Dat klopt. Je moet die teller dan ook enkel zien als een indicatie van de aanbodzijde van de woningmarkt. Je kunt wel stellen dat bij een fundateller van 120.000 het aanbod kleiner is dan bij een teller van 350.000quote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:00 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Als ik het goed heb zijn het er 4,1 miljoen.
Daarbuiten is de fundateller niet al te betrouwbaar, want zelfs een garagebox wordt meegeteld.
Ook het tempo van de stijging geeft een redelijke indicatie van de huidige woningmarkt.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat klopt. Je moet die teller dan ook enkel zien als een indicatie van de aanbodzijde van de woningmarkt. Je kunt wel stellen dat bij een fundateller van 120.000 het aanbod kleiner is dan bij een teller van 350.000
Ja, dat klopt. Al zou de vraagzijde ook meegenomen moeten worden. Die kun je vinden op wegwijs.nl Daar wordt het aantal beschikbare woningen afgezet tegenover het aantal verkochte woningen op maandbasis. Dat is nog een betere indicator, immers, een voorraad van 250.000 woningen is nog niet zo'n ramp als er maandelijks 25.000 'over de toonbank' gaan. Als er echter maar 2.500 verkocht worden is het wel een groot probleem!quote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:42 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ook het tempo van de stijging geeft een redelijke indicatie van de huidige woningmarkt.
Helemaal vergelijkbaar is het niet maar de woningmarkt begint steeds meer op de kantorenmarkt te lijken.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Al zou de vraagzijde ook meegenomen moeten worden. Die kun je vinden op wegwijs.nl Daar wordt het aantal beschikbare woningen afgezet tegenover het aantal verkochte woningen op maandbasis. Dat is nog een betere indicator, immers, een voorraad van 250.000 woningen is nog niet zo'n ramp als er maandelijks 25.000 'over de toonbank' gaan. Als er echter maar 2.500 verkocht worden is het wel een groot probleem!
En het komt niet meer goed ookquote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:49 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Helemaal vergelijkbaar is het niet maar de woningmarkt begint steeds meer op de kantorenmarkt te lijken.
Veel leegstand, weinig belangstelling. Alleen de goede locaties voor goede prijs lopen nog, de rest zit op slot.
BVZ gaat nu beweren dat er gewoon 230.000 garageboxen te koop worden aangebodenquote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat klopt. Je moet die teller dan ook enkel zien als een indicatie van de aanbodzijde van de woningmarkt. Je kunt wel stellen dat bij een fundateller van 120.000 het aanbod kleiner is dan bij een teller van 350.000
Graag een quote waarin ik dat gezegd heb. Zo niet...quote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:03 schreef xenobinol het volgende:
[..]
BVZ gaat nu beweren dat er gewoon 230.000 garageboxen te koop worden aangeboden
Dat is inderdaad ook een zorgelijke ontwikkeling, verpaupering ligt dan op de loer.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
de grote winkelcentra net buiten de stad, zoals Overvecht, dat staat voor meer dan de helft leeg,
Maar ik vind het wel bij jouw soort logica passenquote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:04 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Graag een quote waarin ik dat gezegd heb. Zo niet...
Ach weinig mensen die je nog serieus nemen terwijl je soms best goede argumenten hebt.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:03 schreef xenobinol het volgende:
[..]
BVZ gaat nu beweren dat er gewoon 230.000 garageboxen te koop worden aangeboden
Kleine pandjes die leegkomen worden meestal nog wel even opgeknapt..... houtwerk repareren en verven, gevel reinigen etc.... dan komt er meestal nog wel na verloop van tijd een liefhebber langs die het pandje met een dikke discount gaat huren. Maar de wat grotere complexen blijven leegstaan en verpauperen compleet.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:05 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat is inderdaad ook een zorgelijke ontwikkeling, verpaupering ligt dan op de loer.
Dat is een hele geruststelling. Ik schrok al. Maar aangezien jij dat vindt print ik het even uit, en leg ik het waar het hoort. Op de oud papier stapel.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:05 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Maar ik vind het wel bij jouw soort logica passen
Kun jij niet ergens een reclamespot vervullen als spaarlamp o.i.d?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:06 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ach weinig mensen die je nog serieus nemen terwijl je soms best goede argumenten hebt.
Prima, PM me maar om het rond te maken.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:08 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..] Kun jij niet ergens een reclamespot vervullen als spaarlamp o.i.d?
LOL, dus dat moet ik ook nog voor je regelen? Til je reet eens op van het nep-pluche en ga wat doen.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:10 schreef Piet_Piraat het volgende:
Prima, PM me maar om het rond te maken.
Ben harstikke druk geweest met mijn schaapjes vandaag.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
LOL, dus dat moet ik ook nog voor je regelen? Til je reet eens op van het nep-pluche en ga wat doen.
Zeepbelblazers gaan mij nooit serieus nemen, dat is veel te confronterend en zorgt voor een onaangenaam spanningsveldquote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:06 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ach weinig mensen die je nog serieus nemen terwijl je soms best goede argumenten hebt.
Je neemt in ieder geval nog de moeite om het op papier te stellenquote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat is een hele geruststelling. Ik schrok al. Maar aangezien jij dat vindt print ik het even uit, en leg ik het waar het hoort. Op de oud papier stapel.
Omdat mensen in een betaalbaar koophuis zitten zijn het gelijk zeepbelblazers?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:16 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Zeepbelblazers gaan mij nooit serieus nemen, dat is veel te confronterend en zorgt voor een onaangenaam spanningsveld
Niet hetzelfde, er zijn gewoon teveel kantoor m2's, er zijn te weinig kantoorbedrijven die m2's nodig hebben, vooral omdat meer mensen thuis werken.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:49 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Helemaal vergelijkbaar is het niet maar de woningmarkt begint steeds meer op de kantorenmarkt te lijken.
Veel leegstand, weinig belangstelling. Alleen de goede locaties voor goede prijs lopen nog, de rest zit op slot.
dus kantoren ombouwen tot woningen en leegstaande winkelcentra slopen en huurwoningen bouwenquote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:28 schreef inXs het volgende:
[..]
Niet hetzelfde, er zijn gewoon teveel kantoor m2's, er zijn te weinig kantoorbedrijven die m2's nodig hebben, vooral omdat meer mensen thuis werken.
Voor woningen is nog vraag zat, alleen zijn ze te duur.
Kantoren ombouwen dan, ow wacht dat kan niet vanwege bestemmingsplan. ( Veel goedkopere grond.)quote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:28 schreef inXs het volgende:
[..]
Niet hetzelfde, er zijn gewoon teveel kantoor m2's, er zijn te weinig kantoorbedrijven die m2's nodig hebben, vooral omdat meer mensen thuis werken.
Voor woningen is nog vraag zat, alleen zijn ze te duur.
Ja man. En de eisen van het bouwbesluit laten we maar achterwege zeker?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:32 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Kantoren ombouwen dan, ow wacht dat kan niet vanwege bestemmingsplan. ( Veel goedkopere grond.)
Ze noemen het antikraak en dan kan het ineens wel.?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja man. En de eisen van het bouwbesluit laten we maar achterwege zeker?
Alsof een kantoorpand d.m.v. een paar tussenwandjes kan worden omgevormd naar woningen...
Ja. Er zijn ook campings. Hoeft je behuizing ook aan andere voorwaarden te voldoen.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:51 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ze noemen het antikraak en dan kan het ineens wel.?
o ze doen het hier aan de lopende band, levert flink geld opquote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:32 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Kantoren ombouwen dan, ow wacht dat kan niet vanwege bestemmingsplan. ( Veel goedkopere grond.)
Dat is geen ombouwen....quote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
o ze doen het hier aan de lopende band, levert flink geld op
Zelfs de gemeentewerf gaat eraan, die wordt verplaatst naar een stuk weiland, en op de gemeentewerf komen 450 appartementen, en een stel vrijstaanden, alles voor de poen
Er is ook al gepraat over de hockeyvelden en dat is een verdikkes mooie grote lap grond, die is wel 200 miljoen waard
En het gemeentekantoor is gesloopt en zijn appartementen gekomen
Dat komt vaak door het optimum zoeken dan is slopen beter en zo bouwen dat iedere meter wordt benut zowel in de grond als in de hoogte en breedtequote:Op zaterdag 7 mei 2011 21:08 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat is geen ombouwen....
Dat is slopen en opnieuw optrekken...![]()
Nee, met anti-kraak kan het dus ook niet. Altans deels, alleen de eerste 3 lagen van een kantoorpand mogen anti-kraak bewoond worden. Alles wat daarboven zit en wordt verhuurd als anti-kraak is volgens brandweer regulatie illegaal.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:51 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ze noemen het antikraak en dan kan het ineens wel.?
Nu de wethouders en de gemeenteraad nog meekrijgenquote:Op zaterdag 7 mei 2011 21:19 schreef LXIV het volgende:
Toch vallen veel kantoren ook wel om te bouwen natuurlijk. Ik vraag me alleen af of dat economisch rendabel is, aangezien de indeling toch heel anders is.
Dat bestemmingsplan is natuurlijk met een pennenstreek te wijzigen. Nood breekt wet. Als ik burgemeester was van een gemeente met een overschot aan kantoren (verpaupering) en een tekort aan betaalbare starterswoningen dan wist ik het wel.
In hoofddorp hebben ze een paar jaar terug 2 kantoorpanden omgebouwd naar appartementen, Jammer dat er zoveel erfpacht op zit...quote:Op zaterdag 7 mei 2011 21:34 schreef inXs het volgende:
[..]
Nu de wethouders en de gemeenteraad nog meekrijgenBestemmingsplan wijzigen kan zo een jaar in beslag nemen. Dan hebben we het nog niet over inspraak termijnen, voorlopig bestemmingsplan, definitief bestemmingsplan en planschade.
Het kan ook heel goed, maar stellen dat het '1 druk op de knop is', is helaas niet realiteit. Ik ben overigens sterk voor het verbouwen van kantoorpanden, jammer dat de meeste alleen erg 'steriel' zijn, ik ben altijd wel gecharmeerd van de amerikaanse lofts, met van die mooie liften.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 23:15 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
In hoofddorp hebben ze een paar jaar terug 2 kantoorpanden omgebouwd naar appartementen, Jammer dat er zoveel erfpacht op zit...
Mooi topicquote:Op zondag 8 mei 2011 00:27 schreef WammesWaggel het volgende:
luie makelaars of sukkels van eigenaars?
Tja, makelaars..... Daar heb ik ook weinig goede woorden voor over.. Ps. wat doe jij nog op zo laat?quote:
Klopt, er zijn zogenaamde huizen in het systeem met de status "vertrouwelijk". Deze staan wel in het systeem, maar worden niet openbaar gepubliceerd.:)quote:Op maandag 9 mei 2011 17:15 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Er staan er wel meer niet op, zo staan er in de straat achter ons ook twee of drie te koop die ik niet terug kan vinden op funda. Jammer, want het zijn mooie huisjes.
Gedeeltelijk, er staat tegenwoordig zogenaamd extern aanbod op, zijn er volgens mij 30.000 deze komen bij zoekresultaten ook altijd achteraan.quote:Op maandag 9 mei 2011 17:48 schreef antfukker het volgende:
Zijn toch ook huizen die niet via een (NVM-) makelaar verkocht worden. Die staan ook niet op funda
jaap.nl is volgens mij daarom vollediger.quote:Op maandag 9 mei 2011 17:48 schreef antfukker het volgende:
Zijn toch ook huizen die niet via een (NVM-) makelaar verkocht worden. Die staan ook niet op funda
Dan ga je toch naar Spanje als de locatie niet uitmaakt?quote:Op maandag 9 mei 2011 22:56 schreef Jane het volgende:
En dan zit je naar 'Droomhuis gezocht' te kijken en dan zie je de prachtigste villa's in Spanje voorbij komen voor een luttele 150.000 euro. Groot genoeg voor 2 gezinnen. Mét een stuk land.
Voor dat bedrag krijg je bij mij in de buurt alleen een verlepte 2-kamerflat.
Er is alleen geen werk daar in de buurt. Als je daar wil wonen moet je toch wel wat eigen vermogen hebben.quote:Op maandag 9 mei 2011 22:56 schreef Jane het volgende:
En dan zit je naar 'Droomhuis gezocht' te kijken en dan zie je de prachtigste villa's in Spanje voorbij komen voor een luttele 150.000 euro. Groot genoeg voor 2 gezinnen. Mét een stuk land.
Voor dat bedrag krijg je bij mij in de buurt alleen een verlepte 2-kamerflat.
Idd. Dat is het enige wat het tegenhoudt. Wat mij betreft dan. Dat ligt natuurlijk voor iedereen anders.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:02 schreef LXIV het volgende:
Maar als je er nog bij moet werken is het toch anders.
En in de gebieden waar wel werk is zijn de huizen ook weer niet zo goedkoop!quote:Op maandag 9 mei 2011 23:06 schreef Jane het volgende:
[..]
Idd. Dat is het enige wat het tegenhoudt. Wat mij betreft dan. Dat ligt natuurlijk voor iedereen anders.
Maar goed, ik moest het ook alleen maar kwijt omdat ik net dat programma zat te kijken en daarna door dit topic weer even herinnert werd aan hoe anders de situatie hier is.Maar ik weet ook wel dat het er niet bepaald rooskleurig voorstaat met Spanje.
En dan waren die huizen die ik net zag ook nog héél groot. 5+ kamers enzo.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:02 schreef LXIV het volgende:
Maar stel je hebt 2 ton (overwaarde ofzo), dan kun je daar wel heel comfortabel leven. Je koopt dat huis gewoon. Je hoeft er maar kort te stoken, je kunt zelf wat voor je eten zorgen, veel kleding heb je niet nodig. Dan kom je met een laag inkomen (paar honderd euro) al een heel eind. Daaorm zijn het ook vooral ouderen (55+, VUTters e.d.) die daar gaan wonen.
Kunnen ze kiezen tussen een villa in Spanje met goed weer en een ruime bestedingsruimte of in een krappe tussenwoning in de Nederlandse koude zonder dat ze veel geld overhouden. Logische keuze. Maar als je er nog bij moet werken is het toch anders.
Toevallig stond het hier ook aan, heb het gezien. Ik vond dat er zeer veel land bij zat, soms zelfs 45.000 m2.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:08 schreef Jane het volgende:
[..]
En dan waren die huizen die ik net zag ook nog héél groot. 5+ kamers enzo.
Een strohalm voor wanhopige verkopers?quote:
80 Hectare kopen, 60 weer verpatsen en houd ik 20 over.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:13 schreef tjoptjop het volgende:
Zoveel land is alleen leuk als je het kunt verpachten oid. Wat moet je er meeDaarnaast zitten die 'koopjes' vaak echt in de middle of nowhere
lol, Xeno weet vast wel welk huis dat ene huis dat vandaag te koop is gegaan!quote:
Maar ik zeg het lekker nietquote:Op donderdag 12 mei 2011 09:47 schreef Whuzz het volgende:
[..]
lol, Xeno weet vast wel welk huis dat ene huis dat vandaag te koop is gegaan!
Aangezien hij 24/7 op funda kijkt...
Blauwequote:Op donderdag 12 mei 2011 09:49 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Maar ik zeg het lekker niet
Trouwens... goed om te zien dat je blauwe verlichting werkt![]()
Uit het vorige huizenmarkt topic, door je afwezigheid was ik heel bezorgt over je welzijnquote:Op donderdag 12 mei 2011 09:54 schreef Whuzz het volgende:
Blauwe
Ik had vanochtend wel blauwe verlichting achter me aan
Maar ze moesten de gast vóór mij hebben die even daarvoor over de vluchtstrook de "file" inhaalde
Ik had al zo'n vermoeden dat het over de verlichting ging ja, maar ik heb geen idee hoe je op "blauw" komtquote:Op donderdag 12 mei 2011 10:11 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Uit het vorige huizenmarkt topic, door je afwezigheid was ik heel bezorgt over je welzijn![]()
Huizenmarkt#135: Waar de verwachte crash uitblijft.
En daarna werd Scorpie zo chagrijnig dat ik vermoed dat hij geen blauwe verlichting heeft in zijn huis
Of rode lampjes als je een hypotheekschuld hebt af te betalen.quote:Op donderdag 12 mei 2011 10:18 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ik had al zo'n vermoeden dat het over de verlichting ging ja, maar ik heb geen idee hoe je op "blauw" komt
De RGB strips kunnen als je dat zou willen wel blauw licht weergeven natuurlijk. Misschien leuk voor in de zomer als het warm is ofzo. Of als je huurders op bezoek hebt die richting zelfmoord neigen na de jaarlijke verhoging van hun maandelijks boetetarief
De OZB gaat natuurlijk nooit omhoog...quote:Op donderdag 12 mei 2011 10:18 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ik had al zo'n vermoeden dat het over de verlichting ging ja, maar ik heb geen idee hoe je op "blauw" komt
De RGB strips kunnen als je dat zou willen wel blauw licht weergeven natuurlijk. Misschien leuk voor in de zomer als het warm is ofzo. Of als je huurders op bezoek hebt die richting zelfmoord neigen na de jaarlijke verhoging van hun maandelijks boetetarief
Die zou moeten dalen gezien de trend van de huizenprijzen.quote:Op donderdag 12 mei 2011 21:13 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
De OZB gaat natuurlijk nooit omhoog...
Ja hoor. En die daalt ook wel eens.quote:Op donderdag 12 mei 2011 21:13 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
237.347 huizen te koopquote:
Mijn OZB daalde een maand nadat ik mijn huis kocht. In de 15 jaar dat ik huurde heb ik nog NOOIT een daling van mijn woonlasten meegemaakt.quote:Op donderdag 12 mei 2011 21:13 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
De HRA gaat de komende jaren sneuvelen, de Grieken hebben dat geld immers harder nodigquote:Op vrijdag 13 mei 2011 08:05 schreef Whuzz het volgende:
Mijn OZB daalde een maand nadat ik mijn huis kocht. In de 15 jaar dat ik huurde heb ik nog NOOIT een daling van mijn woonlasten meegemaakt.
En daarnaast weet jij net zo goed als ik dat deen eventuele stijging van de OZB in het niet valt bij de jaarlijkse gegarandeerde huurstijgingen.
Ik denk eerder dat we alle scheefhuurders deporteren naar siberie en hun huizen aan gepensioneerde grieken doneren om zo de kosten van al die 45-plusser-grieken te drukkenquote:Op vrijdag 13 mei 2011 08:18 schreef xenobinol het volgende:
[..]
De HRA gaat de komende jaren sneuvelen, de Grieken hebben dat geld immers harder nodig
Nee het huurwaardefofait zal flink oplopen, dat is de eenvoudigste manier om die Griekse miljarden los te peuterenquote:Op vrijdag 13 mei 2011 08:18 schreef xenobinol het volgende:
[..]
De HRA gaat de komende jaren sneuvelen, de Grieken hebben dat geld immers harder nodig
Hey, heb je je stokpaardje weer gevonden op zolder?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 08:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nee het huurwaardefofait zal flink oplopen, dat is de eenvoudigste manier om die Griekse miljarden los te peuteren
Ik vind het anders een briljant plan, die bankslaven kunnen geen kant op en kunnen dus prima gedwongen worden voor de banken in Griekenland te betalen. Stel je voor dat de banken hun verlies moeten nemen.... the horrorquote:Op vrijdag 13 mei 2011 09:18 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Hey, heb je je stokpaardje weer gevonden op zolder?![]()
Nah, laat de corpsters maar eens belasting betalen. Kunnen ze makkelijk betalen als ze al die scheefhuurder marktconforme huren laten betalen. Het heet niet voor niks huurwaardeforfait. Ik zeg: fiscale bijtelling voor degenen die te goedkoop huren agv van al die zwaar gesubsidieerde stichtingskosten....quote:Op vrijdag 13 mei 2011 09:36 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik vind het anders een briljant plan, die bankslaven kunnen geen kant op en kunnen dus prima gedwongen worden voor de banken in Griekenland te betalen. Stel je voor dat de banken hun verlies moeten nemen.... the horror
Juist en de woonlasten, rente / huur, fiscaal aftrekbaar maken.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 09:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Nah, laat de corpsters maar eens belasting betalen. Kunnen ze makkelijk betalen als ze al die scheefhuurder marktconforme huren laten betalen. Het heet niet voor niks huurwaardeforfait. Ik zeg: fiscale bijtelling voor degenen die te goedkoop huren agv van al die zwaar gesubsidieerde stichtingskosten....
237.457 huizen te koopquote:Op vrijdag 13 mei 2011 08:20 schreef xenobinol het volgende:
237.458 huizen te koop
Still going strong
Volgens mij moeten de corpsters en banksters dan eerst maar eens een marktconforme rente gaan betalen. Nu word het geld gratis uitgereikt door de centrale banken. Alles om de banksters aan woekerwinsten te helpen.... zodra er betaald moet worden omdat ze wederom falen kloppen ze weer bij xeno aanquote:Op vrijdag 13 mei 2011 09:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Nah, laat de corpsters maar eens belasting betalen. Kunnen ze makkelijk betalen als ze al die scheefhuurder marktconforme huren laten betalen. Het heet niet voor niks huurwaardeforfait. Ik zeg: fiscale bijtelling voor degenen die te goedkoop huren agv van al die zwaar gesubsidieerde stichtingskosten....
zo dan is die ex-corporatieflat met betonrot, blokverwarming en 140 euro servicekosten toch verkocht voor 125.000 euro, dankzij de garantstelling van de overheid.quote:
1.5% ten opzichte van duitslandquote:Op vrijdag 13 mei 2011 11:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zo dan is die ex-corporatieflat met betonrot, blokverwarming en 140 euro servicekosten toch verkocht voor 125.000 euro, dankzij de garantstelling van de overheid.
Daar zal die corporatie dankbaar voor zijn, nu is het te hopen dat het bankkartel deze garantie kan gebruiken om hem een hypotheek aan te smeren met 1 % boven de normen in het buitenland
Dat zou wel erg snel zijn, maar deze maand zeker, de opgaande lijn is ook veel steiler dan vorig jaar.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 14:42 schreef WammesWaggel het volgende:
Volgend weekend gaan we in met zeker 240k?
Dit is precies wat projectontwikkelaars nu proberen: geef geen korting, maar geef een "uitgestelde betaling". Uiteraard zijn dit de laatste uitwassen van totaal uit de hand gelopen prijzen, en de laatste wanhopige pogingen om de prijzen nog hoog te houden.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 06:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Als ik nu iets wilde verkopen, dan zou ik adverteren met het achterlaten van een deel renteloze financiering in het huis.
En accoord gaan met betaling van de laatste 25.000 euro over tien jaar, uiteraard via de notaris, want daar zit het probleem
Iedereen wil zijn woning nog kwijt voordat deze aan groot onderhoud toe is, als ik zie in welke slechte staat sommige woningen zijn en wat men er voor durft te vragenquote:
De laatste loodjes wegen het zwaarst... daarna komt de boel in vrije val, als je wilt kopen zou ik het gewoon uitstellen om de markt verder onder druk te zetten. Al dat gelul over 'nu woongenot, later de zorgen over afbetalen' is afkomstig van mensen die deelgenomen hebben aan het grootste pyramidespel van de lage landen. Laat je niet van de weg lokken!quote:Op zaterdag 14 mei 2011 09:48 schreef RemcoDelft het volgende:
Dit is precies wat projectontwikkelaars nu proberen: geef geen korting, maar geef een "uitgestelde betaling". Uiteraard zijn dit de laatste uitwassen van totaal uit de hand gelopen prijzen, en de laatste wanhopige pogingen om de prijzen nog hoog te houden.
Stel je hetzelfde eens voor bij een TV: "Ja, ik weet dat-ie belachelijk duur is, maar als je nu 500 euro geeft en over 10 jaar de rest ben je nu goedkoop uit"...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |