abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 mei 2011 @ 19:37:05 #101
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_96481201
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 19:00 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Als ik het goed heb zijn het er 4,1 miljoen.

Daarbuiten is de fundateller niet al te betrouwbaar, want zelfs een garagebox wordt meegeteld.
Dat klopt. Je moet die teller dan ook enkel zien als een indicatie van de aanbodzijde van de woningmarkt. Je kunt wel stellen dat bij een fundateller van 120.000 het aanbod kleiner is dan bij een teller van 350.000
The End Times are wild
pi_96481365
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 19:37 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat klopt. Je moet die teller dan ook enkel zien als een indicatie van de aanbodzijde van de woningmarkt. Je kunt wel stellen dat bij een fundateller van 120.000 het aanbod kleiner is dan bij een teller van 350.000
Ook het tempo van de stijging geeft een redelijke indicatie van de huidige woningmarkt.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 19:45:02 #103
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_96481446
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 19:42 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ook het tempo van de stijging geeft een redelijke indicatie van de huidige woningmarkt.
Ja, dat klopt. Al zou de vraagzijde ook meegenomen moeten worden. Die kun je vinden op wegwijs.nl Daar wordt het aantal beschikbare woningen afgezet tegenover het aantal verkochte woningen op maandbasis. Dat is nog een betere indicator, immers, een voorraad van 250.000 woningen is nog niet zo'n ramp als er maandelijks 25.000 'over de toonbank' gaan. Als er echter maar 2.500 verkocht worden is het wel een groot probleem!
The End Times are wild
pi_96481588
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 19:45 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja, dat klopt. Al zou de vraagzijde ook meegenomen moeten worden. Die kun je vinden op wegwijs.nl Daar wordt het aantal beschikbare woningen afgezet tegenover het aantal verkochte woningen op maandbasis. Dat is nog een betere indicator, immers, een voorraad van 250.000 woningen is nog niet zo'n ramp als er maandelijks 25.000 'over de toonbank' gaan. Als er echter maar 2.500 verkocht worden is het wel een groot probleem!
Helemaal vergelijkbaar is het niet maar de woningmarkt begint steeds meer op de kantorenmarkt te lijken.
Veel leegstand, weinig belangstelling. Alleen de goede locaties voor goede prijs lopen nog, de rest zit op slot.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 19:56:38 #105
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_96481855
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 19:49 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Helemaal vergelijkbaar is het niet maar de woningmarkt begint steeds meer op de kantorenmarkt te lijken.
Veel leegstand, weinig belangstelling. Alleen de goede locaties voor goede prijs lopen nog, de rest zit op slot.
En het komt niet meer goed ook

zet daar ook maar het andere vastgoed bij, de grote winkelcentra net buiten de stad, zoals Overvecht, dat staat voor meer dan de helft leeg, nu kunnen ze er nog huurwoningen van maken, tot dat ook vast zit
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_96482164
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 19:37 schreef LXIV het volgende:

[..]

BVZ gaat nu beweren dat er gewoon 230.000 garageboxen te koop worden aangeboden :D
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_96482205
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 20:03 schreef xenobinol het volgende:

[..]

BVZ gaat nu beweren dat er gewoon 230.000 garageboxen te koop worden aangeboden :D
Graag een quote waarin ik dat gezegd heb. Zo niet... :W
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_96482228
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 19:56 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

de grote winkelcentra net buiten de stad, zoals Overvecht, dat staat voor meer dan de helft leeg,
Dat is inderdaad ook een zorgelijke ontwikkeling, verpaupering ligt dan op de loer.
pi_96482242
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 20:04 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Graag een quote waarin ik dat gezegd heb. Zo niet... :W
Maar ik vind het wel bij jouw soort logica passen :)
I'll sing you a lullaby.
pi_96482290
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 20:03 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ach weinig mensen die je nog serieus nemen terwijl je soms best goede argumenten hebt.
pi_96482315
quote:
15s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 20:05 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Dat is inderdaad ook een zorgelijke ontwikkeling, verpaupering ligt dan op de loer.
Kleine pandjes die leegkomen worden meestal nog wel even opgeknapt..... houtwerk repareren en verven, gevel reinigen etc.... dan komt er meestal nog wel na verloop van tijd een liefhebber langs die het pandje met een dikke discount gaat huren. Maar de wat grotere complexen blijven leegstaan en verpauperen compleet.
I'll sing you a lullaby.
pi_96482327
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 20:05 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Maar ik vind het wel bij jouw soort logica passen :)
Dat is een hele geruststelling. Ik schrok al. Maar aangezien jij dat vindt print ik het even uit, en leg ik het waar het hoort. Op de oud papier stapel. ^O^
pi_96482364
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 20:06 schreef Piet_Piraat het volgende:

Ach weinig mensen die je nog serieus nemen terwijl je soms best goede argumenten hebt.
Kun jij niet ergens een reclamespot vervullen als spaarlamp o.i.d?
pi_96482426
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 20:08 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..] Kun jij niet ergens een reclamespot vervullen als spaarlamp o.i.d?
Prima, PM me maar om het rond te maken.
pi_96482500
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 20:10 schreef Piet_Piraat het volgende:
Prima, PM me maar om het rond te maken.
LOL, dus dat moet ik ook nog voor je regelen? Til je reet eens op van het nep-pluche en ga wat doen. :D
pi_96482614
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 20:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

LOL, dus dat moet ik ook nog voor je regelen? Til je reet eens op van het nep-pluche en ga wat doen. :D
Ben harstikke druk geweest met mijn schaapjes vandaag. :)
pi_96482643
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 20:06 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Zeepbelblazers gaan mij nooit serieus nemen, dat is veel te confronterend en zorgt voor een onaangenaam spanningsveld ;)
I'll sing you a lullaby.
pi_96482676
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 20:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat is een hele geruststelling. Ik schrok al. Maar aangezien jij dat vindt print ik het even uit, en leg ik het waar het hoort. Op de oud papier stapel. ^O^
Je neemt in ieder geval nog de moeite om het op papier te stellen ^O^
I'll sing you a lullaby.
pi_96483001
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 20:16 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Zeepbelblazers gaan mij nooit serieus nemen, dat is veel te confronterend en zorgt voor een onaangenaam spanningsveld ;)
Omdat mensen in een betaalbaar koophuis zitten zijn het gelijk zeepbelblazers?
Degene die nu langzaam maar zeker in de shit terecht komen zitten echt niet op Fok! :N
Die hebben wel wat anders aan hun hoofd. :Y
pi_96483055
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 19:49 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Niet hetzelfde, er zijn gewoon teveel kantoor m2's, er zijn te weinig kantoorbedrijven die m2's nodig hebben, vooral omdat meer mensen thuis werken.

Voor woningen is nog vraag zat, alleen zijn ze te duur.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 20:31:04 #121
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_96483134
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 20:28 schreef inXs het volgende:

[..]

Niet hetzelfde, er zijn gewoon teveel kantoor m2's, er zijn te weinig kantoorbedrijven die m2's nodig hebben, vooral omdat meer mensen thuis werken.

dus kantoren ombouwen tot woningen en leegstaande winkelcentra slopen en huurwoningen bouwen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_96483176
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 20:28 schreef inXs het volgende:

[..]

Kantoren ombouwen dan, ow wacht dat kan niet vanwege bestemmingsplan. ( Veel goedkopere grond.)
pi_96483481
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 20:32 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Kantoren ombouwen dan, ow wacht dat kan niet vanwege bestemmingsplan. ( Veel goedkopere grond.)
Ja man. En de eisen van het bouwbesluit laten we maar achterwege zeker?

Alsof een kantoorpand d.m.v. een paar tussenwandjes kan worden omgevormd naar woningen... |:(
pi_96483910
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 20:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ja man. En de eisen van het bouwbesluit laten we maar achterwege zeker?

Alsof een kantoorpand d.m.v. een paar tussenwandjes kan worden omgevormd naar woningen... |:(
Ze noemen het antikraak en dan kan het ineens wel.? :?
pi_96484093
quote:
3s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 20:51 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ze noemen het antikraak en dan kan het ineens wel.? :?
Ja. Er zijn ook campings. Hoeft je behuizing ook aan andere voorwaarden te voldoen. :W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')