abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 16 mei 2011 @ 22:30:23 #126
862 Arcee
Look closer
pi_96914666
Waarom is er een maximum als het schuldplafond ook gewoon verhoogd kan worden?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 16 mei 2011 @ 22:37:45 #127
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_96915320
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 17:52 schreef SeLang het volgende:

[..]

Klopt, maar dat impliceert dan ook dat het weinig zin heeft om stockpicking te doen en dat je dan net zo goed een index kunt kopen. (Het blijft minder leuk, dat geef ik toe...)
Dat heeft het in principe ook. Echt in stockpicking geloven is het principe van de efficiënte markt ontkennen!
The End Times are wild
  maandag 16 mei 2011 @ 22:40:30 #128
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_96915540
quote:
4s.gif Op maandag 16 mei 2011 17:55 schreef SeLang het volgende:
Overigens hoef je als lange termijn aandelen belegger helemaal geen "edge" te hebben want je verdient gewoon geld op lange termijn. Maar de "markt" verslaan door Buffet-style verborgen waarde te vinden dat is natuurlijk andere koek. Als je dat wilt heb je imo alleen nog wat kans bij de hele kleine fondsen.
Ja, of je moet natuurlijk een valide theorie hebben over bepaalde toekomstige ontwikkelingen die relevant zijn voor de waardeontwikkeling van bepaalde aandelen. Je had kunnen zien dat 'internet nog eens heel groot gaat worden'. Dan beleg je ook op lange termijn, maar wel met wat meer inzicht.
The End Times are wild
  maandag 16 mei 2011 @ 22:41:08 #129
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_96915582
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 22:30 schreef Arcee het volgende:
Waarom is er een maximum als het schuldplafond ook gewoon verhoogd kan worden?
Goede vraag. Misschien als bezinningsmoment?
The End Times are wild
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 16 mei 2011 @ 22:43:07 #130
862 Arcee
Look closer
pi_96915736
quote:
14s.gif Op maandag 16 mei 2011 22:41 schreef LXIV het volgende:
Goede vraag. Misschien als bezinningsmoment?
Ja, als een deadline in een ICT-project. :s)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 16 mei 2011 @ 22:50:39 #131
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_96916338
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 22:43 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ja, als een deadline in een ICT-project. :s)
Haha, ja net zoiets.
The End Times are wild
pi_96917394
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 22:40 schreef LXIV het volgende:
Ja, of je moet natuurlijk een valide theorie hebben over bepaalde toekomstige ontwikkelingen die relevant zijn voor de waardeontwikkeling van bepaalde aandelen. Je had kunnen zien dat 'internet nog eens heel groot gaat worden'. Dan beleg je ook op lange termijn, maar wel met wat meer inzicht.
Sectorpicken in feite. Op zich is daar wat voor te zeggen aangezien sommige sectoren het aanzienlijk beter hebben gedaan over de jaren met significant hogere rendementen maar het daadwerkelijke kiezen voor een subsector vereist net zulks inzicht als individueel stockpicken met als enig verschil dat je niet per sé boekhoudkundig onderzoek verricht. Ik ben ook geneigd om voor bepaalde sectoren te gaan terwijl ik aan de andere kant geloof dat er ook een bepaalde synergie is tussen de afzonderlijke sectoren die niet makkelijk te doorgronden is. (Een ontwikkelde techsector kan leiden tot efficientere processen in healthcare en een expanderende consumer discretionary laat ruimte voor financials om meer krediet te verstrekken etc. etc.) In dat geval neig ik dan weer naar indextracken.

Ik ben benieuwd hoe de andere users hier tegenover staan!
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  maandag 16 mei 2011 @ 23:18:21 #133
256829 Sokz
Livin' the life
pi_96918474
Ik geloof dat de markt wel degelijk bepaalde aandelen 'misprijst' (en zo dus niet in de efficiënte markt) :P
  maandag 16 mei 2011 @ 23:22:28 #134
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_96918811
quote:
2s.gif Op maandag 16 mei 2011 23:04 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Sectorpicken in feite. Op zich is daar wat voor te zeggen aangezien sommige sectoren het aanzienlijk beter hebben gedaan over de jaren met significant hogere rendementen maar het daadwerkelijke kiezen voor een subsector vereist net zulks inzicht als individueel stockpicken met als enig verschil dat je niet per sé boekhoudkundig onderzoek verricht. Ik ben ook geneigd om voor bepaalde sectoren te gaan terwijl ik aan de andere kant geloof dat er ook een bepaalde synergie is tussen de afzonderlijke sectoren die niet makkelijk te doorgronden is. (Een ontwikkelde techsector kan leiden tot efficientere processen in healthcare en een expanderende consumer discretionary laat ruimte voor financials om meer krediet te verstrekken etc. etc.) In dat geval neig ik dan weer naar indextracken.

Je ziet vanzelf synergie zolang je maar lang genoeg sectoren blijft delen. Ik geloof er niet zo in, zeker niet dat het significant is. Ik zie eerder meer 'globale' sectoren die in bepaalde periodes gewoon duidelijk outperformen. En dan met name de multinationals met een behoorlijk monopolie advantage en de small/midkap stocks.

Ik vind sowieso dat de 'mogelijkheden' van synergie tussen bedrijven vaak enorm wordt overschat. Al moet ik wel zeggen, als je bijvoorbeeld de marketing top 25 fail door gaat lezen, je toch wel gaat denken, het had sommige van die bedrijven veel geld gescheelt als ze betere informatie van andere bedrijven hadden ingewonnen voordat ze hun fouten hebben gemaakt. Zoals Kellogs die cereals in India probeert te verkopen _O- Dat vind ik echt zo'n klassiek fail verhaal.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 16 mei 2011 @ 23:26:10 #135
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_96919105
quote:
99s.gif Op maandag 16 mei 2011 23:18 schreef Sokz het volgende:
Ik geloof dat de markt wel degelijk bepaalde aandelen 'misprijst' (en zo dus niet in de efficiënte markt) :P
Ik geloof niet in het 'misprijzen' van aandelen. Bij meer liquide aandelen heb je gemiddeld genomen misschien een betere prijs dan bij een small cap maar wat mij betreft blijft een papieren aandeel net zo veel waard als wat de gek er voor geeft. Elk bedrijf kan failliet en je hebt geen idee wat er in de boeken afspeelt bij zo'n zaak.

Daar bij komt nog eens dat 'misprijzen' aangeeft dat er blijkbaar dus wel een 'normale' waarde voor zo'n bedrijf is? Zo'n waarde wordt toch nooit bereikt. Helemaal zo lang je nog steeds ongestraft pump en dump acties kunt uitvoeren.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  maandag 16 mei 2011 @ 23:29:01 #136
256829 Sokz
Livin' the life
pi_96919307
Misprijzen is misschien onhandig geformuleerd maar ik bedoel meer in de vorm van:
- Onderschatten van potentieel
- Overschatten van een negatieve census
  maandag 16 mei 2011 @ 23:29:10 #137
78918 SeLang
Black swans matter
pi_96919322
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 23:22 schreef sitting_elfling het volgende:
Zoals Kellogs die cereals in India probeert te verkopen _O- Dat vind ik echt zo'n klassiek fail verhaal.
Als iemand die in India weleens cornflakes heeft gegeten kan ik melden dat ze daar best echte cornflakes zouden kunnen gebruiken :D. Maar ja, die lokaal geproduceerde niet-te-vreten cornflakes zijn waarschijnlijk zo goor juist omdat ze aan de lokale smaak zijn aangepast omdat er geen markt is voor echte conflakes, gok ik zo. Dus ja, fail.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 16 mei 2011 @ 23:30:27 #138
256829 Sokz
Livin' the life
pi_96919411
Is daar trouwens een link naar? Die 25 grootste marketingfails?
  maandag 16 mei 2011 @ 23:31:12 #139
78918 SeLang
Black swans matter
pi_96919470
quote:
99s.gif Op maandag 16 mei 2011 23:18 schreef Sokz het volgende:
Er is natuurlijk geen twijfel over dat bepaalde aandelen misprijsd zijn. De vraag is alleen of je redelijkerwijs kunt verwachten dat jij en ik dat beter kunnen spotten dan anderen.
Mijn reisverslagen
  maandag 16 mei 2011 @ 23:34:38 #140
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_96919694
quote:
99s.gif Op maandag 16 mei 2011 23:29 schreef Sokz het volgende:
Misprijzen is misschien onhandig geformuleerd maar ik bedoel meer in de vorm van:
- Onderschatten van potentieel
- Overschatten van een negatieve census
Onderschatten van potentieel is ook weer zoiets lastig. Vraag 10 fokkers over de potentie van een aandeel in de ranking van 0 tot 100 en je krijgt 10 verschillende antwoorden. En je kunt dan als wiskundige hier duizenden testjes op los laten en dan ergens een minuscuul significant resultaat uit vinden maar dat zegt in wezen niks. Ik kan wel op basis van bepaalde fundamentele ratio's ergens in gaan investeren, en dan netjes aan mijn buurman vertellen, dat ik na jaren onderzoek eindelijk ratio's heb gevonden die een sterke correlatie hebben met een positieve return.

Maar zolang die buurman dat aandeel enorm kan shorten en mij om zeep kan helpen blijf ik van het principe 'wat de gek er voor geeft' uit gaan :P

En ja als je dan verhalen van andere bankiers hoort dat ze hun collega's gaan treiteren die ergens een long positie in hebben zitten en dan leuk gaan shorten om de boel daar op stelten te zetten. Of dat je hoort dat een vriend van je een grote stop loss heeft zitten op Zilver op de prijs van 44 en dat je hem net even daar onder drukt om hem af te zeiken. De markt is zo ondoorzichtig als maar wezen kan.
  maandag 16 mei 2011 @ 23:39:46 #141
78918 SeLang
Black swans matter
pi_96920062
quote:
2s.gif Op maandag 16 mei 2011 23:04 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Je ziet tussen sectoren grote verschillen in waardering precies vanwege het feit dat consensus het potentieel verschillend inschat. Uiteindelijk is het gewoon behoorlijk hetzelfde als stockpicking denk ik.

Als gedachte experiment kun je eens kijken naar wat je zelf zeg 10 jaar geleden dacht en hoe die ideeën zouden hebben uitgepakt. Eigenlijk zou je een dagboek moeten bijhouden. Ik weet in elk geval van mezelf dat ik daar geen goede trackrecord in heb.
Mijn reisverslagen
  maandag 16 mei 2011 @ 23:43:44 #142
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_96920352
quote:
99s.gif Op maandag 16 mei 2011 23:30 schreef Sokz het volgende:
Is daar trouwens een link naar? Die 25 grootste marketingfails?
Zie hier een link van de 100 grootste fails op marketing/culture/pr gebied.

Staan toch echt een paar tussen die je nooit weer zult vergeten. Zoals Harley Davidson parfum bijv. :')
  maandag 16 mei 2011 @ 23:45:37 #143
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_96920479
quote:
10s.gif Op maandag 16 mei 2011 23:29 schreef SeLang het volgende:

[..]

Als iemand die in India weleens cornflakes heeft gegeten kan ik melden dat ze daar best echte cornflakes zouden kunnen gebruiken :D. Maar ja, die lokaal geproduceerde niet-te-vreten cornflakes zijn waarschijnlijk zo goor juist omdat ze aan de lokale smaak zijn aangepast omdat er geen markt is voor echte conflakes, gok ik zo. Dus ja, fail.
Ik snap de zet van Kellogs wel. Cereal market is relatief klein in de US en UK en de winsten liepen wat terug. Met slechts een aantal procent van de Indiase markt hadden ze al meer klanten te pakken dan bij de US en de UK bij elkaar. Mja, maar zo werkt die rekensom dus niet helemaal :')

Toen ze er achter kwamen dat Indiërs geen trek in Kellogs hadden moesten ze dus 'cereal in de ochtend' promoten :')
  maandag 16 mei 2011 @ 23:46:23 #144
78918 SeLang
Black swans matter
pi_96920514
quote:
Italiaan Draghi topman van de ECB

Toegevoegd: maandag 16 mei 2011, 23:31
Update: maandag 16 mei 2011, 23:31

De Italiaan Mario Draghi wordt zo goed als zeker de nieuwe topman van de Europese Centrale Bank. De ministers van Financiën van de EU hebben in Brussel ingestemd met zijn benoeming.

Draghi is de enige kandidaat voor de opvolging van Jean-Claude Trichet. De Europese regeringsleiders moeten eind juni nog instemmen met de benoeming. Draghi zou dan in november aan de slag kunnen als voorzitter van de ECB.

Trichet treedt eind oktober af, na een mandaat van bijna acht jaar.
En nu allemaal hopen dat hij de rente fors omhoog gooit om geloofwaardigheid te kweken >:)
Mijn reisverslagen
  maandag 16 mei 2011 @ 23:48:32 #145
78918 SeLang
Black swans matter
pi_96920637
Bedtijd nu en om 6:00 door de vogeltjes gewekt worden O+ (daar zet ik speciaal m'n balkondeur voor open)
Mijn reisverslagen
  maandag 16 mei 2011 @ 23:48:40 #146
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_96920648
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 23:46 schreef SeLang het volgende:

[..]

En nu allemaal hopen dat hij de rente fors omhoog gooit om geloofwaardigheid te kweken >:)
Dat zal die ex-GS man nooit doen. Hoe zit het eigenlijk met deze man en Berlusconi? Dikke maatjes?
  dinsdag 17 mei 2011 @ 00:02:52 #147
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_96921671
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 17:09 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Goede overwogen keuze! Alleen DSM en Imtech hebben niet zulke hoge PM's. ASMI heeft overigens de hoogste PM groei van de laatste 5 jaar! Best goed aandeel fundamenteel gezien. ASML lijkt op basis van deze gegevens ook vrij sterk. Al geeft dit plaatje natuurlijk ook wat mindere punten weer.

[ afbeelding ]
Mooi overzicht :)
Op zich is het natuurlijk al heel mooi als je per jaar je PM gemiddeld weet op te krikken met minstens 5%.
Dat is voor mij dus een belangrijk criterium erbij.
----

HP gaat trouwens door de plee nabeurs:
http://www.marketwatch.com/investing/stock/hpq
http://www.bloomberg.com/(...)ays-shares-fall.html

niet voor niets een p/e van 10 dus..

[ Bericht 7% gewijzigd door JimmyJames op 17-05-2011 00:11:06 ]
Please Move The Deer Crossing Sign
  dinsdag 17 mei 2011 @ 00:17:49 #148
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_96922546
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 00:02 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Mooi overzicht :)
Op zich is het natuurlijk al heel mooi als je per jaar je PM gemiddeld weet op te krikken met minstens 5%.
Dat is voor mij dus een belangrijk criterium erbij.
----

Ik zou sowieso gaan voor een hoge PM en hoge PM groei en relatief lage debt en lage st/lt debt ten opzichte van de concurrenten. Earnings neem ik vaak met een korreltje zout. Sowieso is de combo PM, PM groei, debt/capital al een erg sterke in de bio/pharma sector.
pi_96926038
quote:
10s.gif Op maandag 16 mei 2011 23:29 schreef SeLang het volgende:

[..]

Absoluut geen fail :) Jonge hippe Indiers gaan voor alles wat Westers is. Als ze er bovendien een 'gezond en fit' imago aan kunnen koppelen door wat strakke Bollywood sterren eraan te verbinden, dan kunnen ze zich een prima markt bouwen. Overigens zijn de smaken hetzelfde als in het Westen op kesan-smaak na. Dat is zo goor, beyond belief. Maar voor de rest hetzelfde assortiment als het Westen. :)
pi_96926048
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 00:02 schreef JimmyJames het volgende:

niet voor niets een p/e van 10 dus..
Ik zou ze wel hebben gekocht hoor. Dit soort interne memos is tegenwoordig gemeengoed, zelfs in bedrijven die record winsten maken. Publicatie van de kwartaalcijfers is nu verschoven naar dinsdag pre-open, dus anticiperen kan niet meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')