Nee, ik heb je al wel eerder aangegeven dat de financiële sector over de schreef is gegaan.quote:Op donderdag 5 mei 2011 11:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oke, rustig blijven ademhalenBen ook niet dol op dergelijk volk, maar het is ietwat vreemd om te schermen met dergelijk wangedrag om de roekeloosheid van de financiele sector recht te lullen. Als je dat doet tenminste, want ik kan je effe niet meer volgen.
Daar valt wel wat voor te zeggen. Ik heb voor mijn spaargeld en hypotheek het liefste gewoon een bank die niet te gek doet.quote:Op donderdag 5 mei 2011 11:03 schreef Tem het volgende:
[..]
Precies al ben ik het ook wel mee eens wat sommige economen zeggen dat bonussen vooral onverantwoord risicovol bankieren met zich mee brengt. Een splitsing tussen normaal sparen voor de consument en investeringen zouden dan helemaal nog niet zo'n gek idee zijn.
Ik kijk geen SBS.quote:Op donderdag 5 mei 2011 11:03 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, ik heb je al wel eerder aangegeven dat de financiële sector over de schreef is gegaan.
Ik doel nu enkel op retoriek (lees; gezuig) van die kut werklozen die alles afschuiven op de crisis terwijl ze zelf te lui zijn om hun eigen brood te verdienen. Van dat volk die je bij SBS ziet bij "je leven op een rij".
Inderdaad, dat is dan wel verstandig. Goede vriend van me deed zulk consultancy werk voor een tarief(je) van 430 euro in het uur, naja dan hoor je mij ook niet klagen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 11:02 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Weet je wat pas stupide is?
Als gemaakte man met veel ervaring een baan als topman accepteren. Want je krijgt de wind van horen van je aandeelhouders, werknemers, vakbonden, "de maatschappij" en de politiek.
Met die ervaring, kennis en het netwerk dat je hebt opgedaan zou je zelfstandig moeten worden als bijv. "consultant". Dan kan je jezelf extern in allerlei organisaties insluipen om ze volgens het credo "uurtje factuurtje" helemaal leeg te zuigen.
I.t.t. een topman sta je dan niet direct in de vuurlinie en kan je zelf wel grote bedragen verdienen en interesseert die V12 voor de deur helemaal niemand.
Ik zie glimpen ervan in reclameblokken waar ze die mensen tentoonspreiden, dat zegt voor mij al genoeg. 10 seconden gezanik van die mensen en ik ben al over de rooie.quote:
Volgens mij snap jij de metafoor van Henk en Ingrid niet helemaal. Daarmee wordt verwezen naar de hardwerkende Nederlander.quote:Op donderdag 5 mei 2011 10:59 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Jij niet, je werkt, je verdient, je draagt bij, en je zuipt en je rookt en je bent een goede gozer.
Dat kankervolk echter (lees; Henk en Ingrid) die zaniken op werkloosheid en daarna kankeren op de Islamisering of "Oostblokisering" van Nederland omdat ze te LUI zijn om te werken, maar wel van mij verwachten dat ik voor ze betaal, die mensen ben ik liever kwijt dan rijk.
Die immigranten zijn nog 1000 keer meer waard dan smerig lui tokkievolk, ik wil ze niet eens aankijken die kampers, ze zouden bestempeld moeten worden als een minderwaardig ras.
Je leven op de rit, heerlijk programma.quote:Op donderdag 5 mei 2011 11:03 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, ik heb je al wel eerder aangegeven dat de financiële sector over de schreef is gegaan.
Ik doel nu enkel op retoriek (lees; gezuig) van die kut werklozen die alles afschuiven op de crisis terwijl ze zelf te lui zijn om hun eigen brood te verdienen. Van dat volk die je bij SBS ziet bij "je leven op een rij".
Tof werk inderdaad. Kun je bijvoorbeeld een rapport schrijven over hoe een bedrijf het best kan reorganiseren. Je schrapt een shitload aan banen, maar ontwijkt de shitstorm omdat jij al weg bent voordat Bijltjesdag is aangebroken.quote:Op donderdag 5 mei 2011 11:02 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Weet je wat pas stupide is?
Als gemaakte man met veel ervaring een baan als topman accepteren. Want je krijgt de wind van horen van je aandeelhouders, werknemers, vakbonden, "de maatschappij" en de politiek.
Met die ervaring, kennis en het netwerk dat je hebt opgedaan zou je zelfstandig moeten worden als bijv. "consultant". Dan kan je jezelf extern in allerlei organisaties insluipen om ze volgens het credo "uurtje factuurtje" helemaal leeg te zuigen.
I.t.t. een topman sta je dan niet direct in de vuurlinie en kan je zelf wel grote bedragen verdienen en interesseert die V12 voor de deur helemaal niemand.
Ik geef er een nieuwe "swing" aan.quote:Op donderdag 5 mei 2011 11:06 schreef Picchia het volgende:
[..]
Volgens mij snap jij de metafoor van Henk en Ingrid niet helemaal.
Ik krijg er jeuk van.quote:
Ik vind het ook zeer edelmoedig van je dat je in deze maatschappelijk barre tijden het voor deze groep opneemt die willens en wetens in het verdomhoekje wordt gezet.quote:Op donderdag 5 mei 2011 11:05 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Inderdaad, dat is dan wel verstandig. Goede vriend van me deed zulk consultancy werk voor een tarief(je) van 430 euro in het uur, naja dan hoor je mij ook niet klagen.
Maar goed, topmensen heb je ook nodig dus ik neem het er ook maar voor op, ik hou niet van afgunstigen.
Ik denk dat ook hij zich niet verboden voelt met het metafoor Henk en Ingrid.quote:
Henk en Ingrid:quote:Op donderdag 5 mei 2011 11:06 schreef Picchia het volgende:
[..]
Volgens mij snap jij de metafoor van Henk en Ingrid niet helemaal. Daarmee wordt verwezen naar de hardwerkende Nederlander.
Zeg dan gewoon dat je enkel mensen haat die zich aangesproken voelen wanneer je het over Henk en Ingrid hebt. Dan is het tenminste duidelijk.quote:Op donderdag 5 mei 2011 11:07 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik geef er een nieuwe "swing" aan.
Mensen die zich er graag mee identificeren vallen onder bovengenoemde categorie, aangezien ik niet graag als "Henk" wil worden bestempeld, ook al ben ik van Arische afkomst.
Jij snapt het.quote:Op donderdag 5 mei 2011 11:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tof werk inderdaad. Kun je bijvoorbeeld een rapport schrijven over hoe een bedrijf het best kan reorganiseren. Je schrapt een shitload aan banen, maar ontwijkt de shitstorm omdat jij al weg bent voordat Bijltjesdag is aangebroken.
Mensen die er niet onder vallen zullen zich niet aangesproken voelen in mijn "raas" tegen werkeloosheid en gekanker op de elite neem ik aan.quote:Op donderdag 5 mei 2011 11:09 schreef Picchia het volgende:
[..]
Zeg dan gewoon dat je enkel mensen haat die zich aangesproken voelen wanneer je het over Henk en Ingrid hebt. Dan is het tenminste duidelijk.
Als je mijn bedrijf maar met rust laatquote:Op donderdag 5 mei 2011 11:09 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Jij snapt het.![]()
Overigens heb ik in bijbaantje in die sector en mag over een aantal weken los om met zulke voorstellen te komen.
Goed plan, we openen ook wel even een Giro 555, "help alle slachtoffers van afgunst".quote:Op donderdag 5 mei 2011 11:08 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik vind het ook zeer edelmoedig van je dat je in deze maatschappelijk barre tijden het voor deze groep opneemt die willens en wetens in het verdomhoekje wordt gezet.
Eigenlijk zouden we medelijden met topmensen moeten hebben, mischien moeten we een steunfonds oprichten "ter betaling van door het maatschappelijk debat misgelopen bonussen".
Was het niet dat ze in Ondiep en andere tokkiewijken e.d gewoon massaal GroenLinks en PvdA stemmen.quote:
Je gaat het geweldig vinden.quote:Op donderdag 5 mei 2011 11:09 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Jij snapt het.![]()
Overigens heb ik in bijbaantje in die sector en mag over een aantal weken los om met zulke voorstellen te komen.
Ik stuur wel een open sollicitatie.quote:Op donderdag 5 mei 2011 11:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als je mijn bedrijf maar met rust laat
Mijn 1e voorstel zou dan zijn om alle mensen van links signatuur te ontslaan omdat ze door hun politieke (anti-kapitalistische) houding het bedrijf bewust schade toebrengen. Daarnaast kraken ze van ook nog eens elke werkdag van 9 tot 5 het kantoorpand, waarmee ze in feite diefstal van de werkgever plegen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 11:12 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik stuur wel een open sollicitatie.
Deze kans laat ik niet liggen uiteraard.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |