Ja!quote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:30 schreef Claudia_x het volgende:
Wauw, Morretje, je bent een langvoedster!
quote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:30 schreef Twinkly het volgende:
Ze bedoelt gewoon "hond" en jij propt die tiet in haar mond![]()
[..]
Ja joh, hij moet al bijna aan de botox!
quote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:27 schreef Morretje het volgende:
Haar eerste gemaakte 'gebaar' was een paar week geleden. Hond!(maar dat doe je met je mond: hijgen met je tong buiten)
Volgens mij gaat er iets niet goed bij je cursus gebarentaal Oreaquote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:28 schreef Orea het volgende:
Overigens jengelt ze hier niet, enige wat ze doet is haar tong naar buiten steken, alsof ze wacht tot ik de boob erin prop
quote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij gaat er iets niet goed bij je cursus gebarentaal Orea
Ze is nog maar 9 maanden!quote:
Ik ben bij een bijeenkomst geweest en daar vroegen ze hetzelfde. Uhm, hoe omschrijf ik dat gebaar nou.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:37 schreef Leandra het volgende:
Ik vind babygebarentaal ook wel interessant, maar juist het teken voor melk weerhoudt me tot nu toe er echt iets mee te gaan doen.
Dat koeien melken gebaar vind ik niets....
Wie gebruikt er gebarentaal met de baby en heeft daar een alternatief voor?
Ja, dat deden die vrienden van ons ook idd.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:42 schreef Twinkly het volgende:
Ah zo
http://www.gebarencentrum(...)kterm=&id=2147424695
Maar dat kun je dan ook gewoon niet bij je borst doen maar ik de lucht.
Dat vind ik wel een mooie oplossing; duim tegen de onderlipquote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:40 schreef Morretje het volgende:
Ik heb voor 'mama drinken' het algemene drinkgebaar gepakt: duim tegen onderlip, en voor water het kopje naar je mond brengen..
Vrienden van ons gebruiken voor 'mama drinken' een hand op de borst (bij jezelf doen dus).
Als je het maar consequent doet, kun je elk gebaar gebruiken.
Het gebaar voor borstvoeding is 2 vingers boven en duim onder en dan van je borst af je vingers naar je duim sluiten.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:37 schreef Leandra het volgende:
Ik vind babygebarentaal ook wel interessant, maar juist het teken voor melk weerhoudt me tot nu toe er echt iets mee te gaan doen.
Dat koeien melken gebaar vind ik niets....
Wie gebruikt er gebarentaal met de baby en heeft daar een alternatief voor?
Zo ongeveer zoals die van dat filmpje van Twinkly?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 22:07 schreef pessie het volgende:
[..]
Het gebaar voor borstvoeding is 2 vingers boven en duim onder en dan van je borst af je vingers naar je duim sluiten.
Voeden op verzoek is volgens mijn lactatiekundige zowel op verzoek van moeder als op verzoek van kind.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:13 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Misschien dat voeden op verzoek na een tijdje maar afgeschaft moet worden
Ja, die. Het lijkt inderdaad wel wat op met de hand kolven.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 22:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zo ongeveer zoals die van dat filmpje van Twinkly?
Daar ben ik ook geen fan van... het is nog alsof je je borst staat te melken.
Ik ga wel voor de duim tegen de onderlip
Ja, zie.... dat is m'n probleem daarmee, ik kolf immers nietquote:Op vrijdag 13 mei 2011 22:31 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Ja, die. Het lijkt inderdaad wel wat op met de hand kolven.
Mijn litteken heeft nog heel lang pijn gedaan, daarna bleef het gevoelig maar ik kan nu eerlijk zeggen dat ik er geen last meer van heb.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 08:33 schreef Vanyel het volgende:
Min of meer positief dus... heb je 'alleen' pijn? Dat zou ik al wel winst vinden, als ik verder wel weer alles zou kunnen. De fysio is er wel van overtuigd dat t sowieso goedkomt, dat scheelt.
Mijn litteken (als het die naam mag hebben) is ook nog gevoelig, fijn als dat zo makkelijk over kan gaan.
Ze kreeg dat advies maar rocks heeft Flip toch ook tot na zn eerste verjaardag doorgevoed?quote:Op zaterdag 14 mei 2011 08:33 schreef Asyniur het volgende:
Owja, rocka is toen toch ook 'moeten' stoppen ivm forse bekkenproblemen?
Ik heb er ook wel eens last van maar ik word er niet door beperkt in het dagelijks leven. Dus ik ga gewoon door totdat ik er genoeg van heb (of Harry dus stopt). Maar als ik er in het dagelijks leven door beperkt zou worden dan zou ik ook stoppen
Noh, ze is nog niet echt aan het gebaren geslagen hoor. Ze is ook wel erg ongeduldig, als ze eenmaal iets wilquote:Op vrijdag 13 mei 2011 22:33 schreef Asyniur het volgende:
Mor, wat tof dat ze gebaren gebruikt!
Ik gebruik ook gebaren maar Harry doet niks terug
En toch ben ik heel blij dat ik heb doorgezet. Nu gaat het heel gezellig en leuk. Dat is me heel veel waard.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 08:13 schreef Asyniur het volgende:
Ik vond kolven ook nooit vervelend. Het enige wat ik vervelend vond was dat eeuwige gezoek naar een plek waar ik kon kolven.
ik heb geen eigen werkplek en ik heb verschillende locaties waar ik ook steeds op verschillende tijdstippen ben
Maar als ik dan kijk naar de ellende die bijvoorbeeld Davinia heeft gehad: ik denk dat ik dan wel allang gestopt zou zijn...
Dat heb ik dus ook. Drie keer per week woede/verdriet/paniekaanvallen hebben is niet gezondquote:Op zaterdag 14 mei 2011 09:56 schreef Morretje het volgende:
[..]
Noh, ze is nog niet echt aan het gebaren geslagen hoor. Ze is ook wel erg ongeduldig, als ze eenmaal iets wil![]()
Tja, en hormonen.. Ik heb er lijfelijk geen last van, maar ik ben straks wel benieuwd wat er in m´n hoofd gebeurt na het stoppen. Reageerde ook altijd erg op de pil, wat een verademing toen ik daar mee gestopt was zeg!
Ja, maar volgens mij (Rocks correct me if i'm wrong) is ze uiteindelijk gestopt omdat de klachten bleven aanhouden en het gewoon niet meer te doen was. Niet omdat ze genoeg van de bv had...quote:Op zaterdag 14 mei 2011 09:21 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Ze kreeg dat advies maar rocks heeft Flip toch ook tot na zn eerste verjaardag doorgevoed?
Tsja hormonen... t blijft allemaal wat langer/anders aanwezig in je lijf, met alle gevolgen van dien. Maar t is aan jezelf om te beslissen wat je zwaarder vindt wegen. En of je direct verbetering merkt na het stoppen met bv is ook niet per se gezegd.
Ik heb een spierprobleempje, en daardoor heb ik goede en slechte dagen en op de slechte kost het me net dat beetje meer energie dan ik kan handelen, daarbij wil ik geen pijnstillers gebruiken bij de borstvoeding, waar ik dat voor m'n zwangerschap wel kon doen indien nodig of gewenst.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 23:54 schreef Vanyel het volgende:
Fles drinken kan ie vast wel leren toch, of heb je meer haast dan hij aan kan?
In welke zin vind je het fysiek zwaar?
Ik heb nog heel veel last van mijn bekken. Ze zeggen wel eens dat dat blijft zolang je voedt door de hormonen. Met dat in mijn achterhoofd denk ik ook wel eens aan stoppen, maar stel nou dat dat niet helpt. Ik zou het vrij kut vinden om dan voor niks gestopt te zijn.
Valt wel mee toch met dat anders tegenaan kijken? Voor mij geldt iig hetzelfdequote:Op zaterdag 14 mei 2011 12:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb een spierprobleempje, en daardoor heb ik goede en slechte dagen en op de slechte kost het me net dat beetje meer energie dan ik kan handelen, daarbij wil ik geen pijnstillers gebruiken bij de borstvoeding, waar ik dat voor m'n zwangerschap wel kon doen indien nodig of gewenst.
Overigens zie ik borstvoeding niet primair als het product, maar meer als de levensstijl: je geen zorgen hoeven maken over hoeveel cc er ingaat en de behoefte van het kind leidend laten zijn.
En waarschijnlijk kijk ik er wat dat betreft anders tegenaan dan een hoop anderen hier.
Borstvoeding moet gezonder en makkelijker zijn en als het dat niet meer allebei is dan vervalt voor mij de reden om ermee door te gaan.
Hoewel de reeds bereikte periode wel mee zou kunnen tellen.
Dat dus! Jelle heeft toen hij in het ziekenhuis lag ook een beetje kv gehad omdat mijn productie toen vreselijk gekelderd was en ik te weinig kolfde voor de sondequote:Op zaterdag 14 mei 2011 13:08 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Pessie waarom zeg je dat er zo bij dat Nathan 1 x een fles met kunstvoeding heeft gehad?het is geen zonde hoor
en 1 fles is ook niet echt noemenswaardig. Ik krijg een beetje het gevoel dat je het als tekortschieten van jezelf ziet ofzo maar das echt niet nodig hoor.
Elin is in het ziekenhuis ook bijgevoed met kv, en Amelie in de kraamweek destijds ook, ik vind dat verder eerlijk gezegd echt niet het vermelden waard. Het ging om enkele cc's dus als iemand me vraagt wat ik geef dan zeg ik gewoon borstvoeding. En niet erbij dat ze ooit ook wel eens kv hebben gehad.
Lena is alweer 4 maanden oud. Vanaf 6 maanden gaan we met voedselintroductie beginnen en dan wordt alles anders. Ik ben er niet op gebrand om minstens een jaar te kunnen voeden, dus we zien wel wat er dan gebeurt. Ik zou het zelf ideaal vinden als Lena uit zichzelf tegen haar eerste verjaardag helemaal van de borst is en net als Ivan nog 2 bekertjes melk per dag drinkt bij het eten. Maar ach, ik heb niet de illusie dat ik nu al kan voorspellen hoe dat gaat.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 12:13 schreef Vanyel het volgende:
Ik ken het verhaal van Davinia niet, maar als ik Claudia was, weet ik ook niet of ik t met werken zou volhouden.
Ja ze weigerde aan te happen. Terwijl ze tot haar eerste verjaardag nooit iets anders heeft gedronken dan borstvoeding. Ik heb nog een keer gerelacteerd maar toen ik weer op peil had stopte ze er weer mee.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 12:36 schreef yvl_me het volgende:
Oh jeetje, borststaking! Hoe kan dat nou? Max is nu een beetje huilerig en jengelig en ik kreeg m vannacht niet aan mijn rechterborst te drinken.. De linker pakte hij goed en als ik hem daarna aan de rechter legde pakte hij die dan toch uiteindelijk ook wel, maar het was niet van harte.. Toch niet het begin van een borststaking hoop ik dan maar. Was je oudste in een keer ermee gestopt Pvoesss??
quote:Op zaterdag 14 mei 2011 13:39 schreef Leandra het volgende:
Ik weet niet of het de bv-hormonen zijn die verantwoordelijk zijn voor dingen als "zullen we straks de eendjes even water gaan geven" "waarom zou hij dat op zijn achterrug hebben staan" en "mag ik een beker ontdrinkbijt" maar ik hoop wel dat dat straks ook afgelopen is, want ik word er wel heel verdrietig van.
Je wordt gewoon oudquote:Op zaterdag 14 mei 2011 13:39 schreef Leandra het volgende:
Ik weet niet of het de bv-hormonen zijn die verantwoordelijk zijn voor dingen als "zullen we straks de eendjes even water gaan geven" "waarom zou hij dat op zijn achterrug hebben staan" en "mag ik een beker ontdrinkbijt" maar ik hoop wel dat dat straks ook afgelopen is, want ik word er wel heel verdrietig van.
Ah, okay dan is het idd lastig, maar het zou mooi zijn als doorschuiven de oplossing zou zijn.quote:
Ik vind dat echt zo fijn voedenquote:Op zaterdag 14 mei 2011 13:56 schreef huuphuup het volgende:
ik draai gewoon door, klein stukje naar achter gaan liggen en iets meer voorover gaan hangen. Werkt als n tiet
quote:Op zaterdag 14 mei 2011 13:39 schreef Leandra het volgende:
Ik weet niet of het de bv-hormonen zijn die verantwoordelijk zijn voor uitspraken als "zullen we straks de eendjes even water gaan geven" "waarom zou hij dat op zijn achterrug hebben staan" en "mag ik een beker ontdrinkbijt" maar ik hoop wel dat dat straks ook afgelopen is, want ik word er wel heel verdrietig van.
Ik dacht dat een tuit afgeraden wordt? Of is dat alleen vanwege eventuele suikers in de drank?quote:Op zaterdag 14 mei 2011 15:45 schreef Orea het volgende:
Hier geef ik muppet bij het eten vaak wat drinken.. Dat krijgt ze al vanaf een maand of 8..heb niet het idee dat ze daardoor minder bv drinkt eigenlijk (ik heb gewoon een zuipschuit denk ik
)
Meestal vul ik 's morgens haar tuitbeker, das zo'n 150 cc en die is vaak aan het einde van de dag wel leeg
Ik probeerde als ze wilde drinken niet eerst mijn borst aan te bieden maar eerst (bijv.) een bekertje water. En dat op de momenten dat ik liever wilde dat ze uit een bekertje dronk dan bij mij. En bij het brood-eten een bekertje water of thee aanbieden.quote:Vraagje: Ik geef nu 11 maanden vrijwel exclusief bv. Soms als we oppas hebben of als we op stap zijn krijgt Truus wat water of rooibosthee, verder niet.
Hoe doen jullie dat met de overgang van exclusief bv naar ook andere dranken? Vervangen van 1 bv met iets anders? Of tussendoor wat slokjes laten nemen? of iets anders?
Ik wil niet per se minderen met bv, maar het lijkt me ook belangrijk dat ze uit een beker leert drinken.
Ik kan inderdaad ook bij de lunch wel proberen om zonder tuit met mijn hulp water aan te bieden.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 16:25 schreef Grijs het volgende:
[..]
Ik probeerde als ze wilde drinken niet eerst mijn borst aan te bieden maar eerst (bijv.) een bekertje water. En dat op de momenten dat ik liever wilde dat ze uit een bekertje dronk dan bij mij. En bij het brood-eten een bekertje water of thee aanbieden.
In eerste instantie gewoon aanwennen om uit een bekertje te drinken (en dus niet om een borstvoeding te vervangen). En toen ze meer ging drinken uit een beker, vroeg ze vanzelf minder om de borst.
Zo maak je wel wat mee!quote:Op zaterdag 14 mei 2011 17:15 schreef DaviniaHR het volgende:
@vanyel, mijn verhaal is simpel. 5x borstontsteking, 1x abces, 3x spruw, zeer heftige Raynauds (), gevecht met psychiater om bv met meds te combineren.
En nu ging het tot gister geweldig!
(wet van fok en zo)
Oh maar Leia drinkt ook echt nog niet zelf uit een beker/glas hoorquote:Op zaterdag 14 mei 2011 17:08 schreef CrazyPrincess het volgende:
Ik probeer af en toe wat water uit een tuitbeker zonder tuit, maar ze maakt geen aanstalten om de beker zelf vast te houden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |