Dankje TS
Ontopic: TS, veel sterkte, echt waar. Hopen dat het verbetert, en ik voel met je mee. Succes bij je psycholoog over 2 weken...
Mijn verhaal (veel minder extreem dan dat van TS):
Ik ben dus ook zolang als ik me kan herinneren (ong groep 3) gepest, al weet ik alleen nog maar dat echt iedereen mij moest hebben. Ik heb in alle basischooljaren 1 vriend gehad, en er werd continu (vanaf groep 7) ook gezegd dat wij homo waren -.-. Er was vooral 1 iemand die mij (en die vriend ook trouwens) heel erg pestte. Het erge was dat ze er nooit mee ophouden (ik huilde nog al snel en dat vonden ze blijkbaar leuk). Ook was ik redelijk slim, waarmee ze mij ook onophoudelijk pestten, en met gym was ik zeker de slechtste. Ik heb toen ook gedreigd (waar mijn moeder en mijn broertjes en zusje bij waren) om een einde aan mijn leven te maken, ik heb een keukenmes gepakt en dat op mij gericht, ik kon het gewoon niet meer aan. Uiteindelijk heb ik het niet gedaan, ik weet zelf niet echt waarom. Ik heb me ook nog een aantal keer proberen te verzuipen, wat (natuurlijk) ook niet lukte. Ik was ontzettend eenzaam en alles leek altijd fout te gaan. Het enige waar ik me toen mee kon vermaken was computerspelletjes, schietspellen. Ik verbeeldde me altijd dat het de pesters waren die ik neerschoot, wat redelijk fucked up is. Ik zou zoiets overigens nooit doen, ik heb geen pistool en tegen de tijd dat ik er een had gevonden zou ik hem niet kopen omdat ik het niet meer wil doen.
Toen ging ik eindelijk naar de brugklas (op het gymnasium, dus dat slimheid pestten gebeurde niet meer (op school althans)) en maakte (zo dacht ik) een nieuwe start. Jammer dat ik de eerste 6 maanden een blokbeugel had, maar dat maakte niet veel uit. Ik was heel erg verlegen en vrienden maken ging moeilijk. Uiteindelijk is het gelukt om oppervlakkige vriendschappen te krijgen, die ik zag als echt goede vriendschappen. Ik werd nog steeds uitgelachen (achter mijn rug vooral) en was (ben) heel onhandig. Ik kwam erachter dat van die 'vriendengroep' maar 2 mensen mij min of meer mochten en ik ging er dus niet meer mee om (het lukte ze altijd om geld van me af te troggelen van betaal jij ook eens (we gingen na school altijd naar de supermarkt en ik betaalde best vaak). Ik werd door hen ook vaak gekleineerd en genegeerd, en ze zeiden vaak krijg kanker en sterf (ik dacht als grapje...). Dit was het ergste in de 3de, toen ik er dus echt achterkwam dat ze nooit echt mijn vrienden zijn geweest, meer schoolmaten.
Dat heeft me heel erg dwarsgezeten, en aan het begin van de 4de (waar ik nu in zit) had ik echt een slechte tijd. Ik werd genegeerd, en gepest door andere mensen van andere klassen. Ik was toen iets sterker en ik had soms echt zin om erop te meppen. Dit heb ik nooit gedaan, omdat ik bang ben iemand te verwonden. Ik wil niemand pijn doen, en ik ben 1 keer in mijn leven echt geflipt en toen werd iedereen boos op mij. Ook dacht ik (omdat het echt 'stoere boys' waren (ze hadden bivakmutsen gekocht om iemand in elkaar te slaan (zeiden ze)) dat ze mij wel eens flink te pakken zouden nemen als ik iemand een klap zou verkopen. In het begin van de 4de had ik dus helemaal geen vrienden, en voelde ik me mede daardoor ongelooflijk eenzaam. Ik heb toen vaak gedacht dat ik ze dood wou. Allemaal, het maakte me af en toe niets meer uit. Ook mijn punten niet, die langzaam de afgrond in gleden, en waarvoor ik nu nog hard moet werken om over te gaan. Ik heb zelfs even gedacht dat ik schizofrenie had (zo'n test gedaan op internet, niet te vertrouwen ik weet het, maar ik dacht niet echt na in die periode), en voelde me eenzamer dan ooit. Ik was echt op het randje van de afgrond, 's avonds in mijn bed huilde ik vaak, om mijn leven, om de wereld, om mijn irrationele angst schizofrenie te hebben, om geen plezier te hebben, om mijn onverschilligheid of alles eindigt of niet. Toen heb ik via via iemand gevonden waar ik dit alles kwijt kon, wat me zo ontzettend hielp, dat ik er nu min of meer bovenop ben (ik heb nog steeds niet echte vrienden, maar het komt dichter in de buurt). Ik ben ook nog naar de psycholoog geweest (moest van mijn ouders, voor mijn punten) en heb hem hier niets van verteld (ik vertrouwde hem niet, ik ben nogal paranoïde geworden), wat ik nu wel jammer vind, maar het gaat beter, dus is het goed. Ik heb soms nog steeds het idee dat het niet veel uit zou maken als ik nu dood zou gaan, en dat er toch niemand om zou rouwen als ik dood zou gaaan, maar dat is vooral als er iets echt rots gebeurt is.
Zo, een heel typwerk, ik heb geprobeerd het min of meer leesbaar te houden, sorry als dat niet gelukt is. Ik ben blij dat ik het getypt heb, een hele opluchting, ik loop er al lange tijd mee rond en niemand (behalve die via via vriendin) weet erover.
[ Bericht 46% gewijzigd door Newbie114 op 15-05-2011 20:34:36 ]
Hier zei
Lt.Surge: Kwaliteits user ben je wel.
Hier zei
Murdera: Newb, een enorme baas. _O_
'Komt er dan nooit geen einde aan dit wonder?'