Ik vind hem er dus verre van realistisch uitzien. Die wolk lijkt wel een aparte achtergrond layer.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 21:54 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Jij denkt dus dat hij nep is? Dat zou goed kunnen. Met genoeg tijd kan je (zoals eerder aangegeven) er voor zorgen dat een foto er zou uit ziet dat hij echt is. Zoek maar eens op photoshop clone tool.
Lelijke dingetjes? 1-2-hupsakee weg er mee!
http://www.photoanswers.co.uk/upload/4299/images/CloneTool.jpg
Dat is dus dingetjes wegwerken, maar je kan met photoshop ook dingen toevoegen. En dat kan zo realistisch dat je het niet meer ziet.
Een aparte achtergrond layer? Heb je photoshopkennis en ervaring?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 21:59 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik vind hem er dus verre van realistisch uitzien. Die wolk lijkt wel een aparte achtergrond layer.
En ik weet wel wat er ongeveer allemaal mogelijk is. Kijk alleen maar eens wat men met groene schermen kan bereiken.
Maar goed, dat heeft verder niet zoveel met het onderwerp te maken.
Ik ook niet nee...quote:Op dinsdag 31 mei 2011 22:12 schreef Individual het volgende:
[..]
Wat is de conspiracy hierachter? Maw wat valt hier te zien dat je niet zou moeten zien?
Ik twijfel niet dat die toren idd zijn ingestort en grote wolk aan as en stof produceerden.
Ik twijfel. De lucht is blauw en de wolk is vol in de zon, die blijkbaar achter de fotograaf staat. Maar waarom is op die gebouwen dan nergens een zonnestraal te zien?quote:
Dat is geen wolk in de zon maar een enorme stofwolkquote:Op dinsdag 31 mei 2011 22:25 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik twijfel. De lucht is blauw en de wolk is vol in de zon, die blijkbaar achter de fotograaf staat. Maar waarom is op die gebouwen dan nergens een zonnestraal te zien?
Een (stof)wolk in de zon ja.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 22:25 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Dat is geen wolk in de zon maar een enorme stofwolk
maar als je aan de rechterkant net boven dat schuine dak kijkt lijkt het licht toch van achteren te komen?quote:
In dit geval maakt het wel degelijk uit. Als aangetoond kan worden dat een of meerdere foto's fake zijn, dan heb je namelijk reden om alles te wantrouwen.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 22:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Een aparte achtergrond layer? Heb je photoshopkennis en ervaring?
En als je weet wat er wel en niet mogelijk is weet je toch ook dat het niet uit maakt of het echt of nep is, want het kan er meestal toch wel ingeshopt worden.
Die man staat in de schaduw. Dan is het licht diffuus en is het logisch dat de kant van zijn lichaam die naar de straat gericht is meer licht vangt dan de kant die naar een donkere muur gericht is.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 23:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
Deze dan?
[ afbeelding ]
Volgens mij klopt de lichtval niet op de donkere man gezien de schaduw aan de zijkant van het rechtergebouw. De zon staat links. Bij de man komt de lichtbron van rechts.
Wat is daar mis mee? Je ziet de schaduw van dat hoge gebouw, met links en rechts daarvan de zon die op de stofwolk schijnt.quote:En dan de rook / stofwolk die ik links omlijnd heb. Klopt volgens mij ook van geen kanten.
Dat snap ik, maar dan heb je het over meer licht. In dit geval is het veeel meer licht als in, hij pakt zon.quote:Op woensdag 1 juni 2011 00:05 schreef Igen het volgende:
[..]
Die man staat in de schaduw. Dan is het licht diffuus en is het logisch dat de kant van zijn lichaam die naar de straat gericht is meer licht vangt dan de kant die naar een donkere muur gericht is.
Kijk eens naar de bovenste rode rechthoek. Zie je dat de rook daar een stukje gebouw overlapt (ff inzoomen met CTRL+). Volgens mij komt de rook niet tot daar. De rook zou zich een stuk verder naar achteren moeten bevinden.quote:Wat is daar mis mee? Je ziet de schaduw van dat hoge gebouw, met links en rechts daarvan de zon die op de stofwolk schijnt.
Nee, hij staat echt duidelijk in de schaduw hoor.quote:Op woensdag 1 juni 2011 00:08 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar dan heb je het over meer licht. In dit geval is het veeel meer licht als in, hij pakt zon.
Nee, de rook overlapt het gebouw niet maar zit er duidelijk achter / boven. De dakgoot van het gebouw heeft gewoon een wat onregelmatige (maar wel symmetrische) vorm.quote:[..]
Kijk eens naar de bovenste rode rechthoek. Zie je dat de rook daar een stukje gebouw overlapt (ff inzoemen met CTRL+. Volgens mij komt de rook niet tot daar. De rook zou zich een stuk verder naar achteren moeten bevinden.
Goed... dat zou kunnen. Het valt me iig op.quote:Op woensdag 1 juni 2011 00:10 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, hij staat echt duidelijk in de schaduw hoor.
Tja.. foto van het gebouw op zien te snorren dan maar?quote:Nee, de rook overlapt het gebouw niet maar zit er duidelijk achter / boven. De dakgoot van het gebouw heeft gewoon een wat onregelmatige (maar wel symmetrische) vorm.
Dat klopt wel ja. Vaak is het gebaseerd op een onderbuikgevoel dat ik heb bij bepaalde foto's. Ik zit er dan ook veelvuldig naast, maar toch ben ik er 100% van overtuigd dat alle beelden waar bijvoorbeeld een vliegtuig op te zien is, fake zijn.quote:Op donderdag 2 juni 2011 22:59 schreef TransMogrifier het volgende:
De enige keer dat ik duidelijk vervalste foto's ben tegengekomen in een dergelijke discussie, is van een foto die volgens complot gelovers aantoonde dat er gesmolten staal was. Maar toen het origineel van die foto boven water kwam, bleek dat juist de complot gelovers de foto hadden bewerkt.
Voor de rest geen overtuigend bewerkte foto's gezien. Wel een boel mensen die aan de hand van korrelige foto's en video's menen dat er dingen zijn gebeurd die niet normaal zijn.
Wat is hier raar aan dan?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 00:15 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat klopt wel ja. Vaak is het gebaseerd op een onderbuikgevoel dat ik heb bij bepaalde foto's. Ik zit er dan ook veelvuldig naast, maar toch ben ik er 100% van overtuigd dat alle beelden waar bijvoorbeeld een vliegtuig op te zien is, fake zijn.
Neem bijvoorbeeld deze video en let tijdens de explosie goed op de linkerzijde van het gebouw:
-knip-
Wat gebeurt hier?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Er is even een hap uit de linkerzijde van het gebouw. Later is die hap op miraculeuze wijze ineens weer verdwenen.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 00:26 schreef Omniej het volgende:
[..]
Wat is hier raar aan dan?
Het vliegtuig verdwijnt in het gebouw, vanzelfsprekend schiet de exploderende kerosine e.d. aan alle kanten het gebouw uit, dus naar voren, rechts (richting camera) en naar achteren. Die vuurbal en rook komt natuurlijk door de ramen naar buiten en die zaten niet aan de rand van het gebouw, dus die twee rookwolken achter en rechts van het vliegtuig krullen om het gebouw heen naar elkaar toe.
Of wat bedoel je eigenlijk?
Komt omdat die hoek niet meteen compleet weggeblazen wordt.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 00:30 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Er is even een hap uit de linkerzijde van het gebouw. Later is die hap op miraculeuze wijze ineens weer verdwenen.
Ah, ik zie nu pas wat je bedoelt.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 00:30 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Er is even een hap uit de linkerzijde van het gebouw. Later is die hap op miraculeuze wijze ineens weer verdwenen.
Tinypic doet het bij mij niet helaas dus ik heb geen idee wat voor afbeelding je post, maar in die laatste van mij hierboven zie ik rechts van het lijntje gewoon een grijze rookwolk en geen blauwe lucht. Het lijkt wel zo ja.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 00:48 schreef J0kkebr0k het volgende:
Dat dacht ik eerst ook, maar het is niet zo.
[ afbeelding ]
Je ziet toch duidelijk de blauwe lucht rechts van het lijntje.
Jammer dat ie het niet doet bij jou. Hier dan via imageupload.orgquote:Op vrijdag 3 juni 2011 01:02 schreef Omniej het volgende:
[..]
Tinypic doet het bij mij niet helaas dus ik heb geen idee wat voor afbeelding je post, maar in die laatste van mij hierboven zie ik rechts van het lijntje gewoon een grijze rookwolk en geen blauwe lucht. Het lijkt wel zo ja.
vrijdag 3 juni 2011 11:10quote:Op vrijdag 3 juni 2011 00:15 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat klopt wel ja. Vaak is het gebaseerd op een onderbuikgevoel dat ik heb bij bepaalde foto's. Ik zit er dan ook veelvuldig naast, maar toch ben ik er 100% van overtuigd dat alle beelden waar bijvoorbeeld een vliegtuig op te zien is, fake zijn.
Neem bijvoorbeeld deze video en let tijdens de explosie goed op de linkerzijde van het gebouw:
Wat gebeurt hier?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |