Ik heb een spierprobleempje, en daardoor heb ik goede en slechte dagen en op de slechte kost het me net dat beetje meer energie dan ik kan handelen, daarbij wil ik geen pijnstillers gebruiken bij de borstvoeding, waar ik dat voor m'n zwangerschap wel kon doen indien nodig of gewenst.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 23:54 schreef Vanyel het volgende:
Fles drinken kan ie vast wel leren toch, of heb je meer haast dan hij aan kan?
In welke zin vind je het fysiek zwaar?
Ik heb nog heel veel last van mijn bekken. Ze zeggen wel eens dat dat blijft zolang je voedt door de hormonen. Met dat in mijn achterhoofd denk ik ook wel eens aan stoppen, maar stel nou dat dat niet helpt. Ik zou het vrij kut vinden om dan voor niks gestopt te zijn.
Valt wel mee toch met dat anders tegenaan kijken? Voor mij geldt iig hetzelfdequote:Op zaterdag 14 mei 2011 12:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb een spierprobleempje, en daardoor heb ik goede en slechte dagen en op de slechte kost het me net dat beetje meer energie dan ik kan handelen, daarbij wil ik geen pijnstillers gebruiken bij de borstvoeding, waar ik dat voor m'n zwangerschap wel kon doen indien nodig of gewenst.
Overigens zie ik borstvoeding niet primair als het product, maar meer als de levensstijl: je geen zorgen hoeven maken over hoeveel cc er ingaat en de behoefte van het kind leidend laten zijn.
En waarschijnlijk kijk ik er wat dat betreft anders tegenaan dan een hoop anderen hier.
Borstvoeding moet gezonder en makkelijker zijn en als het dat niet meer allebei is dan vervalt voor mij de reden om ermee door te gaan.
Hoewel de reeds bereikte periode wel mee zou kunnen tellen.
Dat dus! Jelle heeft toen hij in het ziekenhuis lag ook een beetje kv gehad omdat mijn productie toen vreselijk gekelderd was en ik te weinig kolfde voor de sondequote:Op zaterdag 14 mei 2011 13:08 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Pessie waarom zeg je dat er zo bij dat Nathan 1 x een fles met kunstvoeding heeft gehad?het is geen zonde hoor
en 1 fles is ook niet echt noemenswaardig. Ik krijg een beetje het gevoel dat je het als tekortschieten van jezelf ziet ofzo maar das echt niet nodig hoor.
Elin is in het ziekenhuis ook bijgevoed met kv, en Amelie in de kraamweek destijds ook, ik vind dat verder eerlijk gezegd echt niet het vermelden waard. Het ging om enkele cc's dus als iemand me vraagt wat ik geef dan zeg ik gewoon borstvoeding. En niet erbij dat ze ooit ook wel eens kv hebben gehad.
Lena is alweer 4 maanden oud. Vanaf 6 maanden gaan we met voedselintroductie beginnen en dan wordt alles anders. Ik ben er niet op gebrand om minstens een jaar te kunnen voeden, dus we zien wel wat er dan gebeurt. Ik zou het zelf ideaal vinden als Lena uit zichzelf tegen haar eerste verjaardag helemaal van de borst is en net als Ivan nog 2 bekertjes melk per dag drinkt bij het eten. Maar ach, ik heb niet de illusie dat ik nu al kan voorspellen hoe dat gaat.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 12:13 schreef Vanyel het volgende:
Ik ken het verhaal van Davinia niet, maar als ik Claudia was, weet ik ook niet of ik t met werken zou volhouden.
Ja ze weigerde aan te happen. Terwijl ze tot haar eerste verjaardag nooit iets anders heeft gedronken dan borstvoeding. Ik heb nog een keer gerelacteerd maar toen ik weer op peil had stopte ze er weer mee.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 12:36 schreef yvl_me het volgende:
Oh jeetje, borststaking! Hoe kan dat nou? Max is nu een beetje huilerig en jengelig en ik kreeg m vannacht niet aan mijn rechterborst te drinken.. De linker pakte hij goed en als ik hem daarna aan de rechter legde pakte hij die dan toch uiteindelijk ook wel, maar het was niet van harte.. Toch niet het begin van een borststaking hoop ik dan maar. Was je oudste in een keer ermee gestopt Pvoesss??
quote:Op zaterdag 14 mei 2011 13:39 schreef Leandra het volgende:
Ik weet niet of het de bv-hormonen zijn die verantwoordelijk zijn voor dingen als "zullen we straks de eendjes even water gaan geven" "waarom zou hij dat op zijn achterrug hebben staan" en "mag ik een beker ontdrinkbijt" maar ik hoop wel dat dat straks ook afgelopen is, want ik word er wel heel verdrietig van.
Je wordt gewoon oudquote:Op zaterdag 14 mei 2011 13:39 schreef Leandra het volgende:
Ik weet niet of het de bv-hormonen zijn die verantwoordelijk zijn voor dingen als "zullen we straks de eendjes even water gaan geven" "waarom zou hij dat op zijn achterrug hebben staan" en "mag ik een beker ontdrinkbijt" maar ik hoop wel dat dat straks ook afgelopen is, want ik word er wel heel verdrietig van.
Ah, okay dan is het idd lastig, maar het zou mooi zijn als doorschuiven de oplossing zou zijn.quote:
Ik vind dat echt zo fijn voedenquote:Op zaterdag 14 mei 2011 13:56 schreef huuphuup het volgende:
ik draai gewoon door, klein stukje naar achter gaan liggen en iets meer voorover gaan hangen. Werkt als n tiet
quote:Op zaterdag 14 mei 2011 13:39 schreef Leandra het volgende:
Ik weet niet of het de bv-hormonen zijn die verantwoordelijk zijn voor uitspraken als "zullen we straks de eendjes even water gaan geven" "waarom zou hij dat op zijn achterrug hebben staan" en "mag ik een beker ontdrinkbijt" maar ik hoop wel dat dat straks ook afgelopen is, want ik word er wel heel verdrietig van.
Ik dacht dat een tuit afgeraden wordt? Of is dat alleen vanwege eventuele suikers in de drank?quote:Op zaterdag 14 mei 2011 15:45 schreef Orea het volgende:
Hier geef ik muppet bij het eten vaak wat drinken.. Dat krijgt ze al vanaf een maand of 8..heb niet het idee dat ze daardoor minder bv drinkt eigenlijk (ik heb gewoon een zuipschuit denk ik
)
Meestal vul ik 's morgens haar tuitbeker, das zo'n 150 cc en die is vaak aan het einde van de dag wel leeg
Ik probeerde als ze wilde drinken niet eerst mijn borst aan te bieden maar eerst (bijv.) een bekertje water. En dat op de momenten dat ik liever wilde dat ze uit een bekertje dronk dan bij mij. En bij het brood-eten een bekertje water of thee aanbieden.quote:Vraagje: Ik geef nu 11 maanden vrijwel exclusief bv. Soms als we oppas hebben of als we op stap zijn krijgt Truus wat water of rooibosthee, verder niet.
Hoe doen jullie dat met de overgang van exclusief bv naar ook andere dranken? Vervangen van 1 bv met iets anders? Of tussendoor wat slokjes laten nemen? of iets anders?
Ik wil niet per se minderen met bv, maar het lijkt me ook belangrijk dat ze uit een beker leert drinken.
Ik kan inderdaad ook bij de lunch wel proberen om zonder tuit met mijn hulp water aan te bieden.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 16:25 schreef Grijs het volgende:
[..]
Ik probeerde als ze wilde drinken niet eerst mijn borst aan te bieden maar eerst (bijv.) een bekertje water. En dat op de momenten dat ik liever wilde dat ze uit een bekertje dronk dan bij mij. En bij het brood-eten een bekertje water of thee aanbieden.
In eerste instantie gewoon aanwennen om uit een bekertje te drinken (en dus niet om een borstvoeding te vervangen). En toen ze meer ging drinken uit een beker, vroeg ze vanzelf minder om de borst.
Zo maak je wel wat mee!quote:Op zaterdag 14 mei 2011 17:15 schreef DaviniaHR het volgende:
@vanyel, mijn verhaal is simpel. 5x borstontsteking, 1x abces, 3x spruw, zeer heftige Raynauds (), gevecht met psychiater om bv met meds te combineren.
En nu ging het tot gister geweldig!
(wet van fok en zo)
Oh maar Leia drinkt ook echt nog niet zelf uit een beker/glas hoorquote:Op zaterdag 14 mei 2011 17:08 schreef CrazyPrincess het volgende:
Ik probeer af en toe wat water uit een tuitbeker zonder tuit, maar ze maakt geen aanstalten om de beker zelf vast te houden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |