Een beetje. Meer nietquote:Op dinsdag 17 mei 2011 00:35 schreef Igen het volgende:
[..]
Stel je je nu niet een beetje aan, met je 65 jaar geleden?
Dat is idd dom gedrag van de reiziger, gecombineerd met het feit dat NS te onbetrouwbaar is qua materieelinzet. Als ik doorloop naar het eind van het perron zul je altijd zien dat ze met een stel te weinig rijden.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 07:24 schreef greavy het volgende:
Wat mij ook erg vaak op valt: De spreiding van de reizigers is slecht. NS rijdt met 15 bakken ICMm, en nog presteren het in het midden knetterdruk te krijgen, maar achteraan of vooraan nog genoeg zitplek is..
Maar dat is bij elk mat. soort..
Altijd leuk in de IC van Amsterdam naar Schiphol, die met z'n voorkant bij de trap stopt. Voorin helemaal vol met grote koffers, en de achterste bakken zijn zo goed als leeg.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 07:24 schreef greavy het volgende:
Wat mij ook erg vaak op valt: De spreiding van de reizigers is slecht. NS rijdt met 15 bakken ICMm, en nog presteren het in het midden knetterdruk te krijgen, maar achteraan of vooraan nog genoeg zitplek is..
Maar dat is bij elk mat. soort..
Dat blijft echt Janken op schiphol. Dat de ene groep met koffers zich eruit probeert te worstelen terwijlen de volgende groep met koffers in de deuropening gaat staanquote:Op dinsdag 17 mei 2011 09:45 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Altijd leuk in de IC van Amsterdam naar Schiphol, die met z'n voorkant bij de trap stopt. Voorin helemaal vol met grote koffers, en de achterste bakken zijn zo goed als leeg.
Toeristen.
Doorloopkoppenquote:Op dinsdag 17 mei 2011 07:24 schreef greavy het volgende:
Wat mij ook erg vaak op valt: De spreiding van de reizigers is slecht. NS rijdt met 15 bakken ICMm, en nog presteren het in het midden knetterdruk te krijgen, maar achteraan of vooraan nog genoeg zitplek is..
Maar dat is bij elk mat. soort..
Het is gewoon waardeloos. Er wordt puur uit overwegingen van eigen gewin een onvolledig produkt geleverd zonder dat je daar als klant wat aan kunt doen. Ja, "een lagere klantwaardering geven"quote:Op dinsdag 17 mei 2011 07:22 schreef Duvel het volgende:
En NS schijnt heel erg bezig te zijn met het snijden in materieelinzet: de vol-norm wordt op sommige treinen bewust gehaald omdat dat de inzet van een treinstel scheelt. Ik snap het wel, NS is een commercieel bedrijf, maar ik vind het wel kut en ik snap dat de reiziger NS daarvoor een lagere klantwaardering geeft.
Een alarm-oproep gaat al gauw naar het hele gebied van een treindienstleider, aangezien het vaak niet exact duidelijk is waar het gevaar zit, en eerst alle treinen in de buurt tegelijk stilzetten dan sneller gaat dan uitzoeken welke treinen je stil moet zetten. Misschien ben je dan namelijk al te laat...quote:Op dinsdag 17 mei 2011 09:07 schreef James1988 het volgende:
"Door een aanrijding met een persoon rijden er tussen Boxtel en Oisterwijk geen treinen, prognose tot 12.00u."
Ik zit in de trein van Breda naar Den Bosch, en die deed een snelremming net voorbij Tilburg Reeshof. De conducteur legde uit dat dit door een alarmoproep kwam i.v.m. die aanrijding.
Opvallend dat ook treinen die zo ver uit de buurt zijn (Tilburg - Boxtel is nog wel even) een snelremming doen, vooral als ze niet eens naar Boxtel gaan.
Dagelijks gezien in Den Bosch. De IC naar Utrecht rijd in de spits vaak met 12 bakken, maar vaak ook met 10 of 8 (of zelfs 6). De weinigen die dan netjes tot het bordje 12 staan zie je dan grommend terug lopen. Om die reden bleef ik ook altijd maar hangen tussen de bordjes 8-10 want ongeveer de helft van de keren is de trein kleiner dan 12 bakken.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 08:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat is idd dom gedrag van de reiziger, gecombineerd met het feit dat NS te onbetrouwbaar is qua materieelinzet. Als ik doorloop naar het eind van het perron zul je altijd zien dat ze met een stel te weinig rijden.
Ook leuk: station Gouda wordt verbouwd, een deel van het perron heeft nu geen overkapping. Dus staat daar niemand (oei, het spettert!). Grappig om te zien.
Ik heb de opstelling van de treinen naar schiphol zo ver op de A-zijde ook nooit gesnapt. Ja het zal perrobtechnisch vast efficienter zijn als je op de B-zijde nog een trein kan zetten. Maar gezien het de vrij smalle perrons die ook nog eens vol staan met allerhande obstakels lijkt het mij toch veel logischer om die treinen te verdelen over minstens twee trappen (en tunnels).quote:Op dinsdag 17 mei 2011 09:45 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Altijd leuk in de IC van Amsterdam naar Schiphol, die met z'n voorkant bij de trap stopt. Voorin helemaal vol met grote koffers, en de achterste bakken zijn zo goed als leeg.
Toeristen.
Op de B-zijde staat vaak nog een andere trein, dus verder doorrijden is geen optie. Waarom is het zo moeilijk voor toeristen (en dagjesmensen) dat een trein langer is dan de eerste bak?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:39 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik heb de opstelling van de treinen naar schiphol zo ver op de A-zijde ook nooit gesnapt. Ja het zal perrobtechnisch vast efficienter zijn als je op de B-zijde nog een trein kan zetten. Maar gezien het de vrij smalle perrons die ook nog eens vol staan met allerhande obstakels lijkt het mij toch veel logischer om die treinen te verdelen over minstens twee trappen (en tunnels).
Bijna goed. Een alarmoproep gaat altijd naar het hele gebied van de trdl. We kunnen niet een alarmoproep uitzenden naar specifieke treinen of een specifiek stuk baan. Dus zodra ik op die alarmknop druk, krijgen alle machinisten in mijn gebied het alarmsignaal. En dat is voor een machinist het teken om boven op de rem te gaan en op zicht te gaan rijden.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:37 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Een alarm-oproep gaat al gauw naar het hele gebied van een treindienstleider, aangezien het vaak niet exact duidelijk is waar het gevaar zit, en eerst alle treinen in de buurt tegelijk stilzetten dan sneller gaat dan uitzoeken welke treinen je stil moet zetten. Misschien ben je dan namelijk al te laat...
Net wel 10 minuten lang een enquete in kunnen vullen waarin alle vragen ongeveer 4 keer voorkwamen, en het ging ALLEEN MAAR over informatievoorziening. Men wil helemaal niet horen hoe reizigers het vinden om als haringen in een tonnetje geperst te wordenquote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het is gewoon waardeloos. Er wordt puur uit overwegingen van eigen gewin een onvolledig produkt geleverd zonder dat je daar als klant wat aan kunt doen. Ja, "een lagere klantwaardering geven"Daar zal lekker iemand wakker van liggen ja.
Je kent de situatie op Amsterdam CS? De treinen naar schiphol vertrekken daar op de A-zijde, vanaf het uiterste puntje ver buiten de stationsoverkapping. Het is voor een onervaren reiziger niet logisch dat belangrijke treinen met veel reizigers en bagage stoppen op een dusdanige plek dat niet iedereen over één lullig trapje moet. Een ervaren reiziger weet met een zekerheid van hooguit 20% te voorspellen hoelang een trein is. Wat verwacht je dan van een toerist?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:52 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Op de B-zijde staat vaak nog een andere trein, dus verder doorrijden is geen optie. Waarom is het zo moeilijk voor toeristen (en dagjesmensen) dat een trein langer is dan de eerste bak?
En maar zeuren dat het zo vol is in de trein.
Ik heb het ook niet verzonnen, maar op de NoordOost is de reserve blijkbaar teruggebracht tot niveautje kut: een paar keer per week is bij de Hagenees danwel de Rotterdammer een stel manco. Leuk hoor, de IC Rotterdam - Utrecht met een drietje.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het is gewoon waardeloos. Er wordt puur uit overwegingen van eigen gewin een onvolledig produkt geleverd zonder dat je daar als klant wat aan kunt doen. Ja, "een lagere klantwaardering geven"Daar zal lekker iemand wakker van liggen ja.
Alles kan. Het gebrek aan wilskracht staat realisatie in de weg.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:27 schreef James1988 het volgende:
Daarom zou er op de CTA's gewoon moeten worden aangegeven waar welke bakken stoppen. Eerste klas tonen met een afwijkend kleurtje, of gewoon een 1 erbij. Nu er toch overal digitale CTA's komen zijn de flapjes het probleem niet meer, nu alleen nog alle treinen aan de juiste systemen koppelen.
In Duitsland kan het immers ook.
Als er nog geen trein staat is het misschien wat onlogisch, maar als hij er eenmaal staat, en je ziet dat 300 mensen zich door één deur proberen te proppen, kan je je toch bedenken om even wat deuren verderop in te stappen? En even een stukje door de trein lopen is ook een kleine moeite. In plaats van met z'n alle op het balkon te gaan staan.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:16 schreef Fixers het volgende:
[..]
Je kent de situatie op Amsterdam CS? De treinen naar schiphol vertrekken daar op de A-zijde, vanaf het uiterste puntje ver buiten de stationsoverkapping. Het is voor een onervaren reiziger niet logisch dat belangrijke treinen met veel reizigers en bagage stoppen op een dusdanige plek dat niet iedereen over één lullig trapje moet. Een ervaren reiziger weet met een zekerheid van hooguit 20% te voorspellen hoelang een trein is. Wat verwacht je dan van een toerist?
In het geval van de treinen naar schiphol, kan daar best rekening mee gehouden worden. Helemaal als je ze ook nog dure eerste klas kaartjes aansmeert. Of zijn die tickets to Amsterdam automaten inmiddels aangepast?
Ik denk nu even aan een situatie die ik vrij recent nog wel eens ben tegengekomen op Amsterdam Centraal. De intercity vanuit Amersfoort, doorgaande als intercity naar Enkhuizen stopt in Amsterdam Centraal op spoor 11a ofzo, met alleen de achterkant enigszins in de buurt van de trap dus.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 17:13 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Als er nog geen trein staat is het misschien wat onlogisch, maar als hij er eenmaal staat, en je ziet dat 300 mensen zich door één deur proberen te proppen, kan je je toch bedenken om even wat deuren verderop in te stappen? En even een stukje door de trein lopen is ook een kleine moeite. In plaats van met z'n alle op het balkon te gaan staan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |