abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 mei 2011 @ 18:59:51 #51
154880 Bolter
Awesomeness
pi_96609617
Ik denk dat er eerder bij clubs uit 'de provincie' meer successupporters rond lopen in tijden dat het goed gaat. Grote clubs spreken nu eenmaal meer tot de verbeelding en zullen altijd grotere schare fans aantrekken. Ik ben zelf, net als mijn vrienden, Ajacied al zijn we allemaal ergens anders in de provincie opgegroeid (van Zeeland tot Brabant en zelfs Maastricht). Als klein kind word je fan van een team en daar blijf je dan bij. Of je nu wel of niet uit de stad komt waar het team zetelt of dat je nu wel of niet een seizoenskaart hebt dat maakt je in mijn ogen niet de 'supersupporter' of zo.

Op het moment dat een kleiner team het ineens goed doet, of er eventueeeeeel de mogelijkheid zou zijn om het wat beter te gaan doen (Vitesse anyone?), duiken er ineens over fans op. Dat zijn in mijn ogen juist de successupporters, die zijn binnen een jaar waar het wat minder loopt ook ineens weer weg.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_96611085
Supporter van een "grote club" word je mijns inziens al wanneer je klein bent en nog nooit een voet in een "echt stadion" hebt gezet. Bij sommigen blijft dat, bij anderen verandert het (nog steeds op jonge leeftijd) omdat ze bij de lokale/regionale/provinciale profclub gaan kijken met papa. En een derde groep heeft zijn "locals" als favo club en hun "jeugdliefde" als tweede keus.

Ik was als klein jongetje ook voor Ajax (en dat was pas na de succesperiode begin jaren 70 :P), tot ik een keer voet in het Cambuurstadion zette. Die ouwe bouwval (nog bouwvalliger dan nu) met de entourage sprak me zo aan, dat ik meteen een geel/blauw genenpaar kreeg. Gaat nooit weer over.
Een andere profclub "erbij" supporteren zal bij mij niet gaan..

Dat betekent niet dat ik sympathie of waardering voor andere clubs heb.
-Het grote succes van Ajax in 95 vond ik mooi
-De UEFA Cup van Feyenoord in 2002 vond ik mooi
-Halve finales van PSV/AZ vond ik mooi
-De (voor hun doen) Europese successen van Roda/Vitesse etc. kan ik van genieten..
-De opmars van Twente vind ik geweldig, helemaal wanneer ze structureel aan kunnen tonen dat ze een topclub zijn.

Dat is een stukje waardering, nog geen sympathie, dat heb ik maar echt voor 1 andere club
Fortuna Sittard ;)
Let's pretend we scored a goal YEAH
pi_96613371
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 15:58 schreef HuffTheTalbot het volgende:
Misschien moet ik de vraag omdraaien: Wat is een échte supporter?
De jongens die meegingen naar Almere City uit op een ijs en ijskoude maandagavond in januari terwijl Sparta op de twaalfde plaats stond
pi_96613677
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 20:03 schreef Snuf. het volgende:

[..]

De jongens die meegingen naar Almere City uit op een ijs en ijskoude maandagavond in januari terwijl Sparta op de twaalfde plaats stond
Zo'n mensen inderdaad
pi_96614340
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 20:08 schreef Adames het volgende:

[..]

Zo'n mensen inderdaad
Ik word nu weer herinnert aan de verschrikking daar :r

Respect ook voor de gasten die 2 maanden terug naar Veendam gingen en HEEL de nacht moesten wachten op de trein :D Op maandagavond om 20:45 :D
  dinsdag 10 mei 2011 @ 20:24:14 #56
131800 Tarado
capô de fusca
pi_96614805
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 20:17 schreef Snuf. het volgende:

[..]

Respect ook voor de gasten die 2 maanden terug naar Veendam gingen en HEEL de nacht moesten wachten op de trein :D Op maandagavond om 20:45 :D
Alsof als je meer lijdt je ook een betere supporter bent, wat een onzin
  dinsdag 10 mei 2011 @ 20:30:24 #57
36461 Joppy
geen colaboy
pi_96615236
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 18:23 schreef tong80 het volgende:
Hoe kun jue nep-supporter van Ajax zijn als ze al 7 jaar geen kampioen zijn geweest ?

:P
Door elk jaar aan het begin van de competitie luidkeels te verkondigen dat ajax wel weer kampioen zal worden. Als de competitie dan wat niet helemaal volgens verwachting verloopt (lees 1e verliespartij), dan interesseert voetbal ze niet heel veel meer en hoor je ze niet meer. Soms tot aan het begin van de volgende competitie, soms tot Ajax toch nog een kans blijkt te maken op succes. Dan willen ze weer eens komen voetbal kijken.
Let the beat control your body!
pi_96616258
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 20:30 schreef Joppy het volgende:

[..]

Door elk jaar aan het begin van de competitie luidkeels te verkondigen dat ajax wel weer kampioen zal worden. Als de competitie dan wat niet helemaal volgens verwachting verloopt (lees 1e verliespartij), dan interesseert voetbal ze niet heel veel meer en hoor je ze niet meer. Soms tot aan het begin van de volgende competitie, soms tot Ajax toch nog een kans blijkt te maken op succes. Dan willen ze weer eens komen voetbal kijken.
geloof wat je wilt en zie vooral de rest niet.
pi_96616467
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 20:24 schreef Tarado het volgende:

[..]

What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_96617698
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 20:24 schreef Tarado het volgende:

[..]

Als je mee gaat naar dat soort oorden ben je een betere supporter ja
pi_96619690
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 20:17 schreef Snuf. het volgende:

[..]

Dan staan ze nu nog te wachten, in Veendam rijden geen (passagiers) treinen :P
  dinsdag 10 mei 2011 @ 21:35:02 #62
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_96620029
Een definitie is lastig.

Maar wanneer iemand eerst supporter af is zodra een club door een moeilijke periode heengaat totdat wanneer er ineens een kampioenschap dreigt zichzelf weer een supporter gaat noemen. Ja, dan ben je nogal een successupporter :)
AFC AJAX
pi_96621083
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 21:31 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:

[..]

Dan staan ze nu nog te wachten, in Veendam rijden geen (passagiers) treinen :P
Ja of bus of wat ze dan ook daar buiten de randstad hebben
pi_96621245
Een successupporter is iemand die jáááren geleden voor Ajax werd en nu weinig meer te vieren heeft en depressief is geworden.
pi_96622890
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 21:47 schreef Snuf. het volgende:

[..]

Ja of bus of wat ze dan ook daar buiten de randstad hebben
Bus naar Groningen, trein naar de "beschaafde wereld" ;)

Zonder gekheid, voor zulke supporters heb ik respect. Het is met het OV bijna onmogelijk om daar te komen en dan ook nog op maandagavond na 22:30 proberen terug te komen naar huis.

Edit: Het is voor ons te vergelijken met een "ritje" naar Vlissingen, dat was zondag om een uur of 8 op het station staan (moest ik 7 uur al in de bus van huis naar Leeuwarden) om tegen 14.00 in Vlissingen te zijn. Waren we rond 21:30 terug, loop je net je aansluiting naar huis mis zodat ik pas 23:30 weer in mijn eigen thuis was..
pi_96623218
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 22:07 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:

[..]

Bus naar Groningen, trein naar de "beschaafde wereld" ;)

Zonder gekheid, voor zulke supporters heb ik respect. Het is met het OV bijna onmogelijk om daar te komen en dan ook nog op maandagavond na 22:30 proberen terug te komen naar huis.
Ik geloof dat ze naar Groningen waren gegaan met de bus en toen daar de nacht doorgehaald omdat er geen trein meer ging :P
pi_96624932
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 21:49 schreef Nober het volgende:
Een successupporter is iemand die jáááren geleden voor Ajax werd en nu weinig meer te vieren heeft en depressief is geworden.
vrij nauwe definitie.
pi_96626642
Mensen die vragen aan mij in het stadion.. "Wie is nou Theo Janssen" .. ja ik ben er een tegen gekomen.. :')

[ Bericht 96% gewijzigd door TwenteFC op 10-05-2011 22:57:25 ]
  dinsdag 10 mei 2011 @ 22:59:46 #69
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_96627230
En hoe noem je liefhebbers van mooi voetbal dan?

Stel Willem II speelt over 3 jaar het mooiste voetbal ter wereld (Messi, Ronaldo en Andre Ooijer aangekocht). Iemand die al zijn hele leven in Tilburg woont en van mooi voetbal houdt, neemt vanaf dat seizoen pas een seizoenskaart.

Wat is er dan 'mis' met de term successupporter? Ik vind het terecht als er nog mensen zijn die eisen van een club dat ze vermaakt worden voor hun geld. Dat is volgens mij nog steeds de essentie van voetbal, mensen vermaken.

Als je jaar in jaar uit niet vermaakt wordt vanwege slecht voetbal, is het dan vreemd om je geld ergens anders aan te besteden? Ik vind de term successupporter niet per definitie negatief.
  woensdag 11 mei 2011 @ 10:21:36 #70
36461 Joppy
geen colaboy
pi_96639036
quote:
13s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 20:47 schreef Adames het volgende:

[..]

geloof wat je wilt en zie vooral de rest niet.
Ik geef slechts antwoord op de vraag hoe je nep/succes-supporter kunt zijn van Ajax. Ik ken ook genoeg echte supporters van Ajax, daar heb ik geen problemen mee.
  woensdag 11 mei 2011 @ 10:27:12 #71
36461 Joppy
geen colaboy
pi_96639199
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 22:11 schreef Snuf. het volgende:

[..]

Ik geloof dat ze naar Groningen waren gegaan met de bus en toen daar de nacht doorgehaald omdat er geen trein meer ging :P
Gelukkig is een nachtje doorhalen in Groningen op maandag ook geen enkel probleem
pi_96639227
quote:
19s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 22:52 schreef TwenteFC het volgende:
Mensen die vragen aan mij in het stadion.. "Wie is nou Theo Janssen" .. ja ik ben er een tegen gekomen.. :')
Wat zei je toen ? Die lange neger achterin ?
pi_96639369
Je bent supporter voor het leven in goede en slechte tijden ,ben al 38 jaar PSV er.

En komen er tijden
van veel tegenslag
Dan zullen wij tonen
wat vriendschap vermag
De strijd zal ontbranden
eenieder vecht mee
Vooruit nu Rood-Witten
vooruit PSV.
pi_96639393
quote:
Met je kankerabonnement op de voetbal international :') _O-
pi_96639539
quote:
10s.gif Op woensdag 11 mei 2011 10:33 schreef Afhaalchinees het volgende:

[..]

Met je kankerabonnement op de voetbal international :') _O-
Dit is de grootste loser die er bestaat,echt triest,stoer doen in een groepie ,alleen niks waard.
Echt zou graag eens in de ring willen staan met die gast echt een sukkel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')