toch wel, zonder diploma moet je een zwemtest doen.quote:Op woensdag 4 mei 2011 08:42 schreef Haque het volgende:
Ja ik neem aan dat je die thuis mag latendat geloven ze ook wel als je het gewoon zegt, hebben zij geen bewijs voor nodig.
Zelf al moet ik op water en brood leven. Ik wil dit echt gaan doen. Het past precies bij mij!quote:Op woensdag 4 mei 2011 08:42 schreef Maanvis het volgende:
Je moet je wel voorbereiden op een laag salaris.
dan moet je er gewoon vol voor gaanquote:Op woensdag 4 mei 2011 08:43 schreef Dibble het volgende:
[..]
Zelf al moet ik op water en brood leven. Ik wil dit echt gaan doen. Het past precies bij mij!
Zorg dat je niet in paniek raakt, want dan ga je dom brabbelen.quote:Op woensdag 4 mei 2011 08:50 schreef Dibble het volgende:
Ik ben vooral bang dat ik op een gegeven moment ga stamelen en met moeilijke termen begin rond te gooien waar ik zelf niet eens zoveel van begrijp en het gesprek zo vast gaat lopen. Dat moet dus absoluut niet gaan gebeuren. Hoe kan ik hier het best mee omgaan?
Vorens krijgen we wel een voorlichting dus ik neem mijn aantekeningen schrift in ieder geval wel mee.
Ik ben wel benieuwd wat je reden was om te stoppen?quote:Op woensdag 4 mei 2011 08:55 schreef nattermann het volgende:
Bereid je voor op een gesprek dat vooral over je gevoel gaat. Althans, toen ik 3 jaar geleden dat gesprek had in Limburg-Noord ging het vooral over het gevoel dat ik erbij had.
Overigens is dat dezelfde reden waarom ik 1 jaar geleden gestopt ben bij de politie
Omdat de politie in Nederland maar één ding doet, en dat is geld binnenharken voor de overheid. Boeven vangen zit er niet in, iedere scheet die je laat moet op papier gezet worden, alles moet worden verantwoord. Daarvoor ga ik niet bij de politie werken. Dan had ik wel bij de belastingdienst gesolliciteerd.quote:Op woensdag 4 mei 2011 08:59 schreef drvc het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd wat je reden is om te stoppen?
jammer is dat he, je wilt boeven vangen, kut jeugd in mekaar timmeren.quote:Op woensdag 4 mei 2011 09:00 schreef nattermann het volgende:
[..]
Omdat de politie in Nederland maar één ding doet, en dat is geld binnenharken voor de overheid. Boeven vangen zit er niet in, iedere scheet die je laat moet op papier gezet worden, alles moet worden verantwoord. Daarvoor ga ik niet bij de politie werken. Dan had ik wel bij de belastingdienst gesolliciteerd.
Het gevoel klopte dus niet
Dan heb je altijd nog kutjeugd met petjes in Golfjes. 100% scoringskansquote:Op woensdag 4 mei 2011 09:05 schreef drvc het volgende:
[..]
jammer is dat he, je wilt boeven vangen, kut jeugd in mekaar timmeren.
mooie instelling, ik wou maar effe waarschuwenquote:Op woensdag 4 mei 2011 08:43 schreef Dibble het volgende:
[..]
Zelf al moet ik op water en brood leven. Ik wil dit echt gaan doen. Het past precies bij mij!
Ja precies, geef ons wat!!!quote:Op woensdag 4 mei 2011 09:06 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
[..]
Dit + laat je van je horen?
GMTAquote:
quote:Op woensdag 4 mei 2011 09:03 schreef Dibble het volgende:
Bedankt voor je constructieve tip BranX. Heb ik echt veel aan. Staat zeker genoteerd.
quote:Ik heb straks een intake gesprek bij de Politie
Iets in mij zegt dat je uiteindelijk in een achterafsteegje wordt gestationeerd waarin je de streken gaat aanpakken van een zichzelf buitengewoon geweldig vindende zwerfkat, die samen met zijn 5 kattenvriendjes de buurt terroriseren.quote:Op woensdag 4 mei 2011 08:35 schreef Dibble het volgende.
Jij bedoelt zeker Dribbel, die hond van de kinderboeken.quote:Op woensdag 4 mei 2011 09:26 schreef Pluckie het volgende:
[..]
[..]
Iets in mij zegt dat je uiteindelijk in een achterafsteegje wordt gestationeerd waarin je de streken gaat aanpakken van een zichzelf buitengewoon geweldig vindende zwerfkat, die samen met zijn 5 kattenvriendjes de buurt terroriseren.
Dat ja, ik zou maar vast wat gaan sporten, want die test is echt niet grappig (ex faalde ontzettend op die test).quote:
Dat klinkt wel als de gemiddelde agent die ik zie bij wegmisbruikers of van die andere programma,s waarin ze de politie volgen. Ik zou dat dus vooral wel doen. Aantekeningenschrift is een goed idee, kun je ook in voordoen hoe je een bon gaat uitschrijven. Een soort rollenspel zeg maar. Dat zie je ook steeds vaker.quote:Op woensdag 4 mei 2011 08:50 schreef Dibble het volgende:
Ik ben vooral bang dat ik op een gegeven moment ga stamelen en met moeilijke termen begin rond te gooien waar ik zelf niet eens zoveel van begrijp en het gesprek zo vast gaat lopen. Dat moet dus absoluut niet gaan gebeuren. Hoe kan ik hier het best mee omgaan?
Voorafgaand krijgen we wel een voorlichting dus ik neem mijn aantekeningen schrift in ieder geval wel mee.
Verder zou ik de vraag "volg je het nieuws?" gewoon beantwoorden met "jazeker, ik kijk dagelijks P en W en het acht uur journaal" en niet met:quote:Op donderdag 17 februari 2011 00:22 schreef Dibble het volgende:
Liep tijdje geleden kk skaffa door de straten en dacht bij mezelf, wtf die lui zijn helemaal droef man. Als je zo even kijkt naar dingen die mensen kunnen maken, auto's, huizen, kledij en andere shit. Hoe kun je dan in gods fuckin naam denken dat we van apen afstammen man. Dat is toch raar. Wtf waar leef je dan voor? Mijn inziens heb je dan niet veel verschil van een amoebe met 0.0 bewustzijn en zelfrespect.
....
Kankeratheisten moeten sterven. Vandaag ook op school zei juf zo van; Ja, negers zijn donker omdat ze uit afrika komen en chinezen zijn geel omdat ze daar weer aangepast aan zijn blablabla. Echt ik heb me die les zwaar moeten inhouden om die troll haar plaats te wijzen.
quote:Op maandag 19 juli 2010 19:37 schreef Dibble het volgende:
Een jaar of drie geleden kwam ik voor het eerst in aanraking met 'conspiracy' theorien dmv van het internet. Echt alles zocht ik op. Boeken besteld over 2012, tot David Icke Lizard gedoe en diep in de 9/11 en Irak stuff.
Het is niet zo dat je die zaken klakkeloos in je je hoofd opneemt maar de punten van herkenning in eigen belevingswereld aan elkaar verbind en zo een plaatje vormt van 'hoe het volgens jou echt is.
Naarmate ik steeds meer stof erover las, luisterde raakte mijn gedachtegoed steeds verder bekneld in een wirwar van ideeën, gevoelens en waarnemingen.
Sinds die tijd is er eigenlijk veel veranderd. Vrienden had ik gewoon, was goed in sociale omgang en kon vrijwel met iedereen overweg. Maar steeds begon kwam het gevoel van het 'groter iets' naar boven waar je ongewild een klein deeltje van bent en het zich om je heen vastklampte waardoor je niet meer uit het patroon kon uitbreken.
Hierdoor begon ik sterk tegen dingen anders aan te kijken. Werd scherper en kon de structuur in de samenleving beter zien en hoe alles best wel 'namaak' leek en dat het best zo geconstrueerd kon zijn door een select groepje ( mensen ?) om de menselijkheid van mensen te onderdrukken.
Ik ben geen autist of wannabee filosofisch zolderkamer hippie denker maar sinds ik dit allemaal weet ben is mijn denken en doen automatisch op een laag pitje gegaan in alles. Lijkt net alsof bijna altijd stoned ben. Met vrienden praat ik er liever niet over, wel eens heel eventjes geprobeerd maar lukte niet.
Een gezellig biertje drinken en alles vergeten lukt niet meer, het kan elk moment van de dag terug kruipen in mijn hoofd en me in een diepe waas gooien. Ik heb geprobeerd alles te vergeten en het voor onzin uit te maken maar het blijft terugkomen.
Wat is dit?
Lol. en toen ging de politie je na checken op internet.quote:Op woensdag 4 mei 2011 10:30 schreef Hanoying het volgende:
Ik zou in ieder geval het onderwerp religie vermijden....
[..]
Verder zou ik de vraag "volg je het nieuws?" gewoon beantwoorden met "jazeker, ik kijk dagelijks P en W en het acht uur journaal" en niet met:
[..]
dat snap ik dus echt niet he. Je kan op allerlei manieren afgekeurd worden: de medische test ( ze vinden een kwaal waar je niks van af wist ), de psychologische test ( je karakter past niet in hun bedrijf ), whatever.quote:Op woensdag 4 mei 2011 09:29 schreef Karina het volgende:
[..]
Dat ja, ik zou maar vast wat gaan sporten, want die test is echt niet grappig (ex faalde ontzettend op die test).
quote:Op woensdag 4 mei 2011 10:30 schreef Hanoying het volgende:
Ik zou in ieder geval het onderwerp religie vermijden....
[..]
Verder zou ik de vraag "volg je het nieuws?" gewoon beantwoorden met "jazeker, ik kijk dagelijks P en W en het acht uur journaal" en niet met:
[..]
Wat een knurft!quote:Op woensdag 4 mei 2011 09:29 schreef Karina het volgende:
Dat ja, ik zou maar vast wat gaan sporten, want die test is echt niet grappig (ex faalde ontzettend op die test).
Heb eenzelfde test een paar jaar terug op school is gedaan, als je fysiek in goede conditie bent is die goed te doenquote:Op woensdag 4 mei 2011 13:20 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Wat een knurft!Die test stelt echt geen zak voor. Twee rondjes door de gymzaal en klaar.
Het wordt wel vaak als excuus gebruikt, maar die test is echt te waardeloos voor woorden. Als je normaal beweegt doe je hem met twee vingers in je neus. (Heb ik van horen zeggen overigens. En normaal bewegen is 1 a 2 keer sporten in de week.)
Owjah:
Succes TS!
gelukkig voor de sollicitatie niet (meer) belangrijk, voor inschaling en doorstroming nog steeds wel...quote:Op maandag 16 mei 2011 23:20 schreef doorzuipenmanagerworden het volgende:
Wat is je huidskleur/geslacht?
Klote dat je met wisselende diensten van de politie nooit een fatsoenlijke sport kunt doen behalve fitness.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:52 schreef Five_Horizons het volgende:
Dat parcours gaat er vanaf volgend jaar voor zorgen dat er een hoop blauw niet meer op straat te vinden is, dus zorg ervoor dat je conditie goed is.....
Ik denk dat dit gewoon een wereldrecord is. Goed bezig!quote:Op dinsdag 17 mei 2011 08:19 schreef Pro_Shifty het volgende:
Tips:
De sporttest is niet moeilijk vond ik zelf. Ik liep hem toen in 2.32 sec
squashen..quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:36 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Klote dat je met wisselende diensten van de politie nooit een fatsoenlijke sport kunt doen behalve fitness.
gaat lastig in je eentje.quote:
Je hebt toch vrienden...quote:
die dan maar net dezelfde wisseldiensten moeten hebbenquote:
Whahaha neehee, gaat over Topcat! ken je klassiekers. Hoe heet die agent ook alweer?quote:Op woensdag 4 mei 2011 09:28 schreef nattermann het volgende:
[..]
Jij bedoelt zeker Dribbel, die hond van de kinderboeken.
Ja maar je bent zelfs als je in je avondshifts zit altijd wel een paar avonden per week vrij tochquote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:07 schreef Maanvis het volgende:
[..]
die dan maar net dezelfde wisseldiensten moeten hebben.
De ervaring leert dat 'af en toe een keertje als het zo uit komt squashen' ipv op een vaste dag dat dan die vriend ook liever een andere squashmaat zoektquote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:11 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ja maar je bent zelfs als je in je avondshifts zit altijd wel een paar avonden per week vrij toch
Hahahah ik moest toch wel hard lachenquote:
http://www.kombijdepolitie.nl/Pages/default.aspxquote:Op dinsdag 17 mei 2011 15:33 schreef HenkXL het volgende:
Ben wel enigszins benieuwd, je geeft te kennen dat je solliciteert voor de functie agent. Heb je al enige ervaring bij de politie in het algemeen? En/of welke diploma's / opleidingen heb je? Ik neem toch aan dat niet iedereen zomaar in aanmerking komt hiervoor. Of is het een soort van opleiding tot agent?
beveiliging? straatcoach? toezichthouder? boa gemeente?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 16:39 schreef Roces18 het volgende:
Duh, wat denk jij Henk, dat iedereen ervaring moet hebben in het agent zijn? Waar doe je die ervaring anders op dan bij de politie zelf?
Tijdens nachtdiensten heb ik veel moeite om te trainen. Ik ben dan erg moe en kost mij veel moeite om naar de sportschool te gaan. Ook gaat je hele sociale leven naar de knoppen. Weekenden en feestdagen werken. Avonddiensten waarbij je tot 22.00 of 23.00 werkt. Je komt op verjaardagen binnen waarbij het overgrote deel al aangeschoten is.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:11 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ja maar je bent zelfs als je in je avondshifts zit altijd wel een paar avonden per week vrij toch
Haha, ik was niet de snelste. Het record stond toen op 2.30 sec. Maar als je een sport wilt beoefenen waarbij je conditie goed wordt:quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:41 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Ik denk dat dit gewoon een wereldrecord is. Goed bezig!
Klopt. Ik merk vooral dat ik het vervelend vind dat mijn vrienden en familie nog steeds niet inzien of willen inzien wat mijn werk inhoud. Ik heb er maar een hekel aan dat ze denken dat ik de hele dag bonnen schrijf. Terwijl ik op jaarbasis iets van 10 bekeuringen schrijf.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:19 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
Tijdens nachtdiensten heb ik veel moeite om te trainen. Ik ben dan erg moe en kost mij veel moeite om naar de sportschool te gaan. Ook gaat je hele sociale leven naar de knoppen. Weekenden en feestdagen werken. Avonddiensten waarbij je tot 22.00 of 23.00 werkt. Je komt op verjaardagen binnen waarbij het overgrote deel al aangeschoten is.
Hou er rekening mee! Je bent altijd de pispaal. Tijdens je werk maar ook privé. Ik ga daarom ook niet meer naar verjaardagen. Altijd weer dat gezeur dat ome Piet een bon heeft gehad omdat hij 4km te hard heeft gereden. Of er wordt vertelt dat je geen flikker uitvoert. Terwijl je net 2 uur vantevoren bij een dodelijk ongeluk heb gestaan waarbij de hersenen van het slachtoffer open en bloot op het dashboard liggen!
Succes ermee!!
Ben ik het niet helemaal mee eens, ik ben bij het begin heel resoluut geweest door gesprekken over de politie (zowel positief als negatief) snel af te kappen. Als ik dan een discusie heb probeer ik ook de andere kant van de job te laten zien.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:19 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
Tijdens nachtdiensten heb ik veel moeite om te trainen. Ik ben dan erg moe en kost mij veel moeite om naar de sportschool te gaan. Ook gaat je hele sociale leven naar de knoppen. Weekenden en feestdagen werken. Avonddiensten waarbij je tot 22.00 of 23.00 werkt. Je komt op verjaardagen binnen waarbij het overgrote deel al aangeschoten is.
Hou er rekening mee! Je bent altijd de pispaal. Tijdens je werk maar ook privé. Ik ga daarom ook niet meer naar verjaardagen. Altijd weer dat gezeur dat ome Piet een bon heeft gehad omdat hij 4km te hard heeft gereden. Of er wordt vertelt dat je geen flikker uitvoert. Terwijl je net 2 uur vantevoren bij een dodelijk ongeluk heb gestaan waarbij de hersenen van het slachtoffer open en bloot op het dashboard liggen!
Succes ermee!!
Hoe laat gaan je maten dan bieren? als ik nacht heb gehad tot 5 of 7 en ik zou 3 uurtjes hebben geslapen is het pas 8 of 10 uur... Maar idd het vrijdagavond bieren moet ik jammer genoeg vaak overslaan...quote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:07 schreef Pro_Shifty het volgende:
[..]
Klopt. Ik merk vooral dat ik het vervelend vind dat mijn vrienden en familie nog steeds niet inzien of willen inzien wat mijn werk inhoud. Ik heb er maar een hekel aan dat ze denken dat ik de hele dag bonnen schrijf. Terwijl ik op jaarbasis iets van 10 bekeuringen schrijf.
Of dat ik een keer geen zin heb om mee bier te gaan drinken omdat ik net 3 uur geslapen heb na een nachtdienst haha dat soort dingen.
Verder is het werk wat je doet echt geweldig. Ik zou niets liever willen doen.
Gast, 2.30 SECONDEN?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:05 schreef Pro_Shifty het volgende:
[..]
Haha, ik was niet de snelste. Het record stond toen op 2.30 sec. Maar als je een sport wilt beoefenen waarbij je conditie goed wordt:
- 2x per week Kickboksen
- 1x per week bosloop (berg op berg af) 10km
- 1x per week een circuit training
- 50x opdrukken
- 30x squads
- 30x Situps
- 1 ronde van 500 meter rennen
- Dit herhaal je 5x achter elkaar zonder rust.
Werkt perfect voor conditie+kracht training.
Respectquote:Op woensdag 4 mei 2011 08:43 schreef Dibble het volgende:
[..]
Nog een agentquote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:19 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
Succes ermee!!
Daar heb ik dan weer geen ervaring mee, maar ik ga na een dienst dan ook gewoon naar huis met de wetenschap dat ik morgen naar m'n 'echte' werk gaquote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:36 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Klote dat je met wisselende diensten van de politie nooit een fatsoenlijke sport kunt doen behalve fitness.
Ik denk dat er bedoeld wordt dat je 2.32 seconden zegt en niet 2 minuut en 32 secondenquote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:05 schreef Pro_Shifty het volgende:
[..]
Haha, ik was niet de snelste. Het record stond toen op 2.30 sec. Maar als je een sport wilt beoefenen waarbij je conditie goed wordt:
- 2x per week Kickboksen
- 1x per week bosloop (berg op berg af) 10km
- 1x per week een circuit training
- 50x opdrukken
- 30x squads
- 30x Situps
- 1 ronde van 500 meter rennen
- Dit herhaal je 5x achter elkaar zonder rust.
Werkt perfect voor conditie+kracht training.
Lol wut? Ik ben een keer naar een informatieavond geweest, waar ze adhv een filmpje lieten zien wat die test inhield. Iedereen die 1x in de week een beetje aan sport doet kan die test halen...quote:Op woensdag 4 mei 2011 09:29 schreef Karina het volgende:
[..]
Haha tja precies.quote:Op donderdag 19 mei 2011 13:48 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik denk dat er bedoeld wordt dat je 2.32 seconden zegt en niet 2 minuut en 32 seconden
Nja, Op zaterdag moet bij ons de A1 voetballen. Ik ben supporter/leider van dat team. Wij gaan vaak met een grote groep kijken. Mocht het rond een uur of 12.00-13.00 al lekker weer zijn dan wil er wel eens een pilsje opengaan op het terrasquote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:12 schreef Pollewoppie het volgende:
[..]
Hoe laat gaan je maten dan bieren? als ik nacht heb gehad tot 5 of 7 en ik zou 3 uurtjes hebben geslapen is het pas 8 of 10 uur... Maar idd het vrijdagavond bieren moet ik jammer genoeg vaak overslaan...
Onder andere een van de redenen waarom ik 2 jaar geleden gestopt ben bij de politie.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:19 schreef BeffJeck het volgende:
Succes ermee!!
En het wereldvreemde management!!quote:Op vrijdag 20 mei 2011 01:28 schreef nattermann het volgende:
[..]
Onder andere een van de redenen waarom ik 2 jaar geleden gestopt ben bij de politie.
Waarom schrijf je die 10 bonnen danquote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:07 schreef Pro_Shifty het volgende:
[..]
Klopt. Ik merk vooral dat ik het vervelend vind dat mijn vrienden en familie nog steeds niet inzien of willen inzien wat mijn werk inhoud. Ik heb er maar een hekel aan dat ze denken dat ik de hele dag bonnen schrijf. Terwijl ik op jaarbasis iets van 10 bekeuringen schrijf.
Of dat ik een keer geen zin heb om mee bier te gaan drinken omdat ik net 3 uur geslapen heb na een nachtdienst haha dat soort dingen.
Verder is het werk wat je doet echt geweldig. Ik zou niets liever willen doen.
Het ligt maar net aan je functie. Je hebt namelijk verschillende rangen met verschillende werkzaamheden. De wijkagent (brigadier in 99 van de 100 gevallen) houdt zich, naast de gewone surveillance, bezig met zaken die in de buurt zelf spelen: probleembuurten, acties organiseren om de buurt veilig te houden, contacten met ketenpartners (brandweer, winkeliers, beveiligers, buurtbewoners enz.) om op de hoogte te blijven.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 22:10 schreef 44pje het volgende:
Een imago-update zou niet gek zijn, wat doe je nou de hele dag? Ik ben serieus benieuwd.
Bedankt voor de uitgebreide uitlegquote:Op vrijdag 20 mei 2011 22:24 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Het ligt maar net aan je functie. Je hebt namelijk verschillende rangen met verschillende werkzaamheden. De wijkagent (brigadier in 99 van de 100 gevallen) houdt zich, naast de gewone surveillance, bezig met zaken die in de buurt zelf spelen: probleembuurten, acties organiseren om de buurt veilig te houden, contacten met ketenpartners (brandweer, winkeliers, beveiligers, buurtbewoners enz.) om op de hoogte te blijven.
(Hoofd-)agenten die in de wijkteams zitten, surveilleren en gaan op lokale meldingen af. Klachten van bewoners/buren (0900-8844-meldingen, geen spoed/wel politie) en hangplekken. Winkelcentra surveilleren en ad hoc opgezette verkeerscontroles. Tussendoor heb je (veel) administratieve rompslomp (processen verbaal, e-mails van bewoners/collega's/ketenpartners/wijkteams/noodhulp) en soms ga je mee als achtervang voor de noodhulp (DHV in Rotterdam-Rijnmond geheten) als het past. Ook fungeer je als antenne voor opsporings- en arrestatie-eenheden (AE/RIE) voor als er weer eens een actie gaat plaatsvinden in je wijk. Vaak maak je ook gebruik van mensen in de buurt die je tippen. Gewoon je oor te luister leggen bij sommigen helpt je echt.
Daarnaast heb je de surveillanten (twee-strepers). Die zijn niet-vuurwapendragend, maar hebben verder dezelfde bevoegdheden als een agent (algemeen opsporingsambtenaar) en fungeren ook gewoon in de wijkteams.
De noodhulp (dat zijn bij ons bijvoorbeeld de VW-busjes, de wijkteams rijden over het algemeen in Golfjes/Astra's) rijdt op de 112-meldingen af en verleent daar de diensten.
Verder heb je ook nog biketeams, dat zijn (hoofd-)agenten die bijvoorbeeld bij horecanachten op de fiets (mountainbike) in de uitgaanscentra aanwezig zijn.
En tussendoor lopen er ook nog wat vrijwilligers tussen met verschillende rangen. (die verder dezelfde bevoegdheden hebben als beroepsagenten)
Dat is globaal wat agenten op een gemiddeld wijkbureau doen. Aangifte gebeurt meestal niet bij agenten, maar bij politiemedewerkers.
Mja, ik ga hier niet proberen dit te verdedigen. Agenten zijn net mensen en dus zitten er dus vast rotte appels tussen die het niet begrepen hebben of met ruzie met z'n vrouw aan het werk zijn gegaan. Kan allemaal.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 22:49 schreef 44pje het volgende:
Het probleem is dat de "gemiddelde brave burger" de politie alleen tegenkomt als ze beboet worden voor iets banaals.
Sorry, dit had ik niet helemaal goed doorgelezen. Ik kan me er helemaal in vinden dat je graag de wijk veilig houdt, maar die bon....quote:Op vrijdag 20 mei 2011 22:56 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Mja, ik ga hier niet proberen dit te verdedigen. Agenten zijn net mensen en dus zitten er dus vast rotte appels tussen die het niet begrepen hebben of met ruzie met z'n vrouw aan het werk zijn gegaan. Kan allemaal.
Gemiddeld genomen krijgt de burger helemaal niet mee wat agenten allemaal meemaken en voor nuttig werk doen. Die brave burger hoeft de politie ook helemaal niet tegen te komen.(verder ben ik overigens vrijwilliger en geen beroeps, dus heb ik wat minder (lees: veel minder) last van papieren rompslomp. Wel kom ik vaker dan de gemiddelde vrijwilliger (die gemiddeld genomen voor evenementen worden ingezet of voor verkeerszaken) in de wijken. Dát vind ik in elk geval 'leuk' om te doen. En ja, dan schrijf je best weleens een bon (maar ik heb dan ook geen quotum, dus het zal me een worst wezen wat er geëist wordt, ik schrijf wanneer dat nodig is, maar meestal heb ik m'n mond om dingen op te lossen)
Ik werk in een noodhulp team/horeca team en ben aandachtsvelder Softdrugs. Ik ben dagelijks bezig met het opsporen en afwerken van hennepkwekerijen en ik moet daarnaast mijn noodhulp diensten draaien.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 22:10 schreef 44pje het volgende:
[..]
Waarom schrijf je die 10 bonnen dan![]()
Ik heb de politie een paar keer nodig gehad, maar daarvan werd ik niet echt blij:
"Aangezien u zelf al aangeeft dat ik mijn (snor)fiets waarschijnlijk nooit meer terugzie, heeft het überhaupt wel zin dat ik hier een halve dag besteed aan aangifte doen?" "Nou meneer, u moet aangifte doen, dat is uw burgerplicht."
"Die camera's zijn bedoeld tegen geweld op straat, we kunnen echt niet gaan kijken wie er afgelopen vrijdag tussen 22.05 en 22.10u met dat geldkistje naar buiten kwam rennen."
"Er is een waterlek bij uw kroeg, we hebben uw deur geforceerd, maar het blijkt een versterkte deur te zijn, we komen er niet in met de ram. Bent u in de buurt?"
"Uh, ja. Ik zit hiernaast, waarom heb je niet meteen gebeld, dan had ik de deur open kunnen maken."
"We hadden uw telefoonnummer niet."
"Uhm... U belt mij om mij te vertellen dat u mijn telefoonnummer niet heeft?"
500 euro voor een nieuwe deur, dat moesten we zelf betalen want de politie kan niet aansprakelijk gesteld worden.
Laat ik het maar niet hebben over het vergeten van het aanzetten van mijn fietslampje of door rood lopen ()
Overigens heb ik ook geen idee wat de meeste agenten doen, ik neem aan dat er veel meer agenten werkzaam zijn die erg nuttig zijn en die ik nooit tegen kom (gelukkig maar). Een imago-update zou niet gek zijn, wat doe je nou de hele dag? Ik ben serieus benieuwd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |