quote:
Op zondag 8 mei 2011 23:53 schreef WtFk het volgende:Draaiorgels zijn gewoon echt oer-Hollands!
Een haast uitgestorven "ambacht", kun je niet onder het soort straatmuzikanten als de TS bedoeld scharen.
De gemiddelde accordeonist die terwijl de kinderen met de straatkrant leuren even een riedeltje bedelt om vervolgens met de gehele Roemeense familie weer in de 2e hands Mercedes te stappen krijgt geen cent.
Zeker niet als je nagaat dat die gasten vaak gewoon enkele duizenden euro's bij elkaar harken als ze met hun caravan op toernee door NL zijn.
Die draaiorgels zijn (gelukkig) bijna uitgestorven doordat niemand ze een cent geeft voor die
overlast veroorzakende takkeherrie van ze. Let maar eens op, waar een draaiorgel staat gaan
9 v/d 10 mensen er met rasse schreden vandoor. Mijn god, dat mensen ooit daarnaar hebben
kunnen luisteren.. Van mij krijgen ze iig geen cent, heb er zelfs ooit eens een weggestuurd omdat
hij al 20 minuten één of ander irritant kutnummer op vol volume ten gehore bracht, pal voor het
terras waar ik zat. Later werd hij een stuk verderop weggestuurd omdat een winkeleigenaar
(en zijn clientèle) horendol van hem werd.
De gemiddelde accordeonist hebben de meeste niet zo'n overlast van, het volume is zo
laag dat het allemaal niet zo'n ramp is en veel mensen het soms zelfs plezierig vinden.
Deze personen kunnen nog weleens (als ik ook daadwerkelijk zie dat ze er plezier in hebben)
een paar euro van me krijgen.