abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97252231
quote:
12s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 16:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Je beseft toch dat wij voor het eerst in vele decennia een rechtse (misschien wel extreemrechtse?) regering hebben die aangevoerd wordt door een zeer rechtse partij die openlijk verkondigd de partij voor de rijken te zijn?
:') :') :') :') :')
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  dinsdag 24 mei 2011 @ 18:30:29 #227
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_97257071
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 15:51 schreef Zienswijze het volgende:
Ik had nog een interessante vraag: waarom nemen ze geen studielening ipv zoveel te werken? Na je studie kan je dat toch gewoon terugbetalen als je een studie met het oog op de mogelijkheden op de arbeidsmarkt kiest?
Dat kan inderdaad. Alleen zijn de leningen vrijwel NOOIT 100% kostendekkend, en waar de lening in Nederland zo goed als gegarandeerd is, kun je in de VS een lening geweigerd worden als je een te lage credit-score hebt bijvoorbeeld.

Verder zijn die leningen meestal specifiek voor de schoolkosten. Je krijgt hier geen OV kaart, en in enorm veel steden is de auto de enige fatsoenlijke manier van vervoer. Je zult dus een auto moeten kopen, hiervoor een dure verzekering moeten aanschaffen (16-25 = risico categorie), en zijn de huren in studentensteden (in veel steden is geen rent-control) ook een stuk hoger. Voor een enkele kamer ergens betaal je al gauw $600 per maand.

Het resultaat van zo'n lening is verder dus inderdaad dat wanneer iemand klaar is met de studie, en bijv. 5 of 6 jaar gestudeerd heeft, dat ie een schuld heeft van meer dan $80.000, en de eerste 10 jaar werken ben je dus gewoon constant bezig (want 5-6% rente) met afbetalen. Door de rente kost zo'n lening al gauw 50% meer dan de lening. (doe maar eens een berekening)

Studeren in de VS = godsgruwelijk duur.

Enorm veel duurder dan in de EU in ieder geval. :P

quote:
Ja, en zolang de overheid subsidie aan universiteiten geeft, heb je geen volledige vrije markt, en is het voor de private sector moeilijk in alle segmenten te concurreren.
Als je het volledig privatiseerd, garandeer je dat de universiteiten..... voortaan alleen toegangkelijk zijn voor de rijken. Door die subdidies kunnen in ieder geval een DEEL van de jan-modaal verdieners hun kinderen naar universiteiten sturen. Neem de subsidies weg, en dat kun je dan wel wegstrepen.

Als een gesubsidieerde universiteit nu $7k per jaar vraagt, een priveuniversiteit $16k, dan heb je als niet-zo-gefortuneerde ouders een keus.... valt die subsidie weg, dan worden ze niet allebei opeens $9k of zo, nee.... ze worden dan allebei $16k.

Goed voorbeeld: In Nederland is telecommunicatie heftig gesubsidieerd door de overheid. Het netwerk van kabelmaatschappijen en KPN werd DEELS met overheid geld aangelegd, en dus heeft de KPN minder kosten terug te verdienen. Hetzelfde geldt voor bijv. Frankrijk waar de overheid er nog dieper in zit.

Gevolg: Een 20 Mbit/s verbinding kost in Frankrijk nog geen 15 Euro, in Nederland misschien 20 Euro..... en in de VS moet je hiervoor $65 neertellen, en krijg je ook nog een datalimiet van 250 Gb aan je broek gesmeerd.

Het gaat allemaal om balans. Er is niets mis met een beetje subsidie hier en daar. Het moet alleen niet te gek worden. En je moet je goed realiseren dat het voordelen en nadelen heeft. In de VS betaal je minder belasting, maar verder is er ook weinig gesubsidieerd, waardoor veel diensten een stuk duurder zijn.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_97261164
Ik ga niet weg, het is hier veels te relaxt! :Y)
pi_97264100
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 18:30 schreef maartena het volgende:
Goed voorbeeld: In Nederland is telecommunicatie heftig gesubsidieerd door de overheid. Het netwerk van kabelmaatschappijen en KPN werd DEELS met overheid geld aangelegd, en dus heeft de KPN minder kosten terug te verdienen. Hetzelfde geldt voor bijv. Frankrijk waar de overheid er nog dieper in zit.

Gevolg: Een 20 Mbit/s verbinding kost in Frankrijk nog geen 15 Euro, in Nederland misschien 20 Euro..... en in de VS moet je hiervoor $65 neertellen, en krijg je ook nog een datalimiet van 250 Gb aan je broek gesmeerd.

Het gaat allemaal om balans. Er is niets mis met een beetje subsidie hier en daar. Het moet alleen niet te gek worden. En je moet je goed realiseren dat het voordelen en nadelen heeft. In de VS betaal je minder belasting, maar verder is er ook weinig gesubsidieerd, waardoor veel diensten een stuk duurder zijn.
Je claim wat betreft KPN gaat niet op, omdat de OPTA bepaalt wat KPN aan haar klanten mag vragen. Zonder een OPTA, en met een vrije markt, was KPN al lang opgekocht, en betaalde de Nederlander veel meer voor kabel. Voor de consument is de Nederlandse situatie natuurlijk prima, maar zoiets komt natuurlijk niet voor niets.

In de VS laat men de markt vaker spreken, en dat betekent dat je veel betaalt voor een dienst waar mensen veel voor willen betalen. Goed voor investeerders, voor innovatie, minder goed voor de consument (op de korte termijn).

Wat betreft Amerikaanse universiteiten: die lopen op hun laatste benen. Ik voorspel dat binnen nu en tien jaar BA en BS degrees online behaald kunnen worden, voor een fractie van de kosten die nu in rekening worden gebracht.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 24 mei 2011 @ 21:57:38 #230
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_97269324
@Heiden

Shame on me, ik ga het direct verbeteren.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 24 mei 2011 @ 22:11:05 #231
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_97270251
We mogen inderdaad heel erg blij zijn met OPTA. Vergelijk ons internet maar eens met dat van België (zolang ons internet nog vrij gaat zijn), ofdat dit enkel aan OPTA te danken is weet ik niet maar OPTA heeft hier zeker een hele belangrijke rol in gespeeld.

Met subsidie is op zich niets mis, het probleem in Nederland is dat er een hele subsidiemachine is ontstaan: de overheid heeft de neiging om bepaalde subsidiepotjes op te maken in plaats van dat pas wordt overwogen om een bepaald bedrag voor subsidie te reserveren als en enkel als er een goede aanvraag wordt ingediend, er zijn bedrijven die enkel geld verdienen met subsidieadvies te geven. Vooral op multicultureel en kunstzinnig vlak zijn er veel belachelijke subsidies voor tal van projecten die zinloos en soms zelfs contraproduktief zijn (gemeenteloket in moskee, uitstapjes voor allochtone minima, openbaar toilet van vele tienduizenden Euro's die een paar maanden later is vernield, kunstwerken die enke door de kunstenaar als kunst worden beschouwd, ...).
We moeten gewoon wat meer ons verstand gebruiken. Subsidies voor muzieklessen als de ouders een te laag inkomen hebben en het om 1 muziekinstrument gaat? Ja. Subsidies voor het 1ste of 2de kind? Ja. Subsidies voor het 4de kind? Nee. Subsidies voor kunstwerkjes waar niemand op zit te wachten? Nee. Subsidies voor integratie? Nee (kan je toch niet afdwingen, gewoon eisen dat de taal wordt beheerst alvorens je een paspoort krijgt en iemand een document laten ondertekenen dat hij trouw zweert aan de Nederlandse wetgeving, ook wanneer die in tegenspraak is met de Koran, de buitenlandse wetgeving of whatever).
Een goede stelregel voor subsidies lijkt mij dat die enkel moeten worden gegeven wanneer de meeste mensen ze een goede zaak vinden, een klein clubje wat niet representatief is voor de Nederlanders zou hier niet over moeten beslissen.
#NoDAPL
pi_97400261
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 20:35 schreef Lyrebird het volgende:
Wat betreft Amerikaanse universiteiten: die lopen op hun laatste benen. Ik voorspel dat binnen nu en tien jaar BA en BS degrees online behaald kunnen worden, voor een fractie van de kosten die nu in rekening worden gebracht.
Ik ben bang dat je helaas wel eens gelijk zult krijgen.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 22:04:26 #233
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_97402174
Mocht ik ooit emigreren uit Nederland, dan is dat omdat de moslims de macht hebben overgenomen. Dan ga ik dus óf naar de V.S.óf naar Australië, want daar zouden ze moeten werken voor hun centjes en komen ze dus nog niet.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_97405521
Leuk onderwerp. Bij mij is het net andersom. Na 20+ jaar in Centraal Amerika gaan we terug naar NL. Met name voor de opleiding en vorming van de kinderen (meer aandacht voor oplossingsgericht handelen/denken, zelfstandigheid (naar school fietsen), gelijkwaardigheid).

Huizen zijn inderdaad te duur voor wat je krijgt maar dat is met name omdat de gemeentes ons allemaal een oor aannaaien door grond goedkoop over te nemen van een boer en dan 5x zo duuur te verkopen. En de HRA maakt de pijn dan zachter. Vanwege de lage rente ben je uiteindelijk procentueel niet zo heel duur uit maar het zou goedkoper moeten zijn (zie Duitsland).

Medische kosten zijn niet veel hoger dan in ontwikkelingslanden als je een beetje fatsoenlijke verzekering wil. En als je dan een klapper hebt, gaat de premie geheid omhoog. Geen bescherming van de verzekerden zoals in NL; aan de andere kant. Wachtlijsten. Absurd in een land als het onze.

Hoge gemeentelijke belastingen: ja, maar je krijgt er ook wel erg veel voor terug hoor. Goede wegen (zonder gaten en gevaarlijke situaties), parken, sport accommodatie, affijn, ik zou het er voor over hebben.

Relatief lage netto-inkomens: ja, je betaalt wel veel voor al die collectieve zekerheid en als je dan straks nog meer moet dokken om een stel luie oplichters in het zuiden van Europa weer overeind te helpen, da's erg zuur.

Slechter onderwijs: 't wordt minder maar is nog steeds relatief erg goed en spot goedkoop. Wij betalen hier zo'n $ 1900 per maand schoolgeld voor onze 3 kinderen op een prive basisschool. . Goedkoper kan wel maar $ 1000 zouden we zeker kwijt zijn. Publieke scholen zijn totale bagger.

Hoge prijs voor vervoer: da's waar ja. Maar je hebt wel hele zuinige polotjes....

Slecht politiek beleid?? Da's overal zo. Het kan echt veeeel erger.

Mensen die modaal of iets bovenmodaal verdienen krijgen geen subsidies (huur, zorg, ...).... :
't Is nergens perfect maar niemand leeft op straat in NL, niemand gaat dood vanwege honger of gebrek aan medicijn, en iedereen die echt wil aanpakken kan volgens mij wel boven 150% modaal uitkomen. Starters subsidie, zelfstandingen aftrek, kinderbijslag.... ik sta er van te kijken! Maar ja, de meeste - ook in de rest van de wereld zijn liever loonslaaf.

Ik denk dus dat NL nog niet zo slecht is. Ja, het weer is vrij hopeloos naar mijn maatstaven en als ik elke morgen en avond in de file moest staan zou ik gillend gek worden. Maar toch, voor het mooie weer alleen zou ik niet emigreren.

Het enige waar ik me waarschijnlijk aan ga ergeren is de overdregen regelzucht. Maar ja, als je met z'n 16 miljoen op een kluitje woont zal dat gedeeldelijk nodig zijn. Maar ik denk wel dat de ambtenaren een beetje op hol zijn geslagen hier en daar. Aan de andere kant is er blijkbaar een draagvlak voor.

En ja, dat zo'n type als Wilders in NL zo populair is geworden geeft aan dat de traditionele politiek totaal gefaald heeft en er een hoop angstige mensen rondlopen die liever ergens tegenaan schoppen dan zich in de materie te verdiepen en constructief aan een oplossing te denken. Maar ook dat is een wereldwijd fenomeen.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 22:02:17 #235
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_97436233
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 23:19 schreef TerugnaarNL het volgende:
Huizen zijn inderdaad te duur voor wat je krijgt maar dat is met name omdat de gemeentes ons allemaal een oor aannaaien door grond goedkoop over te nemen van een boer en dan 5x zo duuur te verkopen. En de HRA maakt de pijn dan zachter. Vanwege de lage rente ben je uiteindelijk procentueel niet zo heel duur uit maar het zou goedkoper moeten zijn (zie Duitsland).
Door allerlei EU verdragen is het tegenwoordig veel makkelijker om een hypotheek in Duitsland te krijgen en in Duitsland net over de grens een woning te kopen..... maar in Nederland te wonen, en in Nederland belasting te betalen. (En dus ook HRA te gebruiken). Er zijn best veel Nederlanders die hetzelfde denken...... die werken in bijv het gebied Arnhem/Nijmegen, de drie twentse economische steden Enschedel/Almelo/Hengelo, wellicht in Maastricht, Venlo, etc... en wonen dus stukken goedkoper in Duitsland.

Aangezien mijn familie in de regio Twente woont, en ALS ik ooit terug zou MOETEN naar Nederland, dan zou ik denk ik eerder een huis kopen in Duitsland.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zaterdag 28 mei 2011 @ 22:28:07 #236
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_97437738
quote:

[..]

[...]
Gewoon even benieuwd; heb jij wel eens met een Amtrak-trein gereisd?
  zaterdag 28 mei 2011 @ 22:44:59 #237
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_97438728
Daarvoor zijn er auto's uitgevonden. Als je in Duitsland woont dan kan je toch je auto ook in Duitsland inschrijven met alle voordelen vandien (minder belasting)?
Duitsland heeft een extreem machtige auto-industrie, in de huidige woelige wereld is dat nog altijd een zeer constante factor. Die gunstige regelingen voor het autorijden zullen dan ook wel blijven bestaan.

Mijn ideale toekomst: na mijn studie een onderzoekersopleiding of een PhD-traject volgen, aan het einde van dat traject een woning in het westen van Duitsland zoeken en dan ofwel de eerste paar jaar forenzen naar regio Eindhoven en dan op termijn in Duitsland voor een goede technische universiteit of een goed technisch bedrijf (Siemens?) gaan werken ofwel direct na het voltooien van mijn opleiding in Duitsland gaan werken. Ik zie dat wel zitten.
Ik ga wel mijn Duits nog moeten verbeteren, helaas biedt de TU/e geen taalcursussen aan voor een lage prijs (niet meer, ze moesten daar mee stoppen). Eigenlijk zou dat zelfs gratis moeten zijn aan een universiteit.
Tips voor goede Duitse boeken (van grote filosofen en grote schrijvers) zijn welkom.
#NoDAPL
  zondag 29 mei 2011 @ 05:46:16 #238
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_97448259
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 22:28 schreef Holograph het volgende:
Gewoon even benieuwd; heb jij wel eens met een Amtrak-trein gereisd?
Yep. Alleen binnen California echter. (Amtrak Surfliner die langs de kust gaat). Prima treinen, mooi voor de langere afstanden, net zoals vroeger in de NL treinen komt er nog zo'n karretje langs die verse koffie verkoopt etc....

Maar Amtrak heeft in de afgelopen 20, 30 jaar echt enorm veel trein-routes opgeheven omdat ze niet meer rendabel zijn. Je kunt van de Los Angeles area (16 miljoen) niet eens meer met de trein naar Las Vegas (party paradise) omdat de auto nog steeds goedkoper is (als je met vrienden gaat), en Southwest Airlines al voor $49 (enkele reis) vliegtickets heeft tussen 4 of 5 vliegvelden in de L.A. area, en Las Vegas... en het is 1 uur vliegen tegenover 5, 6 uur in de trein. (De route is minder direct), en 5 uur in de auto.

In de jaren 90 reed er voor het laatst een personen-trein tussen Los Angeles en Las Vegas, en dat is wel opmerkelijk te noemen.

Men is wel van plan em een HSL trein te bouwen tussen San Diego, Los Angeles, San Jose/San Francisco en Sacremento, maar ALLEEN als het bedrijfsleven er in wil investeren, en dat.... gebeurd niet, dus is het plan weer in de ijskast geschoven aangezien de staat het geld niet heeft.

In Canada heb ik ook met VIA-Rail treinen gereisd, in Ontario. Daar rijden de treinen wat vaker, maar moest ik wel eerst een uur rijden naar London om een trein te kunnen pakken.

[ Bericht 13% gewijzigd door maartena op 29-05-2011 06:02:49 ]
-
pi_97451380
Ik overweeg te emigreren, maar ik weet nog niet waarheen. De reden voor het eventueel (niks is zeker uiteraard) emigreren is ook niet geheel duidelijk, ik heb niet echt een band/gevoel/klik bij Nederland (ondanks dat ik hier ben geboren en opgegroeid, ouders ook gewoon 100% Nederlands, etc.). Ik weet ook niet waarom ik dat gevoel niet heb, maar Nederland 'doet' mij gewoon niks, ondanks dat ik ook niet persé slechte ervaringen heb hier :P .

Landen die wel op mijn lijstje staan om in ieder geval eens nader te bekijken: Amerika, Australië, Nieuw-Zeeland, Zuid-Afrika en Maleisië. Grappig dat Europa mij eigenlijk helemaal niet interesseert (alhoewel Scandinavië wel érg mooi is _O_ ).
  zondag 29 mei 2011 @ 14:44:33 #240
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_97456792
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 12:02 schreef QBay het volgende:
Ik overweeg te emigreren, maar ik weet nog niet waarheen. De reden voor het eventueel (niks is zeker uiteraard) emigreren is ook niet geheel duidelijk, ik heb niet echt een band/gevoel/klik bij Nederland (ondanks dat ik hier ben geboren en opgegroeid, ouders ook gewoon 100% Nederlands, etc.). Ik weet ook niet waarom ik dat gevoel niet heb, maar Nederland 'doet' mij gewoon niks, ondanks dat ik ook niet persé slechte ervaringen heb hier :P .

Landen die wel op mijn lijstje staan om in ieder geval eens nader te bekijken: Amerika, Australië, Nieuw-Zeeland, Zuid-Afrika en Maleisië. Grappig dat Europa mij eigenlijk helemaal niet interesseert (alhoewel Scandinavië wel érg mooi is _O_ ).
Het is eigenlijk helemaal niet zo raar, ondanks dat je hier geboren bent. Ieder land heeft zijn eigen eigenschappen en het zou wel heel toevallig zijn wanneer de meeste mensen precies geboren werden in het land dat het beste bij hun paste! Waarschijnlijker is dat 95% van de mensen juist niet in het land woont dat bij ze past.

Nederland is het perfecte land voor mensen met de instelling: "Wie voor een dubbeltje geboren is zal nooit een kwartje worden", voor mensen die het niet erg vinden het gros van hun geld aan de regering te geven in ruil voor allerlei diensten, voor mensen die met een gerustgesteld gevoel in hun rijtjeshuisje wonen en tevreden in hun autootje in de file naar hun semi-overheidskantoorbaantje gaan, zich bewust van het feit dat er op hun 68-ste de AOW op ze wacht. Voor heel veel mensen is dit het ideaal, maar niet voor iedereen.
The End Times are wild
pi_97459567
@qbay, ik zou eerst nog even proberen uit te vinden waar dat onbehaaglijke gevoel precies vandaan komt en vooral na te gaan of je niet van de regen in de drup komt.

@LXIV: Nederland is ook erg prima als je alleen van Box III inkomen hoeft te leven.

Ik raad ondernemende types aan: ga de wereld in, maak gebruik van je goede opleiding, verdien lekker wat geld, creer je eigen pensioen reserve en als je dan eenmaal kinderen hebt die naar (middelbare) school moeten, kom je weer terug.

Moet je geen buitenlandse (niet-Europese) vrouw trouwen natuurlijk. Die vinden NL vaak te koud en/of missen hun familie teveel. En IND doet sowieso erg moeilijk tegenwoordig.

Veiliger en goedkoper is natuurlijk helemaal niet te trouwen :-).
pi_97471829
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 16:19 schreef TerugnaarNL het volgende:

Ik raad ondernemende types aan: ga de wereld in, maak gebruik van je goede opleiding, verdien lekker wat geld, creer je eigen pensioen reserve en als je dan eenmaal kinderen hebt die naar (middelbare) school moeten, kom je weer terug.
Inderdaad.

Socialistisch Nederland snapt de spelregels van de vrije markt niet. Niet zo gek natuurlijk, omdat het socialisme en het communisme weinig tot niets van de vrije markt moeten hebben. Voor de jongste generatie is het voor de rationele mens interessant om een tijd in Canada of de VS te werken. Door minder belastingen houd je meer geld over. Het onderwijs is hier goedkoper, dus je kinderen laat je hier studeren. Hier heb je AOW, dus vanaf je 67e (of 70e), keer je weer terug naar Nederland op je AOW te strijken.

Althans, dat zou een rationeel mens doen: de gaten in de vrije markt zoeken om een zo hoog mogelijk inkomen dan wel zo min mogelijk uitgaven te genereren. Voor Canada en America Inc. een zegen (immers, het toetrekken van hoogopgeleide werknemers, wiens studie door een ander land, Nederland, bekostigd is). Voor Netherlands Inc, een ware ramp: de studie van mensen moeten beskostigen, maar niet de belastinginkomsten voortkomend uit hoogopgeleid werk opstrijken.

Een land is net een bedrijf: je moet ervoor zorgen dat je inwoners een zo hoog mogelijke productie/inkomen genereren. Het is de concurrentie tussen landen onderling om zo hoog mogelijk rendabele inwoners aan te trekken cq. te behouden.

Ik wil daarbij opmerken dat ik bovenstaande niet zal uitvoeren, maar mochten deze ontwikkelingen zich in het algemeen voortzetten zal dat een ware rap voor Netherlands Inc. betekenen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Zienswijze op 29-05-2011 21:26:36 ]
pi_97472042
quote:

[..]

Dat kan inderdaad. Alleen zijn de leningen vrijwel NOOIT 100% kostendekkend, en waar de lening in Nederland zo goed als gegarandeerd is, kun je in de VS een lening geweigerd worden als je een te lage credit-score hebt bijvoorbeeld.

[..]

Dank voor je uitgebreide post!
pi_97472890
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 21:21 schreef Zienswijze het volgende:

[..]
Hier heb je AOW, dus vanaf je 67e (of 70e), keer je weer terug naar Nederland op je AOW te strijken.
Jaren in het buitenland tellen niet mee in de opbouw van je AOW.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 29 mei 2011 @ 21:56:27 #245
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_97474121
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 21:36 schreef du_ke het volgende:

[..]

Inderdaad. Maar rationele mensen weten dat niet :')
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_97478161
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 21:36 schreef du_ke het volgende:

[..]

quote:
10s.gif Op zondag 29 mei 2011 21:56 schreef Ryon het volgende:

[..]

Inderdaad. Maar rationele mensen weten dat niet :')
Is dit de enige reactie van Links Nederland? Vanaf je 15e bouw je je AOW op. Als je tussen je 25e-30e naar het buitenland gaat, ontvang je toch zo'n 20-30% van je AOW, wanneer je terug komt.

Lees anders wat info: http://www.rijksoverheid.(...)oog-is-mijn-aow.html
  zondag 29 mei 2011 @ 23:32:25 #247
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_97479497
Als ik het goed begrijp dan is het zo dat wanneer je X jaar in het buitenland hebt gewerkt (studeren in het buitenland is toch geen probleem?) dat je dan een AOW-gat van 2X% hebt, ook al stop je X jaar later met werken.
In dat geval zou er slecht zijn nagedacht over deze wetgeving. Laat iedereen maar lekker zelf bepalen wanneer hij stopt met werken, zolang het niet voor een bepaalde leeftijd is, indien mogelijk.
#NoDAPL
pi_97479697
quote:
Voor ieder jaar dat u tussen uw 15e en 65e niet in Nederland heeft gewoond, krijgt u 2% minder AOW.
Dus ja, redelijk slechte wetgeving voor degene die een X jaar in het buitenland heeft gewoond, maar wel na zijn 65e doorwerkt.

Dat is het nadeel van al die socialistische maatregelen. Er zullen altijd mensen zijn die bevoordeeld worden (de profiteurs van de vrije markt, zoals beschreven in mijn post hiervoor) en er zullen altijd mensen zijn die benadeeld worden, zoals Bram_van_Loon aangeeft.

Het beste is om werkende mensen zelf te laten sparen. Je weet dat je oud wordt, dus op het moment dat je begint met werken stippel je voor jezelf een spaarplan uit. Hebben we ook geen tienduizenden ambtenaren die met belastinggeld worden betaald in de AOW-industrie nodig, wat een mooie bezuinigingspost oplevert.
  zondag 29 mei 2011 @ 23:41:41 #249
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_97479937
Ze hadden er gewoon wat beter bij moeten nadenken en ze zouden alsnog die wet moeten corrigeren.
Voer gewoon in dat wanneer je X jaar later stopt met werken dat het gat dan weer wordt gedicht.
#NoDAPL
pi_97480045
Ja, dat zou inderdaad een goede maatregel zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')