlijk al die verschrikkelijke flats en rijtjeshuizen.
Nee dank je. Mijn emigratieplannen zijn heel concreet, alleen ga ik niet naar de andere kant van de wereld emigreren.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 1 juni 2011 @ 00:18:20 #256
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_97567531
Duitsland.
Ligt hier maar een paar kilometer verderop, maar is een wereld van verschil (in positieve zin)
Vroegah vond ik het niet zo moeilijk: Nederland natuurlijk. Vrijheid, sociaal, vooruitstrevend, goed voor iedereen. Maar de laatste jaren is dit zwaar achteruit gegaan en het huidige kabinet breekt de laatste overblijfselen ongegeneerd maar vooral ongehinderd af.
Helaas zit het er financieel niet in op dit moment, dus afwachten. Misschien keert het tij, of wordt het erger, dan is het jammer van mijn geld.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  woensdag 1 juni 2011 @ 01:08:17 #257
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_97569157
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 21:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Scheer toch niet zo simplistisch al die mensen over één kam, voor een deel zijn de plannen heel serieus. Emigratie hoeft echter niet ver over de grens te zijn. Ik schat in dat ik straks in West-Duitsland ga werken en in Nederland ga werken (met behoud van AOW en HRA), gewoon omdat ik geen slachtoffer wil zijn van het decennialange falende Nederlandse huisvestingsbeleid.
Een officieel tekort van 1 miljoen woningen, een extra tekort van meer dan 1 miljoen woningen wegens het niet bewoonbaar zijn (overgeïsoleerde woningen die geen ramen bevatten en die een slecht en slecht onderhouden ventilatiesysteem hebben). En dan zijn er nog natuurlijk al die verschrikkelijke flats en rijtjeshuizen.
Nee dank je. Mijn emigratieplannen zijn heel concreet, alleen ga ik niet naar de andere kant van de wereld emigreren.
Op het moment dat HRA, AOW, kosten van een huis, een linkse danwel rechtse regering en het niveau van universiteiten je beslissing over emigreren bepalen, heb je werkelijk geen flauw idee wat emigreren werkelijk inhoudt en belangrijker: wat daadwerkelijke motieven zijn voor een succesvolle emigratie.
zonnig Brasil
pi_97571055
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 19:30 schreef totebel het volgende:
Wel overwogen, maar er nog steeds niet uit om het ook serieus echt te gaan doen. Zie naast voordelen toch ook echt wel nadelen namelijk.
Als ik het zou doen, Scandinavische landen of Duitsland.

En qua klimaat; een land als Denemarken heeft meer zonuren dan Nederland en denen zijn ook nog eens onwijs aardige mensen
De Denen zijn erg aardig als je er als toerist bent. Kom je er definitief wonen, leer je ze meteen heel anders kennen. Dan ben je een allochtoon en daar zijn ze helemaal niet blij mee..
(Ja, ik spreek uit ervaring)
Behalve dat heeft Denemarken nog een hele waslijst aan punten waarom ik er niet meer wil wonen.
pi_97583093
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 01:08 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

Op het moment dat HRA, AOW, kosten van een huis, een linkse danwel rechtse regering en het niveau van universiteiten je beslissing over emigreren bepalen, heb je werkelijk geen flauw idee wat emigreren werkelijk inhoudt en belangrijker: wat daadwerkelijke motieven zijn voor een succesvolle emigratie.
Als je toch al in Oost-Nederland woont, wat maakt het dan uit als je 50 kilometer landinwaarts Duitsland gaat wonen? Andere taal, andere cultuur,.andere gewoonten? Jazeker, maar het verschilt niet veel vergeleken met NL.
pi_97583135
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 15:16 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Als je toch al in Oost-Nederland woont, wat maakt het dan uit als je 50 kilometer landinwaarts Duitsland gaat wonen? Andere taal, andere cultuur,.andere gewoonten? Jazeker, maar het verschilt niet veel vergeleken met NL.
Behalve dan de taal, cultuur en gewoontes? Je realiseert je niet dat dit de grootste invloed op het dagelijkse leven van mensen vormt? Sterker nog, het zijn de enige echt relevante verschillen tussen landen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2011 15:18:38 ]
pi_97583169
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 15:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Behalve dan de taal, cultuur en gewoontes? Je realiseert je niet dat dit de grootste invloed op het dagelijkse leven van mensen vormt? Sterker nog, het zijn de enige echt relevante verschillen tussen landen.
En wanneer verschilt West-Duitsland met Oost-Nederland?
pi_97583221
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 15:19 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Jij bent nooit in Duitsland geweest?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_97583281
quote:
15s.gif Op woensdag 1 juni 2011 15:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij bent nooit in Duitsland geweest?
Zeker.

Leg mij maar de verschillen behalve andere taal, cultuur, gewoontes uit.
pi_97583369
quote:
14s.gif Op woensdag 1 juni 2011 15:22 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Zeker.

Leg mij maar de verschillen behalve andere taal, cultuur, gewoontes uit.
Jouw gesprekspartner beweert niet dat er nog meer verschillen zijn, hij stelt echter dat jij de invloed van deze factoren onderschat.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_97583393
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 15:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jouw gesprekspartner beweert niet dat er nog meer verschillen zijn, hij stelt echter dat jij de invloed van deze factoren onderschat.
Oh op die manier. Dat zal van persoon tot persoon verschillen.
pi_97583419
quote:

Huh? Door de taal, cultuur en gewoontes....zomaar een gedachte hoor.
pi_97583475
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 15:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Huh? Door de taal, cultuur en gewoontes....zomaar een gedachte hoor.
Ja dat heb ik zelf reeds opgemerkt.
  woensdag 1 juni 2011 @ 16:25:38 #268
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_97585571
quote:
Goedkopere woningen. Meer ruimte. Veel meer natuur. Meer wettelijke vrijheden met betrekking tot het openen van een eigen zaak en/of boerderij.

Met name het eerste kan een hoop geld schelen. En het laatste is waarom o.a. boeren en aannemers nog wel eens in Duitsland gaan zitten. Naast de veel meer ruimte voor een boerderij, is het blijkbaar voor aannemers en dergelijke bedrijven veel makkelijker om een bedrijf te runnen. Mijn ouders wonen in het oosten van het land, en lieten vorig jaar hun ramen/kozijnen allemaal vervangen..... door een Nederlandse aannemer die in Duitsland woont en daar zijn bedrijf heeft bijvoorbeeld. Vraag me de fijne vraagjes van de wet niet trouwens, maar ik begreep via mijn ouders dat er qua bedrijfsvoering iets minder met het geheven vingertje gezwaaid wordt in Duitsland.

En als je je dan prima thuis voelt in de Duitse cultuur verder..... tja, waarom niet?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 1 juni 2011 @ 16:27:21 #269
317913 1-800-cop-shot
Armed Society = Polite Society
pi_97585631
quote:

[..]

Say what? Deze onderwerpen spelen zeer zeker een rol in mijn keuze om te emigreren. Heb binnenkort twee visa op zak dus het gaat nog gebeuren ook. Natuurlijk is het van belang om ook "positieve" argumenten te hebben om te emigreren (liefde, avontuur, ervaring etc.).

Maar ik ben er van overtuigd dat emigratie momenteel de beste investering is voor hoogopgeleide (hurende) Hollandse twintigers/dertigers.

Ik kom over 15 a 20 jaar wel weer eens buurten in Nederland :Y)

[ Bericht 0% gewijzigd door 1-800-cop-shot op 01-06-2011 16:35:56 ]
pi_97588343
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 16:25 schreef maartena het volgende:

[..]

Goedkopere woningen. Meer ruimte. Veel meer natuur. Meer wettelijke vrijheden met betrekking tot het openen van een eigen zaak en/of boerderij.

Met name het eerste kan een hoop geld schelen. En het laatste is waarom o.a. boeren en aannemers nog wel eens in Duitsland gaan zitten. Naast de veel meer ruimte voor een boerderij, is het blijkbaar voor aannemers en dergelijke bedrijven veel makkelijker om een bedrijf te runnen. Mijn ouders wonen in het oosten van het land, en lieten vorig jaar hun ramen/kozijnen allemaal vervangen..... door een Nederlandse aannemer die in Duitsland woont en daar zijn bedrijf heeft bijvoorbeeld. Vraag me de fijne vraagjes van de wet niet trouwens, maar ik begreep via mijn ouders dat er qua bedrijfsvoering iets minder met het geheven vingertje gezwaaid wordt in Duitsland.

En als je je dan prima thuis voelt in de Duitse cultuur verder..... tja, waarom niet?
Daarom: ik kan het begrijpen als mensen in Oost-Nederland het leven in West-Duitsland willen leren proeven.
  woensdag 1 juni 2011 @ 18:11:38 #271
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_97589503
quote:
Jij bent hier toch niet het emigreren naar de andere kant van de wereld (Curacao bijv.) aan het vergelijken met het net over de grens wonen?
Hell, ik ben op wandelafstand van de Duitse grens geboren en ik heb Duitse familie en Duitse schoonfamilie, qua cultuur heb ik meer gemeen met de West-Duitsers die tegen de grens wonen dan met de Hollanders.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bram_van_Loon op 02-06-2011 00:55:10 ]
#NoDAPL
  woensdag 1 juni 2011 @ 21:52:08 #272
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_97598604
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 18:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jij bent hier toch niet het emigreren naar de andere kant van de wereld (Curacao bijv.) vergelijken met het net over de grens wonen?
Hell, ik ben op wandelafstand van de Duitse grens geboren en ik heb Duitse familie en Duitse schoonfamilie, qua cultuur heb ik meer gemeen met de West-Duitsers die tegen de grens wonen dan met de Hollanders.
Sowieso is 'de Duitse cultuur' net over de grens net zo goed vernederlandst als de Nederlandse verduitst. Het gebied tussen Maas en Rijn is meer een eenheid dan Limburg met de rest van Nederland, en ik vermoed dat dat voor de Achterhoek en Groningen niet veel anders zal zijn.
edit:
Voor Zeeland/Noord-Brabant en Vlaanderen is het in ieder geval ook zo.

[ Bericht 4% gewijzigd door Stupendous76 op 01-06-2011 22:19:09 ]
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  woensdag 1 juni 2011 @ 22:09:51 #273
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_97599535
Nederland is moderner dan Duitsland en meer op de Angelsaksische landen gericht. Dat heeft tot resultaat gehad dat het hier meer een ratrace is. Je 'moet' veel werken, veel autorijden, veel betalen voor je kleine huis, veel inkomsten maar ook heel veel uitgaven, kinderen op de crêche, kinderopvang betalen en de toeslag ontvangen, weinig thuis zijn, kant-en-klaar maaltijden kopen omdat je weinig tijd hebt. In ieder geval, zo zie ik het. In de Randstad nog meer dan in de rest van Nederland.

Duitsland is wat ouderwetser en gemütlicher. Daar hoef je minder ieder uur met geld bezig te zijn. Je kunt er gewoon een groot huis kopen met een grote tuin en op die manier een beetje in je levensonderhoud voorzien. Als je in Nederland dat grote huis koopt moet je sowieso heel veel werken om dit te betalen, dus heb je er weer minder aan. In Nederland is alles ook veel meer geoptimaliseerd en efficiënt gemaakt. Dit heeft als voordeel dat we met hoge lonen concurrerend kunnen zijn, maar als nadeel dat je nauw in een kader zit en dat bij iedere beslissing moet worden afgewogen wat het kost en wat het oplevert.

Van die kleine winkeltjes waar niet zo vaak mensen komen, die iets aparts doen, zoals je bijv. in Griekenland ziet, die zie je hier weinig. Niet efficiënt genoeg, geen bestaansrecht in Nederland. Iets laten repareren is in Nederland ook vaak onbegonnen werk, het is efficiënter om iets weg te gooien of een hele component te vervangen. Veel opleidingen zijn managment-gericht. Een vak leren is er niet bij, je leert jouw plekje in het complexe productieproces te vervullen.

In Duitsland zie je nog meer vakmanschap. Hier is een opticiën een Hans Anders-keten of Pearl. Daar zie je nog een Meister Optiker. Hier in de Gamma lopen 16-jarigen rond die niets van klussen weten, gewoon vakkenvullers. Daar heb je nog meer Eisenwarengeschäfte met mannen van 50 die je iets kunnen leren.

Dat is in ieder geval mijn gevoel bij Nederland en Duitsland. Persoonlijk was ik liever in Duitsland geboren, dat past beter bij me. Ik kan er wel naar toe gaan, spreek de taal ook vloeiend, maar ben ook gehecht aan de vrienden en familie in de omgeving.
The End Times are wild
pi_97599840
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 06:38 schreef Snoopyfrl het volgende:

[..]

De Denen zijn erg aardig als je er als toerist bent. Kom je er definitief wonen, leer je ze meteen heel anders kennen. Dan ben je een allochtoon en daar zijn ze helemaal niet blij mee..
(Ja, ik spreek uit ervaring)
Behalve dat heeft Denemarken nog een hele waslijst aan punten waarom ik er niet meer wil wonen.
Klopt idd. Als je een probleem hebt met een Deen (bijv. burenruzie) trek je als buitenlander altijd aan het kortste eind.

Ontopic: Voor emigratie begin ik steeds meer voor te voelen. Echter zou ik niet weten waarheen, i.i.g. een land met een beter klimaat.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  woensdag 1 juni 2011 @ 22:18:59 #275
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_97600029
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 22:15 schreef eight het volgende:

[..]

Klopt idd. Als je een probleem hebt met een Deen (bijv. burenruzie) trek je als buitenlander altijd aan het kortste eind.

Ontopic: Voor emigratie begin ik steeds meer voor te voelen. Echter zou ik niet weten waarheen, i.i.g. een land met een beter klimaat.
Kortom: als Nederlander ben je altijd zuur, want je woont in het enige land waar je als 'binnenlander' aan het kortste eind trekt. En overal anders ben je buitenlander!
The End Times are wild
pi_97601026
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 22:18 schreef LXIV het volgende:

[..]

Kortom: als Nederlander ben je altijd zuur, want je woont in het enige land waar je als 'binnenlander' aan het kortste eind trekt. En overal anders ben je buitenlander!
slachtoffertrauma weer ?
wil je beweren dat bij een burenruzie in Nederland de justitie Nederlandse buren eerder in het ongelijk stelt tov de niet-Nederlands buren ?
pi_97602658
Anyway, emigreren is fantastisch, ik raad het iedereen aan om tenminste 5 jaar in een ander land door te brengen, je leert er veel van en als arbeidservaring sla je er meestal ook geen slecht figuur mee.

Of je daarna terug naar Nederland komt of niet, ach, who cares als je je ergens thuis voelt.
pi_97602915
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 22:18 schreef LXIV het volgende:

[..]

Zo kun je het ook bekijken.
In Nederland is het al gauw niet politiek correct.

quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 22:38 schreef Bluesdude het volgende:

wil je beweren dat bij een burenruzie in Nederland de justitie Nederlandse buren eerder in het ongelijk stelt tov de niet-Nederlands buren ?
Nee, dat is idd onzin. Wel is Nederland erg gevoelig als het om discriminatie gaat. Men wil alle schijn voorkomen dat Nederland discrimineert waardoor het kwartje wel eens de verkeerde kant op wil vallen.

Een klacht over discriminatie gedaan door een buitenlander ligt immers gevoeliger als een Nederlander die klaagt over onrechtvaardigheid.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_97602993
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 23:07 schreef Tijger_m het volgende:
Anyway, emigreren is fantastisch, ik raad het iedereen aan om tenminste 5 jaar in een ander land door te brengen, je leert er veel van en als arbeidservaring sla je er meestal ook geen slecht figuur mee.

Of je daarna terug naar Nederland komt of niet, ach, who cares als je je ergens thuis voelt.
Wellicht dat je het al vermeld hebt hier, maar in welk land woon(de) je?
  woensdag 1 juni 2011 @ 23:14:07 #280
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_97603008
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 23:12 schreef eight het volgende:

[..]

[..]

Nee, dat is idd onzin. Wel is Nederland erg gevoelig als het om discriminatie gaat. Men wil alle schijn voorkomen dat Nederland discrimineert waardoor het kwartje wel eens de verkeerde kant op wil vallen.

Een klacht over discriminatie gedaan door een buitenlander ligt immers gevoeliger als een Nederlander die klaagt over onrechtvaardigheid.
Dat is ook wat ik bedoel. Als jij in het buitenland een bedrijf opricht ben je vaak zuur met allerlei steekpenningen, vreemde belastingen, gebrek aan medewerking etc. Terwijl hier de buitenlanders juist geholpen worden, er vaker een oogje dichtgeknepen wordt door de inspectie, subsidies etc.

Kortom: wij betalen meer in het buitenland en wij betalen meer in Nederland.
The End Times are wild
pi_97603144
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 23:14 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat is ook wat ik bedoel. Als jij in het buitenland een bedrijf opricht ben je vaak zuur met allerlei steekpenningen, vreemde belastingen, gebrek aan medewerking etc. Terwijl hier de buitenlanders juist geholpen worden, er vaker een oogje dichtgeknepen wordt door de inspectie, subsidies etc.

Kortom: wij betalen meer in het buitenland en wij betalen meer in Nederland.
Dat valt wel mee. Ook in andere landen zijn er allerlei gunstige regels voor buitenlanders. Wat je steeds meer ziet, is dat landen concurreren om goedverdienende buitenlanders, en dat is alleen maar gunstig.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_97603191
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 23:13 schreef eight het volgende:

[..]

Wellicht dat je het al vermeld hebt hier, maar in welk land woon(de) je?
Wales, Groot-Brittanie. Ik heb overigens 5 jaar in de VS gewoond en gewerkt in het verleden en dat is mij iig fantastisch bevallen.
pi_97603246
quote:

[..]

[..]

En men wil voorkomen dat men politiekcorrect overkomt en doet de eigenvolkeerstdans.
Dat is ook een tendens die je ziet.. ook bij justitie
quote:
en het ligt ook ongevoeliger....

Die "erg gevoeligheid" lijkt me overdreven ... nu een discriminerende beweging verkapt in de regering zit...Als je dat even doortrekt naar buiten het justitiegebeuren
pi_97604446
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 23:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wales, Groot-Brittanie. Ik heb overigens 5 jaar in de VS gewoond en gewerkt in het verleden en dat is mij iig fantastisch bevallen.
Is de werkvergunning in de VS dan via een werkgever gegaan en zo ja krijg je dan gelijk een green card voor onbepaalde tijd?
Als ik me niet vergis moet je in de VS namelijk minimaal in het bezit zijn van HBO diploma anders kom je in de loterij terecht voor een green card.
pi_97604747
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 23:18 schreef Bluesdude het volgende:

En men wil voorkomen dat men politiekcorrect overkomt en doet de eigenvolkeerstdans.
Dat is ook een tendens die je ziet.. ook bij justitie

en het ligt ook ongevoeliger....

Die "erg gevoeligheid" lijkt me overdreven ... nu een discriminerende beweging verkapt in de regering zit...Als je dat even doortrekt naar buiten het justitiegebeuren
Daar heb je wel een punt. Er begint idd een taboe te komen op het "politiek correcte"
Het blijft dan ook een zeer vreemde coalitie.
pi_97604788
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 23:41 schreef eight het volgende:

[..]

Is de werkvergunning in de VS dan via een werkgever gegaan en zo ja krijg je dan gelijk een green card voor onbepaalde tijd?
Als ik me niet vergis moet je in de VS namelijk minimaal in het bezit zijn van HBO diploma anders kom je in de loterij terecht voor een green card.
Met een HBO diploma geef ik je weinig kans op een Greencard, of je moet programmeur of verpleger zijn. In ieder geval een vak waar ze een schreeuwend tekort aan hebben.

Een beetje werkgever zorgt voor een H1B visum, en na een aantal jaren kun je proberen om een Greencard aan te vragen. Maar je hebt meer kans met een PhD.

De loterlij kun je ook proberen. Ik heb dat 5 jaar lang gedaan, en nooit iets gewonnen. Uiteindelijk als 'outstanding researcher' een Greencard gekregen (en nu moet ik veel moeite doen om 'm te behouden).
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 2 juni 2011 @ 00:05:54 #287
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_97605759
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 23:41 schreef eight het volgende:
Niet altijd. Als het bedrijf in kwestie een functie wil vervullen die als "schaars" wordt geacht, kunnen ook lager opgeleiden de VS binnenkomen. Momenteel vallen daar geen enkele banen onder trouwens, maar het was bijv. pre-dot.com bubble nog redelijk eenvoudig om met een MBO informatie-achtige opleiding toch ingehuurd te worden, omdat er echt programmeurs bij de containerlading geimporteerd werden. (o.a uit India)

Na verloop van tijd (ik meen 5 jaar) kun je je H1B omzetten tot een permanente Green Card. Ook kun je dan naturaliseren tot Amerikaan.

Dan zijn er nog zakelijke visa, die in principe opleidingsonafhankelijk zijn. Ik weet bijv. via een ander forum dat er een aantal Nederlandse koppels zijn verhuisd naar ergens in New Mexico, om daar een Amerikaanse vestiging van een Nederlands bedrijf te openen. Maar dan heb je inderdaad een bedrijf achter je die de nodige investering doet.

Een kennis van me hier in Orange County heeft een marketing bedrijf gesticht, en heeft nu naast haar man nog 2 mensen in dienst. Dat heeft ze gedaan met een zakelijk visum, waarbij ze na twee jaar moest bewijzen dat ze winst maakte, groei plannen had, en banen had gecreëerd, en alhoewel je wel eens hoort dat je 10 mensen in dienst moet nemen, bleek dat het met 3 werknemers en winst maken ook prima kon, want ze heeft nu een green card. Nu is zij universitair opgeleid (meen ik) maar voor dat visum is in principe geen opleidings-eis.

Ook zijn er nog steeds mogelijkheden als boer. (In canada ook). Als je in Nederland een boerenbedrijf runt, en je bedrijf wil verhuizen, dan kun je in de VS nog steeds terecht. Je moet dan wel eerst bewijzen dat je ook inderdaad al een boerenbedrijf HEBT, en dat wil verhuizen, je kunt dus niet op de bonnefooi een nieuw boerenbedrijf beginnen.

En je kunt natuurlijk ook nog op familiehereniging naar de VS, zoals ik dat dus gedaan heb.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 2 juni 2011 @ 00:07:20 #288
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_97605841
quote:
Dat zul je bijna overal ter wereld aantreffen.
-
pi_97605915
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 00:07 schreef maartena het volgende:

[..]

Dat zul je bijna overal ter wereld aantreffen.
Op ras misschien ja. Op nationaliteit zullen veel landen zich weinig bekommeren om een Nederlander.

[ Bericht 81% gewijzigd door eight op 02-06-2011 00:14:07 ]
  donderdag 2 juni 2011 @ 00:17:08 #290
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_97606426
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 00:08 schreef eight het volgende:
De Greencard is levenslang geldig als je kunt aantonen dat je ook in Amerika werkt.
Zo klopt het. Als je eenmaal een Green Card hebt, is deze in principe gewoon altijd geldig, of je nu werkt of niet. Om de 10 jaar moet je em vervangen voor een nieuwe, ge-update versie van de kaart, maar dat is meer om veiligheidsredenen (om er voor te zorgen dat je de nieuwste, moeilijker na te maken versie hebt) en om de foto van een update te voorzien.

Een Green Card kan alleen nog worden afgenomen bij een misdaad onder de categorie "fellony". Je kunt dan worden uitgezet naar een ander land. Maar je kunt in principe ook in de VS, na een paar jaartjes werken gewoon de rest van je leven op de "welfare" (bijstand) blijven hangen. (Wat overigens echt niets voorstelt qua geld).

quote:
Zijn er soms aanvullende eisen bijgekomen om je Green Card te kunnen behouden?
Nee dus. Meestal krijg je eerst een "voorwaardelijk" visum. Dat kan van alles zijn, een H1B, een K1 "Fiancee" visum, een studentenvisum, er zijn meerdere paden die leiden tot een Green Card. Daar zitten allerlei voorwaarden aan..... heb je echter eenmaal een Green Card, dan is de enige eis dat je geen strafbare feiten onder de categorie "fellony" begaat. En dat zijn meestal de wat serieuzere misdaden, alhoewel in sommige staten daar ook al het rijden onder invloed onder valt.
-
  donderdag 2 juni 2011 @ 00:19:45 #291
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_97606599
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 00:08 schreef eight het volgende:
Op ras misschien ja. Op nationaliteit zullen veel landen zich weinig bekommeren om een Nederlander.
In Suriname ben je als Nederlander toch iets minder gewenst..... in sommige streken van Indonesië ben je als Nederlander ook nog steeds niet helemaal welkom, met name onder de wat oudere bevolking.

Het ligt er dus een beetje aan, wij Nederlanders hebben in de jaren 40 (Indonesië) en jaren 60 (Suriname) wel degelijk een "negatief" stempel achter gelaten namelijk. Het is meestal wel verwaterd. Maar sommige ouderen in Nederland hebben ook nog steeds een bloedhekel aan Duitsers natuurlijk.

Verder denk ik inderdaad dat men in westerse landen sneller afkeer heeft van niet-westerse landen. Als je een Belgische buurman hebt, dan is die burenruzie niet anders dan met een Nederlander.
-
pi_97607598
Daar heb je gelijk in. Alleen ik doel meer op de politieke gedachten. In het buitenland zul je zien dat de regeringen zich in eerste instantie achter de eigen bevolking schaart.
Nederland stelt zijn eigen bevolking juist niet op de eerste plaats, dat is not done.

Die mentaliteit zie je ook bij onze ambassades in het buitenland. Als een Nederlander in het buitenland in de problemen zit, heeft die toch echt een probleem. Waar andere landen zich inzetten voor hun landgenoten, moet een Nederlander het vaak maar uitzoeken.
  donderdag 2 juni 2011 @ 01:13:11 #293
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_97609001
quote:
Nederland is moderner dan Duitsland en meer op de Angelsaksische landen gericht. Dat heeft tot resultaat gehad dat het hier meer een ratrace is. Je 'moet' veel werken, veel autorijden, veel betalen voor je kleine huis, veel inkomsten maar ook heel veel uitgaven, kinderen op de crêche, kinderopvang betalen en de toeslag ontvangen, weinig thuis zijn, kant-en-klaar maaltijden kopen omdat je weinig tijd hebt. In ieder geval, zo zie ik het. In de Randstad nog meer dan in de rest van Nederland.

Duitsland is wat ouderwetser en gemütlicher. Daar hoef je minder ieder uur met geld bezig te zijn. Je kunt er gewoon een groot huis kopen met een grote tuin en op die manier een beetje in je levensonderhoud voorzien. Als je in Nederland dat grote huis koopt moet je sowieso heel veel werken om dit te betalen, dus heb je er weer minder aan. In Nederland is alles ook veel meer geoptimaliseerd en efficiënt gemaakt. Dit heeft als voordeel dat we met hoge lonen concurrerend kunnen zijn, maar als nadeel dat je nauw in een kader zit en dat bij iedere beslissing moet worden afgewogen wat het kost en wat het oplevert.

Van die kleine winkeltjes waar niet zo vaak mensen komen, die iets aparts doen, zoals je bijv. in Griekenland ziet, die zie je hier weinig. Niet efficiënt genoeg, geen bestaansrecht in Nederland. Iets laten repareren is in Nederland ook vaak onbegonnen werk, het is efficiënter om iets weg te gooien of een hele component te vervangen. Veel opleidingen zijn managment-gericht. Een vak leren is er niet bij, je leert jouw plekje in het complexe productieproces te vervullen.

In Duitsland zie je nog meer vakmanschap. Hier is een opticiën een Hans Anders-keten of Pearl. Daar zie je nog een Meister Optiker. Hier in de Gamma lopen 16-jarigen rond die niets van klussen weten, gewoon vakkenvullers. Daar heb je nog meer Eisenwarengeschäfte met mannen van 50 die je iets kunnen leren.

Dat is in ieder geval mijn gevoel bij Nederland en Duitsland. Persoonlijk was ik liever in Duitsland geboren, dat past beter bij me. Ik kan er wel naar toe gaan, spreek de taal ook vloeiend, maar ben ook gehecht aan de vrienden en familie in de omgeving.
Dat is ook ongeveer mijn beeld bij Duitsland.
Kanttekening: lageropgeleiden blijven beter in Nederland, in Duitsland is er geen minimumloon.
Als hogeropgeleide echter in Nederland (in mijn geval de regio Eindhoven of Twente) werken en in Duitsland wonen is erg aantrekkelijk.
De Duitse mentaliteit (in het westen van Duitsland) past ook wel bij mij, ik kan daar best wel aarden.

quote:
Wat voor werk had jij in Engeland en in de USA?

Offtopic
quote:
En dat zijn meestal de wat serieuzere misdaden, alhoewel in sommige staten daar ook al het rijden onder invloed onder valt.
Ik vind dat een heel serieus misdrijf aangezien je bewust kiest voor een sterk verhoogd risico om andere mensen ernstig te invalideren of te doden, ik hoop dat ook in Nederland dit nog eens als misdrijf wordt beschouwd. Momenteel wordt het nog als een overtreding gezien en is zelfs de ernstigste bestraffing van die wet nog tig keer zo licht als de Zijlstrabelasting.
#NoDAPL
pi_97610285
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 00:17 schreef maartena het volgende:

[..]

Zo klopt het. Als je eenmaal een Green Card hebt, is deze in principe gewoon altijd geldig, of je nu werkt of niet.
Je moet wel in de VS aanwezig zijn om 'm niet kwijt te raken. Zoals de USCIS officer het mij laatst op Guam uitlegde: "The Greencard is a permanent resident card, not a permanent visitor card."
  donderdag 2 juni 2011 @ 02:08:37 #295
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_97610502
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 01:57 schreef Lyrebird het volgende:
Je moet wel in de VS aanwezig zijn om 'm niet kwijt te raken. Zoals de USCIS officer het mij laatst op Guam uitlegde: "The Greencard is a permanent resident card, not a permanent visitor card."
Dat vergat ik inderdaad even..... ;)
-
  vrijdag 3 juni 2011 @ 15:46:29 #296
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_97659891
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 21:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Scheer toch niet zo simplistisch al die mensen over één kam, voor een deel zijn de plannen heel serieus. Emigratie hoeft echter niet ver over de grens te zijn. Ik schat in dat ik straks in West-Duitsland ga werken en in Nederland ga werken (met behoud van AOW en HRA), gewoon omdat ik geen slachtoffer wil zijn van het decennialange falende Nederlandse huisvestingsbeleid. van de wereld emigreren.
Sorry, maar dat noem ik geen emigratie. Dat is gewoon een vorm van forens zijn.
Een emigratie is als je alles achter je laat om je in een nieuw land onder te dompelen, from scratch.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  vrijdag 3 juni 2011 @ 15:52:25 #297
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_97660058
quote:

[..]

Ja, dat zijn me de avonturiers wel, dat soort types.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  vrijdag 3 juni 2011 @ 16:46:41 #298
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_97662088
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 15:46 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Een emigratie is als je alles achter je laat om je in een nieuw land onder te dompelen, from scratch.
Eens. Maar voor de statistieken telt dat dus wel als emigratie. Volgens het CBS vertrekken er jaarlijks zo'n 20 tot 30 duizend Nederlanders (het ene jaar wat drukker dan het andere), maar daaronder vallen naast de Duitsland-forenzen ook bijv. terugkerende allochtonen die ooit tot Nederlander zijn genaturaliseerd.

Wel kun je met vrij veel zekerheid vaststellen dat elk jaar zo'n 10.000 Nederlanders ook echt vertrekken. Maar er komen er ook zoveel weer terug elk jaar.
-
pi_97664735
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 15:46 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Is iemand die voor een paar jaar voor een nederlands bedrijf in het buitenland gaat werken, voornamelijk met nederlands omgaat en vrijwel zeker weer terug gaat dan ook geen emigrant?
  vrijdag 3 juni 2011 @ 21:52:33 #300
317913 1-800-cop-shot
Armed Society = Polite Society
pi_97674628
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 23:19 schreef TerugnaarNL het volgende:
Leuk onderwerp. Bij mij is het net andersom. Na 20+ jaar in Centraal Amerika gaan we terug naar NL. Met name voor de opleiding en vorming van de kinderen (meer aandacht voor oplossingsgericht handelen/denken, zelfstandigheid (naar school fietsen), gelijkwaardigheid).

Huizen zijn inderdaad te duur voor wat je krijgt maar dat is met name omdat de gemeentes ons allemaal een oor aannaaien door grond goedkoop over te nemen van een boer en dan 5x zo duuur te verkopen. En de HRA maakt de pijn dan zachter. Vanwege de lage rente ben je uiteindelijk procentueel niet zo heel duur uit maar het zou goedkoper moeten zijn (zie Duitsland).

Medische kosten zijn niet veel hoger dan in ontwikkelingslanden als je een beetje fatsoenlijke verzekering wil. En als je dan een klapper hebt, gaat de premie geheid omhoog. Geen bescherming van de verzekerden zoals in NL; aan de andere kant. Wachtlijsten. Absurd in een land als het onze.

Hoge gemeentelijke belastingen: ja, maar je krijgt er ook wel erg veel voor terug hoor. Goede wegen (zonder gaten en gevaarlijke situaties), parken, sport accommodatie, affijn, ik zou het er voor over hebben.

Relatief lage netto-inkomens: ja, je betaalt wel veel voor al die collectieve zekerheid en als je dan straks nog meer moet dokken om een stel luie oplichters in het zuiden van Europa weer overeind te helpen, da's erg zuur.

Slechter onderwijs: 't wordt minder maar is nog steeds relatief erg goed en spot goedkoop. Wij betalen hier zo'n $ 1900 per maand schoolgeld voor onze 3 kinderen op een prive basisschool. . Goedkoper kan wel maar $ 1000 zouden we zeker kwijt zijn. Publieke scholen zijn totale bagger.

Hoge prijs voor vervoer: da's waar ja. Maar je hebt wel hele zuinige polotjes....

Slecht politiek beleid?? Da's overal zo. Het kan echt veeeel erger.

Mensen die modaal of iets bovenmodaal verdienen krijgen geen subsidies (huur, zorg, ...).... :
't Is nergens perfect maar niemand leeft op straat in NL, niemand gaat dood vanwege honger of gebrek aan medicijn, en iedereen die echt wil aanpakken kan volgens mij wel boven 150% modaal uitkomen. Starters subsidie, zelfstandingen aftrek, kinderbijslag.... ik sta er van te kijken! Maar ja, de meeste - ook in de rest van de wereld zijn liever loonslaaf.

Ik denk dus dat NL nog niet zo slecht is. Ja, het weer is vrij hopeloos naar mijn maatstaven en als ik elke morgen en avond in de file moest staan zou ik gillend gek worden. Maar toch, voor het mooie weer alleen zou ik niet emigreren.

Het enige waar ik me waarschijnlijk aan ga ergeren is de overdregen regelzucht. Maar ja, als je met z'n 16 miljoen op een kluitje woont zal dat gedeeldelijk nodig zijn. Maar ik denk wel dat de ambtenaren een beetje op hol zijn geslagen hier en daar. Aan de andere kant is er blijkbaar een draagvlak voor.

En ja, dat zo'n type als Wilders in NL zo populair is geworden geeft aan dat de traditionele politiek totaal gefaald heeft en er een hoop angstige mensen rondlopen die liever ergens tegenaan schoppen dan zich in de materie te verdiepen en constructief aan een oplossing te denken. Maar ook dat is een wereldwijd fenomeen.
Je vergeet de behoorlijk asociale houding van veel Nederlanders. Ik wordt er nu al een paar decennia mee geconfronteerd en ben het echt zat (en ben zelf nog Nederlander ook). Wat dat betreft zijn de Angelsaksische landen een verademing wat beleefdheid betreft. En kom nu niet aan met dat die mensen oppervlakkig zijn en dat soort argumenten. Ik hoef namelijk helemaal niets met al die mensen, de enige wens is enige vorm van beleefdheid en een dosis small-talk in de dagelijkse omgang.

Zoals ik al eerder zei, jonge hoogopgeleide hurende Hollanders kunnen beter naar Amerika, Azie of Oceanie verkassen. En ja, ik weet dat Amerika praktisch failliet is, maar ook in ontwikkelingslanden zijn er kansen te grijpen. Zeker voor hoogopgeleide energieke mensen. De grootste fout die je momenteel kan maken is m.i. een huis in Nederland lenen.

[ Bericht 0% gewijzigd door 1-800-cop-shot op 03-06-2011 21:59:13 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')