Nee, ik weet niet meer precies wanneer dat begon, maar hij was wel een grote baby. 8 maanden ofzo?quote:Op zaterdag 14 mei 2011 20:13 schreef Orea het volgende:
Altijd al gedaan Twink? Leia is echt een zuipschuit (maar ook met eten een bodemloos vat.. wat dat betreft hebben we echt mazzel denk ik) als die een dag meer vocht buiten bv om drinkt, dan merk ik daar niks aan qua drinkgedrag bij mij...
Oh, maar dat heeft bij Ivan ook een tijd geduurd, hoor. Op een bepaald moment ging ik me afvragen of hij het ooit nog ging doen. Ik vond het al knap dat hij qua mondmotoriek uit een beker kon drinken. Het vasthouden kwam ineens vanzelf.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 17:08 schreef CrazyPrincess het volgende:
Ik probeer af en toe wat water uit een tuitbeker zonder tuit, maar ze maakt geen aanstalten om de beker zelf vast te houden
Hehe!!quote:Op zaterdag 14 mei 2011 20:45 schreef CrazyPrincess het volgende:
Dank dames! Ik ga vanaf nu dagelijks keiharde drinktraining doen
Overigens heb ik drinken met mijn hulp al wel gedaan en dat ging redelijk. Dacht alleen dat ik wel eens iemand gehoord had over zelf drinken bij 8 maanden en toen dacht ik dat Truus nogal achterliep wat dat betreft, maar dat blijkt dus mee te vallen
Het leek mij juist wel een mooie investering in een relaxte toekomst. Net als Rapley, kost wat moeite, maar een kind dat zelf eet is uiteindelijk veel relaxter dan elke dag een kind moeten voederen.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 20:49 schreef WupWup het volgende:
Ik denk dat het vooral is waar je zelf zin in hebt. Ik ben eigenlijk te lui geweest voor bekertrainingMooie klus voor in de zomer als het niet erg is om water over je hoofd te gooien.
Truus gaat met losse handjes. Wel enorm geconcentreert drinken en dan die handjes ingespannen in de breedte alsof ze d'r evenwicht moet houdenquote:Op zaterdag 14 mei 2011 20:51 schreef Orea het volgende:
[..]
Hehe!!muppet houdt wel vast, samen met mij.. maar zodra ik loslaat (laatst met lekker weer buiten wel eens geprobeerd
) ging het mis
tot schaterlachen (van ons beiden
) aan toe.. Veel te leuk spelletje!
Eens hoor. Dat is ook mijn insteek. Maar ik wil er wel wat bewuster mee aan de slag gaan. Nu vergeet ik het steedsquote:Op zaterdag 14 mei 2011 20:52 schreef Claudia_x het volgende:
Het is hier niet echt training geweest. We aten samen en ik gaf hem dan tussendoor drinken. Ergens voor zijn eerste verjaardag kon hij het zelf. Het ging heus wel eens mis, maar ach, het was maar water. Later zijn we uit gemakzucht wel eens een tuit gaan gebruiken, bijvoorbeeld als we hem melk gaven.
Het is volgens mij niet zo heel boeiend hoe je dit aanpakt. Uiteindelijk leren ze allemaal wel uit een beker drinken. Vanwege de tanden en de spraakontwikkeling wordt er wel gehamerd op drinken uit een gewone beker, maar dat is voor mij niet echt de motivatie geweest om het zo aan te pakken.
Hoezo training, mijn kind doet dat zelfquote:Op zaterdag 14 mei 2011 20:52 schreef Asyniur het volgende:
Weet je wat ook een mooie plek is? Gewoon in bad!
Oh maar ik heb ook totaal niet het idee dat ik enige moeite heb moeten doen voor Rapleyquote:Op zaterdag 14 mei 2011 20:52 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Het leek mij juist wel een mooie investering in een relaxte toekomst. Net als Rapley, kost wat moeite, maar een kind dat zelf eet is uiteindelijk veel relaxter dan elke dag een kind moeten voederen.
Klopt, maar, in ons geval in ieder geval, geeft het wel meer rommelquote:Op zaterdag 14 mei 2011 21:09 schreef WupWup het volgende:
[..]
Oh maar ik heb ook totaal niet het idee dat ik enige moeite heb moeten doen voor RapleyJúist niet zou ik bijna willen stellen, kind doet het allemaal zelf.
Zo kwam ik erachter dat Harry dus wél zelf uit een beker kon drinkenquote:Op zaterdag 14 mei 2011 21:01 schreef pessie het volgende:
[..]
Hoezo training, mijn kind doet dat zelf![]()
Toelichting: Nathan heeft ook een beker als badspeelgoed, gisteren zat hij in bad heerlijk aan het kliederen met de beker en lekker tegen zn mond aan te houden, hij goot 95% over zich heen, maar goed, dat lijkt me goed in baduiteindelijk maakte hij wel een paar keer serieuze drinkbewegingen. Verder kan Nathan uit een beker drinken en uit een waterflesje (beide als ik vasthou) maar rietjesbeker is ook handig om te kunnen.
Ik heb geen hele grote borsten, misschien scheelt dat wel ja. Als ik liggende voed is het het lekkerst als ik op m'n rechterzij lig en Truus uit m'n linkertet drinkt. Als ik vervolgens zo draai dat ze bij m'n rechter kan heeft mijn lichaam te weinig steun.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 21:40 schreef Saffier het volgende:
Tico, ben je er al achter of ze nu veel sap krijgt/kreeg op het kdv?
Liggend voeden, het leek me zoooooo relaxt! Hier ook een waterbed en ik heb het eindelijk door. Heb nu ook grotere borsten dan bij Tobias, dat vind ik absoluut schelen. Alleen Ylana vind het veel te lolligHé daar ligt papa *draait om* *draait weer terug* hé nóg een borst! *Neemt daar een slokje van* O, nee, ik was met die ander borst bezig *neemt 2 slokken uit borst 1* Kijkt intussen ó-ver-al naar zonder los te laten, ligt te draaien en te wiebelen.... ik werd er helemaal gek van. Het was eenmalig, ik lag lekker en na een half uur heb ik haar op mijn arm genomen, ben onderuit gaan zitten, zij heeft actief getankt en daarna kon ik 'r in d'r bed leggen.
Ik wil het nog steeds kunnenIk wil het daarom 's nachts nog een kee rproberen, bovenstaande was 's ochtends heel vroeg toen het al licht was. Misschien scheelt dat. Ik moet er alleen zelf wakker genoeg voor worden om te beseffen dat ik het even anders wil/moet doen
rapley en 'voeren' gaan hier door elkaar heen. Mijn ouders vinden het niet fijn om te rapleyen, daar krijgt ze dus sowieso een potje. En als we pizza of patat eten krijgt ze ook een potje. Niets mis mee.
Maar ik geef dan ook eerst de onderste borstquote:Op zaterdag 14 mei 2011 21:51 schreef Saffier het volgende:
Op mijn wáterbed he
Maar ik lig wel het lekkerst als ze mijn onderste borst drinkt, dus rechts als ik op rechts lig.
Ik heb het vaak geprobeerd he, maar echt lekker gelukt is het nog nooit. Toen ze mini was kreeg ik Ylana ook niet prettig naar me toe op de goede hoogte enzo. Toen ze iets minder mini was ging ze al schreeuwen nog voordat we bij bed waren omdat madam geen geduld had.
Toen ze nóg een beetje groter was krijste ze het halve blok al bij elkaar nog voordat ik bij mijn slaapkamer was met als gevolg dat ik haar al in haar eigen kamer al lopende al aanlegde. Dan ging ik in bed zitten terwijl ze al dronk. Om dan met een al aangekoppelde drinkende beeb nog te gaan liggen was geen doen.
Afkoppelen werd me door niemand in dank afgenomen
Inmiddels heeft ze door dat ze écht wel drinken krijgt van me en die 15 seconden geduld wel op kan brengen tot ik weer in bed zit.
Melkbed!quote:
Ik verschuif Nathan, ik begin rechts aangezien dat de mindere kant is (lijkt tegenwoordig tegen 0-punt aan te zitten, Nathan lijkt zich soms af te vragen waarom hij aan die kant nog moet drinken) en daarna links, dan ligt Nathan meteen in het midden en kan ik hem naar boven schuiven om vervolgens weer heerlijk in te dommelen.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 21:54 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Liggend voeden zonder van zij te wisselen is mij ook nooit echt gelukt. Ik mis ook de balans/steun/wat het ook is. Eén van de redenen dat ik tegenwoordig alleen maar met links voed. Voor die tijd hopte ik over Annicka heen om te wisselen.
Ik heb 85C of D, voedingsBH's dus echt geen idee eigenlijk, misschien te klein om op 1 kant te voeden? Ik vind het zo naar voelen, ook omdat Nathan niet goed aanhapt en ik dan zn tandjes kan voelen.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 21:59 schreef Orea het volgende:
Hier had ik het na een maand of 5 door, liggend voeden op 1 zijborsten zijn groot genoeg (HH
) maar ik wisselde om een of andere reden altijd van kant.. Nu lig ik op mijn rechterzij, geef eerst de rechterborst (de 'beste' borst) en als toetje krijgt ze dan nog links, dan draai ik door en hou die borst goed vast. Als ze eenmaal goed drinkt kan ik hem loslaten
maar daar komt nooit meer zoveel uit dus daar is ze ook zo klaar mee (met kolven 50/60 cc, op zijn max 80 als er heel lang niet gedronken is (meer dan 6 uur))
haha ja ik dus ookquote:Op zaterdag 14 mei 2011 22:12 schreef Orea het volgende:
Heeeeeel herkenbaar! Ze gaat liggen muiten en prutsen en op een gegeven moment als ze echt heel moe is gaat ze liggen jammeren.. Dat blijft ze net zo lang doen tot ik haar in haar eigen bed gooi en dan is ze in 1 keer weg.. Prima dat ze zo fijn in eigen bed slaapt, maar ik vind het wel eens jammer
'Voorlopig' nog niet?quote:Op zaterdag 14 mei 2011 22:14 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
haha ja ik dus ook![]()
Vandaag vond k dan ergens ook wel fijn, hij lag gewoon op schoot te slapen. jammer dat dat kwam doordat ie ziek is mja..
*gauw weer weggaat, wnat heb hier voorlopig niets meer te zoeken*
Tijdens het voeden kreeg ik ineens door dat het weer tijd werd om dr nageltjes te knippen.... *auw*quote:Op zaterdag 14 mei 2011 22:17 schreef Claudia_x het volgende:
Haha, ik vind het zo leuk om te lezen hoe dit soort dingen bij jullie gaan.
Lena heeft er trouwens een handje van om in m'n borst te knijpen en haar nageltjes erin te drukken. Soms heeft ze ineens de tepel van de andere borst vast.
Dat geloof ik niet, pessie. Ik heb een klein b-cupje en voed ook op een kant. Ik draai gewoon ver door.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 22:12 schreef pessie het volgende:
[..]
Ik heb 85C of D, voedingsBH's dus echt geen idee eigenlijk, misschien te klein om op 1 kant te voeden? Ik vind het zo naar voelen, ook omdat Nathan niet goed aanhapt en ik dan zn tandjes kan voelen.
quote:Op zaterdag 14 mei 2011 22:28 schreef Ssserpente het volgende:
Ah, ben ik toch nog goed voor andere dingen dan alleen maar vieze poepverhalen vertellen.![]()
Leuk je weer te zien, Lil!
Nathan laat overdag los en dan zit hij vol interesse naar mn tepel te kijken en krijg ik es een liefdevol kneepje of aaitje over mn tepel. Hij begint dan altijd hard te lachen. En bedanktquote:Op zaterdag 14 mei 2011 22:17 schreef Claudia_x het volgende:
Haha, ik vind het zo leuk om te lezen hoe dit soort dingen bij jullie gaan.
Lena heeft er trouwens een handje van om in m'n borst te knijpen en haar nageltjes erin te drukken. Soms heeft ze ineens de tepel van de andere borst vast.
Ik ben een soortgelijke conclusie ook al tegengekomen uit een Leids onderzoek.quote:Uit recent onderzoek blijkt dat het risico van coeliakie bij kinderen van twee jaar of jonger, 40% hoger is als zij bij de introductie van glutenbevattende voedingsmiddelen géén borstvoeding krijgen. Het beschermende effect van borstvoeding blijkt nog groter bij kinderen die na de introductie van glutenhoudende voedingsmiddelen nog langere tijd borstvoeding krijgen.
Het beschermende effect van de borstvoeding blijkt te verminderen als de geïntroduceerde hoeveelheid gluten erg groot is. Moedermelk is een volwaardige melkvoeding en het vervangen van borstvoeding door pap van granen of opvolgmelk in combinatie met bijvoorbeeld brood, lijkt in verband met het risico op coeliakie niet gewenst.
Ja, gek he! Ik vind het heel raar dat hij niet instinctief meer gaat drinken wanneer hij zich ziek voelt.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 23:03 schreef WupWup het volgende:
Arme Niels, snel beter worden hoor! En wel gaan tanken bij mama, die antistoffen kun je juist gebruiken!
Sowieso vind ik het een redelijk opzienbarende (bij gebrek aan een beter woord) conclusie. Je zou daar toch meer nieuws over verwachten.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 23:50 schreef huuphuup het volgende:
Nielssnel opknappen menneke!
Ik was wat aan het lezen over coeliakie en ik verbaas me toch weer over de samenstelling van borstvoeding en de bescherming van borstvoeding, in bepaalde dingen die ik lees.
Hier:
[..]
Ik ben een soortgelijke conclusie ook al tegengekomen uit een Leids onderzoek.
Ik vraag me dan af of cb's en dietisten enzo daar van op de hoogte zijn, ik kan me zo voorstellen dat als er precedenten zijn van coeliakie in een gezin/familie, dat het vanwege de erfelijkheidsfactor erg wenselijk is dat de moeder lang doorvoed om de kans op coeliakie zo klein mogelijk te maken voor het kind. Zouden ze dat aanraden?
Huup hier is dat juist wel geadviseerd ivm Arwen, kindje krijgt ook preventief begeleiding van ka daardoor! T probleem is dat een cb imho over zulke zaken net alleen het globale en typische erkennen en weten.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 23:50 schreef huuphuup het volgende:
Nielssnel opknappen menneke!
Ik was wat aan het lezen over coeliakie en ik verbaas me toch weer over de samenstelling van borstvoeding en de bescherming van borstvoeding, in bepaalde dingen die ik lees.
Hier:p
[..]
Ik ben een soortgelijke conclusie ook al tegengekomen uit een Leids onderzoek.
Ik vraag me dan af of cb's en dietisten enzo daar van op de hoogte zijn, ik kan me zo voorstellen dat als er precedenten zijn van coeliakie in een gezin/familie, dat het vanwege de erfelijkheidsfactor erg wenselijk is dat de moeder lang doorvoed om de kans op coeliakie zo klein mogelijk te maken voor het kind. Zouden ze dat aanraden?
ah ja ik was al benieuwd naar hoe dat bij jou zou gaan. Kan me ook voorstellen dat borstvoeding voor jou op die manier best belangrijk is in preventie voor dit kindje.quote:Op zondag 15 mei 2011 11:04 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Huup hier is dat juist wel geadviseerd ivm Arwen, kindje krijgt ook preventief begeleiding van ka daardoor! T probleem is dat een cb imho over zulke zaken net alleen het globale en typische erkennen en weten.
Ja absoluut voor mij is het heel belangrijk , de kans dat het een hypertje gaat worden is klein , maar alles wat ik kan voorkomen zo en/of minder heftig laten verlopen. Voorals nog hoop ik 2 jaar te halen, echter ben ik blij met elke dag die gaat lukken. Wil nog wel uitzoeken of eventueel preventief dieet nodig gaat Zijn etc.quote:Op zondag 15 mei 2011 11:07 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ah ja ik was al benieuwd naar hoe dat bij jou zou gaan. Kan me ook voorstellen dat borstvoeding voor jou op die manier best belangrijk is in preventie voor dit kindje.
misschien het overwegen waard om een consult te boeken bij Stefan Kleintjes hierover? Arwen's problematiek is wel heel erg heftig natuurlijk, het lijkt mij de moeite waard om met een HA dieet te beginnen en steeds meer via jou te introduceren. Maar dat zeg ik alleen met mijn logische denkvermogenquote:Op zondag 15 mei 2011 11:16 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Ja absoluut voor mij is het heel belangrijk , de kans dat het een hypertje gaat worden is klein , maar alles wat ik kan voorkomen zo en/of minder heftig laten verlopen. Voorals nog hoop ik 2 jaar te halen, echter ben ik blij met elke dag die gaat lukken. Wil nog wel uitzoeken of eventueel preventief dieet nodig gaat Zijn etc.
mja ik hoef verder niet meer bij haar op consult. Ook in juni weer naar het cb en eind mei naar de kinderarts, dan ga k eens vragen hoe en wat. Het cb en de dietiste zitten bij 1 overkoepelende organisatie dus wellicht is via het ziekenhuis handiger.quote:Op zondag 15 mei 2011 11:36 schreef _evenstar_ het volgende:
Huup dat meen je niet?!!! Omgwat erg zeg .., kun je geen ander zoeken? In juni weer afspraak met de ka , even overleggen.. Anders met Stefan contact opnemen.
Ik weiger ook gewoon als ik het niet wil of het komt mij niet uit. Het zijn nog altij dmijn borsten en Harry is er niet afhankelijk van. Er zijn voldoende alternatieven.quote:Op zondag 15 mei 2011 11:28 schreef Chan het volgende:
Timo wil de laatste weken ineens voortdurend bij mij drinken.. Wel 4 keer op een dag als het aan hem ligt.. Maar eigenlijk heb ik daar helemaal geen zin in, 1 keer vind ik helemaal prima, op zijn tijd 2 keer ook nog wel.. Ik weet niet zo goed wat ik ermee moet.. Het gaat vanzelf weer over toch? Of zou het sneller overgaan als ik hem wel gewoon zo vaak aanleg als hij maar wil?..
Ik ga binnenkort (nou ja, over 1,5 maand) voor het eerst zonder Timo ergens een nacht slapen en omdat hij nu ineens constant drinken wil maak ik me daar best een beetje zorgen om.
Maar aan de andere kant adviseert ze ook andere moeders die wellicht haar wel geloven (die niet zo ingelezen zijn als jij). Misschien toch nog eens een berichtje sturen?quote:Op zondag 15 mei 2011 11:42 schreef huuphuup het volgende:
[..]
mja ik hoef verder niet meer bij haar op consult. Ook in juni weer naar het cb en eind mei naar de kinderarts, dan ga k eens vragen hoe en wat. Het cb en de dietiste zitten bij 1 overkoepelende organisatie dus wellicht is via het ziekenhuis handiger.
ik geloof niet dat ik zo'n overtuigingsdrang hebquote:Op zondag 15 mei 2011 11:44 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Maar aan de andere kant adviseert ze ook andere moeders die wellicht haar wel geloven (die niet zo ingelezen zijn als jij). Misschien toch nog eens een berichtje sturen?
Ja dit dus...quote:Op zondag 15 mei 2011 13:17 schreef WupWup het volgende:
Het is natuurlijk niet overtuigingsdrang wat je daarbij hoeft te hebben. Ze geeft foutief advies in haar professionele rol, wat mogelijk zelfs schadelijk kan zijn. En dan is schade wellicht een ruim begrip, maar dat is wel de essentie. Lijkt me een goed plan om het via de lactatiekundige aan te kaarten. Behoren ze tot dezelfde organisatie?
Nee het zijn geen mixed signals wat dat betreft.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:31 schreef Claudia_x het volgende:
[Ze heeft wel zo nu en dan kuren waarbij ze hongersignalen afgeeft maar niet aan de borst wilals dat zo doorgaat dan bel ik binnenkort de lactatiekundige maar eens voor advies.]
Lastig, zeg. Ze sabbelt dan op haar handjes of zo? En ze drinkt op andere momenten wel goed aan de borst?
Lena geeft vaak mixed signals af. Dan lijkt ze heel driftig te willen drinken maar draait ze haar hoofd telkens de andere kant op. En ja, de tiet gaat niet mee.Groot drama. Ik heb het vermoeden dat ze dan eigenlijk gewoon heel moe is. Maar ze is momenteel ook heel erg 4 maanden oud. Ik voed haar tegenwoordig maar liggend, in de slaapkamer. En ze drinkt ineens véél. Ik merk dat ik nu veel meer melk heb, maar ze drinkt er niet minder vaak om.
nee dat heb ik dus al geprobeerd, dat bedoelde ik met tijdstippen van aanleggen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 21:07 schreef Asyniur het volgende:
En eerder aanleggen huup? Dus net voordat je denkt dat ze honger heeft/krijgt?
spruw denk ik niet, het speelt vanaf het allereerste begin af aan al, ik kan helemaal niets zien in haar mond, merk niets bij mezelf en er zijn geen andere spruw-signalen. Tandjes zijn om die reden ook uitgesloten, oren, snelle/trage melkflow, dat zou best kunnen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 21:08 schreef WupWup het volgende:
Huup, het stomme van borstweigeren is dat het ontelbaar veel verschillende oorzaken kan hebben. Bijvoorbeeld pijn: in de mond (spruw, tandjes) of aan het lichaam (oren, spierpijn) of een te snelle melkflow of juist een te trage, verkoudheid waardoor beeb niet kan ademen tijdens het drinken, een vervelende ervaring opgedaan (hard geluid tijdens het drinken?), veranderde smaak van de melk (ongesteld, zwanger, borstontsteking), de leeftijd (de wereld is gewoonweg veeeel interessanter) en dan vergeet ik vast nog 1000 dingen. Het is moeilijk om je vinger erop te leggen, kijk of je hier iets mee kunt. En schroom niet om met LLL of VBN te bellen.
Ow sorry...quote:Op dinsdag 17 mei 2011 21:09 schreef huuphuup het volgende:
[..]
nee dat heb ik dus al geprobeerd, dat bedoelde ik met tijdstippen van aanleggen.
Dat is absoluut waar, maar het is wel een doorlopende voorstelling eigenlijk. T is niet de ene week wel en de andere week niet ofzo, maar meer de ene voeding wel en soms een voeding niet.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 22:04 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben benieuwd wat er uit het telefoongesprek komt, huup. Ik kan niks toevoegen aan het rijtje mogelijke oorzaken dat WupWup noemt. Nou ja, hier was het op een bepaald moment een vondst dat er lucht dwars zat en dat boeren hielp, maar dat was echt tijdens het drinken. In mijn oren klinkt een te snelle melkstroom wel logisch, net als spruw. Ik zou misschien zelfs maar aan spruwbestrijding gaan gewoon om het uit te sluiten. Maar goed, even overleggen met een lactatiekundige lijkt me het meest zinvol inderaad, vooral in het licht van haar overige klachten.
Lastig, hoor. Wat in het begin de oorzaak is geweest hoeft natuurlijk niet nog steeds de oorzaak te zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |