abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97480128
Dus naar het buitenland vertrekken om minder belasting te betalen en dan later wel "het cadeautje" AOW in nederland verwachten? Ik zou het bijna profiteren noemen ;)
pi_97480280
quote:
7s.gif Op zondag 29 mei 2011 23:45 schreef devzero het volgende:
Dus naar het buitenland vertrekken om minder belasting te betalen en dan later wel "het cadeautje" AOW in nederland verwachten? Ik zou het bijna profiteren noemen ;)
Dat is het ook. Het is profiteren van de vrije markt. Landen concurreren onderling om de (beste) hoogopgeleide werknemers. Die kan je aantrekken door een voordelig belastingklimaat en door goede voorzieningen. Wanneer je een bepaalde dienst goedkoop kan verkrijgen (bijv. werk - lage belastingen), vestig je je in land A. Een andere dienst (bijv. onderwijs) kan je goedkoop in land B verkrijgen, dus vestig je je dan daar. Het is hetzelfde met bedrijven: die laten een deel van het totale product ook maken waar het het goedkoopst is.

Netherlands Inc. legt het hierin ruimschoots af tegen Canada of America Inc.
  maandag 30 mei 2011 @ 00:24:15 #253
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_97481600
Grappig hoe al die wannabe emigranten verzuipen in de totaal niet terzake doende details.
Precies de instelling die maakt dat die gasten nooit of te nimmer daadwerkelijk vertrekken.
zonnig Brasil
  maandag 30 mei 2011 @ 00:31:57 #254
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_97481913
Het gros aan emigranten zal inderdaad of een studie in het buitenland hebben gedaan en zo een beetje zijn blijven hangen, of vertrekken met een arbeidscontract op zak.

Als het bij overwegen blijft zal het gros inderdaad niet vertrekken. Of van een koude kermis thuiskomen.
Maar het blijft natuurlijk leuk om er over na te denken en vervolgens veilig thuis te blijven. :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  dinsdag 31 mei 2011 @ 21:41:09 #255
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_97559630
quote:
Grappig hoe al die wannabe emigranten verzuipen in de totaal niet terzake doende details.
Precies de instelling die maakt dat die gasten nooit of te nimmer daadwerkelijk vertrekken.
Scheer toch niet zo simplistisch al die mensen over één kam, voor een deel zijn de plannen heel serieus. Emigratie hoeft echter niet ver over de grens te zijn. Ik schat in dat ik straks in West-Duitsland ga werken en in Nederland ga werken (met behoud van AOW en HRA), gewoon omdat ik geen slachtoffer wil zijn van het decennialange falende Nederlandse huisvestingsbeleid.
Een officieel tekort van 1 miljoen woningen, een extra tekort van meer dan 1 miljoen woningen wegens het niet bewoonbaar zijn (overgeïsoleerde woningen die geen ramen bevatten en die een slecht en slecht onderhouden ventilatiesysteem hebben). En dan zijn er nog natuurlijk al die verschrikkelijke flats en rijtjeshuizen.
Nee dank je. Mijn emigratieplannen zijn heel concreet, alleen ga ik niet naar de andere kant van de wereld emigreren.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 1 juni 2011 @ 00:18:20 #256
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_97567531
Duitsland.
Ligt hier maar een paar kilometer verderop, maar is een wereld van verschil (in positieve zin)
Vroegah vond ik het niet zo moeilijk: Nederland natuurlijk. Vrijheid, sociaal, vooruitstrevend, goed voor iedereen. Maar de laatste jaren is dit zwaar achteruit gegaan en het huidige kabinet breekt de laatste overblijfselen ongegeneerd maar vooral ongehinderd af.
Helaas zit het er financieel niet in op dit moment, dus afwachten. Misschien keert het tij, of wordt het erger, dan is het jammer van mijn geld.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  woensdag 1 juni 2011 @ 01:08:17 #257
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_97569157
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 21:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Scheer toch niet zo simplistisch al die mensen over één kam, voor een deel zijn de plannen heel serieus. Emigratie hoeft echter niet ver over de grens te zijn. Ik schat in dat ik straks in West-Duitsland ga werken en in Nederland ga werken (met behoud van AOW en HRA), gewoon omdat ik geen slachtoffer wil zijn van het decennialange falende Nederlandse huisvestingsbeleid.
Een officieel tekort van 1 miljoen woningen, een extra tekort van meer dan 1 miljoen woningen wegens het niet bewoonbaar zijn (overgeïsoleerde woningen die geen ramen bevatten en die een slecht en slecht onderhouden ventilatiesysteem hebben). En dan zijn er nog natuurlijk al die verschrikkelijke flats en rijtjeshuizen.
Nee dank je. Mijn emigratieplannen zijn heel concreet, alleen ga ik niet naar de andere kant van de wereld emigreren.
Op het moment dat HRA, AOW, kosten van een huis, een linkse danwel rechtse regering en het niveau van universiteiten je beslissing over emigreren bepalen, heb je werkelijk geen flauw idee wat emigreren werkelijk inhoudt en belangrijker: wat daadwerkelijke motieven zijn voor een succesvolle emigratie.
zonnig Brasil
pi_97571055
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 19:30 schreef totebel het volgende:
Wel overwogen, maar er nog steeds niet uit om het ook serieus echt te gaan doen. Zie naast voordelen toch ook echt wel nadelen namelijk.
Als ik het zou doen, Scandinavische landen of Duitsland.

En qua klimaat; een land als Denemarken heeft meer zonuren dan Nederland en denen zijn ook nog eens onwijs aardige mensen
De Denen zijn erg aardig als je er als toerist bent. Kom je er definitief wonen, leer je ze meteen heel anders kennen. Dan ben je een allochtoon en daar zijn ze helemaal niet blij mee..
(Ja, ik spreek uit ervaring)
Behalve dat heeft Denemarken nog een hele waslijst aan punten waarom ik er niet meer wil wonen.
pi_97583093
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 01:08 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

Op het moment dat HRA, AOW, kosten van een huis, een linkse danwel rechtse regering en het niveau van universiteiten je beslissing over emigreren bepalen, heb je werkelijk geen flauw idee wat emigreren werkelijk inhoudt en belangrijker: wat daadwerkelijke motieven zijn voor een succesvolle emigratie.
Als je toch al in Oost-Nederland woont, wat maakt het dan uit als je 50 kilometer landinwaarts Duitsland gaat wonen? Andere taal, andere cultuur,.andere gewoonten? Jazeker, maar het verschilt niet veel vergeleken met NL.
pi_97583135
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 15:16 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Als je toch al in Oost-Nederland woont, wat maakt het dan uit als je 50 kilometer landinwaarts Duitsland gaat wonen? Andere taal, andere cultuur,.andere gewoonten? Jazeker, maar het verschilt niet veel vergeleken met NL.
Behalve dan de taal, cultuur en gewoontes? Je realiseert je niet dat dit de grootste invloed op het dagelijkse leven van mensen vormt? Sterker nog, het zijn de enige echt relevante verschillen tussen landen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2011 15:18:38 ]
pi_97583169
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 15:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Behalve dan de taal, cultuur en gewoontes? Je realiseert je niet dat dit de grootste invloed op het dagelijkse leven van mensen vormt? Sterker nog, het zijn de enige echt relevante verschillen tussen landen.
En wanneer verschilt West-Duitsland met Oost-Nederland?
pi_97583221
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 15:19 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Jij bent nooit in Duitsland geweest?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_97583281
quote:
15s.gif Op woensdag 1 juni 2011 15:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij bent nooit in Duitsland geweest?
Zeker.

Leg mij maar de verschillen behalve andere taal, cultuur, gewoontes uit.
pi_97583369
quote:
14s.gif Op woensdag 1 juni 2011 15:22 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Zeker.

Leg mij maar de verschillen behalve andere taal, cultuur, gewoontes uit.
Jouw gesprekspartner beweert niet dat er nog meer verschillen zijn, hij stelt echter dat jij de invloed van deze factoren onderschat.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_97583393
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 15:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jouw gesprekspartner beweert niet dat er nog meer verschillen zijn, hij stelt echter dat jij de invloed van deze factoren onderschat.
Oh op die manier. Dat zal van persoon tot persoon verschillen.
pi_97583419
quote:

Huh? Door de taal, cultuur en gewoontes....zomaar een gedachte hoor.
pi_97583475
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 15:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Huh? Door de taal, cultuur en gewoontes....zomaar een gedachte hoor.
Ja dat heb ik zelf reeds opgemerkt.
  woensdag 1 juni 2011 @ 16:25:38 #268
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_97585571
quote:
Goedkopere woningen. Meer ruimte. Veel meer natuur. Meer wettelijke vrijheden met betrekking tot het openen van een eigen zaak en/of boerderij.

Met name het eerste kan een hoop geld schelen. En het laatste is waarom o.a. boeren en aannemers nog wel eens in Duitsland gaan zitten. Naast de veel meer ruimte voor een boerderij, is het blijkbaar voor aannemers en dergelijke bedrijven veel makkelijker om een bedrijf te runnen. Mijn ouders wonen in het oosten van het land, en lieten vorig jaar hun ramen/kozijnen allemaal vervangen..... door een Nederlandse aannemer die in Duitsland woont en daar zijn bedrijf heeft bijvoorbeeld. Vraag me de fijne vraagjes van de wet niet trouwens, maar ik begreep via mijn ouders dat er qua bedrijfsvoering iets minder met het geheven vingertje gezwaaid wordt in Duitsland.

En als je je dan prima thuis voelt in de Duitse cultuur verder..... tja, waarom niet?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 1 juni 2011 @ 16:27:21 #269
317913 1-800-cop-shot
Armed Society = Polite Society
pi_97585631
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 01:08 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

Say what? Deze onderwerpen spelen zeer zeker een rol in mijn keuze om te emigreren. Heb binnenkort twee visa op zak dus het gaat nog gebeuren ook. Natuurlijk is het van belang om ook "positieve" argumenten te hebben om te emigreren (liefde, avontuur, ervaring etc.).

Maar ik ben er van overtuigd dat emigratie momenteel de beste investering is voor hoogopgeleide (hurende) Hollandse twintigers/dertigers.

Ik kom over 15 a 20 jaar wel weer eens buurten in Nederland :Y)

[ Bericht 0% gewijzigd door 1-800-cop-shot op 01-06-2011 16:35:56 ]
pi_97588343
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 16:25 schreef maartena het volgende:

[..]

Goedkopere woningen. Meer ruimte. Veel meer natuur. Meer wettelijke vrijheden met betrekking tot het openen van een eigen zaak en/of boerderij.

Met name het eerste kan een hoop geld schelen. En het laatste is waarom o.a. boeren en aannemers nog wel eens in Duitsland gaan zitten. Naast de veel meer ruimte voor een boerderij, is het blijkbaar voor aannemers en dergelijke bedrijven veel makkelijker om een bedrijf te runnen. Mijn ouders wonen in het oosten van het land, en lieten vorig jaar hun ramen/kozijnen allemaal vervangen..... door een Nederlandse aannemer die in Duitsland woont en daar zijn bedrijf heeft bijvoorbeeld. Vraag me de fijne vraagjes van de wet niet trouwens, maar ik begreep via mijn ouders dat er qua bedrijfsvoering iets minder met het geheven vingertje gezwaaid wordt in Duitsland.

En als je je dan prima thuis voelt in de Duitse cultuur verder..... tja, waarom niet?
Daarom: ik kan het begrijpen als mensen in Oost-Nederland het leven in West-Duitsland willen leren proeven.
  woensdag 1 juni 2011 @ 18:11:38 #271
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_97589503
quote:
Jij bent hier toch niet het emigreren naar de andere kant van de wereld (Curacao bijv.) aan het vergelijken met het net over de grens wonen?
Hell, ik ben op wandelafstand van de Duitse grens geboren en ik heb Duitse familie en Duitse schoonfamilie, qua cultuur heb ik meer gemeen met de West-Duitsers die tegen de grens wonen dan met de Hollanders.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bram_van_Loon op 02-06-2011 00:55:10 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 1 juni 2011 @ 21:52:08 #272
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_97598604
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 18:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jij bent hier toch niet het emigreren naar de andere kant van de wereld (Curacao bijv.) vergelijken met het net over de grens wonen?
Hell, ik ben op wandelafstand van de Duitse grens geboren en ik heb Duitse familie en Duitse schoonfamilie, qua cultuur heb ik meer gemeen met de West-Duitsers die tegen de grens wonen dan met de Hollanders.
Sowieso is 'de Duitse cultuur' net over de grens net zo goed vernederlandst als de Nederlandse verduitst. Het gebied tussen Maas en Rijn is meer een eenheid dan Limburg met de rest van Nederland, en ik vermoed dat dat voor de Achterhoek en Groningen niet veel anders zal zijn.
edit:
Voor Zeeland/Noord-Brabant en Vlaanderen is het in ieder geval ook zo.

[ Bericht 4% gewijzigd door Stupendous76 op 01-06-2011 22:19:09 ]
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  woensdag 1 juni 2011 @ 22:09:51 #273
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_97599535
Nederland is moderner dan Duitsland en meer op de Angelsaksische landen gericht. Dat heeft tot resultaat gehad dat het hier meer een ratrace is. Je 'moet' veel werken, veel autorijden, veel betalen voor je kleine huis, veel inkomsten maar ook heel veel uitgaven, kinderen op de crêche, kinderopvang betalen en de toeslag ontvangen, weinig thuis zijn, kant-en-klaar maaltijden kopen omdat je weinig tijd hebt. In ieder geval, zo zie ik het. In de Randstad nog meer dan in de rest van Nederland.

Duitsland is wat ouderwetser en gemütlicher. Daar hoef je minder ieder uur met geld bezig te zijn. Je kunt er gewoon een groot huis kopen met een grote tuin en op die manier een beetje in je levensonderhoud voorzien. Als je in Nederland dat grote huis koopt moet je sowieso heel veel werken om dit te betalen, dus heb je er weer minder aan. In Nederland is alles ook veel meer geoptimaliseerd en efficiënt gemaakt. Dit heeft als voordeel dat we met hoge lonen concurrerend kunnen zijn, maar als nadeel dat je nauw in een kader zit en dat bij iedere beslissing moet worden afgewogen wat het kost en wat het oplevert.

Van die kleine winkeltjes waar niet zo vaak mensen komen, die iets aparts doen, zoals je bijv. in Griekenland ziet, die zie je hier weinig. Niet efficiënt genoeg, geen bestaansrecht in Nederland. Iets laten repareren is in Nederland ook vaak onbegonnen werk, het is efficiënter om iets weg te gooien of een hele component te vervangen. Veel opleidingen zijn managment-gericht. Een vak leren is er niet bij, je leert jouw plekje in het complexe productieproces te vervullen.

In Duitsland zie je nog meer vakmanschap. Hier is een opticiën een Hans Anders-keten of Pearl. Daar zie je nog een Meister Optiker. Hier in de Gamma lopen 16-jarigen rond die niets van klussen weten, gewoon vakkenvullers. Daar heb je nog meer Eisenwarengeschäfte met mannen van 50 die je iets kunnen leren.

Dat is in ieder geval mijn gevoel bij Nederland en Duitsland. Persoonlijk was ik liever in Duitsland geboren, dat past beter bij me. Ik kan er wel naar toe gaan, spreek de taal ook vloeiend, maar ben ook gehecht aan de vrienden en familie in de omgeving.
The End Times are wild
pi_97599840
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 06:38 schreef Snoopyfrl het volgende:

[..]

De Denen zijn erg aardig als je er als toerist bent. Kom je er definitief wonen, leer je ze meteen heel anders kennen. Dan ben je een allochtoon en daar zijn ze helemaal niet blij mee..
(Ja, ik spreek uit ervaring)
Behalve dat heeft Denemarken nog een hele waslijst aan punten waarom ik er niet meer wil wonen.
Klopt idd. Als je een probleem hebt met een Deen (bijv. burenruzie) trek je als buitenlander altijd aan het kortste eind.

Ontopic: Voor emigratie begin ik steeds meer voor te voelen. Echter zou ik niet weten waarheen, i.i.g. een land met een beter klimaat.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  woensdag 1 juni 2011 @ 22:18:59 #275
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_97600029
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 22:15 schreef eight het volgende:

[..]

Klopt idd. Als je een probleem hebt met een Deen (bijv. burenruzie) trek je als buitenlander altijd aan het kortste eind.

Ontopic: Voor emigratie begin ik steeds meer voor te voelen. Echter zou ik niet weten waarheen, i.i.g. een land met een beter klimaat.
Kortom: als Nederlander ben je altijd zuur, want je woont in het enige land waar je als 'binnenlander' aan het kortste eind trekt. En overal anders ben je buitenlander!
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')