abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 mei 2011 @ 08:35:15 #1
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_96329541
Ja, echt serieus. Ik dacht er al heel lang over om bij hun te gaan maar heb de knoop toch doorgehakt. En vandaag is de grote dag voor mij. Geen ':')' reacties graag.

Ik heb wel dingen goed in een rijtje in mijn hoofd van hoe ik mijn verhaal moet maken, motivatie verduidelijken en wat ik van de opleiding kan verwachten en later in het werkveld. Heb alle papieren klaar gemaakt ( ID, Zwemdiploma, Motivatiebrief, Normale diploma, Rijbewijs). Voor de duidelijkheid, ik ga voor de functie Agent.

Nou ben ik niet echt zenuwachtig en weet wat ik er van kan verwachten maar zijn er nog zaken die tegenwerkend kunnen zijn? Zoals dingen die ik absoluut niet moet zeggen en welke juist wel? Hoe kan ik een zo positief mogelijk indruk maken?

Tips zijn welkom.

Ik wil dit echt gaan doen!

Ben 22 jaartjes oud
Normaal postuur
Beheers de Nederlandse taal goed
Sociaal sterk in de schoenen met een transparant karakter
Communiceer duidelijk
Altijd bewust van mijn omgeving
Houd van stiptheid
Maak geen onderscheid tussen mensen
Altijd een helper

En last but not least, geef om de veiligheid van de burger en staat.

[ Bericht 7% gewijzigd door Dibble op 04-05-2011 08:52:28 ]
*Hosselcopter*
  woensdag 4 mei 2011 @ 08:37:31 #2
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_96329571
dubbel-
*Hosselcopter*
  woensdag 4 mei 2011 @ 08:39:55 #3
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_96329606
zwemdiploma? jij komt er wel! ^O^
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_96329632
Ja ik neem aan dat je die thuis mag laten :P dat geloven ze ook wel als je het gewoon zegt, hebben zij geen bewijs voor nodig.
Ons aller kapitein haque is ook aanwezig
  woensdag 4 mei 2011 @ 08:42:20 #5
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_96329635
Je moet je wel voorbereiden op een laag salaris.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 4 mei 2011 @ 08:42:41 #6
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_96329639
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 08:42 schreef Haque het volgende:
Ja ik neem aan dat je die thuis mag laten :P dat geloven ze ook wel als je het gewoon zegt, hebben zij geen bewijs voor nodig.
toch wel, zonder diploma moet je een zwemtest doen.

veel succes met de sporttest.
pi_96329650
Stel eens een paar vragen over de organisatie en de werkwijze van bepaalde zaken. Toon interesse in het bedrijf. Dat idee :) Maar dat geldt eigenlijk voor elke sollicitatie :D
  woensdag 4 mei 2011 @ 08:43:42 #8
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_96329658
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 08:42 schreef Maanvis het volgende:
Je moet je wel voorbereiden op een laag salaris.
Zelf al moet ik op water en brood leven. Ik wil dit echt gaan doen. Het past precies bij mij!
*Hosselcopter*
pi_96329669
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 08:43 schreef Dibble het volgende:

[..]

Zelf al moet ik op water en brood leven. Ik wil dit echt gaan doen. Het past precies bij mij!
dan moet je er gewoon vol voor gaan ^O^
pi_96329694
Ik hoop echt dat je een man bent, want tegenwoordig heb je alleen blonde dushi's die rondlopen in het blauw.
pi_96329712
Schoenen met een transparant karakter, heb je daar foto's van?

(succes!)
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 4 mei 2011 @ 08:48:44 #12
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_96329716
Suc6. ^O^
Ben zeer benieuwd wat je er van vond. :)
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 4 mei 2011 @ 08:50:34 #13
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_96329739
Ik ben vooral bang dat ik op een gegeven moment ga stamelen en met moeilijke termen begin rond te gooien waar ik zelf niet eens zoveel van begrijp en het gesprek zo vast gaat lopen. Dat moet dus absoluut niet gaan gebeuren. Hoe kan ik hier het best mee omgaan?

Voorafgaand krijgen we wel een voorlichting dus ik neem mijn aantekeningen schrift in ieder geval wel mee.
*Hosselcopter*
pi_96329779
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 08:50 schreef Dibble het volgende:
Ik ben vooral bang dat ik op een gegeven moment ga stamelen en met moeilijke termen begin rond te gooien waar ik zelf niet eens zoveel van begrijp en het gesprek zo vast gaat lopen. Dat moet dus absoluut niet gaan gebeuren. Hoe kan ik hier het best mee omgaan?

Vorens krijgen we wel een voorlichting dus ik neem mijn aantekeningen schrift in ieder geval wel mee.
Zorg dat je niet in paniek raakt, want dan ga je dom brabbelen.
  woensdag 4 mei 2011 @ 08:55:44 #15
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_96329822
Bereid je voor op een gesprek dat vooral over je gevoel gaat. Althans, toen ik 3 jaar geleden dat gesprek had in Limburg-Noord ging het vooral over het gevoel dat ik erbij had.

Overigens is dat dezelfde reden waarom ik 1 jaar geleden gestopt ben bij de politie :')
Tics van je petten.
pi_96329879
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 08:55 schreef nattermann het volgende:
Bereid je voor op een gesprek dat vooral over je gevoel gaat. Althans, toen ik 3 jaar geleden dat gesprek had in Limburg-Noord ging het vooral over het gevoel dat ik erbij had.

Overigens is dat dezelfde reden waarom ik 1 jaar geleden gestopt ben bij de politie :')
Ik ben wel benieuwd wat je reden was om te stoppen?
  woensdag 4 mei 2011 @ 09:00:42 #17
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_96329900
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 08:59 schreef drvc het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd wat je reden is om te stoppen?
Omdat de politie in Nederland maar één ding doet, en dat is geld binnenharken voor de overheid. Boeven vangen zit er niet in, iedere scheet die je laat moet op papier gezet worden, alles moet worden verantwoord. Daarvoor ga ik niet bij de politie werken. Dan had ik wel bij de belastingdienst gesolliciteerd.

Het gevoel klopte dus niet :D
Tics van je petten.
  Boks-Chick woensdag 4 mei 2011 @ 09:01:12 #18
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_96329909
Tip:
bereid je voor om een aantal dingen van jezelf te vertellen waar je niet goed in bent of wat zwakke punten van je zijn. Dat is een vrij standaard vraag, en handig als je die voorbereid hebt. Durf eerlijk te zijen.

Niemand is namelijk perfect, en oa. als agent lijkt het mij een hele grote plus als je jezelf vrij goed kent, dus ook je valkuilen/zwakke punten. Want wanneer je je daarvan bewust bent, kan je er wat mee.

Aanvullende tip: vaak kan je zwakke punten benoemen door hetgeen je goed in bent, het woord 'te' voor te zetten.
Zo staat in je OP dat je stipt bent. Mooie eigenschap, maar wat nou als je te stipt bent? Dat maakt je star, niet-flexibel wellicht? Probeer daar voor jezelf wat antwoorden in te vinden of ideeen over te krijgen, dan sta je alleen maar sterker in een gesprek.

Heel veel succes! Ik vind het persoonlijk altijd erg mooi als iemand zo duidelijk vanuit passie een (beroeps)keuze maakt O+ .
lolwut
pi_96329942
Volgens mij heb je je aardig goed voorbereid,je weet wat je wilt en vooral je weet wat je kan.
Wat ook veel gevraagd is,wat zijn je zwakke punten/ waar wil je aan gaan werken/slechte eigenschappen.
Zorg dat je daar ook een antwoord op hebt.
  woensdag 4 mei 2011 @ 09:03:10 #20
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_96329950
Bedankt voor je constructieve tip BranX. Heb ik echt veel aan. Staat zeker genoteerd.
*Hosselcopter*
pi_96329960
Haha dubbelpost,goed uitgelegd branX !
pi_96329979
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 09:00 schreef nattermann het volgende:

[..]

Omdat de politie in Nederland maar één ding doet, en dat is geld binnenharken voor de overheid. Boeven vangen zit er niet in, iedere scheet die je laat moet op papier gezet worden, alles moet worden verantwoord. Daarvoor ga ik niet bij de politie werken. Dan had ik wel bij de belastingdienst gesolliciteerd.

Het gevoel klopte dus niet :D
jammer is dat he, je wilt boeven vangen, kut jeugd in mekaar timmeren.
  woensdag 4 mei 2011 @ 09:06:05 #23
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_96329989
Overigens: succes TS ^O^
Tics van je petten.
pi_96329996
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 09:05 schreef drvc het volgende:

[..]

jammer is dat he, je wilt boeven vangen, kut jeugd in mekaar timmeren.
Dan heb je altijd nog kutjeugd met petjes in Golfjes. 100% scoringskans ;)
Let's pretend we scored a goal YEAH
pi_96330000
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 09:06 schreef nattermann het volgende:
Overigens: succes TS ^O^
Dit + laat je van je horen?
Let's pretend we scored a goal YEAH
  woensdag 4 mei 2011 @ 09:06:53 #26
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_96330006
quote:

[..]

mooie instelling, ik wou maar effe waarschuwen ;).
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_96330095
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 09:06 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:

[..]

Dit + laat je van je horen?
Ja precies, geef ons wat!!!
pi_96330197
Je kan thuis alvast oefenen met een statief.
  Boks-Chick woensdag 4 mei 2011 @ 09:17:21 #29
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_96330199
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 09:04 schreef Mvr.Poes het volgende:
Haha dubbelpost,goed uitgelegd branX !
GMTA
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 09:03 schreef Dibble het volgende:
Bedankt voor je constructieve tip BranX. Heb ik echt veel aan. Staat zeker genoteerd.
^O^ Heel veel succes, en idd, laat even horen hoe het gegaan is *O*.
lolwut
pi_96330403
quote:
Ik heb straks een intake gesprek bij de Politie
quote:
0s.gifOp woensdag 4 mei 2011 08:35 schreef Dibble het volgende.
Iets in mij zegt dat je uiteindelijk in een achterafsteegje wordt gestationeerd waarin je de streken gaat aanpakken van een zichzelf buitengewoon geweldig vindende zwerfkat, die samen met zijn 5 kattenvriendjes de buurt terroriseren.
  woensdag 4 mei 2011 @ 09:28:17 #31
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_96330452
quote:
7s.gif Op woensdag 4 mei 2011 09:26 schreef Pluckie het volgende:

[..]

[..]

Iets in mij zegt dat je uiteindelijk in een achterafsteegje wordt gestationeerd waarin je de streken gaat aanpakken van een zichzelf buitengewoon geweldig vindende zwerfkat, die samen met zijn 5 kattenvriendjes de buurt terroriseren.
Jij bedoelt zeker Dribbel, die hond van de kinderboeken.
Tics van je petten.
  Moderator woensdag 4 mei 2011 @ 09:29:42 #32
9859 crew  Karina
Woman
pi_96330482
quote:
7s.gif Op woensdag 4 mei 2011 08:42 schreef blup het volgende:

[..]

t

veel succes met de sporttest.
Dat ja, ik zou maar vast wat gaan sporten, want die test is echt niet grappig (ex faalde ontzettend op die test).
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_96330570
Succes!
For every minute you are angry you lose sixty seconds of happiness.
pi_96331272
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 09:17 schreef 1299 het volgende:
Je kan thuis alvast oefenen met een statief.
:')
pi_96331563
Je bent 22. Wat heb je in de jaren tussen het behalen van je 'gewone' diploma en nu gedaan? Daar gaan ze om vragen.
  woensdag 4 mei 2011 @ 10:19:04 #36
80382 manny
30 is best veel
pi_96331823
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 08:50 schreef Dibble het volgende:

Voorafgaand krijgen we wel een voorlichting dus ik neem mijn aantekeningen schrift in ieder geval wel mee.
Dat klinkt wel als de gemiddelde agent die ik zie bij wegmisbruikers of van die andere programma,s waarin ze de politie volgen. Ik zou dat dus vooral wel doen. Aantekeningenschrift is een goed idee, kun je ook in voordoen hoe je een bon gaat uitschrijven. Een soort rollenspel zeg maar. Dat zie je ook steeds vaker.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  woensdag 4 mei 2011 @ 10:30:14 #37
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_96332169
Ik zou in ieder geval het onderwerp religie vermijden....
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2011 00:22 schreef Dibble het volgende:
Liep tijdje geleden kk skaffa door de straten en dacht bij mezelf, wtf die lui zijn helemaal droef man. Als je zo even kijkt naar dingen die mensen kunnen maken, auto's, huizen, kledij en andere shit. Hoe kun je dan in gods fuckin naam denken dat we van apen afstammen man. Dat is toch raar. Wtf waar leef je dan voor? Mijn inziens heb je dan niet veel verschil van een amoebe met 0.0 bewustzijn en zelfrespect.

....

Kankeratheisten moeten sterven. Vandaag ook op school zei juf zo van; Ja, negers zijn donker omdat ze uit afrika komen en chinezen zijn geel omdat ze daar weer aangepast aan zijn blablabla. Echt ik heb me die les zwaar moeten inhouden om die troll haar plaats te wijzen.
Verder zou ik de vraag "volg je het nieuws?" gewoon beantwoorden met "jazeker, ik kijk dagelijks P en W en het acht uur journaal" en niet met:
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2010 19:37 schreef Dibble het volgende:
Een jaar of drie geleden kwam ik voor het eerst in aanraking met 'conspiracy' theorien dmv van het internet. Echt alles zocht ik op. Boeken besteld over 2012, tot David Icke Lizard gedoe en diep in de 9/11 en Irak stuff.

Het is niet zo dat je die zaken klakkeloos in je je hoofd opneemt maar de punten van herkenning in eigen belevingswereld aan elkaar verbind en zo een plaatje vormt van 'hoe het volgens jou echt is.

Naarmate ik steeds meer stof erover las, luisterde raakte mijn gedachtegoed steeds verder bekneld in een wirwar van ideeën, gevoelens en waarnemingen.

Sinds die tijd is er eigenlijk veel veranderd. Vrienden had ik gewoon, was goed in sociale omgang en kon vrijwel met iedereen overweg. Maar steeds begon kwam het gevoel van het 'groter iets' naar boven waar je ongewild een klein deeltje van bent en het zich om je heen vastklampte waardoor je niet meer uit het patroon kon uitbreken.

Hierdoor begon ik sterk tegen dingen anders aan te kijken. Werd scherper en kon de structuur in de samenleving beter zien en hoe alles best wel 'namaak' leek en dat het best zo geconstrueerd kon zijn door een select groepje ( mensen ?) om de menselijkheid van mensen te onderdrukken.

Ik ben geen autist of wannabee filosofisch zolderkamer hippie denker maar sinds ik dit allemaal weet ben is mijn denken en doen automatisch op een laag pitje gegaan in alles. Lijkt net alsof bijna altijd stoned ben. Met vrienden praat ik er liever niet over, wel eens heel eventjes geprobeerd maar lukte niet.

Een gezellig biertje drinken en alles vergeten lukt niet meer, het kan elk moment van de dag terug kruipen in mijn hoofd en me in een diepe waas gooien. Ik heb geprobeerd alles te vergeten en het voor onzin uit te maken maar het blijft terugkomen.

Wat is dit?
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
  woensdag 4 mei 2011 @ 10:32:34 #38
343702 kippiedippie
JeWeetTogZelf
pi_96332261
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 10:30 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Verder zou ik de vraag "volg je het nieuws?" gewoon beantwoorden met "jazeker, ik kijk dagelijks P en W en het acht uur journaal" en niet met:

[..]

Lol. en toen ging de politie je na checken op internet.
pi_96333744
inderdaad vanavond even het journaal checken en weten wat er speelt, bedenk wat je politieke voorkeur is maar blijf ook open voor andere meningen. Bedenk wat je vind van de actualiteiten zonder de mening van de meute over te nemen, probeer het kritisch te analyseren (zo van "ik ben het wel eens met ..... maar je moet ervoor waken dat het niet te word en dat je ....... als gevolg hebt ") enz. enz.,

Sporttest valt mee als je getraind hebt, train op explosieve kracht en niet op duurvermogen want daar heb je niet veel aan. Zoek in een park zo'n parcoors op (met van die hekjes enzo) en ga daar 3 minuten lang maximaal.
pi_96333819
Ook goed te weten: De politie is nog redelijk terughoudend met de nieuwe media zoals twitter enz. als ze je vragen wat je hiervan vind kun je zeker aangeven dat je hier toekomst in ziet maar dat je er heel voorzichtig mee moet omgaan en het een delicaat middel is waar ook veel schade mee kan worden aangebracht aan het imago van de politie..
pi_96333955
quote:
99s.gif Op woensdag 4 mei 2011 09:29 schreef Karina het volgende:

[..]

Dat ja, ik zou maar vast wat gaan sporten, want die test is echt niet grappig (ex faalde ontzettend op die test).
dat snap ik dus echt niet he. Je kan op allerlei manieren afgekeurd worden: de medische test ( ze vinden een kwaal waar je niks van af wist ), de psychologische test ( je karakter past niet in hun bedrijf ), whatever.

Maar voor een sporttest kan je van te voren trainen. En daarmee zegt het meteen iets over je motivatie.
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_96334041
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 10:30 schreef Hanoying het volgende:

[..]

[..]

pi_96337599
Las ik nou goed dat TS atheisten haat? Ik dacht dat hij geen onderscheid maakten tussen de mensen ;(.

Dat en ik zou een mooie spiegelreflex camera aanschaffen om alvast wat ervaring op te doen.
  woensdag 4 mei 2011 @ 13:20:00 #44
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_96338910
quote:
Wat een knurft! :') Die test stelt echt geen zak voor. Twee rondjes door de gymzaal en klaar.

Het wordt wel vaak als excuus gebruikt, maar die test is echt te waardeloos voor woorden. Als je normaal beweegt doe je hem met twee vingers in je neus. (Heb ik van horen zeggen overigens. En normaal bewegen is 1 a 2 keer sporten in de week.)

Owjah:
Succes TS!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_96339825
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 13:20 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Wat een knurft! :') Die test stelt echt geen zak voor. Twee rondjes door de gymzaal en klaar.

Het wordt wel vaak als excuus gebruikt, maar die test is echt te waardeloos voor woorden. Als je normaal beweegt doe je hem met twee vingers in je neus. (Heb ik van horen zeggen overigens. En normaal bewegen is 1 a 2 keer sporten in de week.)

Owjah:
Succes TS!
Heb eenzelfde test een paar jaar terug op school is gedaan, als je fysiek in goede conditie bent is die goed te doen ^O^ als je hem ongetraint doet zal je hem hoogstwaarschijnlijk niet redden
...::: Feyenoord < > Rotterdam:::...
  maandag 16 mei 2011 @ 21:55:13 #46
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_96911638
Nou, sorry dat ik jullie zo lang liet wachten :P

Ik kwam daar dus bij de plaats waar de voorlichting werd gehouden aan. Het was al aardig druk. Stonden zo'n 25 mensen te wachten en ik sloot me vlug aan. Wat me opviel dat er van alle soorten mensen wat van bij zat. Kleine jongetjes tot blonde bimbo's. Werd even raar aangekeken omdat ik als enige in net pak met stropdas daar verscheen :').

Anyways, we werden voortgeleid naar een ruimte met stoelen en tafels, konden daar zitten met een koffie erbij en toen begon de voorlichting. Duurde niet lang. Ongeveer anderhalf uur. Op het eind vroeg meneer de agent of iedereen zeker was dat ze door wilden naar de intake en uiteraard haakte niemand af.

We werden omstebeurt opgeroepen voor een gesprek van 15 minuten en al snel was ik aan de beurt. De beste man zag er normaal uit in gewone kleding. Haalde het formulier tevoorschijn waarmee ik op internet gesolliciteerd had naar de functie agent en stelde daarbij nog vragen wat ik van het politie werk verwachtte en waarom ik vond dat het bij me past.

Ik heb toen natuurlijk alle voorzichzelf sprekende zaken opgenoemd, in teamverband werken, eigen initiatief kunnen tonen, geven om veiligheid enz. En dat ik over de benodigde competenties voor het vak en opleiding beschik.
Na het gesprek nam hij alles wat hij genoteerd had voor zich en wenste me succes op Deel A. Ik natuurlijk super blij dat ik het gesprek goed had afgerond, al stelt dit volgens mij nog niet zoveel voor.

4 mei was dit dus en een kleine twee weken later kreeg ik schriftelijk bericht dat ik 30 mei Deel A moet afleggen. Dat is op het politie academie in Sloterdijk. Elke dag denk ik er aan, kan me moeilijk op andere dingen concentreren!

Deel A zal dus die sporttest en een algemeen test op de computer wat taalvaardigheid, cognitieve toets ( met puzzeltjes enz) zijn. Ik krijg nog die dag te horen of ik ervoor geslaagd ben of niet en dan mag ik door naar deel B.

Nog veel stappen af te leggen dus en hopelijk zal ik dan in Augustus een start kunnen maken aan de academie.

30 mei dus, de grote dag. Maak me alleen wel zorgen over die IQ test aangezien ik echt een hekel aan zulke dingen heb :(.Op hoop van zege dan maar.
*Hosselcopter*
  maandag 16 mei 2011 @ 23:04:26 #47
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_96917419
Onderschat die sporttest aub niet, die schijnt hardcore te zijn.
pi_96917817
Oeh leuk om te volgen dit omdat ts terugkeert met verslag. Suc6!!
  maandag 16 mei 2011 @ 23:20:45 #49
344131 doorzuipenmanagerworden
Zuip en wordt manager!
pi_96918666
Wat is je huidskleur/geslacht?
Op donderdag 12 mei 2011 21:42 schreef Augustus_Thijs het volgende:
:D _O_ _O_Held van de avond :9
Op zaterdag 14 mei 2011 20:55 schreef BarrieButsers het volgende:
Mallerd. Hij is iedere avond gewoon een baas.
pi_96919632
Spannend! Blijf gewoon jezelf en probeer niet van te voren voor alle mogelijke vragen een antwoord te hebben, dan raak je namelijk van de wijs als een vraag niet helemaal aansluit op wat je ingestudeerd heb en ga je proberen voorbereide antwoorden te gebruiken voor vragen die er niet op aansluiten.. Ik bereid mezelf eigenlijk nooit té veel voor op een sollicitatiegesprek en lees me liever in in info over het bedrijf en de functie waar ik voor solliciteer. Zo kom je (volgens mij) eerlijker en spontaner over.

Dus nogmaals; blijf gewoon jezelf en maak je niet te druk.
pi_96926909
Tips:

De sporttest is niet moeilijk vond ik zelf. Ik liep hem toen in 2.32 sec. Gewoon vanaf seconden 1 het gas vol open. Niet inhouden en denken dat je aan het einde nog iets overhoud. Je gaat vanzelf verzuren bij dat parcours. Daar is het ook voor gemaakt. Gewoon vol gaan en niet stoppen.

De taaltest op de computer is voor eenieder natuurlijk anders. De tip die ik je kan geven is dat je niet gefrustreerd moet raken bij de steeds moeilijkere vragen. Hoe moeilijker de vragen worden des te beter je het doet. Na elke vraag wordt de moeilijkheids factor opgevoerd zodat ze je max kunnen testen. Ga ook niet telang nadenken over een vraag want het zou zomaar kunnen zijn dat jij die vraag niet weet en dus 1 trede zakt en daarna de volgende 2 vragen wel weet en dan kom je toch op dat hoger niveau.

Rollenspel (Test B).
Zorg dat je open bent voor beide kanten van het verhaal. Je krijgt namelijk ALTIJD een casus die van beide kanten goed begrepen kan worden. Zorg dat je de middenweg vind. Je moet een beetje geven en nemen aan beide kanten. Zorg dat je ook uitlegd waarom je die keuze maakt.
Bijv: "Mevr.. Ik vind dat U gelijk hebt dat deze Mr. niet zomaar uw kamer van het hotel had mogen betreden. Ik vind echt ook dat U gewoon netjes kan blijven en niet meteen Mr. moet uitschelden. Ik stel voor dat ik Mr. er met uw goedvinden bij haal en dat we dit samen even uitpraten."

Zoiets zeg maar.

Psychologische test:
Tja.... ben jezelf. Ga je niet voordoen als iemand die je niet bent want daar prikken ze zo doorheen.

Succes. (Top baan) (Alle vooroordelen over alleen maar bekeuringen schrijven is helemaal niet waar. In iedergeval niet waar ik werk. Ik schrijf als agent gemiddeld 5 of 10 bekeuringen in een jaar. Mijn focus ligt helemaal ergens anders.)
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
pi_96929857
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 23:20 schreef doorzuipenmanagerworden het volgende:
Wat is je huidskleur/geslacht?
gelukkig voor de sollicitatie niet (meer) belangrijk, voor inschaling en doorstroming nog steeds wel...
pi_96931086
Dat parcours gaat er vanaf volgend jaar voor zorgen dat er een hoop blauw niet meer op straat te vinden is, dus zorg ervoor dat je conditie goed is.....

Intelligentietest is voor iedereen 'moeilijk', omdat deze uiteindelijk je top van je kunnen bepaalt. (hij is dus uiteindelijk voor iedereen anders). In het begin is het eenvoudig en wordt inderdaad steeds moeilijker, totdat je weer wat fouten maakt en hij weer wat makkelijker wordt, waarna hij weer moeilijker wordt omdat je alles goed doet. Enz.enz.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  dinsdag 17 mei 2011 @ 10:56:38 #54
62913 Blik
The one and Only!
pi_96931254
Wat houdt die sporttest precies in, ben ik eigenlijk wel benieuwd naar
pi_96932026
pi_96932156
Er is nog een beter filmpje van de politie zelf (kar is anders en medicinballen worden normaal op een mat gelegd, waar ze niet af mogen vallen). Maar ik heb even geen tijd om te zoeken. :@
  dinsdag 17 mei 2011 @ 11:36:27 #57
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_96932701
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 10:52 schreef Five_Horizons het volgende:
Dat parcours gaat er vanaf volgend jaar voor zorgen dat er een hoop blauw niet meer op straat te vinden is, dus zorg ervoor dat je conditie goed is.....

Klote dat je met wisselende diensten van de politie nooit een fatsoenlijke sport kunt doen behalve fitness.
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 17 mei 2011 @ 11:41:50 #58
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_96932921
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 08:19 schreef Pro_Shifty het volgende:
Tips:

De sporttest is niet moeilijk vond ik zelf. Ik liep hem toen in 2.32 sec
Ik denk dat dit gewoon een wereldrecord is. Goed bezig!
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 11:42:35 #59
45726 bravo
Proud Odery player!
pi_96932946
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 11:36 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Klote dat je met wisselende diensten van de politie nooit een fatsoenlijke sport kunt doen behalve fitness.
squashen..
There's no point in living if you can't feel alive
  dinsdag 17 mei 2011 @ 12:01:39 #60
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_96933625
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 11:42 schreef bravo het volgende:

[..]

squashen..
gaat lastig in je eentje.
Een gedicht over Maanvis
pi_96933747
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 12:01 schreef Maanvis het volgende:

[..]

gaat lastig in je eentje.
Je hebt toch vrienden...
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  dinsdag 17 mei 2011 @ 12:07:25 #62
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_96933830
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 12:05 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Je hebt toch vrienden...
die dan maar net dezelfde wisseldiensten moeten hebben ;).
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 17 mei 2011 @ 12:09:45 #63
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_96933925
Squash is wel een goede conditie sport mbt tot die sporttest denk ik :)
pi_96933971
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 09:28 schreef nattermann het volgende:

[..]

Jij bedoelt zeker Dribbel, die hond van de kinderboeken.
Whahaha neehee, gaat over Topcat! ken je klassiekers. Hoe heet die agent ook alweer?
pi_96934010
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 12:07 schreef Maanvis het volgende:

[..]

die dan maar net dezelfde wisseldiensten moeten hebben ;).
Ja maar je bent zelfs als je in je avondshifts zit altijd wel een paar avonden per week vrij toch ;)
'And I called your name,
  dinsdag 17 mei 2011 @ 12:15:58 #66
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_96934155
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 12:11 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Ja maar je bent zelfs als je in je avondshifts zit altijd wel een paar avonden per week vrij toch ;)
De ervaring leert dat 'af en toe een keertje als het zo uit komt squashen' ipv op een vaste dag dat dan die vriend ook liever een andere squashmaat zoekt :).
Een gedicht over Maanvis
pi_96942294
Ben wel enigszins benieuwd, je geeft te kennen dat je solliciteert voor de functie agent. Heb je al enige ervaring bij de politie in het algemeen? En/of welke diploma's / opleidingen heb je? Ik neem toch aan dat niet iedereen zomaar in aanmerking komt hiervoor. Of is het een soort van opleiding tot agent?
  dinsdag 17 mei 2011 @ 15:49:57 #68
286575 Roces18
Chef de party
pi_96943032
Lekker racen met zwaailicht aan :D
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_96943673
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 09:59 schreef Socios het volgende:

[..]

:')
Hahahah ik moest toch wel hard lachen _O-
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
pi_96943876
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 15:33 schreef HenkXL het volgende:
Ben wel enigszins benieuwd, je geeft te kennen dat je solliciteert voor de functie agent. Heb je al enige ervaring bij de politie in het algemeen? En/of welke diploma's / opleidingen heb je? Ik neem toch aan dat niet iedereen zomaar in aanmerking komt hiervoor. Of is het een soort van opleiding tot agent?
http://www.kombijdepolitie.nl/Pages/default.aspx
  dinsdag 17 mei 2011 @ 16:39:15 #71
286575 Roces18
Chef de party
pi_96945495
Duh, wat denk jij Henk, dat iedereen ervaring moet hebben in het agent zijn? Waar doe je die ervaring anders op dan bij de politie zelf?
  dinsdag 17 mei 2011 @ 17:20:29 #72
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_96947367
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 16:39 schreef Roces18 het volgende:
Duh, wat denk jij Henk, dat iedereen ervaring moet hebben in het agent zijn? Waar doe je die ervaring anders op dan bij de politie zelf?
beveiliging? straatcoach? toezichthouder? boa gemeente?
  dinsdag 17 mei 2011 @ 19:54:58 #73
286575 Roces18
Chef de party
pi_96955784
straatcoach :')
beveiliging heeft heel andere taken
toezichthouder van wat?
b.o.a. heeft wel enkele overlappende activiteiten maar zeker niet veel
pi_96957432
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 12:11 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Tijdens nachtdiensten heb ik veel moeite om te trainen. Ik ben dan erg moe en kost mij veel moeite om naar de sportschool te gaan. Ook gaat je hele sociale leven naar de knoppen. Weekenden en feestdagen werken. Avonddiensten waarbij je tot 22.00 of 23.00 werkt. Je komt op verjaardagen binnen waarbij het overgrote deel al aangeschoten is.

Hou er rekening mee! Je bent altijd de pispaal. Tijdens je werk maar ook privé. Ik ga daarom ook niet meer naar verjaardagen. Altijd weer dat gezeur dat ome Piet een bon heeft gehad omdat hij 4km te hard heeft gereden. Of er wordt vertelt dat je geen flikker uitvoert. Terwijl je net 2 uur vantevoren bij een dodelijk ongeluk heb gestaan waarbij de hersenen van het slachtoffer open en bloot op het dashboard liggen!

Succes ermee!!
pi_96968951
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 11:41 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Ik denk dat dit gewoon een wereldrecord is. Goed bezig!
Haha, ik was niet de snelste. Het record stond toen op 2.30 sec. Maar als je een sport wilt beoefenen waarbij je conditie goed wordt:
- 2x per week Kickboksen
- 1x per week bosloop (berg op berg af) 10km
- 1x per week een circuit training
- 50x opdrukken
- 30x squads
- 30x Situps
- 1 ronde van 500 meter rennen
- Dit herhaal je 5x achter elkaar zonder rust.

Werkt perfect voor conditie+kracht training.
pi_96969088
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 20:19 schreef BeffJeck het volgende:

[..]

Tijdens nachtdiensten heb ik veel moeite om te trainen. Ik ben dan erg moe en kost mij veel moeite om naar de sportschool te gaan. Ook gaat je hele sociale leven naar de knoppen. Weekenden en feestdagen werken. Avonddiensten waarbij je tot 22.00 of 23.00 werkt. Je komt op verjaardagen binnen waarbij het overgrote deel al aangeschoten is.

Hou er rekening mee! Je bent altijd de pispaal. Tijdens je werk maar ook privé. Ik ga daarom ook niet meer naar verjaardagen. Altijd weer dat gezeur dat ome Piet een bon heeft gehad omdat hij 4km te hard heeft gereden. Of er wordt vertelt dat je geen flikker uitvoert. Terwijl je net 2 uur vantevoren bij een dodelijk ongeluk heb gestaan waarbij de hersenen van het slachtoffer open en bloot op het dashboard liggen!

Succes ermee!!
Klopt. Ik merk vooral dat ik het vervelend vind dat mijn vrienden en familie nog steeds niet inzien of willen inzien wat mijn werk inhoud. Ik heb er maar een hekel aan dat ze denken dat ik de hele dag bonnen schrijf. Terwijl ik op jaarbasis iets van 10 bekeuringen schrijf.

Of dat ik een keer geen zin heb om mee bier te gaan drinken omdat ik net 3 uur geslapen heb na een nachtdienst haha dat soort dingen.

Verder is het werk wat je doet echt geweldig. Ik zou niets liever willen doen.
pi_96969259
quote:

[..]

Succes ermee!!
Ben ik het niet helemaal mee eens, ik ben bij het begin heel resoluut geweest door gesprekken over de politie (zowel positief als negatief) snel af te kappen. Als ik dan een discusie heb probeer ik ook de andere kant van de job te laten zien.

En het is ook een mooi excuus als je geen zin hebt in verplichte feestdagen :D gewoon zeggen dat je nacht hebt ;)

Verder zijn vooral solo sporten goed te doen hoor, hardlopen, fietsen enz.
pi_96969394
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 23:07 schreef Pro_Shifty het volgende:

[..]

Klopt. Ik merk vooral dat ik het vervelend vind dat mijn vrienden en familie nog steeds niet inzien of willen inzien wat mijn werk inhoud. Ik heb er maar een hekel aan dat ze denken dat ik de hele dag bonnen schrijf. Terwijl ik op jaarbasis iets van 10 bekeuringen schrijf.

Of dat ik een keer geen zin heb om mee bier te gaan drinken omdat ik net 3 uur geslapen heb na een nachtdienst haha dat soort dingen.

Hoe laat gaan je maten dan bieren? als ik nacht heb gehad tot 5 of 7 en ik zou 3 uurtjes hebben geslapen is het pas 8 of 10 uur... Maar idd het vrijdagavond bieren moet ik jammer genoeg vaak overslaan...
pi_96969598
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 23:05 schreef Pro_Shifty het volgende:

[..]

Haha, ik was niet de snelste. Het record stond toen op 2.30 sec. Maar als je een sport wilt beoefenen waarbij je conditie goed wordt:
- 2x per week Kickboksen
- 50x opdrukken
- 30x squads
- 30x Situps

Gast, 2.30 SECONDEN?
'And I called your name,
pi_96970233
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 23:15 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Gast, 2.30 SECONDEN?
Moet volgende week weer... zal wel 3.19 worden ofzo :D
pi_96970346
quote:

[..]

Respect _O_
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_96970620
quote:

[..]

Succes ermee!!
Nog een agent _O_
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_96971218
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 11:36 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Daar heb ik dan weer geen ervaring mee, maar ik ga na een dienst dan ook gewoon naar huis met de wetenschap dat ik morgen naar m'n 'echte' werk ga ;) (en vrijwilligers mogen in principe geen nachtdiensten draaien)
  donderdag 19 mei 2011 @ 13:45:49 #84
302323 joeftw
Helemaal naar de klote
pi_97029583
Maar dit is dus de intake vóór dat je naar Apeldoorn gaat? Dus je moet alle testen nog maken? Ik was in ieder geval gezakt op dag 2 de psychologische test. ;) Succes!
Syndroom van Kraepelin
  donderdag 19 mei 2011 @ 13:48:57 #85
62913 Blik
The one and Only!
pi_97029706
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 23:05 schreef Pro_Shifty het volgende:

[..]

- 2x per week Kickboksen
- 50x opdrukken
- 30x squads
- 30x Situps

Ik denk dat er bedoeld wordt dat je 2.32 seconden zegt en niet 2 minuut en 32 seconden ;)
pi_97035045
quote:

[..]

Lol wut? Ik ben een keer naar een informatieavond geweest, waar ze adhv een filmpje lieten zien wat die test inhield. Iedereen die 1x in de week een beetje aan sport doet kan die test halen...

Ik zou me eerder zorgen maken om de andere testen...
PWBF
pi_97058930
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 13:48 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik denk dat er bedoeld wordt dat je 2.32 seconden zegt en niet 2 minuut en 32 seconden ;)
Haha tja precies.

Ik had 2 min en 32 sec.

Het record was toen in Apeldoorn 2 min en 30 sec.
pi_97058981
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 23:12 schreef Pollewoppie het volgende:

[..]

Hoe laat gaan je maten dan bieren? als ik nacht heb gehad tot 5 of 7 en ik zou 3 uurtjes hebben geslapen is het pas 8 of 10 uur... Maar idd het vrijdagavond bieren moet ik jammer genoeg vaak overslaan...
Nja, Op zaterdag moet bij ons de A1 voetballen. Ik ben supporter/leider van dat team. Wij gaan vaak met een grote groep kijken. Mocht het rond een uur of 12.00-13.00 al lekker weer zijn dan wil er wel eens een pilsje opengaan op het terras ;)
  vrijdag 20 mei 2011 @ 01:28:21 #89
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_97060881
quote:

Succes ermee!!
Onder andere een van de redenen waarom ik 2 jaar geleden gestopt ben bij de politie.
Tics van je petten.
pi_97079797
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 01:28 schreef nattermann het volgende:

[..]

Onder andere een van de redenen waarom ik 2 jaar geleden gestopt ben bij de politie.
En het wereldvreemde management!!
  vrijdag 20 mei 2011 @ 22:10:13 #91
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_97096927
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 23:07 schreef Pro_Shifty het volgende:

[..]

Waarom schrijf je die 10 bonnen dan :'(

Ik heb de politie een paar keer nodig gehad, maar daarvan werd ik niet echt blij:

"Aangezien u zelf al aangeeft dat ik mijn (snor)fiets waarschijnlijk nooit meer terugzie, heeft het überhaupt wel zin dat ik hier een halve dag besteed aan aangifte doen?" "Nou meneer, u moet aangifte doen, dat is uw burgerplicht."

"Die camera's zijn bedoeld tegen geweld op straat, we kunnen echt niet gaan kijken wie er afgelopen vrijdag tussen 22.05 en 22.10u met dat geldkistje naar buiten kwam rennen."

"Er is een waterlek bij uw kroeg, we hebben uw deur geforceerd, maar het blijkt een versterkte deur te zijn, we komen er niet in met de ram. Bent u in de buurt?"
"Uh, ja. Ik zit hiernaast, waarom heb je niet meteen gebeld, dan had ik de deur open kunnen maken."
"We hadden uw telefoonnummer niet."
"Uhm... U belt mij om mij te vertellen dat u mijn telefoonnummer niet heeft?"
500 euro voor een nieuwe deur, dat moesten we zelf betalen want de politie kan niet aansprakelijk gesteld worden.

Laat ik het maar niet hebben over het vergeten van het aanzetten van mijn fietslampje of door rood lopen ( :'))

Overigens heb ik ook geen idee wat de meeste agenten doen, ik neem aan dat er veel meer agenten werkzaam zijn die erg nuttig zijn en die ik nooit tegen kom (gelukkig maar). Een imago-update zou niet gek zijn, wat doe je nou de hele dag? Ik ben serieus benieuwd.
If you can't beat them, join them.
pi_97097731
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 22:10 schreef 44pje het volgende:

Een imago-update zou niet gek zijn, wat doe je nou de hele dag? Ik ben serieus benieuwd.
Het ligt maar net aan je functie. Je hebt namelijk verschillende rangen met verschillende werkzaamheden. De wijkagent (brigadier in 99 van de 100 gevallen) houdt zich, naast de gewone surveillance, bezig met zaken die in de buurt zelf spelen: probleembuurten, acties organiseren om de buurt veilig te houden, contacten met ketenpartners (brandweer, winkeliers, beveiligers, buurtbewoners enz.) om op de hoogte te blijven.

(Hoofd-)agenten die in de wijkteams zitten, surveilleren en gaan op lokale meldingen af. Klachten van bewoners/buren (0900-8844-meldingen, geen spoed/wel politie) en hangplekken. Winkelcentra surveilleren en ad hoc opgezette verkeerscontroles. Tussendoor heb je (veel) administratieve rompslomp (processen verbaal, e-mails van bewoners/collega's/ketenpartners/wijkteams/noodhulp) en soms ga je mee als achtervang voor de noodhulp (DHV in Rotterdam-Rijnmond geheten) als het past. Ook fungeer je als antenne voor opsporings- en arrestatie-eenheden (AE/RIE) voor als er weer eens een actie gaat plaatsvinden in je wijk. Vaak maak je ook gebruik van mensen in de buurt die je tippen. Gewoon je oor te luister leggen bij sommigen helpt je echt.

Daarnaast heb je de surveillanten (twee-strepers). Die zijn niet-vuurwapendragend, maar hebben verder dezelfde bevoegdheden als een agent (algemeen opsporingsambtenaar) en fungeren ook gewoon in de wijkteams.

De noodhulp (dat zijn bij ons bijvoorbeeld de VW-busjes, de wijkteams rijden over het algemeen in Golfjes/Astra's) rijdt op de 112-meldingen af en verleent daar de diensten.

Verder heb je ook nog biketeams, dat zijn (hoofd-)agenten die bijvoorbeeld bij horecanachten op de fiets (mountainbike) in de uitgaanscentra aanwezig zijn.

En tussendoor lopen er ook nog wat vrijwilligers tussen met verschillende rangen. (die verder dezelfde bevoegdheden hebben als beroepsagenten)

Dat is globaal wat agenten op een gemiddeld wijkbureau doen. Aangifte gebeurt meestal niet bij agenten, maar bij politiemedewerkers.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 22:49:50 #93
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_97099358
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 22:24 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Het ligt maar net aan je functie. Je hebt namelijk verschillende rangen met verschillende werkzaamheden. De wijkagent (brigadier in 99 van de 100 gevallen) houdt zich, naast de gewone surveillance, bezig met zaken die in de buurt zelf spelen: probleembuurten, acties organiseren om de buurt veilig te houden, contacten met ketenpartners (brandweer, winkeliers, beveiligers, buurtbewoners enz.) om op de hoogte te blijven.

(Hoofd-)agenten die in de wijkteams zitten, surveilleren en gaan op lokale meldingen af. Klachten van bewoners/buren (0900-8844-meldingen, geen spoed/wel politie) en hangplekken. Winkelcentra surveilleren en ad hoc opgezette verkeerscontroles. Tussendoor heb je (veel) administratieve rompslomp (processen verbaal, e-mails van bewoners/collega's/ketenpartners/wijkteams/noodhulp) en soms ga je mee als achtervang voor de noodhulp (DHV in Rotterdam-Rijnmond geheten) als het past. Ook fungeer je als antenne voor opsporings- en arrestatie-eenheden (AE/RIE) voor als er weer eens een actie gaat plaatsvinden in je wijk. Vaak maak je ook gebruik van mensen in de buurt die je tippen. Gewoon je oor te luister leggen bij sommigen helpt je echt.

Daarnaast heb je de surveillanten (twee-strepers). Die zijn niet-vuurwapendragend, maar hebben verder dezelfde bevoegdheden als een agent (algemeen opsporingsambtenaar) en fungeren ook gewoon in de wijkteams.

De noodhulp (dat zijn bij ons bijvoorbeeld de VW-busjes, de wijkteams rijden over het algemeen in Golfjes/Astra's) rijdt op de 112-meldingen af en verleent daar de diensten.

Verder heb je ook nog biketeams, dat zijn (hoofd-)agenten die bijvoorbeeld bij horecanachten op de fiets (mountainbike) in de uitgaanscentra aanwezig zijn.

En tussendoor lopen er ook nog wat vrijwilligers tussen met verschillende rangen. (die verder dezelfde bevoegdheden hebben als beroepsagenten)

Dat is globaal wat agenten op een gemiddeld wijkbureau doen. Aangifte gebeurt meestal niet bij agenten, maar bij politiemedewerkers.
Bedankt voor de uitgebreide uitleg ^O^

Dus om het samen te vatten:
De wijkagent loopt rondjes en blijft op de hoogte;
De (hoofd)agent (en surveillant) loopt rondjes en blijft op de hoogte, maar houdt zich ook bezig met verkeerscontroles en loopt mee als backup voor noodhulp;
Voor de rest zijn er 112-hulpteams, fiets-agenten en vrijwilligers die doen wat de rest ook doet.

Op zich ben ik wel blij dat ik nooit de nuttige agenten tegenkom hoor, dit zou betekenen dat ik daadwerkelijk iets fout doe. Het probleem is dat de "gemiddelde brave burger" de politie alleen tegenkomt als ze beboet worden voor iets banaals.
pi_97099715
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 22:49 schreef 44pje het volgende:

Het probleem is dat de "gemiddelde brave burger" de politie alleen tegenkomt als ze beboet worden voor iets banaals.
Mja, ik ga hier niet proberen dit te verdedigen. Agenten zijn net mensen en dus zitten er dus vast rotte appels tussen die het niet begrepen hebben of met ruzie met z'n vrouw aan het werk zijn gegaan. Kan allemaal.

Gemiddeld genomen krijgt de burger helemaal niet mee wat agenten allemaal meemaken en voor nuttig werk doen. Die brave burger hoeft de politie ook helemaal niet tegen te komen. :) (verder ben ik overigens vrijwilliger en geen beroeps, dus heb ik wat minder (lees: veel minder) last van papieren rompslomp. Wel kom ik vaker dan de gemiddelde vrijwilliger (die gemiddeld genomen voor evenementen worden ingezet of voor verkeerszaken) in de wijken. Dát vind ik in elk geval 'leuk' om te doen. En ja, dan schrijf je best weleens een bon (maar ik heb dan ook geen quotum, dus het zal me een worst wezen wat er geëist wordt, ik schrijf wanneer dat nodig is, maar meestal heb ik m'n mond om dingen op te lossen)
  vrijdag 20 mei 2011 @ 23:13:29 #95
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_97100749
Je hebt helemaal gelijk.

Feit is alleen dat de meeste mensen alleen politie tegenkomen bij lullige dingen en daar dus een negatieve associatie aan overhouden.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 23:15:03 #96
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_97100842
zeg ik ook altijd als ik word meegenomen voor verhoor: "intakegesprek"
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  vrijdag 20 mei 2011 @ 23:18:01 #97
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_97101044
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 22:56 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Mja, ik ga hier niet proberen dit te verdedigen. Agenten zijn net mensen en dus zitten er dus vast rotte appels tussen die het niet begrepen hebben of met ruzie met z'n vrouw aan het werk zijn gegaan. Kan allemaal.

Gemiddeld genomen krijgt de burger helemaal niet mee wat agenten allemaal meemaken en voor nuttig werk doen. Die brave burger hoeft de politie ook helemaal niet tegen te komen. :) (verder ben ik overigens vrijwilliger en geen beroeps, dus heb ik wat minder (lees: veel minder) last van papieren rompslomp. Wel kom ik vaker dan de gemiddelde vrijwilliger (die gemiddeld genomen voor evenementen worden ingezet of voor verkeerszaken) in de wijken. Dát vind ik in elk geval 'leuk' om te doen. En ja, dan schrijf je best weleens een bon (maar ik heb dan ook geen quotum, dus het zal me een worst wezen wat er geëist wordt, ik schrijf wanneer dat nodig is, maar meestal heb ik m'n mond om dingen op te lossen)
Sorry, dit had ik niet helemaal goed doorgelezen. Ik kan me er helemaal in vinden dat je graag de wijk veilig houdt, maar die bon....

Die mensen wonen daar... die parkeren voor de deur... geef dan aub de gemeente een bon als ze voor hun eigen deur parkeren.
pi_97185605
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 22:10 schreef 44pje het volgende:

[..]

Waarom schrijf je die 10 bonnen dan :'(

Ik heb de politie een paar keer nodig gehad, maar daarvan werd ik niet echt blij:

"Aangezien u zelf al aangeeft dat ik mijn (snor)fiets waarschijnlijk nooit meer terugzie, heeft het überhaupt wel zin dat ik hier een halve dag besteed aan aangifte doen?" "Nou meneer, u moet aangifte doen, dat is uw burgerplicht."

"Die camera's zijn bedoeld tegen geweld op straat, we kunnen echt niet gaan kijken wie er afgelopen vrijdag tussen 22.05 en 22.10u met dat geldkistje naar buiten kwam rennen."

"Er is een waterlek bij uw kroeg, we hebben uw deur geforceerd, maar het blijkt een versterkte deur te zijn, we komen er niet in met de ram. Bent u in de buurt?"
"Uh, ja. Ik zit hiernaast, waarom heb je niet meteen gebeld, dan had ik de deur open kunnen maken."
"We hadden uw telefoonnummer niet."
"Uhm... U belt mij om mij te vertellen dat u mijn telefoonnummer niet heeft?"
500 euro voor een nieuwe deur, dat moesten we zelf betalen want de politie kan niet aansprakelijk gesteld worden.

Laat ik het maar niet hebben over het vergeten van het aanzetten van mijn fietslampje of door rood lopen ( :'))

Overigens heb ik ook geen idee wat de meeste agenten doen, ik neem aan dat er veel meer agenten werkzaam zijn die erg nuttig zijn en die ik nooit tegen kom (gelukkig maar). Een imago-update zou niet gek zijn, wat doe je nou de hele dag? Ik ben serieus benieuwd.
Ik werk in een noodhulp team/horeca team en ben aandachtsvelder Softdrugs. Ik ben dagelijks bezig met het opsporen en afwerken van hennepkwekerijen en ik moet daarnaast mijn noodhulp diensten draaien.

Noodhulp = 112 meldingen. Dus alles waar zeg maar spoed achter zit. Je kan het zo gek niet bedenken.
Horeca = toezicht houden wanneer mensen elkaar na 5 bier weer eens de hersens inslaan.
Softdrugs = hennepkwekerijen (Lang leven de bureaucratie, wat komt hier een focking papier werk bij kijken, maar goed)

De 10 bekeuringen die ik schrijf zijn voor mensen die het zeg maar ECHT verdienen. Ik ben geen voorstander van parkeerverbalen etc. Ik ben van mening dat, je krijgt wat je verdiend.

Het is denk ik waar dat de normale brave burger geen idee heeft wat het allemaal inhoud. Zij denken dat ik/wij echt 24/7 bezig zijn met het schrijven van bekeuringen. Terwijl dit voor mij gewoon 0.001% van mijn werk is.

Ik vind dat ook niet helemaal vreemd want dat is het enigste wat in de media komt. Ik weet van de mensen in mijn omgeving dat die allemaal nog nooit een in werking zijnde hennepkwekerij hebben gezien.(Wat natuurlijk goed is ;)) Dus de paar mensen die weten dat ik mij daar mee bezig houd, kijken mij vragend aan en hebben geen idee wat het betekend of inhoud.

Maar oke..
  maandag 23 mei 2011 @ 01:01:04 #99
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_97185822
Hopelijk komen er wat meer agenten die twitteren wat ze tijdens hun dienst doen.

[ Bericht 74% gewijzigd door slashdotter3 op 23-05-2011 01:07:44 ]
  maandag 23 mei 2011 @ 11:14:04 #100
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_97191710
Hmm .. jij hebt een andere procedure gehad dan ik.. Wilde jouw procedure ook wel hebben :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')