quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Je beseft toch dat wij voor het eerst in vele decennia een rechtse (misschien wel extreemrechtse?) regering hebben die aangevoerd wordt door een zeer rechtse partij die openlijk verkondigd de partij voor de rijken te zijn?
Dat kan inderdaad. Alleen zijn de leningen vrijwel NOOIT 100% kostendekkend, en waar de lening in Nederland zo goed als gegarandeerd is, kun je in de VS een lening geweigerd worden als je een te lage credit-score hebt bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 15:51 schreef Zienswijze het volgende:
Ik had nog een interessante vraag: waarom nemen ze geen studielening ipv zoveel te werken? Na je studie kan je dat toch gewoon terugbetalen als je een studie met het oog op de mogelijkheden op de arbeidsmarkt kiest?
Als je het volledig privatiseerd, garandeer je dat de universiteiten..... voortaan alleen toegangkelijk zijn voor de rijken. Door die subdidies kunnen in ieder geval een DEEL van de jan-modaal verdieners hun kinderen naar universiteiten sturen. Neem de subsidies weg, en dat kun je dan wel wegstrepen.quote:Ja, en zolang de overheid subsidie aan universiteiten geeft, heb je geen volledige vrije markt, en is het voor de private sector moeilijk in alle segmenten te concurreren.
Je claim wat betreft KPN gaat niet op, omdat de OPTA bepaalt wat KPN aan haar klanten mag vragen. Zonder een OPTA, en met een vrije markt, was KPN al lang opgekocht, en betaalde de Nederlander veel meer voor kabel. Voor de consument is de Nederlandse situatie natuurlijk prima, maar zoiets komt natuurlijk niet voor niets.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 18:30 schreef maartena het volgende:
Goed voorbeeld: In Nederland is telecommunicatie heftig gesubsidieerd door de overheid. Het netwerk van kabelmaatschappijen en KPN werd DEELS met overheid geld aangelegd, en dus heeft de KPN minder kosten terug te verdienen. Hetzelfde geldt voor bijv. Frankrijk waar de overheid er nog dieper in zit.
Gevolg: Een 20 Mbit/s verbinding kost in Frankrijk nog geen 15 Euro, in Nederland misschien 20 Euro..... en in de VS moet je hiervoor $65 neertellen, en krijg je ook nog een datalimiet van 250 Gb aan je broek gesmeerd.
Het gaat allemaal om balans. Er is niets mis met een beetje subsidie hier en daar. Het moet alleen niet te gek worden. En je moet je goed realiseren dat het voordelen en nadelen heeft. In de VS betaal je minder belasting, maar verder is er ook weinig gesubsidieerd, waardoor veel diensten een stuk duurder zijn.
Ik ben bang dat je helaas wel eens gelijk zult krijgen.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 20:35 schreef Lyrebird het volgende:
Wat betreft Amerikaanse universiteiten: die lopen op hun laatste benen. Ik voorspel dat binnen nu en tien jaar BA en BS degrees online behaald kunnen worden, voor een fractie van de kosten die nu in rekening worden gebracht.
Door allerlei EU verdragen is het tegenwoordig veel makkelijker om een hypotheek in Duitsland te krijgen en in Duitsland net over de grens een woning te kopen..... maar in Nederland te wonen, en in Nederland belasting te betalen. (En dus ook HRA te gebruiken). Er zijn best veel Nederlanders die hetzelfde denken...... die werken in bijv het gebied Arnhem/Nijmegen, de drie twentse economische steden Enschedel/Almelo/Hengelo, wellicht in Maastricht, Venlo, etc... en wonen dus stukken goedkoper in Duitsland.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 23:19 schreef TerugnaarNL het volgende:
Huizen zijn inderdaad te duur voor wat je krijgt maar dat is met name omdat de gemeentes ons allemaal een oor aannaaien door grond goedkoop over te nemen van een boer en dan 5x zo duuur te verkopen. En de HRA maakt de pijn dan zachter. Vanwege de lage rente ben je uiteindelijk procentueel niet zo heel duur uit maar het zou goedkoper moeten zijn (zie Duitsland).
Yep. Alleen binnen California echter. (Amtrak Surfliner die langs de kust gaat). Prima treinen, mooi voor de langere afstanden, net zoals vroeger in de NL treinen komt er nog zo'n karretje langs die verse koffie verkoopt etc....quote:Op zaterdag 28 mei 2011 22:28 schreef Holograph het volgende:
Gewoon even benieuwd; heb jij wel eens met een Amtrak-trein gereisd?
Het is eigenlijk helemaal niet zo raar, ondanks dat je hier geboren bent. Ieder land heeft zijn eigen eigenschappen en het zou wel heel toevallig zijn wanneer de meeste mensen precies geboren werden in het land dat het beste bij hun paste! Waarschijnlijker is dat 95% van de mensen juist niet in het land woont dat bij ze past.quote:Op zondag 29 mei 2011 12:02 schreef QBay het volgende:
Ik overweeg te emigreren, maar ik weet nog niet waarheen. De reden voor het eventueel (niks is zeker uiteraard) emigreren is ook niet geheel duidelijk, ik heb niet echt een band/gevoel/klik bij Nederland (ondanks dat ik hier ben geboren en opgegroeid, ouders ook gewoon 100% Nederlands, etc.). Ik weet ook niet waarom ik dat gevoel niet heb, maar Nederland 'doet' mij gewoon niks, ondanks dat ik ook niet persé slechte ervaringen heb hier.
Landen die wel op mijn lijstje staan om in ieder geval eens nader te bekijken: Amerika, Australië, Nieuw-Zeeland, Zuid-Afrika en Maleisië. Grappig dat Europa mij eigenlijk helemaal niet interesseert (alhoewel Scandinavië wel érg mooi is).
Inderdaad.quote:Op zondag 29 mei 2011 16:19 schreef TerugnaarNL het volgende:
Ik raad ondernemende types aan: ga de wereld in, maak gebruik van je goede opleiding, verdien lekker wat geld, creer je eigen pensioen reserve en als je dan eenmaal kinderen hebt die naar (middelbare) school moeten, kom je weer terug.
Dank voor je uitgebreide post!quote:Op dinsdag 24 mei 2011 18:30 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat kan inderdaad. Alleen zijn de leningen vrijwel NOOIT 100% kostendekkend, en waar de lening in Nederland zo goed als gegarandeerd is, kun je in de VS een lening geweigerd worden als je een te lage credit-score hebt bijvoorbeeld.
[..]
Jaren in het buitenland tellen niet mee in de opbouw van je AOW.quote:Op zondag 29 mei 2011 21:21 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Hier heb je AOW, dus vanaf je 67e (of 70e), keer je weer terug naar Nederland op je AOW te strijken.
Inderdaad. Maar rationele mensen weten dat nietquote:Op zondag 29 mei 2011 21:36 schreef du_ke het volgende:
[..]
Jaren in het buitenland tellen niet mee in de opbouw van je AOW.
quote:Op zondag 29 mei 2011 21:36 schreef du_ke het volgende:
[..]
Jaren in het buitenland tellen niet mee in de opbouw van je AOW.
Is dit de enige reactie van Links Nederland? Vanaf je 15e bouw je je AOW op. Als je tussen je 25e-30e naar het buitenland gaat, ontvang je toch zo'n 20-30% van je AOW, wanneer je terug komt.quote:Op zondag 29 mei 2011 21:56 schreef Ryon het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar rationele mensen weten dat niet
Dus ja, redelijk slechte wetgeving voor degene die een X jaar in het buitenland heeft gewoond, maar wel na zijn 65e doorwerkt.quote:Voor ieder jaar dat u tussen uw 15e en 65e niet in Nederland heeft gewoond, krijgt u 2% minder AOW.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |