Zijn betrokkenheid (of dat van het Mnt Sinai) doet toch een alarmbelletje rinkelen.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 21:22 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Hij is niet de enige er worden een stuk meer mensen geciteerd.
Ja, data en interpretatie. Zodra die Mount Sinai kerel zich er tegenaan bemoeit heb ik extra twijfels (en die moet je sowieso altijd bij dit soort claims - veel variabelen in het spel - hebben), zelfs als dit onderzoek van een andere kerel zou komen. Bovendien lijkt de vraag of je verkrachtingen en criminaliteit niet op een andere manier zou moeten of kunnen aanpakken me een terechte.quote:Daarnaast gaat het niet om mensen met depressies maar om de effecten op veel verschillende zaken.
Als het aantal verkrachtingen af neemt kun je niet claimen dat dat achteraf "behandeld" kan worden. Zelfde geldt voor criminaliteit.
Het lijkt me dat je dan die mineralen weer kan proberen toe te voegen. Waarom lithium daarvoor een surrogaat zou zijn wordt nergens duidelijk gemaakt. Lijkt me echt flauwekul.quote:Als laatste is het niet het extra toevoegen maar juist omdat water in sommige streken steeds minder mineralen bevat dat ze het daar toe willen voegen.
Het is vooral een keuze die men niet maakt. Een paar malloten 'bovenin' kiezen er op ten duur voor aan de hand van een berg flauwekulargumenten en leugens. Het gros van de betrokkenen heeft geen stem.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 22:26 schreef Loppe het volgende:
't Blijft een keuze die men maakt uit angst. Volgens mij al vanaf de eerste stap verkeerd.
Ja dat is zeker allemaal waarquote:Op zaterdag 28 mei 2011 22:47 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Ja, filosofishe debatten over ethiek/moraliteit. Of wetenschappelijk onderzoek over de exacte werking van lithium bij verschillende omstandigheden, mensen en hoeveelheden. Daar kunnen duizende mensen honderde jaren lang mee bezig zijn.
Ik vond het eigenlijk vooral grappig omdat fictie nu wordt ingehaald. En nader bekeken spookt het al wat langer rond.
Mijn voorstelling is dat het ook hele andere effecten heeft dan slechts die symptoombestrijding. Het spreekt iig tot de verbeelding.
Als je jezelf bedenkt dat sommige brillante artiesten, denkers en wetenschappers juist aan allerhande kwalen leden/lijden. Dan kun je jezelf ook afvragen of een "one fits all" oplossing niet verschrikkelijk uit den boze is.
Dus dan loopt de morele vraag eerder samen met de proportie/schaal. Of wordt het een puur pragmatisch probleem van niet alle eieren in dezelfde mand. Et cetera.
Nog los van het recht op schoon drinkwater.
Er waren meerde onderzoeken genoemd in dat artikelquote:Op zaterdag 28 mei 2011 23:56 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Zijn betrokkenheid (of dat van het Mnt Sinai) doet toch een alarmbelletje rinkelen.
[..]
Ja, data en interpretatie. Zodra die Mount Sinai kerel zich er tegenaan bemoeit heb ik extra twijfels (en die moet je sowieso altijd bij dit soort claims - veel variabelen in het spel - hebben), zelfs als dit onderzoek van een andere kerel zou komen. Bovendien lijkt de vraag of je verkrachtingen en criminaliteit niet op een andere manier zou moeten of kunnen aanpakken me een terechte.
[..]
Het lijkt me dat je dan die mineralen weer kan proberen toe te voegen. Waarom lithium daarvoor een surrogaat zou zijn wordt nergens duidelijk gemaakt. Lijkt me echt flauwekul.
Ja nog één. Er wordt ook opgemerkt dat mensen aan mind-control dachten.quote:Op zondag 29 mei 2011 00:03 schreef oompaloompa het volgende:
Er waren meerde onderzoeken genoemd in dat artikel
Nee, maar je kan je wel afvragen of deze additieve methode ten eerste werkelijk effectief is (dat is helemaal niet bewezen, er wordt over een verband gesproken, dat is natuurlijk zo slap als wat), en ten tweede of hij eventuele bijwerkingen rechtvaardigt.quote:Dat er andere methodes zijn betekent niet dat het effect niet additief is
quote:Lithium is een mineraal dus ze willen precies doen wat je suggereert; die mineralen weer toevoegen.
Hmm nee 4, niet 2quote:Op zondag 29 mei 2011 00:14 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Ja nog één. Er wordt ook opgemerkt dat mensen aan mind-control dachten.
[..]
Bijwerkingen zouden net zo hard in dat "slappe verband" aanwezig moeten zijn geweest.quote:Nee, maar je kan je wel afvragen of deze additieve methode ten eerste werkelijk effectief is (dat is helemaal niet bewezen, er wordt over een verband gesproken, dat is natuurlijk zo slap als wat), en ten tweede of hij eventuele bijwerkingen rechtvaardigt.
Ja het zou inderdaad een stuk beter zijn gewoon alle mineralen toe te voegen, extra lood is goed voor de mensquote:![]()
Dankzij zuivering bevat water tegenwoordig een stuk minder mineralen dan vroeger, dus we doen er maar weer een willekeurig mineraal bij...
Onzin natuurlijk. Als demineralisatie een argument zou zijn zou er gepleit moeten worden voor het toevoegen van mineralen in dezelfde verhouding als ze vroeger in het water zaten.
Niet alles wat van nature voorkomt is goed, hè?quote:Op zondag 29 mei 2011 00:14 schreef GoudIsEcht het volgende:
Dankzij zuivering bevat water tegenwoordig een stuk minder mineralen dan vroeger, dus we doen er maar weer een willekeurig mineraal bij...
Onzin natuurlijk. Als demineralisatie een argument zou zijn zou er gepleit moeten worden voor het toevoegen van mineralen in dezelfde verhouding als ze vroeger in het water zaten.
Een paar jaar terug een piek met focussen op dat soort zaken. De aanleiding was misschien de crediet- en voedselcrisis. Toen ging ik erg veel lezen/bekijken.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 01:44 schreef oompaloompa het volgende:
Ik vraag me af, de mensen hier hoeveel uur spenderen jullie per week met BNW-zaken?
Zat een beetje te googlen en de creepy stalker uit te hangen en zie bepaalde personen echt enorme hoeveelheden posts overal verspreid maken. Iets wat bijna een dagtaak lijkt.. Vraag me af of dat een incident is, of dat de diehards allemaal zoveel tijd op blogs / fora etc spenderen?
Ik vraag me af waarom samenzweringen zo fascinerend voor mensen zijn. Ik merk ook bij mezelf dat de tv-series die ik het leukste vind altijd de series zijn met complotten, samenzweringen en rondom smiechterig gedrag.quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:11 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Een paar jaar terug een piek met focussen op dat soort zaken. De aanleiding was misschien de crediet- en voedselcrisis. Toen ging ik erg veel lezen/bekijken.
Daarvoor las ik ook wel graag boeken over samenzweringen, Umberto Eco enz. Ook met patenten, rechten en privacy had ik al een affiniteit. En met "misleidende" media in meer algemene zin.
Maar ik maak hieruit op dat je dat nu een stuk minder doet dan vroeger, weet je hoe dat komt dat je dat nu minder doet? Ik heb een tijd gehad dat ik heel erg door bepaalde zaken gefascineerd was, maar dat was voordat internet echt heel erg populair en beschikbaar voor mij was, ik denk dat dat de reden is dat ik er toen niet helemaal head over heels in gedoken ben..quote:Hoe dan ook het werd een mix van sensatie en interesse. Ik nam toen in mijn vrije tijd, vrijwel daagelijks, een bad in alles wat ik kon vinden. Niet dat ik alles voor waar aannam maar destijds was ik echt van overtuigt dat er iets goed mis zou gaan. Het beeld, mijn beeld: de dollar stort in en trekt de wereld mee. Tijdspanne: 2 jaar, oid.
Maar gelukkig heeft dat dus reeds nog geen extreme vormen aangenomen. Tenminste, niet zoals ik die voor me zag.
De wereld wordt steeds "kleiner". Waar je vroeger de informatie niet kon krijgen ligt het nu veel meer op straat. Ik denk alleen dat het nog een lange tijd zal duren voordat (als) het ooit aangepakt zal worden. Het meerendeel van de mensen lijkt het gewoon niets te interesseren terwijl er echt veel zwart-op-wit bewijs ligt van de meest gruwelijke daden...quote:En nu vind ik het nog steeds een interessant verschijnsel. En de onderwerpen voedsel, privacy en rechten vinden al steeds meer hun weg buiten BNW. Zo zijn ook de wereldwijde ondemocratische organen steeds meer in het "grote mensen" nieuws. En (wel of niet) tot mijn verbazing niet eens altijd als de grote heilbrengers.
Ben ik met je eens, er wordt hier vaak gedaan alsof het zwart-wit is. Wanneer je niet in de meest extreme verhalen gelooft, dat je meteen naif denkt dat alles goed is. Uiteindelijk kun je niet ontkennen dat er mensen & groepen zijn die misbruik maken van, en geld verdienen over de ruggen van onschuldigen.quote:Deze tijden klik ik nog steeds op linkjes die als erg "BNW" zouden kunnen worden bestempeld. Vaak ook om te zien hoe "full of shit" ze zijn. Maar de scheiding van "BNW" en "niet BNW" valt uiteindelijk moeilijk te maken.
De links-rechts discussie is nog vermoeitender dan de 9-11 discussiequote:Op Fok vond ik het vooral leuk omdat in dit subforum de hele links/rechts discussie niet plaats vindt. En de fanatiekelingen als Lambiek en Ali geven het wat kleur.
Maar uiteindelijk zul je eerst uiteen moeten zetten wat typisch BNW is. Voordat iemand een antwoord op je vraag kan geven.
Aalex Joons is ook een soap. Alleen maak die soap helaas dat "anders globalisten" idioten lijken.quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:27 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ik vraag me af waarom samenzweringen zo fascinerend voor mensen zijn. Ik merk ook bij mezelf dat de tv-series die ik het leukste vind altijd de series zijn met complotten, samenzweringen en rondom smiechterig gedrag.
Ja veel minder, die piek was misschien 1 maand in 2007(?). Beetje einde novelty value, en overdose.quote:Maar ik maak hieruit op dat je dat nu een stuk minder doet dan vroeger, weet je hoe dat komt dat je dat nu minder doet? Ik heb een tijd gehad dat ik heel erg door bepaalde zaken gefascineerd was, maar dat was voordat internet echt heel erg populair en beschikbaar voor mij was, ik denk dat dat de reden is dat ik er toen niet helemaal head over heels in gedoken ben..
Ja.quote:Ben ik met je eens, er wordt hier vaak gedaan alsof het zwart-wit is. Wanneer je niet in de meest extreme verhalen gelooft, dat je meteen naif denkt dat alles goed is. Uiteindelijk kun je niet ontkennen dat er mensen & groepen zijn die misbruik maken van, en geld verdienen over de ruggen van onschuldigen.
Ja.quote:De links-rechts discussie is nog vermoeitender dan de 9-11 discussie
Op internet kun je idd je wereld bijna net zo klein an groot maken als je wilt.quote:Je hebt gelijk, het is meer dat ik iemand van hier op allerlei andere borden tegenkwam en toch wel schrok van de hoeveelheid.
[code]
Tja, ik ga wel eens in op bijvoorbeeld patent kwesties op andere fora. Kweenie of je mij aan het stalken bent?Guess not. :/
[/code]
Ik denk dat met dit soort theorieën, net als vele andere internet-dingen (kuch wow) er wel ergens een grens ligt, wanneer het een verslaving wordt. Maar dat is meer een gevoel dan een gefundeerde claim
Maak je niet druk, ik interesseer me totaal niet voor patentenquote:Op woensdag 8 juni 2011 23:57 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Aalex Joons is ook een soap. Alleen maak die soap helaas dat "anders globalisten" idioten lijken.
[..]
Ja veel minder, die piek was misschien 1 maand in 2007(?). Beetje einde novelty value, en overdose.
[..]
Ja.
[..]
Ja.
[..]
Op internet kun je idd je wereld bijna net zo klein an groot maken als je wilt.
Ook kun je dus aanwijzingen vinden voor zowel je gevoel als een vermoeden van een gefundeerde claim, hehehe.
In het perspectief van vechten, vluchten en overweldiging: is vluchten de verslaving, imo.
Bij mij was het eerder een tijdelijke overweldiging. Als je in die termen wilt praten. En achteraf nog steeds interessante materie.
Hoe dan ook BNW is geen verslaving voor mij.Roken wel. :/ Blame the industry.
Zou geen kwaad kunnen.quote:Op donderdag 9 juni 2011 00:03 schreef oompaloompa het volgende:
Maak je niet druk, ik interesseer me totaal niet voor patenten
Ja, ik heb wel eens wat van zulke testen bestudeerd en die zijn over het algemeen niet samengesteld voor paranoide of zelfs ruimdenkende mensen.quote:Er is idd wel wat onderzoek over mensen die in conspiracytheories geloven maar dat is veelal van buitenaf, niet zo heel erg valide. Nou lijkt het me ook moeilijk om mensen die overal complotten in zien persoonlijkheidsvragenlijsten etc in te laten vullen
Good luck.quote:Roken doe ik al 2 jaar bij vlagen. Ik ben zo goed in stoppen dat ik regelmatig stop met stoppen :/
Wat is werkelijkheid? Vluchten was functioneel m.b.t. direct gevaar. Maar waar ik op doel is idd het uit de weg gaan van minder direct fysieke zaken.quote:Ik snap niet zo goed wat je bedoelt met vluchten, bedoel je vluchten uit de werkelijkheid? (zo interpreteerde ik het iig)
quote:Op donderdag 9 juni 2011 00:16 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Zou geen kwaad kunnen.
[..]
Ja, ik heb wel eens wat van zulke testen bestudeerd en die zijn over het algemeen niet samengesteld voor paranoide of zelfs ruimdenkende mensen.
[..]
Good luck.
[..]
Wat is werkelijkheid? Vluchten was functioneel m.b.t. direct gevaar. Maar waar ik op doel is idd het uit de weg gaan van minder direct fysieke zaken.
Daarbuiten zou het dus zo'n beetje cultuureel zijn of iets niet of wel onder "de werkelijkheid" valt. Maar binnen onze cultuur kun je het wel stellen zoals je deed. lol
Hehe, hmmm nope gebruik eigenlijk slechts meer geaccepteerde middelen.quote:Op donderdag 9 juni 2011 09:40 schreef oompaloompa het volgende:
Soms heb ik het idee dat je eerst een dikke joint hebt gerookt voordat je post
Ik ook.quote:Maar ben het voor de rest met je eens
Solipsisme is zon leuke levensbeschouwing, ik snap niet dat er niet meer mensen in gelovenquote:Op donderdag 9 juni 2011 11:05 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Hehe, hmmm nope gebruik eigenlijk slechts meer geaccepteerde middelen.![]()
Het is wel flauw en bijdehand om te vragen wat werkelijkheid is natuurlijk. Maar ja, u bestaat niet. [ afbeelding ]
[..]
Ik ook.
Solipsisme moet een grap zijn want ik besta ook niet.quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:47 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Solipsisme is zon leuke levensbeschouwing, ik snap niet dat er niet meer mensen in geloven
Is ook zo tof als m'n vriendin dat op de piano gaat spelen. Die haalt dan eens diep adem en zet zich soort van schrap voor de snelle stukkenquote:Op woensdag 15 juni 2011 18:13 schreef Gray het volgende:
[..]
Inderdaad zeg! Ben er helemaal stil van.
Van een ander slag, maar zeker ook mooi:
Je zou het zeggen hequote:Op woensdag 15 juni 2011 18:33 schreef Bastard het volgende:
Vanavond maansverduistering, staat er nog iets te gebeuren, misschien is het een teken?
Ik kan wel voor een volle maan zorgen, als je wil.quote:Op woensdag 15 juni 2011 18:33 schreef Bastard het volgende:
Vanavond maansverduistering, staat er nog iets te gebeuren, misschien is het een teken?
Nee doe het niet!quote:Op woensdag 15 juni 2011 19:12 schreef Gray het volgende:
[..]
Ik kan wel voor een volle maan zorgen, als je wil.
Als je maar niet gaat 'moonen'quote:Op woensdag 15 juni 2011 19:12 schreef Gray het volgende:
[..]
Ik kan wel voor een volle maan zorgen, als je wil.
Ik denk dat je nu de grap uitlegtquote:
Ik ben ook zo doortastend he.quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:43 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ik denk dat je nu de grap uitlegt
Explaining a joke is like dissecting a frog. Nobody wants to do it, and the frog dies.quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:43 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ik denk dat je nu de grap uitlegt
Oeh, dat zijn eigenlijk twee topics.quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:11 schreef oompaloompa het volgende:
Ik ben trouwens net pas thuis Gray dus ik beloof niks, sorry :/
Sowieso welke kant wil je op, gewoon de vraag in hoeverre zaken als leeftijd meegenomen moeten worden of juist niet, of nog veel abstracter als "wat is gerechtigheid / wanneer is iets rechtvaardig"?
Sterkquote:Op woensdag 15 juni 2011 23:52 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Explaining a joke is like dissecting a frog. Nobody wants to do it, and the frog dies.
Ik ook dus dat komt goed uit!quote:Op donderdag 16 juni 2011 00:23 schreef Gray het volgende:
[..]
Oeh, dat zijn eigenlijk twee topics.
Persoonlijk ga ik liever voor de abstractere variant.
Ik ga het doen wanneer ik iets nuchterder benquote:Op donderdag 16 juni 2011 18:55 schreef Gray het volgende:
[..]
Btw, ga jij nu dat topic aanmaken, of wil je dat ik het doe?
Hehe, is goed hoor. Ik heb geen haast.quote:Op donderdag 16 juni 2011 20:59 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ik ga het doen wanneer ik iets nuchterder ben
Wil er de tijd voor nemen, maar zit een tikkie krap in diezelfde tijd deze week (sollicitaties etc.)
Het werd net zo gezellig hier.quote:Op donderdag 16 juni 2011 21:45 schreef Gray het volgende:
[..]
Hehe, is goed hoor. Ik heb geen haast.
Doen we de rest bespreken wel via pm, hoeven we de slowchat niet op te nemen met praten over topics voor andere subfora.
Dus je kan kiezen? Of ga je een paar tegelijk doen?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 09:47 schreef oompaloompa het volgende:
Heb ze ongeveer al gescoord
Nu een beetje wachten op afhandeling en officieel maken enzo
Ik kan denk ik wel kiezen, maar de keuze ligt redelijk voor de hand, maar moet de andere keuze nog informeren, dus daarom praat ik zo geheimzinnigquote:Op zaterdag 18 juni 2011 09:57 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dus je kan kiezen? Of ga je een paar tegelijk doen?
Aha, ja, snap ik. Wel een weelde hoor, kunnen kiezenquote:Op zaterdag 18 juni 2011 10:02 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ik kan denk ik wel kiezen, maar de keuze ligt redelijk voor de hand, maar moet de andere keuze nog informeren, dus daarom praat ik zo geheimzinnig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |