abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97145866
Hey allemaal!
Ik heb er ondertussen een hele hoop gehad, en mag morgen afrijden :D

Ben alleen mijn formulier/briefje/certificat met de uitslag van mijn theorieexamen kwijt. (ja stom)
Op de site van het cbr staat dit:
Meenemen:
■een geldig identiteitsbewijs;

■een geldig digitaal theoriecertificaat B (al in bezit van CBR) of een geldig rijbewijs B-automaat;

■het ingevulde formulier Zelfreflectie;

Weet iemand of dit klopt/wat ik dus moet doen??!! Want nu heb ik dus alles behalve dat briefje van het theorieexamen (wel gehad maar kwijt). (ik neem aan dat het digitaal is ingevoerd aangezien ik het afgelopen februari heb gehaald).
Alvast bedankt voor de reacties, zit em echt te stressen :)
  zondag 22 mei 2011 @ 09:21:35 #202
165633 eriksd
The grand facade...
pi_97146029
Word gechecked op PDA, had hem zelf ook niet bij me.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_97146309
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 09:21 schreef eriksd het volgende:
Word gechecked op PDA, had hem zelf ook niet bij me.
Dankjewel!!
pi_97147702
Dinsdag een dubbele rijles, donderdag om 13:00 nog een rijles en dan om 14:00 mijn tussentijdsetoets. Ik zit nu al in de stress (terwijl dat niet mag van de instructeur :P)
  zondag 22 mei 2011 @ 14:10:26 #205
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_97153105
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 11:22 schreef Hitomi het volgende:
Dinsdag een dubbele rijles, donderdag om 13:00 nog een rijles en dan om 14:00 mijn tussentijdsetoets. Ik zit nu al in de stress (terwijl dat niet mag van de instructeur :P)
Hoeft ook totaal niet. Ik was ook wat gespannen vooraf maar het maakt eigenlijk weinig uit. Bovendien vliegt het voorbij en je kan niet slagen of zakken, alleen een vrijstelling krijgen, en dat lukt ook heel veel mensen. En anders doe je het met 't examen gewoon goed.
pi_97165027
Ik wil ook graag m'n rijbewijs halen en wil eerst theorie examen (auto)afleggen en slagen voordat ik aan praktijk begin. Nu is mijn vraag, is het voldoende om met bijv. Theorie boekjes van de bibliotheek te leren en dan het examen te doen? Of komt daar meer bij kijken?

Graag wat tips welke het beste is om te leren voor theorie. Ik ben niet van plan om geld te geven aan theorie lessen dus wil zoveel mogelijk zelf doen.
pi_97166381
Zolang de bibliotheek de meest recente boeken heeft is het geen probleem lijkt me. Let er wel op dat als je voor je gaat rijlessen je theorie haalt, je het praktijkexamen binnen een jaar moet halen!!

Nu denk je wel "ach, dat heb ik binnen een jaartje gepiept", maar dat kán tegenvallen! Ikzelf heb op aanraden van anderen besloten om mijn theorie te halen na een paar maanden rijles. Dat was 26 juli vorig jaar.

Dankzij verschillende tussenkomsten, (denk aan de instructeur die op vakantie gaat, ziekte en soortgelijke dingen) ben ik nu nog steeds bezig. Aankomende week heb ik pas mijn tussentijdse toets, en dan is het te hopen dat ik mijn rijbewijs in één keer haal, anders is mijn instructeur weer op vakantie en heb ik hem hoogstwaarschijnlijk niet voordat mijn certificaat verloopt.

Dus overweeg dat even. :)
pi_97168418
ligt eraan hoe oud de boeken zijn en of ze van een bekend merk zijn.

zover ik weet hebben de 2009 boeken alle nieuwe regels.
bv. de snelheid van een aanhanger en de betekenis (snelheid) van lijnen op de weg.
pi_97172187
als je nog boeken nodig hebt
[TK] Praktijk boek autorijles (tip!), motor en auto theorieboeken

[ Bericht 53% gewijzigd door fespo op 22-05-2011 21:18:09 ]
pi_97172872
Bedankt, zal toch even eerst in de bieb kyken of ik iets goeds kan vinden. Iemand nog andere tips over welk boek het meest geschikt is om voor theorie examen te leren?

En ik ga in de zomer vakantie hard hieraan en aan praktijk werken, dus zeker meerdere lessen per week en dan hopen dat de examinator niet op vakantie gaat...
pi_97181488
Lekker is dat, mijn rijinstructeur heeft inmiddels tot 2 keer aan toe het afrijden gepland zonder aan mij te vragen of het uitkomt, ook nog eens telkens om 8 uur in de ochtend. Zou hij me deze week bellen zodra hij het herexamen kon plannen. Wat doet hij, vraagt hij het gewoon examen weer aan zonder mij even te vragen hoe en wat, weer 8 uur in de ochtend, en verplaatsen kan dus niet. :')
pi_97187790
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 23:12 schreef 91Vos het volgende:
Lekker is dat, mijn rijinstructeur heeft inmiddels tot 2 keer aan toe het afrijden gepland zonder aan mij te vragen of het uitkomt, ook nog eens telkens om 8 uur in de ochtend. Zou hij me deze week bellen zodra hij het herexamen kon plannen. Wat doet hij, vraagt hij het gewoon examen weer aan zonder mij even te vragen hoe en wat, weer 8 uur in de ochtend, en verplaatsen kan dus niet. :')
Zeg dat je schoolexamen hebt, dat zal hem leren
Deze post staat vol fouten, so the fuck?
pi_97188586
Erg slechte zaak van je rijinstructeur... Dit is nu een voorbeeld hoe er NIET omgegaan moet worden met het machtigen van de rijschool..
pi_97189230
Ik wil nu toch ook eens voor mijn rijbewijs opgaan.

Ik heb echter nog nooit achter het stuur gezeten. Wat is nu de snelste en beste manier om het praktijkgedeelte te doen?

In Nederland is het allemaal zo duur; heb er ook aan gedacht me in bijv. Polen of Italië in te schrijven waar je geen reet betaalt voor de lessen en het daar te doen....(want je moet volgens mij wel ingeschreven zijn dan). In Rome had je het hele pakket voor 400 euro, dan had je de examens en de 6 verplichte lessen (à 25 euro per uur), en dan mag je daarna met iemand anders in de auto rijden....hier moet je 30 lessen doen à 50 euro per uur.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_97189632
Hier in het Noorden kost een gemiddelde rijles 35 euro per uur. Scheelt toch aardig :)
pi_97190623
Het lijkt me erg omslachtig om je rijbewijs in het buitenland te halen. Geen idee wat er dan allemaal bij komt kijken.

Ja, het is er misschien goedkoper, maar wie zegt dat jij in die paar lessen genoeg weet van het verkeer en wat wel en niet kan en waar je op moet letten? In Nederland sturen ze je pas de weg op zodra jij echt helemaal veilig kan rijden. Als je nog nooit achter een stuur hebt gezeten, dan wens ik jou succes met 6 lessen, als ik hier hoor dat iedereen met 8 lessen nog flink aan het rotzooien is met de koppeling en schakelen, en zo.
pi_97193785
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 09:33 schreef JohnDDD het volgende:
Ik wil nu toch ook eens voor mijn rijbewijs opgaan.

Ik heb echter nog nooit achter het stuur gezeten. Wat is nu de snelste en beste manier om het praktijkgedeelte te doen?

In Nederland is het allemaal zo duur; heb er ook aan gedacht me in bijv. Polen of Italië in te schrijven waar je geen reet betaalt voor de lessen en het daar te doen....(want je moet volgens mij wel ingeschreven zijn dan). In Rome had je het hele pakket voor 400 euro, dan had je de examens en de 6 verplichte lessen (à 25 euro per uur), en dan mag je daarna met iemand anders in de auto rijden....hier moet je 30 lessen doen à 50 euro per uur.
Ik heb geen idee hoe je jezelf zou kunnen inschrijven in het buitenland, maar denk je niet dat je eerst door een hele papierwinkel heen moet? Komt nog eens bij dat ze waarschijnlijk geen nederlands (laat staan engels) spreken en het verkeer en de wegen totaal anders zijn dan in NL. Lijkt me een beetje raar plan eerlijk gezegd haha. Je zal maar gewoon moeten gaan sparen net zoals iedereen hier doet (of je ouders eens lief aankijken). En geloof mij maar, als je nog nooit hebt gereden zit je na 6 uur in de auto nog steeds te kloten met de koppeling enzo hoor ;-) Laat staan dat je het verkeer om je heen goed in kunt schatten.
Zou als ik jou was eens rustig op internet gaan zoeken naar een rijschool, beetje prijzen vergelijken enzo. Er zijn genoeg rijscholen die pakketten aanbieden van bijvoorbeeld 1000-1200 euri. Een beetje vlugge leerling moet daarmee wel klaar kunnen zijn.
pi_97194463
je moet 6 maanden ingeschreven staan als inwonende van dat land.
dan mag je daar je rijbewijs halen en in Nederland overzetten.
pi_97198398
Vroeger was dit idd wat gemakkelijker, nu moet je echter een aantal maanden staan ingeschreven in het land waar je je rijbewijs wil halen. In Polen heb je overigens ook Engelstalige instructeurs, maar je zal een tijdje moeten doorbrengen in een hotel oid.
pi_97207734
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 07:40 schreef stefkee3 het volgende:

[..]

Zeg dat je schoolexamen hebt, dat zal hem leren
Ik heb dus gezegd dat dit niet volgens de afspraak ging omdat hij mij zou bellen, en dat ik die datum niet kan. Zegt hij dat het examen niet eens geannuleerd kan worden en dat ik het examen dus gewoon moet laten verlopen, om daarna een nieuwe aan te vragen. Wat dus betekent dat ik pas weer een nieuw herexamen kan aanvragen als de huidige examen datum geweest is. Echt ongelooflijk, ik voel me echt belazerd. :{
pi_97217200
Zeg eens hoe die rijinstructuur heet of voor wie hij werkt. Website misschien? Is handig voor de rest van ons om zulke instructeurs te vermijden.
pi_97241986
Als je inhaalt op een snelweg mag je dan boven de 120 gaan rijden? Hoe werkt dat dan met flitsers :o?
  dinsdag 24 mei 2011 @ 12:23:34 #223
256829 Sokz
Livin' the life
pi_97242612
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 12:03 schreef das_phantom het volgende:
Als je inhaalt op een snelweg mag je dan boven de 120 gaan rijden? Hoe werkt dat dan met flitsers :o?
Ik reed in de lesauto @ snelweg gewoon 140 telkens :P
pi_97243047
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 12:03 schreef das_phantom het volgende:
nee, daarom mag je officieel alleen iemand inhalen die langzamer rijdt.
pi_97243605
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 12:38 schreef fespo het volgende:

[..]

nee, daarom mag je officieel alleen iemand inhalen die langzamer rijdt.
Ok bedankt :P
pi_97243766
Over een half uurtje voor het eerst sinds lange tijd weer twee uurtjes achter elkaar. Nog 3 rijlessen tot mijn TTT (donderdag).
pi_97247018
ik voelde me zo waardeloos tijdens de rijles van vandaag. zegt die kerel ook nog eens: "ik merk dat je er soms niet echt zin in hebt"
pi_97251633
Oké, aan jullie om te raden wat ik op de rotonde zag rijden wat de snelweg op ging.

Jullie krijgen deze hints:
* Het is groot
* Het is geel en blauw

Verder: heel misschien dat ik de week voor de zomervakantie mag afrijden *O* We gaan even kijken wat ik er donderdag van bak met mijn TTT, reageer ik daar goed op dan plannen we meteen het examen!
pi_97257279
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 14:38 schreef electronique het volgende:
ik voelde me zo waardeloos tijdens de rijles van vandaag. zegt die kerel ook nog eens: "ik merk dat je er soms niet echt zin in hebt"
Hoezo waardeloos dan? Het ging gewoon niet goed?

@ Hierboven, geen idee sorry, kom alleen vrachtwagens tegen :7

Ik vind zelf dat het bij mij allemaal iets te langzaam gaat nog, maar ja, het zij zo. Vooral bij het wegrijden ben ik nog te langzaam. Weet ook niet goed hoe ik daar seconden kan pakken, als ik het snel wil doen gaat de koppeling weer fout. Mijn instructeur frustreert mij dan bovendien nog extra door te zeggen koppeling niet te snel vs probeer sneller weg te komen ;( Probeerde vandaag wat meer t gas in te trappen maar dan gaat t weer loeien :P
pi_97257366
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 16:27 schreef Hitomi het volgende:
Oké, aan jullie om te raden wat ik op de rotonde zag rijden wat de snelweg op ging.

* Het is groot
* Het is geel en blauw
Spelersbus RKC Waalwijk? :')
pi_97257369
quote:

* Het is groot
* Het is geel en blauw

Verder: heel misschien dat ik de week voor de zomervakantie mag afrijden *O* We gaan even kijken wat ik er donderdag van bak met mijn TTT, reageer ik daar goed op dan plannen we meteen het examen!
Een trein...? :+
  dinsdag 24 mei 2011 @ 19:10:23 #232
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_97259129
quote:

* Het is groot
* Het is geel en blauw

een reclamewagen van een bananenmerk?
  dinsdag 24 mei 2011 @ 19:13:38 #233
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_97259295
Een trein!
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_97259682
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 18:36 schreef Krimpen het volgende:

[..]

Yep. Stond te wachten voor het verkeerslicht op de grote rotonde in Zwolle onder de snelweg door.. Zegt m'n instructeur: "kijk, daar komt een trein de rotonde op". Dus ik had zal zoiets van "Ja joh, geloof je 't zelf?"

En toen kwam ie langs.. Mocht ik er ook nog eens achteraan de snelweg op. Ik moet zeggen, ik heb nog nooit zo snel en makkelijk ingevoegd op de snelweg. Iedereen ging direct naar links toen ze dat gevaarte zagen _O-
pi_97262251
Ik heb morgen mijn 7e rijles en heb er eerlijk gezegd geen zin in :')

Het gaat opzich niet slecht, maar ik merk dat ik nog steeds niet weet wat ik met de koppeling aanmoet in smalle straten waar je niet zo hard rijd. Is het nou voor de bocht koppeling helemaal in en zodra je de bocht uit bent weer koppeling laten opkomen? Of moet je meer met de koppeling gaan spelen? Ook de kijktechnieken moeten beter.

Daarnaast is de instructeur een kennis van mijn neef en nicht, en krijg daardoor ook een soort van presteerdrang waardoor ik niets fout wil doen en dan juist fouten gaat maken. Ook zijn de lessen duur en moet ik dus goed presteren om het qua kosten niet uit de pan te laten rijzen. *zucht*

Maar goed, ik ga proberen er morgen weer wat van te maken.
pi_97265563
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 18:34 schreef das_phantom het volgende:

[..]

Hoezo waardeloos dan? Het ging gewoon niet goed?

@ Hierboven, geen idee sorry, kom alleen vrachtwagens tegen :7

Ik vind zelf dat het bij mij allemaal iets te langzaam gaat nog, maar ja, het zij zo. Vooral bij het wegrijden ben ik nog te langzaam. Weet ook niet goed hoe ik daar seconden kan pakken, als ik het snel wil doen gaat de koppeling weer fout. Mijn instructeur frustreert mij dan bovendien nog extra door te zeggen koppeling niet te snel vs probeer sneller weg te komen ;( Probeerde vandaag wat meer t gas in te trappen maar dan gaat t weer loeien :P
auto die afslaat, koppeling lukt nog niet helemaal goed, kijken is nog niet goed
ik heb gewoon het gevoel alsof ik niet echt veel vorderingen maak.

ik ben ook nog niet op de snelweg geweest, en ik heb al 7 lessen gehad
pi_97266278
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 20:04 schreef WG1122 het volgende:

Het gaat opzich niet slecht, maar ik merk dat ik nog steeds niet weet wat ik met de koppeling aanmoet in smalle straten waar je niet zo hard rijd. Is het nou voor de bocht koppeling helemaal in en zodra je de bocht uit bent weer koppeling laten opkomen? Of moet je meer met de koppeling gaan spelen? Ook de kijktechnieken moeten beter.

Maar goed, ik ga proberen er morgen weer wat van te maken.
Als je door de bocht gaat, probeer hem dan op de motor te laten rijden in de 2. De koppeling moet je eigenlijk niet in drukken in de bocht geloof ik. :9
  dinsdag 24 mei 2011 @ 21:11:08 #238
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_97266378
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 20:58 schreef electronique het volgende:

[..]

auto die afslaat, koppeling lukt nog niet helemaal goed, kijken is nog niet goed
ik heb gewoon het gevoel alsof ik niet echt veel vorderingen maak.

ik ben ook nog niet op de snelweg geweest, en ik heb al 7 lessen gehad
Dat zegt niks, ik zit op het dubbele en ik heb de snelweg ook nog niet gezien. (Maar goed, de A9 is dan ook een puinbak momenteel. :+)

Koppeling niet ingedrukt in de bocht idd. :Y

En daarbij: het gemiddelde is rond de 40 uur, dus 7 lessen is echt nog geen punt om je druk te gaan maken. :)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_97267129
Maar met bochten heb ik het over bochten die je met een snelheid van zo'n 10-15km per uur maakt. Als je je koppeling niet gebruikt, dan slaat de motor toch af? En mijn instructeur zegt dan soms voor de bocht: Pak je koppeling erbij!

Nja, ik zie wel.

En electronique: Ik ben na 6 lessen ook nog niet de snelweg op geweest en ik denk ook niet dat dat morgen wel gaat gebeuren.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 21:51:40 #240
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_97268911
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 21:24 schreef WG1122 het volgende:
Maar met bochten heb ik het over bochten die je met een snelheid van zo'n 10-15km per uur maakt. Als je je koppeling niet gebruikt, dan slaat de motor toch af? En mijn instructeur zegt dan soms voor de bocht: Pak je koppeling erbij!

Nja, ik zie wel.

En electronique: Ik ben na 6 lessen ook nog niet de snelweg op geweest en ik denk ook niet dat dat morgen wel gaat gebeuren.
Kan, ligt denk ik ook nogal aan de auto. Maar ik doe het eigenlijk nooit, de auto heeft dan nog zat snelheid om door te gaan.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_97269710
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 20:04 schreef WG1122 het volgende:

Heb precies hetzelfde probleem! Hetzelfde bij kruispunten met een slecht zicht (dus ook in de woonwijk). En dat na 40 lessen :@ :@ Daardoor kom ik dus ook niet echt verder, want kijktechniek etc. gaat wel gewoon goed.
pi_97269895
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 18:36 schreef Krimpen het volgende:

[..]

Nee man, een Sorbo bus.
Weerstand Met Bifido-Vezels
Geen suiker toegevoegd
pi_97290101
Zevende rijles hebben gehad en nog niet de snelweg op zijn geweest is niet zo erg hoor. Ik ben pas de snelweg opgegaan toen ik er zo'n 13 uur op had zitten. Maar dat was ook meteen het laatste onderdeel *O*. Zit nu op ruim 16 uur lessen en mag binnenkort examen doen :Y.

Eerste keer dat ik hier weer post sinds ik mijn eerste rijles heb gehad btw :').
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
  woensdag 25 mei 2011 @ 12:53:07 #244
256829 Sokz
Livin' the life
pi_97290164
Onoverzichtelijke kruispunten gewoon altijd in de 1, rem bij de voet en koppeling ingedrukt. :P
Better safe than sorry.
pi_97291064
Ik had ook pas de snelweg toen ik in les 13/14 zat en heb er nu 16 gehad. Ben dus nu 2x op de snelweg geweest en het gaat prima. Me rijinstructeur is in ieder geval tevreden. Denk dat het niet meer zo lang duurt voordat ik af mag rijden. Heb een 30 lessen pakket van een uur en rij 2x per week 2 uur.. Waarschijnlijk moet ik wel nog bijnemen, maar dat is niet zo probleem :)
pi_97291442
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 21:24 schreef WG1122 het volgende:

Nja, ik zie wel.

10km p uur door een bocht is wel heel erg weinig. Als je echt in een woonwijk bent met hele smalle straatjes, zou ik em gewoon in de 1 zetten.

Een normale bocht rem ik altijd voor de bocht naar 30km p uur ongeveer en dan schakelen naar 2 (voor de bocht). Dan rem je nog wat af op de motor en ga je met 20-25 km p uur de bocht in.

In principe moet je in bochten niet met je koppeling spelen. Geeft alleen maar onrust. Tenzij het op wat voor manier dan ook 'onrustig' is, bv als er een grote tegenligger aankomt, of er veel fietsers in het spel zijn.

En wat de snelweg betreft, daar zou ik me totaal niet druk om maken. Zoveel stelt dat niet voor.
pi_97297085
Ik praat hier eigenlijk nooit mee, maar lurk wel :@

Ik heb al sinds augustus rijles en vandaag eindelijk gehaald (met hakken over de sloot). 1e keer examen wel. En (heel) veel autorijlessen.

Ik ging trouwens pas met 30 lessen ofzo op de snelweg. Weet niet meer zo goed. Tussen de 20 en 30 lessen iig.
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
pi_97300608
Net weer rijles gehad, gaat al steeds beter gelukkig.
Heb er nu 16 uur op zitten.
pi_97316887
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 15:44 schreef WinnieWana het volgende:
Ik praat hier eigenlijk nooit mee, maar lurk wel :@

Ik heb al sinds augustus rijles en vandaag eindelijk gehaald (met hakken over de sloot). 1e keer examen wel. En (heel) veel autorijlessen.

Ik ging trouwens pas met 30 lessen ofzo op de snelweg. Weet niet meer zo goed. Tussen de 20 en 30 lessen iig.
Gefeliciteerd! *O* *O*
Maar hoeveel rijlessen heb je in totaal gehad? En sinds Augustus? Hoe vaak heb je per week gelest dan?
pi_97326007
WinnieWana, dat is niet 'al' hoor :P Ik les al sinds mei 2010. Maar bij mij zitten er gewoon echt heel veel pauzes tussen en ik les maar één keer in de week.

Vanmiddag TTT *O*
pi_97327937
Ik had soms 1 les per week, maar in het begin wel 3 lessen per week. Ik heb precies 70 lessen gehad.
En ik heb echt mazzel gehad dat ik het haalde, kreeg namelijk een ingreep. Ik was er zo niet bij met mijn hoofd, zenuwen. Bij een T-splitsing, mocht je niet links. En daarvoor was een weg waar ik wel links moest, dus dacht ik nou hier dan ook maar links, zonder op borden te letten. Dus remde hij. :o
Dus daarna reed ik gewoon naar rechts en ik dacht nou gezakt. En ik was er ook zo snel weer dus ik dacht hij heeft het al gezien. Bij het cbr moest ik nog even in het vak parkeren. Klein beetje scheef. Ik zei: ik zal hem even goed zetten. Toen zij de examinator: nee laat maar zitten.
Dus toen hij bij het eindgesprek zei: Gefeliciteerd je bent geslaagd. Zei ik : Wat? Ja je bent geslaagd. Haha.
Maar de rest van de rit ging gelukkig wel goed. Hij had ook nog wel een goede quote: Ja je bent geen totaal gevaar op de weg.
Nou gelukkig dan maar he.
pi_97328878
Wel netjes dan! :) Een ingreep hoeft ook niet altijd per definitie te betekenen dat je gezakt bent toch? Alleen toch als er moet worden ingegrepen als je een voetganger/fietser/voertuig plat zou rijden?

Ach, strakjes heb je je pasje en dan kan je lekker rond gaan toeren! :) Geniet ervan!!
pi_97329742
Ik reed bijna een prullenbak plat (bij de omkeeropdracht) en toen drukte hij op de rem, maar ben vervolgens wel geslaagd :*
pi_97330812
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 09:59 schreef WinnieWana het volgende:
Ik had soms 1 les per week, maar in het begin wel 3 lessen per week. Ik heb precies 70 lessen gehad.
En ik heb echt mazzel gehad dat ik het haalde, kreeg namelijk een ingreep. Ik was er zo niet bij met mijn hoofd, zenuwen. Bij een T-splitsing, mocht je niet links. En daarvoor was een weg waar ik wel links moest, dus dacht ik nou hier dan ook maar links, zonder op borden te letten. Dus remde hij. :o
Dus daarna reed ik gewoon naar rechts en ik dacht nou gezakt. En ik was er ook zo snel weer dus ik dacht hij heeft het al gezien. Bij het cbr moest ik nog even in het vak parkeren. Klein beetje scheef. Ik zei: ik zal hem even goed zetten. Toen zij de examinator: nee laat maar zitten.
Dus toen hij bij het eindgesprek zei: Gefeliciteerd je bent geslaagd. Zei ik : Wat? Ja je bent geslaagd. Haha.
Maar de rest van de rit ging gelukkig wel goed. Hij had ook nog wel een goede quote: Ja je bent geen totaal gevaar op de weg.
Gefeliciteerd dan maar *O* ^O^!
  donderdag 26 mei 2011 @ 11:53:46 #255
282705 Yaku
Oftwel: Dutchnick
pi_97331775
quote:
Bij het cbr moest ik nog even in het vak parkeren. Klein beetje scheef. Ik zei: ik zal hem even goed zetten. Toen zij de examinator: nee laat maar zitten.
Ik had EXACT hetzelfde. :s)
Gefeliciteerd trouwens!
pi_97334025
Ik vroeg me af of de gratis theorie cursus hier genoeg leerstof is voor de theorie examen? www.theoriecursus.nl
Zou dit goed zijn of is het beter om uit een boek te leren?
pi_97341223
*O* Vrijstellingen zijn binnen *O*

Ik heb op zich zeer goed gereden, enige minpuntjes waren dat ik toch iets te dicht langs fietsers reed (het kon nog wel), ik moet toch iets eerder kijken naar gelijkwaardige kruispunten en op sommige punten was mijn volgafstand iets te kort. Maar, dat komt in de lessen wel ter sprake!

Zodra mijn overboeking binnen is bij de instructeur wordt wel mijn examen geplanned! *O*
pi_97344358
Hmmm...ik kom hier ook maar eens meelezen. Heb straks mijn eerste rijles (2 uur). Ben benieuwd.....
pi_97347900
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 16:57 schreef xibalba het volgende:
Hmmm...ik kom hier ook maar eens meelezen. Heb straks mijn eerste rijles (2 uur). Ben benieuwd.....
Succes, maak je vooral niet druk!
  donderdag 26 mei 2011 @ 18:46:04 #260
282705 Yaku
Oftwel: Dutchnick
pi_97348896
Kwam zo net op een kruispunt mijn rijinstructeur nog tegen. Deed meteen het raam open en hij was helemaal enthousiast en zwaaien vragen of ik mijn roze pasje al binnen had. ^O^

Hij was nog rijles aan het geven ook. :+
pi_97354673
Ik heb vandaag mijn eerste (proef)rijles gehad. We reden meteen naar een industrieterrein toe om rustig te oefenen. Hij deed koppeling en schakelen + rem en ik moest alleen wat gas geven enzo. Daar aangekomen mocht ik het zelf proberen.
Het ging eigenlijk wel goed, hij vond dat ik het snel oppakte.
Veel geoefend met van de 2 naar de 3 en dan weer naar de 4 etc. Bij het stoplicht raakte ik alleen wel een beetje nerveus omdat er toen opeens veel verkeer was maar het is wel goed gekomen. Ik heb de auto niet laten afslaan. :P

Al schakelend dus gewoon weer thuis gekomen hehe. Ik had van te voren niet gedacht dat dat mij al meteen zou lukken. Volgende week anderhalf uur lang rijden. :)
pi_97361997
quote:

70 lessen? Had dit zijn redenen? Das wel érg veel.. En heeft je zeker veel gekost?
pi_97363189
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 22:45 schreef Janeiros het volgende:

[..]

70 lessen? Had dit zijn redenen? Das wel érg veel.. En heeft je zeker veel gekost?
Natuurlijk had dat zijn redenen. Probleem met mij was dat ik de ene les heel goed reed en de andere les helemaal niet. En ik leer sommige dingen niet zo snel. Maar ik heb hem *O*
Doe zelf maar een rekensommetje over hoeveel het kost.
pi_97364928
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 23:02 schreef WinnieWana het volgende:

[..]

Natuurlijk had dat zijn redenen. Probleem met mij was dat ik de ene les heel goed reed en de andere les helemaal niet. En ik leer sommige dingen niet zo snel. Maar ik heb hem *O*
Doe zelf maar een rekensommetje over hoeveel het kost.
Dat komt overeen met mij.. De ene les reed ik perfect, de andere les weer een heel stuk minder.. Hij had ook met tegenzin de TTT aangevraagd voor mij, maar sinds die aangevraagd was ben ik veel beter gaan rijden. Waarschijnlijk omdat ik met een hele stapel stress de auto instapte en daardoor bewuster ben gaan rijden, of zo..
pi_97370763
Maar nu heb je binnenkort afrijden. ;)
pi_97372645
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 18:21 schreef Martijn93 het volgende:

[..]

Succes, maak je vooral niet druk!
Dank je.
Het ging eigenlijk best prima. Halve stad doorgereden. Vrijwel meteen alles mogen doen behalve remmen (later wel). Nu alleen nog iets meer subtiliteit in mijn maat 48 voeten krijgen :)
Meteen maar een pakketje van 20 lessen + examen afgesloten (¤ 870,-). De rest zie ik nog wel...
pi_97373805
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:18 schreef WinnieWana het volgende:

Jaaa *O* heb er zin in!
  vrijdag 27 mei 2011 @ 16:48:26 #268
273383 Nagelschaartje
Lijken wassen!
pi_97388689
Ik meld me :).
Ben iets van een maand geleden begonnen, heb er nu pakweg 10 uur les opzitten. Ik heb een pakket met rijbewijs garantie en als ik mezelf zie achter het stuur is dat een goede keus geweest :'). Rij nu 2 x 1,5 uur in de week. De versnellingen heb ik nu redelijk door, sla alleen nog regelmatig af voor een kruispunt omdat ik de koppeling te snel laat opkomen (of hij doet heel hard broem maar beweegt niet, dan laat ik de koppeling dus niet genoeg opkomen :').) Dat gevoel mis ik nog een beetje. Nu langzaamaan begonnen met hellingproef, achteruitrijden, straatje keren en stop-opdracht.

Mijn grote probleem is dat ik de helft van de tijd in volle spanning achter het stuur zit :'). Als alles snel moet weet ik het niet meer en als ik niet snel genoeg ga raak ik in paniek. Ik weet precies wat ik moet doen, maar toepassen... Dat gaat weer niet. Ik moet dus wat rustiger worden, maar ik verwacht dat dat wel beter zal gaan als ik wat meer zelfvertrouwen achter het stuur krijg. Mijn instructeur reageert vrij rustig en ziet ook dat daar m'n probleem zit. Ter illustratie: laatst zat ik op een 1baans 80km weg...
Ik: Dit is toch een 80km weg?
Hij: Ja
Ik: Dan moet ik zeker harder dan 60?
Hij: :Y

Dat is wel klassiek voor hoe het gaat.
Ik weet het, maar ik doe het niet of te laat. Vervolgens kreeg ik de versnelling niet direct in zijn vijf en dan is het dus paniek.. Hij heeft me toen pakweg een halve minuut in z'n vrij laten rijden om te laten zien dat ik echt wel de tijd kon nemen voor het schakelen :')

Moraal: Ik kom er wel, maar dit zal wel even duren :'). Op basis van testen krijg ik sowieso 41 lessen voor het examen...
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_97396300
Net weer drama! Gelukkig na 40 minuten al mee gekapt, en die 20 minuten tegoed. Volgende week 2 uur lessen. Moet wel de rijschool machtigen, want september loopt m'n theorie af. Maar zoals het er nu voorstaat, is er een grote kans dat ik zak dus. Pfff.... Zit al op 50 lessen.
pi_97396667
Yesss! 14 juli 2011 mag ik afrijden!! *O* Eindelijk!!!! *O* Ik moet om 10:45 op en heb om 9:45 nog een rijles. *O*
pi_97400536
Vandaag eerste rijles gehad! :)

Vond het echt ontzettend leuk om te doen, maar wát is koppelen een drama. Heb 'm echt bij elke keer optrekken uit laten slaan, terwijl schakelen naar de 2, 3 en 4 wel heel goed gaat. Gaat allemaal best soepeltjes voor een eerste les, alleen zodra ik de koppeling op het aangrijpingspunt heb en gas bij begin te geven, laat ik de koppeling los.

Het is dus blijkbaar het idee als je het gas al indrukt dat je dan de koppeling nog een tijdje aanhoudt? Hoop dat dat dé oplossing is om niet midden op elke kruising gênante situaties te veroorzaken. :P
pi_97412010
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 21:31 schreef Abejacob het volgende:

Vond het echt ontzettend leuk om te doen, maar wát is koppelen een drama. Heb 'm echt bij elke keer optrekken uit laten slaan, terwijl schakelen naar de 2, 3 en 4 wel heel goed gaat. Gaat allemaal best soepeltjes voor een eerste les, alleen zodra ik de koppeling op het aangrijpingspunt heb en gas bij begin te geven, laat ik de koppeling los.

Het is dus blijkbaar het idee als je het gas al indrukt dat je dan de koppeling nog een tijdje aanhoudt? Hoop dat dat dé oplossing is om niet midden op elke kruising gênante situaties te veroorzaken. :P
Héél herkenbaar!
Heb twee jaar schakelbrommer gereden voordat ik met autorijlessen begon, dus weet echt wel wat schakelen inhield, maar hét principe van optrekken is dat je de koppeling ±2 seconden vasthoudt bij het aangrijpingspunt en dan pas volledig loslaat.
Heb nu 16 uur erop zitten en alles behandeld, dus kan binnenkort examen doen, maar heb zekers tot het 10e uur elke les een keer de motor laten uitvallen bij het optrekken. Puur een kwestie van de koppeling twee seconden vasthouden, meer niet. En wat gas bijgeven maakt 't wat makkelijker :).
  zaterdag 28 mei 2011 @ 10:50:22 #273
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_97413672
Ik mag dadelijk weer, moet zeggen dat ik er totaal geen zin in heb. Gelukkig is het wel rustig op de weg, ik moet nu alleen maar zelfstandig (dus dat mijn instructeur zegt: bij de verkeerslichten links, tweede afslag rechts, dan de weg volgen en bij de sportschool links) over gevaarlijke kruispunten e.d. rijden. Gelukkig is mijn examen al aangevraagd dus dan is de druk er wel enigzins af, moet nu alleen die gevaarlijke situaties pakken. Hiervoor móest ik goed rijden omdat ik per se wilde dat mijn examen aangevraagd werd.

Moet zeggen dat ik nu nog steeds vaak een ingreep heb, op zich ook niet verwonderlijk als je over 14 kruisingen per les moet.
pi_97414794
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:18 schreef WinnieWana het volgende:

Heb jij toevallig bij de peel gelest?

Ik hoorde van mijn instructriese/tante, iets over een meisje met 70 lessen.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 14:01:43 #275
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_97418649
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 10:50 schreef ZuidGrens het volgende:
Ik mag dadelijk weer, moet zeggen dat ik er totaal geen zin in heb. Gelukkig is het wel rustig op de weg, ik moet nu alleen maar zelfstandig (dus dat mijn instructeur zegt: bij de verkeerslichten links, tweede afslag rechts, dan de weg volgen en bij de sportschool links) over gevaarlijke kruispunten e.d. rijden. Gelukkig is mijn examen al aangevraagd dus dan is de druk er wel enigzins af, moet nu alleen die gevaarlijke situaties pakken. Hiervoor móest ik goed rijden omdat ik per se wilde dat mijn examen aangevraagd werd.

Moet zeggen dat ik nu nog steeds vaak een ingreep heb, op zich ook niet verwonderlijk als je over 14 kruisingen per les moet.
Het ging vandaag wel aardig, moet alleen iets verder vooruit kijken zei die..nice!
  zaterdag 28 mei 2011 @ 14:12:07 #276
273383 Nagelschaartje
Lijken wassen!
pi_97418923
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 21:31 schreef Abejacob het volgende:

Die neiging om de koppeling los te laten heb ik na 10 lessen nog steeds. Nou ja, niet volledig, maar ik vind het lastig om het juiste punt te vinden om m'n voet stil te houden. Wat mij hielp om hem niet onmiddellijk los te laten, is bedenken dat ik hem toch binnen een seconde weer nodig heb om in z'n 2 te gaan. Als ik schrik of even niet weet wat ik moet doen is mijn eerste reactie soms ook om hem los te laten :').
Ik begon trouwens pas met koppeling in de 3e les ofzo. En de les daarna schakelen.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 14:33:41 #277
273383 Nagelschaartje
Lijken wassen!
pi_97419540
Net betaling voor hele rijbewijs gedaan en gelijk maar even theorie-examen aangevraagd. Net aangevraagd, eerste datum dat het kan is 20 juni.... Dus ik hoop maar dat dat nog op tijd is voor m'n TTT...
  zaterdag 28 mei 2011 @ 14:47:13 #278
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_97419953
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 14:33 schreef Nagelschaartje het volgende:
Net betaling voor hele rijbewijs gedaan en gelijk maar even theorie-examen aangevraagd. Net aangevraagd, eerste datum dat het kan is 20 juni.... Dus ik hoop maar dat dat nog op tijd is voor m'n TTT...
Knus, ik heb m'n theorie de 21e. Het ding toch ook maar eens aangevraagd, deze week maar weer eens achter m'n EV aan. Stom gedoe ook. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  zaterdag 28 mei 2011 @ 15:24:10 #279
273383 Nagelschaartje
Lijken wassen!
pi_97420937
quote:
17s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 14:47 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Knus, ik heb m'n theorie de 21e. Het ding toch ook maar eens aangevraagd, deze week maar weer eens achter m'n EV aan. Stom gedoe ook. :+
Die eigen verklaring ivm je ogen bedoel je?
Ik heb ook een ja in moeten vullen voor die oogoperatie, maar nog niets gehoord erover.. Hopen dat het zo blijft :P
  zaterdag 28 mei 2011 @ 15:35:42 #280
273383 Nagelschaartje
Lijken wassen!
pi_97421282
Even over theorie gesproken.
Ik heb van mijn rijschool een online cursus gekregen die op hun eigen site staat. Ik ben aan het twijfelen of dat genoeg is. Twijfel of ik het niet toch via een boek moet doen en of ik niet meer proefexamens zou moeten doen.
Hoe hebben jullie het met de theorie gedaan? Waar hadden jullie je info vandaan en hebben jullie tips voor sites waar je goede proeftentamens kan doen (eventueel tegen betaling)? (ik heb gegoogeld, maar iets met bomen en een bos...)
  zaterdag 28 mei 2011 @ 15:40:23 #281
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_97421427
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 15:24 schreef Nagelschaartje het volgende:

[..]

Die eigen verklaring ivm je ogen bedoel je?
Ik heb ook een ja in moeten vullen voor die oogoperatie, maar nog niets gehoord erover.. Hopen dat het zo blijft :P
Je hebt verder niets gedaan met de achterkant?
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  zaterdag 28 mei 2011 @ 15:52:15 #282
273383 Nagelschaartje
Lijken wassen!
pi_97421838
quote:
17s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 15:40 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Je hebt verder niets gedaan met de achterkant?
Had alleen een online formuliertje voor de rijschool, dus geen achterkant ;)
pi_97423380
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 15:35 schreef Nagelschaartje het volgende:
Even over theorie gesproken.
Ik heb van mijn rijschool een online cursus gekregen die op hun eigen site staat. Ik ben aan het twijfelen of dat genoeg is. Twijfel of ik het niet toch via een boek moet doen en of ik niet meer proefexamens zou moeten doen.
Hoe hebben jullie het met de theorie gedaan? Waar hadden jullie je info vandaan en hebben jullie tips voor sites waar je goede proeftentamens kan doen (eventueel tegen betaling)? (ik heb gegoogeld, maar iets met bomen en een bos...)
Theorie heb ik nog niet behaald maar ik heb een boekje en heb cdroms met examenvragen "gekocht". Beide kun je overigens ook in de bieb halen maar dan zul je wel moeten reserveren, hier is altijd alles uitgeleend. Ik ben het examen pas van plan rond mn 15e -20e les, merk namelijk dat ik de praktijk al veel leer en weet natuurlijk niet of ik het in een keer haal. Mijn prognose was 30+ praktijklessen dus qua timing red ik dat wel :P

Praktijk gaat hier niet echt super, bij een druk kruispunt ben ik nog teveel bezig met het technische handelen etc. Vind rijinstructeur soms ook wel vervelend maar daar bijt ik wel doorheen :@
pi_97423417
Hey, ff een vraagje he.. Mijn rijschool wil 40 euro voor een E.V. vangen maar op internet zie ik dat die normaal 23 euro kost.. Kan dit zomaar?
pi_97423451
Slaat volgens mij nergens op :p Volgens CBR is het tarief 23 euro.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 16:45:10 #286
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_97423456
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 15:52 schreef Nagelschaartje het volgende:

[..]

Had alleen een online formuliertje voor de rijschool, dus geen achterkant ;)
Maf, ik had een papieren formulier inclusief ruimte op de achterkant voor commentaar van de keuringsarts.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  zaterdag 28 mei 2011 @ 16:45:23 #287
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_97423463
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 16:44 schreef das_phantom het volgende:
Slaat volgens mij nergens op :p Volgens CBR is het tarief 23 euro.
En dat.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_97423498
Goed, dan zal ik hem er ff op wijzen ;)
  zaterdag 28 mei 2011 @ 16:47:47 #289
273383 Nagelschaartje
Lijken wassen!
pi_97423548
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 16:42 schreef das_phantom het volgende:

[..]

Theorie heb ik nog niet behaald maar ik heb een boekje en heb cdroms met examenvragen "gekocht". Beide kun je overigens ook in de bieb halen maar dan zul je wel moeten reserveren, hier is altijd alles uitgeleend. Ik ben het examen pas van plan rond mn 15e -20e les, merk namelijk dat ik de praktijk al veel leer en weet natuurlijk niet of ik het in een keer haal. Mijn prognose was 30+ praktijklessen dus qua timing red ik dat wel :P

Praktijk gaat hier niet echt super, bij een druk kruispunt ben ik nog teveel bezig met het technische handelen etc. Vind rijinstructeur soms ook wel vervelend maar daar bijt ik wel doorheen :@
Wel op letten dat je op tijd aanvraagt, want ik moet dus nog een maand wachten. Met 3 uur rijden per week gaat dat best hard... Maar ik denk dat ik nog wel op tijd ben.
Wat bedoel je met gekocht tussen aanhalingstekens? Of mag ik dat hier niet vragen? :P
Heb al gekeken bij de bieb, 1 exemplaar is inderdaad uitgeleend en een ander staat dat het uitgeleend is tot ergens halverwege april :'). Maar twijfel sowieso een beetje of dat boekje nog up to date is, komt uit 2007...

Wat doet je rijinstructeur dan?
  zaterdag 28 mei 2011 @ 16:54:26 #290
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_97423747
Was het theorie-examen in 2009 niet aangepast?
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_97448645
quote:
17s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 16:54 schreef IJsdraakje het volgende:
Was het theorie-examen in 2009 niet aangepast?
Ja dat je met een aanhanger nu 90 mag ipv 80.. Niet echt spannend dus. Ik heb het ook gewoon met een oud boek gehaald.
pi_97489444
pfff rijles ging echt kut net. koppelen gaat nog steeds niet helemaal goed, en allemaal die handelingen die je moet doen bij een kruispunt enzo. en dan zit die kerel me helemaal op te naaien en wordt ie boos, en dan gaat het HELEMAAL niet.
is mijn 8e les trouwens.

eerst vond ik rijles wel leuk en wilde ik het rijbewijs het liefst nog voor de herfst halen, maar nu heb ik er weinig zijn meer in en zie ik alleen maar tegen de lessen op

[ Bericht 25% gewijzigd door electronique op 30-05-2011 11:38:47 ]
pi_97491670
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 11:20 schreef electronique het volgende:
pfff rijles ging echt kut net. koppelen gaat nog steeds niet helemaal goed, en allemaal die handelingen die je moet doen bij een kruispunt enzo. en dan zit die kerel me helemaal op te naaien en wordt ie boos, en dan gaat het HELEMAAL niet.
is mijn 8e les trouwens.

eerst vond ik rijles wel leuk en wilde ik het rijbewijs het liefst nog voor de herfst halen, maar nu heb ik er weinig zijn meer in en zie ik alleen maar tegen de lessen op
Ken dat inkakmomentje, gelukkig heb ik een chille instructeur. Dus probeer je je eroverheen te zetten! Ik zit nu op bijna 20 uur en laat ook nog wel 's een steekje vallen :).
  maandag 30 mei 2011 @ 16:01:28 #294
220026 Treces
Hier had uw tekst kunnen staan
pi_97499100
Theorie binnen. *O*
pi_97500381
quote:
14s.gif Op maandag 30 mei 2011 12:30 schreef yosander het volgende:

[..]

Ken dat inkakmomentje, gelukkig heb ik een chille instructeur. Dus probeer je je eroverheen te zetten! Ik zit nu op bijna 20 uur en laat ook nog wel 's een steekje vallen :).
dat ik een steekje laat vallen zal me een zorg zijn. als het moet neem ik 50 lessen, maar niet als mijn instructeur bij alles wat ik fout doe zit te zuchten en boos wordt.
pi_97503333
Vandaag derde rijles gehad! :)

Veel minder vaak uit laten slaan, al heb ik het idee dat m'n instructice soms de voet achter de koppeling houdt. Niet echt fijn, want nu weet ik niet of ik het zelf wel goed doe. :P
  maandag 30 mei 2011 @ 19:12:51 #297
273383 Nagelschaartje
Lijken wassen!
pi_97506997
quote:
10s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:01 schreef Treces het volgende:
Theorie binnen. *O*
Jeej! *O*
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:31 schreef electronique het volgende:

[..]

dat ik een steekje laat vallen zal me een zorg zijn. als het moet neem ik 50 lessen, maar niet als mijn instructeur bij alles wat ik fout doe zit te zuchten en boos wordt.
Dat is wel heel irritant.. Ik voel me al dom genoeg als ik voor de zoveelste keer dezelfde fout maak, als ik ook nog een zuchtende rijinstructeur zou hebben... -O- .
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 17:43 schreef Abejacob het volgende:
Vandaag derde rijles gehad! :)

Veel minder vaak uit laten slaan, al heb ik het idee dat m'n instructice soms de voet achter de koppeling houdt. Niet echt fijn, want nu weet ik niet of ik het zelf wel goed doe. :P
Je hebt nog wel even de tijd ;).
  maandag 30 mei 2011 @ 19:19:42 #298
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_97507291
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:31 schreef electronique het volgende:

[..]

Ga naar een andere.
Bedankt Hans.
pi_97507482
quote:
14s.gif Op maandag 30 mei 2011 19:19 schreef bascross het volgende:

[..]

Ga naar een andere.
heb ik al aan gedacht, maar mijn ouders hebben zo´n pakket gekocht van 32 lessen.
en aan de andere kant moet ik me misschien ook wel niet aanstellen.hij is misschien niet echt heel aardig, maar ik zal het er maar mee moeten doen.
pi_97512084
Vandaag weer rijles gehad, ging opzich wel goed, voor de eerste keer volledig zelfstandig op de tomtom gereden.

zal vast een nieuw topic aanmaken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')