Mijn Indiase cornflakes ervaring stamt uit 1995 dus ze zullen dan wel verbeterd zijnquote:Op dinsdag 17 mei 2011 04:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Absoluut geen failJonge hippe Indiers gaan voor alles wat Westers is. Als ze er bovendien een 'gezond en fit' imago aan kunnen koppelen door wat strakke Bollywood sterren eraan te verbinden, dan kunnen ze zich een prima markt bouwen. Overigens zijn de smaken hetzelfde als in het Westen op kesan-smaak na. Dat is zo goor, beyond belief. Maar voor de rest hetzelfde assortiment als het Westen.
Daar zit wel wat in. In Azië vonden veel mensen al dat Griekenland veel teveel met fluwelen handschoentjes wordt behandeld. Als je kijkt wat voor eisen er werden opgelegd aan andere landen die IMF steun kregen...quote:Daarbij komt ook nog de verwachting dat de opvolger van IMF-topman Dominique Strauss-Kahn, dit weekeinde opgepakt in de VS, een Aziaat zal zijn. ,,Dan wordt het IMF wat betreft de Europese schuldencrisis waarschijnlijk veel strakker geleid'', verwacht Koenders.
Kellogs in India is anders wel 1 van de klassieke marketing fails die je overal terug ziet in de boeken en wat Kellogs compleet verkeerd heeft ingeschat en waar de kosten enorm veel hoger uitvielen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 04:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Absoluut geen failJonge hippe Indiers gaan voor alles wat Westers is. Als ze er bovendien een 'gezond en fit' imago aan kunnen koppelen door wat strakke Bollywood sterren eraan te verbinden, dan kunnen ze zich een prima markt bouwen. Overigens zijn de smaken hetzelfde als in het Westen op kesan-smaak na. Dat is zo goor, beyond belief. Maar voor de rest hetzelfde assortiment als het Westen.
Er staat me iets van bij dat een marketmaker zijn bied en laat gewoon kan/mag aanpassen als er een daadwerkelijke order komt. Dus de quotes die je krijgt zijn in dat geval eigenlijk indicatief. Maar zeker weet ik dat niet.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:41 schreef LXIV het volgende:
Nu heb ik de eerste keer meegemaakt dat ik een optie niet kon verkopen terwijl ik gewoon de biedprijs liet!
Optie was bied: X en laat X + 0,05. Ik wil er Y verkopen voor X. Krijg ik ze gewoon niet geleverd! En na 5 minuten was de bied X-0,05 en de laat X. Zelfs daar stond mijn order niet bij, ik kon hem pas na 2 uur cancellen!
Ben ik nu verneukt?
Er was een storing bij Alex, daar zit je toch?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:41 schreef LXIV het volgende:
Nu heb ik de eerste keer meegemaakt dat ik een optie niet kon verkopen terwijl ik gewoon de biedprijs liet!
Optie was bied: X en laat X + 0,05. Ik wil er Y verkopen voor X. Krijg ik ze gewoon niet geleverd! En na 5 minuten was de bied X-0,05 en de laat X. Zelfs daar stond mijn order niet bij, ik kon hem pas na 2 uur cancellen!
Ben ik nu verneukt?
quote:Handel in opties en futures hervat
Op dit moment is er weer verbinding met Euronext Liffe. Uw orders in opties en de futures (FTI, FDE en FED) komen correct aan op de beurs.
Onze excuses voor het eerdere ongemak.
Ja. Dat verklaart het dan!quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:14 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Er was een storing bij Alex, daar zit je toch?
[..]
Ik bedoelde meer dat het gokken op een bepaalde innovatie in eerste instantie gunstig is voor de sector waar het uit voortkomt en later weer voor de sectoren die er actief gebruik van maken. Als je hierop wilt inspelen moet je gewoon in alle sectoren zitten. (IMO)quote:Op maandag 16 mei 2011 23:22 schreef sitting_elfling het volgende:
Je ziet vanzelf synergie zolang je maar lang genoeg sectoren blijft delen. Ik geloof er niet zo in, zeker niet dat het significant is. Ik zie eerder meer 'globale' sectoren die in bepaalde periodes gewoon duidelijk outperformen. En dan met name de multinationals met een behoorlijk monopolie advantage en de small/midkap stocks.
Het kan inderdaad ook verkeerd werken. Zo had je in het pre-elektronica tijdperk een hele tak van bedrijven die zich bezig hield met mechanische computers. Toen er in Japan de elektronische pocketcalculator werd geintroduceerd gingen die westerse bedrijfjes overnight failliet (inclusief een ceo die zelfmoord heeft gepleegd). Een hele business in een klap weg door innovatiequote:Ik vind sowieso dat de 'mogelijkheden' van synergie tussen bedrijven vaak enorm wordt overschat. Al moet ik wel zeggen, als je bijvoorbeeld de marketing top 25 fail door gaat lezen, je toch wel gaat denken, het had sommige van die bedrijven veel geld gescheelt als ze betere informatie van andere bedrijven hadden ingewonnen voordat ze hun fouten hebben gemaakt. Zoals Kellogs die cereals in India probeert te verkopenDat vind ik echt zo'n klassiek fail verhaal.
Maar dan zou het toeval zijn dat bijv. Healtcare de afgelopen 50 jaar de best presterende sector zou zijn geweest. Ik wil het graag geloven maar toch brengt dit enige scepsis met zich mee als je je realiseert hoeveel die paar procenten outperformance over de jaren een veelvoud van je portfolio tot gevolg kunnen hebben.quote:Op maandag 16 mei 2011 23:39 schreef SeLang het volgende:
Je ziet tussen sectoren grote verschillen in waardering precies vanwege het feit dat consensus het potentieel verschillend inschat. Uiteindelijk is het gewoon behoorlijk hetzelfde als stockpicking denk ik.
Mijn trackrecord is sowieso zo lek als een vergiet, laat daar geen twijfel over bestaan, maar toch waren dit relatief korte termijn prognoses aangezien ik niet heel lang de markten volg. Enerzijds stel ik me dus arrogant op door de mogelijkheid open te laten het beter te kunnen weten dan de markt maar anderzijds denk ik "This time it's different'' als ik mijn tijdsframe lang genoeg maak. Verstand zegt nee, gevoel zegt ja.quote:Als gedachte experiment kun je eens kijken naar wat je zelf zeg 10 jaar geleden dacht en hoe die ideeën zouden hebben uitgepakt. Eigenlijk zou je een dagboek moeten bijhouden. Ik weet in elk geval van mezelf dat ik daar geen goede trackrecord in heb.
Hoeft geen toeval te zijn. Ik wou alleen maar zeggen dat het op een bepaald moment in de tijd kennelijk niet evident was dat er groei zou optreden die significant hoger lag dan kennelijk was ingeprijsd.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:55 schreef Mendeljev het volgende:
Maar dan zou het toeval zijn dat bijv. Healtcare de afgelopen 50 jaar de best presterende sector zou zijn geweest. Ik wil het graag geloven maar toch brengt dit enige scepsis met zich mee als je je realiseert hoeveel die paar procenten outperformance over de jaren een veelvoud van je portfolio tot gevolg kunnen hebben.
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 04:44 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik zou ze wel hebben gekocht hoor. Dit soort interne memos is tegenwoordig gemeengoed, zelfs in bedrijven die record winsten maken. Publicatie van de kwartaalcijfers is nu verschoven naar dinsdag pre-open, dus anticiperen kan niet meer.
Wat kan HP dan?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 17:35 schreef Sokz het volgende:
I smell some panic .. HP wel koopwaardig nu imo
Wat versta je onder goede fundamentals?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 16:27 schreef SeLang het volgende:
[..]
Hoeft geen toeval te zijn. Ik wou alleen maar zeggen dat het op een bepaald moment in de tijd kennelijk niet evident was dat er groei zou optreden die significant hoger lag dan kennelijk was ingeprijsd.
Overigens moet je ook de uitkomsten van een puur random proces niet onderschatten. Onderstaande plaatje krijg je als de jaarlijkse winst een random variabele is tussen de -8% en +12%. Elk aandeel in de grafiek heeft in exact dezelfde kansen ("fundamentals"). Maar wat een verschillen in de uitkomst!
[ afbeelding ]
hij spreekt niet over 'goede of slechte' fundamentals.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 17:44 schreef Cool.Time het volgende:
[..]
Wat versta je onder goede fundamentals?
Ik ben het hier wel mee eens. HP heeft niet echt een kwalitatief imago. Ze worden vaak ingedeeld bij de acers van deze wereld, niet bij de merken waar mensen iets meer voor bereid zijn te betalen (ASUS, Sony, Toshiba, en Apple natuurlijk).quote:Op dinsdag 17 mei 2011 17:40 schreef Cool.Time het volgende:
Wat kan HP dan?
Laptops? Dat doet Dell/Apple toch beter.
Monitoren? Dat doet Dell/Samsung toch beter.
Randapparatuur? Dat doet Logitech toch beter.
Printers? Mja, als ze daarop winst willen maken, worden ze kapot geconcurreerd door Canon/Lexmark/Océ, en met inktcartridges bestaan er goedkope varianten.
Dusja, wat is de USP van HP? HP heeft geen goede fundamentals. Ik voorzie eerder krimpkansen voor HP dan groeikansen.
Zit je al short?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 17:43 schreef sitting_elfling het volgende:
Het zou mooi zijn als we onder de 343 kunnen komen op de AEX dan is iig. het proces van lagere toppen en lagere bodems een beetje in tact
Je noemde een paar consumentenproducten van HP. Dit is hooguit 20% van de totale winst. Je moet mijns inziens ook hun software, server/netwerk apparatuur en services aan grote bedrijven in je analyse betrekken.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 17:40 schreef Cool.Time het volgende:
Dusja, wat is de USP van HP? HP heeft geen goede fundamentals. Ik voorzie eerder krimpkansen voor HP dan groeikansen.
Blijven die goedkope bedrijven het moeilijk hebben?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 19:08 schreef JimmyJames het volgende:
Het is een beetje de discussie value/growth in de techsector.
Ga je voor bedrijven die goedkoop zijn maar het nu wat moeilijker hebben: cisco, hpq, microsoft.
Of voor de duurdere aandelen die het goed doen: ibm, apple.
Ik zie Apple voorlopig de top nog niet bereiken, daarvoor is het aandeel op de gehele computermarkt nog te klein, daar zit nog wel rek in. Dus dan maar Ciscoquote:Op dinsdag 17 mei 2011 19:12 schreef Sokz het volgende:
[..]
Blijven die goedkope bedrijven het moeilijk hebben?
Blijven de duurdere bedrijven het goed doen?
Wat is grotere kans, dat Apple een keer zn top bereikt of dat Cisco goedkoper wordt dan zijn intrinsieke waarde.
Moet wel zeggen dat HP niet bepaald goede ratio's heeft ten opzichte van de concurrenten en de anderen in de sector.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 19:12 schreef Sokz het volgende:
[..]
Blijven die goedkope bedrijven het moeilijk hebben?
Blijven de duurdere bedrijven het goed doen?
Wat is grotere kans, dat Apple een keer zn top bereikt of dat Cisco goedkoper wordt dan zijn intrinsieke waarde.
Gezien het feit dat het aandeel zo hard onderuit gaat doet mij vermoeden dat die ook niet zo best isquote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:23 schreef Sokz het volgende:
Op die plaatjes zat ik te wachten.Heb blijkbaar andere (foutieve) bronnen gebruikt. Kun je ook de ROIC? Want een debt (< E) is niet percee negatief bij een hoge ROIC
Zal zo'n 15/16% zijn. (wat heel redelijk is) Zorgelijker is de schuldontwikkeling (in 5 jaar van niets naar 15 mld)quote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:33 schreef MuurStraat het volgende:
[..]
Gezien het feit dat het aandeel zo hard onderuit gaat doet mij vermoeden dat die ook niet zo best is
Haalde wat termen door elkaar, ik denk dat je er idd niet zo bijster ver vanaf zal zitten.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:36 schreef Sokz het volgende:
[..]
Zal zo'n 15/16% zijn. (wat heel redelijk is) Zorgelijker is de schuldontwikkeling (in 5 jaar van niets naar 15 mld)
Welke ratio's had je in gedachten?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:22 schreef SeLang het volgende:
@SE:
Gezien de beschikking die je nog steeds hebt over Bloomberg, zou het niet interessant zijn om eens te testen of je een verband kunt vinden tussen dit soort ratio's en de forward returns?
Leuk, zal het van de week eens gaan kijken.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 22:55 schreef moneytrain het volgende:
Weet niet of ik hem hier kan posten maar wel leuke docu over einde van open outcry in 2002
volgt enkele marketmakers in laatste maanden voor sluiting.
http://www.edwintrommelen(...)eid_van_de_vloer.htm
Grappig om te zien. Eigenlijk zonde dat ''de vloer'' er niet meer is. Als klein jochie was ik al gefascineerd door al die schreeuwende mensen bij zo'n scherm.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 22:55 schreef moneytrain het volgende:
Weet niet of ik hem hier kan posten maar wel leuke docu over einde van open outcry in 2002
volgt enkele marketmakers in laatste maanden voor sluiting.
http://www.edwintrommelen(...)eid_van_de_vloer.htm
Dat schreeuwen zit er nog steeds wel in als je op een trading vloer zit, of dat nou bij een bank of bij een prop. trader is maakt niet zo heel veel uit. Hectisch blijft hetquote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:38 schreef bascross het volgende:
[..]
Grappig om te zien. Eigenlijk zonde dat ''de vloer'' er niet meer is. Als klein jochie was ik al gefascineerd door al die schreeuwende mensen bij zo'n scherm.
Uiteraard, maar dat is schreeuwen uit frustratie of blijdschap.quote:Op woensdag 18 mei 2011 01:17 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat schreeuwen zit er nog steeds wel in als je op een trading vloer zit, of dat nou bij een bank of bij een prop. trader is maakt niet zo heel veel uit. Hectisch blijft het(ja iets minder hectisch dan op de vloer maar het zal altijd wel een beetje zo blijven).
Kijk, dat is nou het leuke van dat soort onderzoekjes. Het dwingt je om na te denken over wat die ratios betekenen in relatie met andere aandelen. Het werpt meteen 100 nieuwe vragen op. Daaruit volgt dan ook dat voor succesvolle stockpicking waarschijnlijk heel wat meer nodig is dan een paar ratios met elkaar te vergelijken.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 22:20 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Welke ratio's had je in gedachten?
Het probleempje in dit geval is meer in de zin van hoe je dit gaat indelen. Je kunt een PM ratio van een zaak met 20 miljoen market cap niet vergelijken met 1 van 2000 miljoen market cap. En ook niet een PM ratio van een retail met 1tje van telecom. En je zult toch enigszins moeten shiften want als je alles door elkaar gooit denk ik niet dat je ook maar in de buurt van een relatie komt.
Althans.. de 1e gedachte is dat als je een random basket met aandelen hebt en je gaat testen of dat in lijn is met 1 van de ratio's je niks zult vinden.
Hier is het probleem voor veel US corporates.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:36 schreef Sokz het volgende:
[..]
Zal zo'n 15/16% zijn. (wat heel redelijk is) Zorgelijker is de schuldontwikkeling (in 5 jaar van niets naar 15 mld)
Dat dus. Professional services en consultancy.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 18:55 schreef jaco het volgende:
[..]
Je noemde een paar consumentenproducten van HP. Dit is hooguit 20% van de totale winst. Je moet mijns inziens ook hun software, server/netwerk apparatuur en services aan grote bedrijven in je analyse betrekken.
Wat versta je onder goede fundamentals? Volgens Yahoo is de P/E 9.33 en de Enterprise Value/EBITDA 5.30 Dat zijn interessante getallen, hoewel je alle statistieken altijd in de totale context moet bekijken.
Is er niet net zoiets aan de hand met die mythe van al de cash die bedrijven zouden hebben? Ik zag een tijd geleden een plaatje waarin je mooi zag dat de cash levels flink waren toegenomen maar de schulden ongeveer evenveel. Wat er kennelijk aan de hand is is dat bedrijven na de crunch van 2008/2009 zo verstandig zijn geweest om een berg geld te lenen tegen de nu zeer gunstige rente (bond bubble) om te voorkomen dat ze straks opnieuw in een crunch terecht komen. Het lijkt daardoor alsof ze cash "over" hebben.quote:Op woensdag 18 mei 2011 09:40 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Hier is het probleem voor veel US corporates.
Ze verdienen geld buiten de US, wat ze niet kunnen repatrieren. Dat geld is 'trapped' in het buitenland (en dat is veelal Nederland of Zwitserland). Het mag niet opstromen naar het hoofdkantoor. Dus als je vervolgens investeringen vanuit het hoofdkantoor wil/moet stuctureren, moet je het op de markt lenen. Als je geld wil uitkeren of aandelen wil inkopen moet je het lenen.
Debt ratio zegt dus alleen iets als het NET debt ratio is. Dat heeft te maken met de aard van US corporates en US tax.
Bovendien is het aantrekkelijk om de fiscale winst in de USA af te romen door schuld in de USA te nemen, ook als je genoeg cash in het buitenland hebt.
Dus wat heeft Bloomberg gedefinieerd als ratio?
Ik weet vrij zeker dat fiscale planning een hoofdrol speelt hierin. Zeg maar 'eerste hand'.quote:Op woensdag 18 mei 2011 09:48 schreef SeLang het volgende:
[..]
Is er niet net zoiets aan de hand met die mythe van al de cash die bedrijven zouden hebben? Ik zag een tijd geleden een plaatje waarin je mooi zag dat de cash levels flink waren toegenomen maar de schulden ongeveer evenveel. Wat er kennelijk aan de hand is is dat bedrijven na de crunch van 2008/2009 zo verstandig zijn geweest om een berg geld te lenen tegen de nu zeer gunstige rente (bond bubble) om te voorkomen dat ze straks opnieuw in een crunch terecht komen. Het lijkt daardoor alsof ze cash "over" hebben.
quote:WASHINGTON The Federal Reserve last month began debating how it should start reversing policies that pumped billions of dollars into the economy during the recession. Some members said the Fed might need to start boosting interest rates this year to guard against inflation.
Fed policymakers didn't commit to taking any action at the April 26-27 meeting, according to minutes released Wednesday. But they agreed the economy was improving and if that continued the Fed would need to remove its massive to prevent consumer prices from getting out of control.
A majority of participants said the best method for tightening credit would be to lift the federal funds rate, which is now at a record low near zero. The federal funds rate is the interest banks pay each other on overnight loans. Raising that rate would likely precede sales of mortgages or Treasury securities in its vast portfolio.
Some members thought the Fed would need to start signaling that record-low interest rates would need to rise. A few members believed the Fed might need to boost its key interest rate or start to sell some of the assets in its portfolio later this year. Both moves would lead to tighter credit and higher rates on consumer loans.
The Fed officials generally agreed that the first step should be for the central bank to stop reinvesting money earned off its holdings of mortgages and Treasury securities.
That's consistent with comments made by Federal Reserve Chairman Ben Bernanke at his first-ever news conference on April 27. Bernanke said halting such reinvestments would be the Fed's first move toward tightening credit. But that would have only a limited impact on the rates Americans pay on loans.
quote:Andere Bron.
The FOMC also confirmed for the first time that it plans to stop reinvesting principal payments on its Treasury securities simultaneously or soon after it stops MBS reinvestments.
A majority of FOMC participants said that they prefer to start sales of MBS after increasing the Feds target for short-term interest rates. They argued that if the Fed raises interest rates first, it will then have the power to cut them again if the economy weakens, rather than being trapped by the lower limit of zero.
Most people at the meeting said that once asset sales became appropriate, such sales should be put on a largely predetermined and pre-announced path, but that path could nonetheless be adjusted in response to material changes in the economic outlook.
That suggests that the Fed could promise to sell a quantity of assets over a fixed period of time, just as it promised to buy $600bn over eight months in its latest QE2 programme of asset purchases. Some FOMC participants wanted to vary the speed of sales more actively in response to the state of the economy.
The FOMC was balanced over when to start to tightening policy. According to the minutes, some participants thought that in the context of increased inflation risks and roughly balanced risks to economic growth, the committee would need to be prepared to begin taking steps toward less accommodative policy.
A few members thought that the Fed might need to tighten policy later this year, but some felt that an early exit could unnecessarily damp the ongoing economic recovery. That suggests that the Fed is still unlikely to raise rates or sell assets during 2011
Want ze kunnen zelf hun koers sturen (tot enorme hoogtes) ?quote:Op woensdag 18 mei 2011 22:52 schreef JimmyJames het volgende:
Als je sommige blogs mag geloven dan heeft GS overal een flinke vinger in de pap. Is het dan niet raar dat ze het YTD beduidend slechter doen dan de index?
Misschien gaat het ze niet zo om hun aandelenkoers, maar om de bonussen, of zelfs om andere doelen. Het is maar net wat je aannames op dat gebied zijn, maar op zich stel je een goede vraag.quote:Op woensdag 18 mei 2011 22:52 schreef JimmyJames het volgende:
Als je sommige blogs mag geloven dan heeft GS overal een flinke vinger in de pap. Is het dan niet raar dat ze het YTD beduidend slechter doen dan de index?
Ben zelf ook nog wat zoekende.quote:Op donderdag 19 mei 2011 09:38 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Heeft er iemand een goede IPad app om de beurs te volgen?
Bron: http://www.zerohedge.com/(...)3-980x-annualized-pequote:LinkedIn IPO Opens For Trading At $83, 980x Annualized P/E
Revenues (pro rated annualized): $375.6 million or Price/Revenue 20.9x
EBITDA (pro rated annualized): $53.2 million or EV/EBITDA 141.8x
Net Income (pro rated annualized): $8 million or P/E 980x
1 PIP is toch 5935,01 » 5935,02?quote:Op donderdag 19 mei 2011 01:40 schreef sitting_elfling het volgende:
Heb de FTSE lopen 5935 tegen 75 contracten a 11.13 eur per pip tegen 35 stop loss. Liep al behoorlijk lekker mede en houdt hem aan omdat ik een rustige opening morgen verwacht omdat er relatief weinig belangrijk nieuws uit komt.
quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:15 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Bron: http://www.zerohedge.com/(...)3-980x-annualized-pe
![]()
![]()
Party like it's 1999quote:Aandelen LinkedIn explosief gestegen
NEW YORK (AFN) - De aandelen van het zakelijke onlinenetwerk LinkedIn zijn donderdag op de eerste dag dat ze werden verhandeld explosief gestegen. Bij de beursgang werden zij aangeboden voor 45 dollar (ruim 31 euro). Na enkele uren handel waren zij al ruim 85 dollar waard. De waarde van LinkedIn is daarmee nu zo'n 8 miljard dollar.
Via LinkedIn staan wereldwijd meer dan 100 miljoen mensen met elkaar in contact. Het gaat bij dit netwerk vooral om zakelijke informatie.
Dat is het hedgefund van LXIVquote:Op donderdag 19 mei 2011 17:09 schreef Gremen het volgende:
http://www.nuzakelijk.nl/(...)t-investeerders.html
Ideeen hiervoor heb ik hier ook al eens voorbij zien komen
Dat geeft inderdaad een zelfde soort associatie als PWND.quote:
Niet dat ik me hierin heb verdiept, maar een IPO resulteert er toch in dat de aandelen direct de portefeuille van de inschrijvers in gaan? m.a.w. de meerderheid houdt z'n aandelen kennelijk vast.quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:42 schreef Mendeljev het volgende:
Hoe kan het eigenlijk dat Linked-in zo hoog staat als het volume blijft steken op 23M en de IPO totaal een uitgifte van 94.5M met zich mee brengt? Mogen de issuers dit proces over meerdere dagen spreiden of zie ik iets over het hoofd? De koersstijging is namelijk absurd hoog voor zo'n vaag bedrijf en misschien heeft het te maken met het (vooralsnog) lage volume.
Dan vertaalt de eerste uitgifte zich dus kennelijk niet in het volume. Anders maken de uitgevers dikke vette winst en volgens mij wordt dat ook op de een of andere manier gereguleerd. Ik blijf het iig even volgen.quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:45 schreef SeLang het volgende:
[..]
Niet dat ik me hierin heb verdiept, maar een IPO resulteert er toch in dat de aandelen direct de portefeuille van de inschrijvers in gaan? m.a.w. de meerderheid houdt z'n aandelen kennelijk vast.
Wellicht viel iets wat tijdens de conference call is gezegd verkeerd?quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:36 schreef LXIV het volgende:
Waarom reageert BAM zo slecht op de cijfers? In eerste instantie nog een klein plusje, toen een forse afstort. Meestal betekent dit dat diegenen die de cijfers kunnen interpreteren het dus niet zo geweldig vinden. Terwijl het wel allemaal min of meer volgens verwachting was. Geen enorm positieve verwachting, maar toch ook niets schokkends?
Dan zou dat toch in de media gezegd moeten zijn? Het enige wat ik me kan voorstellen is dat er verwacht werd dat bekend gemaakt zou worden dat van Oort overgenomen werd en dat dit niet gebeurde. Maar dan nog vind ik het een overdreven reactie.quote:Op donderdag 19 mei 2011 20:23 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Wellicht viel iets wat tijdens de conference call is gezegd verkeerd?
Dat lijkt me in elk geval logisch want er wordt dan niks verhandeld. Op de dag van uitgifte dan word je wakker en dan staan die aandelen opeens in je portefeuillequote:Op donderdag 19 mei 2011 19:51 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Dan vertaalt de eerste uitgifte zich dus kennelijk niet in het volume. Anders maken de uitgevers dikke vette winst en volgens mij wordt dat ook op de een of andere manier gereguleerd. Ik blijf het iig even volgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |