Als het zo slecht met Peugeot gesteld zou zijn, zou niemand het kopen, toch?quote:
Een Suzuki Alto voor die prijsquote:Op zaterdag 7 mei 2011 22:07 schreef Lamborghini_LP640 het volgende:
Niets meer betrouwbaar dan een Japanner
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=l2e1kytwdfzq
Heeft wel wat kilometers erop zitten, maar hij is wel zuinig en dat scheelt
Een Alto uit 2002
Dat niet, het heeft gewoon met te maken met een voorkeur voor ''nieuwere designs'' van bepaalde merken.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 22:09 schreef Durjee het volgende:
Waarom per se een auto van na 2001 ?
Bang dat auto's van 10jaar+ per definitie slecht zijn ofzo ?
Nu je het zegtquote:Op zaterdag 7 mei 2011 22:16 schreef Durjee het volgende:
Die Fiat heeft wel de bijrijdersstoel en het dashboardkastje gaar zo te zien op de foto.
Maar als je daar mee kunt leven....
Het grootste deel van de Nederlanders heeft geen verstand en smaak van auto's.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 22:07 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Als het zo slecht met Peugeot gesteld zou zijn, zou niemand het kopen, toch?
Tja, als je t zo bekijkt moet iedereen in een Toyota Yaris rijdenquote:Op zaterdag 7 mei 2011 22:37 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Het grootste deel van de Nederlanders heeft geen verstand en smaak van auto's.
Weer een Japanner hequote:Op zaterdag 7 mei 2011 22:39 schreef Durjee het volgende:
[..]
Tja, als je t zo bekijkt moet iedereen in een Toyota Yaris rijden
Is al jaren de meest betrouwbare auto volgens de Tüv.
Deze man weetquote:Op zaterdag 7 mei 2011 22:37 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Het grootste deel van de Nederlanders heeft geen verstand en smaak van auto's.
Zeg, waar is jouw ondertitel 'trommel met koek' heen?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 23:01 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Ik zou persoonlijk voor die volvo of audi gaan, mijn eerste keuze zou de volvo zijn.
juistem, al is die erg duur in belasting en brandstof.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 23:01 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Ik zou persoonlijk voor die volvo of audi gaan, mijn eerste keuze zou de volvo zijn.
Ik geef geen onderbouwing voor een reden :p, vind het gewoon een leuke auto.quote:Op zondag 8 mei 2011 00:09 schreef NickB het volgende:
[..]
juistem, al is die erg duur in belasting en brandstof.
quote:Op zaterdag 7 mei 2011 23:03 schreef Lamborghini_LP640 het volgende:
[..]
Zeg, waar is jouw ondertitel 'trommel met koek' heen?
Haal je een diesel eruit qua extra kosten?quote:Op zondag 8 mei 2011 01:07 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Of misschien toch deze. http://auto.marktplaats.n(...)2BcN&fta_ind=23&fs=1
Was een foutieve link. Heb dit net verwijderd.quote:Op zondag 8 mei 2011 01:08 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Haal je een diesel eruit qua extra kosten?
Oneerhoudboekjes zeggen ook niet veel. Een auto kan ook gewoon goed onderhouden zijn zonder zo'n boekje bij te houden. Overigens zien die auto's die jij gesposts hebt wel oké uit maar het liefst heb ik compactere auto's.quote:Op zondag 8 mei 2011 02:20 schreef Kriegel het volgende:
307 voor die prijs zou ik vergeten, lijkt me niet erg aan te raden zonder onderhoudsboekjes.
http://www.autotrack.nl/tweedehands/fiat/bravo/7799401 (tof ding, en veel verstandiger dan een Stilo van 1450 euro)
http://www.autotrack.nl/tweedehands/honda/civic/7671055
http://www.autotrack.nl/tweedehands/citroen/xsara/7633735
Niet persé even modern ogend als die Peugeot, maar veel merken gooiden die jaren '90 looks pas na 2001/2002 overboord met nieuwe modellen, en dan zit je vaak simpelweg buiten je budget. De Bravo en Xsara zien er desondanks representatief uit naar mijn mening, en zelfs die Civic is voor zijn doen leuk uitgevoerd. Motorisch is dat trouwens een juweeltje van een auto.
Maar dan wel een stapeltje rekeningen er bij svp.quote:Op zondag 8 mei 2011 02:44 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Oneerhoudboekjes zeggen ook niet veel. Een auto kan ook gewoon goed onderhouden zijn zonder zo'n boekje bij te houden. ..
De Fiat kost 1900 euro, hou ik 1000 euro over als backup.quote:Op zondag 8 mei 2011 12:39 schreef Palomar het volgende:
Volgens mij juist heel goed, met flippers aan het stuur. Alleen zoals eerder gezegd is dat ´Selespeed'-systeem vrij duur als het kapot gaat (en dat schijnt nogal eens te gebeuren) en storingsgevoelig. Ik zou het niet nemen in een auto van 3000 euro.
Begrijpelijk, maar daarmee wil jij voor een dubbeltje op de eeste rij zitten. Voor 5k vind je een prima Ford Focus bijvoorbeeld. Voor 2-3k bevind je je nagenoeg op onderkant van de markt.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 22:10 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Dat niet, het heeft gewoon met te maken met een voorkeur voor ''nieuwere designs'' van bepaalde merken.
Wil je een nog slechtere auto dan een 307? Wat een rammelbakken zijn dat zeg.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 22:10 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Trouwens, dit is toch ook niet echt verkeerd. Scheelt me een hoop geld.
http://www.autotrack.nl/tweedehands/fiat/stilo/7842426
Vreselijk saaie bakken, maar ook vreselijk goed. En het rijdt wel verfijnd zon Japanner. Schakelt licht en motoren als naaimachines.quote:
Fiat Stilo. 100 % af te raden. Maar zelf weten.quote:Op zondag 8 mei 2011 00:49 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Ik denk dat het toch een Fiat Stilo wordt, met zoveel mogelijke opties. Om er 2 jaar mee te kunnen rijden.
Onderhoudsboekjes zeggen niet veel. Nee jij gaat liever voor een onbekende historie. Je checht zeker ook niet of er lasnaden in de kofferbak zijn of kleurverschillen. Neem iemand mee met verstand van auto's want jij gaat keihard de boot in anders.quote:Op zondag 8 mei 2011 02:44 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Oneerhoudboekjes zeggen ook niet veel. Een auto kan ook gewoon goed onderhouden zijn zonder zo'n boekje bij te houden. Overigens zien die auto's die jij gesposts hebt wel oké uit maar het liefst heb ik compactere auto's.
Selespeed, grotere rommel bestaat er niet.quote:Op zondag 8 mei 2011 12:39 schreef Palomar het volgende:
Volgens mij juist heel goed, met flippers aan het stuur. Alleen zoals eerder gezegd is dat ´Selespeed'-systeem vrij duur als het kapot gaat (en dat schijnt nogal eens te gebeuren) en storingsgevoelig. Ik zou het niet nemen in een auto van 3000 euro.
Ik vind Ford Europe Köln duidelijk Duits overkomen. Tuurlijk is Ford van oorsprong Amerikaans, maar Opel vinden mensen ook Amerikaans door GM invloeden. Ik vind Ford Europe Duitsachtig.quote:
als aanvulling, selespeed is eigenlijk gewoon een handbak, maar dan met een robot erop aangesloten die het koppelen en selecteren van versnelling voor je doet. Dat is dus extra tov. een handbak, en alles wat extra is kan ook weer kapot gaanquote:Op zondag 8 mei 2011 13:27 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Selespeed, grotere rommel bestaat er niet.
Zoals ik al zei en wanneer je ook daadwerkelijk goed gelezen had; wordt de auto inderdaad eerst gekeurd bij een garage, daarnaast zeggen onderhoudsboekjes inderdaad niets. Het sluit namelijk enige vorm van defecten niet uit. Ook heb ik nergens gesteld dat ik voor een onbekende historie ga, dit is dan ook nergens uit te concluderen. Overigens zijn er genoeg modellen te vinden zonder Selespeed.quote:Op zondag 8 mei 2011 13:27 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Onderhoudsboekjes zeggen niet veel. Nee jij gaat liever voor een onbekende historie. Je checht zeker ook niet of er lasnaden in de kofferbak zijn of kleurverschillen. Neem iemand mee met verstand van auto's want jij gaat keihard de boot in anders.
Wat is eigenlijk jouw mening over de Bravo van eind jaren '90, alle uitvoeringen behalve de oude (slechtere) 1.4? Ook een Fiat, maar staat in tegenstelling tot de Stilo niet als onbetrouwbaar bekend, de 1.2 schijnt zelfs tamelijk onverwoestbaar te zijn. Ik ken tevens iemand met zo'n ding en die heeft er nooit noemenswaardige problemen aan gehad.quote:Op zondag 8 mei 2011 13:24 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Fiat Stilo. 100 % af te raden. Maar zelf weten.
Succes ermee. Onderhoudsboekjes sluiten niks uit, dat klopt. Maar hoe meer info over de historie hoe beter.quote:Op zondag 8 mei 2011 13:32 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Zoals ik al zei en wanneer je ook daadwerkelijk goed gelezen had; wordt de auto inderdaad eerst gekeurd bij een garage, daarnaast zeggen onderhoudsboekjes inderdaad niets. Het sluit namelijk enige vorm van defecten niet uit. Ook heb ik nergens gesteld dat ik voor een onbekende historie ga, dit is dan ook nergens uit te concluderen. Overigens zijn er genoeg modellen te vinden zonder Selespeed.
Grappig trouwens dat je juist met dit type merk aankomt, terwijl gebleken is uit ongeveer dezelfde bouwjaar, de tweedehandse markt wat dat betreft een grote gok is als je voor zo'n auto gaat. Dat jij de Stilo niets vind moet jezelf weten. Maar kom niet met non-argumenten aanzetten. Zonder onderbouwing.quote:Op zondag 8 mei 2011 13:34 schreef Lagrinta het volgende:
In dat soort auto's moet je sowieso geen automaat nemen of rare shift zaken zoals Selespeed. Pas sinds een paar jaar zijn er fatsoenlijke automaten voor kleine middenklassers dankzij DSG.
Ik ben ook aan het kijkn naar een Alfa 156. Als ik daar kosten aan heb kan ik daar beter mee leven dan koste aan een Fiat Stilo of Peugeot 307.
Alfa 156 heeft een slecht imago inderdaad maar ze zijn beter dan men wil doen geloven.
Ik vind het verschrikkelijk. Dat soort auto's zijn totaal uitgeleefd, de interieurs zien er niet uit, uitlaatdempers hangen er scheef onder enzovoort. Ik zie ze ook nooit meer rijden, wie wil zon auto? Een Golf IV ziet er nog goed uit en rijdt ook veel volwassener. Dat neemt niet weg dat een Golf IV veel problemen en onderhoud kan kennen, maar het zijn auto's die nog toonbaar zijn.quote:Op zondag 8 mei 2011 13:36 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk jouw mening over de Bravo van eind jaren '90, alle uitvoeringen behalve de oude (slechtere) 1.4? Ook een Fiat, maar staat in tegenstelling tot de Stilo niet als onbetrouwbaar bekend, de 1.2 schijnt zelfs tamelijk onverwoestbaar te zijn. Ik ken tevens iemand met zo'n ding en die heeft er nooit noemenswaardige problemen aan gehad.
Tof rap autootje verder, ziet er in de juiste kleur en met de goede velgen ook nog behoorlijk relevant uit voor een model uit '95. Mooie bollingen in de carrosserie, absoluut niet doorsnee, maar daar is het ook Italiaans voor. Wat mij betreft echt een aanrader als je iets kleins zoekt dat ook nog een beetje wil rijden en leuk smoelt.
Ik heb meerdere keren Stilo gereden, vind het niks. Rammelt aan alle kanten, overal storingen, oke doen Alfa's ook, het stuurgevoel is van een boot, dashboard totaal versleten. Als je een knap exemplaar kan vinden is het mooi maar dat verwacht ik niet voor 2k.quote:Op zondag 8 mei 2011 13:37 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Grappig trouwens dat je juist met dit type merk aankomt, terwijl gebleken is uit ongeveer dezelfde bouwjaar, de tweedehandse markt wat dat betreft een grote gok is als je voor zo'n auto gaat. Dat jij de Stilo niets vind moet jezelf weten. Maar kom niet met non-argumenten aanzetten. Zonder onderbouwing.
Het ging me om de prijsklasse. Als je iets zoekt aan de onderkant van de markt wat leuk is maar nie perse goed. Dan liever een Alfa dan een Peugeot of Fiat.quote:Op zondag 8 mei 2011 13:42 schreef Kriegel het volgende:
Een Alfa 145 zou ik dan weer niet nemen hoor, volgens mij is dat nog echt zo'n klassieke rampen Alfa, niet zoals de 147 en 156.
http://www.autotrack.nl/tweedehands/fiat/bravo/7799401quote:Op zondag 8 mei 2011 13:39 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Ik vind het verschrikkelijk. Dat soort auto's zijn totaal uitgeleefd, de interieurs zien er niet uit, uitlaatdempers hangen er scheef onder enzovoort. Ik zie ze ook nooit meer rijden, wie wil zon auto?
Meer dan een persoonlijke voorkeur is het niet, blijkt hieruit. Immers snijdt je opinie wat betreft kwaliteit geen hout, als je met dit soort type auto aankomt zetten.quote:Op zondag 8 mei 2011 13:45 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Het ging me om de prijsklasse. Als je iets zoekt aan de onderkant van de markt wat leuk is maar nie perse goed. Dan liever een Alfa dan een Peugeot of Fiat.
Vind de interieurs van zulke fiats altijd nogal plastic overkomen. En zo op het plaatje ziet het er wel goed uit, maar als je erin zit kan dat heel anders zijn (krassen/loszittende delen). Vind het interieur van mijn Alfa 156 op dat gebied veel hoogwaardiger overkomen.quote:Op zondag 8 mei 2011 13:46 schreef Kriegel het volgende:
Trouwens...
[..]
http://www.autotrack.nl/tweedehands/fiat/bravo/7799401
Wat is hier precies uitgeleefd aan?
Deze valt wel mee. Maar ik hou er niet van. Ja ik hou wel van Fiat, maar ik weet dat er zoveel beters.quote:Op zondag 8 mei 2011 13:46 schreef Kriegel het volgende:
Trouwens...
[..]
http://www.autotrack.nl/tweedehands/fiat/bravo/7799401
Wat is hier precies uitgeleefd aan?
Natuurlijk is het een persoonlijke voorkeur. Fiat is geen bijzonder merk, het is net als Ford, Opel, Peugeot. Dat weet iedereen met verstand van auto's. Bijzondere betaalbare merken zijn Alfa Romeo, Lancia, Saab. Een Alfa rijdt je niet met ratio maar met je hart. Simpel zat. Maar alle plezier met je keuze.quote:Op zondag 8 mei 2011 13:48 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Meer dan een persoonlijke voorkeur is het niet, blijkt hieruit. Immers snijdt je opinie wat betreft kwaliteit geen hout, als je met dit soort type auto aankomt zetten.
Dan verschillen we daarin van mening. Als je moet kiezen uit compacte auto's t/m 2000, dan vind ik het een van de moderner ogende karretjes, met name te danken aan de kont en de achterlichten. Noem een betere optie. Een Corsa, Fiesta, Swift? Allemaal voor het oog veel meer verouderd.quote:Op zondag 8 mei 2011 13:47 schreef FalleNk810i het volgende:
Ziet er wel netjes uit, maar als je iets wilt wat ''modern'' oogt. Dan zou ik daar ver uit de buurt blijven...
dan zit ik bij de verkeerde, hier heette iemand ook iets met koekjestrommel met dat als ondertitelquote:Op zondag 8 mei 2011 00:36 schreef koekjestrommel1 het volgende:
[..]
Ik geef geen onderbouwing voor een reden :p, vind het gewoon een leuke auto.
[..]
Luisteren ze hier niet naar, heb de tip ookal gegevenquote:Op zondag 8 mei 2011 21:16 schreef Onmisbaar het volgende:
Is een Volkswagen niet iets? Als je voor betrouwbaarheid gaat zou ik dat doen, of een Toyota ofzo.
Dat hoor je inderdaad vaak. Ik rijd zelf een laguna uit 2002. Uit de 'rampenjaren'. Ik rijdt er nu zelf al een paar jaar mee, daar voor heeft mijn moeder em gereden. De teller staat op 249.000 km en de afgelopen 6 jaren weinig reparaties gehad. De grootste reparaties waren de spanrol van multiriem en lekke hoofdcilinder van de koppeling. Ik vind dat niet slecht. Maar goed, een slecht imago raakt een merk eenmaal niet snel kwijt.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 12:52 schreef HOEAH1980 het volgende:
Ook de Laguna 2 kwam daar zeer negatief bovendrijven maar dat zal een auto zijn die je waarschijnlijk nog niet in gedachten had.
Als je voor een auto kijkt van bouwjaar 2000 - 2003 dan moet je bij Renault en Fiat sowieso wegblijven. De laatste jaren gaat het wat beter qua betrouwbaarheid maar in deze jaren was het niet best.
Als ik jou was zou ik voor een minder spannend ogende Japanner gaan, zijn doorgaans betrouwbaar. Heb zeer veel positieve geluiden over de Honda Accord gehoord, die dingen zijn niet kapot te krijgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |