quote:
Nou ja. Er zijn 7 treinstellen. Doordat er 1 stel tot Gorinchem rijdt steeds, kan je in de spits alle treinen 6 bakken geven. Volgens mij lukt dat niet als er 1 kapot is.quote:Op maandag 16 mei 2011 19:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Staat of valt dat met één kapot stel dan ja?
jepquote:Op maandag 16 mei 2011 19:52 schreef KapiteinT het volgende:
Hoe kunnen er dan zo vaak stellen bij de wasstraat in Rotterdam staan? Of gaan die na de ochtendspits heen en voor de avondspits terug?
Wauw,quote:Op maandag 16 mei 2011 20:16 schreef Dr_Flash het volgende:
7. Stockholm Central, 13 mei 2011. Dubbeldeks treinstel 3321 als trein naar Gävle Central. Zo lelijk als ze van buiten zijn, zo comfortabel zijn ze van binnen![]()
[ afbeelding ]
Heb er dit weekend niet in gezetenquote:Op maandag 16 mei 2011 20:30 schreef James1988 het volgende:
Prachtplaten, Fles!
En zat die Coradia van Alstom (foto #7) lekker?
Hij zou gaan rijden naar Lintorp, maar voordat er echt beweging was, kwam mijn CNL voorrijden. Dus dat heb ik niet kunnen bewijzenquote:Op maandag 16 mei 2011 20:54 schreef Peterselieman het volgende:
Leuk Fles.
Reed die IC4 nog of stond het ding te wachten op een sleep?
Wat is er dan zo oncomfortabel aan?quote:Op maandag 16 mei 2011 20:16 schreef Dr_Flash het volgende:
6. Stockholm Central, 13 mei 2011. Na een treinreis van 22½ uur kwam ik aan in Stockholm. Hier de X2000 die mij daarheen bracht vanuit København H. Het duurt nog wel even voordat de X2000 een fatsoenlijke hogesnelheidstrein is. Het is leuk als je met kantelbaktechniek 200 km/h kunt rijden op "normaal" spoor, maar comfortabel is het niet echt. Daarnaast blijft er door 11 halteringen, variërend van zo'n 4 tot ruim 10 minuten (!!) ook niet veel over van de snelheid. Tot slot is de laatste 180 km vanaf Norrköping tot Stockholm grotendeels enkelspoor. Over 647 km doet het ding ruim 5½ uur. Overigens is er sinds kort (eind 2007 was het nog niet zo) een tunnel klaar tussen de Zweedse kant van de Øresundsbron en station Malmö C, waardoor de X2000 tegenwoordig vanuit København H kan vertrekken. (Situatie lijkt heel erg op Antwerpen Centraal, voor wie daarmee bekend is)
[ afbeelding ]
Hippe foto´s.quote:Op maandag 16 mei 2011 20:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Afgelopen weekend ben ik even naar Stockholm geweest om mijn beste vriend op te zoeken die daar in 2007 naartoe geëmigreerd is en die ik sindsdien niet gezien hadIk zal jullie verder niet vermoeien met foto's van bier en barbecue, hier wel een kleine impressie van het spoorgebeuren daar.
1. Utrecht Centraal, 12 mei 2011. AnsaldoBreda-schandvlek V250 getrokken door 2 diesellocs op weg naar misschien wel de Watergraafsmeer.
[ afbeelding ]
2. Solrød Strand (DK), 13 mei 2011. S-Tog stel 8203 is net aangekomen en rijdt als leeg mat door naar Køge.
[ afbeelding ]
3. Køge (DK), 13 mei 2011. Tweebaks dieseltreinstel 4044 komt zojuist binnen als stoptrein naar Roskilde vanuit Naestved.
[ afbeelding ]
4. Køge (DK), 13 mei 2011. Twee stellen van de S-Tog op hun eindpunt. Mooi man, sluitseinen
[ afbeelding ]
5. Nässjö (SE), 13 mei 2011. Ook anno 2011 rijden er nog steeds dieselmotorwagens rond in Zweden. Hier treinstel 1299 van een lokale vervoerder.
[ afbeelding ]
6. Stockholm Central, 13 mei 2011. Na een treinreis van 22½ uur kwam ik aan in Stockholm. Hier de X2000 die mij daarheen bracht vanuit København H. Het duurt nog wel even voordat de X2000 een fatsoenlijke hogesnelheidstrein is. Het is leuk als je met kantelbaktechniek 200 km/h kunt rijden op "normaal" spoor, maar comfortabel is het niet echt. Daarnaast blijft er door 11 halteringen, variërend van zo'n 4 tot ruim 10 minuten (!!) ook niet veel over van de snelheid. Tot slot is de laatste 180 km vanaf Norrköping tot Stockholm grotendeels enkelspoor. Over 647 km doet het ding ruim 5½ uur. Overigens is er sinds kort (eind 2007 was het nog niet zo) een tunnel klaar tussen de Zweedse kant van de Øresundsbron en station Malmö C, waardoor de X2000 tegenwoordig vanuit København H kan vertrekken. (Situatie lijkt heel erg op Antwerpen Centraal, voor wie daarmee bekend is)
[ afbeelding ]
7. Stockholm Central, 13 mei 2011. Dubbeldeks treinstel 3321 als trein naar Gävle Central. Zo lelijk als ze van buiten zijn, zo comfortabel zijn ze van binnen![]()
[ afbeelding ]
8. Stockholm Central, 15 mei 2011. Green Cargo-loc 1274 staat aan het eind van het perron. Links mijn maat Yvo.
[ afbeelding ]
9. Nässjö (SE), 15 mei 2011. Tweebaks treinstel 1405 van de Krösatågen.
[ afbeelding ]
10, 11. København H, 15 mei 2011. De tweede omstreden AnsaldoBreda-schandvlek van dit weekend: De IC4 van DSB.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tot slot nog 2 metrostellen uit Stockholm:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Enjoy
Ik kan heel dat Lintorp niet vindenquote:
Er is wel een Lintrup, kan dat ook?quote:Op maandag 16 mei 2011 21:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik kan heel dat Lintorp niet vindenWie weet waar die IC4's rijden in Denemarken?
Nou ja het bochtgedrag hequote:Op maandag 16 mei 2011 21:23 schreef Igen het volgende:
Mooi reisverslag Fles!
[..]
Wat is er dan zo oncomfortabel aan?
Ik ben niet in Zweden geweest maar wel in Portugal, en daar haalt de kantelbaktrein op normaal spoor ongeveer dezelfde snelheid: Porto-Faro is 663 km in 5:39 uur. Ik vond het zelf prima comfortabel, de kantelbaktrein trilde en schudde zelfs duidelijk minder dan de langzamere gewone IC.
Maar om een of andere reden lag wel bij elke stoel een kotszakje. Heeft het oncomfortabele van de X2000 ook daarmee te maken, of is dat iets anders?
Lyntog?quote:Op maandag 16 mei 2011 21:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik kan heel dat Lintorp niet vindenWie weet waar die IC4's rijden in Denemarken?
Op de heenweg had hij samen met het bordje van Norrköping gekund... Jammer. EN dan heb ik nog het bordje van Norrköping Goederenstation gemist, en dat was mijn eigen schuld.quote:
Ja dat weet ik. Misschien ben ik daar wel mee in de war gewoonquote:Op maandag 16 mei 2011 21:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Lyntog?
Dat is een treintype, zoals we hier Intercity, sneltrein, stoptrein of sprinter hebben
Het staat voor extra snelle trein
Had je niet met die IC4 mee kunnen gaan? Wie weet wanneer je nog een keer de kans krijgt in een AnsaldoBreda product te zitten..quote:Op maandag 16 mei 2011 21:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja dat weet ik. Misschien ben ik daar wel mee in de war gewoonik was echt ZO kwaad dat die X2 in Malmö opgeheven werd
quote:Op maandag 16 mei 2011 21:45 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Had je niet met die IC4 mee kunnen gaan? Wie weet wanneer je nog een keer de kans krijgt in een AnsaldoBreda product te zitten..
Nice. BahnCard dabei?quote:Op maandag 16 mei 2011 23:19 schreef Zug-Chef het volgende:
Zo, fuck NS Hispeed. Net Deventer - Berlijn - Praag - Wenen - Budapest - München - Utrecht via bahn.de en oebb.at geboekt. Enige wat je kon boeken bij NS Hispeed was Deventer - Berlijn en Frankfurt - Utrecht maar die waren al uitverkocht, terwijl bij bahn.de nog genoeg voorradig was
Dat snap ik.quote:
Nee. Het eerste VIRM is nu 15 jaar oud en het moet nog zeker een keer zo lang meegaan. Qua intercitymaterieel zit de NS op dit moment gewoon goed.quote:Op maandag 16 mei 2011 23:44 schreef TheFrankey het volgende:
Is er eigenlijk al een opvolger bekend voor virm intercity materieel?
Neuh, dat is niet handig kwa in/uitstappen per zitplaats en het past ook niet kwa profiel.quote:Op maandag 16 mei 2011 23:44 schreef TheFrankey het volgende:
Zeker spitstreinen moeten ze een vliegtuigindeling gaan geven.
EHmquote:Op maandag 16 mei 2011 23:49 schreef Peterselieman het volgende:
Dat het in de spits druk is, is logisch. Daarom zijn er voor die treinen ook veel staanplaatsen berekend.
Ik ga er niet vanuit dat je een zitplaats op een zeer druk traject kunt eisenquote:
Ik opperde het dak als mogelijkheid voor een meneer die 4 zitplaatsen opeiste voor zijn gezelschap om 23.23 op A'dam CS op zaterdagavond naar Nijmegen, vondttie niet leukquote:Op dinsdag 17 mei 2011 00:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik ga er niet vanuit dat je een zitplaats op een zeer druk traject kunt eisen
Eisen is een ander verhaal. Maar simpelweg vervoer inzetten op staanplaatsen dat hebben we de laatste 65 jaar niet meer meegemaakt. En erger nog, nu moet je er nog voor betalen ook.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 00:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik ga er niet vanuit dat je een zitplaats op een zeer druk traject kunt eisen
Stel je je nu niet een beetje aan, met je 65 jaar geleden?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 00:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Eisen is een ander verhaal. Maar simpelweg vervoer inzetten op staanplaatsen dat hebben we de laatste 65 jaar niet meer meegemaakt. En erger nog, nu moet je er nog voor betalen ook.
Dus ja, eigenlijk eis ik wel een zitplaats ja. Of ten hoogste iets als een 120% bezetting in de piekspits.
Een beetje. Meer nietquote:Op dinsdag 17 mei 2011 00:35 schreef Igen het volgende:
[..]
Stel je je nu niet een beetje aan, met je 65 jaar geleden?
Dat is idd dom gedrag van de reiziger, gecombineerd met het feit dat NS te onbetrouwbaar is qua materieelinzet. Als ik doorloop naar het eind van het perron zul je altijd zien dat ze met een stel te weinig rijden.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 07:24 schreef greavy het volgende:
Wat mij ook erg vaak op valt: De spreiding van de reizigers is slecht. NS rijdt met 15 bakken ICMm, en nog presteren het in het midden knetterdruk te krijgen, maar achteraan of vooraan nog genoeg zitplek is..
Maar dat is bij elk mat. soort..
Altijd leuk in de IC van Amsterdam naar Schiphol, die met z'n voorkant bij de trap stopt. Voorin helemaal vol met grote koffers, en de achterste bakken zijn zo goed als leeg.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 07:24 schreef greavy het volgende:
Wat mij ook erg vaak op valt: De spreiding van de reizigers is slecht. NS rijdt met 15 bakken ICMm, en nog presteren het in het midden knetterdruk te krijgen, maar achteraan of vooraan nog genoeg zitplek is..
Maar dat is bij elk mat. soort..
Dat blijft echt Janken op schiphol. Dat de ene groep met koffers zich eruit probeert te worstelen terwijlen de volgende groep met koffers in de deuropening gaat staanquote:Op dinsdag 17 mei 2011 09:45 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Altijd leuk in de IC van Amsterdam naar Schiphol, die met z'n voorkant bij de trap stopt. Voorin helemaal vol met grote koffers, en de achterste bakken zijn zo goed als leeg.
Toeristen.
Doorloopkoppenquote:Op dinsdag 17 mei 2011 07:24 schreef greavy het volgende:
Wat mij ook erg vaak op valt: De spreiding van de reizigers is slecht. NS rijdt met 15 bakken ICMm, en nog presteren het in het midden knetterdruk te krijgen, maar achteraan of vooraan nog genoeg zitplek is..
Maar dat is bij elk mat. soort..
Het is gewoon waardeloos. Er wordt puur uit overwegingen van eigen gewin een onvolledig produkt geleverd zonder dat je daar als klant wat aan kunt doen. Ja, "een lagere klantwaardering geven"quote:Op dinsdag 17 mei 2011 07:22 schreef Duvel het volgende:
En NS schijnt heel erg bezig te zijn met het snijden in materieelinzet: de vol-norm wordt op sommige treinen bewust gehaald omdat dat de inzet van een treinstel scheelt. Ik snap het wel, NS is een commercieel bedrijf, maar ik vind het wel kut en ik snap dat de reiziger NS daarvoor een lagere klantwaardering geeft.
Een alarm-oproep gaat al gauw naar het hele gebied van een treindienstleider, aangezien het vaak niet exact duidelijk is waar het gevaar zit, en eerst alle treinen in de buurt tegelijk stilzetten dan sneller gaat dan uitzoeken welke treinen je stil moet zetten. Misschien ben je dan namelijk al te laat...quote:Op dinsdag 17 mei 2011 09:07 schreef James1988 het volgende:
"Door een aanrijding met een persoon rijden er tussen Boxtel en Oisterwijk geen treinen, prognose tot 12.00u."
Ik zit in de trein van Breda naar Den Bosch, en die deed een snelremming net voorbij Tilburg Reeshof. De conducteur legde uit dat dit door een alarmoproep kwam i.v.m. die aanrijding.
Opvallend dat ook treinen die zo ver uit de buurt zijn (Tilburg - Boxtel is nog wel even) een snelremming doen, vooral als ze niet eens naar Boxtel gaan.
Dagelijks gezien in Den Bosch. De IC naar Utrecht rijd in de spits vaak met 12 bakken, maar vaak ook met 10 of 8 (of zelfs 6). De weinigen die dan netjes tot het bordje 12 staan zie je dan grommend terug lopen. Om die reden bleef ik ook altijd maar hangen tussen de bordjes 8-10 want ongeveer de helft van de keren is de trein kleiner dan 12 bakken.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 08:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat is idd dom gedrag van de reiziger, gecombineerd met het feit dat NS te onbetrouwbaar is qua materieelinzet. Als ik doorloop naar het eind van het perron zul je altijd zien dat ze met een stel te weinig rijden.
Ook leuk: station Gouda wordt verbouwd, een deel van het perron heeft nu geen overkapping. Dus staat daar niemand (oei, het spettert!). Grappig om te zien.
Ik heb de opstelling van de treinen naar schiphol zo ver op de A-zijde ook nooit gesnapt. Ja het zal perrobtechnisch vast efficienter zijn als je op de B-zijde nog een trein kan zetten. Maar gezien het de vrij smalle perrons die ook nog eens vol staan met allerhande obstakels lijkt het mij toch veel logischer om die treinen te verdelen over minstens twee trappen (en tunnels).quote:Op dinsdag 17 mei 2011 09:45 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Altijd leuk in de IC van Amsterdam naar Schiphol, die met z'n voorkant bij de trap stopt. Voorin helemaal vol met grote koffers, en de achterste bakken zijn zo goed als leeg.
Toeristen.
Op de B-zijde staat vaak nog een andere trein, dus verder doorrijden is geen optie. Waarom is het zo moeilijk voor toeristen (en dagjesmensen) dat een trein langer is dan de eerste bak?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:39 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik heb de opstelling van de treinen naar schiphol zo ver op de A-zijde ook nooit gesnapt. Ja het zal perrobtechnisch vast efficienter zijn als je op de B-zijde nog een trein kan zetten. Maar gezien het de vrij smalle perrons die ook nog eens vol staan met allerhande obstakels lijkt het mij toch veel logischer om die treinen te verdelen over minstens twee trappen (en tunnels).
Bijna goed. Een alarmoproep gaat altijd naar het hele gebied van de trdl. We kunnen niet een alarmoproep uitzenden naar specifieke treinen of een specifiek stuk baan. Dus zodra ik op die alarmknop druk, krijgen alle machinisten in mijn gebied het alarmsignaal. En dat is voor een machinist het teken om boven op de rem te gaan en op zicht te gaan rijden.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:37 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Een alarm-oproep gaat al gauw naar het hele gebied van een treindienstleider, aangezien het vaak niet exact duidelijk is waar het gevaar zit, en eerst alle treinen in de buurt tegelijk stilzetten dan sneller gaat dan uitzoeken welke treinen je stil moet zetten. Misschien ben je dan namelijk al te laat...
Net wel 10 minuten lang een enquete in kunnen vullen waarin alle vragen ongeveer 4 keer voorkwamen, en het ging ALLEEN MAAR over informatievoorziening. Men wil helemaal niet horen hoe reizigers het vinden om als haringen in een tonnetje geperst te wordenquote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het is gewoon waardeloos. Er wordt puur uit overwegingen van eigen gewin een onvolledig produkt geleverd zonder dat je daar als klant wat aan kunt doen. Ja, "een lagere klantwaardering geven"Daar zal lekker iemand wakker van liggen ja.
Je kent de situatie op Amsterdam CS? De treinen naar schiphol vertrekken daar op de A-zijde, vanaf het uiterste puntje ver buiten de stationsoverkapping. Het is voor een onervaren reiziger niet logisch dat belangrijke treinen met veel reizigers en bagage stoppen op een dusdanige plek dat niet iedereen over één lullig trapje moet. Een ervaren reiziger weet met een zekerheid van hooguit 20% te voorspellen hoelang een trein is. Wat verwacht je dan van een toerist?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:52 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Op de B-zijde staat vaak nog een andere trein, dus verder doorrijden is geen optie. Waarom is het zo moeilijk voor toeristen (en dagjesmensen) dat een trein langer is dan de eerste bak?
En maar zeuren dat het zo vol is in de trein.
Ik heb het ook niet verzonnen, maar op de NoordOost is de reserve blijkbaar teruggebracht tot niveautje kut: een paar keer per week is bij de Hagenees danwel de Rotterdammer een stel manco. Leuk hoor, de IC Rotterdam - Utrecht met een drietje.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het is gewoon waardeloos. Er wordt puur uit overwegingen van eigen gewin een onvolledig produkt geleverd zonder dat je daar als klant wat aan kunt doen. Ja, "een lagere klantwaardering geven"Daar zal lekker iemand wakker van liggen ja.
Alles kan. Het gebrek aan wilskracht staat realisatie in de weg.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:27 schreef James1988 het volgende:
Daarom zou er op de CTA's gewoon moeten worden aangegeven waar welke bakken stoppen. Eerste klas tonen met een afwijkend kleurtje, of gewoon een 1 erbij. Nu er toch overal digitale CTA's komen zijn de flapjes het probleem niet meer, nu alleen nog alle treinen aan de juiste systemen koppelen.
In Duitsland kan het immers ook.
Als er nog geen trein staat is het misschien wat onlogisch, maar als hij er eenmaal staat, en je ziet dat 300 mensen zich door één deur proberen te proppen, kan je je toch bedenken om even wat deuren verderop in te stappen? En even een stukje door de trein lopen is ook een kleine moeite. In plaats van met z'n alle op het balkon te gaan staan.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:16 schreef Fixers het volgende:
[..]
Je kent de situatie op Amsterdam CS? De treinen naar schiphol vertrekken daar op de A-zijde, vanaf het uiterste puntje ver buiten de stationsoverkapping. Het is voor een onervaren reiziger niet logisch dat belangrijke treinen met veel reizigers en bagage stoppen op een dusdanige plek dat niet iedereen over één lullig trapje moet. Een ervaren reiziger weet met een zekerheid van hooguit 20% te voorspellen hoelang een trein is. Wat verwacht je dan van een toerist?
In het geval van de treinen naar schiphol, kan daar best rekening mee gehouden worden. Helemaal als je ze ook nog dure eerste klas kaartjes aansmeert. Of zijn die tickets to Amsterdam automaten inmiddels aangepast?
Ik denk nu even aan een situatie die ik vrij recent nog wel eens ben tegengekomen op Amsterdam Centraal. De intercity vanuit Amersfoort, doorgaande als intercity naar Enkhuizen stopt in Amsterdam Centraal op spoor 11a ofzo, met alleen de achterkant enigszins in de buurt van de trap dus.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 17:13 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Als er nog geen trein staat is het misschien wat onlogisch, maar als hij er eenmaal staat, en je ziet dat 300 mensen zich door één deur proberen te proppen, kan je je toch bedenken om even wat deuren verderop in te stappen? En even een stukje door de trein lopen is ook een kleine moeite. In plaats van met z'n alle op het balkon te gaan staan.
Detectie werkt dan mogelijk wat minder, waardoor een overweg 'aangereden' moet worden, dus met gepaste snelheid de aankondingssectie op. Werd ook vast geremd voor de overweg en getoeterd?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 19:07 schreef Falco het volgende:
Hey Socios, ik zat vanavond in de trein en de conducteur meldde dat die maar 40 km per uur reed door een overwegstoring. Wtf is dat? Alle overwegen waren volgens mij gesloten, deden gewoon normaal hun werk en de trein kon dus veel harder. Kun je me uitleggen wat er aan de hand was?
Bij een overwegstoring is het meestal zo dat de overweg (of de overwegen) juist te lang dicht is. Een overweg die dicht is terwijl er geen trein komt is zeer frustrerend voor weg-gebruikers, die vroeg of laat toch willen oversteken, als je er dan toch met 120km/u aan komt sjezen met je trein kan dat voor vervelende situaties zorgen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 19:07 schreef Falco het volgende:
Hey Socios, ik zat vanavond in de trein en de conducteur meldde dat die maar 40 km per uur reed door een overwegstoring. Wtf is dat? Alle overwegen waren volgens mij gesloten, deden gewoon normaal hun werk en de trein kon dus veel harder. Kun je me uitleggen wat er aan de hand was?
Nee. In Nederland bestaat een treinnummer altijd uit een serie, als honderdtal, plus de trein van die serie. Het kleinste treinnummer is daarom 101.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 19:56 schreef Temlin het volgende:
Speciaal voor de nummertjes fappers. Vandaag in de trein vroeg een kind of er een trein met nummer 1 bestaat? Jah of nee?
Nummer wat je in de trein ziet staan. 9*** nog wat was.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:02 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee. In Nederland bestaat een treinnummer altijd uit een serie, als honderdtal, plus de trein van die serie. Het kleinste treinnummer is daarom 101.
Bij internationale treinen kan het anders zijn. Vroeger bestond er bijvoorbeeld een EC 2 Chur(Zwitserland) - Amsterdam.
Edit: misschien is dennistd's idee over wat een 'treinnummer' is, in deze context iets zinniger.
9XXX is V-IRM (Verlengd-InterRegioMaterieel)quote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:04 schreef Temlin het volgende:
Nummer wat je in de trein ziet staan. 9*** nog wat was.
Treinnummer = dienstquote:Op dinsdag 17 mei 2011 19:56 schreef Temlin het volgende:
Speciaal voor de nummertjes fappers. Vandaag in de trein vroeg een kind of er een trein met nummer 1 bestaat? Jah of nee?
Bel Neveneffecten!quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Net wel 10 minuten lang een enquete in kunnen vullen waarin alle vragen ongeveer 4 keer voorkwamen, en het ging ALLEEN MAAR over informatievoorziening. Men wil helemaal niet horen hoe reizigers het vinden om als haringen in een tonnetje geperst te worden
En nummer 20 dan?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:19 schreef Socios het volgende:
[..]
In de spotdatabase vind ik ook geen treinstellen met een lager nummer dan 21.
Maar dan blijft de vraag aan Falco (hoi Falcoquote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:02 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Bij een overwegstoring is het meestal zo dat de overweg (of de overwegen) juist te lang dicht is. Een overweg die dicht is terwijl er geen trein komt is zeer frustrerend voor weg-gebruikers, die vroeg of laat toch willen oversteken, als je er dan toch met 120km/u aan komt sjezen met je trein kan dat voor vervelende situaties zorgen.
Daarom is het standaardprotocol bij een overwegstoring inderdaad dat alle treinen 'op zicht' moeten rijden en te allen tijde voor de overweg kunnen stoppen om ongelukken te voorkomen.
Een overweg wordt al als 'gestoord' gezien (met alarmbellen bij de treindienstleider enzo) als die onvoorzien langer dan 5 minuten gesloten blijft.
Goeie, ja.quote:
Vast Apeldoorn-Deventer, daar heb ik zondag en maandag ook al last van een overwegstoring gehad.quote:
Bij de SVM hebben ze 1 - 120 geloof ikquote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:32 schreef Peterselieman het volgende:
Eén van de locjes die op de lijn Hoorn-Medemblik rijden draagt nummer 5
Iets tegen rookgassen, zodat de loc ook kon worden ingezet bij de bouw van de Groene Harttunnel en de Sofiatunnel, tunnel Pannerdensch Kanaal etc.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:36 schreef V2 het volgende:
Wat zijn die potten aan de voorkant nou? Dempers ofzo? Rare constructie zeg...
Oh, dat idee had ik, doordat ik nu minder keuze had uit foto's. Binnenkort maar eens een rondje maken om wat nieuwe stations op de foto te zetten.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 21:06 schreef Igen het volgende:
12 punten. Maar ik vond 'm ook zeker zo moeilijk als de vorige twee.
Nietus. Je hebt twee keer meerkeuze gebruikt.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 21:08 schreef greavy het volgende:
13 Punten
1x Meerkeuze gebruikt, en achteraf was mijn eerste idee ook nog de goede..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |