abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96672768
De Fok topicreeks voor de 94e Giro d'Italia die op 7 mei in Venaria Reale van start gaat en traditiegetrouw in Milaan finisht op 29 mei.

Het parcours


De etappes
quote:
Etappe Datum Start en Finish Afstand Type
1 zaterdag 7 mei Venaria Reale - Torino (TTT) 21,5 km ploegen tijdrit
2 zondag 8 mei Alba - Parma 242 km vlak
3 maandag 9 mei Reggio Emilia - Rapallo 178 km middel gebergte
4 dinsdag 10 mei Quarto dei Mille - Livorno 208 km middel gebergte
5 woensdag 11 mei Piombino - Orvieto 201 km middel gebergte
6 donderdag 12 mei Orvieto - Fiuggi Terme 195 km middel gebergte
7 vrijdag 13 mei Maddaloni - Montevergine di Mercogliano 100 km hoog gebergte
8 zaterdag 14 mei Sarpi - Tropea 214 km vlak
9 zondag 15 mei Messina - Etna 159km hoog gebergte
R maandag 16 mei Rustdag
10 dinsdag 17 mei Termoli - Teramo 156 km vlak
11 woensdag 18 mei Tortoreto Lido - Castefidardo 160 km middel gebergte
12 donderdag 19 mei Castefidardo - Ravenna 171 km vlak
13 vrijdag 20 mei Spilimbergo - Grossglockner 159 km hoog gebergte
14 zaterdag 21 mei Lienz - Monte Zoncolan 210 km hoog gebergte
15 zondag 22 mei Conegliano - Gardeccia/Val di Fassa 230 km hoog gebergte
R maandag 23 mei Rustdag
16 dinsdag 24 mei Belluno - Nevegal (ITT) 12,7 km Individuele berg tijdrit
17 woensdag 25 mei Feltre - Sondrio 246 km hoog gebergte
18 donderdag 26 mei Morbegno - San Pellegrino Terme 147 km middel gebergte
19 vrijdag 27 mei Bergamo - Macugnaga 211 km hoog gebergte
20 zaterdag 28 mei Verbania - Sestriere 242 km hoog gebergte
21 zondag 29 mei Milano - Milano (ITT) 32,8 km Individuele tijdrit
De belangrijkste etappes

Etappe 7


Etappe 9


Etappe 13


Etappe 14


Etappe 15


Etappe 16


Etappe 17


Etappe 18


Etappe 19


De vorige winnaars
quote:
2000 Stefano Garzelli (Ita)
2001 Gilberto Simoni (Ita)
2002 Paolo Savoldelli (Ita)
2003 Gilberto Simoni (Ita)
2004 Damiano Cunego (Ita)
2005 Paolo Savoldelli (Ita)
2006 Ivan Basso (Ita)
2007 Danilo Di Luca (Ita)
2008 Alberto Contador (Spa)
2009 Denis Mensjov (Rus)
2010 Ivan Basso (Ita)
TV
Zowel op Sporza, Eurosport als de RAI zal de Giro worden uitgezonden. Op uitzendtijden is het nog even wachten.

[ Bericht 5% gewijzigd door Leatherface op 11-05-2011 23:41:30 ]
pi_96672846
Mooi ff 10 minuten van mijn leven verkut om het vorige topic door te lezen. :')

Heerlijke overwinning van Pietertje, niet verwacht van hem. Dat hij Gadret uit het wiel rijdt is opzich niet zo verbazend gezien de ongelofelijke kracht die Weening kan ontwikkelen met zijn nog ziekere versnellingskeuze normaliter.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 11 mei 2011 @ 22:01:57 #3
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_96672876
Goeden TT.
pi_96672967
quote:
10s.gif Op woensdag 11 mei 2011 22:01 schreef Pino112 het volgende:
Goeden TT.
Ik open ook voor het eerst in mijn leven een nieuw topic hier :P . Niet aan gedacht om de titel te veranderen.
  woensdag 11 mei 2011 @ 22:04:20 #5
67089 Gillingham
The horror...
pi_96673059
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 22:03 schreef Chiappucci het volgende:

[..]

Ik open ook voor het eerst in mijn leven een nieuw topic hier :P . Niet aan gedacht om de titel te veranderen.
Hij zal de aanmoedigingen nodig hebben, wil hij het roze houden.
What's it going to be then, eh?
pi_96673158
morgen zou wel moeten lukken, vrijdag wordt een ander verhaal. Wss dan Nibali of Scarponi roze.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_96673430
Nee man, Weening rijdt vrijdag gewoon op de 11 naar boven! _O_
Jack does it in real time...
  woensdag 11 mei 2011 @ 22:10:23 #8
308981 Narcotical
Best in the World
pi_96673523
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 22:09 schreef DeeBee het volgende:
Nee man, Weening rijdt vrijdag gewoon op de 11 naar boven! _O_
11 voor of achter? :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
pi_96673964
De 11, dan is er maar 1 held natuurlijk: Sergey Honchar!
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  woensdag 11 mei 2011 @ 22:17:03 #10
308981 Narcotical
Best in the World
pi_96674010
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 22:16 schreef franklop het volgende:
De 11, dan is er maar 1 held natuurlijk: Sergey Honchar!
Die zou volgens mij liever een nog kleiner blad meenemen :')
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
  woensdag 11 mei 2011 @ 22:43:19 #11
148059 Pritt
Atheïst
pi_96675659
Tsja wat zegt 11 als je geen idee hebt hoe groot zijn voorblad is? :')
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_96675697
Ik weet niet of dit hier al gemeld is, maar er zal nooit meer met het nummer 108 worden gereden in de Giro.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  woensdag 11 mei 2011 @ 22:49:39 #13
308981 Narcotical
Best in the World
pi_96676020
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 22:44 schreef Felagund het volgende:
Ik weet niet of dit hier al gemeld is, maar er zal nooit meer met het nummer 108 worden gereden in de Giro.
Had het ook al gelezen daarnet, mooi gebaar van de Giro-directie :)
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
pi_96676149
Ducrot >>
quote:
Kan iemand uitleggen waarom de Strada Bianca niet mag, zoals de "belg" zegt, en Parijs Roubaix wel?
Karl >>
quote:
leer eens luisteren. Strade bianche mag wel, maar de onverharde afdaling te gevaarlijk. Was ook de mening van de renners.
Ducrot >>
quote:
aiiii luisteren is nu net een van mijn kwaliteiten dacht ik altijd. Wist niet dat je boos werd
Karl is een beetje geprikkeld.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  woensdag 11 mei 2011 @ 22:53:35 #15
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_96676250
Karl is weg, dus die kan thuis lekker verder mopperen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 11 mei 2011 @ 22:53:36 #16
40566 Ericr
Livewrong
pi_96676253
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 22:05 schreef franklop het volgende:
morgen zou wel moeten lukken, vrijdag wordt een ander verhaal. Wss dan Nibali of Scarponi roze.
Ze zullen er in ieder geval voor moeten strijden, Weening weet ook dat dit zijn 'fifteen minutes of fame' zijn. De tour-rit bracht natuurlijk meer publiciteit maar rijden in roze is iedere dag het podium op. Een leiderstrui geeft meestal vleugels.
  woensdag 11 mei 2011 @ 22:53:56 #17
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_96676275
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 22:44 schreef Felagund het volgende:
Ik weet niet of dit hier al gemeld is, maar er zal nooit meer met het nummer 108 worden gereden in de Giro.
Mooi gebaar. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_96676287
Op sporza is een verzamelde twitterfeed van girorenners en daar was het absoluut niet enkel negatief. Russell Downing vond het zelfs een fantastische rit. Karl is (hoewel ik het in dit geval best begrijp) wel een echte zeikerd aan het worden.

Zeker omdat in die afdaling eigenlijk enkel cataldo onderuitging, en niet extreem hard, ondersteunen de feiten hem ook niet echt.
pi_96676466
De OP mag wel aangepast worden, het onderstaande stukje is gedateerd.

quote:
De startlijst
Die is natuurlijk nog niet 100% bekend, maar de inschrijvingslijst is sinds twee dagen online. Daar veranderen altijd nog wat dingen bij, maar veel veranderingen zullen er niet meer komen.
De inschrijvingslijst is hier te vinden en anders hier.

TV
Zowel op Sporza, Eurosport als de RAI zal de Giro worden uitgezonden. Op uitzendtijden is het nog even wachten.
pi_96676620
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 22:54 schreef thettes het volgende:
Op sporza is een verzamelde twitterfeed van girorenners en daar was het absoluut niet enkel negatief. Russell Downing vond het zelfs een fantastische rit. Karl is (hoewel ik het in dit geval best begrijp) wel een echte zeikerd aan het worden.

Zeker omdat in die afdaling eigenlijk enkel cataldo onderuitging, en niet extreem hard, ondersteunen de feiten hem ook niet echt.
Ik vind het onnodig dat er van dit soort wegen in zitten, al was het maar omdat de kans op (materiaal) pech er groter wordt. Bij een koers van Parijs-Roubaix maakt dat minder uit, omdat dat maar over één dag verreden wordt. De kans wordt naar mijn mening te groot dat er door een stomme lekke band o.i.d. of een valpartij de hele Giro van een klassementsrenner over is.

Ik vind het wel jammer dat het ongeval van Weylandt als argument wordt gebruikt.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  woensdag 11 mei 2011 @ 23:10:38 #21
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_96677379
Ik vind het toch allemaal maar vreemde redeneringen. Het is gevaarlijk, dus men is voorzichtiger, dus er gebeuren minder ongelukken, dus het was plots niet gevaarlijk meer.

Net als die logica dat het enkel gevaarlijk wordt als iemand erg snel wil gaan en risico's neemt. Ja, zulke personen kom je gelukkig zelden tegen in een competitieve race :{.

En dat onnozel gedoe over "nou, haal dan alle afdalingen en alle kasseistroken maar uit alle koersen" is ook al van dat ondoordacht zwart-wit gedoe omdat een genuanceerde mening blijkbaar te moelijk is.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_96678396
Jeeh, mijn TT heeft gewoon het nieuwe topic overleeft :+

Ben trouwens benieuwd hoelang Weening de trui houdt, z'n voorsprong is maar 2 seconden volgens mij dus met bonificatieseconden kan het al heel snel voorbij zijn
Op donderdag 21 mei 2015 19:22 schreef Vasion het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
Op zondag 7 december 2014 22:59 schreef GGMM het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
pi_96678917
ik mis de gavia
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  woensdag 11 mei 2011 @ 23:50:33 #24
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_96679587
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 22:59 schreef Felagund het volgende:

Ik vind het onnodig dat er van dit soort wegen in zitten, al was het maar omdat de kans op (materiaal) pech er groter wordt. Bij een koers van Parijs-Roubaix maakt dat minder uit, omdat dat maar over één dag verreden wordt.

De kans wordt naar mijn mening te groot dat er door een stomme lekke band o.i.d. of een valpartij de hele Giro van een klassementsrenner over is.

Machado verloor vandaag 3 minuten door een val (op een stuk onverhard, dacht ik) en twee fietswissels.

quote:
2s.gif Op woensdag 11 mei 2011 23:10 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vind het toch allemaal maar vreemde redeneringen. Het is gevaarlijk, dus men is voorzichtiger, dus er gebeuren minder ongelukken, dus het was plots niet gevaarlijk meer.

Net als die logica dat het enkel gevaarlijk wordt als iemand erg snel wil gaan en risico's neemt. Ja, zulke personen kom je gelukkig zelden tegen in een competitieve race :{.

Dat is de verantwoordelijkheid van de renner in kwestie. Als Nibali bewust risico's neemt op 35 km van de streep - met zowat 0% kans op succes overigens - moet hij dat weten. Anderen deden dat bewust niet. Renners zijn geen kleuters.

Het blijft altijd gevaarlijk. Op papier was die zogenaamd extreem gevaarlijke onverharde afdaling van vandaag ook al niet zo bijzonder. Vind ik tenminste. Ik zou daar veel liever fietsen dan in om het even welke "normale" afdaling met een nat wegdek.
  woensdag 11 mei 2011 @ 23:51:48 #25
127004 maril
Smeetsfan
pi_96679639
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 22:53 schreef golfer het volgende:
Karl is weg, dus die kan thuis lekker verder mopperen.
Serieus is hij naar huis?
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 11 mei 2011 @ 23:52:42 #26
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_96679682
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 23:51 schreef maril het volgende:

[..]

Serieus is hij naar huis?
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 18:48 schreef TheArt het volgende:
Dit lijkt me de beste oplossing:

[Commentator Karl Vannieuwkerke verlaat de Giro

Het is een zwarte week voor de Vlaamse wielerwereld. Afgelopen maandag liet Gentenaar Wouter Weylandt het leven tijdens een afdaling in de ronde van Italië. Het ongeval liet een diepe indruk na op commentatoren Karl Vannieuwkerke en Renaat Schotte. Vannieuwkerke heeft nu besloten de wedstrijd te verlaten.
stuur dit artikel door discussieer mee
in het forum

Karl Vannieuwkerke stond de afgelopen dagen, soms tot tranen toe bewogen, live opgesteld langs het parcours om voor 'Het Journaal' verslag uit te brengen over het ongeval. Maar nu verlaat hij dus de Giro, zo meldt de VRT in een (kort) berichtje. Renaat Schotte blijft wel nog op post. Vannieuwkerke wordt vervangen door José De Cauwer.

TV-Visie.be]

  woensdag 11 mei 2011 @ 23:57:40 #27
127004 maril
Smeetsfan
pi_96679953
Ja dat is ook beter Karl is een super gevoelig mens, daar is niets mis mee. Ik houd daar wel van O+
Ik trouwens nu wel spijt dat ik naar hem heb getwittert dat ik nerveus van zijn verlag werd, ook al was dat zo.
Er was trouwens een wielrenner van Leopard die wilde blijven. Ik vind het vervelend voor hem.
http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/Giro/110511_feillu
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 11 mei 2011 @ 23:58:48 #28
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_96680001
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 22:59 schreef Felagund het volgende:

[..]

Ik vind het onnodig dat er van dit soort wegen in zitten, al was het maar omdat de kans op (materiaal) pech er groter wordt. Bij een koers van Parijs-Roubaix maakt dat minder uit, omdat dat maar over één dag verreden wordt. De kans wordt naar mijn mening te groot dat er door een stomme lekke band o.i.d. of een valpartij de hele Giro van een klassementsrenner over is.

Als we de bergen eruit halen hoeven we ook niet meer te dalen, nog veiliger. Of beter alleen nog over brede snelwegen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 12 mei 2011 @ 00:01:31 #29
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_96680154
quote:
15s.gif Op woensdag 11 mei 2011 23:58 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Als we de bergen eruit halen hoeven we ook niet meer te dalen, nog veiliger. Of beter alleen nog over brede snelwegen
En ik stel voor dat we bij elke lekke band en valpartij de koers per direct stilleggen.
pi_96680369
Ach, de Belgen hebben ook vaak zat afgedaald van de Stationsberg. Dat was zeker niet gevaarlijk?
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 12 mei 2011 @ 00:08:49 #31
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_96680727
quote:
15s.gif Op woensdag 11 mei 2011 23:58 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Als we de bergen eruit halen hoeven we ook niet meer te dalen, nog veiliger. Of beter alleen nog over brede snelwegen
Tour de snelweg :)
pi_96680911
Nibali zegt in een interview dat hij vooraan de afdaling wilde doen om valpartijen te voorkomen en zo minder last van de stofwolken te hebben. Het was geen serieuze aanval om tijdswinst te boeken.
  donderdag 12 mei 2011 @ 00:22:10 #34
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_96680982
http://www.cyclingnews.co(...)rall-at-giro-ditalia

José Serpa mikt op een top 10 klassering. Hoop van harte dat het hem lukt. Beste resultaat tot nu toe is 13de in 2009, toen nog met Simoni in de ploeg, die 24ste werd. Vorig jaar 30ste geworden, maar toen reed hij in dienst van Scarponi.

Met het aantal klimmers in de ploeg kan Androni hoge ogen gooien in de zware bergetappes.

That's...Montgomery Clift, honey!
  donderdag 12 mei 2011 @ 00:44:54 #35
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_96681777
quote:
Di Luca: "Wij zijn toch geen mountainbikers?"
Belga Di Luca (op archieffoto) vond het maar niks op de onverharde wegen.

wo 11/05/2011 - 20:33 De kritiek op het parcours van de Giro neemt zienderogen toe. Na de vijfde rit, over de beruchte "Strade Bianche", onverharde wegen, in Toscane, nam ook Danilo Di Luca de organisatie op de korrel.

"Het was een etappe die ik graag gereden had als het over gewone wegen was geweest", zei Di Luca. "Maar het was helemaal anders. Ik ben niet gevallen, maar kwam wel aan zonder zadel en benen vol wonden. Dit slaat nergens op. We zijn wegrenners, toch geen veldrijders of mountainbikers?"
:'( ;(

Dan ga je toch lekker niet van start in de Giro, Danilo, er is niemand die je dwingt om hier op de pedalen te gaan staan. Er zijn ook zat mensen die het niks vinden om over de kasseien van Noord-Frankrijk te dokkeren, die gaan dan ook niet Parijs-Roubaix rijden en achteraf klagen dat ze wielrenners zijn en niet over kasseien gestuurd zouden moeten worden. Ik denk dat Cavendish over Parijs-Roubaix ook wel kan zeggen 'Het is een koers die ik graag had gereden als het over gewone wegen was geweest', dan is het ook een debiele uitspraak.

Vroeger bestond er niet eens asfalt en werden hele grote rondes over zandweggetjes gestuurd... 't Is maar goed voor Di Luca dat hij in de zeventiger jaren is geboren, anders had hij in een fabriek of zo gewerkt.





Volgens Di Luca was Binda dus geen wielrenner, maar een mountainbiker of veldrijder?

[ Bericht 4% gewijzigd door Zelva op 12-05-2011 00:58:54 ]
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 12 mei 2011 @ 00:47:24 #36
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_96681844
ach bij elke koers in Nederland breek je je nek over rotondes, heuveltjes, drempels, hindernissen etc. etc.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_96681930
Ik begrijp wel dat mensen het vreemd vinden dat ze over onverharde wegen moeten rijden in een grote ronde. Het is niet gemakkelijk om positie te blijven houden in een peleton op onverharde wegen. En degene die zeggen dat het mooi is en spektakel oplevert moeten echt zelf eens op een fiets kruipen en meemaken dat het niet veilig is.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  donderdag 12 mei 2011 @ 00:54:23 #38
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_96681989
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 00:51 schreef Pritt het volgende:
Ik begrijp wel dat mensen het vreemd vinden dat ze over onverharde wegen moeten rijden in een grote ronde. Het is niet gemakkelijk om positie te blijven houden in een peleton op onverharde wegen. En degene die zeggen dat het mooi is en spektakel oplevert moeten echt zelf eens op een fiets kruipen en meemaken dat het niet veilig is.
Man, ik fiets zo vaak over onverharde wegen en ik kan je verzekeren dat nat asfalt duizend keer gevaarlijker is.
pi_96682128
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 00:54 schreef Zelva het volgende:

[..]

Man, ik fiets zo vaak over onverharde wegen en ik kan je verzekeren dat nat asfalt duizend keer gevaarlijker is.
Regen kan een organisatie niets aan doen, de ondergrond wel.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_96682155
werd die slagter nou ten val gebracht door een omstander die te dicht bij stond te juichen? Kon het niet echt goed zien in het filmpje.
There are only 151 Pokémon.
  donderdag 12 mei 2011 @ 01:09:50 #41
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_96682332
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 01:00 schreef Pritt het volgende:

[..]

Regen kan een organisatie niets aan doen, de ondergrond wel.
Natuurlijk wel, je kan de koers per direct neutraliseren bij de eerste spat. Als het toch echt om de veiligheid gaat...

Neemt bovendien niet weg dat je nog geen enkel argument hebt aangedragen waarom 'onverhard', wat trouwens een verkeerd woord is, want het is wel verhard, 't is echt geen mul zand waar ze doorheen moeten rijden, nou zoveel gevaarlijker is.
  donderdag 12 mei 2011 @ 01:12:36 #42
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_96682407
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 01:01 schreef Eenskijken het volgende:
werd die slagter nou ten val gebracht door een omstander die te dicht bij stond te juichen? Kon het niet echt goed zien in het filmpje.
Nee, door een misverstand, van welke kant precies is niet duidelijk, met een Euskaltel-verzorger.
pi_96682550
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 01:09 schreef Zelva het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, je kan de koers per direct neutraliseren bij de eerste spat. Als het toch echt om de veiligheid gaat...

Neemt bovendien niet weg dat je nog geen enkel argument hebt aangedragen waarom 'onverhard', wat trouwens een verkeerd woord is, want het is wel verhard, 't is echt geen mul zand waar ze doorheen moeten rijden, nou zoveel gevaarlijker is.
Meteen neutraliseren bij een spat is onrealistisch, een parcours van te voren zo leggen dat je niet onverhard rijdt is wel realistisch. Dus met dat soort vergelijkingen kom je er niet.

Verder is een onverharde weg ten opzichte van een droge weg gewoon stukken gevaarlijker. Denk aan het wegslippen (zie hier Cataldo als voorbeeld: ), dit zou veel minder snel gebeuren op een droge weg. Verder verzamel je extra veel stof in je cassette wat weer ten nadele komt je algemene fietscontrole. En om dat allemaal af te maken zijn bij valpartijen die steentjes toch nog echt vervelender dan glimmend asfalt (oftewel dat blijft in je wonden zitten).
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  donderdag 12 mei 2011 @ 01:44:40 #44
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_96682928
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 01:19 schreef Pritt het volgende:

[..]

Meteen neutraliseren bij een spat is onrealistisch, een parcours van te voren zo leggen dat je niet onverhard rijdt is wel realistisch. Dus met dat soort vergelijkingen kom je er niet.
Als je de veiligheid zo belangrijk vindt dat je de strade bianche er uit wilt houden omdat ze iets onveiliger zijn voor renners die er niet goed mee kunnen omgaan, dan moet je een maatregel om de koers stil te leggen bij regen al helemaal toejuichen. Enig idee hoeveel ongelukken dat gaat schelen? Ik zou niet weten waarom dat dan onrealistisch is.

quote:
Verder is een onverharde weg ten opzichte van een droge weg gewoon stukken gevaarlijker. Denk aan het wegslippen (zie hier Cataldo als voorbeeld: ), dit zou veel minder snel gebeuren op een droge weg.
Ja hoor, zo kan ik er ook nog wel eentje. :')

'Verder is een droge weg ten opzichte van een onverharde gewoon stukken gevaarlijker. Denk aan het wegslippen (zie hier Schleck als voorbeeld: ), dit zou veel minder snel gebeuren op een onverharde weg.'

Één iemand, die een bocht te snel en te scherp inrijdt, is géén bewijs dat sterrati per definitie gevaarlijker zijn, net zoals Schleck geen bewijs is dat droge wegen gevaarlijker zijn. Tankink komt er toch ook door? Dat was dan puur geluk zeker.

quote:
Verder verzamel je extra veel stof in je cassette wat weer ten nadele komt je algemene fietscontrole.
Bullshit. Ik kom zo vaak thuis dat mijn fiets helemaal gezandstraald is, ik voel me er geen moment onveilig door en ik heb écht totaal geen topmateriaal. Wat heeft een cassette met sturen te maken? Helemaal niets.

Heb je trouwens de fietsen wel eens gezien na Parijs-Roubaix?

quote:
En om dat allemaal af te maken zijn bij valpartijen die steentjes toch nog echt vervelender dan glimmend asfalt (oftewel dat blijft in je wonden zitten).
Ik heb toch echt liever wat kleine wondjes met wat grind, zand erin dan die uiterst vervelende schaafwonden van asfalt, die dagen lang zeer blijven doen. Maar dat is wellicht mijn persoonlijke mening. Cataldo komt ook gewoon nog in de eerste groep binnen, dan zal het allemaal wel meevallen met die door jou geclaimde vervelendheid. Cataldo klaagde trouwens ook helemaal niet over de sterrati op de QuickStep-site.

[ Bericht 3% gewijzigd door Zelva op 12-05-2011 01:55:22 ]
pi_96683413
Rijden Contador, Nibali, Sastre, Rodriguez, Kreuziger, Menchov, Di Luca ook de Tour?
pi_96683758
Volgens mij is bertje de enige die ook van plan is de Tour de rijden van de Giro kopmannen.
pi_96684095
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 01:19 schreef Pritt het volgende:

[..]

Meteen neutraliseren bij een spat is onrealistisch,
Bij tennis is het wel realiteit en als veiligheid zo belangrijk is, dan meteen neutraliseren, beter nog....alleen op het TT-circuit in Assen gaan rijden....veiliger parcoursen heb je niet.

(Weers)omstandigheden en koersgedrag zijn vele malen gevaarlijker als welk parcours dan ook.
  donderdag 12 mei 2011 @ 07:37:16 #48
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_96684136
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 04:30 schreef Unstoppable het volgende:
Volgens mij is bertje de enige die ook van plan is de Tour de rijden van de Giro kopmannen.
Bij Nibali is het nog niet helemaal zeker of hij definitief niet start. Dacht ik toch.

quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 00:20 schreef DutchSL het volgende:
Nibali zegt in een interview dat hij vooraan de afdaling wilde doen om valpartijen te voorkomen en zo minder last van de stofwolken te hebben. Het was geen serieuze aanval om tijdswinst te boeken.
Ik dacht ook dat het geen echt serieuze aanval was, maar dat hij de concurrentie even wilde testen en misschien met een kleinere groep - waar met een beetje geluk een topfavoriet ontbrak - naar de streep wilde rijden.

Voor iemand die alleen voor de de veiligheid voorop reed ging hij wel erg hard vond ik. Hij reed de rest compleet weg in die afdaling.

Niet dat het onmogelijk is wat Nibali hier beweert. Hij is sowieso niet de meest risicomijdende renner natuurlijk.
  donderdag 12 mei 2011 @ 07:53:32 #49
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_96684277
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 22:52 schreef marcodej het volgende:

Karl >>

quote:
leer eens luisteren. Strade bianche mag wel, maar de onverharde afdaling te gevaarlijk. Was ook de mening van de renners.

Karl is een beetje geprikkeld.
'"De" mening van "de" renners."'

Tja, als je de renners als een eenheidsworst ziet en die weer als een verlengstuk van jezelf heb je altijd gelijk. Doet Vannieuwkerke wel vaker, trouwens. Hij is op bepaalde momenten een te emotioneel persoon voor het vak dat hij beoefend. Niet alleen nu.

Op andere momenten is het feit dat hij een super gevoelig mens is juist weer een groot voordeel, vind ik.
pi_96685826
Di Luca baalt gewoon dat ie op 7 minuten binnen is gekomen. Hoewel ik de kritiek op de Strade Bianche wel begrijp denk ik dat de echte gevaren juist op die plekken liggen waar je niets aan kan doen.
Iedereen weet dat dit onverharde stuk eraan zit te komen en daar kun je rekening mee houden. Je kunt moeilijker rekening houden met paaltjes, muurtjes, strepen op de weg bij een nat wegdek etc etc. Als je op onverhard rijdt kun je elk moment voorbereid zijn dat je onderuit gaat terwijl het onverwachte vallen, zoals nu weer bij Slagter duizend keer gevaarlijker is.
Niets aan te doen.
In the coolest little capital of the world
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')