En hier de highlights van de fantastische prestatie van Djokovic om Nadal in Madrid op gravel te verslaan:quote:Op maandag 7 maart 2011 14:35 schreef Norrage het volgende:
Staat het beste filmpje ooit al wel in dit topic? Vast wel, maar het is vast een tijdje geleden dat jullie hem gezien hebben![]()
![]()
Djoko
nouja laten we het dan zo stellen: Murray zijn tweede service is misschien niet heel slecht, maar het is overduidelijk zijn meest zwakke punt. Verder heeft hij toch niet echt veel zwakke punten (behalve zijn tactiek en zijn mentaliteit dan)quote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:05 schreef tja77 het volgende:
[..]
Als een 2e service slecht is (ja echt slecht) dan moet een willekeurige top 20 speler die bal zo weg kunnen slaan, dat zelfs Murray het niet kan belopen. Als een top 20 speler dat niet kan, is die service misschien nog niet zo slecht. Tuurlijk is hij stukken minder dan de service van Nadal en Federer, maar dat geldt voor vrijwel iedere topspeler.
Hier kan ik me prima in vinden. Zijn haperende 1e, en zijn 2e service, zijn 2 grote zwakke punten.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:19 schreef Norrage het volgende:
Nouja laten we het dan zo stellen: Murray zijn tweede service is misschien niet heel slecht, maar het is overduidelijk zijn meest zwakke punt. Verder heeft hij toch niet echt veel zwakke punten (behalve zijn tactiek en zijn mentaliteit dan)
Hij heeft het hoogste 2e service winst percentage van de tour geloof ik, maar dat komt dan inderdaad wederom omdat hij gewoon zo goed is en niet omdat de service zo goed is. Zelfde als Murray lijkt me. Alhoewel Rafas service van links naar buiten natuurlijk wel erg naar is, zeker als tweede op de belangrijke (break) punten.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:37 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Zijn mensen hier nou serieus de service van Nadal als voorbeeld van een uitstekende tweede service aan het gebruiken?
Als je het nou over zijn 1e service zou hebben, die komt serieus te kort ten opzichte van de rest van de wereldtop. Het verschil tussen Federer zijn 1e en Nadal's 1e service is vrij groot. Maar 2e service van linkshandige speler met kick of slice, is gewoon erg lastig. Snelheid zit er niet al teveel in, maar het is echt geen slechte service.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:37 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Zijn mensen hier nou serieus de service van Nadal als voorbeeld van een uitstekende tweede service aan het gebruiken?
Inderdaad ja. Nadal heeft ook hele goede return statistieken, wat niet automatisch betekent dat hij enorm goed retourneert, maar als hij goed retourneert wint hij veel.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:38 schreef Norrage het volgende:
[..]
Hij heeft het hoogste 2e service winst percentage van de tour geloof ik, maar dat komt dan inderdaad wederom omdat hij gewoon zo goed is en niet omdat de service zo goed is. Zelfde als Murray lijkt me. Alhoewel Rafas service van links naar buiten natuurlijk wel erg naar is, zeker als tweede op de belangrijke (break) punten.
Ja die is wel beterquote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:06 schreef Federer-fan het volgende:
Ik had 'Het Grote Novak Djokovic Is een Koning Topic #2 -Somebody stop me!'' een mooie TT gevonden.
Kun je hem nog (laten) aanpassen?quote:
En voortaan ook er een reeks van maken graagquote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:07 schreef Norrage het volgende:
Kan een held niet even de bovenste foto editen?
En een mod de titel dan? Alhoewel...nu kan het ook wel...:P
Dat heb ik gedaan toch? Gewoon op nieuw topic gedrukt, en hij maakte er automatisch al #2 van....quote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:47 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
En voortaan ook er een reeks van maken graag.
Hmm, hij staat niet als reeks. Raar.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:50 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dat heb ik gedaan toch? Gewoon op nieuw topic gedrukt, en hij maakte er automatisch al #2 van....
Nieuw deel, maar misschien is er iets misgegaan omdat dit pas topic #2 is?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:12 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Hmm, hij staat niet als reeks. Raar.
Heb je op nieuw topic of op 'open nieuw deel' gedrukt?
Nee, hij doet het alleen als je op 'open nieuw deel' drukt. Ik fix het wel evenquote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:32 schreef Norrage het volgende:
[..]
Nieuw deel, maar misschien is er iets misgegaan omdat dit pas topic #2 is?
Dat heb ik gedaan hoor?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 18:14 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Nee, hij doet het alleen als je op 'open nieuw deel' drukt. Ik fix het wel even.
Ik denk het toch niet aangezien het geen reeks isquote:
Ook gewoon drie toernooien achter elkaar gewonnen door o.a. 5 top 6 spelers te verslaan.quote:Op zondag 15 mei 2011 21:30 schreef TheGeneral het volgende:
'Gewoon' Nadal weer verslagen op gravel![]()
.
Na Madrid nu ook weer in Rome.
6-4 6-4.
quote:Djokovic lijkt op weg om een record te breken, dat van de beste starts op de ATP-tour. Enkel John McEnroe deed het in 1984 beter. Hij won zijn eerste 42 wedstrijden van het seizoen. De teller van Djokovic staat nu op 37.
quote:Wat de zegereeksen betreft (los van het feit of die reeks begon aan het begin van het seizoen), staat Djokovic zesde.
•46 Guillermo Vilas (juli-september 1977)
•44 Ivan Lendl (september 1981-februari 1982)
•42 John McEnroe (januari-mei 1984)
•41 Bjorn Borg (oktober 1979-april 1980)
•41 Roger Federer (augustus 2006-maart 2007)
•39 Novak Djokovic (december 2010 - mei 2011)
•35 Bjorn Borg (mei-augustus 1978)
•35 Thomas Muster (april-juni 1995)
•35 Roger Federer (juni-november 2005)
•32 Rafael Nadal (mei-augustus 2008)
Leuke statistieken altijd. Als hij RG wint, staat hij gelijk met Vilas.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |