Dat klopt. Je moet die teller dan ook enkel zien als een indicatie van de aanbodzijde van de woningmarkt. Je kunt wel stellen dat bij een fundateller van 120.000 het aanbod kleiner is dan bij een teller van 350.000quote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:00 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Als ik het goed heb zijn het er 4,1 miljoen.
Daarbuiten is de fundateller niet al te betrouwbaar, want zelfs een garagebox wordt meegeteld.
Ook het tempo van de stijging geeft een redelijke indicatie van de huidige woningmarkt.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat klopt. Je moet die teller dan ook enkel zien als een indicatie van de aanbodzijde van de woningmarkt. Je kunt wel stellen dat bij een fundateller van 120.000 het aanbod kleiner is dan bij een teller van 350.000
Ja, dat klopt. Al zou de vraagzijde ook meegenomen moeten worden. Die kun je vinden op wegwijs.nl Daar wordt het aantal beschikbare woningen afgezet tegenover het aantal verkochte woningen op maandbasis. Dat is nog een betere indicator, immers, een voorraad van 250.000 woningen is nog niet zo'n ramp als er maandelijks 25.000 'over de toonbank' gaan. Als er echter maar 2.500 verkocht worden is het wel een groot probleem!quote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:42 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ook het tempo van de stijging geeft een redelijke indicatie van de huidige woningmarkt.
Helemaal vergelijkbaar is het niet maar de woningmarkt begint steeds meer op de kantorenmarkt te lijken.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Al zou de vraagzijde ook meegenomen moeten worden. Die kun je vinden op wegwijs.nl Daar wordt het aantal beschikbare woningen afgezet tegenover het aantal verkochte woningen op maandbasis. Dat is nog een betere indicator, immers, een voorraad van 250.000 woningen is nog niet zo'n ramp als er maandelijks 25.000 'over de toonbank' gaan. Als er echter maar 2.500 verkocht worden is het wel een groot probleem!
En het komt niet meer goed ookquote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:49 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Helemaal vergelijkbaar is het niet maar de woningmarkt begint steeds meer op de kantorenmarkt te lijken.
Veel leegstand, weinig belangstelling. Alleen de goede locaties voor goede prijs lopen nog, de rest zit op slot.
BVZ gaat nu beweren dat er gewoon 230.000 garageboxen te koop worden aangebodenquote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat klopt. Je moet die teller dan ook enkel zien als een indicatie van de aanbodzijde van de woningmarkt. Je kunt wel stellen dat bij een fundateller van 120.000 het aanbod kleiner is dan bij een teller van 350.000
Graag een quote waarin ik dat gezegd heb. Zo niet...quote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:03 schreef xenobinol het volgende:
[..]
BVZ gaat nu beweren dat er gewoon 230.000 garageboxen te koop worden aangeboden
Dat is inderdaad ook een zorgelijke ontwikkeling, verpaupering ligt dan op de loer.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
de grote winkelcentra net buiten de stad, zoals Overvecht, dat staat voor meer dan de helft leeg,
Maar ik vind het wel bij jouw soort logica passenquote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:04 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Graag een quote waarin ik dat gezegd heb. Zo niet...
Ach weinig mensen die je nog serieus nemen terwijl je soms best goede argumenten hebt.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:03 schreef xenobinol het volgende:
[..]
BVZ gaat nu beweren dat er gewoon 230.000 garageboxen te koop worden aangeboden
Kleine pandjes die leegkomen worden meestal nog wel even opgeknapt..... houtwerk repareren en verven, gevel reinigen etc.... dan komt er meestal nog wel na verloop van tijd een liefhebber langs die het pandje met een dikke discount gaat huren. Maar de wat grotere complexen blijven leegstaan en verpauperen compleet.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:05 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat is inderdaad ook een zorgelijke ontwikkeling, verpaupering ligt dan op de loer.
Dat is een hele geruststelling. Ik schrok al. Maar aangezien jij dat vindt print ik het even uit, en leg ik het waar het hoort. Op de oud papier stapel.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:05 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Maar ik vind het wel bij jouw soort logica passen
Kun jij niet ergens een reclamespot vervullen als spaarlamp o.i.d?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:06 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ach weinig mensen die je nog serieus nemen terwijl je soms best goede argumenten hebt.
Prima, PM me maar om het rond te maken.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:08 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..] Kun jij niet ergens een reclamespot vervullen als spaarlamp o.i.d?
LOL, dus dat moet ik ook nog voor je regelen? Til je reet eens op van het nep-pluche en ga wat doen.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:10 schreef Piet_Piraat het volgende:
Prima, PM me maar om het rond te maken.
Ben harstikke druk geweest met mijn schaapjes vandaag.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
LOL, dus dat moet ik ook nog voor je regelen? Til je reet eens op van het nep-pluche en ga wat doen.
Zeepbelblazers gaan mij nooit serieus nemen, dat is veel te confronterend en zorgt voor een onaangenaam spanningsveldquote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:06 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ach weinig mensen die je nog serieus nemen terwijl je soms best goede argumenten hebt.
Je neemt in ieder geval nog de moeite om het op papier te stellenquote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat is een hele geruststelling. Ik schrok al. Maar aangezien jij dat vindt print ik het even uit, en leg ik het waar het hoort. Op de oud papier stapel.
Omdat mensen in een betaalbaar koophuis zitten zijn het gelijk zeepbelblazers?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:16 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Zeepbelblazers gaan mij nooit serieus nemen, dat is veel te confronterend en zorgt voor een onaangenaam spanningsveld
Niet hetzelfde, er zijn gewoon teveel kantoor m2's, er zijn te weinig kantoorbedrijven die m2's nodig hebben, vooral omdat meer mensen thuis werken.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:49 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Helemaal vergelijkbaar is het niet maar de woningmarkt begint steeds meer op de kantorenmarkt te lijken.
Veel leegstand, weinig belangstelling. Alleen de goede locaties voor goede prijs lopen nog, de rest zit op slot.
dus kantoren ombouwen tot woningen en leegstaande winkelcentra slopen en huurwoningen bouwenquote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:28 schreef inXs het volgende:
[..]
Niet hetzelfde, er zijn gewoon teveel kantoor m2's, er zijn te weinig kantoorbedrijven die m2's nodig hebben, vooral omdat meer mensen thuis werken.
Voor woningen is nog vraag zat, alleen zijn ze te duur.
Kantoren ombouwen dan, ow wacht dat kan niet vanwege bestemmingsplan. ( Veel goedkopere grond.)quote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:28 schreef inXs het volgende:
[..]
Niet hetzelfde, er zijn gewoon teveel kantoor m2's, er zijn te weinig kantoorbedrijven die m2's nodig hebben, vooral omdat meer mensen thuis werken.
Voor woningen is nog vraag zat, alleen zijn ze te duur.
Ja man. En de eisen van het bouwbesluit laten we maar achterwege zeker?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:32 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Kantoren ombouwen dan, ow wacht dat kan niet vanwege bestemmingsplan. ( Veel goedkopere grond.)
Ze noemen het antikraak en dan kan het ineens wel.?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja man. En de eisen van het bouwbesluit laten we maar achterwege zeker?
Alsof een kantoorpand d.m.v. een paar tussenwandjes kan worden omgevormd naar woningen...
Ja. Er zijn ook campings. Hoeft je behuizing ook aan andere voorwaarden te voldoen.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:51 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ze noemen het antikraak en dan kan het ineens wel.?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |