Ik sla ze wel apart op hoor, maar het telt niet mee voor de verzameling idd. Anders kan je net zo goed een paar dagen op plaatjes googlen, dus dat slaat nergens opquote:Op maandag 16 mei 2011 19:14 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik denk het niet.
De bordjes dient men zelf `geschoten´ te hebben, lijkt mij? Anders is de verzameling veel minder leuk.
quote:
Nou ja. Er zijn 7 treinstellen. Doordat er 1 stel tot Gorinchem rijdt steeds, kan je in de spits alle treinen 6 bakken geven. Volgens mij lukt dat niet als er 1 kapot is.quote:Op maandag 16 mei 2011 19:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Staat of valt dat met één kapot stel dan ja?
jepquote:Op maandag 16 mei 2011 19:52 schreef KapiteinT het volgende:
Hoe kunnen er dan zo vaak stellen bij de wasstraat in Rotterdam staan? Of gaan die na de ochtendspits heen en voor de avondspits terug?
Wauw,quote:Op maandag 16 mei 2011 20:16 schreef Dr_Flash het volgende:
7. Stockholm Central, 13 mei 2011. Dubbeldeks treinstel 3321 als trein naar Gävle Central. Zo lelijk als ze van buiten zijn, zo comfortabel zijn ze van binnen![]()
[ afbeelding ]
Heb er dit weekend niet in gezetenquote:Op maandag 16 mei 2011 20:30 schreef James1988 het volgende:
Prachtplaten, Fles!
En zat die Coradia van Alstom (foto #7) lekker?
Hij zou gaan rijden naar Lintorp, maar voordat er echt beweging was, kwam mijn CNL voorrijden. Dus dat heb ik niet kunnen bewijzenquote:Op maandag 16 mei 2011 20:54 schreef Peterselieman het volgende:
Leuk Fles.
Reed die IC4 nog of stond het ding te wachten op een sleep?
Wat is er dan zo oncomfortabel aan?quote:Op maandag 16 mei 2011 20:16 schreef Dr_Flash het volgende:
6. Stockholm Central, 13 mei 2011. Na een treinreis van 22½ uur kwam ik aan in Stockholm. Hier de X2000 die mij daarheen bracht vanuit København H. Het duurt nog wel even voordat de X2000 een fatsoenlijke hogesnelheidstrein is. Het is leuk als je met kantelbaktechniek 200 km/h kunt rijden op "normaal" spoor, maar comfortabel is het niet echt. Daarnaast blijft er door 11 halteringen, variërend van zo'n 4 tot ruim 10 minuten (!!) ook niet veel over van de snelheid. Tot slot is de laatste 180 km vanaf Norrköping tot Stockholm grotendeels enkelspoor. Over 647 km doet het ding ruim 5½ uur. Overigens is er sinds kort (eind 2007 was het nog niet zo) een tunnel klaar tussen de Zweedse kant van de Øresundsbron en station Malmö C, waardoor de X2000 tegenwoordig vanuit København H kan vertrekken. (Situatie lijkt heel erg op Antwerpen Centraal, voor wie daarmee bekend is)
[ afbeelding ]
Hippe foto´s.quote:Op maandag 16 mei 2011 20:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Afgelopen weekend ben ik even naar Stockholm geweest om mijn beste vriend op te zoeken die daar in 2007 naartoe geëmigreerd is en die ik sindsdien niet gezien hadIk zal jullie verder niet vermoeien met foto's van bier en barbecue, hier wel een kleine impressie van het spoorgebeuren daar.
1. Utrecht Centraal, 12 mei 2011. AnsaldoBreda-schandvlek V250 getrokken door 2 diesellocs op weg naar misschien wel de Watergraafsmeer.
[ afbeelding ]
2. Solrød Strand (DK), 13 mei 2011. S-Tog stel 8203 is net aangekomen en rijdt als leeg mat door naar Køge.
[ afbeelding ]
3. Køge (DK), 13 mei 2011. Tweebaks dieseltreinstel 4044 komt zojuist binnen als stoptrein naar Roskilde vanuit Naestved.
[ afbeelding ]
4. Køge (DK), 13 mei 2011. Twee stellen van de S-Tog op hun eindpunt. Mooi man, sluitseinen
[ afbeelding ]
5. Nässjö (SE), 13 mei 2011. Ook anno 2011 rijden er nog steeds dieselmotorwagens rond in Zweden. Hier treinstel 1299 van een lokale vervoerder.
[ afbeelding ]
6. Stockholm Central, 13 mei 2011. Na een treinreis van 22½ uur kwam ik aan in Stockholm. Hier de X2000 die mij daarheen bracht vanuit København H. Het duurt nog wel even voordat de X2000 een fatsoenlijke hogesnelheidstrein is. Het is leuk als je met kantelbaktechniek 200 km/h kunt rijden op "normaal" spoor, maar comfortabel is het niet echt. Daarnaast blijft er door 11 halteringen, variërend van zo'n 4 tot ruim 10 minuten (!!) ook niet veel over van de snelheid. Tot slot is de laatste 180 km vanaf Norrköping tot Stockholm grotendeels enkelspoor. Over 647 km doet het ding ruim 5½ uur. Overigens is er sinds kort (eind 2007 was het nog niet zo) een tunnel klaar tussen de Zweedse kant van de Øresundsbron en station Malmö C, waardoor de X2000 tegenwoordig vanuit København H kan vertrekken. (Situatie lijkt heel erg op Antwerpen Centraal, voor wie daarmee bekend is)
[ afbeelding ]
7. Stockholm Central, 13 mei 2011. Dubbeldeks treinstel 3321 als trein naar Gävle Central. Zo lelijk als ze van buiten zijn, zo comfortabel zijn ze van binnen![]()
[ afbeelding ]
8. Stockholm Central, 15 mei 2011. Green Cargo-loc 1274 staat aan het eind van het perron. Links mijn maat Yvo.
[ afbeelding ]
9. Nässjö (SE), 15 mei 2011. Tweebaks treinstel 1405 van de Krösatågen.
[ afbeelding ]
10, 11. København H, 15 mei 2011. De tweede omstreden AnsaldoBreda-schandvlek van dit weekend: De IC4 van DSB.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tot slot nog 2 metrostellen uit Stockholm:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Enjoy
Ik kan heel dat Lintorp niet vindenquote:
Er is wel een Lintrup, kan dat ook?quote:Op maandag 16 mei 2011 21:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik kan heel dat Lintorp niet vindenWie weet waar die IC4's rijden in Denemarken?
Nou ja het bochtgedrag hequote:Op maandag 16 mei 2011 21:23 schreef Igen het volgende:
Mooi reisverslag Fles!
[..]
Wat is er dan zo oncomfortabel aan?
Ik ben niet in Zweden geweest maar wel in Portugal, en daar haalt de kantelbaktrein op normaal spoor ongeveer dezelfde snelheid: Porto-Faro is 663 km in 5:39 uur. Ik vond het zelf prima comfortabel, de kantelbaktrein trilde en schudde zelfs duidelijk minder dan de langzamere gewone IC.
Maar om een of andere reden lag wel bij elke stoel een kotszakje. Heeft het oncomfortabele van de X2000 ook daarmee te maken, of is dat iets anders?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |