Korte Newroz speech aan alle Koerden!Allereerst: een gelukkig 2713, een gelukkig Newroz! Newroztan piroz bet! 
Ik hoop dat jullie een fijne jaarwisseling hebben gehad.
Groter Koerdistan komt steeds dichterbij. Zuid-Koerdistan is bevrijd van de tirannie. Saddam Hussein ligt te rotten in zijn graf en de Nationalistische Arabische Ba'athisten kijken met angst toe hoe de Sjieten het Arabische Irak hebben overgenomen, zijn verdeeld en in conflict met elkaar. West-Koerdistan (Noord-Syrie) is veiliggesteld en onze Koerdische broeders in het Westen zorgen ervoor dat het Arabische geweld ons prachtige gebied niet bereikt. Hopelijk vallen de grotere machten (Israel en de Verenigde Staten) weldra Iran binnen en wordt de bevrijding van Oost-Koerdistan ingeluid. De Peshmerga van Oost-Koerdistan worden momenteel getraind in het bevrijde Zuiden en hebben na jaren van onenigheid, recentelijk besloten om weer samen te werken in hun strijd tegen de Islamitische onderdrukker (Iran). De vredesonderhandelingen tussen de PKK vrijheidsstrijders (Noord-Koerdistan) en de Turkse Staat verlopen voorspoedig.
Dit is de eeuw van het Koerdische volk!Er zijn weer nieuwe contracten gesloten met grote oliemaatschappijen en er zijn nieuwe vondsten aangekondigd in het Zuiden. De President van Zuid-Koerdistan, de zoon van de dappere Generaal Mala Mustafa Barzani, heeft recentelijk Moskou bezocht en openlijk aangegeven open te staan voor wapendeals met het machtige Rusland. Ook berichtten Arabische zenders over een bezoek van een Koerdische delegatie aan Israel. Hopelijk verloopt alles in het voordeel van onze prachtige natie. Ik moedig elke Koerd aan, waar dan ook op de wereld, om zijn best te doen. Niet alleen in het belang van zichzelf, maar ook in het belang van Koerdistan. Ik moedig elke Koerd met een onderneming aan het eigen volk voor te trekken en zo een sterke Koerdische basis te vormen. Ik moedig elke Koerd aan zijn talenten en kennis te gebruiken voor de ontwikkeling van Koerdistan. Ik moedig elke Koerd aan zijn politieke vaardigheden te gebruiken om op een vredige manier erkenning te zoeken voor de genocides (Al-Anfal Campagne, Dersim Genocide, Halabja) die tegen ons volk zijn gepleegd.
En vergeet nooit wie je bent. Verlogen je afkomst niet. Houd je cultuur in leven en geef het voort!
Ons geloof en religie is ons Vaderland!
Ons geloof en religie is Koerd en Koerdistan!Het Koerdische volkslied in de 2 hoofd dialecten van de Koerdische taal, Sorani & Kurmanji!Sorani Dialect, met Engelse vertaling.
Kurmanji Dialect, met Turkse (?) vertaling. De mooiste vlag ter wereld
![ Bericht 3% gewijzigd door spacechinees2 op 24-03-2013 23:57:46 ]
NEE NEE NEE!!!! EVIL... EVIIIILLLL