abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 mei 2011 @ 19:17:27 #201
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96899035
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 19:14 schreef Socios het volgende:

[..]

Ik denk het niet. :')

De bordjes dient men zelf `geschoten´ te hebben, lijkt mij? Anders is de verzameling veel minder leuk.
Ik sla ze wel apart op hoor, maar het telt niet mee voor de verzameling idd. Anders kan je net zo goed een paar dagen op plaatjes googlen, dus dat slaat nergens op :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_96899540
Kapot GTW'tje bij Stadspolders. Wordt nog leuk in de spits als die langer niet kan rijden -O-
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 16 mei 2011 @ 19:31:34 #203
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96900049
Staat of valt dat met één kapot stel dan ja? :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_96900087
Als er enkelspoor is wel ja.
  maandag 16 mei 2011 @ 19:32:50 #205
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96900162
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 19:32 schreef Bitlord het volgende:
Als er enkelspoor is wel ja.
:')

Ik ga er even vanuit dat ze dat ding morgenochtend wel weggesleept zullen hebben :') Is dat heel raar?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_96900180
quote:
11s.gif Op maandag 16 mei 2011 19:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Staat of valt dat met één kapot stel dan ja? :')
Nou ja. Er zijn 7 treinstellen. Doordat er 1 stel tot Gorinchem rijdt steeds, kan je in de spits alle treinen 6 bakken geven. Volgens mij lukt dat niet als er 1 kapot is.
Dat was bij veolia op de heuvellandlijn toch ook.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_96901709
Hoe kunnen er dan zo vaak stellen bij de wasstraat in Rotterdam staan? Of gaan die na de ochtendspits heen en voor de avondspits terug?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 mei 2011 @ 19:52:36 #208
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_96901745
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 19:52 schreef KapiteinT het volgende:
Hoe kunnen er dan zo vaak stellen bij de wasstraat in Rotterdam staan? Of gaan die na de ochtendspits heen en voor de avondspits terug?
jep
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport maandag 16 mei 2011 @ 19:54:20 #209
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_96901898
De start van de FStM (de stoomtrein tussen Sneek en Stavoren) is uitgesteld tot volgend jaar: de loc is nog altijd niet goedgekeurd, en in Nederland kost het nog zeker acht weken om ATB in te bouwen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_96901984
Jammer, hoor. Zag mijzelf deze zomer al zitten in ICK op dat traject.
  maandag 16 mei 2011 @ 20:16:09 #211
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96903820
Afgelopen weekend ben ik even naar Stockholm geweest om mijn beste vriend op te zoeken die daar in 2007 naartoe geëmigreerd is en die ik sindsdien niet gezien had :) Ik zal jullie verder niet vermoeien met foto's van bier en barbecue, hier wel een kleine impressie van het spoorgebeuren daar.

1. Utrecht Centraal, 12 mei 2011. AnsaldoBreda-schandvlek V250 getrokken door 2 diesellocs op weg naar misschien wel de Watergraafsmeer.



2. Solrød Strand (DK), 13 mei 2011. S-Tog stel 8203 is net aangekomen en rijdt als leeg mat door naar Køge.



3. Køge (DK), 13 mei 2011. Tweebaks dieseltreinstel 4044 komt zojuist binnen als stoptrein naar Roskilde vanuit Naestved.



4. Køge (DK), 13 mei 2011. Twee stellen van de S-Tog op hun eindpunt. Mooi man, sluitseinen :P



5. Nässjö (SE), 13 mei 2011. Ook anno 2011 rijden er nog steeds dieselmotorwagens rond in Zweden. Hier treinstel 1299 van een lokale vervoerder.



6. Stockholm Central, 13 mei 2011. Na een treinreis van 22½ uur kwam ik aan in Stockholm. Hier de X2000 die mij daarheen bracht vanuit København H. Het duurt nog wel even voordat de X2000 een fatsoenlijke hogesnelheidstrein is. Het is leuk als je met kantelbaktechniek 200 km/h kunt rijden op "normaal" spoor, maar comfortabel is het niet echt. Daarnaast blijft er door 11 halteringen, variërend van zo'n 4 tot ruim 10 minuten (!!) ook niet veel over van de snelheid. Tot slot is de laatste 180 km vanaf Norrköping tot Stockholm grotendeels enkelspoor. Over 647 km doet het ding ruim 5½ uur. Overigens is er sinds kort (eind 2007 was het nog niet zo) een tunnel klaar tussen de Zweedse kant van de Øresundsbron en station Malmö C, waardoor de X2000 tegenwoordig vanuit København H kan vertrekken. (Situatie lijkt heel erg op Antwerpen Centraal, voor wie daarmee bekend is :) )



7. Stockholm Central, 13 mei 2011. Dubbeldeks treinstel 3321 als trein naar Gävle Central. Zo lelijk als ze van buiten zijn, zo comfortabel zijn ze van binnen :Y



8. Stockholm Central, 15 mei 2011. Green Cargo-loc 1274 staat aan het eind van het perron. Links mijn maat Yvo.



9. Nässjö (SE), 15 mei 2011. Tweebaks treinstel 1405 van de Krösatågen.



10, 11. København H, 15 mei 2011. De tweede omstreden AnsaldoBreda-schandvlek van dit weekend: De IC4 van DSB.





Tot slot nog 2 metrostellen uit Stockholm:





Enjoy :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 16 mei 2011 @ 20:19:09 #212
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_96904093
Mooie plaatjes Fles!
  maandag 16 mei 2011 @ 20:19:58 #213
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_96904164
Løke plåtën!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 16 mei 2011 @ 20:30:19 #214
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_96904984
Prachtplaten, Fles!

En zat die Coradia van Alstom (foto #7) lekker?
pi_96906403
quote:
7s.gif Op maandag 16 mei 2011 20:16 schreef Dr_Flash het volgende:
7. Stockholm Central, 13 mei 2011. Dubbeldeks treinstel 3321 als trein naar Gävle Central. Zo lelijk als ze van buiten zijn, zo comfortabel zijn ze van binnen :Y

[ afbeelding ]
Wauw, :o dat is echt nog veel lelijker dan die vogelbekdieren die met St. Juttemis misschien hier op de HSL gaan rijden _O-
  maandag 16 mei 2011 @ 20:51:38 #216
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_96906503
Het zijn dubbeldekkers. En ze rijden. Ook in de winter.

Dat valt van NS' meest recente bestellingen niet altijd te zeggen :')
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 mei 2011 @ 20:54:39 #217
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_96906746
Leuk Fles.

Reed die IC4 nog of stond het ding te wachten op een sleep?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_96908097
Wat is er mis met 4.5 uur naar Stockholm? Dat doet de auto niet zo snel hoor.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 16 mei 2011 @ 21:15:38 #219
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_96908345
Die IC4 is itt de V250 nog wel mooi te noemen. Deens ontwerp, toch? 8-) Oh en wat een vette loc, die Zweedse O+
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  maandag 16 mei 2011 @ 21:22:54 #220
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96908935
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2011 20:30 schreef James1988 het volgende:
Prachtplaten, Fles!

En zat die Coradia van Alstom (foto #7) lekker?
Heb er dit weekend niet in gezeten :) Maar ik ken ze van een paar jaar geleden :Y Prima treintjes :Y

En ik heb nog speciaal een foto gemaakt van het logo van Alstom vlakbij het station van Norrköping *O*

quote:
14s.gif Op maandag 16 mei 2011 20:54 schreef Peterselieman het volgende:
Leuk Fles.

Reed die IC4 nog of stond het ding te wachten op een sleep?
Hij zou gaan rijden naar Lintorp, maar voordat er echt beweging was, kwam mijn CNL voorrijden. Dus dat heb ik niet kunnen bewijzen :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_96908996
Mooi reisverslag Fles! :)

quote:
7s.gif Op maandag 16 mei 2011 20:16 schreef Dr_Flash het volgende:
6. Stockholm Central, 13 mei 2011. Na een treinreis van 22½ uur kwam ik aan in Stockholm. Hier de X2000 die mij daarheen bracht vanuit København H. Het duurt nog wel even voordat de X2000 een fatsoenlijke hogesnelheidstrein is. Het is leuk als je met kantelbaktechniek 200 km/h kunt rijden op "normaal" spoor, maar comfortabel is het niet echt. Daarnaast blijft er door 11 halteringen, variërend van zo'n 4 tot ruim 10 minuten (!!) ook niet veel over van de snelheid. Tot slot is de laatste 180 km vanaf Norrköping tot Stockholm grotendeels enkelspoor. Over 647 km doet het ding ruim 5½ uur. Overigens is er sinds kort (eind 2007 was het nog niet zo) een tunnel klaar tussen de Zweedse kant van de Øresundsbron en station Malmö C, waardoor de X2000 tegenwoordig vanuit København H kan vertrekken. (Situatie lijkt heel erg op Antwerpen Centraal, voor wie daarmee bekend is :) )

[ afbeelding ]
Wat is er dan zo oncomfortabel aan?

Ik ben niet in Zweden geweest maar wel in Portugal, en daar haalt de kantelbaktrein op normaal spoor ongeveer dezelfde snelheid: Porto-Faro is 663 km in 5:39 uur. Ik vond het zelf prima comfortabel, de kantelbaktrein trilde en schudde zelfs duidelijk minder dan de langzamere gewone IC.

Maar om een of andere reden lag wel bij elke stoel een kotszakje. Heeft het oncomfortabele van de X2000 ook daarmee te maken, of is dat iets anders?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2011 21:27:06 ]
  maandag 16 mei 2011 @ 21:24:29 #222
258802 Yreal
henk..!
pi_96909052
quote:
7s.gif Op maandag 16 mei 2011 20:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Afgelopen weekend ben ik even naar Stockholm geweest om mijn beste vriend op te zoeken die daar in 2007 naartoe geëmigreerd is en die ik sindsdien niet gezien had :) Ik zal jullie verder niet vermoeien met foto's van bier en barbecue, hier wel een kleine impressie van het spoorgebeuren daar.

1. Utrecht Centraal, 12 mei 2011. AnsaldoBreda-schandvlek V250 getrokken door 2 diesellocs op weg naar misschien wel de Watergraafsmeer.

[ afbeelding ]

2. Solrød Strand (DK), 13 mei 2011. S-Tog stel 8203 is net aangekomen en rijdt als leeg mat door naar Køge.

[ afbeelding ]

3. Køge (DK), 13 mei 2011. Tweebaks dieseltreinstel 4044 komt zojuist binnen als stoptrein naar Roskilde vanuit Naestved.

[ afbeelding ]

4. Køge (DK), 13 mei 2011. Twee stellen van de S-Tog op hun eindpunt. Mooi man, sluitseinen :P

[ afbeelding ]

5. Nässjö (SE), 13 mei 2011. Ook anno 2011 rijden er nog steeds dieselmotorwagens rond in Zweden. Hier treinstel 1299 van een lokale vervoerder.

[ afbeelding ]

6. Stockholm Central, 13 mei 2011. Na een treinreis van 22½ uur kwam ik aan in Stockholm. Hier de X2000 die mij daarheen bracht vanuit København H. Het duurt nog wel even voordat de X2000 een fatsoenlijke hogesnelheidstrein is. Het is leuk als je met kantelbaktechniek 200 km/h kunt rijden op "normaal" spoor, maar comfortabel is het niet echt. Daarnaast blijft er door 11 halteringen, variërend van zo'n 4 tot ruim 10 minuten (!!) ook niet veel over van de snelheid. Tot slot is de laatste 180 km vanaf Norrköping tot Stockholm grotendeels enkelspoor. Over 647 km doet het ding ruim 5½ uur. Overigens is er sinds kort (eind 2007 was het nog niet zo) een tunnel klaar tussen de Zweedse kant van de Øresundsbron en station Malmö C, waardoor de X2000 tegenwoordig vanuit København H kan vertrekken. (Situatie lijkt heel erg op Antwerpen Centraal, voor wie daarmee bekend is :) )

[ afbeelding ]

7. Stockholm Central, 13 mei 2011. Dubbeldeks treinstel 3321 als trein naar Gävle Central. Zo lelijk als ze van buiten zijn, zo comfortabel zijn ze van binnen :Y

[ afbeelding ]

8. Stockholm Central, 15 mei 2011. Green Cargo-loc 1274 staat aan het eind van het perron. Links mijn maat Yvo.

[ afbeelding ]

9. Nässjö (SE), 15 mei 2011. Tweebaks treinstel 1405 van de Krösatågen.

[ afbeelding ]

10, 11. København H, 15 mei 2011. De tweede omstreden AnsaldoBreda-schandvlek van dit weekend: De IC4 van DSB.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Tot slot nog 2 metrostellen uit Stockholm:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Enjoy :s)
Hippe foto´s.

Die V250 op de eerste foto heb ik vandaag nog in gewerkt :D
  maandag 16 mei 2011 @ 21:30:53 #223
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96909593
quote:
7s.gif Op maandag 16 mei 2011 21:22 schreef Dr_Flash het volgende:

Hij zou gaan rijden naar Lintorp,
Ik kan heel dat Lintorp niet vinden -O- Wie weet waar die IC4's rijden in Denemarken? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 16 mei 2011 @ 21:34:41 #224
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_96909869
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 21:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik kan heel dat Lintorp niet vinden -O- Wie weet waar die IC4's rijden in Denemarken? :?
Er is wel een Lintrup, kan dat ook? :)
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 16 mei 2011 @ 21:36:30 #225
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96910024
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 21:23 schreef Igen het volgende:
Mooi reisverslag Fles! :)

[..]

Wat is er dan zo oncomfortabel aan?

Ik ben niet in Zweden geweest maar wel in Portugal, en daar haalt de kantelbaktrein op normaal spoor ongeveer dezelfde snelheid: Porto-Faro is 663 km in 5:39 uur. Ik vond het zelf prima comfortabel, de kantelbaktrein trilde en schudde zelfs duidelijk minder dan de langzamere gewone IC.

Maar om een of andere reden lag wel bij elke stoel een kotszakje. Heeft het oncomfortabele van de X2000 ook daarmee te maken, of is dat iets anders?
Nou ja het bochtgedrag he :) De bochtstraal blijft hetzelfde, en de energie is evenredig met het kwadraat van de snelheid. Dus het is gewoon een pure rollercoaster. Ja kantelbak vergoedt iets, maar zo extreem sophisticated zijn die dingen ook niet hoor :')

Op de terugweg werd ie trouwens in Malmö opgeheven, en men werd verzocht zich voor Köpenhamn in de Oresundstog te persen. Maar natuurlijk blijft de X2000 nog wel even net lang genoeg voor rood sein staan zodat iedereen het voor de neus wegrijden van de Oresundstog kan meemaken. En natuurlijk is de daaropvolgende te laat. Het filmpje zal ik u besparen, mijn postrechten zijn me nog wel IETS waard.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')