abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97243766
Over een half uurtje voor het eerst sinds lange tijd weer twee uurtjes achter elkaar. Nog 3 rijlessen tot mijn TTT (donderdag).
pi_97247018
ik voelde me zo waardeloos tijdens de rijles van vandaag. zegt die kerel ook nog eens: "ik merk dat je er soms niet echt zin in hebt"
pi_97251633
Oké, aan jullie om te raden wat ik op de rotonde zag rijden wat de snelweg op ging.

Jullie krijgen deze hints:
* Het is groot
* Het is geel en blauw

Verder: heel misschien dat ik de week voor de zomervakantie mag afrijden *O* We gaan even kijken wat ik er donderdag van bak met mijn TTT, reageer ik daar goed op dan plannen we meteen het examen!
pi_97257279
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 14:38 schreef electronique het volgende:
ik voelde me zo waardeloos tijdens de rijles van vandaag. zegt die kerel ook nog eens: "ik merk dat je er soms niet echt zin in hebt"
Hoezo waardeloos dan? Het ging gewoon niet goed?

@ Hierboven, geen idee sorry, kom alleen vrachtwagens tegen :7

Ik vind zelf dat het bij mij allemaal iets te langzaam gaat nog, maar ja, het zij zo. Vooral bij het wegrijden ben ik nog te langzaam. Weet ook niet goed hoe ik daar seconden kan pakken, als ik het snel wil doen gaat de koppeling weer fout. Mijn instructeur frustreert mij dan bovendien nog extra door te zeggen koppeling niet te snel vs probeer sneller weg te komen ;( Probeerde vandaag wat meer t gas in te trappen maar dan gaat t weer loeien :P
pi_97257366
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 16:27 schreef Hitomi het volgende:
Oké, aan jullie om te raden wat ik op de rotonde zag rijden wat de snelweg op ging.

* Het is groot
* Het is geel en blauw
Spelersbus RKC Waalwijk? :')
pi_97257369
quote:

* Het is groot
* Het is geel en blauw

Verder: heel misschien dat ik de week voor de zomervakantie mag afrijden *O* We gaan even kijken wat ik er donderdag van bak met mijn TTT, reageer ik daar goed op dan plannen we meteen het examen!
Een trein...? :+
  dinsdag 24 mei 2011 @ 19:10:23 #232
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_97259129
quote:

* Het is groot
* Het is geel en blauw

een reclamewagen van een bananenmerk?
  dinsdag 24 mei 2011 @ 19:13:38 #233
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_97259295
Een trein!
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_97259682
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 18:36 schreef Krimpen het volgende:

[..]

Yep. Stond te wachten voor het verkeerslicht op de grote rotonde in Zwolle onder de snelweg door.. Zegt m'n instructeur: "kijk, daar komt een trein de rotonde op". Dus ik had zal zoiets van "Ja joh, geloof je 't zelf?"

En toen kwam ie langs.. Mocht ik er ook nog eens achteraan de snelweg op. Ik moet zeggen, ik heb nog nooit zo snel en makkelijk ingevoegd op de snelweg. Iedereen ging direct naar links toen ze dat gevaarte zagen _O-
pi_97262251
Ik heb morgen mijn 7e rijles en heb er eerlijk gezegd geen zin in :')

Het gaat opzich niet slecht, maar ik merk dat ik nog steeds niet weet wat ik met de koppeling aanmoet in smalle straten waar je niet zo hard rijd. Is het nou voor de bocht koppeling helemaal in en zodra je de bocht uit bent weer koppeling laten opkomen? Of moet je meer met de koppeling gaan spelen? Ook de kijktechnieken moeten beter.

Daarnaast is de instructeur een kennis van mijn neef en nicht, en krijg daardoor ook een soort van presteerdrang waardoor ik niets fout wil doen en dan juist fouten gaat maken. Ook zijn de lessen duur en moet ik dus goed presteren om het qua kosten niet uit de pan te laten rijzen. *zucht*

Maar goed, ik ga proberen er morgen weer wat van te maken.
pi_97265563
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 18:34 schreef das_phantom het volgende:

[..]

Hoezo waardeloos dan? Het ging gewoon niet goed?

@ Hierboven, geen idee sorry, kom alleen vrachtwagens tegen :7

Ik vind zelf dat het bij mij allemaal iets te langzaam gaat nog, maar ja, het zij zo. Vooral bij het wegrijden ben ik nog te langzaam. Weet ook niet goed hoe ik daar seconden kan pakken, als ik het snel wil doen gaat de koppeling weer fout. Mijn instructeur frustreert mij dan bovendien nog extra door te zeggen koppeling niet te snel vs probeer sneller weg te komen ;( Probeerde vandaag wat meer t gas in te trappen maar dan gaat t weer loeien :P
auto die afslaat, koppeling lukt nog niet helemaal goed, kijken is nog niet goed
ik heb gewoon het gevoel alsof ik niet echt veel vorderingen maak.

ik ben ook nog niet op de snelweg geweest, en ik heb al 7 lessen gehad
pi_97266278
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 20:04 schreef WG1122 het volgende:

Het gaat opzich niet slecht, maar ik merk dat ik nog steeds niet weet wat ik met de koppeling aanmoet in smalle straten waar je niet zo hard rijd. Is het nou voor de bocht koppeling helemaal in en zodra je de bocht uit bent weer koppeling laten opkomen? Of moet je meer met de koppeling gaan spelen? Ook de kijktechnieken moeten beter.

Maar goed, ik ga proberen er morgen weer wat van te maken.
Als je door de bocht gaat, probeer hem dan op de motor te laten rijden in de 2. De koppeling moet je eigenlijk niet in drukken in de bocht geloof ik. :9
  dinsdag 24 mei 2011 @ 21:11:08 #238
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_97266378
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 20:58 schreef electronique het volgende:

[..]

auto die afslaat, koppeling lukt nog niet helemaal goed, kijken is nog niet goed
ik heb gewoon het gevoel alsof ik niet echt veel vorderingen maak.

ik ben ook nog niet op de snelweg geweest, en ik heb al 7 lessen gehad
Dat zegt niks, ik zit op het dubbele en ik heb de snelweg ook nog niet gezien. (Maar goed, de A9 is dan ook een puinbak momenteel. :+)

Koppeling niet ingedrukt in de bocht idd. :Y

En daarbij: het gemiddelde is rond de 40 uur, dus 7 lessen is echt nog geen punt om je druk te gaan maken. :)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_97267129
Maar met bochten heb ik het over bochten die je met een snelheid van zo'n 10-15km per uur maakt. Als je je koppeling niet gebruikt, dan slaat de motor toch af? En mijn instructeur zegt dan soms voor de bocht: Pak je koppeling erbij!

Nja, ik zie wel.

En electronique: Ik ben na 6 lessen ook nog niet de snelweg op geweest en ik denk ook niet dat dat morgen wel gaat gebeuren.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 21:51:40 #240
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_97268911
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 21:24 schreef WG1122 het volgende:
Maar met bochten heb ik het over bochten die je met een snelheid van zo'n 10-15km per uur maakt. Als je je koppeling niet gebruikt, dan slaat de motor toch af? En mijn instructeur zegt dan soms voor de bocht: Pak je koppeling erbij!

Nja, ik zie wel.

En electronique: Ik ben na 6 lessen ook nog niet de snelweg op geweest en ik denk ook niet dat dat morgen wel gaat gebeuren.
Kan, ligt denk ik ook nogal aan de auto. Maar ik doe het eigenlijk nooit, de auto heeft dan nog zat snelheid om door te gaan.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_97269710
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 20:04 schreef WG1122 het volgende:

Heb precies hetzelfde probleem! Hetzelfde bij kruispunten met een slecht zicht (dus ook in de woonwijk). En dat na 40 lessen :@ :@ Daardoor kom ik dus ook niet echt verder, want kijktechniek etc. gaat wel gewoon goed.
pi_97269895
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 18:36 schreef Krimpen het volgende:

[..]

Nee man, een Sorbo bus.
Weerstand Met Bifido-Vezels
Geen suiker toegevoegd
pi_97290101
Zevende rijles hebben gehad en nog niet de snelweg op zijn geweest is niet zo erg hoor. Ik ben pas de snelweg opgegaan toen ik er zo'n 13 uur op had zitten. Maar dat was ook meteen het laatste onderdeel *O*. Zit nu op ruim 16 uur lessen en mag binnenkort examen doen :Y.

Eerste keer dat ik hier weer post sinds ik mijn eerste rijles heb gehad btw :').
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
  woensdag 25 mei 2011 @ 12:53:07 #244
256829 Sokz
Livin' the life
pi_97290164
Onoverzichtelijke kruispunten gewoon altijd in de 1, rem bij de voet en koppeling ingedrukt. :P
Better safe than sorry.
pi_97291064
Ik had ook pas de snelweg toen ik in les 13/14 zat en heb er nu 16 gehad. Ben dus nu 2x op de snelweg geweest en het gaat prima. Me rijinstructeur is in ieder geval tevreden. Denk dat het niet meer zo lang duurt voordat ik af mag rijden. Heb een 30 lessen pakket van een uur en rij 2x per week 2 uur.. Waarschijnlijk moet ik wel nog bijnemen, maar dat is niet zo probleem :)
pi_97291442
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 21:24 schreef WG1122 het volgende:

Nja, ik zie wel.

10km p uur door een bocht is wel heel erg weinig. Als je echt in een woonwijk bent met hele smalle straatjes, zou ik em gewoon in de 1 zetten.

Een normale bocht rem ik altijd voor de bocht naar 30km p uur ongeveer en dan schakelen naar 2 (voor de bocht). Dan rem je nog wat af op de motor en ga je met 20-25 km p uur de bocht in.

In principe moet je in bochten niet met je koppeling spelen. Geeft alleen maar onrust. Tenzij het op wat voor manier dan ook 'onrustig' is, bv als er een grote tegenligger aankomt, of er veel fietsers in het spel zijn.

En wat de snelweg betreft, daar zou ik me totaal niet druk om maken. Zoveel stelt dat niet voor.
pi_97297085
Ik praat hier eigenlijk nooit mee, maar lurk wel :@

Ik heb al sinds augustus rijles en vandaag eindelijk gehaald (met hakken over de sloot). 1e keer examen wel. En (heel) veel autorijlessen.

Ik ging trouwens pas met 30 lessen ofzo op de snelweg. Weet niet meer zo goed. Tussen de 20 en 30 lessen iig.
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
pi_97300608
Net weer rijles gehad, gaat al steeds beter gelukkig.
Heb er nu 16 uur op zitten.
pi_97316887
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 15:44 schreef WinnieWana het volgende:
Ik praat hier eigenlijk nooit mee, maar lurk wel :@

Ik heb al sinds augustus rijles en vandaag eindelijk gehaald (met hakken over de sloot). 1e keer examen wel. En (heel) veel autorijlessen.

Ik ging trouwens pas met 30 lessen ofzo op de snelweg. Weet niet meer zo goed. Tussen de 20 en 30 lessen iig.
Gefeliciteerd! *O* *O*
Maar hoeveel rijlessen heb je in totaal gehad? En sinds Augustus? Hoe vaak heb je per week gelest dan?
pi_97326007
WinnieWana, dat is niet 'al' hoor :P Ik les al sinds mei 2010. Maar bij mij zitten er gewoon echt heel veel pauzes tussen en ik les maar één keer in de week.

Vanmiddag TTT *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')