abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 mei 2011 @ 14:16:50 #1
302138 HuffTheTalbot
Checking the Basement for Bugs
pi_96596875
Staat er eigenlijk een definitie van "zuuk6zuup0rt-R' in het grote dikke woordenbakkes?
Look behind you! It's your ass!
pi_96597081
Wat?
Who motivates the motivator?
pi_96597133
- edit + note -

[ Bericht 84% gewijzigd door Happel op 11-05-2011 07:47:35 ]
  dinsdag 10 mei 2011 @ 14:22:32 #4
189963 nubreektmijnklomp
vindt klompen eigenlijk kut
pi_96597144
Type zoals jij/Firefox/FC Twente fans.

Mensen die geen gevoel hebben bij een club, maar gewoon de club supporten die dat jaar het meest succesvol is zodat ze kunnen zeggen van "haaaaa kijk eens hoe goed mijn club is".
mijn klomp is gebroken.
JAALLAAALLAAA Ajax!
pi_96597231
Meestal zijn dit Ajaxsupporters, hoewel ze de laatste jaren niet echt succesvol zijn.
History became legend, legend became myth.
pi_96597306
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 14:24 schreef valek het volgende:
Meestal zijn dit Ajaxsupporters, hoewel ze de laatste jaren niet echt succesvol zijn.
:D
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  dinsdag 10 mei 2011 @ 14:27:20 #7
189963 nubreektmijnklomp
pi_96597331
quote:
Goeien garp.
mijn klomp is gebroken.
JAALLAAALLAAA Ajax!
pi_96597359
quote:
16s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 14:22 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
Type zoals jij/Firefox/FC Twente fans.

Mensen die geen gevoel hebben bij een club, maar gewoon de club supporten die dat jaar het meest succesvol is zodat ze kunnen zeggen van "haaaaa kijk eens hoe goed mijn club is".
Wat heeft firefox er nou weer mee te maken? :')
Who motivates the motivator?
pi_96597397
Plaatsje in Duitsland waar de algemene huldiging voor kampioenen wordt gehouden en iedereen welkom is.
pi_96597435
Als ik zo marktplaats kijk naar de aangeboden tickets zijn er ook genoeg nepsupporters.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 14:30:09 #11
189963 nubreektmijnklomp
pi_96597459
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 14:27 schreef Spouwerranger het volgende:

[..]

Wat heeft firefox er nou weer mee te maken? :')
Is ook een successupporter.
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 14:29 schreef eight het volgende:
Als ik zo marktplaats kijk naar de aangeboden tickets zijn er ook genoeg nepsupporters.
Die ook ja.
mijn klomp is gebroken.
JAALLAAALLAAA Ajax!
pi_96597871
Je kunt er rustig vanuit gaan dat de vaste groep Ajaxsupporters hier geen successupporters zijn. Al 7 jaar geen landskampioen etc... Zo af en toe de dennenappel, maar dat was het dan wel. Maar stel dat Ajax zondag kampioen wordt, dan zijn we ineens weer successupporters door de ogen van velen :')

Weet je wat successupporters zijn? Die hele kudde die nu opeens voor Twente is, terwijl ze het 2 jaar geleden geen reet kon interesseren wie er kampioen werd. Zelfde verhaal met AZ in 2009. Dát zijn de successupporters. Als het een paar jaar later wat minder gaat met hun club, dan hoor je ze niet meer.

Successupporters hebben ook altijd de grootste waffel en staan altijd vooraan bij alles. En ze vinden het vooral leuk om de club die tweede staat, in de laatste jaren is dat in de regel Ajax, helemaal met de grond gelijk te maken.

Echt, als er iets in het voetbal moet verdwijnen, is het deze groep idiote personen die alleen voor hun eigenbelang (feestje hier, feestje daar, echte supporters van andere clubs uitlachen e.d...) voor de club zijn die op dat moment bovenaan staan, maar in werkelijkheid zo onzeker zijn als wat en totaal geen clubliefde hebben.

Zo, dat moest er effe uit :P
  dinsdag 10 mei 2011 @ 14:41:35 #13
255512 Zero17
Gewoon lekker mezelf.
pi_96597975
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 14:39 schreef Saekerhett het volgende:
Je kunt er rustig vanuit gaan dat de vaste groep Ajaxsupporters hier geen successupporters zijn. Al 7 jaar geen landskampioen etc... Zo af en toe de dennenappel, maar dat was het dan wel. Maar stel dat Ajax zondag kampioen wordt, dan zijn we ineens weer successupporters door de ogen van velen :')

Weet je wat successupporters zijn? Die hele kudde die nu opeens voor Twente is, terwijl ze het 2 jaar geleden geen reet kon interesseren wie er kampioen werd. Zelfde verhaal met AZ in 2009. Dát zijn de successupporters. Als het een paar jaar later wat minder gaat met hun club, dan hoor je ze niet meer.

Successupporters hebben ook altijd de grootste waffel en staan altijd vooraan bij alles. En ze vinden het vooral leuk om de club die tweede staat, in de laatste jaren is dat in de regel Ajax, helemaal met de grond gelijk te maken.

Echt, als er iets in het voetbal moet verdwijnen, is het deze groep idiote personen die alleen voor hun eigenbelang (feestje hier, feestje daar, echte supporters van andere clubs uitlachen e.d...) voor de club zijn die op dat moment bovenaan staan, maar in werkelijkheid zo onzeker zijn als wat en totaal geen clubliefde hebben.

Voor een Utrecht supporter is het 't laatste halfjaar kommer en kwel. ;(
Op dinsdag 21 augustus 2012 12:28 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
Rust in vrede, hamster van sinepedraap. Je zal niet vergeten worden.
pi_96598044
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 14:41 schreef Zero17 het volgende:

[..]

Voor een Utrecht supporter is het 't laatste halfjaar kommer en kwel. ;(
Ja, maar Utrechtsupportes zijn dan ook geen successupporters. Feyenoordsupporters ook niet. Dat zijn gewoon trouwe supporters, klaar.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 14:57:00 #15
67670 Skv
Cynist.
pi_96598725
quote:

Twente. O+
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_96598767
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 14:57 schreef Skv het volgende:

[..]

Twente. O+
Twente heeft ook heus wel veel echte supporters, alleen zijn daar de laatste jaren heel veel successupporters bijgekomen.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 15:00:08 #17
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_96598859
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 14:58 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Twente heeft ook heus wel veel echte supporters, alleen zijn daar de laatste jaren heel veel successupporters bijgekomen.
Die volgend jaar beseffen dat ze maar weer naar Ajax moeten gaan.... :')
AFCA
Qui audet adipiscitur
  dinsdag 10 mei 2011 @ 15:08:26 #18
67670 Skv
Cynist.
pi_96599206
quote:

[..]

Yes. Maar dat wordt dan ook gevoed door de media en horeca en alles. Als er mensen op jazzconcerten afkomen omdat het gratis is en de sfeer gezellig is, dan heb je ook altijd hordes mensen die daarvoor komen en niet voor de jazz. Zelfde met voetbal: als er een volksfeest op het programma staat zal je ook mensen aantreffen die niet voor datgeen gaan dat het volksfeest veroorzaakt. Maargoed, die mensen zitten ook niet in het stadion door het jaar heen (en volgen het ook niet op tv). Ik zou me er niet zo druk om maken.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 15:09:00 #19
67670 Skv
Cynist.
pi_96599224
En het leuke is dat van de successupporters er ook wel mensen bij zijn die het voetbal 'ontdekken' en daarna doorgroeien tot 'echte' supporter. Het is iig goede reclame voor de club.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 15:14:18 #20
255512 Zero17
Gewoon lekker mezelf.
pi_96599420
quote:

[..]

QFT. Alhoewel het kut is voor die eckte. Maat van mij heeft vaak een shirt aan dat voordat ze uberhaupt kampioen werden, was uitgekomen en dan snap ik wel dat je geïrriteerd raakt als mensen zeggen: Oh, maar zeker sinds ze het zo goed doen he?
Maar inderdaad, had nooit wat met Twente en nu nog steeds niet. Ze voetballen leuk hoor, maar zo erg als de meesten sympathiseer ik me er niet mee.
pi_96599641
quote:
Dus de supporters die er nu nog zijn, zijn de echte!
  dinsdag 10 mei 2011 @ 15:24:22 #22
255512 Zero17
Gewoon lekker mezelf.
pi_96599800
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 15:20 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Zodra een ploeg kans maakt iets te winnen kruipen juist de successupporters onder hun steen vandaan.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 15:33:29 #23
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_96600134
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 14:43 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Ja, maar Utrechtsupportes zijn dan ook geen successupporters. Feyenoordsupporters ook niet. Dat zijn gewoon trouwe supporters, klaar.
Ook niet allemaal hoor, bij successen zie je daar ook de seizoenskaarten en losse verkoop stijgen, wat ik ook niet meer dan normaal vind trouwens.
Wanneer Feyenoord nog 5 jaar achter elkaar rond plek 10 eindigt zul je ook steeds minder supporters zien opdagen, de een kan het niet meer aanzien, de ander wil een club zien die om de prijzen strijdt en weer een ander komt wel weer een keer als ze een top elftal hebben.

De echte supporters zijn degene die het gewoon niet meer kunnen aanzien maar de club wel gewoon blijven volgen en er een zwak voor houden of gewoon blijven komen ongeacht hoe slecht het gaat en er maling aan hebben dat ze zelfs van degradanten verliezen.
De rest neem ik toch wat minder serieus, de groep die af en toe eens een wedstrijd bezoekt, die enkel komt wanneer ze goed voetbal spelen of om de prijzen, de 'supporter' die honderden euro's neerlegt aan merchandise na een kampioenschap terwijl ze de jaren ervoor nooit geweest zijn en nu ineens een seizoenskaart willen, de mensen die voor de ticketbox slapen voor een Europese finalekaart en de week ervoor een clubkaart hebben aangevraagd omdat ze anders niet in aanmerking komen en ga zo maar door.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 15:58:46 #24
302138 HuffTheTalbot
pi_96601116
Misschien moet ik de vraag omdraaien: Wat is een échte supporter?
  dinsdag 10 mei 2011 @ 16:00:50 #25
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_96601208
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 15:58 schreef HuffTheTalbot het volgende:
Ik.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_96601288
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 14:43 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Veel studenten hebben halverwege het seizoen (toen het zo goed ging) vaak het stadion bezocht, volgens mij is dat weer afgenomen.
Verder zal je succes supporters wel altijd houden. Om even naar een concurrent te kijken, PSV, ik kan me goed voorstellen dat er nu minder supporters zijn. Dat kan je verklaren aan de hand van de successen, maar veel beter door de oorzaak ván die successen, namelijk het laffe voetbal van een trainer en het wanbeleid in de directie. Het is dan de vraag wat je dan een betere supporter maakt, of het aanmoedigen ongeacht het beleid of het afkeren van het wanbeleid en pas terug komen als het goed gaat.
Zelfde voor Twente, paar jaar geleden hadden ze een 5 keer zo kleine supportersgroep en bezoekers, nu het zo goed gaat zijn het er meer. Dat kan je succes supporters noemen, omdat ze nu pas te voorschijn komen, of supporters die alleen hun regionale trots aanmoedigen als ze een goed beleid neerzetten (en niet bijna failliet zijn zoals niet zo heel lang geleden).
Enige vervelende is als die laatste groep enorme betweters worden, zonder ook maar enig idee te hebben van de historie van 'hun' club, laat staan andere clubs.
pi_96601338
quote:
Is natuurlijk geen eenduidig antwoord op.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 16:06:08 #28
198365 Morendo
The Real Deal
pi_96601484

Slotje kan op het topic.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_96601775
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 16:06 schreef Morendo het volgende:
[ afbeelding ]

Slotje kan op het topic.
Dat importwijf zou nog niet eens begrijpen wat er bedoeld wordt als ze stoet krijgt aangeboden :')
  dinsdag 10 mei 2011 @ 16:25:38 #30
302138 HuffTheTalbot
pi_96602553
quote:

Een hele oprechte bolus vriend, proficiat. Dit is geloof ik een onderwerp wat diep zit bij de mensen.

Hoe wordt je fan? Of liefhebber?

Hier ging het zo. Ik werd me bewust van voetbal, mijn vader was voor Ajax, ik was voor Ajax. Ik werd iets ouder en ging zelf voetballen, snapte beter wat er nu zo moeilijk is aan "heel goed voetballen".
Ajax speelde in die tijd veruit het mooiste en meest verzorgde voetbal van Nederland en begon zich ook in Europa te roeren, mijn halve familie woonde in Amsterdam en Klassiekers waren familliaire-kijk-aangelegenheden: groteske veldslagen tegen onsympathieke beuker en vieze schoppers als Van Gobbel, Heus en natuurlijk die smerige Josef Kiprich (haha, nee, John de W. natuurlijk). Kiezen was makkelijk. Geweldig voetbal of een potje schoppen en beuken. Ik wist het wel, ik had zelf last van zwakke enkels...

Toen werd ik nog wat ouderder en voetbal verdween een beetje uit beeld. Teletekst, af en toe Studio Sport, veel meer Premier League - áls ik al voetbal keer. Andere dingen waren boeiender. Ik woonde inmiddels in het Oosten des Lands en vanaf de jaren '90 speelden daar ook af en toe ook interessante spelers. Prince Polley en Chris de Witte bijvoorbeeld, of de Schotse cultheld Rob McKinnon. Met de komst van Blaise 'n Kufo kwam er er een echt clubicoon binnen, een wat norse denker (een schaker ook) die twee keer per week bij de pizzeria waar een bekende werkt drie pizza's kwam halen. En hij woonde toen alleen omdat zijn gezin al naar Canada vertrokken was, dus hij spuugde niet op zijn pizza (jongen).

Dichtbij een club zijn. Spelers tegenkomen in het winkelcentrum, de videotheek, dronken in de stad (Y. M anyone?), flirtend met "zeker-niet-zijn-vriendin" aan de bar (Douglas, Janssen), of met zijn lekkere rode appelwangetjes aan een colaatje (Brama), maakt dat een club meer gaat leven. Dat gekoppeld aan een stijgende lijn qua prestaties en aantrekkelijkheid van het voetbal heeft ervoor gezorgd dat ik langzamerhand steeds meer gevoel heb gekregen met FC Twente. Als je na een overwinning over straat loopt dan wissel je soms een blik met iemand waarin je leest: "Ja. Goed man...Trots..."

En zo word je fan of supporter of liefhebber, en heel soms zelfs fijnproever van een club. Voor mij is de term "succes-supporter" niet echt relevant. Je mag me zo noemen, prima. En wie weet had ik dit allemaal niet geschreven als Twente op plaats 12 stond, wie zal het zeggen?

Ik heb trouwens wel geleerd dat je niet zomaar Feyenoorder kunt worden; daarvoor is eigenlijk wedergeboorte nodig. Ik heb het een tijdje geprobeerd, maar je wordt niet serieus genomen door die mensen! ;) Je mag die club nauwlijks leukvinden tenzij je op de juiste manier ter aarde bent gekomen. Dus: doodgaan, doekjes erom. beetje huilen. Steen voor het graf laten rollen, Feyenoord-logo erop schilderen, drie dagen later weer opstaan en dan duimen... Dat je d'r bij mag... ;)

Wat mijns inziens vooral de frustratie van "echte supporters" is, is dat "succes-supporters" succes meebeleven terwijl zij daarvoor niet "voldoende" hebben geleden. Stel je voor: je zit 8 jaar braaf in je vak met je duurbetaalde seizoenskaart, komt er drie wedstrijden voor het eind van de competitie één of andere sjaak naast je zitten die er eerst nooit kwam. Die even hard juicht voor een goal van Ajax en misschien nog wel harder geníet. En dat kan natuurlijk niet, want waar was hij al die jaren? Waar komt hij opeens vandaan?

Je vraagt het hem. Hij vertelt dat hij Ajax altijd een leuke club heeft gevonden en dat hij midden jaren negentig twee jaar een seizoenskaart heeft gehad met zijn zoon, maar dat zijn vrouw eind jaren '90 ziek werd en hij daarom niet meer kon gaan. Zijn zoon woont inmiddels in Amerika, zijn vrouw is twee maanden geleden overleden. Éen van de laatste dingen die ze tegen hem zei? "Jij moet weer eens naar Ajax gaan, daar fleurde je altijd zo van op."

[ Bericht 0% gewijzigd door HuffTheTalbot op 10-05-2011 16:40:54 ]
pi_96603050
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 15:20 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Ajax is daarin een geval apart. Die zijn zo arrogant dat ze denken dat ze nog steeds heel goed zijn. Dit trekt weer een bepaald type mensch aan. Deze mensen willen populair zijn en zeggen dat ze voor Ajax zijn omdat ze "denken" dat Ajax nog steeds de beste zijn (wat ze al lang niet meer zijn). Dit zijn successupporters.
History became legend, legend became myth.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 16:42:23 #32
302138 HuffTheTalbot
pi_96603455
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 16:00 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Ik.
Zeker. ^O^

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 16:03 schreef Adames het volgende:

[..]

Is natuurlijk geen eenduidig antwoord op.
Jij ook. :Y
  dinsdag 10 mei 2011 @ 16:59:36 #33
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_96604423
Zonder successupporters zou het voor een club nutteloos zijn om succes te hebben.
Zie bijvoorbeeld Feyenoord. Ze halen op een gegeven moment 2 punten uit 7 wedstrijden en nog zit het stadion vol. Wat is dan nog het nut van winnen?

In 1986 ging ik naar Ajax-Sparta in de Meer, toen zat er 8000 man
In 1996 ging ik naar Ajax-Sparta in de Arena, toen zaten er 48000.
Daar heb je tenminste wat aan als club.
Wie dit leest is gek
pi_96604935
Dat hanen gedrag of je nou een succes supporter of niet bent...."kijk mij ik ben voor Ajax en een echte supporter want we hebben al 7 jaar niks gewonnen" Wat maakt het uit zeg, laat iedereen voor zijn club zijn...
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_96605049
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 17:09 schreef DaDude1987 het volgende:
Dat hanen gedrag of je nou een succes supporter of niet bent...."kijk mij ik ben voor Ajax en een echte supporter want we hebben al 7 jaar niks gewonnen" Wat maakt het uit zeg, laat iedereen voor zijn club zijn...
Dit dus. Vooral proleten zoals nubreektmijnklomp, mnsk en J0rdiiii kloppen graag als King King op hun borst dat zij "echte" die-hard supporter van Ajax zijn. :')

Zielepieten. Ga je lekker druk maken over belangrijke dingen in het leven :')
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_96605124
ahahah echt lachwekkend dit topic..
de ajax supporters die zeggen wat wel en wat niet succes supporters zijn, terwijl 50 % van hun supporters ook succesjes jagers zijn!

:') _O-
pi_96605333
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 17:14 schreef martijn070 het volgende:
ahahah echt lachwekkend dit topic..
de ajax supporters die zeggen wat wel en wat niet succes supporters zijn, terwijl 50 % van hun supporters ook succesjes jagers zijn!

:') _O-
Nooit gedacht dat ik een ADO fan groot gelijk zal geven :')
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  dinsdag 10 mei 2011 @ 17:43:04 #38
335153 potienza
"Toeval is logisch."
pi_96606318
Al die Nederlandse Barca supporters, behalve diegenen die er gespeeld hebben.
pi_96606502
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 17:19 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Nooit gedacht dat ik een ADO fan groot gelijk zal geven :')
Jij geniet echt van belachelijk gemaakt te worden he? :P
pi_96606713
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 16:35 schreef valek het volgende:

[..]

Ajax is daarin een geval apart. Die zijn zo arrogant dat ze denken dat ze nog steeds heel goed zijn. Dit trekt weer een bepaald type mensch aan. Deze mensen willen populair zijn en zeggen dat ze voor Ajax zijn omdat ze "denken" dat Ajax nog steeds de beste zijn (wat ze al lang niet meer zijn). Dit zijn successupporters.
Recht lullen wat krom is
pi_96606716
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 17:46 schreef Littlerabbit het volgende:

[..]

Jij geniet echt van belachelijk gemaakt te worden he? :P
Zeker. Zegt meer over jullie dan over mij ;)
  dinsdag 10 mei 2011 @ 17:51:43 #42
343772 TheFatLady
It ain't over till.......
pi_96606717
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 17:43 schreef potienza het volgende:
Al die Nederlandse Barca supporters, behalve diegenen die er gespeeld hebben.
Ja, jij hebt er zo te zien verstand van.. ;(
Heb er niet gespeeld, maar wel in de Dug-out gezeten en bijna op het gras gestaan. Daarnaast nog een paar keer op de tribune. Is dat ook geldig ?
Ik heb het lichaam van een jonge god..... naja een boeddha dan.
pi_96607393
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 17:51 schreef TheFatLady het volgende:

[..]

Heb er niet gespeeld, maar wel in de Dug-out gezeten en bijna op het gras gestaan. Daarnaast nog een paar keer op de tribune. Is dat ook geldig ?
Nee, hij is toch duidelijk geweest ? Alleen die er gespeeld hebben mogen fan zijn.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 18:15:43 #44
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_96607772
Het merendeel van de mensen die tegenwoordig voor Barcelona staan te juichen.
pi_96607791
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 18:15 schreef inZanity het volgende:
Het merendeel van de mensen die tegenwoordig voor Barcelona en AJAX staan te juichen.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 18:17:54 #46
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_96607866
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 17:51 schreef TheFatLady het volgende:

[..]

pi_96607922
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 18:17 schreef Lastpost het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Als je uit Oss komt ?
  dinsdag 10 mei 2011 @ 18:23:41 #48
131800 Tarado
capô de fusca
pi_96608067
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 18:16 schreef martijn070 het volgende:

[..]

:D iemand uit 070 durft dat te stellen, zitten er niet wat meer mensen bij jullie nu dan vorig seizoen? dat weet je natuurlijk niet omdat je ook nooit eerder geweest bent :W
  Trouwste user 2022 dinsdag 10 mei 2011 @ 18:23:47 #49
7889 tong80
Spleenheup
pi_96608073
Hoe kun jue nep-supporter van Ajax zijn als ze al 7 jaar geen kampioen zijn geweest ?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 10 mei 2011 @ 18:24:06 #50
198365 Morendo
The Real Deal
pi_96608089
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 18:19 schreef Paul-89 het volgende:

[..]

Als je uit Oss komt ?
  dinsdag 10 mei 2011 @ 18:59:51 #51
154880 Bolter
Awesomeness
pi_96609617
Ik denk dat er eerder bij clubs uit 'de provincie' meer successupporters rond lopen in tijden dat het goed gaat. Grote clubs spreken nu eenmaal meer tot de verbeelding en zullen altijd grotere schare fans aantrekken. Ik ben zelf, net als mijn vrienden, Ajacied al zijn we allemaal ergens anders in de provincie opgegroeid (van Zeeland tot Brabant en zelfs Maastricht). Als klein kind word je fan van een team en daar blijf je dan bij. Of je nu wel of niet uit de stad komt waar het team zetelt of dat je nu wel of niet een seizoenskaart hebt dat maakt je in mijn ogen niet de 'supersupporter' of zo.

Op het moment dat een kleiner team het ineens goed doet, of er eventueeeeeel de mogelijkheid zou zijn om het wat beter te gaan doen (Vitesse anyone?), duiken er ineens over fans op. Dat zijn in mijn ogen juist de successupporters, die zijn binnen een jaar waar het wat minder loopt ook ineens weer weg.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_96611085
Supporter van een "grote club" word je mijns inziens al wanneer je klein bent en nog nooit een voet in een "echt stadion" hebt gezet. Bij sommigen blijft dat, bij anderen verandert het (nog steeds op jonge leeftijd) omdat ze bij de lokale/regionale/provinciale profclub gaan kijken met papa. En een derde groep heeft zijn "locals" als favo club en hun "jeugdliefde" als tweede keus.

Ik was als klein jongetje ook voor Ajax (en dat was pas na de succesperiode begin jaren 70 :P), tot ik een keer voet in het Cambuurstadion zette. Die ouwe bouwval (nog bouwvalliger dan nu) met de entourage sprak me zo aan, dat ik meteen een geel/blauw genenpaar kreeg. Gaat nooit weer over.
Een andere profclub "erbij" supporteren zal bij mij niet gaan..

Dat betekent niet dat ik sympathie of waardering voor andere clubs heb.
-Het grote succes van Ajax in 95 vond ik mooi
-De UEFA Cup van Feyenoord in 2002 vond ik mooi
-Halve finales van PSV/AZ vond ik mooi
-De (voor hun doen) Europese successen van Roda/Vitesse etc. kan ik van genieten..
-De opmars van Twente vind ik geweldig, helemaal wanneer ze structureel aan kunnen tonen dat ze een topclub zijn.

Dat is een stukje waardering, nog geen sympathie, dat heb ik maar echt voor 1 andere club
Fortuna Sittard ;)
Let's pretend we scored a goal YEAH
pi_96613371
quote:
De jongens die meegingen naar Almere City uit op een ijs en ijskoude maandagavond in januari terwijl Sparta op de twaalfde plaats stond
pi_96613677
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 20:03 schreef Snuf. het volgende:

[..]

De jongens die meegingen naar Almere City uit op een ijs en ijskoude maandagavond in januari terwijl Sparta op de twaalfde plaats stond
Zo'n mensen inderdaad
pi_96614340
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 20:08 schreef Adames het volgende:

[..]

Zo'n mensen inderdaad
Ik word nu weer herinnert aan de verschrikking daar :r

Respect ook voor de gasten die 2 maanden terug naar Veendam gingen en HEEL de nacht moesten wachten op de trein :D Op maandagavond om 20:45 :D
  dinsdag 10 mei 2011 @ 20:24:14 #56
131800 Tarado
capô de fusca
pi_96614805
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 20:17 schreef Snuf. het volgende:

[..]

Respect ook voor de gasten die 2 maanden terug naar Veendam gingen en HEEL de nacht moesten wachten op de trein :D Op maandagavond om 20:45 :D
Alsof als je meer lijdt je ook een betere supporter bent, wat een onzin
  dinsdag 10 mei 2011 @ 20:30:24 #57
36461 Joppy
geen colaboy
pi_96615236
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 18:23 schreef tong80 het volgende:
Hoe kun jue nep-supporter van Ajax zijn als ze al 7 jaar geen kampioen zijn geweest ?

:P
Door elk jaar aan het begin van de competitie luidkeels te verkondigen dat ajax wel weer kampioen zal worden. Als de competitie dan wat niet helemaal volgens verwachting verloopt (lees 1e verliespartij), dan interesseert voetbal ze niet heel veel meer en hoor je ze niet meer. Soms tot aan het begin van de volgende competitie, soms tot Ajax toch nog een kans blijkt te maken op succes. Dan willen ze weer eens komen voetbal kijken.
Let the beat control your body!
pi_96616258
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 20:30 schreef Joppy het volgende:

[..]

Door elk jaar aan het begin van de competitie luidkeels te verkondigen dat ajax wel weer kampioen zal worden. Als de competitie dan wat niet helemaal volgens verwachting verloopt (lees 1e verliespartij), dan interesseert voetbal ze niet heel veel meer en hoor je ze niet meer. Soms tot aan het begin van de volgende competitie, soms tot Ajax toch nog een kans blijkt te maken op succes. Dan willen ze weer eens komen voetbal kijken.
geloof wat je wilt en zie vooral de rest niet.
pi_96616467
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 20:24 schreef Tarado het volgende:

[..]

pi_96617698
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 20:24 schreef Tarado het volgende:

[..]

Als je mee gaat naar dat soort oorden ben je een betere supporter ja
pi_96619690
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 20:17 schreef Snuf. het volgende:

[..]

Dan staan ze nu nog te wachten, in Veendam rijden geen (passagiers) treinen :P
  dinsdag 10 mei 2011 @ 21:35:02 #62
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_96620029
Een definitie is lastig.

Maar wanneer iemand eerst supporter af is zodra een club door een moeilijke periode heengaat totdat wanneer er ineens een kampioenschap dreigt zichzelf weer een supporter gaat noemen. Ja, dan ben je nogal een successupporter :)
AFC AJAX
pi_96621083
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 21:31 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:

[..]

Dan staan ze nu nog te wachten, in Veendam rijden geen (passagiers) treinen :P
Ja of bus of wat ze dan ook daar buiten de randstad hebben
pi_96621245
Een successupporter is iemand die jáááren geleden voor Ajax werd en nu weinig meer te vieren heeft en depressief is geworden.
pi_96622890
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 21:47 schreef Snuf. het volgende:

[..]

Ja of bus of wat ze dan ook daar buiten de randstad hebben
Bus naar Groningen, trein naar de "beschaafde wereld" ;)

Zonder gekheid, voor zulke supporters heb ik respect. Het is met het OV bijna onmogelijk om daar te komen en dan ook nog op maandagavond na 22:30 proberen terug te komen naar huis.

Edit: Het is voor ons te vergelijken met een "ritje" naar Vlissingen, dat was zondag om een uur of 8 op het station staan (moest ik 7 uur al in de bus van huis naar Leeuwarden) om tegen 14.00 in Vlissingen te zijn. Waren we rond 21:30 terug, loop je net je aansluiting naar huis mis zodat ik pas 23:30 weer in mijn eigen thuis was..
pi_96623218
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 22:07 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:

[..]

Bus naar Groningen, trein naar de "beschaafde wereld" ;)

Zonder gekheid, voor zulke supporters heb ik respect. Het is met het OV bijna onmogelijk om daar te komen en dan ook nog op maandagavond na 22:30 proberen terug te komen naar huis.
Ik geloof dat ze naar Groningen waren gegaan met de bus en toen daar de nacht doorgehaald omdat er geen trein meer ging :P
pi_96624932
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 21:49 schreef Nober het volgende:
Een successupporter is iemand die jáááren geleden voor Ajax werd en nu weinig meer te vieren heeft en depressief is geworden.
vrij nauwe definitie.
pi_96626642
Mensen die vragen aan mij in het stadion.. "Wie is nou Theo Janssen" .. ja ik ben er een tegen gekomen.. :')

[ Bericht 96% gewijzigd door TwenteFC op 10-05-2011 22:57:25 ]
  dinsdag 10 mei 2011 @ 22:59:46 #69
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_96627230
En hoe noem je liefhebbers van mooi voetbal dan?

Stel Willem II speelt over 3 jaar het mooiste voetbal ter wereld (Messi, Ronaldo en Andre Ooijer aangekocht). Iemand die al zijn hele leven in Tilburg woont en van mooi voetbal houdt, neemt vanaf dat seizoen pas een seizoenskaart.

Wat is er dan 'mis' met de term successupporter? Ik vind het terecht als er nog mensen zijn die eisen van een club dat ze vermaakt worden voor hun geld. Dat is volgens mij nog steeds de essentie van voetbal, mensen vermaken.

Als je jaar in jaar uit niet vermaakt wordt vanwege slecht voetbal, is het dan vreemd om je geld ergens anders aan te besteden? Ik vind de term successupporter niet per definitie negatief.
  woensdag 11 mei 2011 @ 10:21:36 #70
36461 Joppy
geen colaboy
pi_96639036
quote:
13s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 20:47 schreef Adames het volgende:

[..]

geloof wat je wilt en zie vooral de rest niet.
Ik geef slechts antwoord op de vraag hoe je nep/succes-supporter kunt zijn van Ajax. Ik ken ook genoeg echte supporters van Ajax, daar heb ik geen problemen mee.
  woensdag 11 mei 2011 @ 10:27:12 #71
36461 Joppy
geen colaboy
pi_96639199
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 22:11 schreef Snuf. het volgende:

[..]

Ik geloof dat ze naar Groningen waren gegaan met de bus en toen daar de nacht doorgehaald omdat er geen trein meer ging :P
Gelukkig is een nachtje doorhalen in Groningen op maandag ook geen enkel probleem
pi_96639227
quote:
19s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 22:52 schreef TwenteFC het volgende:
Mensen die vragen aan mij in het stadion.. "Wie is nou Theo Janssen" .. ja ik ben er een tegen gekomen.. :')
Wat zei je toen ? Die lange neger achterin ?
pi_96639369
Je bent supporter voor het leven in goede en slechte tijden ,ben al 38 jaar PSV er.

En komen er tijden
van veel tegenslag
Dan zullen wij tonen
wat vriendschap vermag
De strijd zal ontbranden
eenieder vecht mee
Vooruit nu Rood-Witten
vooruit PSV.
pi_96639393
quote:
Met je kankerabonnement op de voetbal international :') _O-
pi_96639539
quote:
10s.gif Op woensdag 11 mei 2011 10:33 schreef Afhaalchinees het volgende:

[..]

Met je kankerabonnement op de voetbal international :') _O-
Dit is de grootste loser die er bestaat,echt triest,stoer doen in een groepie ,alleen niks waard.
Echt zou graag eens in de ring willen staan met die gast echt een sukkel
pi_96639862
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 10:37 schreef PSVBOKKIE het volgende:

[..]

Dit is de grootste loser die er bestaat,echt triest,stoer doen in een groepie ,alleen niks waard.
_O_
pi_96640840
Wow, Ajacieden, Feyenoorders en PSV'ers die het eens zijn met elkaar, hoe is het mogelijk? O+
pi_96642095
Erg creatief met scheldwoorden is hij ook niet he
pi_96642271
Vroeger, toen afhaalchinees nog een klein ventje was, was hij met leeftijdsgenootjes aan het voetballen, toen ineens iemand zei dat feijenoord supergoed was. Toen kreeg iemand anders het idee om te schreeuwen AJAX AJAX AJAX :') Ik deed natuurlijk leuk mee.

Sindsdien ben ik voor ajax, en sinds een aantal jaar een stuk fanatieker.
pi_96642301
ben ik nu een zuukzessuuppoorter?
pi_96642406
Nee je bent een pussy die geen eigen mening heeft.
pi_96642443
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 11:47 schreef DeNummer10 het volgende:
Nee je bent een pussy die geen eigen mening heeft.
:') :') :') :')
  woensdag 11 mei 2011 @ 13:39:16 #83
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_96646796
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 10:32 schreef PSVBOKKIE het volgende:
Je bent supporter voor het leven in goede en slechte tijden ,ben al 38 jaar PSV er.

En komen er tijden
van veel tegenslag
Dan zullen wij tonen
wat vriendschap vermag
De strijd zal ontbranden
eenieder vecht mee
Vooruit nu Rood-Witten
vooruit PSV.
Ik ben ook al m'n hele leven voor PSV. M'n pa heeft me nog wel in de richting van 020 proberen te praten maar dat is 'm niet gelukt.
pi_96646953
020 :').

Gelukkig is het hem niet gelukt.
pi_96647193
quote:
Wow... en dan verschuilt hij zich ook nog achter wat "vrienden". Ik voel al een lichte vorm van agressief opkomen bij het kijken van dit filmpje :')
pi_96662427
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 10:28 schreef Paul-89 het volgende:

[..]

Wat zei je toen ? Die lange neger achterin ?
Een keer boos aankijken en daarna negeren.
pi_96662809
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 16:06 schreef Morendo het volgende:
[ afbeelding ]

Slotje kan op het topic.
:')
pi_96662911
quote:

[..]

grote kneus idd.
  woensdag 11 mei 2011 @ 19:25:15 #89
302138 HuffTheTalbot
pi_96663061
quote:
19s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 22:52 schreef TwenteFC het volgende:
Dat noem ik "beginners"... ;)
  woensdag 11 mei 2011 @ 19:28:42 #90
302138 HuffTheTalbot
pi_96663262
quote:

[..]

Voor deze man zou ik term "G-Supporter" willen invoeren... :N
  woensdag 11 mei 2011 @ 19:29:32 #91
302138 HuffTheTalbot
pi_96663312
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 11:12 schreef Saekerhett het volgende:
Wow, Ajacieden, Feyenoorders en PSV'ers die het eens zijn met elkaar, hoe is het mogelijk? O+
Huff-topic, pais & vree... Je weet toch... ;)
pi_96663623
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 19:28 schreef HuffTheTalbot het volgende:

[..]

Voor deze man zou ik term "G-Supporter" willen invoeren... :N
G, als in 'gangster'?
  woensdag 11 mei 2011 @ 19:40:50 #93
302138 HuffTheTalbot
pi_96663996
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 19:34 schreef essentieel het volgende:

[..]

G, als in 'gangster'?
G, als in gestoord, gevaarlijk en geestelijk niet volledig volwassen.
pi_96664191
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 19:40 schreef HuffTheTalbot het volgende:

[..]

G, als in gestoord, gevaarlijk en geestelijk niet volledig volwassen.
Denk niet dat die kneus echt gevaarlijk is, maar g voor geestelijk gehandicapt klopt wel.
  woensdag 11 mei 2011 @ 19:46:03 #95
189963 nubreektmijnklomp
pi_96664290
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 19:44 schreef essentieel het volgende:

[..]

Denk niet dat die kneus echt gevaarlijk is, maar g voor geestelijk gehandicapt klopt wel.
Die gast heeft zoveel gesnoven dat hij echt wel gevaarlijk is.
mijn klomp is gebroken.
JAALLAAALLAAA Ajax!
pi_96664319
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 10:21 schreef Joppy het volgende:

[..]

Ik geef slechts antwoord op de vraag hoe je nep/succes-supporter kunt zijn van Ajax. Ik ken ook genoeg echte supporters van Ajax, daar heb ik geen problemen mee.
Heeft dus niks specifiek met Ajax te maken
pi_96664613
quote:
16s.gif Op woensdag 11 mei 2011 19:46 schreef nubreektmijnklomp het volgende:

[..]

Die gast heeft zoveel gesnoven dat hij echt wel gevaarlijk is.
Jij kickt gewoon op 'em. :{
pi_96667869
Je bent supporter van je club voor heel je leven,in goede en slechte tijden.
Zal dus altijd achter mijn club staan,maar ik zal wel me ongezouten mening geven.
  woensdag 11 mei 2011 @ 20:45:29 #99
189963 nubreektmijnklomp
pi_96667929
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 19:51 schreef essentieel het volgende:

[..]

Jij kickt gewoon op 'em. :{
? :P

Nee ik vind het een gigantische mongool, maar geen ongevaarlijke.
mijn klomp is gebroken.
JAALLAAALLAAA Ajax!
pi_96668112
quote:
16s.gif Op woensdag 11 mei 2011 20:45 schreef nubreektmijnklomp het volgende:

[..]

? :P

Nee ik vind het een gigantische mongool, maar geen ongevaarlijke.
Oh, had effe 't idee dat je je seksueel tot hem aangetrokken voelde. Weet niet waarom.
pi_96669798
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 13:48 schreef Littlerabbit het volgende:

[..]

Wow... en dan verschuilt hij zich ook nog achter wat "vrienden". Ik voel al een lichte vorm van agressief opkomen bij het kijken van dit filmpje :')
Deze gast gewoon negeren,is de moeite en energie niet waard.
  woensdag 11 mei 2011 @ 21:22:11 #102
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_96670148
quote:

[..]

Denk niet dat hij daar veel problemen mee zal hebben.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
  woensdag 11 mei 2011 @ 21:24:48 #103
198365 Morendo
The Real Deal
pi_96670319
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 20:49 schreef essentieel het volgende:

[..]

Oh, had effe 't idee dat je je seksueel tot hem aangetrokken voelde. Weet niet waarom.
Zoals de waard is.......
  woensdag 11 mei 2011 @ 21:25:13 #104
198365 Morendo
The Real Deal
pi_96670359
quote:
14s.gif Op woensdag 11 mei 2011 21:22 schreef Happel het volgende:

[..]

Denk niet dat hij daar veel problemen mee zal hebben.
Neuh, dat lijkt mij ook niet. :')
  woensdag 11 mei 2011 @ 21:28:18 #105
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_96670575
FC Utrecht kent geen succes-supporters :P
Ze keek me smerig aan ik vond 'm zelf nog zo subtiel
maar ze kon ze niet waarderen, grappen over Tsjernobyl
pi_96670897
Ben een PSV fan , maar moet zeggen de enige club die geen successupporters heeft is feyenoord,blijven altijd achter hun club staan respect !
  woensdag 11 mei 2011 @ 23:47:15 #107
335153 potienza
"Toeval is logisch."
pi_96679417
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 21:33 schreef leonsdevil het volgende:
Ben een PSV fan , maar moet zeggen de enige club die geen successupporters heeft is feyenoord,blijven altijd achter hun club staan respect !
Denk zelfs die wel, ook Feyenoord heeft schitterende prestaties geleverd voordat het naar beneden ging. Alleen van die supporters merk je niks in De Kuip. Want als Ajacied moet ik toch toegeven dat ze in hun stadion de beste sfeer van de Eredivisie hebben.
  woensdag 11 mei 2011 @ 23:48:14 #108
198365 Morendo
The Real Deal
pi_96679483
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 21:28 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
FC Utrecht kent geen succes :P
Verbeterd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: