abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 mei 2011 @ 19:31:34 #203
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96900049
Staat of valt dat met één kapot stel dan ja? :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_96900087
Als er enkelspoor is wel ja.
  maandag 16 mei 2011 @ 19:32:50 #205
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96900162
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 19:32 schreef Bitlord het volgende:
Als er enkelspoor is wel ja.
:')

Ik ga er even vanuit dat ze dat ding morgenochtend wel weggesleept zullen hebben :') Is dat heel raar?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_96900180
quote:
11s.gif Op maandag 16 mei 2011 19:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Staat of valt dat met één kapot stel dan ja? :')
Nou ja. Er zijn 7 treinstellen. Doordat er 1 stel tot Gorinchem rijdt steeds, kan je in de spits alle treinen 6 bakken geven. Volgens mij lukt dat niet als er 1 kapot is.
Dat was bij veolia op de heuvellandlijn toch ook.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_96901709
Hoe kunnen er dan zo vaak stellen bij de wasstraat in Rotterdam staan? Of gaan die na de ochtendspits heen en voor de avondspits terug?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 mei 2011 @ 19:52:36 #208
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_96901745
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 19:52 schreef KapiteinT het volgende:
Hoe kunnen er dan zo vaak stellen bij de wasstraat in Rotterdam staan? Of gaan die na de ochtendspits heen en voor de avondspits terug?
jep
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport maandag 16 mei 2011 @ 19:54:20 #209
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_96901898
De start van de FStM (de stoomtrein tussen Sneek en Stavoren) is uitgesteld tot volgend jaar: de loc is nog altijd niet goedgekeurd, en in Nederland kost het nog zeker acht weken om ATB in te bouwen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_96901984
Jammer, hoor. Zag mijzelf deze zomer al zitten in ICK op dat traject.
  maandag 16 mei 2011 @ 20:16:09 #211
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96903820
Afgelopen weekend ben ik even naar Stockholm geweest om mijn beste vriend op te zoeken die daar in 2007 naartoe geëmigreerd is en die ik sindsdien niet gezien had :) Ik zal jullie verder niet vermoeien met foto's van bier en barbecue, hier wel een kleine impressie van het spoorgebeuren daar.

1. Utrecht Centraal, 12 mei 2011. AnsaldoBreda-schandvlek V250 getrokken door 2 diesellocs op weg naar misschien wel de Watergraafsmeer.



2. Solrød Strand (DK), 13 mei 2011. S-Tog stel 8203 is net aangekomen en rijdt als leeg mat door naar Køge.



3. Køge (DK), 13 mei 2011. Tweebaks dieseltreinstel 4044 komt zojuist binnen als stoptrein naar Roskilde vanuit Naestved.



4. Køge (DK), 13 mei 2011. Twee stellen van de S-Tog op hun eindpunt. Mooi man, sluitseinen :P



5. Nässjö (SE), 13 mei 2011. Ook anno 2011 rijden er nog steeds dieselmotorwagens rond in Zweden. Hier treinstel 1299 van een lokale vervoerder.



6. Stockholm Central, 13 mei 2011. Na een treinreis van 22½ uur kwam ik aan in Stockholm. Hier de X2000 die mij daarheen bracht vanuit København H. Het duurt nog wel even voordat de X2000 een fatsoenlijke hogesnelheidstrein is. Het is leuk als je met kantelbaktechniek 200 km/h kunt rijden op "normaal" spoor, maar comfortabel is het niet echt. Daarnaast blijft er door 11 halteringen, variërend van zo'n 4 tot ruim 10 minuten (!!) ook niet veel over van de snelheid. Tot slot is de laatste 180 km vanaf Norrköping tot Stockholm grotendeels enkelspoor. Over 647 km doet het ding ruim 5½ uur. Overigens is er sinds kort (eind 2007 was het nog niet zo) een tunnel klaar tussen de Zweedse kant van de Øresundsbron en station Malmö C, waardoor de X2000 tegenwoordig vanuit København H kan vertrekken. (Situatie lijkt heel erg op Antwerpen Centraal, voor wie daarmee bekend is :) )



7. Stockholm Central, 13 mei 2011. Dubbeldeks treinstel 3321 als trein naar Gävle Central. Zo lelijk als ze van buiten zijn, zo comfortabel zijn ze van binnen :Y



8. Stockholm Central, 15 mei 2011. Green Cargo-loc 1274 staat aan het eind van het perron. Links mijn maat Yvo.



9. Nässjö (SE), 15 mei 2011. Tweebaks treinstel 1405 van de Krösatågen.



10, 11. København H, 15 mei 2011. De tweede omstreden AnsaldoBreda-schandvlek van dit weekend: De IC4 van DSB.





Tot slot nog 2 metrostellen uit Stockholm:





Enjoy :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 16 mei 2011 @ 20:19:09 #212
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_96904093
Mooie plaatjes Fles!
  maandag 16 mei 2011 @ 20:19:58 #213
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_96904164
Løke plåtën!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 16 mei 2011 @ 20:30:19 #214
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_96904984
Prachtplaten, Fles!

En zat die Coradia van Alstom (foto #7) lekker?
pi_96906403
quote:
7s.gif Op maandag 16 mei 2011 20:16 schreef Dr_Flash het volgende:
7. Stockholm Central, 13 mei 2011. Dubbeldeks treinstel 3321 als trein naar Gävle Central. Zo lelijk als ze van buiten zijn, zo comfortabel zijn ze van binnen :Y

[ afbeelding ]
Wauw, :o dat is echt nog veel lelijker dan die vogelbekdieren die met St. Juttemis misschien hier op de HSL gaan rijden _O-
  maandag 16 mei 2011 @ 20:51:38 #216
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_96906503
Het zijn dubbeldekkers. En ze rijden. Ook in de winter.

Dat valt van NS' meest recente bestellingen niet altijd te zeggen :')
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 mei 2011 @ 20:54:39 #217
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_96906746
Leuk Fles.

Reed die IC4 nog of stond het ding te wachten op een sleep?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_96908097
Wat is er mis met 4.5 uur naar Stockholm? Dat doet de auto niet zo snel hoor.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 16 mei 2011 @ 21:15:38 #219
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_96908345
Die IC4 is itt de V250 nog wel mooi te noemen. Deens ontwerp, toch? 8-) Oh en wat een vette loc, die Zweedse O+
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  maandag 16 mei 2011 @ 21:22:54 #220
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96908935
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2011 20:30 schreef James1988 het volgende:
Prachtplaten, Fles!

En zat die Coradia van Alstom (foto #7) lekker?
Heb er dit weekend niet in gezeten :) Maar ik ken ze van een paar jaar geleden :Y Prima treintjes :Y

En ik heb nog speciaal een foto gemaakt van het logo van Alstom vlakbij het station van Norrköping *O*

quote:
14s.gif Op maandag 16 mei 2011 20:54 schreef Peterselieman het volgende:
Leuk Fles.

Reed die IC4 nog of stond het ding te wachten op een sleep?
Hij zou gaan rijden naar Lintorp, maar voordat er echt beweging was, kwam mijn CNL voorrijden. Dus dat heb ik niet kunnen bewijzen :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_96908996
Mooi reisverslag Fles! :)

quote:
7s.gif Op maandag 16 mei 2011 20:16 schreef Dr_Flash het volgende:
6. Stockholm Central, 13 mei 2011. Na een treinreis van 22½ uur kwam ik aan in Stockholm. Hier de X2000 die mij daarheen bracht vanuit København H. Het duurt nog wel even voordat de X2000 een fatsoenlijke hogesnelheidstrein is. Het is leuk als je met kantelbaktechniek 200 km/h kunt rijden op "normaal" spoor, maar comfortabel is het niet echt. Daarnaast blijft er door 11 halteringen, variërend van zo'n 4 tot ruim 10 minuten (!!) ook niet veel over van de snelheid. Tot slot is de laatste 180 km vanaf Norrköping tot Stockholm grotendeels enkelspoor. Over 647 km doet het ding ruim 5½ uur. Overigens is er sinds kort (eind 2007 was het nog niet zo) een tunnel klaar tussen de Zweedse kant van de Øresundsbron en station Malmö C, waardoor de X2000 tegenwoordig vanuit København H kan vertrekken. (Situatie lijkt heel erg op Antwerpen Centraal, voor wie daarmee bekend is :) )

[ afbeelding ]
Wat is er dan zo oncomfortabel aan?

Ik ben niet in Zweden geweest maar wel in Portugal, en daar haalt de kantelbaktrein op normaal spoor ongeveer dezelfde snelheid: Porto-Faro is 663 km in 5:39 uur. Ik vond het zelf prima comfortabel, de kantelbaktrein trilde en schudde zelfs duidelijk minder dan de langzamere gewone IC.

Maar om een of andere reden lag wel bij elke stoel een kotszakje. Heeft het oncomfortabele van de X2000 ook daarmee te maken, of is dat iets anders?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2011 21:27:06 ]
  maandag 16 mei 2011 @ 21:24:29 #222
258802 Yreal
henk..!
pi_96909052
quote:
7s.gif Op maandag 16 mei 2011 20:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Afgelopen weekend ben ik even naar Stockholm geweest om mijn beste vriend op te zoeken die daar in 2007 naartoe geëmigreerd is en die ik sindsdien niet gezien had :) Ik zal jullie verder niet vermoeien met foto's van bier en barbecue, hier wel een kleine impressie van het spoorgebeuren daar.

1. Utrecht Centraal, 12 mei 2011. AnsaldoBreda-schandvlek V250 getrokken door 2 diesellocs op weg naar misschien wel de Watergraafsmeer.

[ afbeelding ]

2. Solrød Strand (DK), 13 mei 2011. S-Tog stel 8203 is net aangekomen en rijdt als leeg mat door naar Køge.

[ afbeelding ]

3. Køge (DK), 13 mei 2011. Tweebaks dieseltreinstel 4044 komt zojuist binnen als stoptrein naar Roskilde vanuit Naestved.

[ afbeelding ]

4. Køge (DK), 13 mei 2011. Twee stellen van de S-Tog op hun eindpunt. Mooi man, sluitseinen :P

[ afbeelding ]

5. Nässjö (SE), 13 mei 2011. Ook anno 2011 rijden er nog steeds dieselmotorwagens rond in Zweden. Hier treinstel 1299 van een lokale vervoerder.

[ afbeelding ]

6. Stockholm Central, 13 mei 2011. Na een treinreis van 22½ uur kwam ik aan in Stockholm. Hier de X2000 die mij daarheen bracht vanuit København H. Het duurt nog wel even voordat de X2000 een fatsoenlijke hogesnelheidstrein is. Het is leuk als je met kantelbaktechniek 200 km/h kunt rijden op "normaal" spoor, maar comfortabel is het niet echt. Daarnaast blijft er door 11 halteringen, variërend van zo'n 4 tot ruim 10 minuten (!!) ook niet veel over van de snelheid. Tot slot is de laatste 180 km vanaf Norrköping tot Stockholm grotendeels enkelspoor. Over 647 km doet het ding ruim 5½ uur. Overigens is er sinds kort (eind 2007 was het nog niet zo) een tunnel klaar tussen de Zweedse kant van de Øresundsbron en station Malmö C, waardoor de X2000 tegenwoordig vanuit København H kan vertrekken. (Situatie lijkt heel erg op Antwerpen Centraal, voor wie daarmee bekend is :) )

[ afbeelding ]

7. Stockholm Central, 13 mei 2011. Dubbeldeks treinstel 3321 als trein naar Gävle Central. Zo lelijk als ze van buiten zijn, zo comfortabel zijn ze van binnen :Y

[ afbeelding ]

8. Stockholm Central, 15 mei 2011. Green Cargo-loc 1274 staat aan het eind van het perron. Links mijn maat Yvo.

[ afbeelding ]

9. Nässjö (SE), 15 mei 2011. Tweebaks treinstel 1405 van de Krösatågen.

[ afbeelding ]

10, 11. København H, 15 mei 2011. De tweede omstreden AnsaldoBreda-schandvlek van dit weekend: De IC4 van DSB.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Tot slot nog 2 metrostellen uit Stockholm:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Enjoy :s)
Hippe foto´s.

Die V250 op de eerste foto heb ik vandaag nog in gewerkt :D
  maandag 16 mei 2011 @ 21:30:53 #223
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96909593
quote:
7s.gif Op maandag 16 mei 2011 21:22 schreef Dr_Flash het volgende:

Hij zou gaan rijden naar Lintorp,
Ik kan heel dat Lintorp niet vinden -O- Wie weet waar die IC4's rijden in Denemarken? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 16 mei 2011 @ 21:34:41 #224
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_96909869
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 21:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik kan heel dat Lintorp niet vinden -O- Wie weet waar die IC4's rijden in Denemarken? :?
Er is wel een Lintrup, kan dat ook? :)
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 16 mei 2011 @ 21:36:30 #225
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96910024
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 21:23 schreef Igen het volgende:
Mooi reisverslag Fles! :)

[..]

Wat is er dan zo oncomfortabel aan?

Ik ben niet in Zweden geweest maar wel in Portugal, en daar haalt de kantelbaktrein op normaal spoor ongeveer dezelfde snelheid: Porto-Faro is 663 km in 5:39 uur. Ik vond het zelf prima comfortabel, de kantelbaktrein trilde en schudde zelfs duidelijk minder dan de langzamere gewone IC.

Maar om een of andere reden lag wel bij elke stoel een kotszakje. Heeft het oncomfortabele van de X2000 ook daarmee te maken, of is dat iets anders?
Nou ja het bochtgedrag he :) De bochtstraal blijft hetzelfde, en de energie is evenredig met het kwadraat van de snelheid. Dus het is gewoon een pure rollercoaster. Ja kantelbak vergoedt iets, maar zo extreem sophisticated zijn die dingen ook niet hoor :')

Op de terugweg werd ie trouwens in Malmö opgeheven, en men werd verzocht zich voor Köpenhamn in de Oresundstog te persen. Maar natuurlijk blijft de X2000 nog wel even net lang genoeg voor rood sein staan zodat iedereen het voor de neus wegrijden van de Oresundstog kan meemaken. En natuurlijk is de daaropvolgende te laat. Het filmpje zal ik u besparen, mijn postrechten zijn me nog wel IETS waard.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 16 mei 2011 @ 21:37:17 #226
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_96910080
Het ontwerp van de IC4 is een gevolg van een compromis tussen Italiaans en Deens ontwerp. Ziet er inderdaad niet verkeerd uit, jammer dat het van die meuk is verder.

@Fles: foto? :D
  maandag 16 mei 2011 @ 21:39:28 #227
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96910274
Oh en toen ik een biertje wilde afrekenen in de bar van de X2000 met een creditcard, bleek dat ik geen zweedse cc had :o

Ehm. Het is een MasterCard. Afrekenen met je donder :(

Ja maar :o Als het een Zweedse was, had ik een legitimatie nodig gehad. Een card die er Nederlands uit ziet, ach, dat is allang goed :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 16 mei 2011 @ 21:40:46 #228
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_96910392
_O- Prachtig
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 mei 2011 @ 21:40:49 #229
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_96910399
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 21:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik kan heel dat Lintorp niet vinden -O- Wie weet waar die IC4's rijden in Denemarken? :?
Lyntog?

Dat is een treintype, zoals we hier Intercity, sneltrein, stoptrein of sprinter hebben

Het staat voor extra snelle trein
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 16 mei 2011 @ 21:42:17 #230
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_96910537
Die trein op foto 7 is trouwens van een dochterbedrijf van DSB en is gemaakt door Bombardier, ooit ontworpen door ADtranz (vandaar de gelijkenis met de RegioShuttle)
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 16 mei 2011 @ 21:42:55 #231
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96910596
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2011 21:37 schreef James1988 het volgende:
@Fles: foto? :D
Op de heenweg had hij samen met het bordje van Norrköping gekund... Jammer. EN dan heb ik nog het bordje van Norrköping Goederenstation gemist, en dat was mijn eigen schuld. :(

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 16 mei 2011 @ 21:44:35 #232
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96910722
quote:
14s.gif Op maandag 16 mei 2011 21:40 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Lyntog?

Dat is een treintype, zoals we hier Intercity, sneltrein, stoptrein of sprinter hebben

Het staat voor extra snelle trein
Ja dat weet ik. Misschien ben ik daar wel mee in de war gewoon -O- ik was echt ZO kwaad dat die X2 in Malmö opgeheven werd :X
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 16 mei 2011 @ 21:45:45 #233
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_96910832
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 21:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja dat weet ik. Misschien ben ik daar wel mee in de war gewoon -O- ik was echt ZO kwaad dat die X2 in Malmö opgeheven werd :X
Had je niet met die IC4 mee kunnen gaan? Wie weet wanneer je nog een keer de kans krijgt in een AnsaldoBreda product te zitten..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 16 mei 2011 @ 21:46:35 #234
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96910923
quote:
12s.gif Op maandag 16 mei 2011 21:45 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Had je niet met die IC4 mee kunnen gaan? Wie weet wanneer je nog een keer de kans krijgt in een AnsaldoBreda product te zitten..
:D welnee joh, ik was er ZO KLAAR mee :')

Ik dacht "nu die CNL in en verder iedereen bekhouwe" _O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_96918596
Zo, fuck NS Hispeed. Net Deventer - Berlijn - Praag - Wenen - Budapest - München - Utrecht via bahn.de en oebb.at geboekt. Enige wat je kon boeken bij NS Hispeed was Deventer - Berlijn en Frankfurt - Utrecht maar die waren al uitverkocht, terwijl bij bahn.de nog genoeg voorradig was :P
pi_96918945
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 23:19 schreef Zug-Chef het volgende:
Zo, fuck NS Hispeed. Net Deventer - Berlijn - Praag - Wenen - Budapest - München - Utrecht via bahn.de en oebb.at geboekt. Enige wat je kon boeken bij NS Hispeed was Deventer - Berlijn en Frankfurt - Utrecht maar die waren al uitverkocht, terwijl bij bahn.de nog genoeg voorradig was :P
Nice. BahnCard dabei? :P
  maandag 16 mei 2011 @ 23:25:43 #237
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96919066
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 23:19 schreef Zug-Chef het volgende:
Zo, fuck NS Hispeed. Net Deventer
Ich verstehe nur Bahnhof O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_96919589
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 23:24 schreef Socios het volgende:

[..]

Nice. BahnCard dabei? :P
Neuh, allemaal Europa-specials.
pi_96919683
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 23:32 schreef Zug-Chef het volgende:
Neuh, allemaal Europa-specials.
Dat snap ik. :+

Met BahnCard nog eens 25% extra korting. Met zo'n lange vette reis dat er al in één keer uit.
pi_96920158
Zit wel steeds 3 a 4 dagen tussen, maarja. Ach ik vind het wel best. Vond dit al goedkoop genoeg :P (Prijzen voor 2p)
pi_96920425
Is er eigenlijk al een opvolger bekend voor virm intercity materieel?

Zeker spitstreinen moeten ze een vliegtuigindeling gaan geven.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 mei 2011 @ 23:49:00 #242
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_96920667
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 23:44 schreef TheFrankey het volgende:
Is er eigenlijk al een opvolger bekend voor virm intercity materieel?
Nee. Het eerste VIRM is nu 15 jaar oud en het moet nog zeker een keer zo lang meegaan. Qua intercitymaterieel zit de NS op dit moment gewoon goed.

Dat het in de spits druk is, is logisch. Daarom zijn er voor die treinen ook veel staanplaatsen berekend.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_96920806
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 23:44 schreef TheFrankey het volgende:
Zeker spitstreinen moeten ze een vliegtuigindeling gaan geven.
Neuh, dat is niet handig kwa in/uitstappen per zitplaats en het past ook niet kwa profiel.
  maandag 16 mei 2011 @ 23:54:05 #244
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96921020
quote:
14s.gif Op maandag 16 mei 2011 23:49 schreef Peterselieman het volgende:
Dat het in de spits druk is, is logisch. Daarom zijn er voor die treinen ook veel staanplaatsen berekend.
EHm :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 mei 2011 @ 00:06:54 #245
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_96921901
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 23:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

EHm :')
Ik ga er niet vanuit dat je een zitplaats op een zeer druk traject kunt eisen ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 17 mei 2011 @ 00:21:53 #246
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_96922756
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 00:06 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik ga er niet vanuit dat je een zitplaats op een zeer druk traject kunt eisen ;)
Ik opperde het dak als mogelijkheid voor een meneer die 4 zitplaatsen opeiste voor zijn gezelschap om 23.23 op A'dam CS op zaterdagavond naar Nijmegen, vondttie niet leuk :P
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 17 mei 2011 @ 00:24:07 #247
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96922845
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 00:06 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik ga er niet vanuit dat je een zitplaats op een zeer druk traject kunt eisen ;)
Eisen is een ander verhaal. Maar simpelweg vervoer inzetten op staanplaatsen dat hebben we de laatste 65 jaar niet meer meegemaakt. En erger nog, nu moet je er nog voor betalen ook.

Dus ja, eigenlijk eis ik wel een zitplaats ja. Of ten hoogste iets als een 120% bezetting in de piekspits.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 mei 2011 @ 00:29:20 #248
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_96923113
Dat is zeker in bepaalde stoptreinen onhaalbaar. In IC's kan het regelmatig wel gehaald worden.

Punt waar je rekening mee moet houden is de spreiding van mensen. Regelmatig kun je in drukke treinen aan de ene zijde nog zitten, terwijl ze aan de andere zijde als haringen in een ton staan.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_96923353
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 00:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Eisen is een ander verhaal. Maar simpelweg vervoer inzetten op staanplaatsen dat hebben we de laatste 65 jaar niet meer meegemaakt. En erger nog, nu moet je er nog voor betalen ook.

Dus ja, eigenlijk eis ik wel een zitplaats ja. Of ten hoogste iets als een 120% bezetting in de piekspits.
Stel je je nu niet een beetje aan, met je 65 jaar geleden? :')

Ik wou hier nou eigenlijk een vergelijking neerzetten tussen stoptreinen en metro's, maar toen besefte ik me dat in de metro hier (op de lijn A'dam Centraal - Gein), bij welk station ik ook instapt, ik eigenlijk altijd wel een zitplaats heb. :X

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2011 00:37:00 ]
  dinsdag 17 mei 2011 @ 00:36:59 #250
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96923402
Als je met 3 Veetjes rijdt okee. Maar in 1 zesbaks SLT gaat dat argument al niet op natuurlijk.

Enneh "onhaalbaar" is niks. Zet maar gewoon genoeg ijzer in.

Niet dat geouwehoer van "ja smorgens om 8 uur moet 4 bakken enkeldeks per half uur genoeg zijn" terwijl iedereen weet dat het dat niet is.

Oh ja, dat is natuurlijk een "reizigersoverschot". Tsja, schuld van de reizigers dus :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 17 mei 2011 @ 00:37:29 #251
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96923425
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 00:35 schreef Igen het volgende:

[..]

Stel je je nu niet een beetje aan, met je 65 jaar geleden? :')
Een beetje. Meer niet :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_96923532
Bij IC's snap ik het trouwens wel. Als op Amersfoort weer eens een idioot korte trein aan komt zetten en je tot Zwolle of Apeldoorn in het gangpad mag staan dan vind ik dat ook niet echt tof.

Maar op korte stoptreintrajecten vind ik dat je niet moet zeuren, zeker niet als het erop neer zou komen dat NS extra treinen moet bestellen zodat je niet zou hoeven staan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2011 00:41:35 ]
pi_96924133
Met het opbouwen van dd-ar naar intercitymateriaal, moet er in elk geval genoeg materiaal aanwezig zijn, lijkt mij. Voor stoptreinen is dat een heel ander verhaal. Daar is tegen die tijd alleen nog maar SGMm en SLT voor. En dat zelfs zonder de laatste SLT bestellingen (die gecanceld zijn vanwege de wc's). Ik kan mij niet voorstellen dat dat genoeg is om voldoende capaciteit te bieden voor alle stoptreinen. Voor trajecten als Utrecht-Zwolle zijn toch echt dubbeldekkers nodig.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 07:22:55 #254
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_96926398
IC's worden normaal gesproken gepland zodat iedereen een zitplaats heeft, stoptreinen niet. Helaas verdelen de reizigers zich nooit netjes over de trein. En NS schijnt heel erg bezig te zijn met het snijden in materieelinzet: de vol-norm wordt op sommige treinen bewust gehaald omdat dat de inzet van een treinstel scheelt. Ik snap het wel, NS is een commercieel bedrijf, maar ik vind het wel kut en ik snap dat de reiziger NS daarvoor een lagere klantwaardering geeft.

En er gaat een dag komen dat ik gewoon op mensen hun tas ga zitten als die naast ze staat.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 17 mei 2011 @ 07:24:57 #255
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_96926413
Wat mij ook erg vaak op valt: De spreiding van de reizigers is slecht. NS rijdt met 15 bakken ICMm, en nog presteren het in het midden knetterdruk te krijgen, maar achteraan of vooraan nog genoeg zitplek is..
Maar dat is bij elk mat. soort..
  dinsdag 17 mei 2011 @ 08:26:45 #256
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_96927012
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 07:24 schreef greavy het volgende:
Wat mij ook erg vaak op valt: De spreiding van de reizigers is slecht. NS rijdt met 15 bakken ICMm, en nog presteren het in het midden knetterdruk te krijgen, maar achteraan of vooraan nog genoeg zitplek is..
Maar dat is bij elk mat. soort..
Dat is idd dom gedrag van de reiziger, gecombineerd met het feit dat NS te onbetrouwbaar is qua materieelinzet. Als ik doorloop naar het eind van het perron zul je altijd zien dat ze met een stel te weinig rijden.

Ook leuk: station Gouda wordt verbouwd, een deel van het perron heeft nu geen overkapping. Dus staat daar niemand (oei, het spettert!). Grappig om te zien.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 17 mei 2011 @ 09:07:34 #257
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_96927813
"Door een aanrijding met een persoon rijden er tussen Boxtel en Oisterwijk geen treinen, prognose tot 12.00u."

Ik zit in de trein van Breda naar Den Bosch, en die deed een snelremming net voorbij Tilburg Reeshof. De conducteur legde uit dat dit door een alarmoproep kwam i.v.m. die aanrijding.

Opvallend dat ook treinen die zo ver uit de buurt zijn (Tilburg - Boxtel is nog wel even) een snelremming doen, vooral als ze niet eens naar Boxtel gaan.
pi_96928727
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 07:24 schreef greavy het volgende:
Wat mij ook erg vaak op valt: De spreiding van de reizigers is slecht. NS rijdt met 15 bakken ICMm, en nog presteren het in het midden knetterdruk te krijgen, maar achteraan of vooraan nog genoeg zitplek is..
Maar dat is bij elk mat. soort..
Altijd leuk in de IC van Amsterdam naar Schiphol, die met z'n voorkant bij de trap stopt. Voorin helemaal vol met grote koffers, en de achterste bakken zijn zo goed als leeg.

Toeristen. :N
  dinsdag 17 mei 2011 @ 09:57:23 #259
258802 Yreal
henk..!
pi_96929077
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 09:45 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Altijd leuk in de IC van Amsterdam naar Schiphol, die met z'n voorkant bij de trap stopt. Voorin helemaal vol met grote koffers, en de achterste bakken zijn zo goed als leeg.

Toeristen. :N
Dat blijft echt Janken op schiphol. Dat de ene groep met koffers zich eruit probeert te worstelen terwijlen de volgende groep met koffers in de deuropening gaat staan :'( :'( :'( :'(
pi_96929176
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 07:24 schreef greavy het volgende:
Wat mij ook erg vaak op valt: De spreiding van de reizigers is slecht. NS rijdt met 15 bakken ICMm, en nog presteren het in het midden knetterdruk te krijgen, maar achteraan of vooraan nog genoeg zitplek is..
Maar dat is bij elk mat. soort..
Doorloopkoppen _O_
dag
  dinsdag 17 mei 2011 @ 10:00:58 #261
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96929224
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 07:22 schreef Duvel het volgende:
En NS schijnt heel erg bezig te zijn met het snijden in materieelinzet: de vol-norm wordt op sommige treinen bewust gehaald omdat dat de inzet van een treinstel scheelt. Ik snap het wel, NS is een commercieel bedrijf, maar ik vind het wel kut en ik snap dat de reiziger NS daarvoor een lagere klantwaardering geeft.
Het is gewoon waardeloos. Er wordt puur uit overwegingen van eigen gewin een onvolledig produkt geleverd zonder dat je daar als klant wat aan kunt doen. Ja, "een lagere klantwaardering geven" :') Daar zal lekker iemand wakker van liggen ja.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 17 mei 2011 @ 10:28:09 #262
271494 stinow
of the Afghaan
pi_96930231
Die X2000 is echt een riant treintje qua looks vind ik.

Destijds ook in gezeten in rondreis door Europa (Malmo traject idd).
Ik ging hier geloof ik ook op een moment met de trein op een boot.. (hoog WTF moment) :D.
Like a vulcano! (C) Voodoo Lady
pi_96930579
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 09:07 schreef James1988 het volgende:
"Door een aanrijding met een persoon rijden er tussen Boxtel en Oisterwijk geen treinen, prognose tot 12.00u."

Ik zit in de trein van Breda naar Den Bosch, en die deed een snelremming net voorbij Tilburg Reeshof. De conducteur legde uit dat dit door een alarmoproep kwam i.v.m. die aanrijding.

Opvallend dat ook treinen die zo ver uit de buurt zijn (Tilburg - Boxtel is nog wel even) een snelremming doen, vooral als ze niet eens naar Boxtel gaan.
Een alarm-oproep gaat al gauw naar het hele gebied van een treindienstleider, aangezien het vaak niet exact duidelijk is waar het gevaar zit, en eerst alle treinen in de buurt tegelijk stilzetten dan sneller gaat dan uitzoeken welke treinen je stil moet zetten. Misschien ben je dan namelijk al te laat...
pi_96930673
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 08:26 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat is idd dom gedrag van de reiziger, gecombineerd met het feit dat NS te onbetrouwbaar is qua materieelinzet. Als ik doorloop naar het eind van het perron zul je altijd zien dat ze met een stel te weinig rijden.

Ook leuk: station Gouda wordt verbouwd, een deel van het perron heeft nu geen overkapping. Dus staat daar niemand (oei, het spettert!). Grappig om te zien.
Dagelijks gezien in Den Bosch. De IC naar Utrecht rijd in de spits vaak met 12 bakken, maar vaak ook met 10 of 8 (of zelfs 6). De weinigen die dan netjes tot het bordje 12 staan zie je dan grommend terug lopen. Om die reden bleef ik ook altijd maar hangen tussen de bordjes 8-10 want ongeveer de helft van de keren is de trein kleiner dan 12 bakken.

Het is niet geheel aan de NS, reizigers zijn inderdaad bang voor een spatje regen. Of willen niet meer dan 10 stappen lopen vanaf een trap of rookpaal. Maar als de treinen zo onberekenbaar zijn is verspreiden over het perron ook lastig.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 09:45 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Altijd leuk in de IC van Amsterdam naar Schiphol, die met z'n voorkant bij de trap stopt. Voorin helemaal vol met grote koffers, en de achterste bakken zijn zo goed als leeg.

Toeristen. :N
Ik heb de opstelling van de treinen naar schiphol zo ver op de A-zijde ook nooit gesnapt. Ja het zal perrobtechnisch vast efficienter zijn als je op de B-zijde nog een trein kan zetten. Maar gezien het de vrij smalle perrons die ook nog eens vol staan met allerhande obstakels lijkt het mij toch veel logischer om die treinen te verdelen over minstens twee trappen (en tunnels).
pi_96931109
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 10:39 schreef Fixers het volgende:

[..]

Ik heb de opstelling van de treinen naar schiphol zo ver op de A-zijde ook nooit gesnapt. Ja het zal perrobtechnisch vast efficienter zijn als je op de B-zijde nog een trein kan zetten. Maar gezien het de vrij smalle perrons die ook nog eens vol staan met allerhande obstakels lijkt het mij toch veel logischer om die treinen te verdelen over minstens twee trappen (en tunnels).
Op de B-zijde staat vaak nog een andere trein, dus verder doorrijden is geen optie. Waarom is het zo moeilijk voor toeristen (en dagjesmensen) dat een trein langer is dan de eerste bak?

En maar zeuren dat het zo vol is in de trein.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 11:29:32 #266
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_96932448
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 10:37 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Een alarm-oproep gaat al gauw naar het hele gebied van een treindienstleider, aangezien het vaak niet exact duidelijk is waar het gevaar zit, en eerst alle treinen in de buurt tegelijk stilzetten dan sneller gaat dan uitzoeken welke treinen je stil moet zetten. Misschien ben je dan namelijk al te laat...
Bijna goed. Een alarmoproep gaat altijd naar het hele gebied van de trdl. We kunnen niet een alarmoproep uitzenden naar specifieke treinen of een specifiek stuk baan. Dus zodra ik op die alarmknop druk, krijgen alle machinisten in mijn gebied het alarmsignaal. En dat is voor een machinist het teken om boven op de rem te gaan en op zicht te gaan rijden.

Als ik dus op het baanvak Leeuwarden-Groningen zit en er gebeurt bij Hardegarijp iets waarvoor ik een alarmoproep plaats, zullen de treinen bij Zuidhorn ook een snelremming maken.

Ik kan natuurlijk daarna machinisten die normaal mogen rijden terugbellen, maar dat is van later zorg. De veiligste trein is een stilstaande trein.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 11:33:15 #267
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96932576
quote:
13s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 10:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het is gewoon waardeloos. Er wordt puur uit overwegingen van eigen gewin een onvolledig produkt geleverd zonder dat je daar als klant wat aan kunt doen. Ja, "een lagere klantwaardering geven" :') Daar zal lekker iemand wakker van liggen ja.
Net wel 10 minuten lang een enquete in kunnen vullen waarin alle vragen ongeveer 4 keer voorkwamen, en het ging ALLEEN MAAR over informatievoorziening. Men wil helemaal niet horen hoe reizigers het vinden om als haringen in een tonnetje geperst te worden :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_96934202
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 10:52 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Op de B-zijde staat vaak nog een andere trein, dus verder doorrijden is geen optie. Waarom is het zo moeilijk voor toeristen (en dagjesmensen) dat een trein langer is dan de eerste bak?

En maar zeuren dat het zo vol is in de trein.
Je kent de situatie op Amsterdam CS? De treinen naar schiphol vertrekken daar op de A-zijde, vanaf het uiterste puntje ver buiten de stationsoverkapping. Het is voor een onervaren reiziger niet logisch dat belangrijke treinen met veel reizigers en bagage stoppen op een dusdanige plek dat niet iedereen over één lullig trapje moet. Een ervaren reiziger weet met een zekerheid van hooguit 20% te voorspellen hoelang een trein is. Wat verwacht je dan van een toerist?

In het geval van de treinen naar schiphol, kan daar best rekening mee gehouden worden. Helemaal als je ze ook nog dure eerste klas kaartjes aansmeert. Of zijn die tickets to Amsterdam automaten inmiddels aangepast?
pi_96934304
Ook altijd zo leuk in Amsterdam: voor de Beneluxtrein chronisch verkeerd omroepen aan welke kant de eerste klas rijtuigen zich bevinden :') .
  dinsdag 17 mei 2011 @ 12:25:29 #270
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_96934520
quote:
13s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 10:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het is gewoon waardeloos. Er wordt puur uit overwegingen van eigen gewin een onvolledig produkt geleverd zonder dat je daar als klant wat aan kunt doen. Ja, "een lagere klantwaardering geven" :') Daar zal lekker iemand wakker van liggen ja.
Ik heb het ook niet verzonnen, maar op de NoordOost is de reserve blijkbaar teruggebracht tot niveautje kut: een paar keer per week is bij de Hagenees danwel de Rotterdammer een stel manco. Leuk hoor, de IC Rotterdam - Utrecht met een drietje. :r
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 17 mei 2011 @ 12:27:12 #271
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_96934575
Daarom zou er op de CTA's gewoon moeten worden aangegeven waar welke bakken stoppen. Eerste klas tonen met een afwijkend kleurtje, of gewoon een 1 erbij. Nu er toch overal digitale CTA's komen zijn de flapjes het probleem niet meer, nu alleen nog alle treinen aan de juiste systemen koppelen.

In Duitsland kan het immers ook.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 12:28:21 #272
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_96934634
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 12:27 schreef James1988 het volgende:
Daarom zou er op de CTA's gewoon moeten worden aangegeven waar welke bakken stoppen. Eerste klas tonen met een afwijkend kleurtje, of gewoon een 1 erbij. Nu er toch overal digitale CTA's komen zijn de flapjes het probleem niet meer, nu alleen nog alle treinen aan de juiste systemen koppelen.

In Duitsland kan het immers ook.
Alles kan. Het gebrek aan wilskracht staat realisatie in de weg.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_96947014
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 12:16 schreef Fixers het volgende:

[..]

Je kent de situatie op Amsterdam CS? De treinen naar schiphol vertrekken daar op de A-zijde, vanaf het uiterste puntje ver buiten de stationsoverkapping. Het is voor een onervaren reiziger niet logisch dat belangrijke treinen met veel reizigers en bagage stoppen op een dusdanige plek dat niet iedereen over één lullig trapje moet. Een ervaren reiziger weet met een zekerheid van hooguit 20% te voorspellen hoelang een trein is. Wat verwacht je dan van een toerist?

In het geval van de treinen naar schiphol, kan daar best rekening mee gehouden worden. Helemaal als je ze ook nog dure eerste klas kaartjes aansmeert. Of zijn die tickets to Amsterdam automaten inmiddels aangepast?
Als er nog geen trein staat is het misschien wat onlogisch, maar als hij er eenmaal staat, en je ziet dat 300 mensen zich door één deur proberen te proppen, kan je je toch bedenken om even wat deuren verderop in te stappen? En even een stukje door de trein lopen is ook een kleine moeite. In plaats van met z'n alle op het balkon te gaan staan.
pi_96947694
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 17:13 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Als er nog geen trein staat is het misschien wat onlogisch, maar als hij er eenmaal staat, en je ziet dat 300 mensen zich door één deur proberen te proppen, kan je je toch bedenken om even wat deuren verderop in te stappen? En even een stukje door de trein lopen is ook een kleine moeite. In plaats van met z'n alle op het balkon te gaan staan.
Ik denk nu even aan een situatie die ik vrij recent nog wel eens ben tegengekomen op Amsterdam Centraal. De intercity vanuit Amersfoort, doorgaande als intercity naar Enkhuizen stopt in Amsterdam Centraal op spoor 11a ofzo, met alleen de achterkant enigszins in de buurt van de trap dus.
Als ik daar uitstap terwijl ik wat verderop in de trein zit, en bij de trap probeer te komen is het perron zo enorm volgepakt met mensen die de trein in willen en ook mensen die net de trein uitgestapt zijn, zelfs al zou je willen kom je niet met goed fatsoen naar het rustigere deel van de trein.
Wel midden in de spits trouwens. Maar dan is het eigenlijk alleen mogelijk om naar het rustige deel van de trein te lopen als je dat doet voordat de trein leegloopt en het perron vol met mensen die de andere kant op lopen...

Extra toelichting: volgens mij wordt deze trein vrij zelden gebruikt door mensen die in Amsterdam blijven zitten: het meerendeel reist ofwel Amersfoort/Hilversum -> Amsterdam Centraal, ofwel Amsterdam Centraal -> Enkhuizen (of iets daartussenin). Extra drukte bij in/uitstappen dus...
  dinsdag 17 mei 2011 @ 19:07:11 #275
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_96952709
Hey Socios, ik zat vanavond in de trein en de conducteur meldde dat die maar 40 km per uur reed door een overwegstoring. Wtf is dat? Alle overwegen waren volgens mij gesloten, deden gewoon normaal hun werk en de trein kon dus veel harder. Kun je me uitleggen wat er aan de hand was?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 17 mei 2011 @ 19:32:28 #276
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_96954255
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 19:07 schreef Falco het volgende:
Hey Socios, ik zat vanavond in de trein en de conducteur meldde dat die maar 40 km per uur reed door een overwegstoring. Wtf is dat? Alle overwegen waren volgens mij gesloten, deden gewoon normaal hun werk en de trein kon dus veel harder. Kun je me uitleggen wat er aan de hand was?
Detectie werkt dan mogelijk wat minder, waardoor een overweg 'aangereden' moet worden, dus met gepaste snelheid de aankondingssectie op. Werd ook vast geremd voor de overweg en getoeterd?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_96955939
Speciaal voor de nummertjes fappers. Vandaag in de trein vroeg een kind of er een trein met nummer 1 bestaat? Jah of nee?
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  Redactie Sport dinsdag 17 mei 2011 @ 20:02:11 #278
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_96956292
Nee, tenminste niet in normale dienst. Het laagste nummer dat nog dienst doet bij NS is Plan V 441, en van alle vervoerders wint Lint 21 van Syntus het denk ik.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_96956314
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 19:07 schreef Falco het volgende:
Hey Socios, ik zat vanavond in de trein en de conducteur meldde dat die maar 40 km per uur reed door een overwegstoring. Wtf is dat? Alle overwegen waren volgens mij gesloten, deden gewoon normaal hun werk en de trein kon dus veel harder. Kun je me uitleggen wat er aan de hand was?
Bij een overwegstoring is het meestal zo dat de overweg (of de overwegen) juist te lang dicht is. Een overweg die dicht is terwijl er geen trein komt is zeer frustrerend voor weg-gebruikers, die vroeg of laat toch willen oversteken, als je er dan toch met 120km/u aan komt sjezen met je trein kan dat voor vervelende situaties zorgen.

Daarom is het standaardprotocol bij een overwegstoring inderdaad dat alle treinen 'op zicht' moeten rijden en te allen tijde voor de overweg kunnen stoppen om ongelukken te voorkomen.

Een overweg wordt al als 'gestoord' gezien (met alarmbellen bij de treindienstleider enzo) als die onvoorzien langer dan 5 minuten gesloten blijft.
pi_96956342
quote:
99s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 19:56 schreef Temlin het volgende:
Speciaal voor de nummertjes fappers. Vandaag in de trein vroeg een kind of er een trein met nummer 1 bestaat? Jah of nee?
Nee. In Nederland bestaat een treinnummer altijd uit een serie, als honderdtal, plus de trein van die serie. Het kleinste treinnummer is daarom 101.

Bij internationale treinen kan het anders zijn. Vroeger bestond er bijvoorbeeld een EC 2 Chur(Zwitserland) - Amsterdam.

Edit: misschien is dennistd's idee over wat een 'treinnummer' is, in deze context iets zinniger. :D

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2011 20:04:06 ]
pi_96956460
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 20:02 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee. In Nederland bestaat een treinnummer altijd uit een serie, als honderdtal, plus de trein van die serie. Het kleinste treinnummer is daarom 101.

Bij internationale treinen kan het anders zijn. Vroeger bestond er bijvoorbeeld een EC 2 Chur(Zwitserland) - Amsterdam.

Edit: misschien is dennistd's idee over wat een 'treinnummer' is, in deze context iets zinniger. :D
Nummer wat je in de trein ziet staan. 9*** nog wat was.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_96956844
quote:
99s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 20:04 schreef Temlin het volgende:
Nummer wat je in de trein ziet staan. 9*** nog wat was.
9XXX is V-IRM (Verlengd-InterRegioMaterieel)
  dinsdag 17 mei 2011 @ 20:10:54 #283
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_96956896
quote:
99s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 19:56 schreef Temlin het volgende:
Speciaal voor de nummertjes fappers. Vandaag in de trein vroeg een kind of er een trein met nummer 1 bestaat? Jah of nee?
Treinnummer = dienst
Stelnummer = nummer van een treinstel.

Laagste zal wel de 21 van Syntus zijn?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_96957497
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 20:10 schreef MREn het volgende:
Laagste zal wel de 21 van Syntus zijn?
In de spotdatabase vind ik ook geen treinstellen met een lager nummer dan 21.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 20:21:30 #285
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_96957607
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 11:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Net wel 10 minuten lang een enquete in kunnen vullen waarin alle vragen ongeveer 4 keer voorkwamen, en het ging ALLEEN MAAR over informatievoorziening. Men wil helemaal niet horen hoe reizigers het vinden om als haringen in een tonnetje geperst te worden :')
Bel Neveneffecten!
  dinsdag 17 mei 2011 @ 20:27:25 #286
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_96957986
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 20:19 schreef Socios het volgende:

[..]

In de spotdatabase vind ik ook geen treinstellen met een lager nummer dan 21.
En nummer 20 dan? :D
  dinsdag 17 mei 2011 @ 20:28:10 #287
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_96958035
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 20:02 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Bij een overwegstoring is het meestal zo dat de overweg (of de overwegen) juist te lang dicht is. Een overweg die dicht is terwijl er geen trein komt is zeer frustrerend voor weg-gebruikers, die vroeg of laat toch willen oversteken, als je er dan toch met 120km/u aan komt sjezen met je trein kan dat voor vervelende situaties zorgen.

Daarom is het standaardprotocol bij een overwegstoring inderdaad dat alle treinen 'op zicht' moeten rijden en te allen tijde voor de overweg kunnen stoppen om ongelukken te voorkomen.

Een overweg wordt al als 'gestoord' gezien (met alarmbellen bij de treindienstleider enzo) als die onvoorzien langer dan 5 minuten gesloten blijft.
Maar dan blijft de vraag aan Falco (hoi Falco :W ): reed de trein een heel stuk 40 of alleen maar bij één overweg?

Als er twee of meer overwegen langer dan vijf minuten dichtliggen, dan zien wij treindienstleiders niet meer welke overwegen dat zijn. We krijgen dan alleen de melding "meerdere overwegen gestoord" en moeten we alle overwegen behandelen als gestoord. Dan krijg je dus het effect dat een trein tussen de overwegen gewoon mag accelereren, maar bij iedere overweg moet afremmen (en dat is overigens tot 10 km/h, niet 40).

Ik denk eerder dat de trein van Falco een baanvak bereed met een rijrichtingsstoring. De systemen verwachten dan alleen treinen van de andere kant en de overwegen zullen dan dus ook niet normaal dichtgaan. De trein kan dan ook niet met een groen sein het baanvak op worden gestuurd, maar moet een aanwijzing STS krijgen (toestemming een rood sein te passeren), wat inhoudt dat er maximaal 40 mag worden gereden. (En een aanwijzing AKI/AHOB voor alle overwegen uiteraard)

Waar was het en wanneer?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_96958076
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 20:27 schreef James1988 het volgende:
En nummer 20 dan? :D
Goeie, ja.

Ik dacht ook nog aan het Koninklijk rijtuig, maar dat heeft gewoon nummer 50 84 10-70 647-9. :+
  dinsdag 17 mei 2011 @ 20:31:36 #289
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_96958241
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 20:28 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Waar was het en wanneer?
Vast Apeldoorn-Deventer, daar heb ik zondag en maandag ook al last van een overwegstoring gehad.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 mei 2011 @ 20:32:28 #290
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_96958300
Eén van de locjes die op de lijn Hoorn-Medemblik rijden draagt nummer 5

En bij de stoomtrein Haaksbergen - Boekelo is er zelfs eentje met nummer 2
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 17 mei 2011 @ 20:34:04 #291
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_96958393
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 20:32 schreef Peterselieman het volgende:
Eén van de locjes die op de lijn Hoorn-Medemblik rijden draagt nummer 5
Bij de SVM hebben ze 1 - 120 geloof ik ;)
Niet allemaal even rijvaardig.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 17 mei 2011 @ 20:35:20 #292
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_96958477
RRF 1
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 17 mei 2011 @ 20:36:03 #293
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_96958519
Wat zijn die potten aan de voorkant nou? Dempers ofzo? Rare constructie zeg...
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 mei 2011 @ 20:36:16 #294
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_96958527
Stoomtrein Goes - Borsele heeft trouwens ook een locje met nummer 1
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 17 mei 2011 @ 20:37:00 #295
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_96958567
quote:
5s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 20:36 schreef V2 het volgende:
Wat zijn die potten aan de voorkant nou? Dempers ofzo? Rare constructie zeg...
Iets tegen rookgassen, zodat de loc ook kon worden ingezet bij de bouw van de Groene Harttunnel en de Sofiatunnel, tunnel Pannerdensch Kanaal etc.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_96960072
Ronde 3 van m'n stationsspel staat online. :) Deze is wat makkelijker dan de vorige twee.


Ronde 1 en ronde 2 zijn trouwens al 109 keer gespeeld. :D

En nu zijn m'n foto's op. :')
pi_96960300
Hmm... maar 6 punten... :)
  dinsdag 17 mei 2011 @ 21:05:38 #298
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_96960495
5. Die laatste met het hek had ik goed zonder multiple choice. :)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_96960568
12 punten. Maar ik vond 'm ook zeker zo moeilijk als de vorige twee.

[ Bericht 62% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2011 21:07:10 ]
  dinsdag 17 mei 2011 @ 21:08:14 #300
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_96960674
13 Punten :P
1x Meerkeuze gebruikt, en achteraf was mijn eerste idee ook nog de goede..
pi_96960785
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 21:06 schreef Igen het volgende:
12 punten. Maar ik vond 'm ook zeker zo moeilijk als de vorige twee.
Oh, dat idee had ik, doordat ik nu minder keuze had uit foto's. Binnenkort maar eens een rondje maken om wat nieuwe stations op de foto te zetten.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 21:08 schreef greavy het volgende:
13 Punten :P
1x Meerkeuze gebruikt, en achteraf was mijn eerste idee ook nog de goede..
Nietus. Je hebt twee keer meerkeuze gebruikt. :+ Vraag 5 en 8.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')