Nee, ik weet niet meer precies wanneer dat begon, maar hij was wel een grote baby. 8 maanden ofzo?quote:Op zaterdag 14 mei 2011 20:13 schreef Orea het volgende:
Altijd al gedaan Twink? Leia is echt een zuipschuit (maar ook met eten een bodemloos vat.. wat dat betreft hebben we echt mazzel denk ik) als die een dag meer vocht buiten bv om drinkt, dan merk ik daar niks aan qua drinkgedrag bij mij...
Oh, maar dat heeft bij Ivan ook een tijd geduurd, hoor. Op een bepaald moment ging ik me afvragen of hij het ooit nog ging doen. Ik vond het al knap dat hij qua mondmotoriek uit een beker kon drinken. Het vasthouden kwam ineens vanzelf.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 17:08 schreef CrazyPrincess het volgende:
Ik probeer af en toe wat water uit een tuitbeker zonder tuit, maar ze maakt geen aanstalten om de beker zelf vast te houden
Hehe!!quote:Op zaterdag 14 mei 2011 20:45 schreef CrazyPrincess het volgende:
Dank dames! Ik ga vanaf nu dagelijks keiharde drinktraining doen
Overigens heb ik drinken met mijn hulp al wel gedaan en dat ging redelijk. Dacht alleen dat ik wel eens iemand gehoord had over zelf drinken bij 8 maanden en toen dacht ik dat Truus nogal achterliep wat dat betreft, maar dat blijkt dus mee te vallen
Het leek mij juist wel een mooie investering in een relaxte toekomst. Net als Rapley, kost wat moeite, maar een kind dat zelf eet is uiteindelijk veel relaxter dan elke dag een kind moeten voederen.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 20:49 schreef WupWup het volgende:
Ik denk dat het vooral is waar je zelf zin in hebt. Ik ben eigenlijk te lui geweest voor bekertrainingMooie klus voor in de zomer als het niet erg is om water over je hoofd te gooien.
Truus gaat met losse handjes. Wel enorm geconcentreert drinken en dan die handjes ingespannen in de breedte alsof ze d'r evenwicht moet houdenquote:Op zaterdag 14 mei 2011 20:51 schreef Orea het volgende:
[..]
Hehe!!muppet houdt wel vast, samen met mij.. maar zodra ik loslaat (laatst met lekker weer buiten wel eens geprobeerd
) ging het mis
tot schaterlachen (van ons beiden
) aan toe.. Veel te leuk spelletje!
Eens hoor. Dat is ook mijn insteek. Maar ik wil er wel wat bewuster mee aan de slag gaan. Nu vergeet ik het steedsquote:Op zaterdag 14 mei 2011 20:52 schreef Claudia_x het volgende:
Het is hier niet echt training geweest. We aten samen en ik gaf hem dan tussendoor drinken. Ergens voor zijn eerste verjaardag kon hij het zelf. Het ging heus wel eens mis, maar ach, het was maar water. Later zijn we uit gemakzucht wel eens een tuit gaan gebruiken, bijvoorbeeld als we hem melk gaven.
Het is volgens mij niet zo heel boeiend hoe je dit aanpakt. Uiteindelijk leren ze allemaal wel uit een beker drinken. Vanwege de tanden en de spraakontwikkeling wordt er wel gehamerd op drinken uit een gewone beker, maar dat is voor mij niet echt de motivatie geweest om het zo aan te pakken.
Hoezo training, mijn kind doet dat zelfquote:Op zaterdag 14 mei 2011 20:52 schreef Asyniur het volgende:
Weet je wat ook een mooie plek is? Gewoon in bad!
Oh maar ik heb ook totaal niet het idee dat ik enige moeite heb moeten doen voor Rapleyquote:Op zaterdag 14 mei 2011 20:52 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Het leek mij juist wel een mooie investering in een relaxte toekomst. Net als Rapley, kost wat moeite, maar een kind dat zelf eet is uiteindelijk veel relaxter dan elke dag een kind moeten voederen.
Klopt, maar, in ons geval in ieder geval, geeft het wel meer rommelquote:Op zaterdag 14 mei 2011 21:09 schreef WupWup het volgende:
[..]
Oh maar ik heb ook totaal niet het idee dat ik enige moeite heb moeten doen voor RapleyJúist niet zou ik bijna willen stellen, kind doet het allemaal zelf.
Zo kwam ik erachter dat Harry dus wél zelf uit een beker kon drinkenquote:Op zaterdag 14 mei 2011 21:01 schreef pessie het volgende:
[..]
Hoezo training, mijn kind doet dat zelf![]()
Toelichting: Nathan heeft ook een beker als badspeelgoed, gisteren zat hij in bad heerlijk aan het kliederen met de beker en lekker tegen zn mond aan te houden, hij goot 95% over zich heen, maar goed, dat lijkt me goed in baduiteindelijk maakte hij wel een paar keer serieuze drinkbewegingen. Verder kan Nathan uit een beker drinken en uit een waterflesje (beide als ik vasthou) maar rietjesbeker is ook handig om te kunnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |