De belangrijkste etappesquote:Etappe Datum Start en Finish Afstand Type
1 zaterdag 7 mei Venaria Reale - Torino (TTT) 21,5 km ploegen tijdrit
2 zondag 8 mei Alba - Parma 242 km vlak
3 maandag 9 mei Reggio Emilia - Rapallo 178 km middel gebergte
4 dinsdag 10 mei Quarto dei Mille - Livorno 208 km middel gebergte
5 woensdag 11 mei Piombino - Orvieto 201 km middel gebergte
6 donderdag 12 mei Orvieto - Fiuggi Terme 195 km middel gebergte
7 vrijdag 13 mei Maddaloni - Montevergine di Mercogliano 100 km hoog gebergte
8 zaterdag 14 mei Sarpi - Tropea 214 km vlak
9 zondag 15 mei Messina - Etna 159km hoog gebergte
R maandag 16 mei Rustdag
10 dinsdag 17 mei Termoli - Teramo 156 km vlak
11 woensdag 18 mei Tortoreto Lido - Castefidardo 160 km middel gebergte
12 donderdag 19 mei Castefidardo - Ravenna 171 km vlak
13 vrijdag 20 mei Spilimbergo - Grossglockner 159 km hoog gebergte
14 zaterdag 21 mei Lienz - Monte Zoncolan 210 km hoog gebergte
15 zondag 22 mei Conegliano - Gardeccia/Val di Fassa 230 km hoog gebergte
R maandag 23 mei Rustdag
16 dinsdag 24 mei Belluno - Nevegal (ITT) 12,7 km Individuele berg tijdrit
17 woensdag 25 mei Feltre - Sondrio 246 km hoog gebergte
18 donderdag 26 mei Morbegno - San Pellegrino Terme 147 km middel gebergte
19 vrijdag 27 mei Bergamo - Macugnaga 211 km hoog gebergte
20 zaterdag 28 mei Verbania - Sestriere 242 km hoog gebergte
21 zondag 29 mei Milano - Milano (ITT) 32,8 km Individuele tijdrit
TVquote:2000 Stefano Garzelli (Ita)
2001 Gilberto Simoni (Ita)
2002 Paolo Savoldelli (Ita)
2003 Gilberto Simoni (Ita)
2004 Damiano Cunego (Ita)
2005 Paolo Savoldelli (Ita)
2006 Ivan Basso (Ita)
2007 Danilo Di Luca (Ita)
2008 Alberto Contador (Spa)
2009 Denis Mensjov (Rus)
2010 Ivan Basso (Ita)
Ik open ook voor het eerst in mijn leven een nieuw topic hierquote:
Hij zal de aanmoedigingen nodig hebben, wil hij het roze houden.quote:Op woensdag 11 mei 2011 22:03 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Ik open ook voor het eerst in mijn leven een nieuw topic hier. Niet aan gedacht om de titel te veranderen.
11 voor of achter?quote:Op woensdag 11 mei 2011 22:09 schreef DeeBee het volgende:
Nee man, Weening rijdt vrijdag gewoon op de 11 naar boven!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
Die zou volgens mij liever een nog kleiner blad meenemenquote:Op woensdag 11 mei 2011 22:16 schreef franklop het volgende:
De 11, dan is er maar 1 held natuurlijk: Sergey Honchar!
Had het ook al gelezen daarnet, mooi gebaar van de Giro-directiequote:Op woensdag 11 mei 2011 22:44 schreef Felagund het volgende:
Ik weet niet of dit hier al gemeld is, maar er zal nooit meer met het nummer 108 worden gereden in de Giro.
Karl >>quote:Kan iemand uitleggen waarom de Strada Bianca niet mag, zoals de "belg" zegt, en Parijs Roubaix wel?
Ducrot >>quote:leer eens luisteren. Strade bianche mag wel, maar de onverharde afdaling te gevaarlijk. Was ook de mening van de renners.
Karl is een beetje geprikkeld.quote:aiiii luisteren is nu net een van mijn kwaliteiten dacht ik altijd. Wist niet dat je boos werd
Ze zullen er in ieder geval voor moeten strijden, Weening weet ook dat dit zijn 'fifteen minutes of fame' zijn. De tour-rit bracht natuurlijk meer publiciteit maar rijden in roze is iedere dag het podium op. Een leiderstrui geeft meestal vleugels.quote:Op woensdag 11 mei 2011 22:05 schreef franklop het volgende:
morgen zou wel moeten lukken, vrijdag wordt een ander verhaal. Wss dan Nibali of Scarponi roze.
Mooi gebaar.quote:Op woensdag 11 mei 2011 22:44 schreef Felagund het volgende:
Ik weet niet of dit hier al gemeld is, maar er zal nooit meer met het nummer 108 worden gereden in de Giro.
quote:De startlijst
Die is natuurlijk nog niet 100% bekend, maar de inschrijvingslijst is sinds twee dagen online. Daar veranderen altijd nog wat dingen bij, maar veel veranderingen zullen er niet meer komen.
De inschrijvingslijst is hier te vinden en anders hier.
TV
Zowel op Sporza, Eurosport als de RAI zal de Giro worden uitgezonden. Op uitzendtijden is het nog even wachten.
Ik vind het onnodig dat er van dit soort wegen in zitten, al was het maar omdat de kans op (materiaal) pech er groter wordt. Bij een koers van Parijs-Roubaix maakt dat minder uit, omdat dat maar over één dag verreden wordt. De kans wordt naar mijn mening te groot dat er door een stomme lekke band o.i.d. of een valpartij de hele Giro van een klassementsrenner over is.quote:Op woensdag 11 mei 2011 22:54 schreef thettes het volgende:
Op sporza is een verzamelde twitterfeed van girorenners en daar was het absoluut niet enkel negatief. Russell Downing vond het zelfs een fantastische rit. Karl is (hoewel ik het in dit geval best begrijp) wel een echte zeikerd aan het worden.
Zeker omdat in die afdaling eigenlijk enkel cataldo onderuitging, en niet extreem hard, ondersteunen de feiten hem ook niet echt.
Machado verloor vandaag 3 minuten door een val (op een stuk onverhard, dacht ik) en twee fietswissels.quote:Op woensdag 11 mei 2011 22:59 schreef Felagund het volgende:
Ik vind het onnodig dat er van dit soort wegen in zitten, al was het maar omdat de kans op (materiaal) pech er groter wordt. Bij een koers van Parijs-Roubaix maakt dat minder uit, omdat dat maar over één dag verreden wordt.
De kans wordt naar mijn mening te groot dat er door een stomme lekke band o.i.d. of een valpartij de hele Giro van een klassementsrenner over is.
Dat is de verantwoordelijkheid van de renner in kwestie. Als Nibali bewust risico's neemt op 35 km van de streep - met zowat 0% kans op succes overigens - moet hij dat weten. Anderen deden dat bewust niet. Renners zijn geen kleuters.quote:Op woensdag 11 mei 2011 23:10 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vind het toch allemaal maar vreemde redeneringen. Het is gevaarlijk, dus men is voorzichtiger, dus er gebeuren minder ongelukken, dus het was plots niet gevaarlijk meer.
Net als die logica dat het enkel gevaarlijk wordt als iemand erg snel wil gaan en risico's neemt. Ja, zulke personen kom je gelukkig zelden tegen in een competitieve race.
Serieus is hij naar huis?quote:Op woensdag 11 mei 2011 22:53 schreef golfer het volgende:
Karl is weg, dus die kan thuis lekker verder mopperen.
quote:
quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:48 schreef TheArt het volgende:
Dit lijkt me de beste oplossing:
[Commentator Karl Vannieuwkerke verlaat de Giro
Het is een zwarte week voor de Vlaamse wielerwereld. Afgelopen maandag liet Gentenaar Wouter Weylandt het leven tijdens een afdaling in de ronde van Italië. Het ongeval liet een diepe indruk na op commentatoren Karl Vannieuwkerke en Renaat Schotte. Vannieuwkerke heeft nu besloten de wedstrijd te verlaten.
stuur dit artikel door discussieer mee
in het forum
Karl Vannieuwkerke stond de afgelopen dagen, soms tot tranen toe bewogen, live opgesteld langs het parcours om voor 'Het Journaal' verslag uit te brengen over het ongeval. Maar nu verlaat hij dus de Giro, zo meldt de VRT in een (kort) berichtje. Renaat Schotte blijft wel nog op post. Vannieuwkerke wordt vervangen door José De Cauwer.
TV-Visie.be]
Als we de bergen eruit halen hoeven we ook niet meer te dalen, nog veiliger. Of beter alleen nog over brede snelwegenquote:Op woensdag 11 mei 2011 22:59 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik vind het onnodig dat er van dit soort wegen in zitten, al was het maar omdat de kans op (materiaal) pech er groter wordt. Bij een koers van Parijs-Roubaix maakt dat minder uit, omdat dat maar over één dag verreden wordt. De kans wordt naar mijn mening te groot dat er door een stomme lekke band o.i.d. of een valpartij de hele Giro van een klassementsrenner over is.
En ik stel voor dat we bij elke lekke band en valpartij de koers per direct stilleggen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 23:58 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Als we de bergen eruit halen hoeven we ook niet meer te dalen, nog veiliger. Of beter alleen nog over brede snelwegen
Tour de snelwegquote:Op woensdag 11 mei 2011 23:58 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Als we de bergen eruit halen hoeven we ook niet meer te dalen, nog veiliger. Of beter alleen nog over brede snelwegen
quote:Di Luca: "Wij zijn toch geen mountainbikers?"
Belga Di Luca (op archieffoto) vond het maar niks op de onverharde wegen.
wo 11/05/2011 - 20:33 De kritiek op het parcours van de Giro neemt zienderogen toe. Na de vijfde rit, over de beruchte "Strade Bianche", onverharde wegen, in Toscane, nam ook Danilo Di Luca de organisatie op de korrel.
"Het was een etappe die ik graag gereden had als het over gewone wegen was geweest", zei Di Luca. "Maar het was helemaal anders. Ik ben niet gevallen, maar kwam wel aan zonder zadel en benen vol wonden. Dit slaat nergens op. We zijn wegrenners, toch geen veldrijders of mountainbikers?"
Man, ik fiets zo vaak over onverharde wegen en ik kan je verzekeren dat nat asfalt duizend keer gevaarlijker is.quote:Op donderdag 12 mei 2011 00:51 schreef Pritt het volgende:
Ik begrijp wel dat mensen het vreemd vinden dat ze over onverharde wegen moeten rijden in een grote ronde. Het is niet gemakkelijk om positie te blijven houden in een peleton op onverharde wegen. En degene die zeggen dat het mooi is en spektakel oplevert moeten echt zelf eens op een fiets kruipen en meemaken dat het niet veilig is.
Regen kan een organisatie niets aan doen, de ondergrond wel.quote:Op donderdag 12 mei 2011 00:54 schreef Zelva het volgende:
[..]
Man, ik fiets zo vaak over onverharde wegen en ik kan je verzekeren dat nat asfalt duizend keer gevaarlijker is.
Natuurlijk wel, je kan de koers per direct neutraliseren bij de eerste spat. Als het toch echt om de veiligheid gaat...quote:Op donderdag 12 mei 2011 01:00 schreef Pritt het volgende:
[..]
Regen kan een organisatie niets aan doen, de ondergrond wel.
Nee, door een misverstand, van welke kant precies is niet duidelijk, met een Euskaltel-verzorger.quote:Op donderdag 12 mei 2011 01:01 schreef Eenskijken het volgende:
werd die slagter nou ten val gebracht door een omstander die te dicht bij stond te juichen? Kon het niet echt goed zien in het filmpje.
Meteen neutraliseren bij een spat is onrealistisch, een parcours van te voren zo leggen dat je niet onverhard rijdt is wel realistisch. Dus met dat soort vergelijkingen kom je er niet.quote:Op donderdag 12 mei 2011 01:09 schreef Zelva het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, je kan de koers per direct neutraliseren bij de eerste spat. Als het toch echt om de veiligheid gaat...
Neemt bovendien niet weg dat je nog geen enkel argument hebt aangedragen waarom 'onverhard', wat trouwens een verkeerd woord is, want het is wel verhard, 't is echt geen mul zand waar ze doorheen moeten rijden, nou zoveel gevaarlijker is.
Als je de veiligheid zo belangrijk vindt dat je de strade bianche er uit wilt houden omdat ze iets onveiliger zijn voor renners die er niet goed mee kunnen omgaan, dan moet je een maatregel om de koers stil te leggen bij regen al helemaal toejuichen. Enig idee hoeveel ongelukken dat gaat schelen? Ik zou niet weten waarom dat dan onrealistisch is.quote:Op donderdag 12 mei 2011 01:19 schreef Pritt het volgende:
[..]
Meteen neutraliseren bij een spat is onrealistisch, een parcours van te voren zo leggen dat je niet onverhard rijdt is wel realistisch. Dus met dat soort vergelijkingen kom je er niet.
Ja hoor, zo kan ik er ook nog wel eentje.quote:Verder is een onverharde weg ten opzichte van een droge weg gewoon stukken gevaarlijker. Denk aan het wegslippen (zie hier Cataldo als voorbeeld: ), dit zou veel minder snel gebeuren op een droge weg.
Bullshit. Ik kom zo vaak thuis dat mijn fiets helemaal gezandstraald is, ik voel me er geen moment onveilig door en ik heb écht totaal geen topmateriaal. Wat heeft een cassette met sturen te maken? Helemaal niets.quote:Verder verzamel je extra veel stof in je cassette wat weer ten nadele komt je algemene fietscontrole.
Ik heb toch echt liever wat kleine wondjes met wat grind, zand erin dan die uiterst vervelende schaafwonden van asfalt, die dagen lang zeer blijven doen. Maar dat is wellicht mijn persoonlijke mening. Cataldo komt ook gewoon nog in de eerste groep binnen, dan zal het allemaal wel meevallen met die door jou geclaimde vervelendheid. Cataldo klaagde trouwens ook helemaal niet over de sterrati op de QuickStep-site.quote:En om dat allemaal af te maken zijn bij valpartijen die steentjes toch nog echt vervelender dan glimmend asfalt (oftewel dat blijft in je wonden zitten).
Bij tennis is het wel realiteit en als veiligheid zo belangrijk is, dan meteen neutraliseren, beter nog....alleen op het TT-circuit in Assen gaan rijden....veiliger parcoursen heb je niet.quote:Op donderdag 12 mei 2011 01:19 schreef Pritt het volgende:
[..]
Meteen neutraliseren bij een spat is onrealistisch,
Bij Nibali is het nog niet helemaal zeker of hij definitief niet start. Dacht ik toch.quote:Op donderdag 12 mei 2011 04:30 schreef Unstoppable het volgende:
Volgens mij is bertje de enige die ook van plan is de Tour de rijden van de Giro kopmannen.
Ik dacht ook dat het geen echt serieuze aanval was, maar dat hij de concurrentie even wilde testen en misschien met een kleinere groep - waar met een beetje geluk een topfavoriet ontbrak - naar de streep wilde rijden.quote:Op donderdag 12 mei 2011 00:20 schreef DutchSL het volgende:
Nibali zegt in een interview dat hij vooraan de afdaling wilde doen om valpartijen te voorkomen en zo minder last van de stofwolken te hebben. Het was geen serieuze aanval om tijdswinst te boeken.
'"De" mening van "de" renners."'quote:Op woensdag 11 mei 2011 22:52 schreef marcodej het volgende:
Karl >>
quote:
leer eens luisteren. Strade bianche mag wel, maar de onverharde afdaling te gevaarlijk. Was ook de mening van de renners.
Karl is een beetje geprikkeld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |