Hier heb je professionele hulp voor nodig, niet een FOK!ker die denkt zich erin te herkennen. Sterkte.quote:Op woensdag 4 mei 2011 19:24 schreef summer2bird het volgende:
Hi, dit wordt een lang verhaal, mijn excuses ervoor alvast.
Ik heb lang zitten twijfelen of ik dit topic wel zou openen, ik praat er namelijk ook nooit met iemand over, ik schaam mij ervoor.
Ik ben bijna 18, zit op Havo en ik heb diverse stoornissen, zo is mij altijd verteld.
11 jaar geleden moest ik met mijn moeder naar de psychiater, volgens mijn moeder was ik te druk en had ik stemmingswisselingen.
Ik wilde niet maar moest mee. Toen ik daar zat heb ik die kerel verteld dat ik stemmen hoorde.
Erg dom aangezien ik geen stemmen hoorde, ik had gewoon een grote fantasie en ik dacht dat ik iets moest verzinnen aangezien iedereen (moeder en de psygiater) mij verwachtingsvol aankeek.
Mijn moeder zei dat ik erg druk was, wat ze verder vertelde weet ik niet meer. Ik weet weinig van vroeger. Het is alsof ik niet toegang heb tot bepaalde dingen in mijn geheugen.
Ik ben 11 jaar achtereen gepest.
Dat begon vanaf groep 3 (heb groep 4 over gedaan)
Kinderen negeerde mij, ik ben op de basisschool bedreigd, er gingen een boel kinderen om mij heen staan en bleven maar tegen mij zeggen dat ze mij zo graag wilde schoppen, slaan ect.
Ook werd ik buitengesloten, ik werd nooit uitgenodigd op kinderpartijen, er werd eens een briefje op een kinderfeestje gevonden waarop stond dat ik kanker moest krijgen en dood moest gaan.
Ook werd ik regelmatig uitgescholden, ik werd dik en lelijk genoemd, ook werd ik sloom genoemd, aangezien ik last van astma had en niet hard kon rennen. Ik werd altijd als laatste gekozen met gym en ik haatte het vak.
Toen het sneeuwde gingen alle jongens uit mijn klas mij omsingelen buiten en gingen mij bekogelen met keiharde sneeuwballen.
Ik had geen vrienden. Ik had wel een vriendin in groep 8 maar die bleef alleen zodat ik ijsjes betaalde en omdat zij ook anders was. Maar zij had mij niet nodig, zij had genoeg echte vrienden.
Ik weet nog dat ik na 4 jaar werd uitgenodigd voor een kinderfeestje, ik was zo trots dat ik de kaart op mijn tafeltje zette en ik werd uitgelachen maar dat deerde mij niet.
Op dat feestje kreeg ik van kinderen te horen dat ik niet moest komen, dat ik er niet bij hoorde en ze wilde dat ik wegging.
Ik deed niks verkeerds, ik probeerde zo leuk en gezellig mogelijk te doen. Maar dat hielp niks.
mijn ouders waren ten einde raad. Ze zeiden dat ik voor mijzelf moest opkomen, dat ik groter was dan die kinderen, dat ik ze eens moest slaan, dat zou helpen. Ik durfde niet en werd nog ongelukkiger.
Ik ben ook nog op kamp geweest, in groep 6,7,8. Ik kan mij er niet veel van herrinneren, alleen dat bij het verdelen van de bedden alle meisjes tegen het meisje wat in het bed naast mij sliep, zeiden dat ze medelijden voelden met haar, dat haar kamp wel zo op die manier verpest zou worden. Dit zeiden ze terwijl ze zagen dat ik ze zag en hoorde praten.
Er werden tests afgenomen of ik geschikt was voor het speciaal onderwijs.
Het bleek dat ik een te hoog IQ had voor het speciaal onderwijs.
Ik werd in een Traject klas geplaatst, de uitslag van de test is mij nooit verteld.
Ik ben bij toeval de uitslag op papier tegengekomen toen ik laatst in de kasten hier thuis zat te zoeken. Er werd in beschreven dat ik altijd al op mijzelf was, dat ik een vriendelijk meisje was en dat mijn moeder mij altijd liet uitpraten.
Dus ik werd naar het regulier onderwijs gestuurd.
In klas 1 hield ik mij zo stil mogenlijk, er werd veel over mij geroddeld, maar het was een rustig jaar, op wat uitgelach hier was het een rustig jaar.
In klas 2... ik kan mij er net als bij klas 1 niet veel van herinneren. Ik weet nog dat ik een keer te lang werd gepest. Ik had gezegd dat de klas uitval van een les had, op het laatste moment werd een vervanger gevonden, en toen heeft een jongen mij continu lopen bedreigen terwijl zijn vrienden lachend toekeken. Ik trok het niet meer en er kwam een witte waas voor mijn ogen en ik duwde dat joch zo hard mogenijk van mij af, ik wilde hem vernederen, ik wilde hem pijn doen, ik wilde hem...... dood. Uiteindelijk heb ik alleen zijn gouden ketting kapot van zijn nek getrokken, hij heeft geluk gehad, ik had hem veel ergere dingen kunnen aandoen, ik ben verrassend sterk als ik zo ben.
Ik ben daarna alleen in mindere vorm gepest, negeren ect.
Klas 3: ik ging naar een andere school omdat 3TL niet op de oude school gegeven werd, daar werd ik ingedeeld in een klas met een jongen, laat ik hem Bob noemen.
Bob heeft vroeger dezelfde sport gedaan als ik (trampolinespringen. Ik ben net zoals bij school nooit lang geweest bij een sport aangezien ik snel als raar werd gezien.)
Bob ontdekte dat ik bijzonder bang was voor enige aanleiding voor pesten en begon mij te treiteren. Bob gooide potloden naar mij bij tekenen, liet tekeningen van mij verdwijnen of ruineren, hij gooide uiteindelijk samen met de hele klas kaugom naar mijn haar met scheikunde.
uiteidelijk werd ik depressief, ik begon (begon al in klas 1 of 2) mijzelf te beschadigen, ik deed dat omdat ik het naar mijn mening niet verdiende om te leven en ik vond dat ik mijzelf moest straffen omdat ik nooit voor mijzelf opkwam. Daarna wilde ik dood. Ik heb 2x een zelfmoordbriefje geschreven en ik maakte in mijn hoofd plannen hoe ik mijzelf het beste kon vermoorden zonder dat ik mijn familie teveel verdriet zou aandoen, ik dacht aan weglopen, en dan het doen ect.
Ik huilde steeds meer en durfde steeds minder naar school. Toch is er geen dag geweest dat ik gespijbeld heb.
Ik werd (klas 3) uiteindelijk weer agressief, Bob liep voor mij de trap af, van school en het leek of iets mijn lichaam overnam en dat joch zo hard mogenlijk de trap af wilde duwen. Ik wilde die jongen pijn doen, ik wilde hem dood. ik schok van dat deel van mijzelf, ik wilde en wil nooit iemand pijn doen of ongemak veroorzaken.
Ik heb mij kunnen beheersen, maar ik zat er zeer dicht tegenaan om Bob echt van de trap af te duwen.
Ik trok al het gertreiter en gepest niet meer en ging 4TL op het speciaal onderwijs volgen. Mijn hoop was dat ik deze keer niet gepest zou worden aangezien ik anders was en die kinderen ook anders waren.
Dus niet, ik werd weer gepest, ik zat in een klas met 12 jongens en met mij 1 meisje.
Op de eerste dag dat ik daar kwam overleed mijn oma. Ik hield erg van die oma en ondanks ik veel huilde ging ik toch naar school. Het meisje roddelde met wat jongens hoe erg ik mij wel niet aanstelde dat ik af en toe huilde, mijn oma was nog geen 2 dagen dood. Dat meisje beschuldigde mij ervan dat ik regelmatig met kanker schold terwijl ik dat niet doe omdat dat tegen mijn pricipes ingaat. Waarom ze dit deed weet ik nu nog niet.
Na een paar maanden daar werd ik veel en vaak uitgescholden voor lelijkerd, dom wijf, sukkel, dat dikke kind ect. Ik had mijn haren kort laten knippen in de zomer ervoor en dat maakte mij nog meer onzeker.
Ik durfde met niemand een gesprek aan te gaan, net als in de vorige jaren, en dat heeft tot pesten geleid.
Ik wilde naar havo nadat ik mijn diploma haalde, en er waren veel kinderen die praatte over mij, ik kon ze gewoon horen, ze zeiden dat ik het nooit zou halen, als je nooit praat zal je zeker dom zijn nietwaar?
Er was een lerares, die geloofde in mij, die heeft mij ook meegenomen naar een school waar zij ook lesgaf, en waar ik de havo kon volgen na mijn examen met begeleiding.
Met gym deed ik altijd net als bij alle voorgaande jaren alsof ik niet mee kon doen. Ik deed dan alsof ik een blessure had, ongesteld was, buikpijn had of zoiets.
Ik schaamde mij als ik moest meedoen met gym, ik ben bang voor ballen omdat ik eens een voetbal ik mijn gezicht heb gekregen en ik ben sloom en ik deed vooral niet mee omdat niemand mij in zijn team wilde.
Uiteindelijk heb ik mijn diploma gehaald en mocht ik door na de havo. Ik zit in een klas waar je persoonlijke begeleiding krijgt, ik heb 1x per week een coachinggesprek, maar ik durf nooit te noemen wat er misgaat omdat ik altijd bang ben als een aansteller gezien te worden.
Ook heb ik per 2 weken een gesprek met een psycholoog. Ik durf aan haar dit nooit te vertellen, wat zal ze wel niet denken, waarschijnlijk dat ik een idiote aansteller ben.
Alles wat er is gebeurt in mijn jeugd zit mij nog steeds erg dwars. Ik durf niks te vertellen omdat ik bang ben dat zelfs mijn ouders gaan denken dat ik een aansteller ben, ook ben ik bang dat mij word verteld niet zo moeilijk te doen en mij er gewoon overheen te zetten.
Dit jaar gaat het goed, ik word niet gepest en ben zelfs al een keer met de hele klas zonder leraar naar een pub geweest.
Maar ik heb geen vrienden, ik ben nog nooit uitgeweest, en mijn vader zegt vaak dat ik eens uit moet gaan, maar ik durf niet, ik hou niet van luide muziek, en ik durf al helemaal niet in mijn eentje.
Mijn dagen nu spendeer ik door klassieke muziek te luisteren, documentaires te kijken, films te kijken, soms wat leren en fotograveren (planten ect.)
Ik weet niet hoe ik vrienden moet maken. Mij is dat nooit geleerd, ik heb juist geleerd dat vrienden nooit iets vast zijn, ze gaan zich hoe dan ook tegen je keren.
Ik heb geleerd mijn kop te houden, stil zijn en onopvallend zijn.
Ik heb mensen in mijn klas verhalen verteld dat ik wel uitga, en dronken word en soms seks heb, maar ik ben nog nooit uitgegaan, ik drink niet, en ik heb het dan ook nognooit gedaan.
Ik houd die verhalen levend zodat ik hopenlijk niet die rare meer wordt die iedereen zo makkelijk kapot maakt.
Ik huil veel en als ik huil weet ik niet waarom, vaak is het alsof er iets zwaars op mij drukt dat mijn gevoelens helemaal donker maakt.
Ik schaam mij voor mijn lichaam, in de spiegel durf in nouwlijks te kijken.
Mijn ouders denken vaak dat het aanstellerij is dus zeg ik er niks van.
Ook heb ik lichamelijke klachten waarvan ik niks zeg. Bijv. pijn op de borst+ drukkend gevoel, omhoogkomend maagzuur, hoofdpijn, steken in zij zonder reden.
Maar daar zeg ik niks van. Ik ben bang dat mensen mij niet serieus nemen, dat ze denken dat ik mij aanstel, dus laat ik er nooit wat van merken wat als effect heeft dat als ik iets zeg tegen mijn moeder ze denkt dat ik het verzin omdat ik mijn ongemakken verbijt en mijn gezicht nooit vertrek ofzo.
Ook durf ik dit niet te zeggen uit angst, pure angst dat mensen mij uitlachen.
Nu heb ik mijn verhaal zo ongeveer verteld,
kan iemand mij tips geven hoe ik uit deze situatie weer kan komen?
Ik wil niet meer verdrietig zijn, ik wil niet meer alles verbijten maar ik schaam mij zo als ik iets moet vertellen, voelt alsof ik zwak ben, alsof ik mij aanstel.
Iemand?
Ik ben al naar psygiater geweest, loop elke 2 weken bij de psygioloog. Maar daar durf ik niet helemaal te vertellen wat er echt speelt, omdat ik altijd bang ben dat ik mij aanstel en dat voelt als zwakte.quote:Op woensdag 4 mei 2011 19:28 schreef maickeltje het volgende:
depressief, misschien eens naar de dokter, psychiater?
Wij kunnen je hier toch niet echt mee helpen op een forum...enkel maar wat tips geven.
En hoezo ben je hier niet bang dan?quote:Op woensdag 4 mei 2011 19:29 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik ben al naar psygiater geweest, loop elke 2 weken bij de psygioloog. Maar daar durf ik niet helemaal te vertellen wat er echt speelt, omdat ik altijd bang ben dat ik mij aanstel en dat voelt als zwakte.
Dat heeft daar totaal niets mee te maken.quote:Op woensdag 4 mei 2011 19:29 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik ben al naar psygiater geweest, loop elke 2 weken bij de psygioloog. Maar daar durf ik niet helemaal te vertellen wat er echt speelt, omdat ik altijd bang ben dat ik mij aanstel en dat voelt als zwakte.
Dit is anoniemquote:Op woensdag 4 mei 2011 19:30 schreef HSG-BOMBER het volgende:
[..]
En hoezo ben je hier niet bang dan?
Ik zou toch wel echt aanraden om gewoon je hart te luchten bij die psycholoog en ik denk (ik weet dat het heel moeilijk is om te doen) dat het verstandig is om hetzelfde te doen bij je ouders.quote:Op woensdag 4 mei 2011 19:31 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Dit is anoniem
En jullie kunnen mijn ouders niet bellen en ze onnodig bezorgd maken.
En ik kan jullie gezichtsuitdrukkingen niet zien.
hier het zelfdequote:Ik weet niet hoe ik vrienden moet maken. Mij is dat nooit geleerd, ik heb juist geleerd dat vrienden nooit iets vast zijn, ze gaan zich hoe dan ook tegen je keren.
Wat ik even niet begrijp is waarom je telkens denkt een aansteller te zijn, je geeft namelijk nergens aan in je hele verhaal dat iemand jou niet heeft begrepen (omgeving zoals ouders.) Sterker nog, je geeft zelfs aan dat er een docent was die in je geloofde en je kansen bood.quote:Op woensdag 4 mei 2011 19:29 schreef summer2bird het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Succes.Er was eens....
Psycholoog is het trouwens, niet psygioloogquote:Op woensdag 4 mei 2011 20:27 schreef summer2bird het volgende:
Ik heb er even goed overna zitten denken, ik ga de OP uitprinten en die aan de psygioloog geven. Ik moet daar dinsdag toch heen dus doe ik het dan.
Ik denk dat ik het gewoon even nodig had om even een een verhaal ervan te maken, in mijn hoofd loopt namelijk alles door elkaar heen. En ik hoop dan maar dat ze me geen aansteller vind.
Ik moest gewoon even mijn ei kwijt. Sorry als ik hier iemand mee irriteer
Maar ik ga de OP uitprinten en die aan haar geven.
Aan de reacties te zien is het idd beter als ik dat maar gewoon doe, anders kom ik ook niet vooruit.
Dit had ik even nodig, bedankt
Heel goed om hetgeen je moeilijk onder woorden kunt brengen van je af te schrijven! En een psych zal je echt niet zomaar een aansteller vinden hoor. Nu je je hart gelucht hebt, kan ze je juist beter gaan helpenquote:Op woensdag 4 mei 2011 20:27 schreef summer2bird het volgende:
Ik heb er even goed overna zitten denken, ik ga de OP uitprinten en die aan de psygioloog geven. Ik moet daar dinsdag toch heen dus doe ik het dan.
Ik denk dat ik het gewoon even nodig had om even een een verhaal ervan te maken, in mijn hoofd loopt namelijk alles door elkaar heen. En ik hoop dan maar dat ze me geen aansteller vind.
Aan de reacties te zien is het idd beter als ik dat maar gewoon doe, anders kom ik ook niet vooruit.
Ik hoop voor je dat je vaker je ei kwijt kan, en ook niet-anoniem. Laat voortaan die excuses maar achterwege.quote:Op woensdag 4 mei 2011 20:27 schreef summer2bird het volgende:
Ja tenzij TS over zelfmoord gaat beginnen, doorgaans ondernemen hulpverleners dan wel actie.quote:Op woensdag 4 mei 2011 20:22 schreef Verbodsbord het volgende:
Een psycholoog heeft beroepsgeheim volgens mij hoor. Ik zou het gewoon bij hem/haar vertellen.
De psycholoog doet (of mag) dat ook niet.quote:Op woensdag 4 mei 2011 19:31 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Dit is anoniem
En jullie kunnen mijn ouders niet bellen en ze onnodig bezorgd maken.
En ik kan jullie gezichtsuitdrukkingen niet zien.
Goed idee. Succes.quote:Op woensdag 4 mei 2011 20:27 schreef summer2bird het volgende:
Dit is ongeveer wat ik ook wilde zeggen.quote:Op woensdag 4 mei 2011 20:47 schreef Shispeed het volgende:
heb je hele verhaal gelezen, het ontroerde mij zelfs een beetje...
ik denk dat het overgrote deel van de pesters dit jou helemaal niet aan heeft willen doen, waarschijnlijk ging het nog geen eens om jou als persoon(lijkheid), maar was je gewoon een makkelijk doelwit omdat je weinig vrienden had en onzeker was. het heeft dus waarschijnlijk nog geen eens aan jouzelf gelegen![]()
Ik kan mezelf verder niet zo goed voorstellen hoe jij je moet voelen, omdat ik dit zelf simpelweg nog nooit meegemaakt heb. Ik wens je in ieder geval erg veel sterkte en succes dit te verwerken, er boven op te komen en weer gelukkig te worden!
Is één keer in de twee weken niet een beetje weinig? Het is erg goed van je dat je hulp gezocht heb, maar ik vraag me af of je met alleen praten wel verder komt. Door al die verschrikkelijk jaren is waarschijnlijk jou zelfbeeld kapot gegaan en als je daaraan werkt, zul je ook wat zelfverzekerder worden.quote:Op woensdag 4 mei 2011 19:29 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Dat is echt een ontzettend goed idee.quote:Op woensdag 4 mei 2011 20:27 schreef summer2bird het volgende:
Jemig ! Ik heb je hele OP gelezen en ik vind het een zeer indrukwekkend verhaal,quote:Op woensdag 4 mei 2011 20:27 schreef summer2bird het volgende:
zijn de eerste die je moet leren negeren!quote:Op woensdag 4 mei 2011 20:29 schreef Micson het volgende:
[..]
Psycholoog is het trouwens, niet psygioloog
Jij vindt het niet erg om te pesten of om gepest te worden?quote:Op donderdag 5 mei 2011 00:54 schreef Hippe_Student het volgende:
normaal vind ik een beetje pesten niet erg, geef ik toe, maar als iemand zich helemaal uitstort raakt het me wel. meestal laten ze niet blijken dat ze het erg vinden.
mensen zijn eigenlijk gewoon fucked up..
Volledig mee eens, en sterktequote:Op woensdag 4 mei 2011 19:40 schreef GGMM het volgende:
Je stelt je niet aan, je bent niet zwak en je moet het wel aan je psycholoog vertellen.
Op fok zul je niet zo snel een oplossing vinden ben ik bang.
dat moet je echt doenquote:Op woensdag 4 mei 2011 20:27 schreef summer2bird het volgende:
Super dat je die stap hebt gemaakt, en heel fijn dat je je serieus genomen voelt. Ik mis alleen wel een stukje betrokkenheid van je moeder. Jammer dat ze niet echt medeleven toont, maar jou alleen maar allerlei handvaten in je mik probeert te schuiven om het 'beter' te maken. Ze hoeft het namelijk niet zozeer op te lossen, het is gewoon fijn als ze er voor je isquote:Op donderdag 5 mei 2011 13:45 schreef summer2bird het volgende:
even een update:
ikheb mijn moeder de uitgeprinte OP gegeven, heeft zij helemaal doorgelezen en toen vroeg ze wat ze met mij aan moest.
Want zij wist het ook niet meer.
Ze kon mij naar een cursus sturen waar ik kon leren hoe ik weer vrienden moest maken maar zei ze, dat zou toch niet helpen omdat dat al eerder geprobeerd was en dat ook niet hielp.
Ze zegt dat ik wat meer initatief moet nemen om contacten te leggen.
Ook vind ze het een goed idee dat ik de OP meeneem naar de psygoloog.
Ze zei dat zij zelf ook gepest was geweest en naar haar mening ieder kind wel eens is gebeurt. Ze snapt denk ik niet helemaal wat voor een indruk het op mij heeft gemaakt.
Ze snapte niet waarom ik dit nooit verteld heb.
Maar ze vond het geen zeik verhaal, ik heb dat nog gevraagd,
nu dinsdag de OP geven aan psygoloog.
quote:Op donderdag 5 mei 2011 13:45 schreef summer2bird het volgende:
even een update:
ikheb mijn moeder de uitgeprinte OP gegeven, heeft zij helemaal doorgelezen en toen vroeg ze wat ze met mij aan moest.
Ze kon mij naar een cursus sturen waar ik kon leren hoe ik weer vrienden moest maken maar zei ze, dat zou toch niet helpen omdat dat al eerder geprobeerd was en dat ook niet hielp.
Ze zei dat zij zelf ook gepest was geweest en naar haar mening ieder kind wel eens is gebeurt. Ze snapt denk ik niet helemaal wat voor een indruk het op mij heeft gemaakt.
allebei, gewoon in hele kleine mate als je begrijpt wat ik bedoel.quote:Op donderdag 5 mei 2011 08:36 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Jij vindt het niet erg om te pesten of om gepest te worden?
Superquote:Op donderdag 5 mei 2011 13:45 schreef summer2bird het volgende:
even een update:
Goed gedaan, het aan je moeder laten zie is al een hele grote stap!quote:Op donderdag 5 mei 2011 13:45 schreef summer2bird het volgende:
even een update:
Vind je dat zwak?quote:Op woensdag 4 mei 2011 19:29 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Je hoeft je niet schamen TS, want het is niet jou schuld. Je bent ook niet zwak, want tegen groepen kan niemand op. Pesters weten nauwelijks wat ze doen, daarvoor zijn ze te dom. Het liefst zou ik al die zwakzinnige pesters naar een heropvoedingskamp sturen.quote:Op woensdag 4 mei 2011 19:24 schreef summer2bird het volgende:
Ik heb lang zitten twijfelen of ik dit topic wel zou openen, ik praat er namelijk ook nooit met iemand over, ik schaam mij ervoor.
Nu heb ik mijn verhaal zo ongeveer verteld,
kan iemand mij tips geven hoe ik uit deze situatie weer kan komen?
Ik wil niet meer verdrietig zijn, ik wil niet meer alles verbijten maar ik schaam mij zo als ik iets moet vertellen, voelt alsof ik zwak ben, alsof ik mij aanstel.
Iemand?
Je bent sterker dan je denktquote:Op woensdag 4 mei 2011 20:27 schreef summer2bird het volgende:
quote:Op woensdag 4 mei 2011 19:40 schreef GGMM het volgende:
Je stelt je niet aan, je bent niet zwak en je moet het wel aan je psycholoog vertellen.
Op fok zul je niet zo snel een oplossing vinden ben ik bang.
Geloof dat je moeder eea nogal onderschat. Je weet zelf als geen ander wat dit voor impact op je heeft gemaakt, en hoeveel verdriet het je nog steeds doet. Niet meer over nadenken, gewoon doen!quote:Op maandag 9 mei 2011 16:32 schreef summer2bird het volgende:
Morgen ga ik dus naar de psygioloog. Ik zit nu al weer te twijfelen of ik de OP wel echt geven zal, omdat mijn moeder ook zo iets had van dat elk kind wel gepest wordt en ben een beetje bang voor de reacties eerlijk gezegd.
Daar moet je niet over twijfelen; gewoon meenemen. Je kunt bij de psycholoog moeilijk een gesprek gaan houden over het lekkere weer... Je komt daar met een reden en dat heb je hier in de OP toch vrij duidelijk op papier gezet. Door die te laten lezen, zal hij/zij ook meteen een goed beeld hebben van de situatie en valt er fatsoenlijk over te praten. Je komt er niet veel verder mee als je informatie achter gaat houden.quote:Op maandag 9 mei 2011 16:32 schreef summer2bird het volgende:
Morgen ga ik dus naar de psygioloog. Ik zit nu al weer te twijfelen of ik de OP wel echt geven zal, omdat mijn moeder ook zo iets had van dat elk kind wel gepest wordt en ben een beetje bang voor de reacties eerlijk gezegd.
quote:Op donderdag 5 mei 2011 00:30 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Dat is echt een ontzettend goed idee.
En dat idee moet je niet laten varen, en niet morgen of overmorgen over gaan twijfelen hoor. Echt uitprinten, meenemen en laten lezen!
gewoon meenemen! Daar is een psycholoog voor. Het pesten komt inderdaad bij meerdere kinderen voor, maar in jou geval is het zo ver gevorderd dat je voor de psycholoog wel een uitzondering zult zijn. Niet iedereen gaat naar de psycholoog. Over je pijn op de borst, ga naar de dokter. Het is overigens niet een hartaandoening, lijkt me niet aannemlijk aangezien je dat pas op veel latere leeftijd krijgt. De pijn op de borst (even snel gegoogled) is een symptoom van depressie, stress en paniekstoornis. Je bent veel gepest dus dit is wel erg aannemelijk.quote:Op maandag 9 mei 2011 16:32 schreef summer2bird het volgende:
Morgenochtend moet ik een presentatie houden voor de klas, ik ben hier ook bang voor, niet zozeer voor de presentatie maar ik stotter nog wel eens.
Maar dat zie ik morgen wel weer.
Ik heb ook steeds vaker last van die pijn in mijn borst, begint zich nu dagelijks te vertonen.
Morgenmiddag da ik naar de psygioloog. Ik zal dan wel weer even een update geven.
Bedankt weer voor de lieve reacties en pm's, die gaven mij al de moed om de OP aan mijn moeder te laten zien. Ik hoop dat ik morgen niet in een sombere bui beland, want als dat gebeurt zit er een grote kans in dat ik de OP helemaal niet laat zien aan de psygioloog.
Dat soort dingen zijn mij al vaker gebeurt.
Nou ja, morgen dus weer een update.
Zo te lezen een goed bezoek geweestquote:Op dinsdag 10 mei 2011 18:38 schreef summer2bird het volgende:
Ik heb ook verteld dat ik een beetje teleurgesteld was in de manier hoe mijn moeder reageerde, zij zei dat mijn moeder waarschijnlijk tijd nodig had om het te 'verwerken'
De psygiologe heeft mij gezegd er over 2 weken pas echt op in te kunnen gaan aangezien het best wel wat velletjes papier zijn en ze alles goed moet doorlezen. Haar zie ik over 2 weken weer.
De psygiater heeft ook nog gebeld, ik moest een afspraak maken, waarom weet ik niet, daar ga ik begin juni heen.
Ps: de presentatie ging goed, heb een 9 gekregen
In het forum R&P is het niet zo "netjes" om personen openbaar op hen grammatica fouten te wijzen, misschien zou je daar voortaan rekening mee kunnen houden? avbquote:Op woensdag 11 mei 2011 08:54 schreef BeffJeck het volgende:
het is psycholoog geen psygioloog. Veel sterkte..
Nee, je kan beter iemand voor lul laten staan door niets te zeggen!quote:Op woensdag 11 mei 2011 09:10 schreef zusterclivia het volgende:
[..]
In het forum R&P is het niet zo "netjes" om personen openbaar op hen grammatica fouten te wijzen, misschien zou je daar voortaan rekening mee kunnen houden? avb
Jij ook veel sterkte
Zo onvriendelijk was dat bericht toch niet? Ik vind het juist wel sympathiek eigenlijk.quote:Op woensdag 11 mei 2011 09:10 schreef zusterclivia het volgende:
[..]
In het forum R&P is het niet zo "netjes" om personen openbaar op hen grammatica fouten te wijzen, misschien zou je daar voortaan rekening mee kunnen houden? avb
Jij ook veel sterkte
Als het je echt om haar gevoel te doen is, haar op deze fout te wijzen, kan dat ook in een pm of dm toch....quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:06 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
Nee, je kan beter iemand voor lul laten staan door niets te zeggen!
En voor TS, neem de tijd voor jezelf om te herstellen
ja man kwam pas zon jongen uit de 3e tege die ik altijd peste realiseerde me toen pas wa voor effect da had hij zat er soms nog steeds over in ontdanks dat ie nu echt zelfverzerkerd geworde wasquote:Op woensdag 11 mei 2011 22:42 schreef Knavia het volgende:
Weet je wat het met pesten is? Diegene die pest snapt echt niet dat wat hij doet zoveel invloed heeft. Daar ben ik achter gekomen door na eerst op de middelbare school zelf wel eens te zijn gepest, nu te ontdekken dat ik op het werk juist een pester blijk te zijn. Terwijl ik het echt waar gewoon een leuk grapje vind. Blijkt dat degene ten koste van wie de grap ging, er na 6 jaar nog mee zit. Hij heeft het ervaren als een persoonlijke aanval, echt bedoeld om hem te kleineren. Terwijl ik het op dat moment onschuldige vrolijke lolbroekerij vond.
Dit is een goeie tip. Wel is het ook weer zo dat uit de slachtoffer rol komen heel lastig kan zijn omdat het als 't ware een survival strategie wordt die er lastig weer uit slijt omdat dit onbewust gebeurt.quote:Op woensdag 11 mei 2011 09:14 schreef Swiffer het volgende:
Stop met slachtoffer zijn, en ga praten. kom uit voor wat mensen jou hebben aangedaan, niets waar JIJ je schuldig om moet voelen. Praat ECHT met je hulpverleners, anders kom je hier nooit uit.
Misschien lacht zo'n groepje pubers wel helemaal niet om jou.quote:Op donderdag 12 mei 2011 18:41 schreef summer2bird het volgende:
Of ik stabiel ben, ik denk van niet.
Ik ben vaak echt depressief geweest en had ook zelfmoordneigingen.
Ik heb nu wel eens hele sombere buien, kan dan de hele dag stil en somber zijn terwijl ik echt probeer vrolijk te zijn, ik kan die bui simpelweg niet wegduwen.
Dat gebeurt vaak onverwacht en dan denk ik ook zeer negatief over van alles.
Ik kan mij ook vaak heel goed voelen en als er iets naars gebeurt (bijv. een stel pubers op het station lachen mij uit terwijl ik voor ze sta) kan ik weer helemaal somber worden.
Ik probeer het niet te doen maar soms heb ik het totaal niet onder controle, ik slik ook medicatie tegen die somberheid, dat is begonnen toen ik echt suïcidale gedachtes kreeg.
Maar ik heb die buien niet onder controle en ben dan ineens zo boos en zo verdrietig.
Is dit een goed antwoord op je vraag?
Je antwoord is heel goed en duidelijk!quote:Op donderdag 12 mei 2011 18:41 schreef summer2bird het volgende:
Ik heb nu wel eens hele sombere buien, kan dan de hele dag stil en somber zijn terwijl ik echt probeer vrolijk te zijn, ik kan die bui simpelweg niet wegduwen.
Ik kan mij ook vaak heel goed voelen en als er iets naars gebeurt (bijv. een stel pubers op het station lachen mij uit terwijl ik voor ze sta) kan ik weer helemaal somber worden.
Ik probeer het niet te doen maar soms heb ik het totaal niet onder controle, ik slik ook medicatie tegen die somberheid, dat is begonnen toen ik echt suïcidale gedachtes kreeg.
Maar ik heb die buien niet onder controle en ben dan ineens zo boos en zo verdrietig.
Pubers die je zomaar op een station uitlachen? Je hebt wel een heel laag zelfbeeld van je. Ik kan me haast niet voorstellen dat vreemde mensen je spontaan uitlachen, zeker niet om je uiterlijk.(Tenzij je iets lomps doet)quote:Op donderdag 12 mei 2011 18:41 schreef summer2bird het volgende:
Er is een verschil tussen pesten en plagen natuurlijk he, en pesten is voor mij hetzelfde als moedwillig iemand vernederen.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 18:59 schreef BeffJeck het volgende:
ik denk dat we het niet meer over pesten hebben maar over vernederen. Een pesterij-tje, een beetje plagen moet kunnen! Echter wat TS ( en jammer genoeg veel meer mensen) is overkomen geef ik de naam: moedwillig vernederen. Iemand kapot maken.
TS neem de tijd voor jezelf, zoek ( eis) hulp, net zolang totdat jij jezelf kan en mag zijn!!
Even een vreemd advies. Zorg dat je in beweging blijft, ga sporten of wat dan ook.
Sorry voor t knipwerk maar wilde ff wat punten uitlichten....quote:Op dinsdag 10 mei 2011 18:38 schreef summer2bird het volgende:
-knip-
Ze begon over mijn onzekerheid over mijn lijf.
-knip-
hoe lelijk mensen met badpakken wel niet zijn en hoe dom je dan wel niet moet zijn als je er een draagt
-knip-
Ps: de presentatie ging goed, heb een 9 gekregen
van mij mag je, voor mij was het al een enorme overwinning om mijn verhaal te typen, misschien voor jou ookquote:Op zondag 15 mei 2011 19:51 schreef Newbie114 het volgende:
Wow TS, raar verhaal joh. Ik kan me er wel in vinden, eigenlijk, en nu jij het durft om er iets over te zeggen wil ik hier eigenlijk ook mijn verhaal doen als dat goed is... Graag reactie, anders maak ik een nieuw topic![]()
Ontopic: TS, veel sterkte, echt waar. Hopen dat het verbetert, en ik voel met je mee. Succes bij je psycholoog over 2 weken...
Edit boven.quote:Op zondag 15 mei 2011 20:25 schreef summer2bird het volgende:
[..]
van mij mag je, voor mij was het al een enorme overwinning om mijn verhaal te typen, misschien voor jou ook
Ook jouw verhaal hoe je jeugdjaren ook zo mis zijn gelopen gelezen en ik kan uit bovenstaande enkel concluderen dat ze een pispaal nodig hadden en die was dus jij tdt (het maakt me zo woestquote:Toen heb ik via via iemand gevonden waar ik dit alles kwijt kon, wat me zo ontzettend hielp, dat ik er nu min of meer bovenop ben (ik heb nog steeds niet echte vrienden, maar het komt dichter in de buurt). Ik ben ook nog naar de psycholoog geweest (moest van mijn ouders, voor mijn punten) en heb hem hier niets van verteld (ik vertrouwde hem niet, ik ben nogal paranoïde geworden), wat ik nu wel jammer vind, maar het gaat beter, dus is het goed. Ik heb soms nog steeds het idee dat het niet veel uit zou maken als ik nu dood zou gaan, en dat er toch niemand om zou rouwen als ik dood zou gaaan, maar dat is vooral als er iets echt rots gebeurt is.
Dat kan wel. Ik ben ook veel gepest, en ook door onbekenden op stations en op straat werd ik uitgescholden. Op de een of andere manier straal je het gewoon uit. Ook zou het kunnen zijn dat TS bijvoorbeeld een lichte vorm van Asperger heeft (hoeft niet zo te zijn hoor, onzekerheid/onhandigheid kan ook gewoon door pesten komen, maar ik lees over niet houden van hard geluid, een ramp in sport, slecht met sociale contacten en "dan zie ik jullie gezichten niet"), en met Asperger loop/doe je toch een beetje raar/anders, en mensen zíen dat.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 12:13 schreef Devion het volgende:
[..]
Pubers die je zomaar op een station uitlachen? Je hebt wel een heel laag zelfbeeld van je. Ik kan me haast niet voorstellen dat vreemde mensen je spontaan uitlachen, zeker niet om je uiterlijk.(Tenzij je iets lomps doet)
Toch vind ik 't gek, en zit er zeker iets in dat je je het ook gewoon in kunt beelden. Zodra er om je heen gelachen wordt, zul je wellicht automatisch het idee krijgen dat het om jou gaat op het moment dat je veel gepest wordt, terwijl de kans veel groter is dat ze gewoon om iets anders lachten.quote:Op woensdag 18 mei 2011 14:09 schreef Sushimonster het volgende:
Maar goed, ik geloof best dat ook wildvreemden dingen gaan roepen.
Je zet de eerste stappen om beter te worden. Heel dapper en getuigt van kracht.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 13:18 schreef summer2bird het volgende:
Ik heb om 14.15 weer een gesprek zo met de psychologe,
Ik ben eerlijk gezegt een beetje nerveus, want nu heeft ze als goed is de hele OP gelezen.
Volgende week moet ik trouwens ook naar de psychiater.
Ik hoop dat het gesprek goed gaat,
Mijn moeder heeft helaas het er nooit meer met mij over gehad en heeft ook niks tegen mijn vader gezegt.
Ik begin ook steeds meer last te krijgen van mijn keel, buik, borst en hoofd(pijn ect.)
Ik post straks even hier hoe het gesprek ging.
Succes ermee hé!quote:Op donderdag 26 mei 2011 13:50 schreef summer2bird het volgende:
Ik was het even vergeten te posten
De psychologe had het hele verhaal gelezen, en begon met zeggen dat ik mij absoluut nergens voor hoefde te schamen daar, ze zei dat zij er juist voor was, om een uitlaatklep te zijn.
Vervolgens ging het over mijn vader die altijd heeft gezegd dat ik juist gepest werd omdat ik het ook toeliet en het dus mijn schuld was.
Zij zei dat dat absoluut niet zo was en mijn vader dat echt alleen maar heeft gezegd omdat hij altijd voor zichzelf heeft kunnen opkomen en ook zich nooit zo in anderen heeft kunnen verplaatsen.
Ze zei dat elk kind anders is en dat een kind juist wat kwetsbaarder is, vooral ik, omdat ik sociaal nooit zo sterk in mijn schoenen stond door contactstoornissen.
Ook hadden we het over dat ik nooit wat durf te melden bij mijn ouders.
Ze begreep dat ik het moeilijk vind om de situatie waar ik nu inzit te doorbreken maar vind wel dat dit wel gedaan moet worden, wil ik verder gaan.
Ze zei dat de reden waarom ik dit jaar niet gepest word is omdat ik nu bij mensen in de klas zit die allemaal serieus hun diploma willen halen, ze zijn wat ouder en zij laten mensen echt in hun waarde.
Ook zegt ze dat ik mij dit jaar ook meer begin te ontwikkelen, juist omdat ik word opgenomen in de groep, ik ga niet echt mee stappen ofzo, maar er komen echt mensen naast mij zitten tijdens de les, en praten ook normaal tegen mij. Ook omdat er totaal geen "groepjes" zijn in de klas.
Iedereen zit er voor zichzelf.
Ze zei dat ik ooit wel als een normaal mens zou kunnen communiceren maar dat in stapjes moet gaan, dat ik niet meteen resultaat moet verwachten van mijzelf, en ook niet boos op mijzelf moet worden als ik faal.
Volgende week moet ik naar de psychiater, maar dat is voor mijn medicijngebruik.
Over 2 weken moet ik weer naar de psychologe.
Ik spreek uit ervaring dat je niet perse mensen leert kennen via sporten en voor mij is het ook niet altijd ontspanning. Het ligt er natuurlijk wel aan welke sport je gaat doen, maar roep niet meteen dat het alles op lost, want dat doet het niet voor iedereen (sorry moest ik ff kwijtquote:Op zondag 29 mei 2011 23:02 schreef 045represent het volgende:
summer2bird, ik heb je hele verhaal en het hele topic gelezen... heeft me wel ontroerd en vind t superknap van je dat je de OP aan je psycholoog en moeder hebt laten lezen! Alleen jammer om dan nu je laatste post te lezen...
Mijn tips voor wat je allemaal hebt gezegd in je laatste post:
Ga sporten! Geloof het of niet, maar het is echt iets waarmee je je kan ontwikkelen! Lekker je hoofd leeg maken, je kan een beetje afvallen en dus een prachtig lichaam creeeren wat je ook weer meer zelfvertrouwen geeft en last but not least: sport is een van de makkelijkste manieren om contacten te leggen met mensen. Als je bent 't sporten heb je altijd iets om over te praten met de mensen die op dat moment ook zijn 't sporten! Verder is het natuurlijk ook nog een leuk gespreksonderwerp voor bijvoorbeeld op school.
Als je met dit sport-idee door wil gaan, laat me wat weten! Ik weet aardig veel van sporten en de gezonde voeding die je daarbij moet gebruiken, dus ik kan je nog genoeg tips geven als je hiermee door wil gaan!
Heel veel succes met alles!
Ach, ik las laatst nog een topic over lopen in de nacht...quote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:47 schreef Spacekitten het volgende:
[..]
Ik spreek uit ervaring dat je niet perse mensen leert kennen via sporten en voor mij is het ook niet altijd ontspanning. Het ligt er natuurlijk wel aan welke sport je gaat doen, maar roep niet meteen dat het alles op lost, want dat doet het niet voor iedereen (sorry moest ik ff kwijt)
Klopt dat het niet alles oplost, maar het geeft je wel een zetje in de rug.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:47 schreef Spacekitten het volgende:
[..]
Ik spreek uit ervaring dat je niet perse mensen leert kennen via sporten en voor mij is het ook niet altijd ontspanning. Het ligt er natuurlijk wel aan welke sport je gaat doen, maar roep niet meteen dat het alles op lost, want dat doet het niet voor iedereen (sorry moest ik ff kwijt)
Is hier iets aan vooraf gegaan? Zoniet; Op zon moment mag je ook best een beetje boos worden op je ouders, want dit slaat nergens op. Zij zijn degene die echt om je geven en dan doe je zoiets niet. Als je moeder graag gekookte eieren wil, kan ze die ook best zelf maken toch?quote:Op donderdag 30 juni 2011 14:00 schreef summer2bird het volgende:
Hi, wederom moet ik weer even wat kwijt:
Heb vannacht slecht geslapen, nadat ik om 7 uur eindelijk in slaap viel, maakte mijn moeder om 9 uur mijn deur open en maakte mij wakker door luid in de deuropening te zeggen dat mijn vader en zij gekookte eitjes wilde. Op de vraag of dat wat later kon liep ze boos weer terug naar haar kamer.
Ik dus naar beneden, nadat ik chagarijnig mijn deur had dichtgesmeten.
Eitjes gekookt en weet terug naar bed.
Om 10 uur kom ik naar beneden en het eerste wat mij opviel was dat iedereen (paps,mams) mij negeerde. Ik ontbijt maken, en het viel mij op dat mijn moeder haar ei niet op had gegeten maar had laten liggen, mijn vader had wel alle eieren opgegeten die voor hem waren.
Ik ging naar boven, mij omkleden en toen vroeg ik aan mijn moeder waanneer ze die intakeformulieren ging ondertekenen, geen antwoord. Ze sloeg de deur van d'r kamer zelfs voor mijn neus dicht.
Ik naar beneden, ik werd helemaal doodgezwegen. Niemand antwoorde ergens op, net alsof ik er niet toe deed.
En toen vroeg ik of zij mijn intakeformulieren nog ging ondertekenen en als antwoord kreeg ik dat mijn vader zich aan mij irriteerde, ik egocentrisch ben, het nooit verteld had van die formulieren (gisteren nog gezegd, meerdere malen zelfs) en dat ik iedereen chanteerde.
Toen moest ik naar mijn kamer want mijn vader had genoeg van mij en irriteerde zich zo erg aan mij dat ik weg moest.
Ook zei mijn vader dat ik die formulieren wel kon vergeten, het was toch allemaal mijn schuld dat ik er zo laat mee kom (gisteren heb ik die krengen gekregen, kon niet eerder en morgen moeten ze ingeleverd worden)
En als klap op de vuurpijl riep mijn moeder net naar boven dat ik zachter moest huilen, anders kon ik net zo goed in de voortuin zitten, als de hele buurt het moest horen en dat ik aan het hyperventileren op een gegeven moment was, dat was ook aanstellerij.
Wat moet ik nu? Ik vervals gewoon d'r handtekening.
Als ik nu naar beneden ga wordt ik gewoon doodgezwegen. Niemand kijkt om, praat met mij.
Die formulieren zijn trouwens voor de intake van havo5.
Nee, niks aan voorafgegaan.quote:Op donderdag 30 juni 2011 14:32 schreef hopelesslost het volgende:
[..]
Is hier iets aan vooraf gegaan? Zoniet; Op zon moment mag je ook best een beetje boos worden op je ouders, want dit slaat nergens op. Zij zijn degene die echt om je geven en dan doe je zoiets niet. Als je moeder graag gekookte eieren wil, kan ze die ook best zelf maken toch?
Je moet niet over je heen laten lopen, door niemand niet. Je leeft hoe je bent, als en voor jezelf. Als jij ergens wordt gebruikt en je wil dat niet, moet je het niet doen. Probeer wel de confrontatie met je ouders als die boos zijn (waarvoor ze hierbij volgens mij geen enkele reden hadden) uit de weg te gaan en ga ergens heen waar je je veilig voelt... Wellicht ander familie? Uiteindelijk komen ze wel weer bij zinnen..
Geen idee, normaal doen ze dat ook zelf, maar nu moest ik het ineens.quote:Op donderdag 30 juni 2011 15:05 schreef drijfhout het volgende:
Ts, waarom moet jij die eitjes koken? Waarom moet jij het ontbijt van je ouders maken? Waarom is dat jouw taak?
Daaaaaaaaaaaaaaaaamn. Wat een rotlui.quote:Op donderdag 30 juni 2011 14:00 schreef summer2bird het volgende:
Heb vannacht slecht geslapen, nadat ik om 7 uur eindelijk in slaap viel, maakte mijn moeder om 9 uur mijn deur open en maakte mij wakker door luid in de deuropening te zeggen dat mijn vader en zij gekookte eitjes wilde. Op de vraag of dat wat later kon liep ze boos weer terug naar haar kamer.
Om 10 uur kom ik naar beneden en het eerste wat mij opviel was dat iedereen (paps,mams) mij negeerde. Ik ontbijt maken, en het viel mij op dat mijn moeder haar ei niet op had gegeten maar had laten liggen, mijn vader had wel alle eieren opgegeten die voor hem waren.
Ik ging naar boven, mij omkleden en toen vroeg ik aan mijn moeder waanneer ze die intakeformulieren ging ondertekenen, geen antwoord. Ze sloeg de deur van d'r kamer zelfs voor mijn neus dicht.
Ik naar beneden, ik werd helemaal doodgezwegen. Niemand antwoorde ergens op, net alsof ik er niet toe deed.
En toen vroeg ik of zij mijn intakeformulieren nog ging ondertekenen en als antwoord kreeg ik dat mijn vader zich aan mij irriteerde, ik egocentrisch ben, het nooit verteld had van die formulieren (gisteren nog gezegd, meerdere malen zelfs) en dat ik iedereen chanteerde.
Toen moest ik naar mijn kamer want mijn vader had genoeg van mij en irriteerde zich zo erg aan mij dat ik weg moest.
Ook zei mijn vader dat ik die formulieren wel kon vergeten, het was toch allemaal mijn schuld dat ik er zo laat mee kom (gisteren heb ik die krengen gekregen, kon niet eerder en morgen moeten ze ingeleverd worden)
En als klap op de vuurpijl riep mijn moeder net naar boven dat ik zachter moest huilen, anders kon ik net zo goed in de voortuin zitten, als de hele buurt het moest horen en dat ik aan het hyperventileren op een gegeven moment was, dat was ook aanstellerij.
Als ik nu naar beneden ga wordt ik gewoon doodgezwegen. Niemand kijkt om, praat met mij.
quote:Op donderdag 30 juni 2011 16:50 schreef Footsoldier het volgende:
Je moet meer voor jezelf opkomen, helemaal als je moeder je wakker gaat maken omdat ze wilt dat je eieren voor haar en je pa kookt. Gewoon zeggen dat ze dat zelf wel kunnen doen omdat je slecht geslapen hebt.
En dan doe je het en eet ze het niet op? Volgende keer gewoon een ongekookt eitje onder haar kussen leggen zal dr wel leren.
Ik vind je nog lief, als mijn ouders dat zouden flikken had ik ze 'n paar rauwe eieren naar hun hoofd gegooid.quote:Op donderdag 30 juni 2011 16:50 schreef Footsoldier het volgende:
Je moet meer voor jezelf opkomen, helemaal als je moeder je wakker gaat maken omdat ze wilt dat je eieren voor haar en je pa kookt. Gewoon zeggen dat ze dat zelf wel kunnen doen omdat je slecht geslapen hebt.
En dan doe je het en eet ze het niet op? Volgende keer gewoon een ongekookt eitje onder haar kussen leggen zal dr wel leren.
Op de vraag "of dat wat later kon"?quote:Op donderdag 30 juni 2011 14:00 schreef summer2bird het volgende:
Ik heb dit met tranen in mn ogen gelezen... Ik vind je een ontzettend mooi meisje. Schaam je niet. Probeer zelfvertrouwen te kweken. Ga rustig sporten op een sportschool. Leer jezelf mooi vinden. Vriendschap is idd heel belangrijk... Je wordt niet meer gepest, je bent naar de pub geweest. Ontzettend goed! Leer mensen beter kennen, mensen zullen je leuk vinden....quote:Op woensdag 4 mei 2011 19:24 schreef summer2bird het volgende:
Probeer eens een goede multivitamine pil zoals Solgar of Alive! Womensquote:Ook heb ik lichamelijke klachten waarvan ik niks zeg. Bijv. pijn op de borst+ drukkend gevoel, omhoogkomend maagzuur, hoofdpijn, steken in zij zonder reden.
- wat zijn het voor luie ouders dat ze jou je bed uittrappen om eieren te koken?quote:Op donderdag 30 juni 2011 14:00 schreef summer2bird het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |