Marokkanen tot ongewenst verklaard.quote:
Weinig. Er zijn ook maar weinig wolkenkrabbers gefabriceerd in stalinistisch Rusland.quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:11 schreef Morendo het volgende:
[..]
In hoeverre was de Stalin-architectuur eigenlijk geent op het kopieren van de wolkenkrabbers in New York?
Tja als je enkel naar communisme-kapitalisme kijkt heb je misschien een punt maar zoals ik al heb aangegeven is mij dat toch te beperkt. De ontwikkeling van het Oostblok en haar invloedssferen als geheel is sowieso al compleet anders dan die van het 'westen', de cultuur (van de Russen als veruit dominante partij) is daarbij misschien nog wel bepalender geweest dan het politiek bestel.quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:17 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Het was nu net het verschil tussen de skyline van Chicago en New York versus het oude Moskou. Het hele business-district is afwezig in sovjet-steden, het was er simpelweg niet. Je hebt gelijk dat van oudsher (middeleeuwen tot nu) de meest prominente gebouwen een feodaal of staatkundig karakter hebben of hadden, maar die zijn desondanks in het communistisch oosten heel wat nadrukkelijker aanwezig dan in het westen. In de meeste Westerse hoofdsteden zijn de meest markante gebouwen ofwel feodaal/monarchisch van aard, religieus of infrastructureel.
Het communisme daarentegen bouwde door de tijdelijke tirannie als tussenvorm, een aanzienlijk aantal gebouwen voor haar leiders, maar het meerendeel is toch ad populum. Het is een moeilijke periode en ook niet eenvoudig af te bakenen, maar er zat wel degelijk een significant verschil tussen de kapitalistische jaren '20 - jaren '70 en de communistische equivalent.
Ik denk dat in een land als Nederland pleinen eerder aan ruimte hebben gewonnen. Al was het maar om vanaf medio vorige eeuw ruimte te kunnen bieden aan de auto. Ook werd geprofiteerd van de overbodigheid van open waren in de stad om pleinen te vergroten, en van het opruimen van krotten. Nog iets daarvoor zat een grote stimulans in het opheffen van de vestingwet 1874 waardoor de steden veel meer lucht en ruimte kregen zodat de luxe ontstond om ruimten te maken die niet direct functioneel waren zoals pleinen en parken. Een groot, statig plein is een teken van welvaart.quote:Maar in veel plaatsen verloren de pleinen ruimte.
In het communisme waren ze niet aan economische concurrentie van bedrijvigheid onderhevig.
Uiteraard. Veel te gemaakt.quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:26 schreef Morendo het volgende:
[ afbeelding ]
Waarbij deze nog uit 2005 komt. Tikkeltje kitsch wat mij betreft.
Is dat niet het Warschau hotel?quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:21 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Weinig. Er zijn ook maar weinig wolkenkrabbers gefabriceerd in stalinistisch Rusland.
Stalin stond bekend om zijn "Zeven Zusters" - dit waren wel duidelijke westers georienteerde gebouwen om de kracht van de Sovjet-republiek aan te geven, maar nog steeds waren dit ministeries, openbare scholen en appartementenblokken.
Geen Twin Towers, geen Rockefellers of Empire State's.
[ afbeelding ]
Maar wel mooie metro-stations! 'Paleizen voor het volk'.quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:29 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Uiteraard. Veel te gemaakt.
Maar goed, wat Stalin betreft mocht kunst en architectuur niet abstract zijn, noch experimenteel, maar moest het "de arbeider" inspireren. Met andere woorden; populisme in de bouwkunst.
Nee, de Staatsuniversiteit van Moskouquote:
Marokkanen verdienen WEER veel MEER.quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:21 schreef dotCommunism het volgende:
EG zat nogal te zeiken op Mutant01, dat hij, omdat hij Marokkaans is, weg moest uit Nederland en er geen recht op had hier te zijn, want alle Marokkanen waren toch maar kut. En nog iets over mensen uit het buitenland die hier komen werken, maar dat heb ik niet echt bijgehouden.
Oh, ziet er goed uit.quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:30 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee, de Staatsuniversiteit van Moskou
[ [url=http://www.ultimate-snowboarding.com/upload/photos/upload/photo545_o.jpg[]afbeelding[/url] ]
Wat zei die? "Zo, is dat je nieuwe vriend?"quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:32 schreef Voorschrift het volgende:
Haat aan vorige OP overigens van remlof, ik was vergeten het van m'n iPad te halen toen ik de screen "lockte", kwam m'n supervisor er aan om het ding te bewonderen, opende hij het scherm en meteen een halfnaakte Marokkaan in beeld.
Hahaha, dat is wel zuur.quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:32 schreef Voorschrift het volgende:
Haat aan vorige OP overigens van remlof, ik was vergeten het van m'n iPad te halen toen ik het scherm "lockte", kwam m'n supervisor er aan om het ding te bewonderen, opende hij het scherm en meteen een halfnaakte Marokkaan in beeld.
In Kiev ookquote:Op woensdag 11 mei 2011 18:30 schreef Morendo het volgende:
[..]
Maar wel mooie metro-stations! 'Paleizen voor het volk'.
Erikquote:Op woensdag 11 mei 2011 18:34 schreef eriksd het volgende:
Ik had een cijferlijst opgestuurd maar nu lees ik dat ik ook eventuele herkansingen moet vermelden. Ik heb 1x een 5 gehaald maar die staat er dus niet op
Ja sorry, mijn Dunglish was weer van de partij, irritant Nederlandse taal ook altijd.quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:34 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Hahaha, dat is wel zuur.
Leuke ninja-edit trouwens
Nee, heb een man nog nooit zo raar zien fronsen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:33 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Wat zei die? "Zo, is dat je nieuwe vriend?"
myphpcijferquote:Op woensdag 11 mei 2011 18:34 schreef eriksd het volgende:
Ik had een cijferlijst opgestuurd maar nu lees ik dat ik ook eventuele herkansingen moet vermelden. Ik heb 1x een 5 gehaald maar die staat er dus niet op
Schande hé. Was wel meer dan een jaar geleden. Ach, ik vertel het wel wanneer het over mijn lijst gaatquote:
Aan de UvA heb je toch een 'Cum Fraude' systeem waarbij je voldoendes mag herkansen net zolang tot je een 8 of hoger hebt?quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:34 schreef eriksd het volgende:
Voor corporate ethics I presume?quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:34 schreef eriksd het volgende:
Uhu. Maar daar heb ik geen zin in. Ik eindig met een 7.9 en 1 herkansing voor die 5quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:36 schreef Morendo het volgende:
[..]
Aan de UvA heb je toch een 'Cum Fraude' systeem waarbij je voldoendes mag herkansen net zolang tot je een 8 of hoger hebt?
Bestuursrecht. Kutvak.quote:
vrijetijdsmanagement @ inholland.quote:
Inhollandquote:
quote:
I knowquote:
Ik weet niet of de Russische cultuur meer invloed heeft gehad op bijvoorbeeld Polen en Oost-Duitsland dan het verstikkende en wisselvallige sovjet-regime. In Berlijn valt toch wel zeer de eenzijdigheid van Oost-Berlijn op, met haar singuliere West-Berlijnse tegenhanger. De hierarchie, niet ontstaan vanuit de dynamiek van marktwerking, maar vanuit staatsdoctrine laat de ruimte aan gigantische allees zonder enige bedrijvigheid en achterafstegen die bomvol zijn. Natuurlijk is overheidsbemoeienis nooit vreemd met betrekking tot de openbare ruimte, maar een vergelijk tussen New York en Moskou best interessant. Ik weet niet of ik daar zo een-twee-drie een artikel bij kan vinden, maar ook kapitalistisch New York is aan regulatie onderhevig en sovjet-Moskou aan de wil van het vol en in enge zin de markt.quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:29 schreef du_ke het volgende:
bah, het topic vol :p
[..]
Tja als je enkel naar communisme-kapitalisme kijkt heb je misschien een punt maar zoals ik al heb aangegeven is mij dat toch te beperkt. De ontwikkeling van het Oostblok en haar invloedssferen als geheel is sowieso al compleet anders dan die van het 'westen', de cultuur (van de Russen als veruit dominante partij) is daarbij misschien nog wel bepalender geweest dan het politiek bestel.
In een land als Nederland is pleinvorming gereguleerd en ook het prive-eigendom geeerd. Je hebt natuurlijk gelijk als je stelt dat pleinen en parken gegroeid zijn, dat is ook noodzakelijk, maar als je de problematiek ziet waar Amsterdam mee worsteld, zou een communistische overheid wel prettig zijn die het prive-eigendom niet erkend en daarmee planmatige pleinen kan aanleggen zoals de meeste marktpleinen zijn ontstaan in de 13e eeuw. De pleinen waar jij op doelt, die gegroeid zijn in Nederland, zullen dikwijls ook de perifere pleinen zijn.quote:Ik denk dat in een land als Nederland pleinen eerder aan ruimte hebben gewonnen. Al was het maar om vanaf medio vorige eeuw ruimte te kunnen bieden aan de auto. Ook werd geprofiteerd van de overbodigheid van open waren in de stad om pleinen te vergroten, en van het opruimen van krotten. Nog iets daarvoor zat een grote stimulans in het opheffen van de vestingwet 1874 waardoor de steden veel meer lucht en ruimte kregen zodat de luxe ontstond om ruimten te maken die niet direct functioneel waren zoals pleinen en parken. Een groot, statig plein is een teken van welvaart.
Kijk ik naar mijn eigen stadje dan is er in de twintigste eeuw geen plein geweest dat niet flink is gegroeid.
Vraag mij af hoe zwaar ze eraan tillen mocht ik door de eerste selectie heenkomen. En dat ik vergeten ben het erop te zettenquote:Op woensdag 11 mei 2011 18:39 schreef Voorschrift het volgende:
[..]![]()
Had je het laatst al over inderdaad, maar ach 1 herkansing valt mee.
Ik zou Erik niet altijd op zijn woord geloven.quote:
oh, nog maar 49, voor 21:00 moet dat te doen zijn.quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:40 schreef KoosVogels het volgende:
Binnenkort een feestje: de 2000e POL SC is in zicht
Vertel het me, want ik zit over de 10 zonder enige vermelding.quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:39 schreef eriksd het volgende:
[..]
Vraag mij af hoe zwaar ze eraan tillen mocht ik door de eerste selectie heenkomen. En dat ik vergeten ben het erop te zetten
Met het tempo van de laatste dagen moet dat inderdaad geen enkel probleem zijn. Roep php!quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:40 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
oh, nog maar 49, voor 21:00 moet dat te doen zijn.
Werd er daar expliciet om gevraagd?quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:41 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Vertel het me, want ik zit over de 10 zonder enige vermelding.
Eindelijk treden we een nieuw millennium in.quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:40 schreef KoosVogels het volgende:
Binnenkort een feestje: de 2000e POL SC is in zicht
Wel om cijferlijsten e.d. en diploma uiteraard, maar heb herkansingen nooit vermeld.quote:
Y2K!quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:41 schreef Morendo het volgende:
[..]
Eindelijk treden we een nieuw millennium in.
Vind het ook onzin. Moet je ook NV's vermelden?quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:42 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Wel om cijferlijsten e.d. en diploma uiteraard, maar heb herkansingen nooit vermeld.
Dat moest wel.quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:42 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Vind het ook onzin. Moet je ook NV's vermelden?
It's over 2000!quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:41 schreef Morendo het volgende:
[..]
Het is nogal een prestigieus bedrijfquote:Op woensdag 11 mei 2011 18:42 schreef GSbrder het volgende:
Ik ga echt niet voor 60 bachelorvakken het aantal pogingen doorgeven.
Hebben ze niets te doen bij die sollicitatieprocedure, erik?
Niet Verschenen pogingenquote:
Wacht maar tot SC 2012.quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:41 schreef Morendo het volgende:
[..]
Oh dacht dat je doelde op "niet voldoende".quote:
Dan worden we allemaal geband uit POL/NWS.quote:
Een schone startquote:Op woensdag 11 mei 2011 18:45 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Dan worden we allemaal geband uit POL/NWS.
Enkel je masterresultaten toesturen is toch ook voldoendequote:Op woensdag 11 mei 2011 18:43 schreef eriksd het volgende:
[..]
Het is nogal een prestigieus bedrijfHet is ook de eerste keer dat ik dit zie, daarom stuurde ik gewoon mijn studieweb uitdraai met alleen de laatste resultaten.
quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:45 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Wie is er dan weg?quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:45 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Ja, ik zat al 400 delen te wachten op die SC-delen en leuke namen te verzinnen, zijn ze me zo voorbij gegaanquote:
Is deze club al zo'n lange tijd de POL SC aan het volbaggeren?quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:47 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ja, ik zat al 400 delen te wachten op die SC-delen en leuke namen te verzinnen, zijn ze me zo voorbij gegaan
Ben ik een clubquote:Op woensdag 11 mei 2011 18:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Is deze club al zo'n lange tijd de POL SC aan het volbaggeren?
Ik had er een over het ardennenoffensiefquote:Op woensdag 11 mei 2011 18:47 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ja, ik zat al 400 delen te wachten op die SC-delen en leuke namen te verzinnen, zijn ze me zo voorbij gegaan
Heel goed, doet me deugdquote:Op woensdag 11 mei 2011 18:48 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik had er een over het ardennenoffensief
quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:50 schreef HipHopDesk het volgende:
De kapitalisme heeft een negatieve kant. <--- stelling
Net als bij dat nummer "I wanna know what love is".quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:52 schreef dotCommunism het volgende:
Depeche Mode heeft een nieuwe versie van Personal Jesus uitgebracht en het is geen verbetering. Waarom toch die behoefte om klassieke nummers te restylen en hip te maken?
Het zal wel iets met geld te maken hebben.quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:52 schreef dotCommunism het volgende:
Depeche Mode heeft een nieuwe versie van Personal Jesus uitgebracht en het is geen verbetering. Waarom toch die behoefte om klassieke nummers te restylen en hip te maken?
Neuh, ik vind het wel romantisch.quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:53 schreef eriksd het volgende:
Het is een ongelooflijk kutnummer, ook van Foreigner
Mijn hart, wat doe jequote:Op woensdag 11 mei 2011 18:53 schreef eriksd het volgende:
Het is een ongelooflijk kutnummer, ook van Foreigner
Nou en. Kan het nog wel kut zijn.quote:
Kapitalisme heeft mits goed uitgevoerd geen negatieve kantenquote:Op woensdag 11 mei 2011 18:50 schreef HipHopDesk het volgende:
Het kapitalisme heeft iets negatiefs. <--- stelling
quote:
Meestal ben ik het wel met Erik eens, maar wat hij nou flikt!quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:55 schreef dotCommunism het volgende:
Erik heeft toch geen smaak. Wat een teleurstelling.
Kijk dit is nou wel een goede. Overigens pure pop dit.quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:56 schreef Morendo het volgende:
[..]
Heerlijk man, ik weet eigenlijk niet eens het genre. Maar dit is het soort muziek dat je moet luisteren wanneer je liefdesverdriet hebt.
Dit is gewoon 80's pop.quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:56 schreef Morendo het volgende:
[..]
Heerlijk man, ik weet eigenlijk niet eens het genre. Maar dit is het soort muziek dat je moet luisteren wanneer je liefdesverdriet hebt.
Dat jouw stelling niet werd opgepikt heeft wellicht ook te maken met het feit dat we hier hechten aan correct taalgebruik.quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:59 schreef HipHopDesk het volgende:
Echte interresante politieke argumenten hiero
quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:59 schreef HipHopDesk het volgende:
Echte interresante politieke argumenten hiero
Inderdaad. Het leek bijna een trollquote:Op woensdag 11 mei 2011 19:00 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat jouw stelling niet werd opgepikt heeft wellicht ook te maken met het feit dat we hier hechten aan correct taalgebruik.
Dit gedrocht is nog kitscheriger:quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:26 schreef Morendo het volgende:
[ afbeelding ]
Waarbij deze nog uit 2005 komt. Tikkeltje kitsch wat mij betreft.
Yes! dat is wat i'm talking about!quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:00 schreef GSbrder het volgende:
Oh wacht, je had een stelling he?
Nee, kapitalisme is niet negatief. Het kapitalisme daagt iedereen uit het maximale uit zichzelf te halen. Daarmee voldoet het voor mij aan alle eisen die een samenleving moet stellen aan haar burgers.
Gedrocht inderdaad.quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dit gedrocht is nog kitscheriger:
[ afbeelding ]
Zelfde architect toevallig?
Eensch, ze is er niet meer.quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:03 schreef eriksd het volgende:
Agnes kant heeft ook een positieve zijde <----- stelling
Maakt mij niet uit!quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:01 schreef robin007bond het volgende:
[..]
[..]
Inderdaad. Het leek bijna een troll
Ik zou het niet eens meer weten.Hoe kan je dat uberhaupt nog achterhalen? Het staat namelijk niet op je cijferlijst...quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:42 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Wel om cijferlijsten e.d. en diploma uiteraard, maar heb herkansingen nooit vermeld.
quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:04 schreef HipHopDesk het volgende:
[..]
Maakt mij niet uit!
Ik woon al niet zo lang in nederland en ben nog jong
Dus...
Het communisme stimuleert niet tot prestatie. Waarom zou je verder willen studeren als het toch niet beloond wordt? Innovatie loont niet, dus zal je qua ontwikkeling ook nog eens een lagere groei hebben.quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:03 schreef HipHopDesk het volgende:
[..]
Yes! dat is wat i'm talking about!
Heeft het communisme dan iets positiefs volgens jou
600 meter hoog. Iemand had teveel geld.quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:03 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Gedrocht inderdaad.
What the hell?
K-Pax.quote:
Bij mijn schoolsysteem werd alles opgeslagen, onvoldoendes bleven gewoon staan.quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik zou het niet eens meer weten.Hoe kan je dat uberhaupt nog achterhalen? Het staat namelijk niet op je cijferlijst...
Beste jongeman(?), een kleine tip: dit is niet echt een discussietopic. Indien je over jouw stelling wilt debatteren, dan raad ik je aan een topic te openen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:04 schreef HipHopDesk het volgende:
[..]
Maakt mij niet uit!
Ik woon al niet zo lang in nederland en ben nog jong
Dus...
Nee, het communisme heeft wat mij betreft weinig positieve kanten. Het is beschermend en daagt de bevolking niet uit het optimale uit zichzelf te halen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:03 schreef HipHopDesk het volgende:
[..]
Yes! dat is wat i'm talking about!
Heeft het communisme dan iets positiefs volgens jou
Zelfs in NYC zou dat aan de hoge kant zijn, wat moet dat midden in Mekka?quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
600 meter hoog. Iemand had teveel geld.
Bij de EUR wordt het wel opgeslagen, maar je kan het nergens achterhalen voor zover ik weet.quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:05 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Bij mijn schoolsysteem werd alles opgeslagen, onvoldoendes bleven gewoon staan.
Welliswaar onder een andere lijst dan je ECTS, maar toch.
Het hele gebied om de centrale moskee heen is gesloopt. Gaat allemaal hoogbouw worden.quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:06 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Zelfs in NYC zou dat aan de hoge kant zijn, wat moet dat midden in Mekka?
Het Russische regime dusquote:Op woensdag 11 mei 2011 18:39 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik weet niet of de Russische cultuur meer invloed heeft gehad op bijvoorbeeld Polen en Oost-Duitsland dan het verstikkende en wisselvallige sovjet-regime.
Regulatie vind je bijna overal inderdaad. van de grote Amerikaanse steden is New York volgens mij zelfs een van de meest (zo niet de meest) gereguleerde. Een strak geometrisch patroon met vaak strenge zoning volgens een zeker honderd jaar oude traditie. In Nederland zijn we dol op plannen maar daar hebben ze een deel van die genen zeker geërfdquote:In Berlijn valt toch wel zeer de eenzijdigheid van Oost-Berlijn op, met haar singuliere West-Berlijnse tegenhanger. De hierarchie, niet ontstaan vanuit de dynamiek van marktwerking, maar vanuit staatsdoctrine laat de ruimte aan gigantische allees zonder enige bedrijvigheid en achterafstegen die bomvol zijn. Natuurlijk is overheidsbemoeienis nooit vreemd met betrekking tot de openbare ruimte, maar een vergelijk tussen New York en Moskou best interessant. Ik weet niet of ik daar zo een-twee-drie een artikel bij kan vinden, maar ook kapitalistisch New York is aan regulatie onderhevig en sovjet-Moskou aan de wil van het vol en in enge zin de markt.
Dat heeft men in Nederland na de oorlog dan ook meer dan genoeg gedaanquote:In een land als Nederland is pleinvorming gereguleerd en ook het prive-eigendom geeerd. Je hebt natuurlijk gelijk als je stelt dat pleinen en parken gegroeid zijn, dat is ook noodzakelijk, maar als je de problematiek ziet waar Amsterdam mee worsteld, zou een communistische overheid wel prettig zijn die het prive-eigendom niet erkend en daarmee planmatige pleinen kan aanleggen zoals de meeste marktpleinen zijn ontstaan in de 13e eeuw.
De pleinen waar ik op doel zijn juist vrij centrale pleinen. In mijn eigen stadje het centrale Kerkplein, dat is na Napoleon ongeveer verdubbeld in bruikbare oppervlakte, de gracht die er doorheen liep is gedempt, de begraafplaats op het plein is verplaatst en na de oorlog kwam er extra ruimte door het opruimen van verkrotte woningen. Een ander plein was een marktplein waar middenop nog een gebouwtje stond.quote:De pleinen waar jij op doelt, die gegroeid zijn in Nederland, zullen dikwijls ook de perifere pleinen zijn.
Dat hoor je ook niet vaak, wat brengt je hier?quote:
Het stond hier bij behaalde cijfers geloof ik, voor zover ik het nog weet.quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Bij de EUR wordt het wel opgeslagen, maar je kan het nergens achterhalen voor zover ik weet.
Wat een onzin, allemaal hotels zeker?quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het hele gebied om de centrale moskee heen is gesloopt. Gaat allemaal hoogbouw worden.
Ok, maar je kan nu toch niet meer inloggen op het intranet van je school. Ik tenminste niet iig.quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:08 schreef Voorschrift het volgende:
Het stond hier bij behaalde cijfers geloof ik, voor zover ik het nog weet.
Ja.quote:Wat een onzin, allemaal hotels zeker?
Nee klopt, maar moet nog wel kunnen als je voor je afstuderen al wat brieven rondstuurt geloof ik.quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ok, maar je kan nu toch niet meer inloggen op het intranet van je school. Ik tenminste niet iig.
Ach, ze doen maar wat ze niet laten kunnen, maar 't ziet er niet uit.quote:Ja.
Ja, we worden niet voor niks de stille immigranten genoemd.quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:07 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat hoor je ook niet vaak, wat brengt je hier?
Rotterdam of all places.quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:12 schreef HipHopDesk het volgende:
[..]
Ja, we worden niet voor niks de stille immigranten genoemd.
Cabo Verde is op zich niet een land waar je het moeilijk hebt vanwege armoede. Er heerst wel armoede maar niet zo erg als in sommige arme landen.
We zijn in nederland geemigreerd vanwege armoede en kans op scholing.
(en omdat me moeder het een moei land vond met molens en kaas en boerenmeiden, totdat ze de werkelijkheid zag in rotterdam xd)
Dank je! (ff chapeau gegoogled)quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:13 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Rotterdam of all places.
Dan had je in Cabo Verde nog minder allochtonen.
Enfin, welkom, en chapeau voor je taalbeheersing.
Awesome!quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:13 schreef dotCommunism het volgende:
http://www.electricretard.com/traumatized-children/
wtf.
Eclectisch. Lijkt wel ontworpen door een kind.quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dit gedrocht is nog kitscheriger:
[ afbeelding ]
Zelfde architect toevallig?
Het verbaast me dan weer niks dat jij dit kan waarderen.quote:
quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, ik moet me fatsoenlijk gedragen zodat ik mijzelf weer cultureel kan verrijken in de POL
dotCommunism is wel een leuke boerenmeid.quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:12 schreef HipHopDesk het volgende:
[..]
Ja, we worden niet voor niks de stille immigranten genoemd.
Cabo Verde is op zich niet een land waar je het moeilijk hebt vanwege armoede. Er heerst wel armoede maar niet zo erg als in sommige arme landen.
We zijn in nederland geemigreerd vanwege armoede en kans op scholing.
(en omdat me moeder het een mooi land vond met molens en kaas en boerenmeiden, totdat ze de werkelijkheid zag in rotterdam xd)
Met enig verstand blijft hij ver weg van dergelijke Nederlandse dames.quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:16 schreef remlof het volgende:
[..]
dotCommunism is wel een leuke boerenmeid.
Ik ben inderdaad de leukste hier.quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:16 schreef remlof het volgende:
[..]
dotCommunism is wel een leuke boerenmeid.
quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:17 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad de leukste hier thuis.
Zolang er geen pics zijn.quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:16 schreef remlof het volgende:
[..]
dotCommunism is wel een leuke boerenmeidknul.
Ach, ken jij jongens die bij tijd en wijle hysterisch zijn zoals Ethira? Nee, zij is echt wel een vrouw.quote:
Ik zou andere sigaren halen als ik jou was, laxerend?quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:19 schreef Morendo het volgende:
Sigaren roken werkt enorm laxerend. En dat is stiekem wel lekker.
VS?quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:20 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ach, ken jij jongens die bij tijd en wijle hysterisch zijn zoals Ethira? Nee, zij is echt wel een vrouw.
Serieus. Balmoral Shetlands, nog wel.quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:20 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik zou andere sigaren halen als ik jou was, laxerend?
Laat hem maar lekker daar zitten. Lijkt mij de perfecte omgeving.quote:
Wilde Havanna over je longenquote:Op woensdag 11 mei 2011 19:20 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik zou andere sigaren halen als ik jou was, laxerend?
Ik wil de 80 nog wel halen.quote:
quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:21 schreef Morendo het volgende:
[..]
Serieus. Balmoral Shetlands, nog wel.
Oh, moest je dat juist niet doen?quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:27 schreef Voorschrift het volgende:
Jullie roken toch niet over de longen of wel?
Sarcasm I hope?quote:
Vaker roken dan, gaat vanzelf wel over.quote:
Dat is altijd leuk, sigaren uitdelen aan sigaretten rokers en dan kijken en genieten.quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:30 schreef Morendo het volgende:
Iemand die dat een keer deed zag ik trouwens groen wegtrekken. Was ook een flinke jongen, de sigaar dan.
Wijze woorden.quote:If you wanna be with me, baby
There's a price you pay
I'm a genie in a bottle
You gotta rub me the right way
If you wanna be with me
I can make your wish come true
You gotta make a big impression
I gotta like what you do
Nasty habit, taking words out of people's mouths.quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:37 schreef dotCommunism het volgende:
Iemand moet zijn rol overnemen nu hij weg is tenslotte.
Kosher willen ze toch verbieden.quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:38 schreef Mutant01 het volgende:
Jongens. Het is niet Kosher om over mensen te roddelen als ze zichzelf niet kunnen verweren.
dat is zeker waar.quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:41 schreef Voorschrift het volgende:
"Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in."
Mooi he!quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:41 schreef Voorschrift het volgende:
"Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in."
Antonio's Secret?quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:38 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dankzij php weet ik nu hoeveel het kost om een zuurtest te doen terwijl ik hooikoortspillen slik en dat allemaal op een hometrainer terwijl ik een boek lees.
Combinatie van factoren.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:06 schreef Compatibel het volgende:
Waarom is php weg? Vanwege die nogal vreemde bedreiging tegen von preussen?
Voorlopig even niet. Hij is te bewonderen buiten NWS en POLquote:Op woensdag 11 mei 2011 20:14 schreef Compatibel het volgende:
Wanneer komt hij terug? Hij doet altijd wel geflipt, maar brengt wel wat diversiteit in de discussie enzo.
Maar goed dat hij niet hield van diversiteit.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:14 schreef Compatibel het volgende:
Wanneer komt hij terug? Hij doet altijd wel geflipt, maar brengt wel wat diversiteit in de discussie enzo.
Dat klopt wel, het streven naar almaar lagere prijzen is niet lekker voor de diversiteit.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:33 schreef Mutant01 het volgende:
Overigens, n.a.v. TT.
Kapitalisme zorgt er ook weer voor dat er een "eenheidsworst" aan mensen en culturen zal ontstaan. In die zin jammer voor de diversiteit.
Dat is sowieso onvermijdelijk in een wereld die steeds meer verbonden is. Is ook geen slechte zaak imho. Straks kunnen mensen weer hun eigen geïsoleerde communes vormen in outer spacequote:Op woensdag 11 mei 2011 20:33 schreef Mutant01 het volgende:
Overigens, n.a.v. TT.
Kapitalisme zorgt er ook weer voor dat er een "eenheidsworst" aan mensen en culturen zal ontstaan. In die zin jammer voor de diversiteit.
quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is sowieso onvermijdelijk in een wereld die steeds meer verbonden is. Is ook geen slechte zaak imho. Straks kunnen mensen weer hun eigen geïsoleerde communes vormen in outer space
Die is er al genoeg. Continu wat kreten zonder enige onderbouwing vallen er m.i. niet onder.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:14 schreef Compatibel het volgende:
Voordeel is wel dat het voor de massa's standaardisering betekend om het goedkoper te maken, maar differentiatie betekend voor de mensen die wat meer te besteden hebben. Als je eenmaal "een paar cent" meer hebt, gaan er deuren voor je open qua producten, diensten en netwerken waar je U tegen zegt.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:39 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik denk dat het kapitalisme daar net zoveel aan heeft bijgedrage als de globalisatie.
Drie keer raden om welk land het hier gaatquote:Aanleiding zijn berichten dat de afgelopen jaren ongeveer achthonderd (ex)-parlementariërs naar de rechter zijn gestapt voor nabetalingen van gemiddeld 250.000 euro per persoon. Ze maken gebruik van een wet die hun het recht geeft op een salaris evenredig aan het salaris van de hoogste rechters.
Haha, youtube vindt jou een sociaal-democraat.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:20 schreef robin007bond het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
Mijn Youtube, wat doe je?
Nee hoor. Gewoon behandelen als elke andere onderneming en laten vallen wanneer het fout gaat.quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:07 schreef Dutchnative het volgende:
Stelling:
Er moet iets drastisch veranderen in de financiële structuur in de voetbalwereld.
Juistem.quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:08 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nee hoor. Gewoon behandelen als elke andere onderneming en laten vallen wanneer het fout gaat.
Ja, maar dat moet de voetbalwereld zelf doen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:07 schreef Dutchnative het volgende:
Stelling:
Er moet iets drastisch veranderen in de financiële structuur in de voetbalwereld.
Zeg, heb jij Something Wild wel eens gezien?quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:08 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nee hoor. Gewoon behandelen als elke andere onderneming en laten vallen wanneer het fout gaat.
Neequote:Op woensdag 11 mei 2011 21:16 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Zeg, heb jij Something Wild wel eens gezien?
Een omissie van heb ik jou daar, eriksd.quote:
Waarom zou er iets moeten veranderen? Hooguit zou de regelgeving voor staatssteun aangescherpt moeten worden.quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:07 schreef Dutchnative het volgende:
Stelling:
eel clubs financiële problemen hebbenquote:Op woensdag 11 mei 2011 21:26 schreef Reya het volgende:
[..]
Waarom zou er iets moeten veranderen? Hooguit zou de regelgeving voor staatssteun aangescherpt moeten worden.
Voetbalclubs horen wat mij betreft net zo goed bij het cultureel erfgoed van Nederland als de Vengaboys. Dat er een paar fans zijn die het jammer vinden dat ze stoppen, zegt amper iets over de maatschappelijke relevantie van een provincieclubje met 1500 leden.quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:09 schreef waht het volgende:
[..]
Juistem.
Alhoewel het nogal triest is dat voetbalclubs verdwijnen door financieel wanbeleid. Maar goed.
En het sterke merk is exact wat waard want?quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:37 schreef Reya het volgende:
Voetbalclubs blijven natuurlijk wel langer solvabel doordat ze een sterk merk in hun boedel hebben, alhoewel de waarde daarvan bij RBC Roosendaal allicht ook niet zo hoog zal liggen.
Supporters die bereid zijn producten van dat merk tegen een aanzienlijke meerprijs af te nemen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:37 schreef eriksd het volgende:
[..]
En het sterke merk is exact wat waard want?
Erik toch! Jij als fiscalist zou toch de waarde van goodwill moeten kennenquote:Op woensdag 11 mei 2011 21:37 schreef eriksd het volgende:
[..]
En het sterke merk is exact wat waard want?
quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:38 schreef Reya het volgende:
[..]
Supporters die bereid zijn producten van dat merk tegen een aanzienlijke meerprijs af te nemen.
Dat spreekt voor zich. Ik kan ook niet zeggen dat ik een emotionele band met een bank heb.quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:34 schreef Nautilus. het volgende:
Ik geloof werkelijk dat er proleten zijn die het redden van een voetbalclub als Feijenoord prefereren boven het redden van een bank als ABN AMRO.
Toen ik dit schreef schoot me ineens te binnen dat "proleten" een kwalificatie is die vroeger door rechtse ballen gebruikt werd, maar tegenwoordig vooral in Volkskrant-columns te vinden is.quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:34 schreef Nautilus. het volgende:
Ik geloof werkelijk dat er proleten zijn die het redden van een voetbalclub als Feijenoord prefereren boven het redden van een bank als ABN AMRO.
Ik weet inderdaad wat goodwill is en ik weet ook hoe de boel ermee te flessen valt. Laat onverlet dat ik ook wel eens vanuit een andere invalshoek kijk en dan acht ik goodwill eigenlijk meer een lapmiddel dan een stevig fundament.quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:39 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Erik toch! Jij als fiscalist zou toch de waarde van goodwill moeten kennen?
Sowieso, de laagste klasse vergelijken met rechtelozen van zo'n 2000 jaar geledenquote:Op woensdag 11 mei 2011 21:39 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Toen ik dit schreef schoot me ineens te binnen dat "proleten" een kwalificatie is die vroeger door rechtse ballen gebruikt werd, maar tegenwoordig vooral in Volkskrant-columns te vinden is.
Dat zou ik scharen onder wishful thinking.quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:41 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Sowieso, de laagste klasse vergelijken met rechtelozen van zo'n 2000 jaar geleden
Prima. Kennelijk niet voldoende, anders zou het immers niet zo houtje-touwtje zijn bij nagenoeg alle clubs.quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:38 schreef Reya het volgende:
[..]
Supporters die bereid zijn producten van dat merk tegen een aanzienlijke meerprijs af te nemen.
Als je een provinciaaltje bent, tja, dan houdt het met de stadioneisen, salarissen en bijv. een minder seizoen al gauw op.quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:42 schreef eriksd het volgende:
[..]
Prima. Kennelijk niet voldoende, anders zou het immers niet zo houtje-touwtje zijn bij nagenoeg alle clubs.
Dat is dan jammer.quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:43 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Als je een provinciaaltje bent, tja, dan houdt het met de stadioneisen, salarissen en bijv. een minder seizoen al gauw op.
Dat lijkt me eerder gevolg van wanbeleid en compleet verouderde bedrijfsstructuren.quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:42 schreef eriksd het volgende:
[..]
Prima. Kennelijk niet voldoende, anders zou het immers niet zo houtje-touwtje zijn bij nagenoeg alle clubs.
Hoe zat dat ook weer met de BTW-vrijstelling voor BVO's, o mogelijke collega.quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:40 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik weet inderdaad wat goodwill is en ik weet ook hoe de boel ermee te flessen valt. Laat onverlet dat ik ook wel eens vanuit een andere invalshoek kijk en dan acht ik goodwill eigenlijk meer een lapmiddel dan een stevig fundament.
Mwah, goodwill is natuurlijk een vreemde eend in de boekhoudkundige bijt.quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:40 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik weet inderdaad wat goodwill is en ik weet ook hoe de boel ermee te flessen valt. Laat onverlet dat ik ook wel eens vanuit een andere invalshoek kijk en dan acht ik goodwill eigenlijk meer een lapmiddel dan een stevig fundament.
Of zoals Mart Smeets zou zeggen...Wishfull Shinking.quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:42 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat zou ik scharen onder wishful thinking.
Ik heb er laatst nog wat casussen over gehad en ik ben het snel weer vergeten. BTW vind ik zo'n vreselijk onderwerp.quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:44 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Hoe zat dat ook weer met de BTW-vrijstelling voor BVO's, o mogelijke collega.
Oh, dat uiteraard. Maar moeten we dan Real als maatstaf gaan nemen voor alle BVO's?quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:44 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Mwah, goodwill is natuurlijk een vreemde eend in de boekhoudkundige bijt.
Maar dat Real Madrid 327 miljoen schuld heeft en still up and running is, waarbij FC Haarlem met 1,8 miljoen kopje onder ging, is toch een groot deel aan goodwill te danken.
Nee, het geeft alleen aan dat de sterkere merken in Nederland meer schulden kunnen hebben dan de inwisselbare FC Omniworld's van Nederland.quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:47 schreef eriksd het volgende:
[..]
Oh, dat uiteraard. Maar moeten we dan Real als maatstaf gaan nemen voor alle BVO's?
Natuurlijk niet, ik maakte even een denkfoutquote:Op woensdag 11 mei 2011 21:48 schreef Dutchnative het volgende:
Misschien is het afschaffen van de Eerste Divisie een optie?
Uhu, dat ontken ik ook nergens. Maar als ik een kunstgreep zie van een gemeente die een stadion koopt via een stichting of BV constructie raak ik een beetje geirriteerdquote:Op woensdag 11 mei 2011 21:48 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee, het geeft alleen aan dat de sterkere merken in Nederland meer schulden kunnen hebben dan de inwisselbare FC Omniworld's van Nederland.
Hufter is ook zo'n woord. Vroeger waren dat tokkies die openlijk boeren lieten, tegenwoordig zijn dat graaiers met een dikke BMW.quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:39 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Toen ik dit schreef schoot me ineens te binnen dat "proleten" een kwalificatie is die vroeger door rechtse ballen gebruikt werd, maar tegenwoordig vooral in Volkskrant-columns te vinden is.
Zeker ook omdat dat slechts tijdelijk geld oplevertquote:Op woensdag 11 mei 2011 21:50 schreef eriksd het volgende:
[..]
Uhu, dat ontken ik ook nergens. Maar als ik een kunstgreep zie van een gemeente die een stadion koopt via een stichting of BV constructie raak ik een beetje geirriteerd
Volgens Van Hilten (die les geeft in Rotterdam, maar ook op de UvA, dus misschien dat je haar kent) is het loopbaanperspectief voor de indirecte belastingen erg goed. Ik moet zeggen dat ik IB en VPB op dit moment ook interessanter vind, hoor. En erfrecht, wat ik een verschrikkelijk dor vak vind, zou ook een lucratief vakgebied zijn. Keuzes, keuzes.quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:46 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik heb er laatst nog wat casussen over gehad en ik ben het snel weer vergeten. BTW vind ik zo'n vreselijk onderwerp.
Beledig Voorschrift niet, Hufterquote:Op woensdag 11 mei 2011 21:51 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Hufter is ook zo'n woord. Vroeger waren dat tokkies die openlijk boeren lieten, tegenwoordig zijn dat graaiers met een dikke BMW.
Daar zit hem weer die moeilijkheid tussen publieke en private functies. Dat de overheid het volk "brood en spelen" (uitkeringen en stadions) geeft is niets nieuws. Een wethouder die gekozen wordt vanwege z'n ambitieuze plannen voor de regionale sport, mag hij belastinginkomsten herverdelen naar sportclubs die een belangrijke maatschappelijke functie bekleden? Als 40% graag een mooi stadion ziet, doet hij niets anders dan de stem van het volk vertegenwoordigen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:50 schreef eriksd het volgende:
[..]
Uhu, dat ontken ik ook nergens. Maar als ik een kunstgreep zie van een gemeente die een stadion koopt via een stichting of BV constructie raak ik een beetje geirriteerd
Oh, op fiscaal gebied is VPB de way to go. Erfrecht heb ik al gehad, viel mee. Welke facetten van IB doel je exact op want als je erfrecht al dor vindt moet je eens gaan vechten met DGA constructies en lucratief belang.quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:52 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Volgens Van Hilten (die les geeft in Rotterdam, maar ook op de UvA, dus misschien dat je haar kent) is het loopbaanperspectief voor de indirecte belastingen erg goed. Ik moet zeggen dat ik IB en VPB op dit moment ook interessanter vind, hoor. En erfrecht, wat ik een verschrikkelijk dor vak vind, zou ook een lucratief vakgebied zijn. Keuzes, keuzes.
Ik vind de stem van het volk vertegenwoordigen nou niet meteen een carte blanche impliceren als het gaat om belastinggeld herverdelen. Natuurlijk is er een zeker speelveld maar dergelijke directe staatssteun aan commerciele bedrijven is nou net een brug te ver. Beetje wel de lusten, niet de lasten gevoel krijg ik dan.quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:54 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Daar zit hem weer die moeilijkheid tussen publieke en private functies. Dat de overheid het volk "brood en spelen" (uitkeringen en stadions) geeft is niets nieuws. Een wethouder die gekozen wordt vanwege z'n ambitieuze plannen voor de regionale sport, mag hij belastinginkomsten herverdelen naar sportclubs die een belangrijke maatschappelijke functie bekleden? Als 40% graag een mooi stadion ziet, doet hij niets anders dan de stem van het volk vertegenwoordigen.
Dat daar in de huidige wetten "moeilijke" constructies voor nodig zijn om deze verkapte overheidssteun te bieden, is een vrij logisch gevolg van de positieve wetgeving.
quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:56 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik vind de stem van het volk vertegenwoordigen nou niet meteen een carte blanche impliceren als het gaat om belastinggeld herverdelen. Natuurlijk is er een zeker speelveld maar dergelijke directe staatssteun aan commerciele bedrijven is nou net een brug te ver. Beetje wel de lusten, niet de lasten gevoel krijg ik dan.
Vind het wel toepasselijkquote:
Oh, dat is zeer zeker zo. Je weet hoe ik over de overheid denk en zeker de rol in dit soort gevallen is dubieus, met een socialize losses, privatize profits verhaal, maar ook volkshuisvesting, energiebedrijven en andere commerciele instellingen worden met allerlei middelen "gelokt" naar een stad die zogenaamd een goed "vestigingsklimaat" biedt aan ondernemingen. Sportverenigingen zijn vaak te vergelijken met onroerende goederen, gezien de sterke allocatieve banden die een vereniging heeft met een stad of plaats.quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:56 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik vind de stem van het volk vertegenwoordigen nou niet meteen een carte blanche impliceren als het gaat om belastinggeld herverdelen. Natuurlijk is er een zeker speelveld maar dergelijke directe staatssteun aan commerciele bedrijven is nou net een brug te ver. Beetje wel de lusten, niet de lasten gevoel krijg ik dan.
Chelsea en City vindt je ook mooi?quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:59 schreef Zeeland het volgende:
Volgens mij moet je de breedte sport stimuleren, dus de amateur voetbalverenigingen. Het topvoetbal moet zichzelf wel kunnen bedruipen, zolang ze spelers van onderen kunnen plukken. Topvoetbal moet niet door de gemeente worden betaald, het moet door supporters worden gedaan. Is de bereidheid er niet, dan is het jammer. Dan is er weer de mogelijkheid voor een andere club om te promoveren.
Ik vind het prachtig in Engeland, Leeds die in enkele jaren kan afzakken. Swansea die in enkele jaren opklimt. Fantastisch.
Nou, ik krijg momenteel college over renteconstructies die tot doel hebben om de nalatenschap uit te hollen. Waarbij weer gelet moet worden op art. 10 SW en...verschrikkelijk is het!quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:54 schreef eriksd het volgende:
[..]
Oh, op fiscaal gebied is VPB de way to go. Erfrecht heb ik al gehad, viel mee. Welke facetten van IB doel je exact op want als je erfrecht al dor vindt moet je eens gaan vechten met DGA constructies en lucratief belang.
Zelf voel ik het meeste voor fiscaal ondernemingsrecht.
Heh, als we het voetbal in Nederland nu per direct stoppen met steunen dan verliezen we bijna alle clubs. Volgens de KNVB zijn maar 5 profclubs financieel gezond (FC Twente, VVV-Venlo, Go Ahead Eagles, Telstar en FC Volendam).quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:59 schreef Zeeland het volgende:
Volgens mij moet je de breedte sport stimuleren, dus de amateur voetbalverenigingen. Het topvoetbal moet zichzelf wel kunnen bedruipen, zolang ze spelers van onderen kunnen plukken. Topvoetbal moet niet door de gemeente worden betaald, het moet door supporters worden gedaan. Is de bereidheid er niet, dan is het jammer. Dan is er weer de mogelijkheid voor een andere club om te promoveren.
Ik vind het prachtig in Engeland, Leeds die in enkele jaren kan afzakken. Swansea die in enkele jaren opklimt. Fantastisch.
Niet direct-opeisbare lening tegen marktrente en je hebt nergens last van. Terugschenken die handel.quote:Op woensdag 11 mei 2011 22:03 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Nou, ik krijg momenteel college over renteconstructies die tot doel hebben om de nalatenschap uit te hollen. Waarbij weer gelet moet worden op art. 10 SW en...verschrikkelijk is het!
quote:Op woensdag 11 mei 2011 22:01 schreef dotCommunism het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Acoustic_kitty
Acoustic Kitty was a CIA project launched by the Directorate of Science & Technology in the 1960s attempting to use cats in spy missions. A battery and a microphone were implanted into a cat and an antenna into its tail. Due to problems with distraction, the cat's sense of hunger had to be addressed in another operation. Surgical and training expenses are thought to have amounted to over $20 million.
quote:The first cat mission was eavesdropping on two men in a park outside the Soviet compound on Wisconsin Avenue in Washington, D.C. The cat was released nearby, but was hit and killed by a taxi almost immediately. Shortly thereafter the project was considered a failure and declared to be a total loss.[1]
Ik vind Utd. toch mooier dan Cityquote:Op woensdag 11 mei 2011 22:03 schreef Morendo het volgende:
[..]
Het zijn wel clubs met een rijke geschiedenis.
Neequote:
Nederland is een van de weinige landen waar je vooraf akkoorden met de fiscus kan sluiten inderdaad. Een van de beste ideeen ooit vanuit overheidswege.quote:Op woensdag 11 mei 2011 22:10 schreef Nautilus. het volgende:
Maar volgens Van Hilten (ik zal die naam niet meer vergeten sinds ze tijdens een werkgroep een rok droeg die zo veel bloot liet dat ik haar slip kon zien) sluiten NV's tegenwoordig direct akkoorden met de Belastingdienst, zodat in dat vakgebied voor fiscalisten minder werk te verrichten is. Still: fascinerend om te bestuderen.
Liverpoolquote:
Uiteraard en alles altijd declareren.quote:Op woensdag 11 mei 2011 22:13 schreef eriksd het volgende:
Overigens moet je altijd zoveel mogelijk tegen de fiscus strijden.
GSEquote:
The Hammers. Ja, die staan er helaas niet goed voor. Ik heb liever dat Stoke, Wigan of WBA eruit gaat.quote:
Jij steunt zeker Sankt Pauli.quote:Op woensdag 11 mei 2011 22:24 schreef dotCommunism het volgende:
Pff, Premier League. Bundesliga bitches.
quote:
quote:
Hoe kan je een club die voor elke wedstrijd Hells Bells draait niet steunen.quote:
Ik ben opgegroeid in een familie van voetbalfanaten, dat blijft toch hangen.quote:
AC/DCquote:Op woensdag 11 mei 2011 22:27 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Hoe kan je een club die voor elke wedstrijd Hells Bells draait niet steunen.
Het WK/EK zijn altijd leukquote:
En er hangen altijd vlaggen met een afbeelding van Che Guevara.quote:
quote:Op woensdag 11 mei 2011 22:30 schreef Morendo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hoeft elkaar niet uit te sluiten.
Welnee.quote:Op woensdag 11 mei 2011 22:35 schreef dotCommunism het volgende:
Smaakloos en inhoudsloos, meh. Beetje matig hoor.
Zeg, jij bent geen 18, dus wat doe jij in KPD? Laat Remlof het maar niet merken.quote:
Sssstquote:Op woensdag 11 mei 2011 22:40 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Zeg, jij bent geen 18, dus wat doe jij in KPD? Laat Remlof het maar niet merken.
True.quote:Op woensdag 11 mei 2011 22:45 schreef Morendo het volgende:
Siliconen zijn echt een afknapper. Te kleine borsten, of hangende borsten echter ook.
Minder bloedtoevoer naar het correcte denkgedeelte.quote:Op woensdag 11 mei 2011 22:46 schreef dotCommunism het volgende:
Over die foto zeuren maar die foto op het voetbalveld zonder kritiek goedkeuren. Tsk, wat een dubbele standaarden weer. Neemt het vermogen tot kritiek soms af bij een toename van het aantal tieten?
Tieten?quote:Op woensdag 11 mei 2011 22:46 schreef dotCommunism het volgende:
Over die foto zeuren maar die foto op het voetbalveld zonder kritiek goedkeuren. Tsk, wat een dubbele standaarden weer. Neemt het vermogen tot kritiek soms af bij een toename van het aantal tieten?
Had dat nou echt 8! minuten moeten duren. Kom op, een beetje scherper graag.quote:
Schoonvaders meet je aan hun auto.quote:Op woensdag 11 mei 2011 22:47 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De ideale schoonvader.
correctquote:Op woensdag 11 mei 2011 22:46 schreef dotCommunism het volgende:
Ik zit op mobiel, vandaarquote:Op woensdag 11 mei 2011 22:48 schreef Morendo het volgende:
[..]
Had dat nou echt 8! minuten moeten duren. Kom op, een beetje scherper graag.
quote:Op woensdag 11 mei 2011 22:47 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De ideale schoonvader.
Dat zijn geen siliconen, fuckface. En dan zal ik je nog eens iets vertellen: dat meisje is volmaakt.quote:Op woensdag 11 mei 2011 22:45 schreef Morendo het volgende:
Siliconen zijn echt een afknapper. Te kleine borsten, of hangende borsten echter ook.
Hoho, beetje respect hier.quote:Op woensdag 11 mei 2011 22:53 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Dat zijn geen siliconen, fuckface. En dat zal ik je nog eens iets vertellen: dat meisje is volmaakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |