idd ja. altijd van die kampers die ervoor staanquote:Op zondag 8 mei 2011 23:46 schreef ß het volgende:
Wat ik helemaal erg vind zijn die draaiorgels. Tegenwoordig hebben die dingen allemaal een motortje die dat ding aandrijft. En die eigenaar staat er maar voor geld te vragen, verder doet hij niets.
Dat vond ik te vanzelfsprekend om te vermelden.quote:en het klinkt ook nog eens verschrikkelijk kut.
Dat zijn ook diegene die ik nooit geld zou gevenquote:Op zondag 8 mei 2011 23:46 schreef ß het volgende:
Wat ik helemaal erg vind zijn die draaiorgels. Tegenwoordig hebben die dingen allemaal een motortje die dat ding aandrijft. En die eigenaar staat er maar voor geld te vragen, verder doet hij niets.
quote:Op zondag 8 mei 2011 23:53 schreef WtFk het volgende:
Draaiorgels zijn gewoon echt oer-Hollands!
Een haast uitgestorven "ambacht", kun je niet onder het soort straatmuzikanten als de TS bedoeld scharen.
De gemiddelde accordeonist die terwijl de kinderen met de straatkrant leuren even een riedeltje bedelt om vervolgens na een "geslaagde dag" met de gehele Roemeense familie weer in de 2e hands Mercedes te stappen krijgt geen cent.
Zeker niet als je nagaat dat die gasten vaak gewoon enkele duizenden euro's bij elkaar harken als ze met hun caravan op toernee door NL zijn.
Als je skills een beetje interessant zouden zijn, dan was het wellicht een goed idee.quote:Op zondag 8 mei 2011 23:45 schreef Bill_E het volgende:
Ik begrijp het concept niet. Ik zit toch ook niet langs de weg met mijn bureau met een bakje geld erbij om mijn skils te tonen?
quote:
klopt, dat is al teveel eer.quote:Op zondag 8 mei 2011 23:53 schreef WtFk het volgende:
Een haast uitgestorven "ambacht", kun je niet onder het soort straatmuzikanten als de TS bedoeld scharen.
Die draaiorgels zijn (gelukkig) bijna uitgestorven doordat niemand ze een cent geeft voor diequote:Op zondag 8 mei 2011 23:53 schreef WtFk het volgende:
De gemiddelde accordeonist die terwijl de kinderen met de straatkrant leuren even een riedeltje bedelt om vervolgens met de gehele Roemeense familie weer in de 2e hands Mercedes te stappen krijgt geen cent.
Zeker niet als je nagaat dat die gasten vaak gewoon enkele duizenden euro's bij elkaar harken als ze met hun caravan op toernee door NL zijn.
Lijkt wel een versnelde opname.quote:Op maandag 9 mei 2011 00:57 schreef flap_konijn het volgende:
ja als het niet zulks bagger is dat je oren beginnen te bloeden![]()
als ze hier aan kunnen tippen krijgen ze pas wat
Voor mijn tijd vriend.quote:Op maandag 9 mei 2011 01:29 schreef Domtorentje het volgende:
kennen jullie die indianen met hun panfluitjes van destijds, leven die nog ?
quote:Op maandag 9 mei 2011 01:29 schreef Domtorentje het volgende:
kennen jullie die indianen met hun panfluitjes van destijds, leven die nog ?
Blegh, zit je met je bek aan dezelfde jonko die hij ook heeft aangeraaktquote:Op maandag 9 mei 2011 01:54 schreef amenth het volgende:
pas een assie gesmoked met zon straat verkoper maar verder geef ik nooit geld aan ze omdat ze er zelf voor gekozen hebben het leven zo de leiden in armoede
ja duhquote:Op maandag 9 mei 2011 01:58 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Blegh, zit je met je bek aan dezelfde jonko die hij ook heeft aangeraakt. Tenzij je 'm je affoe gaf natuurlijk.
Lijkt daar wel op Florencequote:Op maandag 9 mei 2011 12:08 schreef Gwywen het volgende:
Ze moeten wel heel goed zijn wil ik ze iets geven. Laatst op een straathoek een hele groep, met accordeon, percussie, fluit en weet ik het, mensen stonden gewoon te dansen op straat, dan vind ik dat ze het wel verdienen.
In Antwerpen stond ooit een kerel met een gitaar die een speciaal deuntje door z'n muziek heen deed als iemand wat in z'n bakje gooide, dat was zo grappig dat hij extra veel geld kreeg, want iedereen wou dat deuntje horen.![]()
Is Straatsburg. Ik vond 't wel een grappig filmpje, zo'n kerel zou van mij wel wat krijgen denk ik.quote:
Klinkt bekend, doet een bandje in Den Bosch ook. Alle terrasjes afgaan, nummertje spelen en met de pet rondgaanquote:Op maandag 9 mei 2011 11:35 schreef LePoo het volgende:
Ook zaten wij een keer rustig op een terras, zonder al te veel herrie.
Het was rustig, niet druk, ik zat gewoon op m'n gemakje, en de rest op het terras was ook van de rust aan het genieten.
Komt er ineens een hele band voor het terras staan, ongevraagd hun nummers spelen, om vervolgens met de pet langs te lopen.
Toen heb ik er geen geld voor gegeven, nee.
Toen ik ergens zat in de stad kwam er zo'n draaiorgel-man met z'n bakje helemaal naar me toe en schudde dat ding voor m'n neus tot ik er geld in deedquote:Op zondag 8 mei 2011 23:46 schreef ß het volgende:
waarom geef je m dan ook geld?quote:Op maandag 9 mei 2011 17:42 schreef Poemgirl het volgende:
[..]
Toen ik ergens zat in de stad kwam er zo'n draaiorgel-man met z'n bakje helemaal naar me toe en schudde dat ding voor m'n neus tot ik er geld in deed.
Soms, maar ze moeten wel iets doen dat iets toevoegt. Dus niet een beetje vals op een gitaartje zitten rammen of met 5 andere zuid-amerikanen indianenmuziek maken in de winkelstraat. En draaiorgels zou ik eerder kapotrammen dan dat ik er geld voor zou geven.quote:Op zondag 8 mei 2011 23:31 schreef FL_Freak het volgende:
Vaak zie ik in steden wel eens van die mensen die iets op straat doen om geld te verdienen.
Bijvoorbeeld van die mensen die een standbeeld zijn enzo
Nu de vraag. Geven jullie wel eens geld aan deze mensen?
Ik geef heel soms wel eens iets als ik een hele leuke act of iets zie, maar niet bijvoorbeeld aan mensen die accordion spelen ofzo
Ga ik live zien deze zomerquote:
Nou genieten...quote:
Ik zou je geld geven voor de shirtact.quote:Op zondag 11 mei 2014 20:35 schreef Spatieloos het volgende:
Ik zou het alleen geven als het goed is. Maar meestal is dat nooit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |