abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 mei 2011 @ 11:51:12 #176
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_96743508
Ik denk dat Troeta prima zelf kan beslissen of een melding bij het AMK noodzakelijk is, ze geeft zelf ook al aan dat ze de dronken oom bij de baby niet verstandig vindt, maar om dan zonder enig verder inzicht maar te roepen dat het een AMK melding verdient vind ik nogal kortzichtig...

Wat is het volgende? Dat er een melding moet worden gedaan omdat iemand z'n kind blootstelt aan onnodig risico door het in de auto op schoot te nemen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_96743892
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 11:36 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Ah, het schizofrenie van de moderne vrouw... Ik herken dit heel erg en ik denk heel veel dames hier. Ik wil ook de beste werkneemster, collega, vriendin, moeder, dochter, partner etc etc etc zijn.
En van een ander kun je zo makkelijk zeggen: "Doe even normaal! Je hoeft niet alles perfect te doen!" :+

DJMO, ik sluit me aan bij pessie. Volgens mij is het heel normaal dat een kindje op een bepaald moment last gaat krijgen van de omgevingsgeluiden in plaats van ze fijn te vinden. Lena sliep al heel gauw alleen nog maar in haar eigen bedje.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_96743971
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 11:43 schreef pessie het volgende:
Wat de overige discussie betreft, ik vind het na 9 maanden nog steeds moeilijk. Ik verlang ernaar om een avondje met manlief uit eten te gaan, maar weet gewoon niet goed hoe ik dat voor elkaar moet krijgen omdat Nathan over het algemeen erg onrustig is. Maar goed, 24 mei zijn we 5 jaar getrouwd dus dan gaan we uit eten, alleen het praktische deel moeten we nu nog oplossen.
Maar als je iemand hebt die hij kent en jij vertrouwt, kan hij toch wel eens een avondje onrustig zijn bij iemand anders? Dat is niet leuk voor de oppas, maar die weet waarschijnlijk dat dat risico nou eenmaal bestaat met een baby.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 13 mei 2011 @ 12:06:09 #179
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_96744065
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 12:00 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En van een ander kun je zo makkelijk zeggen: "Doe even normaal! Je hoeft niet alles perfect te doen!" :+
Soms moet je vooral je best doen je eigen beste vriendin te zijn door het niet alleen tegen een ander te zeggen, maar ook tegen jezelf ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 13 mei 2011 @ 12:09:05 #180
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_96744185
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 11:51 schreef Leandra het volgende:
Ik denk dat Troeta prima zelf kan beslissen of een melding bij het AMK noodzakelijk is, ze geeft zelf ook al aan dat ze de dronken oom bij de baby niet verstandig vindt, maar om dan zonder enig verder inzicht maar te roepen dat het een AMK melding verdient vind ik nogal kortzichtig...

Wat is het volgende? Dat er een melding moet worden gedaan omdat iemand z'n kind blootstelt aan onnodig risico door het in de auto op schoot te nemen?
Eyeopener :')

Ik zeg ook "1 van de dingen die je kan doen". Ik zou eerst wel proberen het gesprek aan te gaan. Maar zoals gezegd, ik ken de hele situatie niet en weet niet hoe haar (schoon)ouders hier mee omgaan (aangezien kind daar is op dat moment).

Vanyel ik wil mn schoonzusje vragen, Nathan kent haar erg goed omdat zij hier oppast als ik college/tentamen heb. Moet alleen even weten wanneer haar examens zijn.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 12:18:50 #181
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_96744557
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 12:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Soms moet je vooral je best doen je eigen beste vriendin te zijn door het niet alleen tegen een ander te zeggen, maar ook tegen jezelf ;)
Hier Claudia, even een paar keer nalezen deze....

Wijs vrouw die Leandra O+
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  vrijdag 13 mei 2011 @ 12:20:57 #182
143848 huuphuup
Dorksided
pi_96744638
De kindjes hier zijn regelmatig bij een oppas (over het algemeen wel bij ons thuis), maar das meer uit noodzaak omdat ik dan naar het ziekenhuis moet met 1 van hen of voor mezelf bijvoorbeeld. Ik heb daar niet zo'n moeite mee, ze zijn in goeie bekwame handen en zo lang ben ik niet weg.

Maar echt naar de oppas brengen om een avond samen te zijn hebben we niet gedaan nog en zullen we binnenkort ook niet doen. Daar hebben we allebei geen behoefte aan en geen zin in. We willen best eens met zn twee uit eten maar daar is het geld nu even niet naar :P dus das een ander issue :+
Uit logeren doen heb ik helemaal geen behoefte aan, ook niet met Amelie die in Augustus 2 wordt. Dat doen we dus gewoon nog niet. Onze kindjes horen hier, thuis, bij ons. Als het nodig is voor t een of ander is het wat anders, maar verder niet.

Works for us, we voelen ons evengoed fijne partners, we zijn nog net zo dol op elkaar en dat de kindjes daar bij zijn doet daar niets aan af. (integendeel!). Ik ben blij dat B. wat dat betreft op 1 lijn met mij zit en er net zo in staat.

Overigens wil ik ook best alles graag goed doen en voel ik me heus ook wel eens tekortschieten op eender welk gebied (hoewel dat opvallend vaak het huishouden is :') ) maar ik voel me niet meer partner dan moeder of andersom, gelukkig. Ik ben erg blij dat ik (wij!) me wat dat betreft heel zennn en in balans enzo voel.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 13 mei 2011 @ 12:23:44 #183
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_96744736
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 12:20 schreef huuphuup het volgende:
Ik ben erg blij dat ik (wij!) me wat dat betreft heel zennn en in balans enzo voel.
En dat is inderdaad precies wat ik ook bedoel, als je er samen een gemeenschappelijke weg in weet te vinden is het gewoon goed :Y

Overigens werkt dat van het huishouden hier ook zo, het is toch rommeliger in huis dan vroeger :+
  vrijdag 13 mei 2011 @ 12:24:42 #184
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_96744773
even over dronkenschap en het verzorgen van een baby.. Dat vind ik dus echt niet kunnen... Gewoon echt niet. Er is een verschil tussen wat drankjes op en wat tipsy.. dat vind ik al raar.. Maar strontlazerus en dan een baby troosten... Nee dat kan echt niet. Dat is ook gewoon gevaarlijk. Ik ken de verhalen van mn collegaatje op de huisartsenpost dat moeder strontlazerus op de bank met kind in slaap was gevallen en dus boven op het kindje... Vreselijk..

Maar goed, iedereen doet het op zijn manier, maar als er dus in mijn omgeving iemand op die manier met zijn kind omgaat, dan zou ik daar inderdaad een melding van maken, overmatig alcohol en drugsgebruik terwijl je de verantwoording hebt over een kind van 5 weken oud vind ik een reden om eens even te contacten met het amk.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 12:25:30 #185
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_96744798
btw, wij hebben net een korte vakantie geboekt!! hemelvaart even heerlijk weg.
Jen begint nu alweer, zwemmen? andere huisje?
  vrijdag 13 mei 2011 @ 12:27:02 #186
259886 pessie
pi_96744853
Dat huishouden he huup _O- . Herkenbaar. Vooral de dingen die ik echt es een grote beurt moet geven blijven liggen. Als Nathan even slaapt wil ik even rust aan mn hoofd en als Nathan niet slaapt ben ik met Nathan bezig.

Tico, jij weet het beter te verwoorden dan ik. Dat is dus het punt dat ik wilde maken.

Edit: Tico lekker! Wij gaan eind mei kamperen, een weekendje, heb er ook erg veel zin in! Even oefenen voor de zomer ;)
  vrijdag 13 mei 2011 @ 12:27:17 #187
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_96744865
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 12:24 schreef Ticootje het volgende:
even over dronkenschap en het verzorgen van een baby.. Dat vind ik dus echt niet kunnen... Gewoon echt niet. Er is een verschil tussen wat drankjes op en wat tipsy.. dat vind ik al raar.. Maar strontlazerus en dan een baby troosten... Nee dat kan echt niet. Dat is ook gewoon gevaarlijk. Ik ken de verhalen van mn collegaatje op de huisartsenpost dat moeder strontlazerus op de bank met kind in slaap was gevallen en dus boven op het kindje... Vreselijk..

Maar goed, iedereen doet het op zijn manier, maar als er dus in mijn omgeving iemand op die manier met zijn kind omgaat, dan zou ik daar inderdaad een melding van maken, overmatig alcohol en drugsgebruik terwijl je de verantwoording hebt over een kind van 5 weken oud vind ik een reden om eens even te contacten met het amk.
Maar die dronken jongen heeft toch niet de verantwoordelijkheid over dat kind, dat zijn toch de opa en oma? Of begreep ik het verhaal van Troeta niet?
  vrijdag 13 mei 2011 @ 12:29:15 #188
259886 pessie
pi_96744938
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 12:27 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Maar die dronken jongen heeft toch niet de verantwoordelijkheid over dat kind, dat zijn toch de opa en oma? Of begreep ik het verhaal van Troeta niet?
Ja, dat begreep ik ook, maar wat ik begreep is dat de dronken jongen op dat moment alleen is met het kind en opa en oma daar niet bij zijn. En dat maakt de situatie in mijn ogen onveilig. Ik bedoel, als opa of oma er wel bij zou zijn is het onwenselijk maar is er in ieder geval een nuchter hoofd om op te letten.
pi_96744958
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 12:20 schreef huuphuup het volgende:
Works for us, we voelen ons evengoed fijne partners, we zijn nog net zo dol op elkaar en dat de kindjes daar bij zijn doet daar niets aan af. (integendeel!). Ik ben blij dat B. wat dat betreft op 1 lijn met mij zit en er net zo in staat.
Ik denk ook niet dat die momenten alleen samen nu zo ontzettend belangrijk zijn. Ik heb er zelf in ieder geval niet erg behoefte aan en mijn lief ook niet. :+ Het is meer hoe je in het ouderschap staat en tegen elkaar doet. Ik heb het je vaker verteld, maar ik vind jullie - voor zover ik dat van een afstandje kan beoordelen - heel lief voor elkaar en daar neem ik maar een voorbeeld aan. Ik baal vooral van mezelf als het me te veel moeite kost om aardig te zijn.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 12:29:54 #190
143848 huuphuup
Dorksided
pi_96744962
Oh ik heb nooit meer dan 1 glas wijn gedronken omdat ik bang ben dat als er iets gebeurt dat ik dan niet meer in staat ben om te rijden. Dat vind k een heel naar idee.

Oh Tico heerlijk! O+ kun je je bikinilijf alvast ff proefdraaien :P

Flugel haha ons huis was al rommelig, nu is t van tijd tot tijd een regelrechte ontplofte bom :+
Of dat ik dan net alles aan kant heb, dat het poetszweet zeg maar nog in je bilnaad staat en dat Amelie dan beneden komt en me aankijkt van wtf?? :? en al haar zooi weer overhoop trekt :')
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 13 mei 2011 @ 12:30:16 #191
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_96744979
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 12:27 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Maar feit is dat de moeder dus de verantwoordelijkheid wel overdraagd, of in elk geval ervan weet, dat er iemand met het kind gaat zitten tutten die gewoon bezopen is. Ik kan het dan niet anders verwoorden, dan ben je gewoon je kind niet waard. Ja dat is hard om te zeggen. Maar bewust je kind in gevaar brengen omdat je zelf geen zin hebt om je nest uit te gaan.. Dan had je beter je benen bij elkaar kunnen houden 9 maanden terug.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 12:31:13 #192
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_96745014
ik moet altijd zo mn best doen om de vaart die jen heeft om rommel te maken bij te houden in het opruimen...
  vrijdag 13 mei 2011 @ 12:31:41 #193
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_96745037
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 12:29 schreef huuphuup het volgende:

Flugel haha ons huis was al rommelig, nu is t van tijd tot tijd een regelrechte ontplofte bom :+
Of dat ik dan net alles aan kant heb, dat het poetszweet zeg maar nog in je bilnaad staat en dat Amelie dan beneden komt en me aankijkt van wtf?? :? en al haar zooi weer overhoop trekt :')
Ik heb vooraf gezworen dat Willem een kindje gaat worden dat eerst z'n spulletjes opruimt en dan pas het volgende speelgoed mag pakken... Dat is nu al aan het mislukken :')
  vrijdag 13 mei 2011 @ 12:33:27 #194
143848 huuphuup
Dorksided
pi_96745106
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 12:29 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik denk ook niet dat die momenten alleen samen nu zo ontzettend belangrijk zijn. Ik heb er zelf in ieder geval niet erg behoefte aan en mijn lief ook niet. :+ Het is meer hoe je in het ouderschap staat en tegen elkaar doet. Ik heb het je vaker verteld, maar ik vind jullie - voor zover ik dat van een afstandje kan beoordelen - heel lief voor elkaar en daar neem ik maar een voorbeeld aan. Ik baal vooral van mezelf als het me te veel moeite kost om aardig te zijn.
:D lief O+
maar wij vitten ook wel eens op elkaar hoor ;) ik heb vannacht maar een uurtje (1 ja ;( ) geslapen en B. ook. Dan is t lontje een pietsje korter :') het helpt hier gewoon om elkaar dat ook te gunnen, dat je soms gewoon even sacho mag zijn.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 13 mei 2011 @ 12:34:10 #195
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_96745141
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 12:30 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Maar feit is dat de moeder dus de verantwoordelijkheid wel overdraagd, of in elk geval ervan weet, dat er iemand met het kind gaat zitten tutten die gewoon bezopen is. Ik kan het dan niet anders verwoorden, dan ben je gewoon je kind niet waard. Ja dat is hard om te zeggen. Maar bewust je kind in gevaar brengen omdat je zelf geen zin hebt om je nest uit te gaan.. Dan had je beter je benen bij elkaar kunnen houden 9 maanden terug.
Ik zou het zelf ook niet doen ;) Sterker nog, Willem mag niet eens bij 1 van de oma's slapen omdat ze me niet kon beloven dat ze dan 's avonds niet een glaasje zou nemen :+

Ging mij alleen over het feit dat ik het idee kreeg dat puur en alleen de blootstelling aan een dronken iemand terwijl de verantwoordelijkheid ligt bij een nuchter persoon al voldoende zou zijn voor een AMK-melding.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 12:35:02 #196
143848 huuphuup
Dorksided
pi_96745175
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 12:31 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Ik heb vooraf gezworen dat Willem een kindje gaat worden dat eerst z'n spulletjes opruimt en dan pas het volgende speelgoed mag pakken... Dat is nu al aan het mislukken :')
haha, mijn kind is dubbel erfelijk belast met rommelgenen. Ik heb me niets voorgenomen, alleen maar gehoopt dat het mee zou vallen :')
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_96745194
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 12:33 schreef huuphuup het volgende:
het helpt hier gewoon om elkaar dat ook te gunnen, dat je soms gewoon even sacho mag zijn.
Da's best een eye-opener, vind ik.

1 uur! :o
  vrijdag 13 mei 2011 @ 12:36:16 #198
259886 pessie
pi_96745225
Oh Huup wat zwaar! Dat is echt heftig! Ik kan me voorstellen dat je lontje nu erg kort is. Had Elin zoveel krampjes?
  vrijdag 13 mei 2011 @ 12:38:21 #199
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_96745312
Wat een prutnacht Huup :{
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 13 mei 2011 @ 12:38:56 #200
143848 huuphuup
Dorksided
pi_96745331
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 12:36 schreef pessie het volgende:
Oh Huup wat zwaar! Dat is echt heftig! Ik kan me voorstellen dat je lontje nu erg kort is. Had Elin zoveel krampjes?
Elin had een regelnacht, en ieder uur dat zij sliep, was Amelie wakker :')
Het valt mee hoor, ik zal vanavond wel instorten maar nu gaat het wel. Het is goed buitenspeelweer dus dat scheelt, en ik heb een hele lieve buuf die het leuk vindt om Amelie te entertainen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')