Ja, dat idee heb ik ook vaak. Ook komen complotters vaak met opmerkingen als: Slaap maar lekker verder en blijf lekker RTL Boulevard/GTST en meer van dat soort programma's kijken en lekker geloven wat er in de Telegraaf/AD staat en wat er op het 8 uur journaal gezegd wordt.quote:Op maandag 9 mei 2011 15:29 schreef ZureMelk het volgende:
Het idee dat het gros van de mensen alles uit de MSM 100% gelooft bestaat alleen in de hoofden van de complotters.
Dat is extreem speculatief en niet echt gefundeerd. Natuurlijk zie je met een hogere intelligentie ook net zo snel in dat bepaalde verbanden onlogisch en incoherent zijn. Dus wat dat betreft zou je misschien nog eerder een inverse-u-shape relatie vinden.quote:Op maandag 9 mei 2011 15:40 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Maar vervolgens wel de authoriteit van mede complotters overnemen zonder daar enige kritiek bij te hebben. Gewoon, omdat die wel binnen hun straatje van de logica passen. Onvoorstelbaar hoe kritiekloos bijvoorbeeld sommige 9/11 bronnen worden geknipt en geplakt van de meest vage sites. Nooit iemand die zich afvraagt in hoeverre die sites er belang bij hebben dat er steeds weer rare filmpjes worden geplaatst......
[..]
Intelligentie is wel degelijk een factor. Complotdenkers die beter dan andere in staat zijn om verbanden te leggen zullen zich eerder verliezen. Dat die verbanden niet logisch zijn is een tweede. Intelligentie heeft niets te maken met het doorzien van een emotionele valkuil. Dat ligt binnen je EQ-gebied, niet je IQ-gebied. Die twee zaken staan volslagen los van elkaar.
Ik ben het overigens wel eens met de link die je legt tussen religie en complotdenken. Maar bij de dogmatisch religieuze in Amerika speelt nog meer (zonder dat ik het onderzoek waar jij over spreekt overigens ken). Die maken ook grotendeels deel uit van dezelfde gemeenschappen, waardoor (onder andere) een erfelijke factor meespeelt.
Dus... je gelooft het NOS nieuws niet, of slechts gedeeltelijk maar, je vind jezelf geen complotter.quote:Op maandag 9 mei 2011 15:45 schreef Dribedabou het volgende:
Ik heb dan altijd zoiets van: Huh? Telegraaf en AD zijn gewoon roddel/sensatiebladen (geen serieuze kranten, en ja, er staan soms heus wel iets 'normalere' berichten in die ook op een iets normalere, wat meer journalistieke (en dus minder sensationele) minder gebracht worden, maar dan moet je wel echt goed zoeken en filteren), die televisieprogramma's interesseren me helemaal niet en natuurlijk geloof ik niet alles voor 100% hoe het 8 uur journaal het brengt.
Ik verdenk de complotters er vaak van dat zij zélf (voordat ze 'wakker' werden), het 8 uur journaal 100% geloofden, dol waren op flut-tv-programma's en het AD/Telegraaf als dé goede en serieuze nieuwsbronnen zagen en er daarom vanuit gaan dat de (in hun ogen) slapende schaapjes dat dus ook doen.
Slordige mensen zijn nog geen complot.quote:Op maandag 9 mei 2011 16:17 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dus... je gelooft het NOS nieuws niet, of slechts gedeeltelijk maar, je vind jezelf geen complotter.
Eigenlijk iets in de trant van "Ik ben geen racsist hoor, maar die zwarte van hiernaast..."
Vreemde beredenatie hier allemaal hoor, alsof een complotter een vies woord is.. je wil wel zeggen dat je de MSM niet kan geloven maar nee, je bent geen complotter, want je wil er toch ook niks achter gaan zoeken, althans, zeker niet voor in de schijnwerpers komen te staan met een eventuele stiekeme theorie die je dan zou hebben.
Nou, hele volkstammen schamen zich er dan gelukkig niet voor, en ziedaaaar, het prachtige BNW.
Lieve Bastard, soms moet je ergens nuance lezen die er niet staat. En andersom.quote:Op maandag 9 mei 2011 16:17 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dus... je gelooft het NOS nieuws niet, of slechts gedeeltelijk maar, je vind jezelf geen complotter.
Eigenlijk iets in de trant van "Ik ben geen racsist hoor, maar die zwarte van hiernaast..."
Vreemde beredenatie hier allemaal hoor, alsof een complotter een vies woord is.. je wil wel zeggen dat je de MSM niet kan geloven maar nee, je bent geen complotter, want je wil er toch ook niks achter gaan zoeken, althans, zeker niet voor in de schijnwerpers komen te staan met een eventuele stiekeme theorie die je dan zou hebben.
Nou, hele volkstammen schamen zich er dan gelukkig niet voor, en ziedaaaar, het prachtige BNW.
Hans Aarsman bedoel je? Hij is van Trouw. Maar inderdaad, geniale kerel die veel mensen zal wakkerschudden.quote:Op maandag 9 mei 2011 16:17 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Slordige mensen zijn nog geen complot.
Je hoeft maar 1 (extreem goed) interview met Joris Luijendijk te kijken (of 1 aflevering dwdd met die foto-gast van de volkskrant, wat een baas is dat) om jezelf te realiseren dat de media inderdaad niet voor 100% te vertrouwen is, dat betekent echter niet dat je per definitie wel in een complot moet geloven.
Ik schreef dus:quote:Op maandag 9 mei 2011 16:17 schreef Bastard het volgende:
[..]
quote:Op maandag 9 mei 2011 15:07 schreef Dribedabou het volgende:
[..]
Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die altijd maar 100% voor waar aannemen wat de (mainstream) media ons voorgeschotelt. Maar dat hoeft niet per definitie te maken te hebben met complotten. Het is gewoon logisch dat hetgeen wij op het 8.00 uur journaal zien, zelden 100% klopt (hoofdreden is dat voordat een bericht bij de nieuwslezer(es) komt, al een lange route heeft afgelegd langs tekstschrijvers, journalisten, ooggetuigen, cameramensen, enzovoort... die allemaal hun eigen interpretatie eraan geven en die (veelal onbewust) dingen erger maken of juist bagetelliseren en ook jij als kijker geeft er weer je eigen interpretatie aan), maar dat wil nog niet zeggen dat je de berichten maar compleet moet negeren of afdoen als propaganda/hoax of omdat het niet 100% klopt dat het dan wel compleet anders moet zijn en dat het één groot complot is.
Ik schaam me er ook niet voor dat ik weet dat wat de media ons voorschotelt, niet allemaal voor 100% klopt.quote:Op maandag 9 mei 2011 16:17 schreef Bastard het volgende:
Dat dus ook inderdaad. En slordigheid is dan nog niet eens de enige factor.quote:Op maandag 9 mei 2011 16:17 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Slordige mensen zijn nog geen complot.
Je hoeft maar 1 (extreem goed) interview met Joris Luijendijk te kijken (of 1 aflevering dwdd met die foto-gast van de volkskrant, wat een baas is dat) om jezelf te realiseren dat de media inderdaad niet voor 100% te vertrouwen is, dat betekent echter niet dat je per definitie wel in een complot moet geloven.
Ow.. dus we hebben gradatie complotters, we willen het hokje nog verder verdelen in "Die zijn ok complotters" en dat is het hokje "Wacko's" .quote:Op maandag 9 mei 2011 16:19 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Lieve Bastard, soms moet je ergens nuance lezen die er niet staat. En andersom.
Ik geloof de media ook niet 100% maar ik vind mezelf geen complotdenker. Bij complotdenkers denk ik aan mensen die echt achter elk berichtje een NWO zien. Ik vermoed dat dat ook is wat Dribbel ongeveer bedoelt.
Natuurlijk hebben we gradaties complotters. Jij wil toch ook niet in één adem worden genoemd met sommige randdebielen die hier rondhangen? Dat is iets anders als zeggen dat ze niet 'ok' zijn. Sommige mensen gaan daarin gewoon verder dan andere en dat is denk ik best te categoriseren. Ik zal daar eens over nadenken.quote:Op maandag 9 mei 2011 16:21 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ow.. dus we hebben gradatie complotters, we willen het hokje nog verder verdelen in "Die zijn ok complotters" en dat is het hokje "Wacko's" .
Jullie zijn allemaal complotters, hebben het alleen nog niet door, he broeder.
Het ging over 1 fotograaf die toevallig in DWDD zit en voor Trouw fotografeert. De manier waarop hij je naar foto's laat kijken is indrukwekkend.quote:Op maandag 9 mei 2011 16:24 schreef Bastard het volgende:
Ik zie hier DWDD en de Volkskrant vallen. Het is maar voor welke kerk je wil prediken denk ik dan hoor. Ze hebben ieder een bepaalde toon, en als jij daar prettig bij voelt, prima, lekker naar luisteren dat is dan helemaal jouw muziekkeuze blijkbaar.
Maar zo sneu om dan het andere orkest af te kraken omdat het niet overeen zou komen.. toch? Of ben ik te simpel? Ik hou van simpel
Ik trek DWDD niet vanwege die narcistische presentator (uberhaupt kijk ik bijna geen tv, gewoon omdat het me niet biedt wat ik zoek), maar ben wel benieuwd naar die aflevering vanwege die fotograaf. Kun je me linken?quote:Op maandag 9 mei 2011 16:25 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Het ging over 1 fotograaf die toevallig in DWDD zit en voor Trouw fotografeert. De manier waarop hij je naar foto's laat kijken is indrukwekkend.
Daarbij kijk ik verder nooit naar DWDD, als dat opstaat heb ik altijd het idee dat ik op mijn afstandbediening zit en hij vanzelf aan het zappen is geslagen.
Hans Aarsman i.d.d.quote:Op maandag 9 mei 2011 16:35 schreef Gray het volgende:
[..]
Ik trek DWDD niet vanwege die narcistische presentator (uberhaupt kijk ik bijna geen tv, gewoon omdat het me niet biedt wat ik zoek), maar ben wel benieuwd naar die aflevering vanwege die fotograaf. Kun je me linken?
Ik vind de conclusie die je trekt een beetje kort door de bocht daar Bastard, is inderdaad een toevalligheid. Verder vraag ik me af of complotdenken dan zo "rechts" is?quote:Op maandag 9 mei 2011 16:24 schreef Bastard het volgende:
Ik zie hier DWDD en de Volkskrant vallen. Het is maar voor welke kerk je wil prediken denk ik dan hoor. Ze hebben ieder een bepaalde toon, en als jij daar prettig bij voelt, prima, lekker naar luisteren dat is dan helemaal jouw muziekkeuze blijkbaar.
Maar zo sneu om dan het andere orkest af te kraken omdat het niet overeen zou komen.. toch? Of ben ik te simpel? Ik hou van simpel
confirmation biasquote:Op vrijdag 6 mei 2011 13:34 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ja ze zoeken precies naar wat ze willen zien, en niets anders.
Gewoon geen TV hebben. Ik mis em eigenlijk alleen als het weer tijd voor F1 is, en dat ook steeds minder met de aftakeling van die sport.quote:Op maandag 9 mei 2011 16:35 schreef Gray het volgende:
[..]
Ik trek DWDD niet vanwege die narcistische presentator (uberhaupt kijk ik bijna geen tv, gewoon omdat het me niet biedt wat ik zoek), maar ben wel benieuwd naar die aflevering vanwege die fotograaf. Kun je me linken?
Ik heb wel een tv, 2 zelfs. Eentje is alleen niet aangesloten op de kabel, de ander gebruik ik nooit.quote:Op maandag 9 mei 2011 18:43 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Gewoon geen TV hebben. Ik mis em eigenlijk alleen als het weer tijd voor F1 is, en dat ook steeds minder met de aftakeling van die sport.
quote:Op maandag 9 mei 2011 17:10 schreef Hoppahoppa het volgende:
@ oompa. Het blijkt inderdaad beide.. Maar het is goed dat wij elkaar af en toe tegenspreken. Anders denkt men straks nog dat we cloons zijn van elkaar.
quote:Op maandag 9 mei 2011 17:13 schreef oompaloompa het volgende:
@ Hoppa. Het blijkt inderdaad beide.. Maar het is goed dat wij elkaar af en toe tegenspreken. Anders denkt men straks nog dat we cloons zijn van elkaar.
OMG Prrrrricelessquote:Op maandag 9 mei 2011 17:13 schreef oompaloompa het volgende:
shit..
Hoe verwijder ik mijn post
wooooopsie
eeuhm
tja
door de mand
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |