Ilse poept zo slecht. Ze had van de week 5 dagen niet gepoept. poepproblemen hebben te maken met het spugen. Alles wat we tegen het spugen doen, stopt het poepen. De huisarts vond het verstandig om ook even langs de ka te gaan om er toch even naar te laten kijken.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 08:48 schreef Troeta het volgende:
Kaatjejannie, ik heb geloof ik gemist wat er met Ilse is? Fijn dat je zo snel terecht kan iig!
och meiske tochquote:Op vrijdag 13 mei 2011 07:55 schreef ferrari_rood het volgende:
Wat een lompe mensen zeg die over je figuur beginnen
MP arm meisje van je gaat het al weer wat beter met d'r
@simmu ons meisje ligt in het dichtsbijzijndste z-huis
Gisteren was de lacatatiedeskundige nog even langs geweest en die schrok van mijn onstekingen dat het zo snel was begonnen. Heb nu medicatie gekregen om de BV helemaal lam te leggen voor de rest houden ze mij in de gaten en bij koorts krijg ik antibiotica. Ik vraag mij weleens af wat ik misdaan moet hebben om dit allemaal te krijgen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben 1 keer uit eten geweest met manlief en 1 keer naar de bios met een vriendin. Maar goed, doordat Nathan slecht slaapt durf ik gewoon niet weg.
Wat een pech allemaal. Daar mag je je best kut over voelen. Wel zoveel mogelijk genieten van je prachtige meisjequote:Op vrijdag 13 mei 2011 07:55 schreef ferrari_rood het volgende:
Wat een lompe mensen zeg die over je figuur beginnen
MP arm meisje van je gaat het al weer wat beter met d'r
@simmu ons meisje ligt in het dichtsbijzijndste z-huis
Gisteren was de lacatatiedeskundige nog even langs geweest en die schrok van mijn onstekingen dat het zo snel was begonnen. Heb nu medicatie gekregen om de BV helemaal lam te leggen voor de rest houden ze mij in de gaten en bij koorts krijg ik antibiotica. Ik vraag mij weleens af wat ik misdaan moet hebben om dit allemaal te krijgen.
zijn gelukt! ik ben ff luiers vouwen daarna ga k ze uploaden en je pm'enquote:Op vrijdag 13 mei 2011 10:45 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Puck is zielig. Hij is heel verkouden. Ik spoel al met een zoutoplossing en een ui bij het bed. Is er nog meer dat ik kan doen voor 'm?
Huup waren de foto's nog gelukt of zijn ze bewogen door Puck's gewapper?
Dat heb ik helemaal niet. Niet dat mijn lief op de tweede (euh, derde) plaats komt of zo, maar het zijn geen rollen die ik van elkaar kan scheiden.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 10:49 schreef flugeltje het volgende:
We zijn ook 3 keer een weekend met z'n tweetjes weggeweest, heerlijk opgeladen weer teruggekomen. Hoewel ik stapeldol ben op m'n zoon voel ik mezelf in de eerste plaats nog altijd partner van Martijn en daarna pas moeder...
Het is ook niet echt een gescheiden situatie ofzo hoor, maar soms vind ik het echt heerlijk om weer even met z'n tweetjes alle aandacht voor elkaar te hebben. Het is wat je zegt met Willem erbij gaat de aandacht al snel helemaal naar hem toe.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 10:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat heb ik helemaal niet. Niet dat mijn lief op de tweede (euh, derde) plaats komt of zo, maar het zijn geen rollen die ik van elkaar kan scheiden.
Ik merk wel hoe verleidelijk het is met een kleine baby in huis om elkaar te verwaarlozen onder het mom 'de baby gaat nu voor'. Dat is wel zo, maar het is geen houdbare situatie. Het is juist in het belang van je kind of kinderen om het samen leuk te hebben zodat ze in een hecht gezin opgroeien met een leuke vader en moeder die het goede voorbeeld geven.
Wij zijn pas wel wezen eten bij vrienden maar dan met Lena erbij. Voor Ivan hadden we een oppas bij ons thuis. Dat was een aardig compromis.
Dat is zo, en ik heb het gevoel dat dat nog meer zo wordt naarmate een kind groter wordt. Het is ongelooflijk hoeveel aandacht Ivan opslokt, maar hij zit momenteel dan ook in een fase dat hij alles samen wil doen. Het zal mij benieuwen of die fase ooit overgaat.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 11:04 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Het is ook niet echt een gescheiden situatie ofzo hoor, maar soms vind ik het echt heerlijk om weer even met z'n tweetjes alle aandacht voor elkaar te hebben. Het is wat je zegt met Willem erbij gaat de aandacht al snel helemaal naar hem toe.
Samen, als gezin, dingen doen is sowieso belangrijk. Hoe je daarnaast met je partner omgaat ligt volgens mij helemaal aan jezelf. Waar je jezelf het prettigste bij voelt is altijd goed natuurlijkquote:Op vrijdag 13 mei 2011 11:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is zo, en ik heb het gevoel dat dat nog meer zo wordt naarmate een kind groter wordt. Het is ongelooflijk hoeveel aandacht Ivan opslokt, maar hij zit momenteel dan ook in een fase dat hij alles samen wil doen. Het zal mij benieuwen of die fase ooit overgaat.
Ik vind het echt heerlijk, ik heb het liefst m'n kindjes bij me. Maar ik weet ergens ook wel dat het goed zou zijn als ik mijn lief meer aandacht zou geven. Ik heb me voorgenomen om er wat meer aan te werken als Lena een grote baby is en ze minder afhankelijk wordt van de borstvoeding.
Ik vind het wel lastig om bescheiden ambities te hebben. Ik wil Lena bij me houden en zelf voeden, ik wil met Ivan spelen en op pad gaan, ik wil als vanouds presteren op mijn werk, ik wil mijn oude figuur terug, ik wil mijn lief de aandacht en waardering geven die hij verdient. Maarja, dan sta ik 's ochtends op, ben ik moe van de nachtvoedingen en dan gaat al m'n positieve aandacht naar de kindjes. Ik voel me daardoor wel tekortschieten.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 11:13 schreef flugeltje het volgende:
En zolang je partner er ook geen problemen mee heeft dat de aandacht nu niet volledig bij hem ligt is er ook met je relatie helemaal niets aan de hand lijkt me.
dit!quote:Op vrijdag 13 mei 2011 08:57 schreef simmu het volgende:
[..]
och meiske toch![]()
![]()
je bent kraamvrouw onder rottige omstandigheden! laat jezelf verwennen, neem je rust, en hang gewoon lekker zoveel mogelijk bij je kleintje. je hebt helemaal niks misdaan. domme pech is niet iets wat je verdient of waar je iets aan kan doen
Ah, het schizofrenie van de moderne vrouw... Ik herken dit heel erg en ik denk heel veel dames hier. Ik wil ook de beste werkneemster, collega, vriendin, moeder, dochter, partner etc etc etc zijn.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 11:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind het wel lastig om bescheiden ambities te hebben. Ik wil Lena bij me houden en zelf voeden, ik wil met Ivan spelen en op pad gaan, ik wil als vanouds presteren op mijn werk, ik wil mijn oude figuur terug, ik wil mijn lief de aandacht en waardering geven die hij verdient. Maarja, dan sta ik 's ochtends op, ben ik moe van de nachtvoedingen en dan gaat al m'n positieve aandacht naar de kindjes. Ik voel me daardoor wel tekortschieten.
Zodra je zelf weer beter in je vel zit komt dat denk ik ook vanzelf wat meer los. 3 maanden is ook nog heel kort, gun jezelf wat meer 'credits' wat dat betreftquote:In het begin is het nog oké als je nergens aan toekomt. Dat hoort immers bij de kraamperiode of de verlofperiode. Maar dan ineens zijn de eerste 3 maanden voorbij en heb je geen dispensatie meer. Ik moet nog duidelijk m'n draai vinden! Maar ik ben ermee bezig. Eerst zelf eens fitter zien te worden. En 's avonds misschien vaker de computer even uitzetten.
Ik begrijp het inderdaad niet maar dat maakt niet uit, ik ken de situatie niet dus ik kan me er helemaal geen mening over vormen. Het punt is alleen wel dat dronkenschap iemand onberekenbaar maakt, wat doet hij als ze ontroostbaar begint te huilen en hij er met zn dronken kop bovenop zit? Dat vind ik dus niet veilig, en 1 van de dingen die een omgeving bij een niet veilige situatie zou kunnen doen is het AMK bellen.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 10:49 schreef flugeltje het volgende:
Ow enne Pessie, dat je de manier van opvoeden en omgang met het moederschap van iemand niet helemaal begrijpt of stom vind wil niet meteen zeggen dat het kind dermate in gevaar is dat je 't AMK zou moeten bellen...
En van een ander kun je zo makkelijk zeggen: "Doe even normaal! Je hoeft niet alles perfect te doen!"quote:Op vrijdag 13 mei 2011 11:36 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ah, het schizofrenie van de moderne vrouw... Ik herken dit heel erg en ik denk heel veel dames hier. Ik wil ook de beste werkneemster, collega, vriendin, moeder, dochter, partner etc etc etc zijn.
Maar als je iemand hebt die hij kent en jij vertrouwt, kan hij toch wel eens een avondje onrustig zijn bij iemand anders? Dat is niet leuk voor de oppas, maar die weet waarschijnlijk dat dat risico nou eenmaal bestaat met een baby.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 11:43 schreef pessie het volgende:
Wat de overige discussie betreft, ik vind het na 9 maanden nog steeds moeilijk. Ik verlang ernaar om een avondje met manlief uit eten te gaan, maar weet gewoon niet goed hoe ik dat voor elkaar moet krijgen omdat Nathan over het algemeen erg onrustig is. Maar goed, 24 mei zijn we 5 jaar getrouwd dus dan gaan we uit eten, alleen het praktische deel moeten we nu nog oplossen.
Soms moet je vooral je best doen je eigen beste vriendin te zijn door het niet alleen tegen een ander te zeggen, maar ook tegen jezelfquote:Op vrijdag 13 mei 2011 12:00 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En van een ander kun je zo makkelijk zeggen: "Doe even normaal! Je hoeft niet alles perfect te doen!"
Eyeopenerquote:Op vrijdag 13 mei 2011 11:51 schreef Leandra het volgende:
Ik denk dat Troeta prima zelf kan beslissen of een melding bij het AMK noodzakelijk is, ze geeft zelf ook al aan dat ze de dronken oom bij de baby niet verstandig vindt, maar om dan zonder enig verder inzicht maar te roepen dat het een AMK melding verdient vind ik nogal kortzichtig...
Wat is het volgende? Dat er een melding moet worden gedaan omdat iemand z'n kind blootstelt aan onnodig risico door het in de auto op schoot te nemen?
Hier Claudia, even een paar keer nalezen deze....quote:Op vrijdag 13 mei 2011 12:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Soms moet je vooral je best doen je eigen beste vriendin te zijn door het niet alleen tegen een ander te zeggen, maar ook tegen jezelf
En dat is inderdaad precies wat ik ook bedoel, als je er samen een gemeenschappelijke weg in weet te vinden is het gewoon goedquote:Op vrijdag 13 mei 2011 12:20 schreef huuphuup het volgende:
Ik ben erg blij dat ik (wij!) me wat dat betreft heel zennn en in balans enzo voel.
Maar die dronken jongen heeft toch niet de verantwoordelijkheid over dat kind, dat zijn toch de opa en oma? Of begreep ik het verhaal van Troeta niet?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 12:24 schreef Ticootje het volgende:
even over dronkenschap en het verzorgen van een baby.. Dat vind ik dus echt niet kunnen... Gewoon echt niet. Er is een verschil tussen wat drankjes op en wat tipsy.. dat vind ik al raar.. Maar strontlazerus en dan een baby troosten... Nee dat kan echt niet. Dat is ook gewoon gevaarlijk. Ik ken de verhalen van mn collegaatje op de huisartsenpost dat moeder strontlazerus op de bank met kind in slaap was gevallen en dus boven op het kindje... Vreselijk..
Maar goed, iedereen doet het op zijn manier, maar als er dus in mijn omgeving iemand op die manier met zijn kind omgaat, dan zou ik daar inderdaad een melding van maken, overmatig alcohol en drugsgebruik terwijl je de verantwoording hebt over een kind van 5 weken oud vind ik een reden om eens even te contacten met het amk.
Ja, dat begreep ik ook, maar wat ik begreep is dat de dronken jongen op dat moment alleen is met het kind en opa en oma daar niet bij zijn. En dat maakt de situatie in mijn ogen onveilig. Ik bedoel, als opa of oma er wel bij zou zijn is het onwenselijk maar is er in ieder geval een nuchter hoofd om op te letten.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 12:27 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Maar die dronken jongen heeft toch niet de verantwoordelijkheid over dat kind, dat zijn toch de opa en oma? Of begreep ik het verhaal van Troeta niet?
Ik denk ook niet dat die momenten alleen samen nu zo ontzettend belangrijk zijn. Ik heb er zelf in ieder geval niet erg behoefte aan en mijn lief ook niet.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 12:20 schreef huuphuup het volgende:
Works for us, we voelen ons evengoed fijne partners, we zijn nog net zo dol op elkaar en dat de kindjes daar bij zijn doet daar niets aan af. (integendeel!). Ik ben blij dat B. wat dat betreft op 1 lijn met mij zit en er net zo in staat.
Maar feit is dat de moeder dus de verantwoordelijkheid wel overdraagd, of in elk geval ervan weet, dat er iemand met het kind gaat zitten tutten die gewoon bezopen is. Ik kan het dan niet anders verwoorden, dan ben je gewoon je kind niet waard. Ja dat is hard om te zeggen. Maar bewust je kind in gevaar brengen omdat je zelf geen zin hebt om je nest uit te gaan.. Dan had je beter je benen bij elkaar kunnen houden 9 maanden terug.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 12:27 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Maar die dronken jongen heeft toch niet de verantwoordelijkheid over dat kind, dat zijn toch de opa en oma? Of begreep ik het verhaal van Troeta niet?
Ik heb vooraf gezworen dat Willem een kindje gaat worden dat eerst z'n spulletjes opruimt en dan pas het volgende speelgoed mag pakken... Dat is nu al aan het mislukkenquote:Op vrijdag 13 mei 2011 12:29 schreef huuphuup het volgende:
Flugel haha ons huis was al rommelig, nu is t van tijd tot tijd een regelrechte ontplofte bom
Of dat ik dan net alles aan kant heb, dat het poetszweet zeg maar nog in je bilnaad staat en dat Amelie dan beneden komt en me aankijkt van wtf??en al haar zooi weer overhoop trekt
quote:Op vrijdag 13 mei 2011 12:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat die momenten alleen samen nu zo ontzettend belangrijk zijn. Ik heb er zelf in ieder geval niet erg behoefte aan en mijn lief ook niet.Het is meer hoe je in het ouderschap staat en tegen elkaar doet. Ik heb het je vaker verteld, maar ik vind jullie - voor zover ik dat van een afstandje kan beoordelen - heel lief voor elkaar en daar neem ik maar een voorbeeld aan. Ik baal vooral van mezelf als het me te veel moeite kost om aardig te zijn.
Ik zou het zelf ook niet doenquote:Op vrijdag 13 mei 2011 12:30 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Maar feit is dat de moeder dus de verantwoordelijkheid wel overdraagd, of in elk geval ervan weet, dat er iemand met het kind gaat zitten tutten die gewoon bezopen is. Ik kan het dan niet anders verwoorden, dan ben je gewoon je kind niet waard. Ja dat is hard om te zeggen. Maar bewust je kind in gevaar brengen omdat je zelf geen zin hebt om je nest uit te gaan.. Dan had je beter je benen bij elkaar kunnen houden 9 maanden terug.
haha, mijn kind is dubbel erfelijk belast met rommelgenen. Ik heb me niets voorgenomen, alleen maar gehoopt dat het mee zou vallenquote:Op vrijdag 13 mei 2011 12:31 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ik heb vooraf gezworen dat Willem een kindje gaat worden dat eerst z'n spulletjes opruimt en dan pas het volgende speelgoed mag pakken... Dat is nu al aan het mislukken
Da's best een eye-opener, vind ik.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 12:33 schreef huuphuup het volgende:
het helpt hier gewoon om elkaar dat ook te gunnen, dat je soms gewoon even sacho mag zijn.
Elin had een regelnacht, en ieder uur dat zij sliep, was Amelie wakkerquote:Op vrijdag 13 mei 2011 12:36 schreef pessie het volgende:
Oh Huup wat zwaar! Dat is echt heftig! Ik kan me voorstellen dat je lontje nu erg kort is. Had Elin zoveel krampjes?
Ik blijf kinderlijk naief volhoudenquote:Op vrijdag 13 mei 2011 12:35 schreef huuphuup het volgende:
[..]
haha, mijn kind is dubbel erfelijk belast met rommelgenen. Ik heb me niets voorgenomen, alleen maar gehoopt dat het mee zou vallen
1 uur?? Ik denk dat ik in dronken toestand veiliger zou zijn voor mn omgevingquote:Op vrijdag 13 mei 2011 12:39 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ik blijf kinderlijk naief volhouden
Enne 1 uur, darn woman dat je dan alleen sjaggo bentIk had z'n kop er waarschijnlijk al voor het ontbijt afgekauwd dan...
Nah, ik heb er natuurlijk nog 1 rondlopenquote:Op vrijdag 13 mei 2011 12:39 schreef Vanyel het volgende:
Kun je dan niet gewoon even je ogen dichtdoen vanmiddag? Een uur is wel heel naar weinig.
beetje van allebei. Ze komt sowieso nog 1 keer per nacht, dat kunnen we vast wel aanpakken, maar met haar poep-issues vind ik het ook wel fijn dat ze op die manier nog 200 cc extra wegtankt.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 12:47 schreef ferrari_rood het volgende:
Respect Huup 1uurtje maar dat is wel echt heel erg weinig
Slaapt Amelie nooit door? of is dit gewoon een erg slechte nacht geweest?
Kun je dat? Als de kindjes er niet zijn hoor ik ze op een of andere manier toch voortdurend en loop ik volautomatisch naar de slaapkamer.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 12:49 schreef Troeta het volgende:
Dus we gaan misschien naar de bioscoop, of gewoon lekker thuis zitten, heerlijk een avond zonder steeds op hoeven staan enzo.
haha, soms jaquote:Op vrijdag 13 mei 2011 12:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Kun je dat? Als de kindjes er niet zijn hoor ik ze op een of andere manier toch voortdurend en loop ik volautomatisch naar de slaapkamer.
Ik dacht buuf met Amelie bezig, Huup en Elin naar bed, maar als je niks hebt aan een uurtje houdt dat sowieso op natuurlijk. Ik word daar juist altijd heel blij van. Wat zeg ik, van een kwartier kan ik al heel gelukkig worden.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 12:46 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Nah, ik heb er natuurlijk nog 1 rondlopendie ligt nu gelukkig te slapen (trust me, die wordt ook niet gezellig van weinig slaap
) zomaar even gaan liggen zit er niet altijd in.
Meestal word ik brakker van 1 uurtje gaan liggen dan van gewoon doortrekken. Ik hoop wel dat het vannacht beter gaat. Morgen en overmorgen vieren we B.'s verjaardag![]()
oh ja nee ik voel me dan altijd wel bezwaard naar de buuf toe haha, ze entertaint wel en dan ben ik blij dat ik niet zelf hoef te wipwappen en de zandbak in enzoquote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:43 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik dacht buuf met Amelie bezig, Huup en Elin naar bed, maar als je niks hebt aan een uurtje houdt dat sowieso op natuurlijk. Ik word daar juist altijd heel blij van. Wat zeg ik, van een kwartier kan ik al heel gelukkig worden.
quote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:24 schreef Troeta het volgende:
Ja ik ook hoor, wie ben ik dan om er iets van te zeggen,maar ja, kon het lekker hier kwijt..bedankt iig!
Sterkte huup, hoop dat je vanavond lekker vroeg erin kan.
Claudia, ik show hem toch nog even! http://i56.photobucket.com/albums/g177/Troeta/DSC01712.jpg
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Check en Check...quote:Op vrijdag 13 mei 2011 17:04 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik heb er zelf 1 keer in gegrepen, en Ilse vind het ook erg fijn om er in te schoppen. Ik maak dus naast billen ook regelmatig voetjes schoon.
Nog nooit!quote:Op vrijdag 13 mei 2011 16:58 schreef flugeltje het volgende:
Zeg eens eerlijk, hoe vaak hebben jullie bij het terugdraaien al midden in een flats gepakt?
N durft dat echt niet. Hij heeft nog nooit Ilse haar nagels geknipt. Ik ben geloof ik meer voor dat soort verzorgende dingen. Ik vind het heerlijk om zo met dr te tutten. Net als het badderen en dann daarna lekker insmeren.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 17:30 schreef flugeltje het volgende:
Ik geef Willem samen met de nagelknipper aan z'n vader
Knippen als ze slaaptquote:Op vrijdag 13 mei 2011 17:25 schreef Morretje het volgende:
[..]
Nog nooit!![]()
Ander vraagje, hoe zorgen jullie dat je de nagels netjes geknipt hebt, en ze ondertussen rustig blijven zitten? Filmpjes werken hier niet, dan wil ze alleen maar naar de tv/ beeldscherm toe.
Natuurlijk mag jij jompelen!! Ik jompel met je mee!!!quote:Op zaterdag 14 mei 2011 10:50 schreef ferrari_rood het volgende:
Fijn dat het beter gaat met Amy.
Ik had tot maandag mogen blijven maar nu is mijn vriend er nog en anders kom ik maandag alleen thuis. Ik krijg nog iets van kraamzorg.
En mag ik jompelen? 1605gram
Wat goedquote:Op zaterdag 14 mei 2011 10:50 schreef ferrari_rood het volgende:
Fijn dat het beter gaat met Amy.
Ik had tot maandag mogen blijven maar nu is mijn vriend er nog en anders kom ik maandag alleen thuis. Ik krijg nog iets van kraamzorg.
En mag ik jompelen? 1605gram
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |