abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97145866
Hey allemaal!
Ik heb er ondertussen een hele hoop gehad, en mag morgen afrijden :D

Ben alleen mijn formulier/briefje/certificat met de uitslag van mijn theorieexamen kwijt. (ja stom)
Op de site van het cbr staat dit:
Meenemen:
■een geldig identiteitsbewijs;

■een geldig digitaal theoriecertificaat B (al in bezit van CBR) of een geldig rijbewijs B-automaat;

■het ingevulde formulier Zelfreflectie;

Weet iemand of dit klopt/wat ik dus moet doen??!! Want nu heb ik dus alles behalve dat briefje van het theorieexamen (wel gehad maar kwijt). (ik neem aan dat het digitaal is ingevoerd aangezien ik het afgelopen februari heb gehaald).
Alvast bedankt voor de reacties, zit em echt te stressen :)
  zondag 22 mei 2011 @ 09:21:35 #202
165633 eriksd
The grand facade...
pi_97146029
Word gechecked op PDA, had hem zelf ook niet bij me.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_97146309
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 09:21 schreef eriksd het volgende:
Word gechecked op PDA, had hem zelf ook niet bij me.
Dankjewel!!
pi_97147702
Dinsdag een dubbele rijles, donderdag om 13:00 nog een rijles en dan om 14:00 mijn tussentijdsetoets. Ik zit nu al in de stress (terwijl dat niet mag van de instructeur :P)
  zondag 22 mei 2011 @ 14:10:26 #205
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_97153105
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 11:22 schreef Hitomi het volgende:
Dinsdag een dubbele rijles, donderdag om 13:00 nog een rijles en dan om 14:00 mijn tussentijdsetoets. Ik zit nu al in de stress (terwijl dat niet mag van de instructeur :P)
Hoeft ook totaal niet. Ik was ook wat gespannen vooraf maar het maakt eigenlijk weinig uit. Bovendien vliegt het voorbij en je kan niet slagen of zakken, alleen een vrijstelling krijgen, en dat lukt ook heel veel mensen. En anders doe je het met 't examen gewoon goed.
pi_97165027
Ik wil ook graag m'n rijbewijs halen en wil eerst theorie examen (auto)afleggen en slagen voordat ik aan praktijk begin. Nu is mijn vraag, is het voldoende om met bijv. Theorie boekjes van de bibliotheek te leren en dan het examen te doen? Of komt daar meer bij kijken?

Graag wat tips welke het beste is om te leren voor theorie. Ik ben niet van plan om geld te geven aan theorie lessen dus wil zoveel mogelijk zelf doen.
pi_97166381
Zolang de bibliotheek de meest recente boeken heeft is het geen probleem lijkt me. Let er wel op dat als je voor je gaat rijlessen je theorie haalt, je het praktijkexamen binnen een jaar moet halen!!

Nu denk je wel "ach, dat heb ik binnen een jaartje gepiept", maar dat kán tegenvallen! Ikzelf heb op aanraden van anderen besloten om mijn theorie te halen na een paar maanden rijles. Dat was 26 juli vorig jaar.

Dankzij verschillende tussenkomsten, (denk aan de instructeur die op vakantie gaat, ziekte en soortgelijke dingen) ben ik nu nog steeds bezig. Aankomende week heb ik pas mijn tussentijdse toets, en dan is het te hopen dat ik mijn rijbewijs in één keer haal, anders is mijn instructeur weer op vakantie en heb ik hem hoogstwaarschijnlijk niet voordat mijn certificaat verloopt.

Dus overweeg dat even. :)
pi_97168418
ligt eraan hoe oud de boeken zijn en of ze van een bekend merk zijn.

zover ik weet hebben de 2009 boeken alle nieuwe regels.
bv. de snelheid van een aanhanger en de betekenis (snelheid) van lijnen op de weg.
pi_97172187
als je nog boeken nodig hebt
[TK] Praktijk boek autorijles (tip!), motor en auto theorieboeken

[ Bericht 53% gewijzigd door fespo op 22-05-2011 21:18:09 ]
pi_97172872
Bedankt, zal toch even eerst in de bieb kyken of ik iets goeds kan vinden. Iemand nog andere tips over welk boek het meest geschikt is om voor theorie examen te leren?

En ik ga in de zomer vakantie hard hieraan en aan praktijk werken, dus zeker meerdere lessen per week en dan hopen dat de examinator niet op vakantie gaat...
pi_97181488
Lekker is dat, mijn rijinstructeur heeft inmiddels tot 2 keer aan toe het afrijden gepland zonder aan mij te vragen of het uitkomt, ook nog eens telkens om 8 uur in de ochtend. Zou hij me deze week bellen zodra hij het herexamen kon plannen. Wat doet hij, vraagt hij het gewoon examen weer aan zonder mij even te vragen hoe en wat, weer 8 uur in de ochtend, en verplaatsen kan dus niet. :')
pi_97187790
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 23:12 schreef 91Vos het volgende:
Lekker is dat, mijn rijinstructeur heeft inmiddels tot 2 keer aan toe het afrijden gepland zonder aan mij te vragen of het uitkomt, ook nog eens telkens om 8 uur in de ochtend. Zou hij me deze week bellen zodra hij het herexamen kon plannen. Wat doet hij, vraagt hij het gewoon examen weer aan zonder mij even te vragen hoe en wat, weer 8 uur in de ochtend, en verplaatsen kan dus niet. :')
Zeg dat je schoolexamen hebt, dat zal hem leren
Deze post staat vol fouten, so the fuck?
pi_97188586
Erg slechte zaak van je rijinstructeur... Dit is nu een voorbeeld hoe er NIET omgegaan moet worden met het machtigen van de rijschool..
pi_97189230
Ik wil nu toch ook eens voor mijn rijbewijs opgaan.

Ik heb echter nog nooit achter het stuur gezeten. Wat is nu de snelste en beste manier om het praktijkgedeelte te doen?

In Nederland is het allemaal zo duur; heb er ook aan gedacht me in bijv. Polen of Italië in te schrijven waar je geen reet betaalt voor de lessen en het daar te doen....(want je moet volgens mij wel ingeschreven zijn dan). In Rome had je het hele pakket voor 400 euro, dan had je de examens en de 6 verplichte lessen (ā 25 euro per uur), en dan mag je daarna met iemand anders in de auto rijden....hier moet je 30 lessen doen ā 50 euro per uur.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_97189632
Hier in het Noorden kost een gemiddelde rijles 35 euro per uur. Scheelt toch aardig :)
pi_97190623
Het lijkt me erg omslachtig om je rijbewijs in het buitenland te halen. Geen idee wat er dan allemaal bij komt kijken.

Ja, het is er misschien goedkoper, maar wie zegt dat jij in die paar lessen genoeg weet van het verkeer en wat wel en niet kan en waar je op moet letten? In Nederland sturen ze je pas de weg op zodra jij echt helemaal veilig kan rijden. Als je nog nooit achter een stuur hebt gezeten, dan wens ik jou succes met 6 lessen, als ik hier hoor dat iedereen met 8 lessen nog flink aan het rotzooien is met de koppeling en schakelen, en zo.
pi_97193785
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 09:33 schreef JohnDDD het volgende:
Ik wil nu toch ook eens voor mijn rijbewijs opgaan.

Ik heb echter nog nooit achter het stuur gezeten. Wat is nu de snelste en beste manier om het praktijkgedeelte te doen?

In Nederland is het allemaal zo duur; heb er ook aan gedacht me in bijv. Polen of Italië in te schrijven waar je geen reet betaalt voor de lessen en het daar te doen....(want je moet volgens mij wel ingeschreven zijn dan). In Rome had je het hele pakket voor 400 euro, dan had je de examens en de 6 verplichte lessen (ā 25 euro per uur), en dan mag je daarna met iemand anders in de auto rijden....hier moet je 30 lessen doen ā 50 euro per uur.
Ik heb geen idee hoe je jezelf zou kunnen inschrijven in het buitenland, maar denk je niet dat je eerst door een hele papierwinkel heen moet? Komt nog eens bij dat ze waarschijnlijk geen nederlands (laat staan engels) spreken en het verkeer en de wegen totaal anders zijn dan in NL. Lijkt me een beetje raar plan eerlijk gezegd haha. Je zal maar gewoon moeten gaan sparen net zoals iedereen hier doet (of je ouders eens lief aankijken). En geloof mij maar, als je nog nooit hebt gereden zit je na 6 uur in de auto nog steeds te kloten met de koppeling enzo hoor ;-) Laat staan dat je het verkeer om je heen goed in kunt schatten.
Zou als ik jou was eens rustig op internet gaan zoeken naar een rijschool, beetje prijzen vergelijken enzo. Er zijn genoeg rijscholen die pakketten aanbieden van bijvoorbeeld 1000-1200 euri. Een beetje vlugge leerling moet daarmee wel klaar kunnen zijn.
pi_97194463
je moet 6 maanden ingeschreven staan als inwonende van dat land.
dan mag je daar je rijbewijs halen en in Nederland overzetten.
pi_97198398
Vroeger was dit idd wat gemakkelijker, nu moet je echter een aantal maanden staan ingeschreven in het land waar je je rijbewijs wil halen. In Polen heb je overigens ook Engelstalige instructeurs, maar je zal een tijdje moeten doorbrengen in een hotel oid.
pi_97207734
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 07:40 schreef stefkee3 het volgende:

[..]

Zeg dat je schoolexamen hebt, dat zal hem leren
Ik heb dus gezegd dat dit niet volgens de afspraak ging omdat hij mij zou bellen, en dat ik die datum niet kan. Zegt hij dat het examen niet eens geannuleerd kan worden en dat ik het examen dus gewoon moet laten verlopen, om daarna een nieuwe aan te vragen. Wat dus betekent dat ik pas weer een nieuw herexamen kan aanvragen als de huidige examen datum geweest is. Echt ongelooflijk, ik voel me echt belazerd. :{
pi_97217200
Zeg eens hoe die rijinstructuur heet of voor wie hij werkt. Website misschien? Is handig voor de rest van ons om zulke instructeurs te vermijden.
pi_97241986
Als je inhaalt op een snelweg mag je dan boven de 120 gaan rijden? Hoe werkt dat dan met flitsers :o?
  dinsdag 24 mei 2011 @ 12:23:34 #223
256829 Sokz
Livin' the life
pi_97242612
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 12:03 schreef das_phantom het volgende:
Als je inhaalt op een snelweg mag je dan boven de 120 gaan rijden? Hoe werkt dat dan met flitsers :o?
Ik reed in de lesauto @ snelweg gewoon 140 telkens :P
pi_97243047
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 12:03 schreef das_phantom het volgende:
nee, daarom mag je officieel alleen iemand inhalen die langzamer rijdt.
pi_97243605
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 12:38 schreef fespo het volgende:

[..]

nee, daarom mag je officieel alleen iemand inhalen die langzamer rijdt.
Ok bedankt :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')