abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97560534
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 21:54 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Jij denkt dus dat hij nep is? Dat zou goed kunnen. Met genoeg tijd kan je (zoals eerder aangegeven) er voor zorgen dat een foto er zou uit ziet dat hij echt is. Zoek maar eens op photoshop clone tool.

Lelijke dingetjes? 1-2-hupsakee weg er mee!

http://www.photoanswers.co.uk/upload/4299/images/CloneTool.jpg

Dat is dus dingetjes wegwerken, maar je kan met photoshop ook dingen toevoegen. En dat kan zo realistisch dat je het niet meer ziet.
Ik vind hem er dus verre van realistisch uitzien. Die wolk lijkt wel een aparte achtergrond layer.

En ik weet wel wat er ongeveer allemaal mogelijk is. Kijk alleen maar eens wat men met groene schermen kan bereiken.

Maar goed, dat heeft verder niet zoveel met het onderwerp te maken. :)

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2011 22:03:46 ]
  dinsdag 31 mei 2011 @ 22:22:28 #52
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_97561954
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 21:59 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ik vind hem er dus verre van realistisch uitzien. Die wolk lijkt wel een aparte achtergrond layer.

En ik weet wel wat er ongeveer allemaal mogelijk is. Kijk alleen maar eens wat men met groene schermen kan bereiken.

Maar goed, dat heeft verder niet zoveel met het onderwerp te maken. :)
Een aparte achtergrond layer? Heb je photoshopkennis en ervaring?

En als je weet wat er wel en niet mogelijk is weet je toch ook dat het niet uit maakt of het echt of nep is, want het kan er meestal toch wel ingeshopt worden.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_97562065
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 22:12 schreef Individual het volgende:

[..]

Wat is de conspiracy hierachter? Maw wat valt hier te zien dat je niet zou moeten zien?

Ik twijfel niet dat die toren idd zijn ingestort en grote wolk aan as en stof produceerden.
Ik ook niet nee... :)

Dit gaat bizar klinken: ( :P ) Ik twijfel wel of er omstanders in de directe omgeving van de gebouwen waren, daar er aanwijzingen zijn dat 9/11 een corporate media hoax was en wij worden geacht te geloven dat er vliegtuigen in de torens zijn gevlogen. Ik vermoed dat veel van de beelden fake zijn en dat wij door o.a. de media psychologisch zijn verkracht aangaande deze gebeurtenis. Ik heb zelfs het vermoeden dat er geen slachtoffers zijn gevallen, maar dat men fictieve identiteiten heeft gecreëerd die als slachtoffer fungeren. Ga maar eens goed speuren...

Als je alleen al nagaat dat zo'n beetje alle beelden en foto's van het gebeuren gemaakt zijn door (semi)professionals of mensen met een aantoonbare link met de filmindustrie en/of reclame wereld, dan moeten er toch wel wat vraagtekens gaan rijzen. Dan nog het feit dat ze vaak net op het juiste moment in- of uitzoomen en daardoor een pulitzer in de wacht slepen, dan vind ik dat niet toevallig meer.

Maar goed, dit gaat heel diep en nu denk je vast dat ik compleet gestoord ben... als je dat al niet dacht :D
pi_97562117
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 21:45 schreef J0kkebr0k het volgende:
[ afbeelding ]

Echt of nep?
Ik twijfel. De lucht is blauw en de wolk is vol in de zon, die blijkbaar achter de fotograaf staat. Maar waarom is op die gebouwen dan nergens een zonnestraal te zien?

Maar het kan natuurlijk wel, als de zon ongeveer evenwijdig met de gevel van het gebouw links scheen en die kerk net in de schaduw van een wolkenkrabber links buiten beeld is.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2011 22:26:44 ]
  dinsdag 31 mei 2011 @ 22:25:56 #55
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_97562169
kleine kanttekening, tien jaar geleden was het niet zo normaal om altijd een camera bij je te hebben (op je telefoon), watd at betreft is het logisch dat er veel professionals fotos en videos hebben gemaakt omdat dat de mensen zijn die standaard een camera bij hadden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 22:25 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik twijfel. De lucht is blauw en de wolk is vol in de zon, die blijkbaar achter de fotograaf staat. Maar waarom is op die gebouwen dan nergens een zonnestraal te zien?
Dat is geen wolk in de zon maar een enorme stofwolk :)
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_97562261
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 22:25 schreef oompaloompa het volgende:
[..]

Dat is geen wolk in de zon maar een enorme stofwolk :)
Een (stof)wolk in de zon ja.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 22:29:04 #57
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_97562361
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 22:27 schreef Igen het volgende:

[..]

Een (stof)wolk in de zon ja.
maar als je aan de rechterkant net boven dat schuine dak kijkt lijkt het licht toch van achteren te komen?

Ongeveer boven de e van collapse tikkie meer naar rechts
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_97562387
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 22:22 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Een aparte achtergrond layer? Heb je photoshopkennis en ervaring?

En als je weet wat er wel en niet mogelijk is weet je toch ook dat het niet uit maakt of het echt of nep is, want het kan er meestal toch wel ingeshopt worden.
In dit geval maakt het wel degelijk uit. Als aangetoond kan worden dat een of meerdere foto's fake zijn, dan heb je namelijk reden om alles te wantrouwen.

Je hebt Photoshop skills, of je hebt ze niet. Ik heb ze niet, aangezien ik me daar nooit mee bezig heb gehouden. Als ik die laatste foto met die stofwolk bekijk, dan zie ik overduidelijk dat daar iets niet klopt. Ik vermoed dus dat die is gemaakt door iemand met weinig skills. Daarnaast praat je over een foto van 10 jaar geleden.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 23:11:59 #59
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_97564593
Het ging toch over fotografie? Onderscheid de amateurfotograaf van de pro. ;)

Over de rest praten lijkt het me een oeverloze discussie. ;)
reset
pi_97566558
Deze dan?

Volgens mij klopt de lichtval niet op de donkere man gezien de schaduw aan de zijkant van het rechtergebouw. De zon staat links. Bij de man komt de lichtbron van rechts.

En dan de rook / stofwolk die ik links omlijnd heb. Klopt volgens mij ook van geen kanten. Aan de top overlapt de rook het gebouw, terwijl het volgens mij nog niet tot daar is gekomen.

Pedestrians flee the area of the World Trade Center as the center's south tower crashes following a terrorist attack on the New York landmark Tuesday, Sept. 11, 2001. (AP Photo/Amy Sancetta)

En toevallig stond er wat eerder op de dag ook nog een fotograaf die in die straat dit plaatje schoot:

Smoke, flames and debris erupts from one of the World Trade Center towers as a plane strikes it Tuesday, Sept. 11, 2001. The first tower was already burning following a terror attack minutes earlier. Terrorists crashed planes into the two buildings and collapsed both towers. (AP Photo/Chao Soi Cheong)

Als je goed zoekt kom je nog veel meer foto's en video's uit die zelfde straat tegen.Allemaal van pro's.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2011 00:05:34 ]
pi_97566975
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 23:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
Deze dan?

[ afbeelding ]
Volgens mij klopt de lichtval niet op de donkere man gezien de schaduw aan de zijkant van het rechtergebouw. De zon staat links. Bij de man komt de lichtbron van rechts.
Die man staat in de schaduw. Dan is het licht diffuus en is het logisch dat de kant van zijn lichaam die naar de straat gericht is meer licht vangt dan de kant die naar een donkere muur gericht is.

quote:
En dan de rook / stofwolk die ik links omlijnd heb. Klopt volgens mij ook van geen kanten.
Wat is daar mis mee? Je ziet de schaduw van dat hoge gebouw, met links en rechts daarvan de zon die op de stofwolk schijnt.
pi_97567127
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 00:05 schreef Igen het volgende:

[..]

Die man staat in de schaduw. Dan is het licht diffuus en is het logisch dat de kant van zijn lichaam die naar de straat gericht is meer licht vangt dan de kant die naar een donkere muur gericht is.
Dat snap ik, maar dan heb je het over meer licht. In dit geval is het veeel meer licht als in, hij pakt zon.

quote:
Wat is daar mis mee? Je ziet de schaduw van dat hoge gebouw, met links en rechts daarvan de zon die op de stofwolk schijnt.
Kijk eens naar de bovenste rode rechthoek. Zie je dat de rook daar een stukje gebouw overlapt (ff inzoomen met CTRL+). Volgens mij komt de rook niet tot daar. De rook zou zich een stuk verder naar achteren moeten bevinden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2011 00:09:51 ]
pi_97567201
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 00:08 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar dan heb je het over meer licht. In dit geval is het veeel meer licht als in, hij pakt zon.
Nee, hij staat echt duidelijk in de schaduw hoor.

quote:
[..]

Kijk eens naar de bovenste rode rechthoek. Zie je dat de rook daar een stukje gebouw overlapt (ff inzoemen met CTRL+. Volgens mij komt de rook niet tot daar. De rook zou zich een stuk verder naar achteren moeten bevinden.
Nee, de rook overlapt het gebouw niet maar zit er duidelijk achter / boven. De dakgoot van het gebouw heeft gewoon een wat onregelmatige (maar wel symmetrische) vorm.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2011 00:10:59 ]
pi_97567394
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 00:10 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, hij staat echt duidelijk in de schaduw hoor.
Goed... dat zou kunnen. Het valt me iig op.

quote:
Nee, de rook overlapt het gebouw niet maar zit er duidelijk achter / boven. De dakgoot van het gebouw heeft gewoon een wat onregelmatige (maar wel symmetrische) vorm.
Tja.. foto van het gebouw op zien te snorren dan maar?

Sorry: Je had gelijk qua die dakgoot. Goed gezien. _O_

http://maps.google.nl/map(...)p=12,143.25,,0,-68.3

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2011 00:19:54 ]
pi_97641872
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 22:59 schreef TransMogrifier het volgende:
De enige keer dat ik duidelijk vervalste foto's ben tegengekomen in een dergelijke discussie, is van een foto die volgens complot gelovers aantoonde dat er gesmolten staal was. Maar toen het origineel van die foto boven water kwam, bleek dat juist de complot gelovers de foto hadden bewerkt.

Voor de rest geen overtuigend bewerkte foto's gezien. Wel een boel mensen die aan de hand van korrelige foto's en video's menen dat er dingen zijn gebeurd die niet normaal zijn.
Dat klopt wel ja. Vaak is het gebaseerd op een onderbuikgevoel dat ik heb bij bepaalde foto's. Ik zit er dan ook veelvuldig naast, maar toch ben ik er 100% van overtuigd dat alle beelden waar bijvoorbeeld een vliegtuig op te zien is, fake zijn.

Neem bijvoorbeeld deze video en let tijdens de explosie goed op de linkerzijde van het gebouw:

Wat gebeurt hier?

pi_97642442
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 00:15 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dat klopt wel ja. Vaak is het gebaseerd op een onderbuikgevoel dat ik heb bij bepaalde foto's. Ik zit er dan ook veelvuldig naast, maar toch ben ik er 100% van overtuigd dat alle beelden waar bijvoorbeeld een vliegtuig op te zien is, fake zijn.

Neem bijvoorbeeld deze video en let tijdens de explosie goed op de linkerzijde van het gebouw:

-knip-

Wat gebeurt hier?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat is hier raar aan dan?

Het vliegtuig verdwijnt in het gebouw, vanzelfsprekend schiet de exploderende kerosine e.d. aan alle kanten het gebouw uit, dus naar voren, rechts (richting camera) en naar achteren. Die vuurbal en rook komt natuurlijk door de ramen naar buiten en die zaten niet aan de rand van het gebouw, dus die twee rookwolken achter en rechts van het vliegtuig krullen om het gebouw heen naar elkaar toe.

Of wat bedoel je eigenlijk? :?
pi_97642639
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 00:26 schreef Omniej het volgende:

[..]

Wat is hier raar aan dan?

Het vliegtuig verdwijnt in het gebouw, vanzelfsprekend schiet de exploderende kerosine e.d. aan alle kanten het gebouw uit, dus naar voren, rechts (richting camera) en naar achteren. Die vuurbal en rook komt natuurlijk door de ramen naar buiten en die zaten niet aan de rand van het gebouw, dus die twee rookwolken achter en rechts van het vliegtuig krullen om het gebouw heen naar elkaar toe.

Of wat bedoel je eigenlijk? :?
Er is even een hap uit de linkerzijde van het gebouw. Later is die hap op miraculeuze wijze ineens weer verdwenen.
pi_97643001
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 00:30 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Er is even een hap uit de linkerzijde van het gebouw. Later is die hap op miraculeuze wijze ineens weer verdwenen.
Komt omdat die hoek niet meteen compleet weggeblazen wordt. :)
pi_97643141
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 00:30 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ah, ik zie nu pas wat je bedoelt. :) Het lijkt nu je het zegt inderdaad alsof er een hap uit het gebouw is en later in de video niet meer, maar als je even een lijntje trekt zie je dat het optisch bedrog is.

Kijk maar, hier is zogenaamd dat gat te zien:

Hier lijkt het gat in het gebouw weer aangegroeid te zijn:

Maar als ik in die 'aangegroeide' foto nou een lijn langs de contouren van het gebouw trek:

En diezelfde lijn over de eerste still heen leg...:

...dan zie je dat het gebouw gewoon precies achter de rookpluim verscholen zit.
  Moderator vrijdag 3 juni 2011 @ 00:48:04 #70
236264 crew  capricia
pi_97643434
Gaaf topic, btw!
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_97643467
Dat dacht ik eerst ook, maar het is niet zo.

Je ziet toch duidelijk de blauwe lucht rechts van het lijntje.
pi_97644001
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 00:48 schreef J0kkebr0k het volgende:
Dat dacht ik eerst ook, maar het is niet zo.

[ afbeelding ]

Je ziet toch duidelijk de blauwe lucht rechts van het lijntje.
Tinypic doet het bij mij niet helaas dus ik heb geen idee wat voor afbeelding je post, maar in die laatste van mij hierboven zie ik rechts van het lijntje gewoon een grijze rookwolk en geen blauwe lucht. Het lijkt wel zo ja. :)
pi_97644143
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 01:02 schreef Omniej het volgende:

[..]

Tinypic doet het bij mij niet helaas dus ik heb geen idee wat voor afbeelding je post, maar in die laatste van mij hierboven zie ik rechts van het lijntje gewoon een grijze rookwolk en geen blauwe lucht. Het lijkt wel zo ja. :)
Jammer dat ie het niet doet bij jou. Hier dan via imageupload.org
pi_97644209
Oh, nu doet die van imageupload het niet maar die van Tinypic ineens wel weer. :')

Anyway, het deel rechts van het lijntje zie ik dus gewoon als rook, maar dit is een discussie waar we niet uit gaan komen natuurlijk. Je ziet erin wat je erin wilt zien, denk ik maar. :)
  vrijdag 3 juni 2011 @ 11:11:26 #75
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_97651045
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 00:15 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Wat gebeurt hier?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
vrijdag 3 juni 2011 11:10

Waarom post je op 2 plaatsen hetzelfde?

En waarom vraag je experts om hulp om daarna hun expert-opinion toch naast je neer te leggen?

[ Bericht 2% gewijzigd door oompaloompa op 03-06-2011 11:16:42 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')