abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 mei 2011 @ 21:40:23 #161
99851 ZureMelk
Bow to your master
pi_96720447
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 21:25 schreef Bluesdude het volgende:
wbt catch 22
het zou best kunnen dat bij Kortenoeven, de vlaggenhanger, én bij de hele PVV-fractie (onbewust) een provocatief grapjeachtig motief meespeelde. Maar niemand dacht eraan dat het grapje een grote terugslag kon hebben en ineens werden de vlaggen weggehaald.
Afgaande op Kortenoeven zelf gaat het om verheerlijking van het Nederland uit 1572-1800 .. die geweldige tijd met kolonialisme en slavernij dus.
Maar al eind 16e eeuw werd ook het rood-wit-blauw gebruikt en regenten die anti-monarchistisch waren die deden dat bij voorkeur. De zeevaart -met vaak zijn eigenwijze tradities- bleef eerder de prinsenvlag gebruiken in die jaren
Typisch dat je de trotse Nederlandse geschiedenis afkraakt.
Met zulke vrienden hebben we geen vijanden meer nodig.
Wat er in heilige boeken geschreven staat is niet belangrijk, aan de vruchten herkent men de boom.
pi_96720546
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 21:37 schreef ZureMelk het volgende:
..obsessief..
Fok is freefighten... daar zit altijd iets gedrevens én obsessiefs in... ook van jouw kant..
Ga dan niet foei roepen....... dat is ook zo braaf brilsmurfachtig..
PVV'ers roepen van alles en nog wat.... logisch dat ze kritiek krijgen...
en natuurlijk kan die kritiek ook overdone zijn... maar zoek het begin bij het begin..
bij de bezopen attitudes van PVV'ers
pi_96720729
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 21:37 schreef ZureMelk het volgende:

[..]

Wat jij wilt jongen.
Ik zie dat ze volkomen obsessief bezig zijn met de PVV op de meest negatieve manier.
Je hoeft geen psychologie gestudeerd te hebben om te zien dat ze een hekel aan de PVV hebben als ze zo obsessief bezig zijn deze te proberen te beschadigen.
Het gooien op projectie is gewoon getroll van jou.
Nee, je kunt alles wel afdoen als getroll als het niet in je straatje past hè.
I´m back.
pi_96720780
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 21:40 schreef ZureMelk het volgende:

[..]

ik relativeer dat zgn glorieus verleden en ik noem een paar zwarte bladzijdes
idddd... daar kun je niet trots op zijn als je persoonlijke trots zoekt in de daden van dode Nederlanders uit een ver verleden.. maar jij kiest voor de doofpot ?
overigens ben ik geen vriend van jou, noch vijand...
  donderdag 12 mei 2011 @ 21:48:07 #165
99851 ZureMelk
Bow to your master
pi_96721222
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 21:43 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ik relativeer dat zgn glorieus verleden en ik noem een paar zwarte bladzijdes
idddd... daar kun je niet trots op zijn als je persoonlijke trots zoekt in de daden van dode Nederlanders uit een ver verleden.. maar jij kiest voor de doofpot ?
overigens ben ik geen vriend van jou, noch vijand...
Er zijn nogal wat linksmensen die bijna altijd op de zwarte bladzijden wijzen.
Dit heet ook wel blanke zelfhaat en is een vorm van racisme.

Ps, als je volgens jou niet trots zou moeten zijn op de daden van dode Nederlanders uit een ver verleden dan is er al helemaal geen reden om je voor zulke daden te schamen.
Wat er in heilige boeken geschreven staat is niet belangrijk, aan de vruchten herkent men de boom.
  donderdag 12 mei 2011 @ 21:52:24 #166
177885 JoaC
Het is patat
pi_96721665
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 21:48 schreef ZureMelk het volgende:

[..]

Ps, als je volgens jou niet trots zou moeten zijn op de daden van dode Nederlanders uit een ver verleden dan is er al helemaal geen reden om je voor zulke daden te schamen.
Je hebt ook mensen die zaken bagatelliseren zodra ze zich aangesproken voelen tot een bepaalde stroming. Hierdoor fouten negeren, en juist niet buiten de context kijken waarin zij het zien. Ze gebruiken vaste termen richting personen, en beschuldigen ze ergens van. Enige zelfreflectie is hen dan ook vaak vreemd. Zodra deze mensen ergens op gewezen worden, wijzen ze naar anderen.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  donderdag 12 mei 2011 @ 21:53:01 #167
99851 ZureMelk
Bow to your master
pi_96721743
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 21:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, je kunt alles wel afdoen als getroll als het niet in je straatje past hè.
Zelfreflectie ergens bijslepen is doorgaans een zwaktebod.
Ik haat die figuren niet, ik walg van ze en minacht ze dus je diagnose klopte van geen kanten oh grote psycholoog Ryan3.
  donderdag 12 mei 2011 @ 21:54:40 #168
99851 ZureMelk
Bow to your master
pi_96721937
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 21:52 schreef JoaC het volgende:

[..]

Je hebt ook mensen die zaken bagatelliseren zodra ze zich aangesproken voelen tot een bepaalde stroming. Hierdoor fouten negeren, en juist niet buiten de context kijken waarin zij het zien. Ze gebruiken vaste termen richting personen, en beschuldigen ze ergens van. Enige zelfreflectie is hen dan ook vaak vreemd. Zodra deze mensen ergens op gewezen worden, wijzen ze naar anderen.
Wat reutel je in godsnaam?
Kan iemand dit vertalen?
pi_96722086
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 21:48 schreef ZureMelk het volgende:

[..]

Kijk eerst eens naar de ruimte tussen je eigen oren wbt racisme
Ik heb alleen kritiek op verheerlijking van een tijdperk... jij maakt er ineens een rassenkwestie van
Maar... omdat je snakt naar iets positiefs voor je eigen ego....mag je wel pronken met deez .: Nederland was een multicultureel gebeuren in die jaren.
quote:
jipppp het is ook onzin je te schamen voor de wandaden van landgenoten van eeuwen terug,, das net zo onzinnig als trots zijn en pronken met andermans veren.
waar jij je wel voor kunt schamen.. is dat je sommige dingen liever in de doofpot stopt omdat het je trots in de weg staat.... dat is normale schaamte voor je eigen misstappen..
pi_96722511
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 21:54 schreef ZureMelk het volgende:

[..]

Kan iemand dit vertalen?
ja hoor

vertaling :
kijk naar eige......
pi_96723085
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 21:53 schreef ZureMelk het volgende:

[..]

Zelfreflectie ergens bijslepen is doorgaans een zwaktebod.
Ik haat die figuren niet, ik walg van ze en minacht ze dus je diagnose klopte van geen kanten oh grote psycholoog Ryan3.
Je walgt van wat volgens jou haters zijn, maar die wrs geen haters zijn?
I´m back.
  donderdag 12 mei 2011 @ 22:29:26 #172
177885 JoaC
Het is patat
pi_96725584
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 21:54 schreef ZureMelk het volgende:

[..]

Kan iemand dit vertalen?
Het komt erop neer dat sommige mensen faalhazen zijn
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_96734454
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 21:40 schreef ZureMelk het volgende:

[..]

Trots zijn op iets wat mensen 400 jaar gelden deden en waar jij zelf geen bal mee te maken hebt, vind ik sowieso vreemd.

Daarnaast zijn er genoeg redenen om uiterst kritische te zijn op 'de gouden eeuw', dat heeft niets met 'afkraken' te maken.
She was born in spring but I was born too late, blame it on a simple twist of fate.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 00:45:28 #174
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_96734629
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 15:44 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Wilders wordt vrij vaak met Hitler vergeleken, terwijl toch duidelijk moge zijn dat elke vergelijking tussen Wilders en Hitler of de PVV en de NSB of NSDAP mank gaat. De Tweede Wereldoorlog is een (hopelijk) uniek dieptepunt in de geschiedenis van de mensheid. Het trekken van parallellen met die tijd slaat nergens op en zorgt er alleen maar voor dat sprekers niet meer serieus worden genomen.
Als als men deze vergelijking toch wil maken, moeten ze dat vooral doen. Het gevolg is echter dat je er de hele discussie mee doodslaat, omdat het één grote godwin is.

Door Wilders met bijvoorbeeld het fascisme in verband te brengen, trivialiseer je tegelijkertijd het werkelijke fascisme. Mussolini was nog wel wat anders dan de leider van de PVV! Critici van Wilders moesten zich eens inhouden om zoveel onzin de wereld in te sturen. Laat het maken van historische vergelijkingen alsjeblieft aan historici over. Wie Wilders wil bestrijden, moet dat doen op basis van feiten en argumenten en moet niet met verdachtmakingen komen. Wilders heeft voldoende verwerpelijke dingen gezegd over bijvoorbeeld de Islam om dat mogelijk te maken. De oorlog erbij halen is altijd een zwaktebod.
Thomas vonder Dunk is historicus.

:D
  vrijdag 13 mei 2011 @ 06:45:03 #175
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_96736781
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 00:45 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Thomas vonder Dunk is historicus.

:D
En nog cultuurhistoricus ook, dus als iemand gekwalificeerd is om de vergelijkingen te onderzoeken, is hij het wel.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_96737989
WOII is in zoverre uniek dat de nazi's hun slachtoffers op een mechanische wijze ombrachten. Echter, genocide is natuurlijk van alle tijden. Overigens linkt niemand de PVV aan de Tweede Wereldoorlog; Von der Dunk niet en Riemen niet. Men waarschuwt enkel voor de overeenkomsten die bestaat tussen de PVV van nu en het nazisme van eind jaren twintig. En, als je er effe over nadenkt zonder direct rood aan te lopen en 'Godwin!' te schreeuwen, dan besef je zelf ook wel dat een dergelijke vergelijking niet heel vreemd is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_96746807
quote:
PVV hekelt plan voor nieuwe moskee

De Limburgse PVV trekt fel van leer tegen de bouw van een nieuwe moskee in Roermond. Statenfractievoorzitter Laurence Stassen spreekt van een 'haatpaleis'.

Volgens Stassen toont het plan voor een moskee in de wijk Kitskensberg aan dat de gemeente "geen enkel oog heeft voor de zorgen die onder burgers leven”. De PVV zegt dat wel te hebben en te gaan bekijken of ze "de komst van het haatpaleis” kan voorkomen.

Verantwoordelijk wethouder Jos van Rey (VVD), tevens Statenlid, verwijt de PVV-fractie dat ze maar wat roept. "Ik had juist bloemen verwacht. De PVV is wel heel slecht voorbereid. De nieuwe moskee komt in de plaats van twee bestaande moskeeën die nu midden in volkswijken liggen. De PVV bespeelt de publieke opinie om goed te maken dat het niet gelukt is om een moskeeverbod in het coalitieakkoord voor het provinciebestuur op te nemen.”

Zo'n moskeeverbod was een van de speerpunten in het provinciale verkiezingsprogramma van de PVV in maart. Het CDA wilde alleen meeregeren op voorwaarde dat in het coalitieakkoord niet gerept werd over een moskeeverbod. Wel gaven de partners elkaar de vrijheid om het op dit punt met elkaar oneens te zijn.

De nieuwe coalitie van PVV, CDA en VVD gaat vandaag van start. Toekomstig VVD-gedeputeerde Mark Verheijen heeft geen trek in wat hij "Haagse spelletjes” noemt. "Ik ga niet vier jaar lang reageren op elke mening en opvatting van de PVV. Ik adviseer de PVV van harte om de volgende keer mee te doen aan de gemeenteraadsverkiezingen in Roermond. Dan kan ze niet alleen iets roepen, maar er ook iets aan doen.” Waarmee Verheijen ook aangeeft dat de provincie geen zeggenschap heeft over de bouw van een moskee.

Van Rey deelt die opvatting. "Ik laat me als lokale overheid niet in de hoek zetten door de provinciale PVV. Dat de partij eerst maar eens laat zien dat ze goed kan besturen op terreinen waar ze wel wat over te zeggen heeft.” CDA-fractieleider Martijn van Helvert ging gisteren niet in op herhaalde verzoeken om commentaar
Dat zit dan in het provincie-bestuur. Lekker lullen over zaken waar je als provincie totaal geen zeggenschap over hebt :')
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_96747590
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 13:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat zit dan in het provincie-bestuur. Lekker lullen over zaken waar je als provincie totaal geen zeggenschap over hebt :')
Dat, en de PVV probeert te scoren over de rug van het ongeinformeerde electoraat door te ageren tegen de komst van 1 "haatpaleis" terwijl deze in de plaats komt van 2 moskeeën.

Bovendien is de suggestie dat iedere moskee een "haatpaleis" zou zijn natuurlijk al volstrekt ridicuul maar dat zijn we van de PVV gewend natuurlijk.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_96756575
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 13:38 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dat, en de PVV probeert te scoren over de rug van het ongeinformeerde electoraat door te ageren tegen de komst van 1 "haatpaleis" terwijl deze in de plaats komt van 2 moskeeën.

Bovendien is de suggestie dat iedere moskee een "haatpaleis" zou zijn natuurlijk al volstrekt ridicuul maar dat zijn we van de PVV gewend natuurlijk.
Hou eens op met het demoniseren van de PVV.
pi_96780163
quote:
Ik kom hier vandaag tot u met een waarschuwing voor u.
Ik kom hier met een strijdkreet.
Ontwaakt, christenen van Amerika!
Ontwaakt, christenen van Tennessee!
Islam staat aan uw poort!
Geleuter van een zeker type fokuser ?
Zou je toch echt denken... niet dan ?
Het is Geert Wilders in Amerika
http://www.joop.nl/show/d(...)enen_op_ten_strijde/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: