Alles kan. Het gebrek aan wilskracht staat realisatie in de weg.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:27 schreef James1988 het volgende:
Daarom zou er op de CTA's gewoon moeten worden aangegeven waar welke bakken stoppen. Eerste klas tonen met een afwijkend kleurtje, of gewoon een 1 erbij. Nu er toch overal digitale CTA's komen zijn de flapjes het probleem niet meer, nu alleen nog alle treinen aan de juiste systemen koppelen.
In Duitsland kan het immers ook.
Als er nog geen trein staat is het misschien wat onlogisch, maar als hij er eenmaal staat, en je ziet dat 300 mensen zich door één deur proberen te proppen, kan je je toch bedenken om even wat deuren verderop in te stappen? En even een stukje door de trein lopen is ook een kleine moeite. In plaats van met z'n alle op het balkon te gaan staan.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:16 schreef Fixers het volgende:
[..]
Je kent de situatie op Amsterdam CS? De treinen naar schiphol vertrekken daar op de A-zijde, vanaf het uiterste puntje ver buiten de stationsoverkapping. Het is voor een onervaren reiziger niet logisch dat belangrijke treinen met veel reizigers en bagage stoppen op een dusdanige plek dat niet iedereen over één lullig trapje moet. Een ervaren reiziger weet met een zekerheid van hooguit 20% te voorspellen hoelang een trein is. Wat verwacht je dan van een toerist?
In het geval van de treinen naar schiphol, kan daar best rekening mee gehouden worden. Helemaal als je ze ook nog dure eerste klas kaartjes aansmeert. Of zijn die tickets to Amsterdam automaten inmiddels aangepast?
Ik denk nu even aan een situatie die ik vrij recent nog wel eens ben tegengekomen op Amsterdam Centraal. De intercity vanuit Amersfoort, doorgaande als intercity naar Enkhuizen stopt in Amsterdam Centraal op spoor 11a ofzo, met alleen de achterkant enigszins in de buurt van de trap dus.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 17:13 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Als er nog geen trein staat is het misschien wat onlogisch, maar als hij er eenmaal staat, en je ziet dat 300 mensen zich door één deur proberen te proppen, kan je je toch bedenken om even wat deuren verderop in te stappen? En even een stukje door de trein lopen is ook een kleine moeite. In plaats van met z'n alle op het balkon te gaan staan.
Detectie werkt dan mogelijk wat minder, waardoor een overweg 'aangereden' moet worden, dus met gepaste snelheid de aankondingssectie op. Werd ook vast geremd voor de overweg en getoeterd?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 19:07 schreef Falco het volgende:
Hey Socios, ik zat vanavond in de trein en de conducteur meldde dat die maar 40 km per uur reed door een overwegstoring. Wtf is dat? Alle overwegen waren volgens mij gesloten, deden gewoon normaal hun werk en de trein kon dus veel harder. Kun je me uitleggen wat er aan de hand was?
Bij een overwegstoring is het meestal zo dat de overweg (of de overwegen) juist te lang dicht is. Een overweg die dicht is terwijl er geen trein komt is zeer frustrerend voor weg-gebruikers, die vroeg of laat toch willen oversteken, als je er dan toch met 120km/u aan komt sjezen met je trein kan dat voor vervelende situaties zorgen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 19:07 schreef Falco het volgende:
Hey Socios, ik zat vanavond in de trein en de conducteur meldde dat die maar 40 km per uur reed door een overwegstoring. Wtf is dat? Alle overwegen waren volgens mij gesloten, deden gewoon normaal hun werk en de trein kon dus veel harder. Kun je me uitleggen wat er aan de hand was?
Nee. In Nederland bestaat een treinnummer altijd uit een serie, als honderdtal, plus de trein van die serie. Het kleinste treinnummer is daarom 101.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 19:56 schreef Temlin het volgende:
Speciaal voor de nummertjes fappers. Vandaag in de trein vroeg een kind of er een trein met nummer 1 bestaat? Jah of nee?
Nummer wat je in de trein ziet staan. 9*** nog wat was.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:02 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee. In Nederland bestaat een treinnummer altijd uit een serie, als honderdtal, plus de trein van die serie. Het kleinste treinnummer is daarom 101.
Bij internationale treinen kan het anders zijn. Vroeger bestond er bijvoorbeeld een EC 2 Chur(Zwitserland) - Amsterdam.
Edit: misschien is dennistd's idee over wat een 'treinnummer' is, in deze context iets zinniger.
9XXX is V-IRM (Verlengd-InterRegioMaterieel)quote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:04 schreef Temlin het volgende:
Nummer wat je in de trein ziet staan. 9*** nog wat was.
Treinnummer = dienstquote:Op dinsdag 17 mei 2011 19:56 schreef Temlin het volgende:
Speciaal voor de nummertjes fappers. Vandaag in de trein vroeg een kind of er een trein met nummer 1 bestaat? Jah of nee?
Bel Neveneffecten!quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Net wel 10 minuten lang een enquete in kunnen vullen waarin alle vragen ongeveer 4 keer voorkwamen, en het ging ALLEEN MAAR over informatievoorziening. Men wil helemaal niet horen hoe reizigers het vinden om als haringen in een tonnetje geperst te worden
En nummer 20 dan?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:19 schreef Socios het volgende:
[..]
In de spotdatabase vind ik ook geen treinstellen met een lager nummer dan 21.
Maar dan blijft de vraag aan Falco (hoi Falcoquote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:02 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Bij een overwegstoring is het meestal zo dat de overweg (of de overwegen) juist te lang dicht is. Een overweg die dicht is terwijl er geen trein komt is zeer frustrerend voor weg-gebruikers, die vroeg of laat toch willen oversteken, als je er dan toch met 120km/u aan komt sjezen met je trein kan dat voor vervelende situaties zorgen.
Daarom is het standaardprotocol bij een overwegstoring inderdaad dat alle treinen 'op zicht' moeten rijden en te allen tijde voor de overweg kunnen stoppen om ongelukken te voorkomen.
Een overweg wordt al als 'gestoord' gezien (met alarmbellen bij de treindienstleider enzo) als die onvoorzien langer dan 5 minuten gesloten blijft.
Goeie, ja.quote:
Vast Apeldoorn-Deventer, daar heb ik zondag en maandag ook al last van een overwegstoring gehad.quote:
Bij de SVM hebben ze 1 - 120 geloof ikquote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:32 schreef Peterselieman het volgende:
Eén van de locjes die op de lijn Hoorn-Medemblik rijden draagt nummer 5
Iets tegen rookgassen, zodat de loc ook kon worden ingezet bij de bouw van de Groene Harttunnel en de Sofiatunnel, tunnel Pannerdensch Kanaal etc.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:36 schreef V2 het volgende:
Wat zijn die potten aan de voorkant nou? Dempers ofzo? Rare constructie zeg...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |