Hij komt wel uit een huurtokkie gezin, dat merk je ook nog een beetje (veel) aan zn gedrag. Veel huilen en klagen op het veld.quote:Op woensdag 11 mei 2011 00:21 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ok, Ronaldo heeft vast een tof huis.
Met zwembad.
Je hebt een paar uitvluchten. Muziek maken, dope dealen of goed kunnen voetballen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 00:30 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Hij komt wel uit een huurtokkie gezin, dat merk je ook nog een beetje (veel) aan zn gedrag. Veel huilen en klagen op het veld.
[ afbeelding ]
Beetje vreemd dat perceeloppervlakte nergens staat?quote:Op woensdag 11 mei 2011 01:16 schreef oinkoink12 het volgende:
Oude WoS tijden herleven, waar is ZiekeClown vanuit zijn huurgrot?
Btw, het huis waar ik heb gekeken welke 229 VON was. Is uiteindelijk in een bieding tussen 4 partijen voor 238 VON verkocht.
http://www.funda.nl/koop/(...)uther-kingstraat-89/
Hoofddorp doet niet mee aan de crisis
Dat klinkt op zich als een leuk project!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 21:55 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Sorry voor offtopic mensen.
Ah fuck it, 1/2 de posts hier zijn offtopic anyways...
Ik ben bezig om een lichtkoof te bouwen langs de muren van de woonkamer. RGB ledverlichting er in, dimbare ledspots er onder, alles bedienbaar vanaf dezelfde remote (die ook de rest van de apparatuur bediend. Ik wil één remote voor alles).
Hele boel zelf uitgetekend. Heb afgelopen weekend beugels gelast, profielen gemaakt en stucplaat geschfroefd voor de eerste 2 meter, om te kijken of het bevalt, of de afmetingen goed zijn, enz.
Tevens bezig om de hele electra in de woonkamer opnieuw aan te leggen, dus een meter of 10 aan sleuven geslepen en uitgehakt (stoffig kutwerk). Ik heb de led-controller zelf ontworpen, print laten maken, en de software geschreven. En vandaag dus voor het eerst de RGD strips in de koof getest om te kijken naar de lichtopbrengst, kleurmogelijkheden, stralingshoeken, enz. En om te testen of de powermosfets het zouden trekken en da ging allemaal prima
En in één woord: geweldig. Precies wat ik er van verwacht had!
Ik hoop deze week ook de led-dimmer (die kon ik kant-en-klaar krijgen in de specs die ik wilde) en de led-spots binnen te krijgen, dan kan ik die ook testen.
Als dat ook naar wens is, dan wordt het een zooi beugels lassen, frames maken, stucplaten snijden, electra aanleggen, enz enz. En dan kan de stucadoor (het enige dat ik niet zelf doe) aan de slag
80 m2quote:Op woensdag 11 mei 2011 01:25 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Beetje vreemd dat perceeloppervlakte nergens staat?
Achtertuin 50 m² (10m diep en 5m breed)
Gebruiksoppervlakten
Wonen (= woonoppervlakte) 110 m²
Externe bergruimte 6 m²
Inhoud 325 m³
Hoeveel grond heb je bij dit huis?
Je hebt 1 huis gevonden waar (zonder bron!) meer voor wordt betaald dan de vraagprijs, en wilt daar iets statistisch op baseren?quote:Op woensdag 11 mei 2011 01:16 schreef oinkoink12 het volgende:
Oude WoS tijden herleven, waar is ZiekeClown vanuit zijn huurgrot?
Btw, het huis waar ik heb gekeken welke 229 VON was. Is uiteindelijk in een bieding tussen 4 partijen voor 238 VON verkocht.
http://www.funda.nl/koop/(...)uther-kingstraat-89/
Hoofddorp doet niet mee aan de crisis
Waar haal je dat vandaan? Zowel stijgingen als dalingen zijn zichzelf-versterkende effecten.quote:Op woensdag 11 mei 2011 08:02 schreef 44pje het volgende:
Als ik het een beetje begrijp zijn de meesten het er wel over eens dat de huizenprijzen nog zo'n 1,5 jaar gaan dalen, met nog ongeveer 10% daling als maximum vanaf nu.
Ach nu moeten statistieken opeens wel op orde zijn. Als het over de doom voorspellingen gaat en het geschreeuw van sommigen dan wordt het wel normaal gevonden dat er totaal niets van cijfers getoond worden.quote:Op woensdag 11 mei 2011 08:20 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Je hebt 1 huis gevonden waar (zonder bron!) meer voor wordt betaald dan de vraagprijs, en wilt daar iets statistisch op baseren?
Tja je zal me vast niet geloven maar dit was 1 van de 4 huizen waar ik in de afgelopen 2 maanden op gereageerd heb.... waar ik dus uiteindelijk overboden ben (omdat ik het niet meer waard vond dan de oorspronkelijke VON prijs).quote:Op woensdag 11 mei 2011 08:20 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Je hebt 1 huis gevonden waar (zonder bron!) meer voor wordt betaald dan de vraagprijs, en wilt daar iets statistisch op baseren?
Wat een lelijk huis voor die prijsquote:Op woensdag 11 mei 2011 01:25 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Beetje vreemd dat perceeloppervlakte nergens staat?
Achtertuin 50 m² (10m diep en 5m breed)
Gebruiksoppervlakten
Wonen (= woonoppervlakte) 110 m²
Externe bergruimte 6 m²
Inhoud 325 m³
Hoeveel grond heb je bij dit huis?
[xeno-mode]quote:Op woensdag 11 mei 2011 08:02 schreef 44pje het volgende:
Hoi mensen![]()
Vermakelijke topicreeks dit. Ik (wij) zijn ook van plan een huis te kopen en daarom kwam ik eens kijken of ik hier nog wat kon leren. In het begin schrok ik een beetje van xeno&co, maar na een topic of 4 ben ik daar wel vanaf
Als ik het een beetje begrijp zijn de meesten het er wel over eens dat de huizenprijzen nog zo'n 1,5 jaar gaan dalen, met nog ongeveer 10% daling als maximum vanaf nu.
Wij zijn aan het zoeken in het noordoostelijke hoekje (net buiten) van Den Haag, in het 250-275k segment. De maandlasten zijn dan dusdanig dat we nog prima kunnen sparen (ook met het oog op evt gezinsuitbreiding en minder gaan werken). Daarnaast brengen we wat eigen geld mee.
@Xeno: Waar zitten de valkuilen in dit plan?
Maar ik wil niet afwachten, ik wil een tuintje en een garage/schuur ipv een balkon.quote:Op woensdag 11 mei 2011 08:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
[xeno-mode]
Je moet afwachten, die prijzen gaan nog minstens 50% dalen!!
[/xeno-mode]
Intrinsiek is de waarde van fiat gelijk aan toiletpapier... dus eigenlijk is het heel logischquote:Op dinsdag 10 mei 2011 23:12 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Jij bent een lanterfanterde mierus die geld door de plee spoelt.
En 24 keer een stukje aflossing voor mij, zodat we over 2 jaar mooi wat kunnen aflossenquote:Op woensdag 11 mei 2011 00:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Das 24 keer de huur betalen, en dus 12 achterstanden voor jou
De valkuil zit in het feit dat de prijzen momenteel onder druk staan en dat je jezelf dus voor langere tijd vaszet in het huis dat je nu koopt.quote:Op woensdag 11 mei 2011 08:02 schreef 44pje het volgende:
Hoi mensen![]()
Vermakelijke topicreeks dit. Ik (wij) zijn ook van plan een huis te kopen en daarom kwam ik eens kijken of ik hier nog wat kon leren. In het begin schrok ik een beetje van xeno&co, maar na een topic of 4 ben ik daar wel vanaf
Wij zijn aan het zoeken in het noordoostelijke hoekje (net buiten) van Den Haag, in het 250-275k segment. De maandlasten zijn dan dusdanig dat we nog prima kunnen sparen (ook met het oog op evt gezinsuitbreiding en minder gaan werken). Daarnaast brengen we wat eigen geld mee.
Als je maar niet gaaat scheiden zalt wel meevallenquote:
Scenario uitwerking met de betaalbaarheid mis ik dan wel weer hier in. Maar zoals we weten van jou zie je een huis als investering die je weer snel van de hand moet doen.quote:Stel je koopt nu een huis van 260 k. Met kk en dergelijk wordt dat 282. OK.. 282 afgetikt en het huis is van jou.
Het is echter wel aannemelijk dat je huis in waarde zakt de komende 2,5 jaar. Scenario's:
* Daling met 5 %
-> Waarde huis is nu 247 k. waarde t.o.v. investering = - 35.000
* Daling met 10 %
-> Waarde huis is nu 234 k. waarde t.o.v. investering = - 48.000
* Daling met 15 %
-> Waarde huis is nu 221 k. waarde t.o.v. investering = - 61.000
10%? Persoonlijk denk ik dat we er nog lang niet zijn, waar de bodem ligt zal heel sterk afhangen van de economische ontwikkelingen. Vorig jaar kwam de BV NL zo'n ¤32.000.000.000,- te kort op zijn huishoudboekje.... doekoes die geleend zijn en dus ook weer terugbetaald moeten worden met rente. De overheid zal dus fors moeten bezuinigen en dit zal een impact hebben op de gehele economie. Ook zullen kosten nu rechtstreeks op burgers verhaalt gaan worden, immers als de overheid niet meer betaald dan vragen we aan de burger direct voor een bijdrage, dit zal zich uiten in stijgende kosten voor diverse diensten en goederen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 08:02 schreef 44pje het volgende:
Hoi mensen![]()
De valkuil zit hem in het risico van onderwaarde, mocht je de komende 15 tot 20 jaar geen andere plannen hebben dan kun je dat risico wel nemen, mits je redelijk zeker bent van je inkomen. Je geeft aan dat je eigen geld meebrengt en niet je uitgave aan woonlasten maximaliseert, dat geeft je mogelijk voldoende ruimte om wat tegenslagen op te vangen. Ben je daarnaast bereid eventuele waardedaling te accepteren in het geval je later toch een groter woning wilt betrekken dan lijkt mij kopen niet bezwaarlijk.quote:Wij zijn aan het zoeken in het noordoostelijke hoekje (net buiten) van Den Haag, in het 250-275k segment. De maandlasten zijn dan dusdanig dat we nog prima kunnen sparen (ook met het oog op evt gezinsuitbreiding en minder gaan werken). Daarnaast brengen we wat eigen geld mee.
Ja.... een stukje... want waarschijnlijk was het voornamelijk 24 keer rente betalenquote:Op woensdag 11 mei 2011 09:23 schreef MaLo het volgende:
[..]
En 24 keer een stukje aflossing voor mij, zodat we over 2 jaar mooi wat kunnen aflossen
Lets face it; je stukje staat bol van de generalisaties en is er dan ook geen zinnig woord te zeggen over wat 44pje zou moeten doen. Who knows, misschien staat het huis wat hij wil kopen in Amsterdam en dalen de prijzen daar met 35%, of misschien in Dronten en daalt de prijs niet. Je schetst een paar situaties die gestoeld zijn op basis van aannames om hem daarna een advies te geven op wederom aannames. Lijkt me niet echt een goed advies, laat 44pje eerst eens met wat concrete huizen in de regio waarin hij wil gaan kopen overleggen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 09:29 schreef Hanoying het volgende:
[..]
De valkuil zit in het feit dat de prijzen momenteel onder druk staan en dat je jezelf dus voor langere tijd vaszet in het huis dat je nu koopt.
Stel je koopt nu een huis van 260 k. Met kk en dergelijk wordt dat 282. OK.. 282 afgetikt en het huis is van jou.
Het is echter wel aannemelijk dat je huis in waarde zakt de komende 2,5 jaar. Scenario's:
* Daling met 5 %
-> Waarde huis is nu 247 k. waarde t.o.v. investering = - 35.000
* Daling met 10 %
-> Waarde huis is nu 234 k. waarde t.o.v. investering = - 48.000
* Daling met 15 %
-> Waarde huis is nu 221 k. waarde t.o.v. investering = - 61.000
In alle gevallen is er niet zoveel aan de hand als je in je huis blijft zitten. Het voornaamste nadeel is dat je niet meer kan verkopen zonder verlies en dat je je spaargeld hebt weggegooid en/of onderwaarde hebt opgebouwd maar so be it... De frustratie daarover schrijf je verder wel van je af door 20 keer per dag in dit topic te posten hoe geweldig je wel niet woont en wat voor een sukkel Xenobil wel niet is in zijn huurflat. Als dat niet genoeg is kan je ook nog eens je huis pimpen met blauwe neonstrips.
Het wordt echter vervelend als je wel wilt verhuizen (of vervelender: moet verhuizen).
* Gaan jullie over twee jaar scheiden?
-> De sjaak
* Raak jij en/of zij werkloos?
-> De Sjaak
* Kan je een betere functie krijgen op 150 km afstand?
-> jammer joh
* Wil je doorstromen naar een groter huis met ruimte voor je gezin of een betere school in de buurt?
-> Jammer joh
Het zal wel een poosje duren voor de waarde van je huis door de 282 k heen gaat. Uiteindelijk vast wel een keer maar wanneer? Als je huis eerst wegzakt tot 220 k dan is er al weer eenstijging van ruim 28 % nodig.
Het alternatief is wachten en waarom niet? Waarom zou je nu niet wachten als je met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid weet dat de prijzen in de komende periode dalen? Seriously? Waarom niet? Zelfs de NVM voorspelt een daling, de enige die nog het woord stijging in de mond durft te nemen is Bayswater maar die voorspelde een paar maanden geleden al een enorme stijging van de verkopen en een daling van het aanbod. Bayswater doet volgens eigen zeggen "iets met statistiek". Ik vermoed dat hij doelt op zijn vakkenpakket op de HAVO.
Zelfs de NVM voorspelt voor dit jaar een daling. Het aanbod loopt alleen maar op, de transacties blijven laag, de leencapaciteit staat onder druk. Waarom zou je jezelf inkopen in deze chaos? In een markt die zo voorspelbaar is als de huizenmarkt ben je dan toch echt niet helemaal fris.
Stel je wacht wel 3 jaar. He.. jullie sparen er nog even 25 mille bij waardoor jullie 60 mille spaargeld hebben. De huzien zijn ondertussen 15 % gezakt en je salaris is 20 % gestegen. (Ja dat is reeel, je bent jong toch? Ik neem aan de je een paar periodieken doortikt).
Het huis dat in 2011 nog 375 k was is nu nog maar 315. Je hebt bovendien meer spaargeld in te brengen (als je dat al wil) en je hebt een hoger salaris. Kopen die hap en klaar. Een fatsoenlijk huis waar je de komende 10 jaar goed in zit. Je hebt het starterssegment overgeslagen en hebt bovendien in no time overwaarde aangezien je de daling hebt gemist. feest...
GaN blauwe LED's, homemade by Whuzzquote:Op woensdag 11 mei 2011 09:29 schreef Hanoying het volgende:
Als dat niet genoeg is kan je ook nog eens je huis pimpen met blauwe neonstrips.
en dit ook inderdaad...quote:Op woensdag 11 mei 2011 09:56 schreef Basp1 het volgende:
maar zoals ook al gemeld dat komt alleen maar omdat je een huis als investering beschouwd en niet als een plaats om in te wonen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |