Meer dan een persoonlijke voorkeur is het niet, blijkt hieruit. Immers snijdt je opinie wat betreft kwaliteit geen hout, als je met dit soort type auto aankomt zetten.quote:Op zondag 8 mei 2011 13:45 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Het ging me om de prijsklasse. Als je iets zoekt aan de onderkant van de markt wat leuk is maar nie perse goed. Dan liever een Alfa dan een Peugeot of Fiat.
Vind de interieurs van zulke fiats altijd nogal plastic overkomen. En zo op het plaatje ziet het er wel goed uit, maar als je erin zit kan dat heel anders zijn (krassen/loszittende delen). Vind het interieur van mijn Alfa 156 op dat gebied veel hoogwaardiger overkomen.quote:Op zondag 8 mei 2011 13:46 schreef Kriegel het volgende:
Trouwens...
[..]
http://www.autotrack.nl/tweedehands/fiat/bravo/7799401
Wat is hier precies uitgeleefd aan?
Deze valt wel mee. Maar ik hou er niet van. Ja ik hou wel van Fiat, maar ik weet dat er zoveel beters.quote:Op zondag 8 mei 2011 13:46 schreef Kriegel het volgende:
Trouwens...
[..]
http://www.autotrack.nl/tweedehands/fiat/bravo/7799401
Wat is hier precies uitgeleefd aan?
Natuurlijk is het een persoonlijke voorkeur. Fiat is geen bijzonder merk, het is net als Ford, Opel, Peugeot. Dat weet iedereen met verstand van auto's. Bijzondere betaalbare merken zijn Alfa Romeo, Lancia, Saab. Een Alfa rijdt je niet met ratio maar met je hart. Simpel zat. Maar alle plezier met je keuze.quote:Op zondag 8 mei 2011 13:48 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Meer dan een persoonlijke voorkeur is het niet, blijkt hieruit. Immers snijdt je opinie wat betreft kwaliteit geen hout, als je met dit soort type auto aankomt zetten.
Dan verschillen we daarin van mening. Als je moet kiezen uit compacte auto's t/m 2000, dan vind ik het een van de moderner ogende karretjes, met name te danken aan de kont en de achterlichten. Noem een betere optie. Een Corsa, Fiesta, Swift? Allemaal voor het oog veel meer verouderd.quote:Op zondag 8 mei 2011 13:47 schreef FalleNk810i het volgende:
Ziet er wel netjes uit, maar als je iets wilt wat ''modern'' oogt. Dan zou ik daar ver uit de buurt blijven...
dan zit ik bij de verkeerde, hier heette iemand ook iets met koekjestrommel met dat als ondertitelquote:Op zondag 8 mei 2011 00:36 schreef koekjestrommel1 het volgende:
[..]
Ik geef geen onderbouwing voor een reden :p, vind het gewoon een leuke auto.
[..]
Luisteren ze hier niet naar, heb de tip ookal gegevenquote:Op zondag 8 mei 2011 21:16 schreef Onmisbaar het volgende:
Is een Volkswagen niet iets? Als je voor betrouwbaarheid gaat zou ik dat doen, of een Toyota ofzo.
Dat hoor je inderdaad vaak. Ik rijd zelf een laguna uit 2002. Uit de 'rampenjaren'. Ik rijdt er nu zelf al een paar jaar mee, daar voor heeft mijn moeder em gereden. De teller staat op 249.000 km en de afgelopen 6 jaren weinig reparaties gehad. De grootste reparaties waren de spanrol van multiriem en lekke hoofdcilinder van de koppeling. Ik vind dat niet slecht. Maar goed, een slecht imago raakt een merk eenmaal niet snel kwijt.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 12:52 schreef HOEAH1980 het volgende:
Ook de Laguna 2 kwam daar zeer negatief bovendrijven maar dat zal een auto zijn die je waarschijnlijk nog niet in gedachten had.
Als je voor een auto kijkt van bouwjaar 2000 - 2003 dan moet je bij Renault en Fiat sowieso wegblijven. De laatste jaren gaat het wat beter qua betrouwbaarheid maar in deze jaren was het niet best.
Als ik jou was zou ik voor een minder spannend ogende Japanner gaan, zijn doorgaans betrouwbaar. Heb zeer veel positieve geluiden over de Honda Accord gehoord, die dingen zijn niet kapot te krijgen.
Volvo rijden. Das hoe dan ook veel duurder dan een Polo of Golfje. En zo degelijk zijn die Volvo's niet. De auto's vallen niet uit elkaar maar je kan er zeer veel ellende mee hebben net als met VW.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:38 schreef the85mc het volgende:
[..]
Dat hoor je inderdaad vaak. Ik rijd zelf een laguna uit 2002. Uit de 'rampenjaren'. Ik rijdt er nu zelf al een paar jaar mee, daar voor heeft mijn moeder em gereden. De teller staat op 249.000 km en de afgelopen 6 jaren weinig reparaties gehad. De grootste reparaties waren de spanrol van multiriem en lekke hoofdcilinder van de koppeling. Ik vind dat niet slecht. Maar goed, een slecht imago raakt een merk eenmaal niet snel kwijt.
En voor TS: waarom kijk je geen volvo van eind jaren 90? Prima bakken naar mijn idee en niet al te duur.
Ja een volvo is vaak wat groter en zwaarder. Dus duurder in wegenbelasting en verbruik. Maar als ik zie dat ze oude alfa's en fiats aanprijzen dan kun je naar mijn idee beter volvo gaan rijden. Golf is ook niet echt voordelig om te rijden. Ze zijn wel waardevast en dat is gelijk een voor en nadeel als je er eentje tweedehands wil aanschaffen. Een beetje golf is daarom toch al snel vrij prijzig..quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:52 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Volvo rijden. Das hoe dan ook veel duurder dan een Polo of Golfje. En zo degelijk zijn die Volvo's niet. De auto's vallen niet uit elkaar maar je kan er zeer veel ellende mee hebben net als met VW.
Het klopt dat de Volvo vanaf de S en V modellen minder degelijk is geworden (en de huidige Ford volvo's doen het eh... ja zoals een ford), maar bepaalde modellen uit de 700 en 900 serie zijn i.h.a. niet kapot te krijgen, er zijn er talloze met >400.000km op de teller te koop, vooral de 2.4 motor (en niet de geknepen versies) doet het erg goed. Vind maar eens een Golfje of Polo van 15-20 jaar oud met die stand. Als je een Fiat vindt met die stand is de teller vooruit gedraaid toen autodealer L. Ouche zijn boormachine op forward had staanquote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:52 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Volvo rijden. Das hoe dan ook veel duurder dan een Polo of Golfje. En zo degelijk zijn die Volvo's niet. De auto's vallen niet uit elkaar maar je kan er zeer veel ellende mee hebben net als met VW.
quote:Op vrijdag 13 mei 2011 02:41 schreef davidov2009 het volgende:
@ADAC lijst; Aiai zeg die Vito's van <2003
[..]
Het klopt dat de Volvo vanaf de S en V modellen minder degelijk is geworden (en de huidige Ford volvo's doen het eh... ja zoals een ford), maar bepaalde modellen uit de 700 en 900 serie zijn i.h.a. niet kapot te krijgen, er zijn er talloze met >400.000km op de teller te koop, vooral de 2.4 motor (en niet de geknepen versies) doet het erg goed. Vind maar eens een Golfje of Polo van 15-20 jaar oud met die stand. Als je een Fiat vindt met die stand is de teller vooruit gedraaid toen autodealer L. Ouche zijn boormachine op forward had staan![]()
Verder zijn inderdaad de Mazda's (323), Honda (accord, civic) en Toyota (starlet, corolla, yaris etc.) erg betrouwbaar. Als je bijv. op autoweek gebruikersreviews kijkt, zie je civics van 15 jaar oud waar tussen de 100.000 en 250.000 maar een paar onderdeeltjes aan zijn vervangen (pure slijtagezaken) en gewoon maar blijven rijden. En ook qua weggedrag en verbruik zijn het vaak niet slechte keuzes. Beetje stug geveerd meestal, zoals ook de meeste Duitsers.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.<hr>
Toch geen 2.0 IDE toch? ik ben een laguna rijder, en over die 2.0 IDE zijn de meesten niet zo tevreden. Problemen met brandstofsysteem...quote:Op donderdag 19 mei 2011 23:40 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Het is een Renault Laguna geworden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
1.8 Expression.quote:Op donderdag 19 mei 2011 23:48 schreef the85mc het volgende:
[..]
Toch geen 2.0 IDE toch? ik ben een laguna rijder, en over die 2.0 IDE zijn de meesten niet zo tevreden. Problemen met brandstofsysteem...
Deze foto's zijn niet van mij, wel exact dezelfde model gehaald met dezelfde kleur lederenbekleding en auto.quote:Op donderdag 19 mei 2011 23:52 schreef the85mc het volgende:
Of zijn die foto's niet van je eigen auto?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |