abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 mei 2011 @ 02:44:47 #31
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_96495856
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 02:20 schreef Kriegel het volgende:
307 voor die prijs zou ik vergeten, lijkt me niet erg aan te raden zonder onderhoudsboekjes.

http://www.autotrack.nl/tweedehands/fiat/bravo/7799401 (tof ding, en veel verstandiger dan een Stilo van 1450 euro)

http://www.autotrack.nl/tweedehands/honda/civic/7671055

http://www.autotrack.nl/tweedehands/citroen/xsara/7633735

Niet persé even modern ogend als die Peugeot, maar veel merken gooiden die jaren '90 looks pas na 2001/2002 overboord met nieuwe modellen, en dan zit je vaak simpelweg buiten je budget. De Bravo en Xsara zien er desondanks representatief uit naar mijn mening, en zelfs die Civic is voor zijn doen leuk uitgevoerd. Motorisch is dat trouwens een juweeltje van een auto.
Oneerhoudboekjes zeggen ook niet veel. Een auto kan ook gewoon goed onderhouden zijn zonder zo'n boekje bij te houden. Overigens zien die auto's die jij gesposts hebt wel oké uit maar het liefst heb ik compactere auto's.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  zondag 8 mei 2011 @ 03:02:34 #32
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_96496019
Onderhoudsboekjes zijn inderdaad niet zaligmakend, maar wel een indicatie en hulpstuk natuurlijk, lijkt me bij een goedkope 307 wel handig. Die Bravo is trouwens net zo compact hoor, Xsara is in de lengte ook niet groter.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  zondag 8 mei 2011 @ 12:25:44 #33
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_96500844
Kun je trouwens in een automaat zoals de Stilo, makkelijk handschakelen?
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_96501233
Volgens mij juist heel goed, met flippers aan het stuur. Alleen zoals eerder gezegd is dat ´Selespeed'-systeem vrij duur als het kapot gaat (en dat schijnt nogal eens te gebeuren) en storingsgevoelig. Ik zou het niet nemen in een auto van 3000 euro.
  zondag 8 mei 2011 @ 12:46:22 #35
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_96501451
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 02:44 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Oneerhoudboekjes zeggen ook niet veel. Een auto kan ook gewoon goed onderhouden zijn zonder zo'n boekje bij te houden. ..
Maar dan wel een stapeltje rekeningen er bij svp. :)

Je hebt auto's die goedkoop zijn omdat ze niet populair zijn; terecht of onterecht. Stilo lijkt mij geval van het laatste.
Je zou ook eens bij Skoda of Daihatsu kunnen kijken. B-merken van VW en Toyota.

Zou zelf voor dit geld een nette Civic oid. proberen te scoren. Maar dat denkt iedereen en daar betaal je dus voor. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 8 mei 2011 @ 13:02:16 #36
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_96502005
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 12:39 schreef Palomar het volgende:
Volgens mij juist heel goed, met flippers aan het stuur. Alleen zoals eerder gezegd is dat ´Selespeed'-systeem vrij duur als het kapot gaat (en dat schijnt nogal eens te gebeuren) en storingsgevoelig. Ik zou het niet nemen in een auto van 3000 euro.
De Fiat kost 1900 euro, hou ik 1000 euro over als backup.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  zondag 8 mei 2011 @ 13:11:42 #37
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_96502293
ff advocaat van de duivel spelen. :)

Voor ¤1000 kan je 1 of 2 keer iemand aan je Selespeed laten prutsen. En zo'n operatie zal meestal ook meerdere dagen duren = arbeidsloon+ kosten event. vervangende auto = duur.
Zou ik mijn geld liever anders uitgeven.
Zijn op marktplaats/autotrader handbakken trouwens duurder dan vergelijkbare Selespeed uitvoeringen?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_96502528
Een Peugeot 307 is één van de grootste rampenbakken van deze eeuw geweest, samen met de Renault Laguna (vorige model). De eerste jaren stonden deze auto's steevast onderaan in de betrouwbaarheidsonderzoeken.

Je zou best een 307 kunnn gaan rijden, maar dan van na de facelift. Voor 3k een goede auto zoeken betekent dat je beter een ouder auto uit de jaren 90 kan nemen dan een vrij modern model zoals een 307 met veel kilometer en een dubieuze bouwkwaliteit. Wel jammer want een 307 rijdt wel erg lekker.

Het argument als een auto echt zo slecht is dan koop niemand het toch? Je kent de gemiddelde autokoper. Totaal geen verstand van auto's. Een model wordt veel verkocht omdat Nederlanders burgerlijk zijn en niet willen afwijken. Daarnaast zijn Europese merken als Ford, Opel. Peugeot populairder dan Japanse.
Mooi voorbeeld is Honda, verkoopt slecht en dat komt omdat het een merk is voor kenners.
pi_96502610
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 22:10 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Dat niet, het heeft gewoon met te maken met een voorkeur voor ''nieuwere designs'' van bepaalde merken.
Begrijpelijk, maar daarmee wil jij voor een dubbeltje op de eeste rij zitten. Voor 5k vind je een prima Ford Focus bijvoorbeeld. Voor 2-3k bevind je je nagenoeg op onderkant van de markt.
pi_96502630
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 22:10 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Trouwens, dit is toch ook niet echt verkeerd. Scheelt me een hoop geld.
http://www.autotrack.nl/tweedehands/fiat/stilo/7842426
Wil je een nog slechtere auto dan een 307? Wat een rammelbakken zijn dat zeg.
  zondag 8 mei 2011 @ 13:22:12 #41
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_96502640
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 13:19 schreef Lagrinta het volgende:
Europese merken als Ford
Errrr... :{
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_96502701
quote:
Vreselijk saaie bakken, maar ook vreselijk goed. En het rijdt wel verfijnd zon Japanner. Schakelt licht en motoren als naaimachines.
pi_96502719
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 00:49 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Ik denk dat het toch een Fiat Stilo wordt, met zoveel mogelijke opties. Om er 2 jaar mee te kunnen rijden.
Fiat Stilo. 100 % af te raden. Maar zelf weten.
pi_96502777
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_96502825
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 02:44 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Oneerhoudboekjes zeggen ook niet veel. Een auto kan ook gewoon goed onderhouden zijn zonder zo'n boekje bij te houden. Overigens zien die auto's die jij gesposts hebt wel oké uit maar het liefst heb ik compactere auto's.
Onderhoudsboekjes zeggen niet veel. Nee jij gaat liever voor een onbekende historie. Je checht zeker ook niet of er lasnaden in de kofferbak zijn of kleurverschillen. Neem iemand mee met verstand van auto's want jij gaat keihard de boot in anders.
pi_96502841
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 12:39 schreef Palomar het volgende:
Volgens mij juist heel goed, met flippers aan het stuur. Alleen zoals eerder gezegd is dat ´Selespeed'-systeem vrij duur als het kapot gaat (en dat schijnt nogal eens te gebeuren) en storingsgevoelig. Ik zou het niet nemen in een auto van 3000 euro.
Selespeed, grotere rommel bestaat er niet.
pi_96502914
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 13:22 schreef Kriegel het volgende:

[..]

Errrr... :{
Ik vind Ford Europe Köln duidelijk Duits overkomen. Tuurlijk is Ford van oorsprong Amerikaans, maar Opel vinden mensen ook Amerikaans door GM invloeden. Ik vind Ford Europe Duitsachtig.
pi_96502987
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 13:27 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Selespeed, grotere rommel bestaat er niet.
als aanvulling, selespeed is eigenlijk gewoon een handbak, maar dan met een robot erop aangesloten die het koppelen en selecteren van versnelling voor je doet. Dat is dus extra tov. een handbak, en alles wat extra is kan ook weer kapot gaan ;) Daarom zou ik met een laag budget sowieso niet voor overbodige luxe kiezen. Alleen airco zou je nog kunnen overwegen als overbodige luxe, want als dat kapot gaat dan kun je nog wel gewoon rijden ;)

Ik zal verder niet aankomen met een Alfa 156 (oeps nu doe ik het toch ;) ), want die zal door de meeste mensen qua betrouwbaarheid compleet de grond in worden geboord. Echter zijn ze vanwege dat imago vrij goedkoop en rijden erg lekker en sportief. Heb zelf iets langer dan een jaar een 156 uit 1999 met 1.6 motor (wel 120pk, dus rap genoeg). Weinig serieuze problemen naast normaal onderhoud aan een auto van 10+ jaar oud. Heb specifiek voor een 1.6 gekozen in originele staat, omdat dat de lichtste uitvoering is en dus kleinere kans dat ie van een Sjonnie is geweest.
  zondag 8 mei 2011 @ 13:32:42 #49
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_96503041
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 13:27 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Onderhoudsboekjes zeggen niet veel. Nee jij gaat liever voor een onbekende historie. Je checht zeker ook niet of er lasnaden in de kofferbak zijn of kleurverschillen. Neem iemand mee met verstand van auto's want jij gaat keihard de boot in anders.
Zoals ik al zei en wanneer je ook daadwerkelijk goed gelezen had; wordt de auto inderdaad eerst gekeurd bij een garage, daarnaast zeggen onderhoudsboekjes inderdaad niets. Het sluit namelijk enige vorm van defecten niet uit. Ook heb ik nergens gesteld dat ik voor een onbekende historie ga, dit is dan ook nergens uit te concluderen. Overigens zijn er genoeg modellen te vinden zonder Selespeed.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_96503109
In dat soort auto's moet je sowieso geen automaat nemen of rare shift zaken zoals Selespeed. Pas sinds een paar jaar zijn er fatsoenlijke automaten voor kleine middenklassers dankzij DSG.
Ik ben ook aan het kijkn naar een Alfa 156. Als ik daar kosten aan heb kan ik daar beter mee leven dan koste aan een Fiat Stilo of Peugeot 307.

Alfa 156 heeft een slecht imago inderdaad maar ze zijn beter dan men wil doen geloven.
  zondag 8 mei 2011 @ 13:36:27 #51
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_96503169
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 13:24 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Fiat Stilo. 100 % af te raden. Maar zelf weten.
Wat is eigenlijk jouw mening over de Bravo van eind jaren '90, alle uitvoeringen behalve de oude (slechtere) 1.4? Ook een Fiat, maar staat in tegenstelling tot de Stilo niet als onbetrouwbaar bekend, de 1.2 schijnt zelfs tamelijk onverwoestbaar te zijn. Ik ken tevens iemand met zo'n ding en die heeft er nooit noemenswaardige problemen aan gehad.

Tof rap autootje verder, ziet er in de juiste kleur en met de goede velgen ook nog behoorlijk relevant uit voor een model uit '95. Mooie bollingen in de carrosserie, absoluut niet doorsnee, maar daar is het ook Italiaans voor. Wat mij betreft echt een aanrader als je iets kleins zoekt dat ook nog een beetje wil rijden en leuk smoelt.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_96503174
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 13:32 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Zoals ik al zei en wanneer je ook daadwerkelijk goed gelezen had; wordt de auto inderdaad eerst gekeurd bij een garage, daarnaast zeggen onderhoudsboekjes inderdaad niets. Het sluit namelijk enige vorm van defecten niet uit. Ook heb ik nergens gesteld dat ik voor een onbekende historie ga, dit is dan ook nergens uit te concluderen. Overigens zijn er genoeg modellen te vinden zonder Selespeed.
Succes ermee. Onderhoudsboekjes sluiten niks uit, dat klopt. Maar hoe meer info over de historie hoe beter.
  zondag 8 mei 2011 @ 13:37:46 #53
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_96503224
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 13:34 schreef Lagrinta het volgende:
In dat soort auto's moet je sowieso geen automaat nemen of rare shift zaken zoals Selespeed. Pas sinds een paar jaar zijn er fatsoenlijke automaten voor kleine middenklassers dankzij DSG.
Ik ben ook aan het kijkn naar een Alfa 156. Als ik daar kosten aan heb kan ik daar beter mee leven dan koste aan een Fiat Stilo of Peugeot 307.

Alfa 156 heeft een slecht imago inderdaad maar ze zijn beter dan men wil doen geloven.
Grappig trouwens dat je juist met dit type merk aankomt, terwijl gebleken is uit ongeveer dezelfde bouwjaar, de tweedehandse markt wat dat betreft een grote gok is als je voor zo'n auto gaat. Dat jij de Stilo niets vind moet jezelf weten. Maar kom niet met non-argumenten aanzetten. Zonder onderbouwing.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_96503274
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 13:36 schreef Kriegel het volgende:

[..]

Wat is eigenlijk jouw mening over de Bravo van eind jaren '90, alle uitvoeringen behalve de oude (slechtere) 1.4? Ook een Fiat, maar staat in tegenstelling tot de Stilo niet als onbetrouwbaar bekend, de 1.2 schijnt zelfs tamelijk onverwoestbaar te zijn. Ik ken tevens iemand met zo'n ding en die heeft er nooit noemenswaardige problemen aan gehad.

Tof rap autootje verder, ziet er in de juiste kleur en met de goede velgen ook nog behoorlijk relevant uit voor een model uit '95. Mooie bollingen in de carrosserie, absoluut niet doorsnee, maar daar is het ook Italiaans voor. Wat mij betreft echt een aanrader als je iets kleins zoekt dat ook nog een beetje wil rijden en leuk smoelt.
Ik vind het verschrikkelijk. Dat soort auto's zijn totaal uitgeleefd, de interieurs zien er niet uit, uitlaatdempers hangen er scheef onder enzovoort. Ik zie ze ook nooit meer rijden, wie wil zon auto? Een Golf IV ziet er nog goed uit en rijdt ook veel volwassener. Dat neemt niet weg dat een Golf IV veel problemen en onderhoud kan kennen, maar het zijn auto's die nog toonbaar zijn.

Een Bravo was best modern voor die tijd maar ga dan voor een leuke 145. Zoveel mooie merk en als je onderhoud hebt aan een Alfa doet dat minder pijn dan onderhoud aan een Peugeot of Fiat.
pi_96503361
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 13:37 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Grappig trouwens dat je juist met dit type merk aankomt, terwijl gebleken is uit ongeveer dezelfde bouwjaar, de tweedehandse markt wat dat betreft een grote gok is als je voor zo'n auto gaat. Dat jij de Stilo niets vind moet jezelf weten. Maar kom niet met non-argumenten aanzetten. Zonder onderbouwing.
Ik heb meerdere keren Stilo gereden, vind het niks. Rammelt aan alle kanten, overal storingen, oke doen Alfa's ook, het stuurgevoel is van een boot, dashboard totaal versleten. Als je een knap exemplaar kan vinden is het mooi maar dat verwacht ik niet voor 2k.
pi_96503374
Neem gewoon iets duits.
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  zondag 8 mei 2011 @ 13:42:14 #57
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_96503390
Een Alfa 145 zou ik dan weer niet nemen hoor, volgens mij is dat nog echt zo'n klassieke rampen Alfa, niet zoals de 147 en 156.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_96503521
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 13:42 schreef Kriegel het volgende:
Een Alfa 145 zou ik dan weer niet nemen hoor, volgens mij is dat nog echt zo'n klassieke rampen Alfa, niet zoals de 147 en 156.
Het ging me om de prijsklasse. Als je iets zoekt aan de onderkant van de markt wat leuk is maar nie perse goed. Dan liever een Alfa dan een Peugeot of Fiat.
  zondag 8 mei 2011 @ 13:46:37 #59
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_96503551
Trouwens...

quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 13:39 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Ik vind het verschrikkelijk. Dat soort auto's zijn totaal uitgeleefd, de interieurs zien er niet uit, uitlaatdempers hangen er scheef onder enzovoort. Ik zie ze ook nooit meer rijden, wie wil zon auto?
http://www.autotrack.nl/tweedehands/fiat/bravo/7799401

Wat is hier precies uitgeleefd aan?
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_96503588
Ziet er wel netjes uit, maar als je iets wilt wat ''modern'' oogt. Dan zou ik daar ver uit de buurt blijven...
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')