abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97327937
Ik had soms 1 les per week, maar in het begin wel 3 lessen per week. Ik heb precies 70 lessen gehad.
En ik heb echt mazzel gehad dat ik het haalde, kreeg namelijk een ingreep. Ik was er zo niet bij met mijn hoofd, zenuwen. Bij een T-splitsing, mocht je niet links. En daarvoor was een weg waar ik wel links moest, dus dacht ik nou hier dan ook maar links, zonder op borden te letten. Dus remde hij. :o
Dus daarna reed ik gewoon naar rechts en ik dacht nou gezakt. En ik was er ook zo snel weer dus ik dacht hij heeft het al gezien. Bij het cbr moest ik nog even in het vak parkeren. Klein beetje scheef. Ik zei: ik zal hem even goed zetten. Toen zij de examinator: nee laat maar zitten.
Dus toen hij bij het eindgesprek zei: Gefeliciteerd je bent geslaagd. Zei ik : Wat? Ja je bent geslaagd. Haha.
Maar de rest van de rit ging gelukkig wel goed. Hij had ook nog wel een goede quote: Ja je bent geen totaal gevaar op de weg.
Nou gelukkig dan maar he.
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
pi_97328878
Wel netjes dan! :) Een ingreep hoeft ook niet altijd per definitie te betekenen dat je gezakt bent toch? Alleen toch als er moet worden ingegrepen als je een voetganger/fietser/voertuig plat zou rijden?

Ach, strakjes heb je je pasje en dan kan je lekker rond gaan toeren! :) Geniet ervan!!
pi_97329742
Ik reed bijna een prullenbak plat (bij de omkeeropdracht) en toen drukte hij op de rem, maar ben vervolgens wel geslaagd :*
pi_97330812
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 09:59 schreef WinnieWana het volgende:
Ik had soms 1 les per week, maar in het begin wel 3 lessen per week. Ik heb precies 70 lessen gehad.
En ik heb echt mazzel gehad dat ik het haalde, kreeg namelijk een ingreep. Ik was er zo niet bij met mijn hoofd, zenuwen. Bij een T-splitsing, mocht je niet links. En daarvoor was een weg waar ik wel links moest, dus dacht ik nou hier dan ook maar links, zonder op borden te letten. Dus remde hij. :o
Dus daarna reed ik gewoon naar rechts en ik dacht nou gezakt. En ik was er ook zo snel weer dus ik dacht hij heeft het al gezien. Bij het cbr moest ik nog even in het vak parkeren. Klein beetje scheef. Ik zei: ik zal hem even goed zetten. Toen zij de examinator: nee laat maar zitten.
Dus toen hij bij het eindgesprek zei: Gefeliciteerd je bent geslaagd. Zei ik : Wat? Ja je bent geslaagd. Haha.
Maar de rest van de rit ging gelukkig wel goed. Hij had ook nog wel een goede quote: Ja je bent geen totaal gevaar op de weg.
Gefeliciteerd dan maar *O* ^O^!
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
  donderdag 26 mei 2011 @ 11:53:46 #255
282705 Yaku
Oftwel: Dutchnick
pi_97331775
quote:
Bij het cbr moest ik nog even in het vak parkeren. Klein beetje scheef. Ik zei: ik zal hem even goed zetten. Toen zij de examinator: nee laat maar zitten.
Ik had EXACT hetzelfde. :s)
Gefeliciteerd trouwens!
pi_97334025
Ik vroeg me af of de gratis theorie cursus hier genoeg leerstof is voor de theorie examen? www.theoriecursus.nl
Zou dit goed zijn of is het beter om uit een boek te leren?
pi_97341223
*O* Vrijstellingen zijn binnen *O*

Ik heb op zich zeer goed gereden, enige minpuntjes waren dat ik toch iets te dicht langs fietsers reed (het kon nog wel), ik moet toch iets eerder kijken naar gelijkwaardige kruispunten en op sommige punten was mijn volgafstand iets te kort. Maar, dat komt in de lessen wel ter sprake!

Zodra mijn overboeking binnen is bij de instructeur wordt wel mijn examen geplanned! *O*
pi_97344358
Hmmm...ik kom hier ook maar eens meelezen. Heb straks mijn eerste rijles (2 uur). Ben benieuwd.....
pi_97347900
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 16:57 schreef xibalba het volgende:
Hmmm...ik kom hier ook maar eens meelezen. Heb straks mijn eerste rijles (2 uur). Ben benieuwd.....
Succes, maak je vooral niet druk!
  donderdag 26 mei 2011 @ 18:46:04 #260
282705 Yaku
Oftwel: Dutchnick
pi_97348896
Kwam zo net op een kruispunt mijn rijinstructeur nog tegen. Deed meteen het raam open en hij was helemaal enthousiast en zwaaien vragen of ik mijn roze pasje al binnen had. ^O^

Hij was nog rijles aan het geven ook. :+
pi_97354673
Ik heb vandaag mijn eerste (proef)rijles gehad. We reden meteen naar een industrieterrein toe om rustig te oefenen. Hij deed koppeling en schakelen + rem en ik moest alleen wat gas geven enzo. Daar aangekomen mocht ik het zelf proberen.
Het ging eigenlijk wel goed, hij vond dat ik het snel oppakte.
Veel geoefend met van de 2 naar de 3 en dan weer naar de 4 etc. Bij het stoplicht raakte ik alleen wel een beetje nerveus omdat er toen opeens veel verkeer was maar het is wel goed gekomen. Ik heb de auto niet laten afslaan. :P

Al schakelend dus gewoon weer thuis gekomen hehe. Ik had van te voren niet gedacht dat dat mij al meteen zou lukken. Volgende week anderhalf uur lang rijden. :)
pi_97361997
quote:

70 lessen? Had dit zijn redenen? Das wel érg veel.. En heeft je zeker veel gekost?
pi_97363189
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 22:45 schreef Janeiros het volgende:

[..]

70 lessen? Had dit zijn redenen? Das wel érg veel.. En heeft je zeker veel gekost?
Natuurlijk had dat zijn redenen. Probleem met mij was dat ik de ene les heel goed reed en de andere les helemaal niet. En ik leer sommige dingen niet zo snel. Maar ik heb hem *O*
Doe zelf maar een rekensommetje over hoeveel het kost.
pi_97364928
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 23:02 schreef WinnieWana het volgende:

[..]

Natuurlijk had dat zijn redenen. Probleem met mij was dat ik de ene les heel goed reed en de andere les helemaal niet. En ik leer sommige dingen niet zo snel. Maar ik heb hem *O*
Doe zelf maar een rekensommetje over hoeveel het kost.
Dat komt overeen met mij.. De ene les reed ik perfect, de andere les weer een heel stuk minder.. Hij had ook met tegenzin de TTT aangevraagd voor mij, maar sinds die aangevraagd was ben ik veel beter gaan rijden. Waarschijnlijk omdat ik met een hele stapel stress de auto instapte en daardoor bewuster ben gaan rijden, of zo..
pi_97370763
Maar nu heb je binnenkort afrijden. ;)
pi_97372645
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 18:21 schreef Martijn93 het volgende:

[..]

Succes, maak je vooral niet druk!
Dank je.
Het ging eigenlijk best prima. Halve stad doorgereden. Vrijwel meteen alles mogen doen behalve remmen (later wel). Nu alleen nog iets meer subtiliteit in mijn maat 48 voeten krijgen :)
Meteen maar een pakketje van 20 lessen + examen afgesloten (¤ 870,-). De rest zie ik nog wel...
pi_97373805
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:18 schreef WinnieWana het volgende:

Jaaa *O* heb er zin in!
  vrijdag 27 mei 2011 @ 16:48:26 #268
273383 Nagelschaartje
Lijken wassen!
pi_97388689
Ik meld me :).
Ben iets van een maand geleden begonnen, heb er nu pakweg 10 uur les opzitten. Ik heb een pakket met rijbewijs garantie en als ik mezelf zie achter het stuur is dat een goede keus geweest :'). Rij nu 2 x 1,5 uur in de week. De versnellingen heb ik nu redelijk door, sla alleen nog regelmatig af voor een kruispunt omdat ik de koppeling te snel laat opkomen (of hij doet heel hard broem maar beweegt niet, dan laat ik de koppeling dus niet genoeg opkomen :').) Dat gevoel mis ik nog een beetje. Nu langzaamaan begonnen met hellingproef, achteruitrijden, straatje keren en stop-opdracht.

Mijn grote probleem is dat ik de helft van de tijd in volle spanning achter het stuur zit :'). Als alles snel moet weet ik het niet meer en als ik niet snel genoeg ga raak ik in paniek. Ik weet precies wat ik moet doen, maar toepassen... Dat gaat weer niet. Ik moet dus wat rustiger worden, maar ik verwacht dat dat wel beter zal gaan als ik wat meer zelfvertrouwen achter het stuur krijg. Mijn instructeur reageert vrij rustig en ziet ook dat daar m'n probleem zit. Ter illustratie: laatst zat ik op een 1baans 80km weg...
Ik: Dit is toch een 80km weg?
Hij: Ja
Ik: Dan moet ik zeker harder dan 60?
Hij: :Y

Dat is wel klassiek voor hoe het gaat.
Ik weet het, maar ik doe het niet of te laat. Vervolgens kreeg ik de versnelling niet direct in zijn vijf en dan is het dus paniek.. Hij heeft me toen pakweg een halve minuut in z'n vrij laten rijden om te laten zien dat ik echt wel de tijd kon nemen voor het schakelen :')

Moraal: Ik kom er wel, maar dit zal wel even duren :'). Op basis van testen krijg ik sowieso 41 lessen voor het examen...
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_97396300
Net weer drama! Gelukkig na 40 minuten al mee gekapt, en die 20 minuten tegoed. Volgende week 2 uur lessen. Moet wel de rijschool machtigen, want september loopt m'n theorie af. Maar zoals het er nu voorstaat, is er een grote kans dat ik zak dus. Pfff.... Zit al op 50 lessen.
pi_97396667
Yesss! 14 juli 2011 mag ik afrijden!! *O* Eindelijk!!!! *O* Ik moet om 10:45 op en heb om 9:45 nog een rijles. *O*
pi_97400536
Vandaag eerste rijles gehad! :)

Vond het echt ontzettend leuk om te doen, maar wát is koppelen een drama. Heb 'm echt bij elke keer optrekken uit laten slaan, terwijl schakelen naar de 2, 3 en 4 wel heel goed gaat. Gaat allemaal best soepeltjes voor een eerste les, alleen zodra ik de koppeling op het aangrijpingspunt heb en gas bij begin te geven, laat ik de koppeling los.

Het is dus blijkbaar het idee als je het gas al indrukt dat je dan de koppeling nog een tijdje aanhoudt? Hoop dat dat dé oplossing is om niet midden op elke kruising gênante situaties te veroorzaken. :P
pi_97412010
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 21:31 schreef Abejacob het volgende:
Vandaag eerste rijles gehad! :)

Vond het echt ontzettend leuk om te doen, maar wát is koppelen een drama. Heb 'm echt bij elke keer optrekken uit laten slaan, terwijl schakelen naar de 2, 3 en 4 wel heel goed gaat. Gaat allemaal best soepeltjes voor een eerste les, alleen zodra ik de koppeling op het aangrijpingspunt heb en gas bij begin te geven, laat ik de koppeling los.

Het is dus blijkbaar het idee als je het gas al indrukt dat je dan de koppeling nog een tijdje aanhoudt? Hoop dat dat dé oplossing is om niet midden op elke kruising gênante situaties te veroorzaken. :P
Héél herkenbaar!
Heb twee jaar schakelbrommer gereden voordat ik met autorijlessen begon, dus weet echt wel wat schakelen inhield, maar hét principe van optrekken is dat je de koppeling ±2 seconden vasthoudt bij het aangrijpingspunt en dan pas volledig loslaat.
Heb nu 16 uur erop zitten en alles behandeld, dus kan binnenkort examen doen, maar heb zekers tot het 10e uur elke les een keer de motor laten uitvallen bij het optrekken. Puur een kwestie van de koppeling twee seconden vasthouden, meer niet. En wat gas bijgeven maakt 't wat makkelijker :).
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 10:50:22 #273
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_97413672
Ik mag dadelijk weer, moet zeggen dat ik er totaal geen zin in heb. Gelukkig is het wel rustig op de weg, ik moet nu alleen maar zelfstandig (dus dat mijn instructeur zegt: bij de verkeerslichten links, tweede afslag rechts, dan de weg volgen en bij de sportschool links) over gevaarlijke kruispunten e.d. rijden. Gelukkig is mijn examen al aangevraagd dus dan is de druk er wel enigzins af, moet nu alleen die gevaarlijke situaties pakken. Hiervoor móest ik goed rijden omdat ik per se wilde dat mijn examen aangevraagd werd.

Moet zeggen dat ik nu nog steeds vaak een ingreep heb, op zich ook niet verwonderlijk als je over 14 kruisingen per les moet.
pi_97414794
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:18 schreef WinnieWana het volgende:

Heb jij toevallig bij de peel gelest?

Ik hoorde van mijn instructriese/tante, iets over een meisje met 70 lessen.
Deze post staat vol fouten, so the fuck?
  zaterdag 28 mei 2011 @ 14:01:43 #275
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_97418649
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 10:50 schreef ZuidGrens het volgende:
Ik mag dadelijk weer, moet zeggen dat ik er totaal geen zin in heb. Gelukkig is het wel rustig op de weg, ik moet nu alleen maar zelfstandig (dus dat mijn instructeur zegt: bij de verkeerslichten links, tweede afslag rechts, dan de weg volgen en bij de sportschool links) over gevaarlijke kruispunten e.d. rijden. Gelukkig is mijn examen al aangevraagd dus dan is de druk er wel enigzins af, moet nu alleen die gevaarlijke situaties pakken. Hiervoor móest ik goed rijden omdat ik per se wilde dat mijn examen aangevraagd werd.

Moet zeggen dat ik nu nog steeds vaak een ingreep heb, op zich ook niet verwonderlijk als je over 14 kruisingen per les moet.
Het ging vandaag wel aardig, moet alleen iets verder vooruit kijken zei die..nice!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')